Az Erzsébet-program alapvetően jó kezdeményezés lenne, de az idei, nyugdíjasoknak kiírt pályázata igencsak döcögősre sikeredett, ahogy azt áprilisban megtudhattuk egy felháborodott unoka leveléből. Az alábbi panasz alapján hasonlóan csalódást keltő a működés a fogyatékossággal élőkre szabott pályázat esetében is. Bár tavasszal a Heti Válasznak sem sikerült érdemi választ kicsikarnia a témában az illetékesektől, azért nekifutunk mi is a kérdéskörnek.
Tisztelt Homár Blog!
Úgy döntöttem, hogy így tárnám nyilvánosság elé az Állambácsi egyik humbugját, ami folyamatosan csak fejfájást okoz (szó szerint, mert nem szeretem, ha totál hülyének néznek és egyenesen gyűlölöm az
igazságtalanságot)! Nevezhetném akár nyíltan lopásnak is, mert pénzvisszafizetés nincs.Az Erzsébet Programon keresztül a "fogyatékossággal élők" pályázatát nyújtottuk be párommal, aki rokkantnyugdíjas veleszületett egészségi rendellenessége kapcsán. Az igényelt és nyert pályázat alapján befizettük az önrészt, fejenként 5 ezer HuF-ot, azaz összesen 10 ezer HuFot, ami után lehet szállást foglalni. Pontosabban NEM lehet. Immáron a harmadik hónapja hiába próbálkozunk. Az elvileg 30 üdülőből az Erzsébet Program oldalán semmilyen szálláslehetőség nem jelenik meg, pedig tavaly minden zökkenőmentesen működött (kártya, befizetés, foglalás és kész...).
Többször is hívtuk az ügyfélszolgálatukat, akik még az elején kérték, hogy várjunk. Vártunk, de meddig várjunk még? Na meg mire? Továbbra is próbálkoztunk a szállásfoglalással, majd újfent az ügyfélszolgálattal, ahol a későbbiekben meg akarták magyarázni, hogy a számítógépünk nem jó. (Érdekességképpen - tavaly óta sem a rendszer, sem a gépösszetevők NEM változtak, ugyanaz a konfiguráció és a beállítások is - akkor mi romlott el, mi nem jó? Persze ezt az internetszolgáltató is állandóan be akarja adagolni, hogy a fogyasztó a balek és a gépe sz@r - és ugye értelemszerűen könnyebb az efféle hárítás, semmint a problémamegoldás másfajta kezelése.)
A legutóbbi Erzsébet Programos ügyfélszolgálati megkeresésünkre a válasz az volt, hogy telefonon is lehet foglalni. Hoppá - ezt eddig a fene se tudja mennyi (20-25 vagy több - nem húzom a strigulákat)
telefonos megkereséskor miért nem közölték?A kedves ügyintézők folyamatosan késő ősz vagy téli időszakra akarnak ránktukmálni szállásokat, amik nem érdekelnek, mert nyaralni szeretne elmenni az ember, hiszen telelni itthon is tudunk. Ráadásul párom betegsége miatt abszolút kerülendő a megfázás, és a hideg sem éppen előnyös számára - tehát emiatt is kizáró ok a későbbi "nyaralás". Ugyan kiemelten kezeltük a tavalyi szálláshelyet (Hotel Dam, Fonyódliget), mert az bevált (reggeli és estebéd benne foglaltatott az árban, mint félpanziós ellátás) és egyéb költségek terén is (pl. ebéd) olcsónak mondható volt, továbbá a nyár miatt, ha már van lehetőség rá, akkor miért ne mennénk a Balatonra..., de emellett természetesen több más helyet is néztünk.
Időpontilag augusztus közepe jöhetett volna szóba, mert a gyereknek (12 éves) versenyei vannak (kajakozik) a nyári időszak alatt, tehát számunkra emiatt volt szűkösebb az időintervallum, mégsem érzem magunkat hibásnak, mivel április végétől folyamatosan próbáltunk szállást foglalni (és ugye tavaly nem voltak ilyen gondjaink a hasonló körülményeket figyelembe véve).
Összefoglalva: önrészt befizettük, foglalni nem tudunk, pénzt nem adnak vissza. Mellékelnék két képet is, amik ugyanezt erősítik meg, ráadásul nem csak nekünk van ilyen problémánk. Remélhetőleg akad valami segítség, hogy egyfelől ne nézzenek már hülyének, másfelől mások ne járjanak így, hogy az első alkalommal zökkenőmentesen megy minden, majd a későbbiekben már csak hitegetés zajlik, lehetetlen ajánlatok a telefonos megkeresésre, végül elúszik a pénze az embernek, azaz suttyomban a Kormány benyeli az összeget (ami nyilván kell egy újabb stadionépítésre...). :P
Üdvözlettel,
Gábor
UPDATE augusztus 10. 13:47
A posztot elküldtük a Nemzeti Üdülési Alapítványnak, akiktől igazán mindenre kitérő választ kaptunk többek közt azzal a szuper hírrel, hogy akik mégsem tudják igénybe venni az üdülési lehetőséget, méltányossági eljárás során visszakaphatják az előleget.
Tisztelt Homár szerkesztősége!
Sajnálatos, hogy megkeresését, amelyet fogyasztóvédelmi blogjukhoz érkezett panasz kapcsán küldött, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány nem kapta meg az Önök által közölt cikk megjelenése előtt. Amennyiben erre lett volna lehetőség, úgy blogjukon hiteles, pontos tájékoztatást kaphattak volna az olvasók az Erzsébet-program által fogyatékossággal élők részére kiírt pályázatról. A Program eredményessége érdekében mindent megteszünk, ezért köszönettel vesszük a segítő szándékú észrevételeket. Megkeresése kapcsán az alábbi tájékoztatást nyújtjuk.
Az Erzsébet-program széles társadalmi rétegeket érintve többek között nyugdíjasok, nagycsaládosok, fogyatékossággal élők és gyermekek számára biztosít kikapcsolódási lehetőséget.
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (a továbbiakban: Alapítvány) pályázati felhívásai tartalmazzák, hogy mely célcsoportok milyen feltételekkel vehetik igénybe a támogatásokat. Az Erzsébet-program keretében, az egészség megőrzéséhez szükséges aktív kikapcsolódás elősegítése érdekében, fogyatékossággal élő pályázók számára idén is – külön a speciális igényekre is figyelemmel lévő – kiírást hirdetett az Alapítvány.
Az Erzsébet-program a kezdetektől fogva kiemelt figyelmet fordít a fogyatékossággal élők pihenésének támogatására. Az Alapítvány több lehetőséget biztosít számukra: szociális üdülési pályázatot, amelyre 18. életévüket betöltött, fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, magasabb összegű családi pótlékban részesültek jelentkezhettek; ezen kívül a fogyatékossággal élő gyermekeket, fiatalokat, felnőtteket többféle sport-, képzőművészeti és drámatábor-pályázat is várta.
Eddig mintegy 35 ezer, fogyatékossággal élő ember részesült a Program által üdülési lehetőségben, ezen felül idén közel 6 ezren jutottak a Program révén pihenéshez. Az Alapítvány célja, hogy a jövőben még több fogyatékossággal élő személynek biztosítson üdülési lehetőséget. Mivel számukra szinte minden esetben csak megfelelő szakértelemmel, tudással rendelkező szakmai partnerek közreműködésével, valamint a szálláshelyeken a szükséges fizikai feltételek megteremtésével biztosítható a nyugodt pihenés, az Alapítvány együttműködést kötött több, fogyatékossággal élőket támogató szervezettel. Ennek eredményeként 13 akadálymentesített, speciálisan kialakított szálláshely várja a mozgásukban korlátozott vendégeket.
Az Erzsébet-program keretében meghirdetett pályázatok nyertesei az Alapítvány által nyújtott támogatást a névre szóló Erzsébet Kártya segítségével tudják igénybe venni. A Kártya a szállásfoglaláshoz is szükséges, annak kiállításának időpontjára maga a pályázó is bizonyos fokú ráhatással bír, hiszen, ahogyan a pályázók részére küldött nyertes tájékoztató levél is tartalmazza, az Erzsébet Kártyát a pályázati önrész Alapítványhoz történő igazolt beérkezését követően állítjuk ki és postázzuk. Így a szállásfoglalás időpontja attól is függ, hogy a pályázó mikor aktiválta pályázatát, illetve a pozitív elbírálást követően hány napon belül fizette be az önrészt.
Annak érdekében, hogy a szállásfoglalás során az igazságosság, az egyenlőség és a méltányosság elvei érvényesülhessenek, számítógépes program kínálja fel az egyes szálláshelyeket. A változatos szálláshelykínálat mindenkinek lehetőséget teremt arra, hogy igényeihez mérten válasszon üdülési helyszín, valamint szállástípus közül, a szálláshelyeken elérhető programkínálatra is gondolva. Elképzelhető azonban, hogy az időpont tekintetében a pályázatnyerteseknek rugalmasságot szükséges tanúsítaniuk. Amennyiben egyidejűleg több tízezer pályázó használja a foglalási rendszert, átmeneti túlterheltség előfordulhat – mint bármely más hasonló informatikai felületen –, azonban ezek nem folyamatosan fennálló tényezők, ezért nem befolyásolhatják tartósan a foglalások lebonyolítását. A Program célja, hogy minden nyertes pályázó részére megfelelő minőségben és választékban biztosítson szálláshelyet az elnyert üdülési támogatás felhasználásához.
Tekintettel viszont a szociális üdültetésben résztvevők jelentős számára, nem lehet garantálni, hogy minden szálláshelyünkön minden időpontban legyen szabad hely. A szálláshelyek szabad kapacitása a foglalások előrehaladásával arányosan, fokozatosan csökken, de az Alapítvány minden nyertes pályázó számára biztosítja az elnyert támogatás felhasználásának lehetőségét. A pályázati kiírás alapján a nyertes pályázók legkésőbb 2015. december 31. napjáig tudják igénybe venni az idén elnyert üdülési támogatást.
Több mint 40 szálláshely szerepel az Erzsébet-program 2015. évi kínálatában, ezek közül folyamatosan rendelkezésre áll választható helyként 4-5 szálláshely különböző időszakokban, különböző turnusokban. Szálláshelyenként eltérő csomagajánlatok választhatók. A fogyatékossággal élő nyertes pályázók több mint 90 százaléka már sikeresen élt a szállásfoglalás lehetőségével.
Azok pedig, akik valamilyen okból kifolyólag – betegség, kórházi kezelés miatt – mégsem akarnak vagy tudnak élni az üdülési lehetőséggel, és ezt jelzik, méltányossági eljárás során visszakapják a befizetett önerőt, úgy, ahogyan az elmúlt években is.
Egy-egy közkedveltebb szálláshely – ideértve a pályázó által említett fonyódligeti Hotel Damot is –, vagy frekventált üdülési időszak nem állhat folyamatos jelleggel a pályázatnyertes felhasználók rendelkezésére, többek között a kapacitások korlátozott volta miatt sem. Itt kívánjuk megjegyezni, hogy a fogyatékossággal élők augusztusra az alábbi helyeken még tudnak szállást foglalni: Albertirsa, Piliscsaba, Balf, Dombóvár, Zamárdi, és azt követő időszakra vonatkozóan is vannak még szabad helyek.
Az Alapítvány a pályázati folyamat során minden információt megosztott, és a jövőben is megoszt az érdeklődőkkel, mind a pályázatok beadására, mind az önerő befizetésére, mind pedig a szállásfoglalásra vonatkozóan, annak érdekében, hogy a pályázók felelős döntést tudjanak hozni: élni kívánnak-e pályázatuk beadása révén az Alapítvány által nyújtott üdülési lehetőséggel.
Ügyfélszolgálatunk minden nap 8-tól 16 óráig, szerdán pedig 8-tól 18 óráig személyesen várja a segítségre szorulókat, a telefonos ügyfélszolgálat pedig munkanapokon 8 és 16 óra között fogadja a hívásokat. Az írásban érkező megkereséseket a következő e-mail címen fogadjuk: ugyfelszolgalat@erzsebetprogram.hu. Ügyfélszolgálatunk mellett nagyszámú segítőpont is a pályázók rendelkezésére áll a sikeres pályázatleadás és szállásfoglalás érdekében, valamint továbbra is a folyamatos tájékoztatást nyújtunk a pályázatokról, illetve az igénybevétel részletes feltételeiről a www.erzsebetprogram.hu honlapon, valamint a médiában is.
A Program fennállásának négy évében – az idei évvel együtt – több mint 600 ezer ember jutott üdülési, pihenési lehetőséghez, köztük több mint 300 ezer gyermek. Ehhez a sikeres pályázói létszámhoz képest elenyészőek a hasonló visszajelzések, és az ügyfélszolgálat – személyes, telefonos és írásbeli fórumon – is rendelkezésre áll, hogy az esetleges fennakadások sikeres megoldásában közreműködjön, a kérdéseket megválaszolja.
Az Erzsébet-program célja, hogy a rendelkezésre álló források alapján minden nyertes pályázó részére megfelelő minőségben és választékban biztosítson szálláshelyet az elnyert üdülési támogatáshoz, azonban pályázati kiírásaink alapján az Alapítvány nem kizárólag a nyári időszakban biztosítja a támogatást.
Üdvözlettel:
Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány
Az utolsó 100 komment: