"Csodák nincsenek a pénzügyekben." - írta valahol a Kiszamolo.hu bloggazdája, akinek a munkásságát pénzügyi kérdésekben melegen ajánlom mindenki figyelmébe. Szegény Roziéknak sajnos csak együttérzésünket küldhetjük, de másnak még segíthet.
Kedves Újságíró Urak.
Gondoltam megosztom Önökkel is hogyan jártam, esetleg tudósítanak történetemről!?
2010- ben a férjem befektetett a Generáció Tőkemegtakarítási Életbiztosításba, amit akkor kizárólag az OTP értékesített. Elkövettem azt az iszonyatosan nagy hibát, hogy nem kísértem figyelemmel a befektetési formát, készpénznek vettem amit a párom mondott, tudott, amit a bank munkatársától információként kapott. Éspedig, hogy amennyiben 5 évig nem nyúlunk a befektetett összeghez, akkor öt év után 26 %-ot fog kamatozni!? Hát ez kicsit másképpen alakult.
A férjem végstádiumú gyógyíthatatlan beteg, úgyhogy én mentem be a Groupamához, és akkor éreztem azt, hogy na itt az agyvérzés ideje. Írd és mondd öt év után - hogy hova fektették be hova nem, hogy valóban tőzsdén volt- e vagy sem, hogy mennyire járt el kellő gondossággal a befektető bank, stb. - mindösszesen 9.-ft, azaz kilenc forint volt a hozadéka a 1.250.000 Ft-nak.
Valószínűsítem, hogy jogilag nincs mit tennem, vagy ki tudja, de minden esetre szeretném ha minél többen értesülnének a történésről, és a nyilvánosan felajánlhatnám a 9.-Ft-ot a Csányi Sándor bankár alapítványának, merthogy az értékesítést ők végezték.
Hát így valahogy.
további szép napot,
Üdv:
Rozi
Darth Revan 2015.09.30. 14:34:24
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.30. 14:36:07
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 14:37:19
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.30. 14:45:02
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.30. 14:53:24
CID 2015.09.30. 14:56:24
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 14:58:09
Ha nem nyugszol, téged foglak.
metal · http://electric.blog.hu 2015.09.30. 14:58:23
The Good Boy ! 2015.09.30. 14:59:46
Mellettem egy idős bácsika a másik pultnál éppen a megtakarított pénzének egy részét utaztatta volna át a másik számlára, miközben megkérdezte, hogy most mennyi is a számlájának a kamata. Az ügyintéző közölte vele, hogy másfél %, mire az idős úr, kis élccel megjegyezte, hogy lassan neki kell majd fizetnie, hogy a bankban lehessen a pénze, mire az ügyintéző hölgy a legnagyobb természetességgel és nyugalommal közölte, hogy "már arra sem kell sokat várni".
Innét nézve tényleg a dunsztos üveg, vagy az ágynemű marad, bár én inkább a banki trezort részesítem előnybe. Tény, hogy ott is csak költségem van, de ahhoz hozzáférek akkor is, ha a banknak elúszik a pénze, és a betérő betörőktől sem kell aggódnom, mint a cihás verziónál
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:00:24
Azt nem értem, hogy erre fizetett be, és mégis utólag nyüglődik. Felülsz a hullámvasútra, és utólag mérgelődsz, hogy fel-le ment veled.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:01:45
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:03:06
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.30. 15:04:37
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 15:06:37
Ja, így tuti nem lesz több belőle...
Amúgy ki tudja? PSZÁF.
CID 2015.09.30. 15:07:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 15:07:53
Én is néztem a bankomnál befektetéseket, de kemény 3000 meg 10000Ft-okat hoztak volna majd' egy év alatt. Köszi. Ha hitelt veszel fel, annak mennyi a kamata? :D
köszönöm a kommentált 2015.09.30. 15:08:40
@sugargiraffusplumps.: lül&kszdé. Kicsit lerobbant így xerdárade majd erôre kap ismét. Csak leveskocka legyen. A powerleveshez.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 15:09:12
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:13:17
Ha meg bárkinek elhiszed - legyen az akár Ferenc pápa, vagy a holland kirájnő - hogy megmondja a holnapi hozamot, akkor nagyon szomorú leszek.
Bemegyek a kaszinóba, met azt mondta akaszinós, hogy ott nagy pénzeket lehet nyerni. Oszt pofáraesek, de nagyon.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:15:02
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:17:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.30. 15:23:05
Ha akkor lett volna annyi köztartozásuk, most 547620 Ft-ot kellene pótlékként kifizetniük a tőkén felül. Közel 44 % késedelmi pótlékot.
A pénzt nem befektetni kell, hanem elkölteni. Vagy elajándékozni.
CID 2015.09.30. 15:33:44
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.30. 15:40:07
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 15:43:28
cmx85s 2015.09.30. 15:45:28
Akkor a zöld bank már nem önmaga! Nekem a lekötött betét 0,2%, ha nem megyek be személyesen, hogy lekössem. Ha bemegyek, adnak talán fél százalékot is.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.30. 15:49:21
The Good Boy ! 2015.09.30. 15:53:35
A bácsikánál, nem igazán figyeltem rá, mert nem életterem mások dolgairól hallgatózni, de ez a pár mondat pont megütötte a fülemet, miközben az én ügyintézőm teljesen eltűnt a mátrixba pár másodpercre/percre. Amúgy is elég szerencsétlennek tartom az 1-2 méterre egymástól ügyintézést, nemcsak a bankokban, hanem pl. a gyógyszertárakban is.
@atpijkamo: ezért ideális a kisvárosi bankfiók, ahol talán nem rejtőzködnek magyar éves GDP nagyságú értékek a trezorokban:)
kakukk11 2015.09.30. 15:56:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 16:11:08
lcsaszar 2015.09.30. 16:12:54
metal · http://electric.blog.hu 2015.09.30. 16:15:52
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.30. 16:20:05
Terézágyú 2015.09.30. 16:33:31
ha nem értetek a pénzügyekhez, akkor ne kössetek ilyen-olyan szerződéseket a bankkal.
Én sem értek, nem is kötök.
Ha meg mégis akarsz, akkor tanujjá egy kicsit ezekről a dolgokról...
gabors 2015.09.30. 16:43:26
gabors 2015.09.30. 16:45:03
a tobbi az OK
Az antiochiai szent kézigránát 2015.09.30. 17:15:37
Drago Brutic 2015.09.30. 17:19:53
Black Hole 2015.09.30. 17:22:24
Vadászok Őrangyala 2015.09.30. 17:34:21
Terézágyú 2015.09.30. 17:37:29
" Ja, és ha bevezetteted a netet, előtte középfokú informatikai kurzus, mi? Hagyjál már."
Nem is olyan rossz példa, mert a netezésnek is vannak hátulütői, mint tudjuk....
Ha nincs tűzfalad, vírusírtód, akkor megszívhatod - és mehetsz panaszkodni akárhová...
Advanced Flight 2015.09.30. 17:51:42
www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A
köszönöm a kommentált 2015.09.30. 17:57:30
@CID: huszon. Pofátlanság.
Black Hole 2015.09.30. 18:02:32
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 18:12:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 18:17:09
Black Hole 2015.09.30. 18:33:29
Az antiochiai szent kézigránát 2015.09.30. 19:16:46
CID 2015.09.30. 19:46:53
@köszönöm a kommentált: Figyelembe véve, hogy egy kiló kenyér 200 ft, az nem is annyira sok.
Papinak meg részint igaza van. Ez nem egy befektetés, hanem egy biztosítás, viszonylag alacson kockázattal.
Kicsi kockázat, kicsi haszon. Ha Rozi a nyár közepén a 12, 5 millából vesz egy lepukkant turistabuszt, és a szarszínűeket fuvarozza Röszkétől/Ásotthalomtól Bécsig, már a harmadik napon tiszta profitra tesz szert, vagy pár évre teljes ellátásra.
Aureliano Buendía 2015.09.30. 19:51:31
Aureliano Buendía 2015.09.30. 19:53:31
A kapzsiság adója.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.30. 19:58:20
www.facebook.com/kilatas/posts/1042028059163525
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.30. 19:58:51
Aureliano Buendía 2015.09.30. 20:00:53
Tényleg, nem tudja valaki, miért nem releválnak mostanság?
Aureliano Buendía 2015.09.30. 20:04:36
Hozzáteszem, én sem értek ezekhez, de nem is kockáztatom a pénzem épp ezért. Örülj, hogy nem buktál így egy forintot sem, a férjednek jobbulást. Neked meg ez volt a tanulópénz.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.30. 20:36:28
Aureliano Buendía 2015.09.30. 20:50:39
Homár Hilda 2015.09.30. 21:22:49
Vadászok Őrangyala 2015.09.30. 21:25:57
Vadászok Őrangyala 2015.09.30. 21:27:35
2015.09.30. 21:38:38
Ott van a lakossági állampapír meg a sima bankbetét, nem tudom sajnálni, ha valaki beleugrik valami lehúzós UL-be, úgy hogy utána sem néz a költségeknek, kockázatoknak, majd pofára esik.
gabors 2015.09.30. 21:53:01
most beszel ofelsege orban az ensz-ben ... NEM NEM a kozgyulesen oda petiket kuldik ..
Black Hole 2015.09.30. 23:08:51
FDToth 2015.09.30. 23:39:32
okleveles naiv 2015.10.01. 01:01:42
A blogmotor meg egy kalap szar. most komolyan, nincs hosszú ö -ultragáz
Oszó 2015.10.01. 02:49:32
Amúgy, ha a bank nem tartja be az írásos szerződésben foglaltakat, akkor be kell perelni, ha meg igen, akkor ezt a sztorit tekintsük egy újabb adaléknak az elolvasatlanul ill. megértetlenül aláírt szerződések problémaköréhez.
Fazakas László 2015.10.01. 05:28:45
Abból még ki kell fizetnie az állam felé a kamat-adót.
Csakis a maradék lehet szabad gazdálkodású keret! (kb. 5 Ft.)
Fazakas László 2015.10.01. 05:34:16
Én tegnap pl. 15-ért vettem, de néha néha akciósban is van - de akkor csak 12!
Vagy nagy ritkán 9.
(a CBA-ban!)
Fazakas László 2015.10.01. 05:36:16
Én tegnap 15 Ft.-ért vettem. De van néha néha akciósban - akkor csak 12!
És néha nagyon akciósban - akkor CSAK 9! (a CBA-ban)
Tsteinar 2015.10.01. 05:56:16
köszönöm a kommentált 2015.10.01. 07:21:59
SarahConnor 2015.10.01. 07:35:23
köszönöm a kommentált 2015.10.01. 07:43:21
Amusing 2015.10.01. 07:44:43
mivel is jobb a "befektetési tanácsadó"???? Ha buksz akkor annyit, mond, hogy hát a piaci helyzet ilyen volt. kb ugyanannyit ér, mint a szomszéd néni
2015.10.01. 08:00:42
2015.10.01. 08:01:52
Netuddki. 2015.10.01. 08:36:17
A magyar nép vérszívói, nem feltétlenül ebben a sorrendben: bankárok, telefonszolgáltatók, magyar megélhetési politikusbűnözők.
2015.10.01. 08:37:31
(Csakszólok, hogy 26%-os kamatot nem ígérhettek, hiszen a befektetéseknek nem kamata, hanem hozama van.)
Az a baj amúgy, hogy az emberek idióták. Annak hisznek, amit mondanak neki és nem foglalkoznak azzal, ami le van írva. Aki meg nem érti az írást, az vigyen magával pénzügyi szakértőt.
SarahConnor 2015.10.01. 08:51:05
DAnna 2015.10.01. 08:51:15
Ügyfélnek van pénze. Bankra bízza. Azért bízza a bankra, mert a bank hasznot ígér neki. Egy egy együttműködés, amiben a bank használhatja az ügyfél pénzét, cserébe megígéri, hogy az ügyfél is jól fog járni.
Aztán ebben az esetben és sok másokban is, a bank fogja magát, jól vagy rosszul használja a pénzt, és elsőnek a saját hasznát szedi le róla. Aztán az ügyfélnek vagy marad valami, vagy nem. A helyes az lenne, ha az összes keletkező hasznon megosztoznának. De nem. A bank akkor is egy fix összeghez ragaszkodik a szerzett plusz pénzből, amikor a plusz pénz alig több ennél a fix. összegnél. Akkor is ezt teszi, ha mást ígért egyébként. Teszi ezt annak ellenére, hogy a pénzzel ő bánt, ő nyilatkozta azt magáról, hogy ért a pénzforgatáshoz, és ez volt az oka annak, hogy az ügyfél rábízta a pénzét.
Ez nekem így nem kóser.
Ez kb. az az eset, amikor valaki orvoshoz viszi beteg rokonát, az orvos félrekezeli, majd közli, hogy a rokon a hibás, mert mért nem szólt, hogy a betegnek nem az a baja, mint amivel én kezeltem.
Elstron 2015.10.01. 08:55:38
Manyecska 2015.10.01. 09:12:16
köszönöm a kommentált 2015.10.01. 09:12:52
@Lenina Huxley: igen, ebbõl rádismertem.:D
croesus aka. the grinder 2015.10.01. 09:13:41
A harmadik bekezdésben az is le van írva hogy mibe fektet az ügyfél, mitől függ a hozam. Fix hozamról szó sincs. A táblázatban az is látható, hogy annak a befektetésnek az 5 év alatt negatív hozama volt (igen, a tőzsde lefelé is tud menni). A biztosító tőkevédelmet vállalt a befektetésre, ezért az ügyfél visszakapta a pénzét. Hol a probléma?
A szerkesztővel viszont csak egyetérteni tudok, előzetesen tájékozódni kell (pl. a fent ajánlott blogból) a különféle befektetési formák kockázatairól, előnyeiről, hátrányairól. Ilyen egyszerű.
CID 2015.10.01. 09:17:59
metal · http://electric.blog.hu 2015.10.01. 09:19:19
Az ügyfélnek van pénze. Odaadja a biztosítónak, és megbeszélik, hogy pontosan milyen portfólióba tegye bele a bank. Ezen X időnként (szerződésben fixált időpontok) változtathat az ügyfél, ha akar. Majd a végén kiderül, hogy mennyi hozamot hozott össze. Na most az elmúlt 5 évben volt bőven gáz a világban, ezért az 5 évvel ezelőtt jónak tűnő portfólió simán lehet, hogy 3 éve már nagyon gáz volt, és változtatni kellett volna rajta. De ezt csak az ügyfél teheti meg. Amúgy a biztosító tuti küldött évente elszámolást, amiben pontosan benne voltak az aktuális értékek, csak az ügyfél ezekkel kurvára nem foglalkozott.
De itt a legnagyobb tévedés továbbra is az, hogy ez egy befektetés. Pedig ez egy életbiztosítás, ami a kockázati életbiztosításokhoz képest kevesebbet fizet, ha baj van, de a végén az ügyfél visszakapja a pénzét, valamennyi hozammal.
2015.10.01. 09:27:21
Ha bankbetétbe teszed a pénzed, esetleg banki kötvénybe fekteted, akkor a bank fix hozamért cserébe használja a pénzedet. Ha befektetési alapba vagy mondjuk UL-be, akkor az alapkezelő nem a pénzedet használja, hanem a te kockázatodra fekteti be, amiért cserébe fizeted az alapkezelés költségeit (ami nem csak fix, de sikerdíjas is lehet). Tehát erre szerződtél, a szolgáltató nem saját szakállra használja a pénzt, hanem gyakorlatilag a te nevedben fektet be, ha szárnyal a tőzsde, te nyersz, ha esik, te buksz rajta. (Az UL nem emiatt gáz, hanem a magas költségei miatt.)
De nem kell neked ilyenbe fektetni, vannak fix hozamú befektetések, nyilván az elérhető hozamok sem magasak ez esetben, főleg a mai kamatkörrnyezetben. De ha neked ez nem elég, akkor tanulj és tájékozódj, de ne piszkálj olyat, amit nem értesz, csak mert az ügynök azt mondta, az a tuti.
WildBear 2015.10.01. 09:40:37
Nekem van olyan befektetési alapom, ami mínuszos.
Az elmúlt évek tőzsdei esései után ez nem csoda.
Aki biztosat (de keveset) akar, annak való a bankbetét.
mellesleg az United Link biztosításnak, amit kötött, volt kockázati része is !
Tehát kapcsolt áru.
PITTA 2015.10.01. 09:42:11
Secnir 2015.10.01. 09:49:57
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 10:06:58
Azt te csak gondolod, a szekrényben a lepedők között, és a mélyhűtőben nézik meg először a borítékokat.
annmbp 2015.10.01. 10:21:00
Amúgy itt az eredeti hirdetmény a befektetéséről:
www.groupama.hu/-j-t-kevedett-eszkozalapok-@/article.jspz?id=34009
Egy szó nincs benne garantált 26% hozamról, ez egy sima tőkevédett befektetési alap - kombinálva életbiztosítással.
Tulajdonképpen még jól is járt mert 5 évig biztosítva volt úgy, hogy egy forintjába nem került.
McZozo 2015.10.01. 10:26:07
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 10:27:11
s 2015.10.01. 10:43:23
McZozo 2015.10.01. 10:46:45
McZozo 2015.10.01. 10:49:15
DAnna 2015.10.01. 10:50:35
AZ öt évig nem nyúlok hozzá az én olvasatomban nem azt jelenti, hogy nekem kell kiguvadt szemekkel figyelni, hogy mikor mit csináljak vele.
Tisztában vagy a különböző pénzbefektetési lehetőségekkel, és a kockázataikkal. Nem ez a bajom, hanem az ígéret, tanács és a valóság közötti ellentét,v agy inkább mély szakadék.
De látom, ez keveseket zavar. Ebben az országban elfogadott hogy hazugsággal, nagy ígéretekkel szédítünk bárkit, és aztán ezért nem kell felelősséget vállalni, sőt, az illetőnek még gratulálnak is, amiért hazugsággal átver másokat, és nő tőle a népszerűsége.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 10:55:21
McZozo 2015.10.01. 10:58:25
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:01:54
Nem elfogadott. De hogy valaki bármi hülyeséget bemondásra elhisz, az se kéne, hogy efogadott legyen. Nem kéne, hogy betőrők legyenek, de akármit csinálunk, úgyis lesznek, szóval a következő dolog amit tehetünk, hogy nem tesszük ki az asztal közepére az összes pénzünket, ékszerünket és bankkártyánkat ráírt PIN kóddal.
Add nekem a pénzed, és egy év múlva a tízszeresét kapod vissza. számlaszámom: 12345678-12345678-12345678. Köszi!
McZozo 2015.10.01. 11:07:49
metal · http://electric.blog.hu 2015.10.01. 11:08:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:09:41
1.04731^5=1.26
Most a harmadik tizedes jegyen faszakodsz?
DAnna 2015.10.01. 11:11:30
Nyilván baj a hiszékenység, de amíg az átvert embereket jól kiröhögjük, addig semmi nem lesz jobb.
De mondjuk ez is általános ebben az országban, hogy az áldozatot lehet és divat is hibáztatni minden fronton.
McZozo 2015.10.01. 11:12:46
McZozo 2015.10.01. 11:16:22
IGEN :) Ha mar hozam meg kamat csak pontosan :)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:16:35
DAnna 2015.10.01. 11:17:38
Velünk is előfordult, hogy részt vettünk egy konzultáción, amin minden nagyon szép és jó volt, és nem csak szóban. Az illető előkapott egy laptopot, és azon egy banki programba ütögette be a megadott adatokat, és mutatta a kijövő számokat. Aztán amikor az előzetes tájékoztató után elmentünk szerződést kötni, akkor ezek a számok hirtelen teljesen megváltoztak. Nyilván nem írtuk alá. De az én szememben az előzetes tájékoztató ezek után egy szemenszedett hazugság volt, etikátlan, és aljas.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:18:57
DAnna 2015.10.01. 11:19:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 11:19:21
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 11:21:43
McZozo 2015.10.01. 11:27:17
Amugy befejeztem de de ugy nezed hogy az a x edik tizedes csak. S ha a kepletet nezed igen de ha a kamatodat akkor ez az elso tizedes mert nem 5% os az eves hozamod hanem evi 4.735...%
Itt az 5% miatt meg a roved futamido miatt kicsi a kulonbseg hacsak osszeadod vagy kiszamolod de ha hoszabb a futamido vagy a kamat ott mar jelentos a kulonbseg.
Az elso hozzaszolasod utan nem tudtam hogy nem tudod a kulonbseget vagy csak nagyvonaluan szamoltal.
Ha tovabbra is le akarsz trollozni allok elebe de itt lezartam ezt.
nyíljon szét a mellkasa mint a biblia 2015.10.01. 11:46:17
Btk. 373. § Csalás
373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
nyíljon szét a mellkasa mint a biblia 2015.10.01. 11:48:33
A csalás másik elkövetési magatartása a tévedésben tartás. Ebben az esetben az elkövetőnek nincs szerepe a tévedés kialakulásában, de a sértett tévedését felismerve kihasználja azt.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:50:55
Finoman jelzem, hogy nem annyi. Az elemi osztályos matematika ismerete talán rávilágíthatna a tévedésedre.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 11:52:40
Nőjél már fel!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 12:00:03
Ha te lennél az üzletkötő, biztos lebeszélnéd az egyszeri ügyfelet, és rögtön éhen is halnál a 0% eredményességed miatt.
Mások írták már, hogy kapott életbiztosítást, szóval amit kapott a pénze után, az Jóval több, mint a 9 Ft. És nem kellene 5 év után felmondani a 10 évre kalkulált befektetést. Vegye úgy, hogy 10 évre lekötötte, és idő előtt feltörte, emiatt nem jár kamat, és akkor jól fog aludni.
milyennőazilyen 2015.10.01. 12:03:52
metal · http://electric.blog.hu 2015.10.01. 12:34:50
@DAnna: Rögzítheted saját belátásod szerint, de csak akkor ér valamit, ha az írásos szerződésbe belekerül, hogy minden ami a hangszalagon rögzítésre került, az a szerződés része.
Sajnos itt is igaz, hogy akit át lehet verni, azt át is fogják! Mindenkinek magára kell vigyáznia.
etruszk 2015.10.01. 12:38:04
Azonban DAnna, hogy szemét dolog hogy a bankoknál még ez egyszeri pék is több kockázatot vállal, ha úgy dönt, hogy ma 100 kilóval több kenyeret süt, mert nem biztos, hogy el tudja adni. A pénzintézetek nem csak a te hibás döntéseid veszteségét, hanem a saját hibáik árát is rajtad verik le. Az elszállt tőkeáttételek és egyéb disznóságok során keletkezett veszteségeket mindig a befektetők állják, soha nem az a fasz aki elkövette.
etruszk 2015.10.01. 12:39:42
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 12:44:54
Nem. Nem kell belemászni olyanba, amit nem értünk. Legyen az pénzügy, vagy akármi. Érti a banki kamatot? Azt igen? Akkor használja azt! Érti, hogy mitől évi 7% a befektetés, amígy ugyanaz a bankoknál 3%? Nem? Akkor tartózkodjon tőle!
Egyszeri mamika nem érti, mitől évi 3000 forint az a VOIP telefon, amit a matávnál havi 3500. Akkor maradjon a matávnál, nem kell neki agysebészetet tanulnia.
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 12:46:42
"...Btk. 373. § Csalás
373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el. ..."
Ez alapján már ha ez a való életben érvényes lenne mindenkire, akkor az összes politikus már ülne a dutyiban, mást se csinálna. De az összes biztosít és annak összes alkalmazottja és tulajdonosa is.
Nekem is van egy biztosítási termékem. Mondjuk én nem is vártam tőle valami eget verő hozamot, de az ami brutális az egészben, hogy küldenek egy levelet kinyomtatva, postára adva vagy 250 forint arról, hogy sikeresen összegürcöltek 5 Ft hozamot.
Amúgy azt azért minimum elvárnám, hogy egy jegybanki alapkamatnyi hozamot köteles legyen kifizetni mindegyik ganéláda biztosító, mert azért semmit nem kell tennie. Ennyit vártam de ezt is alulmúlták. De én most már inkább kivenném a pénzemet, de ahogy közeledik a lejárat dátuma úgy lesz egyre kevesebb az összeg amit fizetnének érte.
Amúgy aki nem autó vagy lakás biztosítást köt egy biztosítóval az egy idióta, meg lehet sértődni én is egyszer voltam ilyen idióta. Az összes biztosító törvényesen működ bűnszervezet ez tény. Ha én parlamentbe jutnék akkor nem a bankokat nyúznám, hanem a sok ganéláda biztosított simán. Rühelem az összes maffia szart. Amúgy tanulságos olvasmány az életbiztosítás is, hogy mikor is fizet. Nem a befektetéssel kapcsolt hanem a sima, amiből csak halál esetén kapnál pénzt. De nem kapsz. Elő kell keresni párat, és megnézni mi a kizáró okok, gyakorlatilag nem tusz úgy meghalni, hogy fizessenek. Kis izelítő: Nem ölhetnek meg, nem lehet öngyilkos, nem szenvedhetsz balesetet, nem halhatsz meg betegségben, nem csaphat beléd a villám, nem halhatsz meg sport közben, otthon kapálás közben, stb... nem halhatsz meg csak végelgyengülésben makk egészségesen otthon az ágyadban ennyi. Bármi más eset, vagy helyszín kizáró ok. Bele kell csak nézni az apró betűbe. Így fizessen bárki életbiztosítást.
Amúgy javaslom autó és lakás biztosítások kívül szóba sem szabad állni egyik gennyládával sem. Aki jót akar magának kerüli ezeket a maffiózókat.
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 13:01:08
Tudod ez a volta aki írta, hogy... Ez olyan mint a sárkány meg a királylány, meg a szőke herceg lovon, a mesében vannak. Én sok emberrel találkoztam, IRL nem neten keresztül, akik más más biztosítónál más más termékekre fizetek, de mind veszteségesen szált ki belőle, vagy null szaldóval. Aki leírja, hogy neki igenis szép vagy egyáltalán számszakilag értékelhető profitja volt egy biztosítással kombinált akármin, az hazudik, vagy maga is ezt árulja, vagy fizetést kap azért, hogy tompítsa azt a csalást amit valójában ezen szervezetek elkövetnek.
Nem láttam még soha bizonyítékot arra, hogy egy biztosítással kombinált, biztosító álltal "kezelt"/árusítót befektetési termék 1% hozamot is hozott volna, Amíg erről írásos és hiteles papírt nem látok, hogy volt ilyen ember addig én nem hiszem el. Mert az ellenkezőjével már legalább 30-szor találkoztam.
Nekem is van egy élő ilyen befektetésem, nem havi befizetéses, hanem egyszeri volt, de nem vártam csodát de a még kb 1% hozzam amit gondoltam se lesz meg. Jó ha nullszaldóba kuszálok, szerencsére nem ezen múlik az életem, mert én előre gondoltam, hogy ez egy nagy kalap szar lesz. Így legalább már erről bizonyítékom is lesz.
Nem hiába nyomják minden biztosítónál, hogy az összes ügyintéző adjon el életbiztosítást, vagy kombinált életbiztosítást. Mert az simán annyi, hogy ellopjuk az ügyfél pénzét. Az összes többi biztosításban szükségük van időnként fizetni is valamit. De minden amiben benne van az életbiztosítás az már úgy lopás ahogy van.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 13:13:16
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 13:14:45
encir 2015.10.01. 13:14:50
tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.10.01. 13:24:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 13:27:16
gabors 2015.10.01. 15:09:06
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 15:21:19
Mondom nem a saját szerződésemre alapozom a mondandóm, hanem arra a mennyiségre amivel én találkoztam nem az elmúlt 5-8 hanem az elmúlt 20 évről van szó. Nem egy hanem 3-4-x biztosítóról.
Ha meg folyamatosan rosszul fektetnek be akkor, hogy nem mennek csődebe? Ja mert a saját sápot leveszik ha kell a tőkéből is. Na ez a nem semmi szemétség amúgy. Így kockázat és felelősség nélkül én is kezelem bárki pénzt, ha elbukom na bumm így járt az ügyfél. Mert a havi fizum először lehúzom belőle. Ezt próbálná bárki más eljátszani az életben. Ilyet csak és kizárólag a biztosítói maffia tehet meg.
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 15:26:46
Mint mondtam én próbaképpen próbáltam meg egy-egy ilyen biztosításos befektetéses kombót. De mint mondtam engem nem ver földhöz most az, hogy gyakorlatilag még az inflációt is elvesztettem rajta, de azért az egész amit a biztosítók művelnek ezen és sajnos más területen az nagyon is fel tud háborítani. Főleg az, hogy amit megengedhetnek magunka az gyalázat az élet többi szereplőjéhez képest.
Nagyon is rájuk félne egy jó kis kormányzati fegyelmezés, de jó alaposan...
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 15:29:37
Bocs de én is mondhatom, hogy van helikopterem, meg egy saját szigetem, de attól még ez nem lesz igaz.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 15:41:03
Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.10.01. 15:59:49
Nem akarlak amúgy elszomorítani,de egy sima banki lekötéssel ennél biztos többet tudtál volna kihozni. Ott már az inflációs veszteség is megakadályozható lett volna.
Mert ugye amíg nem volt az alapkamat a béke popója alatt addig azért 3-4 éve még simán lehetett 3-4%-os évi kamatot (garantált) bankban elérni, persze hosszabb (nem 2 hónapos) lejáratú lekötéssel. Ott is működik az apránként befizetek modell.
Amúgy 10 év alatt 10% az nem egy jól beállított portfólió hanem, mert azt egy csimpánzi is el tudja érni, pláne mondjuk 4-8 évvel ezelőtt. Évi egy százalék 2-3% vagy magasabb infláció, és akár 7% jegybaki alapkamat (4-5-8 éve) mellett már már hűtlen kezelés szintje.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:00:29
"A csalást most úgy értendő, hogy papíron ők mindent betartanak a törvényekből, de az ügymenetük bőven a szürke zónában mozog."
Nincs szürke zóna. vagy betartják a szerződéset, vagy nem. Ha bíróségra viszed a vélt igazadat, vagy megítéli neked a bíró, vagy ellened ítál. Nincs köztes állapot.
Legfeljebb lehetnek nem etikusak, mint pl. nem magyarázzák el elég mélyen az egységsugarú ügyfélnek, milyen veszélyeket vállal. Ez persze nem menti fel az ügyfelet, ha már nagyon kell magyarázni, jobb, ha üres kézzel távozik.
"Ha meg folyamatosan rosszul fektetnek be akkor, hogy nem mennek csődebe?"
A bróker vagy alapkezelő nem megy csődbe, mert nem a saját pénzével játszik. Alapesetben rögzített jutalékért, ha mohóbb, akkor valamennyi százalékért is, valamennyi veszélyt is felvállalava. Ha az ügyfél bukik, mossa kezeit, ő elvégezte a munkát.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:13:40
Dehogynem! Ezen alapul pl. a holnapi időjárás előrejelzése. Nagyon is meg lehet, tankönyvek szólnak róla.
"biztosításos befektetéses kombót"
Elvben nincs ellenemre, de nekem se tetszik, amiket láttam. Kormányunk és gázpedálunk nyomta ezt az üzletágat valami támogatással vagy kedvezménnyel.
"rájuk félne egy jó kis kormányzati fegyelmezés"
Ha elolvasod a fentit, akkor talán jobban egyetértesz velem, miszerint: inkább ne pofázzon bele a kormány. Üldözze a menekülteket, a rezsit, meg az EU-t, a jóembereket hagyja élni!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 16:16:04
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.01. 16:18:48
croesus aka. the grinder 2015.10.01. 16:21:43
Más is csinál ilyet, szinte minden alkalmazott ugyanezt játssza. Lehúz egy fix havi fizut, attól függetlenül hogy a munkáltató vállalkozás (tulajdonos) nyereségre vagy veszteségre tesz szert. Mert erre szerződtek.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 16:31:05
Oszó 2015.10.01. 17:10:45
Mert az emberek négy dolgot nem hajlandóak tudomásul venni (UL életbiztik vonatkozásában):
1. Vagy határozott időre szólnak, vagy min. 10 évre (a határozatlan tartamúakat nem véletlenül hívják "teljes életre szóló"-nak. Ha idő előtt bontasz egy határozott időre szóló szerződést, minden területen szívsz!
2. UL-nél nem a biztosító fekteti be a pénzedet, hanem te! Mindegy, kinek a tanácsai alapján, de döntést csak te vagy jogosult hozni.
3. Minden (vagy csaknem minden) szerződésben van kockázati rész, annak díja van, az nem lesz befektetve, hozamot sem lehet rá várni.
4. A befektetési, (pénzügyi biztosítási stb.) szakma pont olyan bizalmi ügy mint a nőgyógyász, fogorvos, vagy épp a fodrász, autószerelő - pont olyan körültekintéssel kell kiválasztani lehetőleg valamelyik ismerős ajánlása alapján. (Épp ezért bármennyire hihetetlen, de a komoly tanácsadók nem érdekeltek abban, hogy az ügyfeleik rosszul járjanak.)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.01. 17:12:50
Amiről beszéltünk, az az állami beleavatkozás jó vagy rossz volta volta.
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.10.02. 07:37:13
"Elvileg az ott ülő alkalmazott nem mondhat hülyeségeket, mivel ez a munkája, elvileg ért hozzá."
Elvileg. Gyakorlatilag hány % esélye van annak, hogy az "ott ülő alkalmazott" hülyeségeket mond? Vagy érdekből picit színesíti az esti mesét?
"Nyilván baj a hiszékenység, de amíg az átvert embereket jól kiröhögjük, addig semmi nem lesz jobb."
A saját környezetemben is kurva nehéz megértetni pár emberrel pl. a szerződéskötés menetét. Vagy azt, hogy miért nem kötünk Postán állva biztosítást legyen az lakás vagy élet. :)
"De mondjuk ez is általános ebben az országban, hogy az áldozatot lehet és divat is hibáztatni minden fronton."
Meg divat az áldozattá válást magának az áldozatnak is elősegítenie azzal, hogy nem előre gondolkodik (mivel azt sem tudja miről is kellene), hanem utólag sipákol. Valamint ha valaki felhívja valamire a figyelmét, hogy x dologra oda kéne figyelnie, akkor jön az önérzetes sértődés, meg a válasz, hogy mit okoskodok! :D
Olyan, hogy pénzügyi kultúra sok embernek nem mond semmit. Ezen belüli fogalmak sem sokat. :)
metal · http://electric.blog.hu 2015.10.02. 08:27:08
Ez a hozzászólásokon is meglátszik. Pont azokon, akik a legjobban üvöltenek szemét bankot.