Ön cégvezető, aki helyett más veszi át a postát? Esetleg recepciós vagy ismer ilyet? Akkor ez a mai poszt önnek szól! Van egy visszatérő ügyünk a keresőoptimalizálós szolgáltatásban nyomuló Maxweb nevű céggel. A témában megszólalt már olvasó, több is, a fogyasztóvédelem és a cég is. Ezúttal megint ők írtak, méghozzá egy extrahosszú tájékoztatót, amiben várható módon védik a mundért, a módszert és a becsületet, egészen egyedi módon viszont a GYIK részeként tulajdonképpen megírják azokat a pontokat, ahol némi figyelemmel a cégek és a recepciósok megúszhatják a véletlen rendeléseket. És bár a rendszer így leírva is mintha a figyelmetlen népességre lenne optimalizálva, azért 4. jótanács önmagában is megállná a helyét: Mindig olvassa el, hogy mit ír alá!
Köszönjük az olvasói levél közzétételét, és azt, hogy a Homár minden érintett fél számára lehetőséget ad a tanulságok megfogalmazására.
Az a célunk, hogy folyamatosan tanuljunk a panaszokból, ezért folyamatosan fejlesztjük üzleti folyamatainkat. Bármennyire is szeretnénk részletes, érthető tájékoztatást nyújtani, sajnos a keresőoptimalizálás ettől még összetett, nehéz, sőt kockázatos munka marad. Azt gondoljuk, hogy egy ilyen témában az ingyenes próba a leginkább ügyfélbarát üzleti modell, még akkor is, ha a szolgáltató számára költségekkel és jó adag kockázattal jár. Ezeket a költségeket és kockázatokat egy üzleti vállalkozás érthető módon csak akkor tudja vállalni, ha az üzleti feltételeket részletes szerződés rögzíti.
Bár a kockázat jó része a miénk, az ingyenes próba nem azt jelenti, hogy a megbízónak semmi felelőssége sincs. Minimum el kell olvasnia a szerződést, meg kell értenie a szolgáltatás lényegét, és időben döntést kell hoznia arról, hogy kell ez neki vagy sem.
Megbízóink közül néhányan félreértik ezt. Ezért köszönettel vesszük, hogy a Homár olvasóit tájékoztathatjuk néhány fontos részletről. Reméljük, hogy a jövőben kevesebb lesz a csalódás, ha az olvasók jobban megértik az ingyenes próba lehetőségét nyújtó üzleti folyamatot és megfogadják tanácsainkat.
Hogyan történik a szerződés kötés?
Megbízóinkkal írásbeli szerződést kötünk, ahogyan Melinda cégével is tettük. Ezt előzetes telefonos megkeresés és többszöri írásbeli tájékoztatás előzi meg. A telefonos tájékoztatás és a szerződéskötés rögzített folyamat alapján történik. A szolgáltatási feltételeinkről, ezen belül a szerződés külalakjáról és pontos tartalmáról, a szerződés kötés módjáról, a díjlistánkról a szerződés kötés előtt írásbeli tájékoztatást adunk ügyfeleinknek. Ezt a tájékoztatást azért nyújtjuk, hogy előre lehessen tudni, hogy milyen módon, milyen feltételekkel szerződünk.
A szerződés kötést megelőző telefonos beszélgetés során minden esetben az ügyvezetőtől, vagy az ilyen ügyekben illetékes személytől kérünk beleegyezést a szerződéses ajánlatunk postai úton történő megküldésébe. A telefonos tájékoztatás során külön felhívjuk a figyelmet a szerződési feltételeinkre és díjainkra. Szerződést kizárólag akkor küldünk, ha a vállalkozás képviseletében eljáró személy megadja a cég weboldalát és azokat kulcsszavakat, melyekre igénybe szeretné venni a szolgáltatást, valamint hozzájárul a szerződés kiküldésének ás aláírásának módjához.
Tényleg ingyenes a próba?
Igen. Szolgáltatásunkra 8 napos ingyenes próbalehetőséget biztosítunk. Így tehát magunkra vállaljuk annak az üzleti kockázatát, hogy a megbízó a 8 napos ingyenes próba alatt eláll a szerződéstől és a tőlünk így ingyen megszerzett tudással a keresőoptimalizálást önállóan elvégzi vagy mással elvégezteti. A második hónaptól elérhető sikerdíjas szolgáltatásunkkal pedig a keresőoptimalizálás szinte teljes kockázatát átvállaljuk a megbízótól, ha az általunk javasolt alapelveket követik, az általunk javasolt lépéseket megteszik.
JÓTANÁCS: Ha Ön nem biztos abban, hogy az ingyenes próbaidőszak alatt elég ideje és energiája lesz a szolgáltatásunk kipróbálására, inkább határozottan utasítsa el már a telefonos megkeresés során munkatársunk ajánlatát. Így nem érheti csalódás.
A 8 napos ingyenes próbaidőszakot azért nyújtjuk, hogy megbízóink saját tapasztalataik alapján dönthessék el, hogy igényt tartanak-e keresőoptimalizálási szolgáltatásunkra, egyetértenek-e keresőoptimalizálási alapelveinkkel, szeretnének-e velünk dolgozni. Megbízóinknak még abban az esetben is 8 napos ingyenes elállási lehetőséget biztosítunk, ha saját figyelmetlenségük miatt és többszöri figyelem felhívásunk ellenére részükről olyan személy írta alá a szerződést, aki erre nem volt jogosult.
Ha ingyenes a próba, akkor miért küldenek mégis számlát?
Számlát kizárólag azoknak az ügyfeleinknek küldünk, akikkel írásbeli szerződést kötöttünk, és akik a 8 napos ingyenes próbaidőszak után is igényt tartanak a szolgáltatásunkra. Az ingyenes próbaidőszak megkezdésekor a szolgáltatás aktiválásáról emailt küldünk, és az ingyenes próba lejárata előtt is írásbeli figyelmeztetést küldünk.
JÓTANÁCS: Olyan email címet adjon meg, melyet biztosan olvas. Így azonnal értesülhet a szolgáltatás aktiválásáról és nem feledkezik meg az ingyenes próbaidőszak lejáratáról sem. Ha nem szeretné folytatni a szolgáltatást, az ingyenes próba alatt egy soros válasz emaillel elállhat a szerződéstől. Még csak indoklást sem kérünk.
Most akkor a küldemény átvételi igazolását, vagy egy szerződést írnak alá az ügyfelek a kézbesítéskor?
Mindkettőt. Az előzetes telefonos tájékoztatás során kifejezett hozzájárulást kérünk és kapunk arra, hogy a szerződéses ajánlatunkat postán küldhessük el, és felhívjuk a figyelmet arra, hogy annak aláírása a kézbesítéskor történik. A megbízó a minket illető szerződés példányt aláírja, a saját példányát egy lezárt borítékban átveszi és az átvételt egy külön aláírással igazolja.
JÓTANÁCS: Kérjük ügyeljen arra, hogy a postai úton küldött szerződést az aláírásra jogosult cégképviselőnek, vagy meghatalmazott helyettesének kell aláírnia. Erre külön felhívjuk a figyelmet a telefonbeszélgetés során és egy külön emailben is. Ha nem ön veszi át a küldeményt, és nem bízik munkatársaiban, inkább szóljon nekik előre, hogy milyen küldeményt vár.
A telefonos egyeztetés során ahhoz kérünk hozzájárulást, hogy „az ingyenes próbát is tartalmazó SeoStart szerződéses ajánlatunkat, és egy külön lezárt csomagban a sikerdíjas ajánlatunkat” kézbesíthessük. Elmondjuk, hogy „Szerződéses ajánlatunk egyébként két példányos, az Önök példánya a csomagban lesz.” Az ÁSZF-ünk szerint „Ha a szerződést vagy szerződéses ajánlatot megbízó részére futárszolgálattal vagy postai úton kézbesítik, megbízott példánya a futár vagy postai alkalmazott jelenlétében megbízó képviselője vagy az általa meghatalmazott helyettes által történő aláírást követően visszakézbesítésre kerül megbízotthoz. Megbízó ilyen esetben a saját szerződés példányát lezárt borítékban veszi át, a futár vagy postai alkalmazott által történő kézbesítéskor.” Tehát miután a szerződést a megbízó képviselője cégszerűen aláírja, egy ettől független, másik aláírással a futárnál a mellékelt küldemény átvételét is aláírásával igazolja, majd a szerződés megbízót illető példányát tartalmazó borítékot átveszi.
JÓTANÁCS: Kérjük, az átvételkor ügyeljen arra, hogy a postai úton küldött szerződés aláírása és a megbízó szerződés példányát tartalmazó külön lezárt csomag átvételének igazolása két külön aláírással történik. Az aláírást indoklás nélkül megtagadhatja. Mindig olvassa el, hogy mit ír alá!
Ha ezt az egészet előre tudom, akkor még rendben is lenne. De ki emlékszik mindenre egy telefonbeszélgetésből?
A biztonság kedvéért még a szerződés kézbesítése előtt két alkalommal írásban is tájékoztatjuk ügyfeleinket az általuk megadott email címen. Az írásbeli tájékoztatások többek között a következőket tartalmazzák:„Tájékoztatjuk, hogy ha az ingyenes próbaidőszak alatt nem áll el az aláírt szerződéstől, a szolgáltatás díjkötelessé válik. Kérjük, olvassa el Adatkezelési Szabályzatunkat, Szerződési Feltételeinket és Díjlistánkat. […] Szerződéses ajánlatot postai úton küldünk.”
A díjlistánk mellett a megbízási szerződés mindenkori aktuális változata is szerepel, tehát előre elolvasható, kinyomtatható.
Még a postázást megelőzően további írásbeli értesítést küldünk a következő tartalommal: „Telefonon történt megbeszélésünk alapján az ígért SeoStart szerződéses ajánlatunkat és egy külön lezárt csomagban az Önök jelszavát, további kedvezményes ajánlatainkat és a SeoStart szerződés megbízót illető példányát postai küldeményként a mai napon feladtuk. Az átvételkor kérjük, figyeljenek arra, hogy az aláírásra jogosult cégképviselő vagy az ő meghatalmazott helyettese írja alá a szerződést. Kérjük, előzetesen olvassák el az adatkezelési szabályzatunkat, aktuális díjlistánkat és szerződési feltételeinket:
http://www.maxweb.hu/adatkezeles
http://www.maxweb.hu/aszf ”De nálunk a recepciós veszi át a csomagokat, és azt hitte, hogy egy átvételi elismervényt ír alá!
A megbízó által átvett dokumentumokat tartalmazó, átlátszó borítékon szereplő szövegek már felbontás nélkül is egyértelmű tájékoztatást adnak arról, hogy „a szerződés megbízót illető példánya az átvett küldeményben van”, illetve arról, hogy „a szerződés megbízottat illető példányát a címzett aláírását követően a [futár szolgáltató] visszajuttatja a feladóhoz”. Ezek a figyelmeztető jelzések vastag betűvel, nagyméretű felkiáltójellel kiemelve szerepelnek a csomag külső borításán. Az aláírandó megbízási szerződés mindkét oldalán egyértelműen, nagy betűkkel szerepel a „SeoStart Keresőoptimalizálási megbízási szerződés 8 napos ingyenes próbával” megnevezés.
JÓTANÁCS: Ne engedje meg a recepciósnak, hogy a vállalkozása nevében aláírjon és hivatalos cégbélyegzővel ellásson egy szerződést, ha erre nincs felhatalmazása! De ha ezt figyelmetlenségből mégis megteszi, akkor utána legalább ne dobja a kukába a szerződés megbízói példányát. A 8 napos ingyenes próba alatt a szerződéstől indoklás nélkül elállhatnak.
A szolgáltatást csak akkor aktiváljuk, amikor a megbízó részéről történt aláírásról értesülünk. A szolgáltatás aktiválásáról minden esetben írásbeli értesítést küldünk. Ha esetleg a telefonos egyeztetés, a korábbi email üzenetek, a megbízási szerződés ellenjegyzése és a zárt borítékban átvett szerződés példány „elkerülték” volna megbízóink figyelmét, az aktiválási értesítés egyértelművé teszi, hogy szolgáltatásunk teljesítése elkezdődött.
A 8 napos ingyenes próbaidőszak lejárta előtt még egyszer írásban is felhívjuk megbízóink figyelmét a szolgáltatás aktuális állására valamint kifejezetten arra is, hogy a „A szolgáltatás 8 napos ingyenes próbaidőszaka a holnapi napon lejár”. Mindezt azért tesszük, hogy még a figyelmetlen, feledékeny cégek se kerülhessenek át akaratuk ellenére a díjköteles időszakba.
Összegzés
Melinda cégének, mint megbízónak tehát az ingyenes próba során 8 napja volt, hogy elálljon az általa aláírt szerződéstől. 4 alkalommal kapott írásban tájékoztatást, mielőtt ezt megtehette volna. Aláírásával igazolta a szerződés megbízót illető példányának átvételét. A szerződéskötés módjával is tisztában kellett lennie a neki előzetesen tett szóbeli és többszöri írásbeli tájékoztatások alapján. Cégünk a szerződéskötés és szolgáltatásnyújtás során is jogszerűen jár el, Melindát is részletesen szóban és több alkalommal írásban tájékoztattuk.A beszélgetésekről hangfelvétel készül, a kézbesítést és a tájékoztatást időbélyeggel ellátott naplóbejegyzések igazolják.
Az eddig leírtakból is világos, hogy félrevezetés, hiányos tájékoztatás nem történhet. Az az állítás, hogy cégünk „aszerződéskötéshez meg egy csomagátvételi elismervénynek látszó papírt használ” nem felel meg a valóságnak. A korábbi tájékoztatás szerint megküldött dokumentum azért sem vélelmezhető „csomagátvételi elismervénynek”, mert a szerződéses ajánlat mellett megküldött külön postai csomag átvételének igazolása a szerződés aláírástól elkülönítve, a kiszállító futárcég saját formanyomtatványán vagy elektronikus eszközén történik. Pontosan úgy, ahogyan az ÁSZF-ben és az előzetesen megküldött tájékoztatásban szerepel.
Sajnáljuk, hogy van olyan ügyfelünk, akinek csalódást okozott a szolgáltatásunk, és bízunk benne, hogy ezzel a tájékoztatással hozzájárultunk ahhoz, hogy a jövőben még több vállalkozásnak segíthessünk a keresőoptimalizálásban.
Üdvözlettel:
Konkoly Thege Szabolcs
Max-WebHirdetés Kft.
Az utolsó 100 komment: