Sokáig a T volt a heti ügyeletes ügyfélszomorító mobilszolgáltató, most eljött a Telenor ideje úgy látszik. Érthetetlen a megoldás, ahogy váratlanul lepropellerezték egy csomó lelépő ügyfél szolgáltatását a hosszúhétvége előestéjén. Az értesítésben említett ÁSZF 5.2.1. egyébként ezt mondja:
"5.2.1. A Telenor – az Előfizető egyidejű értesítésével – jogosult korlátozni a Szolgáltatáshoz való hozzáférést, ha:
a) az Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a Telenor hálózatának rendeltetésszerű működését, különösen ha megfelelőségi tanúsítással nem rendelkező vagy nem megfelelő interfésszel rendelkező végberendezést csatlakoztatott a mobil rádiótelefon-hálózathoz;
b) az Előfizető a Szolgáltatást a Telenor hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti, vagy azt hálózati szolgáltatás céljára használja;
c) az Előfizetőnek a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt – de legalább 30 napos – határidő elteltét követően is van esedékes díjtartozása, és a díjtartozás megfizetésének biztosítása céljából nem adott vagyoni biztosítékot a Telenornak;
d) a Számlás Előfizető forgalmazása túllépte az adott szolgáltatás tekintetében az ÁSZF-ben, illetve az EESZ-ben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy hívás-, üzenet-, illetve adatmennyiséget (magas forgalom);
e) a Telenor rendelkezésére álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy az Előfizető a Szolgáltatás megkötése vagy annak igénybevétele céljából a Telenort lényeges körülmény – pl. személyes adatok vonatkozásában – megtévesztette."
Tisztelt Tékozló Homár!
Szeretném elmondani, hogy mit enged meg magának a Telenor. Egyszerűen jogalap nélkül a háromnapos ünnep előestéjén több ezer SIM kártyát tilt le.
Előzmények:
Egy nagy autósklub flottájáról van szó, amelynek a Telenorral van élő szolgáltatói szerződése. A hónap közepén a Telenor egyoldalúan drasztikusan megváltoztatta a szerződésben garantált szolgáltatást. Érthető módon ezt a flottakezelő nem fogadta el, és keresett egy másik szolgáltatót, ahol az eredeti feltételekkel folytatható a szolgáltatás a tagok felé. A Telenor úgy érezte, nem hagyhatja megtorlás nélkül ezt. Csütörtökón az alábbi sms-t küldték el az ügyfeleknek.Este pedig (amikor már semmi érdemlegeset nem lehetett tenni) számlatartozásra hivatkozva letiltotta több ezer SIM kártya kimenő hívásait. Mindezt úgy, hogy semmilyen számlatartozás nincs, amit a Telenor ügyfélszolgálata is elismert, illetve a másik szolgáltató felé történő számátadás időpontjának megadása is ezt jelenti.
A folyamatos szolgáltatás fenntartására a törvény kötelezi a szolgáltatót, amíg a másik szolgáltató átveszi az ügyfeleket:
2/2012. (I. 24.) NMHH rendelet:
3. § (12) Az átadó szolgáltató a szolgáltatások folyamatosságát a számátadási időablak kezdetéig köteles biztosítani.
5. § (6)7 Az átadó szolgáltató a számhordozási igényt kizárólag abban az esetben tagadhatja meg, ha
a) a számhordozást kérő előfizető nem azonosítható a (1) bekezdésnek megfelelően közölt adatok alapján, vagy
b) az előfizetőnek a számhordozási igény átadó szolgáltató részére történt bejelentésének időpontjában az átadó szolgáltatóval szemben több mint 30 napja lejárt számlatartozása van, amelyről az átadó szolgáltató az előfizetőt az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 144. §-a szerint igazolhatóan értesítette, vagy
c) az átadó szolgáltató a 3. § (8) bekezdés szerinti esetekben egyeztetést igényel.És még egyszer hangoztatom, nincs számlatartozás!!!!!!!!! A Telenor nem csak jogtalanul, de minden etikai szabályt megszegve járt el. A három napos hosszú hétvégére ilyen helyzetbe hozni több ezer embert egy aljas pitiáner lépés, amit egy pici vállalkozás sem engedhet meg magának, nem pedig az ország egyik legnagyobb szolgáltatója.
Minden Telenoros előfizetőnek javaslom, gondolja végig, hogy akar-e olyan szolgáltatóhoz tartozni, ahol bármely pillanatban jogalap nélkül megszűnhet a kimenő hívás, nincs internet, függetlenül attól, hogy van-e érvényes (hűségidőről nem is beszélve) szerződése. Pedig sajnos ez nem egyedi eset a Telenornál, volt már példa, hogy egyoldalúan az ügyfél kárára módosítja a szerződést.
És egy kis poén az ügyhöz, miután beszéltem az ügyfélszolgálattal, kaptam egy újabb sms-t:
Szerintetek mit küldenék vissza, ha tudnék sms-t küldeni?
ancsika 2015.05.06. 14:49:48
Bombaló 2015.05.06. 14:57:45
Szóval vmi megfeküdte a nagy Gép gyomrát.
Manyecska 2015.05.06. 15:01:55
230e 2015.05.06. 15:10:16
Terézágyú 2015.05.06. 15:48:48
Hentes pékné módra 2015.05.06. 16:00:29
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.06. 16:32:19
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.06. 16:40:52
Nem a francot nem, valszeg meg sem érzik a veszteséget.
2015.05.06. 16:48:35
Serivor 2015.05.06. 16:56:22
Szólni kell egy ügyvédnek, hogy szedje ki belőlük. Semmi harag, hideg profizmus.
Rosszindulatú Vászka 2015.05.06. 17:00:18
zbzbzb 2015.05.06. 17:04:05
gabors 2015.05.06. 17:32:51
igy eletbelepett hogy:
Hajra Telenor !!!1
A Telenor Jobban Teljesit !!!
Nem kellett volna kilepni toluk azt jonapot ...
mas kerdes ???
Aureliano Buendía 2015.05.06. 18:09:32
Aureliano Buendía 2015.05.06. 18:11:25
Szó szerint.
Bluemotion 2015.05.06. 18:33:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.06. 19:02:37
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/965747786791553/?type=1¬if_t=scheduled_post_published
@Aureliano Buendía: Hát, van ilyen :D
@Rosszindulatú Vászka: Azt mondod, az első fele teljesült? :D A Telenornál megszűnt a dolog? :D
asdf 2015.05.06. 19:29:36
b) az Előfizető a Szolgáltatást a Telenor hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti,
(gy.k.: a mezitlabas elofizeto a flottaceg nevere iratja a sajat elofizeteset, majd pedig a flotta kesobb havonta szamlaz neki a Telenoros szamla alapjan. Ha itt ezt tortent, a csokanak szava sem lehet.)
EvilHedgehog 2015.05.06. 21:18:43
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.06. 21:19:33
Troppauer_Hümér 2015.05.06. 21:46:25
Hej, ha Charles Bronsonnak is egy telekommunikációs cége lett volna a harminckettese helyett!
gabors 2015.05.06. 22:19:42
gabors 2015.05.06. 22:33:43
Black Hole 2015.05.06. 22:37:43
Escaped 2015.05.06. 23:27:06
Black Hole 2015.05.06. 23:38:55
Manyecska 2015.05.06. 23:56:43
Manyecska 2015.05.07. 00:05:54
Kötbért kell kérni.
Atörökk 2015.05.07. 00:25:20
Black Hole 2015.05.07. 00:31:49
Black Hole 2015.05.07. 00:42:11
igi1 2015.05.07. 00:46:30
Nem ajánlanám.
igi1 2015.05.07. 00:51:01
igi1 2015.05.07. 00:55:41
igi1 2015.05.07. 00:57:39
csak wifijér!?
azannya
há nekünk tévé internet telefon kerül ennyibe, pofázással együtt
Black Hole 2015.05.07. 01:04:45
Black Hole 2015.05.07. 01:05:46
igi1 2015.05.07. 01:35:26
Black Hole 2015.05.07. 01:50:30
igi1 2015.05.07. 02:18:53
Black Hole 2015.05.07. 02:27:51
Manyecska 2015.05.07. 05:07:29
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.07. 08:42:47
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.07. 08:51:22
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.07. 08:53:25
Manyecska 2015.05.07. 09:14:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.07. 09:15:51
kilatasgaleria.blog.hu/2015/05/06/nap_minimal
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.07. 09:18:59
Manyecska 2015.05.07. 09:19:49
Na, ezért tart itt az ország. Meg lásd feljebb..onnan jutott eszembe:P..
Atörökk 2015.05.07. 09:20:58
Manyecska 2015.05.07. 09:40:44
Manyecska 2015.05.07. 09:42:33
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 09:57:06
Ki ez a csinos csaj az avatarodon?
Manyecska 2015.05.07. 10:01:30
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:04:08
dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:
Felháborodása megérthető, hisz Ön minden termék árát kifizette. Sajnos, amikor a terméket Ön átveszi, akkor megvizsgálási kötelezettsége van. Ugyanis az átvételi elismervény aláírásával azt tanúsítja, hogy a termékeket hiánytalanul átvette. Így utóbb panasszal élni elég nehéz. Azt még érdemes megpróbálni, hogy valóban kérni a céget, hogy a felvételt bocsássák az Ön rendelkezésére (ha nem bocsátják önként rendelkezésre, az pusztán jelzés értékű, nem bizonyítja a hiány keletkezését). Ha valóban létezik ilyen felvétel, akkor a futár céget érdemes a problémával felkeresni, miszerint a csomagba még bekerült, sajnos azonban Önhöz már nem jutott el. Érdemi válaszok hiányában egyedül a peres lehetőség van igény érvényesítésére, de mint említettem a csomag kézhez vétele során Önnek is megvizsgálási kötelezettsége volt.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:05:55
Nekem is elromlott a propelleres alsógatyám.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:09:03
dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:
Az eladók nem konkrétan a Tudatos Vásárlók Egyesületére gondoltak, hanem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságra.
Azonban mielőtt felvenné a hatósággal a kapcsolatot, és kifizetne egy cipő bevizsgálásáért 6500 Ft-ot, az alábbiakat érdemes mérlegelnie: A pénzvisszafizetésre igen kevés esélye van, tekintve, hogy a fogyasztó először kijavítást, kicserélést kérhet, ha ezek egyike sem lehetséges, akkor adják a pénzét vissza. Tehát jelen helyzetben a bolt nem járt el helytelenül, mikor jegyzőkönyvet vett fel, és a cipőt elküldte javításra. Mivel a cipő vásárlásától nem telt el még fél év, elméletileg a boltnak kell igazolnia, hogy a cipő nem hibás. Azaz az első szakértői vizsgálatot elvileg nekik kell elintézni és kifizetni. Ha visszaviszi a boltba, akkor ragaszkodjon ahhoz, hogy lehetőleg a TÜV-SÜD Kermihez vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság laborjába küldjék a cipőt. Ha a szakértői vélemény eredménye is az, hogy a cipő nem hibás, akkor sajnos nem kötelesek cserélni. Sőt, ha a hiba igazolódik, de önként nem cserélnek, akkor sem lehet őket rövid úton kötelezni erre.
Ezért az alábbiakat javaslom: Vigye vissza a cipőt a boltba. Ragaszkodjon a szakértői vizsgálathoz a fent leírtak miatt, illetve a jegyzőkönyv felvételéhez. A szakértői eredmény tükrében, ha nem cserélnek, forduljon a békéltető testülethez, amely párbeszéddel, egyeztetéssel próbálja megoldani az ilyen helyzeteket.
joska61 2015.05.07. 10:19:53
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.07. 10:23:50
lcsaszar 2015.05.07. 14:14:03
VT Man 2015.05.07. 16:15:31
Na igen, én is néha gondolkozom, hogy vajon én vagyok a hülye, hogy nem 8 Ft-ért/perc mobilozok, vagy az ismerőseim, akik vagánykodnak, hogy Csillagflotta meg minden szar, 8 Ft/perc... aztán egyszer csak vége.
Vagy a mobilszolgáltatók a hülyék, hogy a flottás tarifákat levitték a minimumra a normál mezítlábas előfizetőre meg ráverik a 30-40 Ft/perc díjat.
Valamiből profit is kell...
_____________ 2015.05.07. 16:35:05
Arcade Macho 2015.05.07. 23:20:33
ja hogy huncutkodnak es akkor most rabactak?
azert elmondhatnak hogy milyen flotta volt mert beszallnek am en is 8 Ft / perc es 2000 lebeszelheto az nem tul rossz ajanlat