Nem volt elég, hogy Zoltánék nem azt kapták, amit rendeltek, de aztán még 3 hónapig küzdhettek a véletlenül kifizetett összeg visszautalásáért. Azért a kitartás meghozta az eredményét.
Tisztelt szerkesztőség!
Cégünk több terméket is vásárolt eddig az Extrém Digitáltól, így mikor a csomagküldő szolgálattól érkezett egy csomag 07.24-én , gond nélkül átvettük. A csomagot kibontottuk, benne más címére kiállított számla és egy általunk nem rendelt termék szerepelt. Gondoltuk semmi baj, visszavittük a Pécsi üzletbe (07.27), hogy majd beveszik és visszaadják a tévesen kifizetett összeget (35.070 Ft). Azt mondta az eladó, természetesen, felvesz jegyzőkönyvet és majd utalják… mondtuk rendben.
Türelmesen vártunk 1-2 hetet, aztán felhívtuk az ügyfélszolgálatot. Ott ígérgetések kezdtek elhangozni, aztán hetente telefonáltunk:
- még nem érkezett meg a rögzített adat a feldolgozásra
- kolléga szabadságon van
- jövő héten utaljuk
- pár napon belül utaljuk
- kérem küldje el E-mailen a problémáját és a bankszámla számot (ami rajta van a jegyzőkönyvön!!!)Ebből látható, hogy 5 alkalommal sem sikerült átvergődni az egyszerű eseten…. Ezután E-mailen is elküldtünk ismételten minden adatot, de semmi reakció… aztán még hetente írtunk E-mailt, de semmi válasz nem érkezett…
Ismét telefonálgatni kezdtünk…
- pár napon belül utaljuk
- továbbítom az esetet a pénzügynek
- már több alkalommal jeleztük a pénzügyi osztályunknak
-sajnos én nem tudok mást tenni, továbbítom…Ezek a válaszok voltak az azt követő 4 alkalommal ….
Szóval nagyon-nagyon bosszantó, hogy egy egyszerű esetben sem tudnak fizetni, amikor is a terméket visszavették, elismerték, hogy jár az összeg, és 07.27 óta 09.29 ig képtelenek válaszolni érdemben vagy az esetünket megoldani, azaz az összeget visszautalni.
Írásban nem válaszolnak, holott úgy vélem 2 hónap elégséges idő, hogy legalább egy E-mailt írjanak. Telefonon nem lehet konkrétumot megtudni, hiszen „majd jelzem az illetékesnek és válaszolnak, megoldják” zárómondat után nem történik semmi. Kérem segítségüket az esettel kapcsolatban, mi lehet a továbblépés ?
Békéltető testület min. 3 hónap, felesleges idő egy ekkora piti horderejű ügyben… Közjegyzői felszólítás? nonszensz, hogy még mi foglalkozzunk az üggyel és fizessünk a saját pénzünk visszautalása kapcsán.
Tisztelettel :
Sz. Zoltánupdate:
Végül október végén megoldódott… még további 2 személyes reklamáció kellett hozzá … Azt mondták, hogy a csomagküldő szolgálat nem adta át nekik a csomag átvételi díját, és az most derült csak ki ( meglepő, hogy nem hiányzott 3 hónapig) és emiatt nem tudták visszautalni nekünk. Az azért furcsa, hogy egy ő velük szerződött harmadik fél hibája miatt nem fizették vissza az összeget. Holott jogviszonyban én nem is voltam a csomagküldő szolgálattal… de szerencsére 3 hónap alatt megoldódott ….
Így látták fogyasztóvédőink:
Kedves Zoltán!
Internetről vásárolni mindig rejt magában némi rizikót, vállalkozóként rendelést leadni pedig még inkább, hiszen ilyenkor még a 14 napos elállási jog sem nyújt „védelmet”. (Az internetes vásárlások esetében fogyasztónak a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyt tekintjük. (új Ptk.8:1.§) Abban az esetben tehát, ha egy korlátolt felelősségű társaság képviseletében rendelünk árut, nem minősülünk fogyasztónak, így nem illetnek meg minket a Kormány rendelet alapján a fogyasztókat megillető többletjogok.) De természetesen ilyenkor is vannak kötelezettségei a szolgáltatónak, melyeket be kell tartania, és ha azokat megszegi, érvényesíthetjük igényünket.
Ha a webáruházból történő vásárlás esetén házhoz szállítást kérünk, nekünk is kötelezettségünk, hogy kellően körültekintően járjunk el a csomag átvétele során. Mielőtt aláírjuk az átvételi elismervényt mindenképpen nézzük meg, hogy a csomagolás sértetlen-e, és feltétlenül ellenőrizzük, hogy azt a terméket kaptuk-e amit megrendeltünk, azon látható-e valamilyen sérülés. A csomaggal, illetve a termékkel kapcsolatos reklamációt nyomban helyben is meg kell tenni. Később ezeket sokkal nehezebb lenne bizonyítani.
Helyesen jártak el, amikor a reklamációt haladéktalanul jelezték az ügyfélszolgálaton. Az ügyintéző jól tudta, hogy ilyenkor a termék ellenében visszajár a pénz. A kérdés csak az, hol és legfőképpen miért akadt el a folyamat?
Érvényes szerződés a megrendelésben és annak visszaigazolásában szereplő termékek tekintetében jött létre, ezzel kapcsolatban lehet követelni a szerződés hibátlan teljesítését (számla megfelelő kiállítását), míg a meg nem rendelt termék esetében nem beszélhetünk érvényesen megkötött szerződésről. Ez utóbbi esetben pedig az eredeti állapotot kell visszaállítani, azaz a termék visszaadása ellenében annak vételára visszajár.
Ha a vállalkozás nem kívánja rendezni a kifogást, a Békéltető Testület előtti eljárást megindítása jelenthet megoldást. Békéltető testületi eljárást immáron nemcsak fogyasztók, hanem vállalkozások is indíthatnak. Amellett, hogy az eljárás ingyenes, a szolgáltató a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokban köteles megjelenni a meghallgatáson. A cél pedig elsősorban a felek között egyezség létrehozása. Sokszor már maga az eljárás megindítása is elindíthat egy tárgyalási folyamatot, mely jó esetben egy meghallgatáson kívüli egyezséggel zárul. Bár a két-három hónap soknak tűnhet, - összevetve azzal, hogy két hónap már eddig is eltelt telefonhívásokkal és levelezgetésekkel, melynek nem lehet tudni mikor lesz eredménye – talán mégis érdemes megfontolni ennek lehetőségét. Ha mégis a fizetési meghagyásos eljárás mellett döntene, akkor annak kibocsátását követően - az ellenérdekű fél ellentmondásával- perré alakul, amely szintén hosszadalmas eljárás.
atörökkk 2015.11.03. 15:21:00
2015.11.03. 15:22:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.03. 15:25:14
Agyhalott GVTI: bééé..,kééél...tetűűű...eljáááá...ráááás...
AtiSnatch 2015.11.03. 15:28:03
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.03. 15:32:15
atörökkk 2015.11.03. 15:35:28
AtiSnatch 2015.11.03. 15:43:01
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.03. 16:01:54
Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.03. 16:03:10
@AtiSnatch: Inkább tiltsuk ki hildát... mindenki jobban járna :D
Meghaltam 2015.11.03. 16:03:16
Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.03. 16:04:13
FDToth 2015.11.03. 16:22:46
Nem gondolja a törvényalkotó h a gyakorlati tapasztalatok alapján változtatni kéne?
A BBT meg a másik: vállalkozásként mész, szépen kivizsgálják az ügyedet, de aztán nem foglalnak állás, mert nem vagy fogyasztó, de mégis...
azért az ilyeneket rendbe kéne rakni és a vállalkozás tevékenységéhez szorosan nem köthető dolgoknál a vállalkozás fogyasztó, ha meg a tevékenységhez használja, akkor nem... pl. veszel egy áruszállítót, mert futárcéged van. ezt a tevékenységedhez szorosan használod, többet, mint az átlag. De ha van futár céged és veszel egy személyautót, és nem a futárkodáshoz használod (km állás, stb.), akkor lehessél 'fogyasztó'.
és ez a cikk:(?) nepszava.hu/cikk/1022997-a-vevo-minden-esetben-fogyaszto
lcsaszar 2015.11.03. 16:23:20
Nálunk is gyakran előfordul, hogy a postás tévedésből bedobja a szomszéd levelét a postaládánkba. Ilyenkor fogom magam, elballagok a szomszéd postaládájáig, és bedobom neki, hadd örüljön. A poszter is elvihette volna a kütyüt a címzettnek, és lerendezhették volna egymás között. Biztosan nagyon várja már valaki azt a cuccot.
sarostehen 2015.11.03. 16:24:54
amindenes.blog.hu 2015.11.03. 16:34:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.03. 16:48:50
Homair!
"Végül október végén megoldódott… még további 2 személyes reklamáció kellett hozzá …"
Tök gyorsan ment... akkor most ez boldogügyfél? :D
Amúgy hol érdekli a vevőt, hogy mit csinál a csomagküldő és az eladó? Oldák meg maguk között...
The Crazy One 2015.11.03. 17:14:23
A jogalkotó tudja, hogy az emberek simlisek. Ugye, valahol kompromisszumot kell kötni és legalább egyszer meg kell fizetni azt a rohadt adót. Ha ez az egész működőképes lenne, mármint a céges elállás, akkor én csak ezzel foglalkoznék...
atörökkk 2015.11.03. 17:32:36
ennek azért fuss neki még egyszer. Nem baj, ha nem értesz hozzá, akkor többször. Mondjuk a hozzá nem értés attól nem fog változni.
The Crazy One 2015.11.03. 17:36:13
atörökkk 2015.11.03. 17:40:30
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.11.03. 17:46:24
Semmi fecsej. Teri-Feri...Édeseket sem szidja senki.
Kultúrálodunk no! :-)
FDToth 2015.11.03. 18:01:14
Ha veszel tárgyi eszközt, akkor Te döntöd el (vagyis a céged) h mi az ami utána visszaigényled az ÁFA-t és mi az, ami után nem nem. Tehát nincs adó ha veszel tárgyi eszközt... jó, van (pl. gépjármű) de az nem adó :D
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.03. 18:48:40
Aureliano Buendía 2015.11.03. 19:18:06
Aureliano Buendía 2015.11.03. 19:26:16
Aureliano Buendía 2015.11.03. 19:27:29
Aureliano Buendía 2015.11.03. 19:30:25
Na, kb. ennyi közük van egymáshoz.
Hozzáteszem, ha a cég nevére veszel tévét, akkor gondolom, hogy természetesen szigorúan csak az irodában használjátok, és nem otthon;)
Aureliano Buendía 2015.11.03. 19:31:30
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.11.03. 19:37:13
Manyecska 2015.11.03. 20:05:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.03. 20:19:04
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/1057268424306155/?type=3
@FDToth: "Ha a hatóságok tudják h kb. mindenki csal, akkor miért nem tesznek ellene?"
Ez most költői kérdés volt... Meg kell nézni az adóslistákat, amit évente kihoznak... Áh, kirakat az egész hatóságosdi...
Az a csoda, hogy egyáltalán bármi működik valahogy itt.
Manyecska 2015.11.03. 20:22:55
Manyecska 2015.11.03. 20:31:18
KaTe 2015.11.03. 21:19:33
Nagyon életszerű, gratulálok.
Nick-son 2015.11.03. 21:51:36
Ezt leszámítva a futárok zárt dobozokat kézbesítenek. Nem is tudják, nem is tudhatják mi, mennyi kell legyen benne. Szóval ennek a helyszíni jegyzőkönyvezésnek csak akkor van értelme, ha a csomagon külsérelmi nyom van. Akkor játszik a futár jegyzőkönyve, pont azért a futáré mert általában a futárszolgálat biztosítása jön szóba. Nem túl bőkezűek, többet nem adnak, de a kárt ha csinálnak azt azért éppen hogy fedezi.
Csak azért mert közel húszezer csomagot feladtam már mint webshop tulaj és néha egészen vicces történetek kerekednek ebből az ügyfél és futár közti huzavonából.
Vannak akik nem akarják elengedni a futárt amíg ki nem bontották a csomagot. Viszont amíg át nem veszik (aláírják, ha fizetni kell kifizetik) a futár meg nem adhatja oda, szóval addig nincs bontogatás. El szórakoztatják egymást néha, egyik se akarja megérteni a másikat.
Ha meg átvették a futár megy tovább, átlag 80-100 cím jut egy futárra naponta, túl sokat nem fog téblábolni, hogy mennyire szép képet csinál a fényképező, meg ilyenek. Fura is lenne az ügyfél bontogat, próbálgat, meggondolja magát és áhh.. nem veszem át. A futár meg hogy bizonyítsa be, hogy nem ő maga bontotta ki, nem vett ki belőle semmit, stb. Úgy tudom nincs olyan futárszolgálat amelyiknél lehet bontogatni átvétel és fizetés előtt.
Azt meg hogy megszámolják tényleg annyi vacak van-e a dobozban, meg szép-e, működik-e már végképp nem tudja megvárni a futár, nem is dolga, nem is tud mit kezdeni vele ha nem jó, vissza se viheti akkor rögtön (nincs rá megbízása), egészen egyszerűen ezt a feladóval kell lefociznia a vevőnek. Amennyiben külsérelmi nyom nincs.
Ennek ellenére a mai napig vannak akik minden féle feltételeket támasztanak hogy átvegyék a csomagot, van aki ahhoz kötötte az átvételt, hogy a futár fúrja fel neki az LCD TV -t a falra, van aki megelégedett volna azzal is, hogy hangolja be, más meg hogy telepítse fel az op renszert a laptopra :)
Uriah Heep 2015.11.03. 23:25:58
Uriah Heep 2015.11.03. 23:34:05
Manyecska 2015.11.04. 04:58:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.04. 07:06:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.04. 07:08:28
Troppauer_Hümér 2015.11.04. 08:08:25
Nem véletlenül lett piros a Homár színe!
AtiSnatch 2015.11.04. 08:28:07
2015.11.04. 08:32:06
Marktos-Nádas
Troppauer_Hümér 2015.11.04. 08:36:20
Mondjuk ismerve Hilda fajvédős szemellenzőségét, az MSZP még simán bejátszhat.
2015.11.04. 08:37:36
Az egy főre jutó hülyék száma kettő!
2015.11.04. 08:57:55
Azért a megrendelt guminőt felfújhatja megfelelő jattért, nem jó légszomjjal nekikezdeni az aktusnak!
atörökkk 2015.11.04. 09:11:20
Ha könyvelés oldalról nézem: a vevő tévesen fizetett ki egy számlát. Vagyis fizetett pénzt, de a számla nem az ő nevére szól. Így azt a könyvelésébe nem állíthatja be -> nem írhatja le költségként az áfáját.
Az ED-nek éppen hogy áfát kéne fizetnie a bevétel után.
Viszont: mivel egyértelműen tévesen lett kifizetve a cucc, nyilván az eredeti állapot helyreállítása a megoldás, azaz a vevő visszakapja a pénzt, ED meg a cuccot. Vevő nem tud kapni semmiféle jóváíró, vagy bármilyen számlát, mert EREDETI, nevére szóló számla se volt, amit kifizetett.
AtiSnatch 2015.11.04. 09:19:58
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.04. 09:20:25
2015.11.04. 09:21:30
– Tavalyelőtt Pásztón vótunk.
– Oszt mi történt?
– Asszonyt ketten megerőszakolták, engem félholtra vertek.
– Hát tavaly?
– Pásztón.
– És mi volt?
– Az asszonyt hárman megerőszakolták, nekem eltörték a kezem, meg három bordám.
– És idén hova mentek?
– Hát az asszony Pásztóra akarna…
2015.11.04. 09:36:37
Terézágyú 2015.11.04. 09:45:26
És azt, hogy nekünk szól-e a csomag... :-/
Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.04. 09:49:30
Pink Pancser 2015.11.04. 10:00:58
Nagyon kevés futár hagyja, hogy aláírás előtt felbontsam a csomagot, hogy megnézzem tényleg az jött e és rendben van e minden a termékkel. Van amelyik még egy percet sem akar várni, hogy aláírás után kiderüljön. Persze megértem, hogy még 1000 helyre kell menniük és szeretnének minél korábban végezni, de azért picit változtatni kéne a hozzáállásukon.
FDToth 2015.11.04. 10:03:49
nálunk a TV--re nem igényeltük vissza az ÁFA-t, de mivel nem csak az irodában dolgozunk, hanem pl. otthon is, így éppen otthon használjuk, de monitorként is, úh a munkához. Volt már erre ellenőrzésünk, a NAV elfogadta, főleg h nincs ÁFA visszaigényelve :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.11.04. 10:13:58
FDToth 2015.11.04. 10:53:34
A bosch meg egy jó példa: a zöldet átlag felhasználók veszik, a szürkét meg akik a munkájukhoz szorosan használják. Na és ezt kellene megkülönböztetni, mert ha én zöldet veszek cégre, de nem a tevékenységemhez használom, akkor az más...
miért veszem cégre? Mert a cég a sajátom, én keresem meg a pénzt, én adózok rendesen, vehessek már a nyereségből vmit úgy h ne kelljen adót fizetni, és lássam a munkám eredményét :)
The Crazy One 2015.11.04. 11:21:39
A post egészen másról szólt, nyilván nem lehet jóváírni az XY Zrt. részére kiállított számlát az ABC Kft. részére. GLS visszaigazolja, hogy beszedte a COD-ot és visszautalja a lóvét.
atörökkk 2015.11.04. 11:26:24
Hülyeség. Ha tárgyi eszközt számolsz el, ott nem elég a számla. Az eszköznek ott kell lenni a tárgyi eszközök listáján, leltárban, egy esetleges ellenőrzésnél be kell tudni mutatni, ha nincs meg, hivatalosan le kell selejtezni.
Ha pedig értékcsökkenést számoltál el utána, majd annak a hírére, hogy ellenőriznek, gyorsan "visszamenőleg" összetöröd és leselejtezed, akkor annyit kell utána önellenőrizned (aminek szintén van pótléka, stb.), hogy az egész macera annyit nem ér, hogy ezzel szórakozzál.
Aureliano Buendía 2015.11.04. 20:06:44
Uriah Heep 2015.11.05. 12:05:00
Uriah Heep 2015.11.05. 12:06:29