Tékozló Homár

Bosszúból tiltott le kimenő hívásokat a Telenor?

2015.05.06. 14:46 | Homár Hilda | komment

telenor-logo.gif

Sokáig a T volt a heti ügyeletes ügyfélszomorító mobilszolgáltató, most eljött a Telenor ideje úgy látszik. Érthetetlen a megoldás, ahogy váratlanul lepropellerezték egy csomó lelépő ügyfél szolgáltatását a hosszúhétvége előestéjén. Az értesítésben említett ÁSZF 5.2.1. egyébként ezt mondja:
"5.2.1. A Telenor – az Előfizető egyidejű értesítésével – jogosult korlátozni a Szolgáltatáshoz való hozzáférést, ha:
a) az Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a Telenor hálózatának rendeltetésszerű működését, különösen ha megfelelőségi tanúsítással nem rendelkező vagy nem megfelelő interfésszel rendelkező végberendezést csatlakoztatott a mobil rádiótelefon-hálózathoz;
b) az Előfizető a Szolgáltatást a Telenor hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti, vagy azt hálózati szolgáltatás céljára használja;
c) az Előfizetőnek a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt – de legalább 30 napos – határidő elteltét követően is van esedékes díjtartozása, és a díjtartozás megfizetésének biztosítása céljából nem adott vagyoni biztosítékot a Telenornak;
d) a Számlás Előfizető forgalmazása túllépte az adott szolgáltatás tekintetében az ÁSZF-ben, illetve az EESZ-ben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy hívás-, üzenet-, illetve adatmennyiséget (magas forgalom);
e) a Telenor rendelkezésére álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy az Előfizető a Szolgáltatás megkötése vagy annak igénybevétele céljából a Telenort lényeges körülmény – pl. személyes adatok vonatkozásában – megtévesztette."

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném elmondani, hogy mit enged meg magának a Telenor. Egyszerűen jogalap nélkül a háromnapos ünnep előestéjén több ezer SIM kártyát tilt le.

Előzmények:
Egy nagy autósklub flottájáról van szó, amelynek a Telenorral van élő szolgáltatói szerződése. A hónap közepén a Telenor egyoldalúan drasztikusan megváltoztatta a szerződésben garantált szolgáltatást. Érthető módon ezt a flottakezelő nem fogadta el, és keresett egy másik szolgáltatót, ahol az eredeti feltételekkel folytatható a szolgáltatás a tagok felé. A Telenor úgy érezte, nem hagyhatja megtorlás nélkül ezt. Csütörtökón az alábbi sms-t küldték el az ügyfeleknek.

unnamed_3.jpg

Este pedig (amikor már semmi érdemlegeset nem lehetett tenni) számlatartozásra hivatkozva letiltotta több ezer SIM kártya kimenő hívásait. Mindezt úgy, hogy semmilyen számlatartozás nincs, amit a Telenor ügyfélszolgálata is elismert, illetve a másik szolgáltató felé történő számátadás időpontjának megadása is ezt jelenti.

A folyamatos szolgáltatás fenntartására a törvény kötelezi a szolgáltatót, amíg a másik szolgáltató átveszi az ügyfeleket:
 2/2012. (I. 24.) NMHH rendelet:
3. § (12) Az átadó szolgáltató a szolgáltatások folyamatosságát a számátadási időablak kezdetéig köteles biztosítani.
5. § (6)7 Az átadó szolgáltató a számhordozási igényt kizárólag abban az esetben tagadhatja meg, ha
a) a számhordozást kérő előfizető nem azonosítható a (1) bekezdésnek megfelelően közölt adatok alapján, vagy
b) az előfizetőnek a számhordozási igény átadó szolgáltató részére történt bejelentésének időpontjában az átadó szolgáltatóval szemben több mint 30 napja lejárt számlatartozása van, amelyről az átadó szolgáltató az előfizetőt az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 144. §-a szerint igazolhatóan értesítette, vagy
c) az átadó szolgáltató a 3. § (8) bekezdés szerinti esetekben egyeztetést igényel.

És még egyszer hangoztatom, nincs számlatartozás!!!!!!!!! A Telenor nem csak jogtalanul, de minden etikai szabályt megszegve járt el. A három napos hosszú hétvégére ilyen helyzetbe hozni több ezer embert egy aljas pitiáner lépés, amit egy pici vállalkozás sem engedhet meg magának, nem pedig az ország egyik legnagyobb szolgáltatója.

Minden Telenoros előfizetőnek javaslom,  gondolja végig, hogy akar-e olyan szolgáltatóhoz tartozni, ahol bármely pillanatban jogalap nélkül megszűnhet a kimenő hívás, nincs internet, függetlenül attól, hogy van-e érvényes (hűségidőről nem is beszélve) szerződése. Pedig sajnos ez nem egyedi eset a Telenornál, volt már példa, hogy egyoldalúan az ügyfél kárára módosítja a szerződést.

És egy kis poén az ügyhöz, miután beszéltem az ügyfélszolgálattal, kaptam egy újabb sms-t:

unnamed_4.jpg

Szerintetek mit küldenék vissza, ha tudnék sms-t küldeni?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombaló 2015.05.06. 14:57:45

Feltételezem, nincs a Telenornál egy nagy ügyfélszivató piros enter gomb, amit sejtelmes zene alatt egy ujjal megnyom MacGyver.
Szóval vmi megfeküdte a nagy Gép gyomrát.

Manyecska 2015.05.06. 15:01:55

a telenort én tartom el szerintem, mostanában.xd ...

230e 2015.05.06. 15:10:16

@Manyecska: még 18 nap és lejár a hűségnyilatkozatom. 18 éve vagyok Telenoros, voltak jó pillanataik, de most van náluk jobb.

Terézágyú 2015.05.06. 15:48:48

Szerintem valamelyik flottatag megsértette habonyárpit. Az meg odaszólt a telenornak, hogy ne mán, a telenor meg egybül lépett...

Hentes pékné módra 2015.05.06. 16:00:29

megijedtem hogy a dpi flottát kapcsolták le :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.06. 16:32:19

@Terézágyú: Bisztos erősebb volt egy öreg nyuggernél, és nem merte hasbarúgni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.06. 16:40:52

" A három napos hosszú hétvégére ilyen helyzetbe hozni több ezer embert egy aljas pitiáner lépés, amit egy pici vállalkozás sem engedhet meg magának, nem pedig az ország egyik legnagyobb szolgáltatója."
Nem a francot nem, valszeg meg sem érzik a veszteséget.

Serivor 2015.05.06. 16:56:22

Hogyha három napig nem volt hozzáférhető a szolgáltatás, akkor visszajár a teljes havidíj.
Szólni kell egy ügyvédnek, hogy szedje ki belőlük. Semmi harag, hideg profizmus.

Rosszindulatú Vászka 2015.05.06. 17:00:18

Nem értem. Szolgáltatót akart váltani nem? Akkor most mi a baj?

zbzbzb 2015.05.06. 17:04:05

Ledobták a padlóla. De dulván.

gabors 2015.05.06. 17:32:51

Nincs ebben semmi, csak vegre valahara allamositottak a Telenort...

igy eletbelepett hogy:

Hajra Telenor !!!1

A Telenor Jobban Teljesit !!!

Nem kellett volna kilepni toluk azt jonapot ...

mas kerdes ???

Aureliano Buendía 2015.05.06. 18:11:25

Képernyő-fotó.

Szó szerint.

Bluemotion 2015.05.06. 18:33:34

Honnan tudja a kedves posztoló, hogy a "egy nagy autósklub flotta" esetében, hogy senkinek sincs például számlatartozása, és nem emiatt tiltotta le a szolgáltató a kártyákat, attól függetlenül, hogy a kedves posztolónak milyen ügye van folyamatban?

asdf 2015.05.06. 19:29:36

Egy par "flottarol" siman el tudom kepzelni, hogy az alabbi tortenik:

b) az Előfizető a Szolgáltatást a Telenor hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti,

(gy.k.: a mezitlabas elofizeto a flottaceg nevere iratja a sajat elofizeteset, majd pedig a flotta kesobb havonta szamlaz neki a Telenoros szamla alapjan. Ha itt ezt tortent, a csokanak szava sem lehet.)

EvilHedgehog 2015.05.06. 21:18:43

A szerződés 30-ig élt. Elsejétől már no martini, no party. Azt sem tudom ,hogy itt játszik e az NMHH szolgáltatóváltás dolog... hiszen nem magánszemély vált hanem a flotta.

Troppauer_Hümér 2015.05.06. 21:46:25

Bosszúból, mi?

Hej, ha Charles Bronsonnak is egy telekommunikációs cége lett volna a harminckettese helyett!

gabors 2015.05.06. 22:19:42

@Troppauer_Hümér: de csak amig nem 'upgrade'olt .... .475 Wildey Magnum-ra a harmadik reszben ...

gabors 2015.05.06. 22:33:43

@EvilHedgehog: itt lehet a doglott kutya ...

Black Hole 2015.05.06. 22:37:43

Wi-fi se vót'? Mert akkor igazi nagy a tragédia!

Escaped 2015.05.06. 23:27:06

@Black Hole: Azért féltégla útján visszaküldhette volna a vevőelégedettség-mérő kérdésre adott válaszát.

Black Hole 2015.05.06. 23:38:55

@Escaped: csak a téglára ne felejtse el ráírni, hogy "0"! Csak, hogy biztosan megértsék :-)

Manyecska 2015.05.06. 23:56:43

@230e: ja. nekem SIM.van csak de folyton tölteni kell râ a manit. a pâàrom tés sajnos.imàdom hallgatni.XD viccen kívül üzenem nekik hogy vegyenek vissza.Főleg hogy dél van...:-P

Manyecska 2015.05.07. 00:05:54

lesz itt egy HÈV.szer elvény amin wifi meg lékkkkondi is lesz.amnyira fontos itt mindenki könyvet olvas kézcsók xd.
Kötbért kell kérni.

Atörökk 2015.05.07. 00:25:20

Chuck Norris kedveli ezt.

Black Hole 2015.05.07. 00:31:49

Nálunk itthon ingyen wifi van! Havi € 30-ért magától begyün az ablakon, rámegy a routerre, oszt' szét szórgya magát a lakásba teljesen ingyen!

Black Hole 2015.05.07. 00:42:11

@Atörökk: Chuck Norris a mekiben a whopperből kiszedte az uborkát, és kirakott belőle egy kék "T" betűt!

igi1 2015.05.07. 00:46:30

@Black Hole: ingyen wifin csak az netez, aki k@rvára unja a saját életét, öngyilkos hajlamai vannak.

Nem ajánlanám.

igi1 2015.05.07. 00:51:01

Wifit meg kizárólag a szomszédtól lopunk. :)

igi1 2015.05.07. 00:55:41

Ej-ej tényleg elfajultak itten a dolgok.

igi1 2015.05.07. 00:57:39

@Black Hole: havi 30 ejró+? b@szod az k@rva sok

csak wifijér!?

azannya

há nekünk tévé internet telefon kerül ennyibe, pofázással együtt

Black Hole 2015.05.07. 01:04:45

@igi1: igen, de € 30-ért teljesen ingyen jön! Plusz jár hozzá vödrös narancs! Plusz az Árkádban ingyen szarhatok, ha épp arra járok! Há' ne mond má', hogy nem éri meg!

Black Hole 2015.05.07. 01:05:46

Ja, meg ez nem szar német euró! Ez fontos!

igi1 2015.05.07. 01:35:26

@Black Hole: há vödrös nqrancs is jár hozzã! Aztat nem mondtad a múltkor így mindjárt megbocsájtok.,

Black Hole 2015.05.07. 01:50:30

@igi1: Jah, jár hozzá! Legközelebbi tescóban lehet átvenni, kuponnal! Ha jóba vagy a bótossal, még a zsebedbe is tehecc! De ezt má' csak VIP-eknek lehet! Akkora vödörrel adnak, hogy még a macskám is narancsot eszik olyankor! Ami nem fogy el, abból meg lekvárt főzünk!

igi1 2015.05.07. 02:18:53

@Black Hole: finom is a hãzi narancs lekvár :)

Black Hole 2015.05.07. 02:27:51

@igi1: főleg kuponos narancsból! Cukros-fahéjas pirított prézlivel!

Manyecska 2015.05.07. 05:07:29

Csak igyekezni kell nem beleszarni a narancsos vödörbe.

Manyecska 2015.05.07. 09:14:10

Nem kéne annyit inni. Mindig mondtam...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.07. 09:18:59

@ColT: egy kicsit lejjebb kellett volna a napot tenned.

Manyecska 2015.05.07. 09:19:49

@ColT: lófasz ez! Itt egy sereg közmunkás láthatósági mellényben EDZ!-kaszát eldobva- a lakossági szabadtéri kondigépeken. Most épp lengőgyakorlatok vannak! :DDD:O
Na, ezért tart itt az ország. Meg lásd feljebb..onnan jutott eszembe:P..

Atörökk 2015.05.07. 09:20:58

Na jó, én ezt nem olvasom tovább. A végén manyitiszt kapok és odaszarok az udvar közepére.

Manyecska 2015.05.07. 09:40:44

Viszont! Én nem hordok pöttyös inghez csíkos zoknit!! :D ON

Manyecska 2015.05.07. 09:42:33

Ahh! tegnap este elindultunk biciklivel a híd két végéből középen találkozni engem elsodort az eső Ákosomat a szél, annyira romatikus!!:D ON

Manyecska 2015.05.07. 10:01:30

@atpijkamo: én, régebbi, monnyuk kezdem elérni végre a versenysúlyomat, nem nehéz mert minden nap futunk/fetregünk a fűben:D Na lökjél új poszt!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:04:08

Feleségem a Be-Va-Chip Kft-től rendelt karácsonyi ajándékként fejhallgatót mikrofonnal és egy webkamerát. Futár hozta ki és miután távozott kibontottuk a csomagot, melyből a Logitech C510 HD (11 447 Ft) webkamera hiányzott. A céghez fordultam, s ott közölték, hogy ők a csomagolást videofelvétellel tudják bizonyítani, és szerintük biztos a futár volt a „tettes”. Ekkor a két cég egymás között küldözgetett, hogy a másiknál intézzem, mert ők mossák kezeiket. Kezdetben udvarias, majd egyre durvuló beszélgetések zajlottak. A GLS Csomagküldő szolgálatot felhívtam, akik közölték, hogy a csomag súlya 1 kg súlyú, ebből lehet következtetni. A futár már csak azért sem vehette ki, mert a webkamera driver-e, CD lemezei a csomagban voltak és enélkül a műszer használhatatlan.

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Felháborodása megérthető, hisz Ön minden termék árát kifizette. Sajnos, amikor a terméket Ön átveszi, akkor megvizsgálási kötelezettsége van. Ugyanis az átvételi elismervény aláírásával azt tanúsítja, hogy a termékeket hiánytalanul átvette. Így utóbb panasszal élni elég nehéz. Azt még érdemes megpróbálni, hogy valóban kérni a céget, hogy a felvételt bocsássák az Ön rendelkezésére (ha nem bocsátják önként rendelkezésre, az pusztán jelzés értékű, nem bizonyítja a hiány keletkezését). Ha valóban létezik ilyen felvétel, akkor a futár céget érdemes a problémával felkeresni, miszerint a csomagba még bekerült, sajnos azonban Önhöz már nem jutott el. Érdemi válaszok hiányában egyedül a peres lehetőség van igény érvényesítésére, de mint említettem a csomag kézhez vétele során Önnek is megvizsgálási kötelezettsége volt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:05:55

"Rendeltem egy oldalról egy világítós sapkát, ami még azon a napon elromlott pedig nem csináltam vele semmit! Mit tegyek?"

Nekem is elromlott a propelleres alsógatyám.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:09:03

Az idén januárban vettem egy Tamaris bokacsizmát, 15.990.-Ft-ért. Felpróbáltam mindkét lábamra, és jónak is bizonyult. Másnap felvettem és elmentem benne dolgozni, de már mire beértem, alig vártam, hogy levegyem, mert a jobb lábam sarkánál valami erős nyomást éreztem. Hazafelé szinte már alig vártam, hogy lekerüljön rólam. Tekintve, mivel egyáltalán nem tudtam hordani, visszavittem az üzletbe és kértem az eladók segítségét, akik a csizmát átvették, és elküldték javításra. Egy hét múlva megint nálam a csizma, és közölték velem, hogy felszedték a bélést, és valamit betettek. Mondtam, hogy inkább kivenni kellett volna, merthogy valami nyomja a sarkam. Erre azt a választ kaptam, hogy ők megtették, amit tehettek, elküldték javítani, egy jegyzőkönyvet tudnak írni, és ők ezzel le is tudták. Szeretném ezek után megkérdezni, hogy ha van blokkom, és van jegyzőkönyvem, akkor valóban bevihetem-e én a csizmát, ahol Önök ezt megvizsgálják, és remélhetőleg nekem adnak igazat, hogy a csizma jobb felében valami tényleg van, amitől hordhatatlan. Ajánlották, hogy vehetek bele vastag betétet, és talán úgy nem nyom majd. Én már csak azt szeretném, hogyha az állításom beigazolódna, és akár kártalanítva kifizetnék a csizma árát. A másik kérdésem pedig arra vonatkozik, hogy amennyiben beviszem Önökhöz, akkor a bevizsgálásért mennyit kell fizetnem. Tulajdonképpen nem is értem, hogyha kiderül, hogy nem teljesen jó, akkor miért nekem kell bevinnem, és valóban úgy van az előírás, hogy én nekem kell utána járnom? Nem voltam még hasonló helyzetben, de azt gondolom, hogy ha valami nem viselhető, és az üzletben sem tudnak segíteni, akkor talán Önök tudnak majd.

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Az eladók nem konkrétan a Tudatos Vásárlók Egyesületére gondoltak, hanem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságra.

Azonban mielőtt felvenné a hatósággal a kapcsolatot, és kifizetne egy cipő bevizsgálásáért 6500 Ft-ot, az alábbiakat érdemes mérlegelnie: A pénzvisszafizetésre igen kevés esélye van, tekintve, hogy a fogyasztó először kijavítást, kicserélést kérhet, ha ezek egyike sem lehetséges, akkor adják a pénzét vissza. Tehát jelen helyzetben a bolt nem járt el helytelenül, mikor jegyzőkönyvet vett fel, és a cipőt elküldte javításra. Mivel a cipő vásárlásától nem telt el még fél év, elméletileg a boltnak kell igazolnia, hogy a cipő nem hibás. Azaz az első szakértői vizsgálatot elvileg nekik kell elintézni és kifizetni. Ha visszaviszi a boltba, akkor ragaszkodjon ahhoz, hogy lehetőleg a TÜV-SÜD Kermihez vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság laborjába küldjék a cipőt. Ha a szakértői vélemény eredménye is az, hogy a cipő nem hibás, akkor sajnos nem kötelesek cserélni. Sőt, ha a hiba igazolódik, de önként nem cserélnek, akkor sem lehet őket rövid úton kötelezni erre.

Ezért az alábbiakat javaslom: Vigye vissza a cipőt a boltba. Ragaszkodjon a szakértői vizsgálathoz a fent leírtak miatt, illetve a jegyzőkönyv felvételéhez. A szakértői eredmény tükrében, ha nem cserélnek, forduljon a békéltető testülethez, amely párbeszéddel, egyeztetéssel próbálja megoldani az ilyen helyzeteket.

joska61 2015.05.07. 10:19:53

Ahogy itt is tapasztalható, tökmindegy melyik mobilos banda a szolgáltatód. Mind megszivat, csak az a kérdés, hogy mikor, melyik, mivel.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:23:50

Na, mennyetek elsőzni, hogy utána a felnőttek is hozzászólhasanak.

lcsaszar 2015.05.07. 14:14:03

"Egy nagy autósklub flottája" - ez eléggé költségkímélő célzatúnak hangzik. Hobbistáink befizetik a klubtagsági díjat, a Telenor számláz a klub felé, mindenki jól jár. Aztán egyszer csak a Telenor rájön, hogy mégsem jár olyan jól az ingyen beszélgető autósokkal (tuti, hogy mind kihangosító nélkül).

VT Man 2015.05.07. 16:15:31

@lcsaszar:

Na igen, én is néha gondolkozom, hogy vajon én vagyok a hülye, hogy nem 8 Ft-ért/perc mobilozok, vagy az ismerőseim, akik vagánykodnak, hogy Csillagflotta meg minden szar, 8 Ft/perc... aztán egyszer csak vége.

Vagy a mobilszolgáltatók a hülyék, hogy a flottás tarifákat levitték a minimumra a normál mezítlábas előfizetőre meg ráverik a 30-40 Ft/perc díjat.
Valamiből profit is kell...

Arcade Macho 2015.05.07. 23:20:33

@lcsaszar: eddig azt hittem hogy egy nagy autos kereskedesrol van szo

ja hogy huncutkodnak es akkor most rabactak?

azert elmondhatnak hogy milyen flotta volt mert beszallnek am en is 8 Ft / perc es 2000 lebeszelheto az nem tul rossz ajanlat
süti beállítások módosítása