Tékozló Homár

Halott ügyfél nem halott ügye a T-Home-nál FRISSÜLT

2015.06.02. 15:42 | Homár Hilda | komment

telekom_logo_2013_svg.png

Szegény Kornéléknak a T-Home teljes műsort nyomott az elmúlt félévben hibás átírással, téves kikapcsolással, netto bumburnyák ügyfélszolgálattal és alaptalan számlával. Nem csoda, hogy szakításig vitték a dolgot. Az érdekes rész ott jön. A "Szolgáltatással és számlázással való elégedetlenség. Szankciómentes lemondás engedélyezve!" részre szeretném felhívni a figyelmet. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Édesanyám történetét szeretném megírni, akinek a T-Home-mal történt nagyon kellemetlen esete. A történet eleve szomorúan kezdődött, mert édesanyám férje, nevelőapám tavaly augusztus végén elhunyt. Ő kötött szerződést a T-Home-mal internet és kábeltelevíziós szolgáltatásra két éves hűségidővel. Halála után bementünk a céghez, akik azt javasolták, hogy novemberben jöjjünk vissza, és akkor írjuk át a szerződést édesanyám nevére, mert akkor jár le a hűségidő.

Novemberben bementünk elintézni az ügyet, innentől kezdődtek a problémáink a céggel. Már az ügyfélszolgálatos is eléggé flegmán bánt velünk. Semmilyen papírt nem raktak elénk, hogy áttekinthettük volna az adatokat. Később ebből lett a baj! Először a számlákat elhunyt nevelőapám nevére küldték, ráadásul teljesen más összegekkel, mint amit megbeszéltünk. Édesanyám hiába ment be reklamálni, hiába mutattuk be többször a halotti anyakönyvi kivonatot, januárig jöttek a hibás (és kegyeletsértő) számlák. 

Februárban újított a cég: nevelőapám helyett egy fiktív személy nevére érkeztek a továbbra is hibás összegű csekkek. Merthogy édesanyámat Margitnak hívják, a csekken pedig átkeresztelték Katalinra (Úgy látszik, a T-Home modern technológiájának köszönhetően át tudják konvertálni a halott embert fiktív emberré). A 61 éves, lelkileg meggyötört, betegeskedő édesanyám havonta kétszer mehetett reklamálni a T-Home kaposvári irodájába, ahol tisztességgel befizette a megfelelő összeget, és megígérték neki, hogy a következő hónapban már minden rendben lesz. Nem így történt.

Április elején, nagypénteken ugyanis - mindenféle előzetes értesítés nélkül - kikapcsolták édesanyámnál a kábeltévé és internetszolgáltatást! Mindezt annak ellenére, hogy ő mindig kifizette a megfelelő összeget!! Péntek délután hiába mentünk be reklamálni, a flegma ügyfélszolgálatos közölte, hogy ha nem tetszik, akkor menjünk át másik szolgáltatóhoz! Szerencsétlen édesanyámnak nem volt elég a férje elvesztése miatti lelki fájdalom, most még attól a lehetőségtől is megfosztották, hogy húsvétkor a tévét nézhesse! (magányában sajnos ez az egyetlen szórakozása)

Húsvét után tudtunk bemenni reklamálni, ahol - sokadszori elnézéskérés közepette - megígérték, hogy azonnal visszakapcsolják a szolgáltatást. Ez két nap múlva sem történt meg. Megunva a várakozást (semmittevést?), édesanyámmal bementünk, és kértük a szerződés felbontását, mivel az üzletvezető hölgy azt mondta, hogy ezek után ezt ingyen megtehetjük. Mi pedig - megunva a szerencsétlenkedést - éltünk ezzel a lehetőséggel. A szerződés fel lett bontva a következő szöveggel "SZOLGÁLTATÁSSAL ÉS SZÁMLÁZÁSSAL VALÓ ELÉGEDETLENSÉG. SZANKCIÓMENTES LEMONDÁS ENGEDÉLYEZVE!"

Ezzel a történet be is lenne fejezve, mert mi új szolgáltatót választottunk, akinek mind az ügyfélszolgálatával, mind a számlázásával meg vagyunk elégedve jelenleg. DE NEM! Ma édesanyám új levelet kapott - természetesen Katalin névre - 11 777 forintos csekkel. Most betelt a pohár! A létező összes fórumon betámadjuk a T-Home-ot! Fogyasztóvédelem, helyi média, stb. Elegünk lett ebből, hogy még a szerződés felmondását sem képesek normálisan elintézni!

Átnéztük a számlát, ez még áprilisi időszakra vonatkozna, amikor a kikapcsolásos cirkusz történt. Előfizetési díj lenne, plussz a visszakapcsolás díja. Viszont édesanyám a szerződés felmondásakor kifizette a kaposvári ügyfélszolgálat vezetőjének azt a pénzt, amit ő akkor kért, ezért cserébe kérte azt a nyilatkozatot, hogy "SZOLGÁLTATÁSSAL ÉS SZÁMLÁZÁSSAL VALÓ ELÉGEDETLENSÉG. SZANKCIÓMENTES LEMONDÁS ENGEDÉLYEZVE!", és a hölgy azt mondta, hogy innentől kezdve nem tartozunk nekik semmivel! A legnagyobb pofátlanság az egészben, hogy ki akarják fizettetni a korlátozás visszakapcsolásának a díját is, ami egyrészt teljesen jogtalan volt, mert mindig kifizettük a szolgáltatást, másrészt pedig április 8-i dátummal a szerződést felmondtuk, és másnap kötötték vissza a szolgáltatást (teljesen feleslegesen).

Hétfőn megyünk a Kaposvári Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályához reklamálni, valamint a T-Home kaposvári ügyfélszolgálatát is számon kérjük erről - egyébként ismét csak rosszul címzett, édesanyámat Katalinra átkeresztelt - számláról.

Záró gondolatként annyit jegyeznék meg, hogy a szerződés felmondása után édesanyám T-Mobilos telefonszámát azonnal átvittem másik telefontársasághoz. A szám az én nevemen volt, 15 éves, aranykártyás szintet elérve. Ezek után viszont úgy gondoltam, hogy egy ilyen hozzáállású cég nyugodtan bukjon csak többet! (amúgy is ezt javasolta az ügyfélszolgálatos!) Sőt, azzal a gondolattal is eljátszottam, hogy ezt az esetet nagyon szívesen megírom a németországi anyavállalatnak, a Deutsche Telekomnak is németül, mert nagyon kíváncsi lennék az ottani főnökök véleményére, hogy vajon Németországban is így intézik-e el az ügyeket?

Tisztelettel:

E. Kornél

UPDATE

Az üggyel kapcsolatban az alábbi levelet kaptuk a T-től:

Ügyfelünk észrevételeit, amelyeket üzletünkben jelzett, minden alkalommal kivizsgáltuk és elfogadtuk, ennek megfelelően meg is kapta az őt megillető jóváírásokat. Az okozott kellemetlenségek miatt ügyfelünktől ismételten elnézést is kértünk, majd az ő kérésének eleget téve, a le nem járt hűségidő ellenére felbontottuk a szolgáltatási szerződését, és méltányosságból eltekintettünk az ezzel járó szankcióktól. A tévesen leszerelt majd visszakapcsolt szolgáltatásért szintén elnézést kértünk és a kiszámlázott összegre vonatkozó követelésünket töröltük, amiről ügyfelünket tájékoztattuk is azzal, hogy a záró számlaegyenlege nulla, tehát cégünk felé nincs tartozása. A fenti posztot ezt  követően írta meg ügyfelünk hozzátartozója.

Üdvözlettel: Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trunkel 2015.06.02. 15:47:01

Mindenki alszik már?

Trunkel 2015.06.02. 15:50:02

Hát én nem fosoltam volna fél évet evvel.

RS-MBIK 2015.06.02. 16:07:42

Azonnal megírni a német anyavállalatnak!
Ezek a Deutsches Telekomosok, lett légyen szó akár T Mobile-ról, vagy T-Komról, gyarmatként kezelnek minket.
Ezért szeretik úgy a németeket még mindig...

A név:
Timotheus Höttges
Deutsche Telekom, Elnök-vezérigazgató
Született: 1962. szeptember 18. (életkor 52), Solingen, Németország
Itteni igazgatók (helytartók):

www.telekom.hu/rolunk/vallalatrol/menedzsment

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 16:09:00

hat szerintem, ha valaki meghal, annak a husegszerzodesenek is vege
mar augusztusban kellett volna egy uj szerzodest kotni az anyuka nevere
mi az, hogy jojjon vissza novemberben?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.06.02. 16:42:13

majd jön másik, aki a másik szolgáltatóval elégedetlen :o)

AtiSnatch 2015.06.02. 16:52:57

ti ismertek valami Katalint? Naugye...

eberti 2015.06.02. 17:00:31

Ezek szerint nekünk szerencsénk volt/van,mert telefonon mindent elintéztünk. Probléma esetén gyorsan megoldották. A 2 éves hűségidőket folyamatosan hosszabbítjuk.
A csomagunkban: IPTV+NET+Vezetékes telefon van.
Mellékesen csak ÜGYFÉL vagyok.

FDToth 2015.06.02. 17:08:35

Telekom sajnos egyedi eset itthon. Egy megoldás van: aki elégedetlen, az menjen NFH-hoz, vagy még inkább Békélétetőthöz, mert minél többször elmarasztaljk a vállalatot, abból látják a flesőbb vezetők h nem működik minden megfellelően.
egyébként meg sajnos azért ennyire rossz a Telekom, mmert az ott dolgozó munkaerő hanyag, figyelmetlen, nagyon rosszul végzi a munkáját.
Tehát nem maga a Telekom a felelős, hanme az ott dolgozók, akik ugyebár magyar emeberek... az már más kérdés h sznakicó ott sincsen...

kozkozkoz 2015.06.02. 17:35:04

Azonnal megírni az anyacégnek. Ilyet nem sokan tehettek :-)

hobbitroll 2015.06.02. 17:38:38

Bár az alapeset sajnálatos, de az azt követő ügyintézés szerintem Homár díjas (be kellene vezetni).
Azt kell mondjam, ez a vadász is házhoz ment a pofonért.
Kezében volt a halotti anyakönyvi kivonat, mi a talpas f@szért nem tudta megborítani a pultot amikor ott volt, hogy "ÉN MOST VAGYOK ITT, MOST FOGJUK ELINTÉZNI! NEM HÓNAPOK MÚLVA!". Hja kérem, hogy kerüljük a konfrontációt? Utána viszont lehet menni picsogni ... jogos.

"...Ezek után viszont úgy gondoltam, hogy ... bukjon csak többet!"
Pont leszarják. Vidd.

ps.: hamarosan jön a trécsótány válasza. Írjon a segitunk@telekom.hu -ra.

hobbitroll 2015.06.02. 17:40:12

@eberti: seráfütty. Idővel elmúlik [sátáni kacaj a háttérben]

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.02. 19:06:28

"elhunyt... novemberben jöjjünk vissza,"

B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+B+

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.02. 19:33:30

@eberti: Ügyegész nincs?

"Februárban újított a cég: nevelőapám helyett egy fiktív személy nevére érkeztek a továbbra is hibás összegű csekkek."
Miért fizettétek be? :D

Ne küldj levelet 2015.06.02. 20:17:22

Szerintem a telekomnál imádják átnevezni az ügyfeleket. Hónapokig béla voltam náluk. Én meg a béla névre jött számlákat nem fizettem ki, mindig visszaküldtem, azzal, hogy várom a nevemre (Zoltán) küldött számlát.
6 hónapba tellett nekik a név helyesbítése.
Magával a szolgáltatással nem volt bajom, amit vállaltak teljesítették, más kérdés, hogy nem vállalták túl magukat. 30Mb/s

Miután végre megszabadultam tőlük, hónapokkal később egy undorítóan viselkedő behajtó céget küldtek rám.
Hetekig zaklattak, de sem ők, sem a telekom nem volt képes elmondani, mi a tartozás alapja. Aztán kitalálták, hogy valami végberendezést nem adtam le, de erre ráb.sztak, mert ismerve a nyilvántartásuk trehány voltát, a leadáskor pontos átvételit írattam alá velük. Persze az a banda nemhogy gyári számot nem tudott a kütyühöz, még a tipusát sem.
Van egy nyilvántartásuk...

Tapasztalatom alapján a telekom adminisztrációja nemhogy a német precizitást nélkülözi, de még az átlag magyar szinten sincs.

Aureliano Buendía 2015.06.02. 20:18:41

segitunk@telekom.hu vótmá?

Amúgy felettes szerv megkeresése nagy szorgalommal. A többin már túl vagytok.

igazságos 2015.06.02. 20:19:28

@atpijkamo: hátmg ha visszajönne novemberbe :)

Leone_510 2015.06.02. 23:00:45

basszus értem én , hogy trágya fos ez a szemét aljas cég de miért nem azonnal intézte el a posztoló , köztudott, hogy basznak ezek dolgozni és csak elhajtották ...mindegy ... egyszer mindenki megszívja valamelyik "szolgáltatóval" még az okosok is

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2015.06.03. 01:42:58

"A szám az én nevemen volt, 15 éves, aranykártyás szintet elérve."

Haha. Aranykártyája kábé mindegyik Trésnek van. Még a feltöltősöknek is. Legalábbis nekem biztosan volt, amikor feltöltős Trés voltam. Pedig elég keveset használtam a telefont, két-háromezer forintot beszéltem le havonta max. Szerencsére mára sem Trés nem vagyok, sem feltöltős... :)

2015.06.03. 06:00:05

E. Kornél

Esti Kornél? Ne má!

Manyúúl holnap is nyúúúlni fog mint a tak 2015.06.03. 08:39:38

Hogy sértett kegyeletet a számla? Kiásta az elhunytat vagy felforgatta a sírkövet?
Hogy lehet betámadni valamit? Letámadni, megtámadni, támadni csak úgy, azt tudom hogy lehet.
Miért fizet valaki olyan számlát, ami nem az ő nevére szól?
Miért számít a hűségidő lejárta, ha az ügyfél elhunyt?
Szerintem onnantól semmis a szerződés, bátran újat kellett volna kötni anyuszi igazi nevére és lehetett volna bátoran letévézni húsvétkor.
Most akkor megyek betámadok a konyhába egy kávéért és aztán ki is támadok onnan.

Manyecska 2015.06.03. 08:50:07

@Trunkel: rendes homáros elmegy a Gyradikoba kagylót enni:D éjfélre haza is értem naigen. Írok poszt. A pasim eccer kitépte a kötelező haladási irány táblát /3 alak betámadta/, mármár ingerenciát éreztem hasonlóra hússsz perc után:) Monnyuk sokan voltak. A kaja jó. a kiszolgálás kedves. Plusz lyel.

shred 2015.06.03. 08:56:23

Meggyőződésem, hogy minden szolgáltató ügyfélszívatása orvosolható lenne, ha radikálisabb reakciókat kapnának. Nem kell feltétlenül erőszakoskodni, néhány ötlet:
- az ügyfélszolgálati irodában undorító szagú, de veszélytelen anyag elhelyezése.
- pizzarendelés a flegma munkatárs nevére, az irodába.

A lényeg, hogy nem érdemes a cég, a menedzsment ellen küzdeni, ők szarnak az egyes ügyfelek panaszaira. Személy szerint a kirendeltségeken dolgozó alkalmazottak életét kell megkeseríteni, hogy érdekeltté váljanak a gyors, precíz és normális ügyintézésben. Ha elég következetesen, elég sok ember tenne így, elérhetnénk a kívánt változást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.03. 09:24:17

@shred: Nagyon sok esetben az alkalmazott csak egy kirakat. T-nél dolgozó haver sok esetben mesélte, hogy ő berögzít egy megrendelést, és a háttérszervezet szarik rá. Vagy ugyanez panasszal, amikor ő úgysem tudja megoldani, a megfelelő csoport meg vagy nem akarja, vagy túlterhelt.
Ebben az esetben nagyon nem értelmes az ügyfelest szívatni.

2015.06.03. 09:31:47

@ColT: Azt, hogy így működik mi is sejtjük. De miért? Miért kihívás elsőre megérteni hogy az előfizető megszűnt létezni, ergo felesleges a nevére számlákat küldeni. Valamint amikor ezt bejelentik miért nem automatikus a kérdés hogy megszüntetik, vagy átírják egy hozzátartozó nevére a szerződést?

metal · http://electric.blog.hu 2015.06.03. 09:32:12

Sosem értettem, hogy miért kegyeletsértő egy halott ember nevére számlát küldeni? És ez miért borítja ki a hozzátartozókat?

2015.06.03. 09:35:10

@shred: - az ügyfélszolgálati irodában undorító szagú, de veszélytelen anyag elhelyezése.

Beviszel egy csövest.

Manyecska 2015.06.03. 09:36:27

@metal: Azt mondjuk nem is érteni kellene.

killerkaller 2015.06.03. 09:43:40

@Ne küldj levelet: "6 hónapba tellett nekik a név helyesbítése."

Nekem egy egyszerű szolgáltatás áthelyezés tartott 4 hónapig, minden egyes fázisa problémákkal megtűzdelve.
Minden egyes telefonos ügyfélszolgálati bejelentésre 2 hét elteltével írásban válaszoltak. Az így összegyűlt levelekre origami tanfolyamot lehetne alapozni. Boldog végkifejlet, szolgáltatás működik, jóváírási igényem elfogadták. Reménykedem, hogy ne kelljen az ügyfélszolgálatukkal kommunikálni. Egyébként rendszeresen jönnek SMS-ek, hogy véleményezzem a üfsz. munkáját.

2015.06.03. 09:49:16

Régen az ügyintézőt bonyolítónak hívták.

2015.06.03. 09:52:13

@metal: Sosem értettem, hogy miért kegyeletsértő egy halott ember nevére számlát küldeni?

Mer fizetni kell! Ha disznótoros kóstolót küldesz aszt átveszik simán!

killerkaller 2015.06.03. 10:01:59

@Cicmen: "Régen az ügyintézőt bonyolítónak hívták."
Akik úgy összekuszálták a szálakat, hogy a mai napig nem sikerült "kibonyolítani":)

joska61 2015.06.03. 10:36:25

A T aszonta, hogy lemondhatod a szarjukat? Adj hálát az úrnak, és ne habozz. Ezektől egyébként sosem szabadulsz meg! (lehet így se)

shred 2015.06.03. 13:29:38

@ColT: abszolút megértem, köszi az infót. Arra gondoltam, hogy ha ügyfélként ilyen karakán, adott esetben idegesítő lenne a hozzáállásunk, akkor esetleg sok helpdeskes mondana fel, az ilyen pozíciók sokkal kevésbé lennének vonzóak a munkavállalóknak, és ez talán feljutna a döntéshozókig, akiknek leesne, hogy változtatni kell a hozzáálláson.

Bluemotion 2015.06.03. 15:05:46

@atpijkamo: Miért, nem mindegy a kedves mamának, hogy kinek a nevére megy a számla? :) Ha novemberben ment volna csak átírni, akkor egyszer kevesebbszer kellett volna menni az ügyfélszolgálatra.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.03. 15:19:17

@Bluemotion: Ha az előfizető meghal, megszűnik a szerződés. Azt hittem, ez bárki számára egyértelmű.

zooDoo 2015.06.03. 19:24:29

Nálunk akkora a verseny, hogy szarról fosra lehet váltani kizárólag. Így ha az ember elégedetlen, akkor kb így járt.

szmoker (Homo Trollicus) 2015.06.04. 14:13:32

@hagyma: hagyatéki nélkül lófasz van, főnök. Nekem októberben halt meg apám, hagyatéki nélkül senki semmit sehová nem csinált.

P071 2015.06.05. 07:06:03

@ColT: az egyetlen értelmes komment. Az ügyintézőt maximum a stílusáért lehetne elővenni, neki joga annyi van mint egy marék szotyinak...ül a gép mögött és kattintgat jobbra - balra és vagy rögzít egy kérelmet, vagy hátra dob egy bejelentést. Ilyen dolgokban idő és jog hiányában döntést nem hozhat. Amúgy nem biztos, hogy jó irány azokat basztatni akik talán legkevésbé tehetnek a teszetosza ügyintézésért...nem szarok oda, ahol eszek....vendéglátóssal sem kötözködök, mert Ő adja oda az ételt amit megeszek...

H3rold 2015.06.10. 12:28:23

Én amiatt röhögök ezeken a barmokon, hogy akárhányszor valami üzemzavar miatt elmegy a net (ADSL), a hibabejelentés után szervizes felhív, és az első kérdése, hogy "mikor jöhetnek". Mármint hozzám. Amikor az üzemzavar minden esetben központi eredetű, tehát nem nálam van a hiba. Ezek ennyire lusták, hogy addig se kell dolgozniuk, amíg kocsikáznak az ügyfélhez meg vissza? Vagy kiszállási díjat kapnak? Én minden esetben elhajtom őket a halál faszára, tőlem ugyan nem húznak le pénzt valami mondvacsinált indokkal, ha véletlenül találnak valamit.
süti beállítások módosítása