Megmondom őszintén, az alábbi levelet olvasva először azt hittem, valami tréfás próbálkozásba futottunk bele. Aztán némi beszélgetés és guglizás után kiderült, hogy a patikuki-készítést szabotáló mikró tök létező probléma, általában a nagyon régi vagy a nagyon puccos típusok sajátja. A téma marginalitását pedig azonnal más megvilágításba helyezte, amikor rákerestem a szóban forgó mikróra, és kiderült, hogy a legolcsóbb helyen is 200 ezer forintba kerül. Ennyiért igenis pattogtasson az a mikró anélkül, hogy egy felfordított tányért kéne aláügyeskedni, mint ahogy a netes tippek-trükkök rovatok ajánlják.
Kedves Homár!
Régóta húzódik egy problémám a Whirlpool Magyarországgal. Röviden egy olyan mikrohullámú sütőt sikerült eladniuk, amelyik nem képes pattogatott kukoricát készíteni és a németországi központ levelében megerősíti, hogy sosem volt erre képes.
A problémám ott kezdődik, hogy a sütőben van egy olyan külön funkció, hogy pattogatott kukorica-készítés, amihez nem voltak restek animációt is készíteni. Szóval egy olyan mikró nem tud pattogtatni, amihez még animáció is van? Érdekes.
Korábban számos alkalommal kihívtuk a szerviztől a technikust, hogy vizsgálja meg és javítsa meg a készüléket. Akkor még bőven a garanciális időszakon belül voltunk. Helyszínen kipróbálta a pattogtatást és pár szemet leszámítva nem pattogtak ki a kukoricaszemek. Számos esetben viszont azt a hozzáállást kaptuk, hogy attól még, hogy a kukoricát nem pattogtatja ki (zacskós, mikrózható kukoricáról van szó) attól még jó a készülék. Ezt azzal igyekeztek tesztelni és bizonyítani, hogy egy bögrében sokadszorra is fel tudták forralni a vizet. Ezzel a gyakorlattal részükről letudták a jelzett problémánkat.
Nem törődtünk bele az állapotba és többszöri telefonálás és ügyintézést követően arra jutottak, hogy egy alkatrészt (vezérlőpanelt) kicserélnek a készülékben, amire jó pár hetet vártunk mire külföldről megérkezett. Azonban a cserét követően sem működött a kukoricapattogtatás. További hónapokon át tartó levelezés eredménye, hogy kiküldték a problémát a németországi központba, ahonnan ugyan lassan, de megjött a válasz is. Azonban a garanciális időszakon így már túl vagyunk.
A németországi központból azt kaptam, hogy a készülék eleve nem volt képes már a gyártás pillanatában sem a kukoricapattogtatásra. A kellemetlenségek miatt felajánlottak egy kis kukoricapattogtató készüléket ajándékba, amit én nem fogadtam el. Azért nem fogadtam el, mert a problémámat nem oldja meg csak eggyel több konyhai eszköz lesz itthon, ami csak a helyet foglalja. Illetve azért vettünk otthonra ilyen mikrohullámú sütőt, mert számos funkciójával (a kukoricapattogtatáson túl) könnyebbé teszi az otthoni ételkészítést. Továbbá a felajánlott kis készülék szemes kukoricát tudott volna csak pattogtatni. Családommal viszont azért vesszük a zacskós változatot azon kívül, hogy egyszerű elkészíteni egy egyszerű mikróban az, hogy különböző ízesítésekben áll rendelkezésre.
A központ levele azonban azt is tartalmazta, hogy vegyünk Aldiban kapható zacskós kukoricát, mert azt tesztjük során kipattogtatta a gép. Nos, akkor itt nem értek valamit. A levelük első részében azt állítják, hogy a készülék nem tud pattogtatni, a második részében pedig mégis tud. Csak egy speciális márkát kell megvenni egy még speciálisabb kereskedelmi üzletláncban. Én itt számos ellentmondást vélek felfedezni.
Mindezeket követően a kommunikáció megszakadt, mert a cég azt állította részéről a problémát lezártnak tekinti azzal, hogy én nem fogadtam el a felajánlott kis gépet. Hogyan lehetséges mindez? Ezen felül belefáradtam a tehetetlenségbe, ezért is írok most Önöknek / Nektek. Annyit tettem még, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalnak bejelentettem, amiről kaptam tájékoztatást, hogy a forgalomba hozatali hatósági vizsgálatot indítottak. Erről kapott dokumentumot csatolom ezen levélhez.
Köszönöm, hogy elolvastátok a problémámat.
Üdvözlettel,
NándorTisztelt Whirpool Magyarország!
Mivel lassan egy hét is eltelt az előző levelem elküldése óta mindenféle válasz nélkül, így még egyszer postázom önöknek a problémám leírását.
Nagyjából két éve vásároltunk Önöktől egy AMW 850/IX típusú mikrohullámú sütőt. A típus kiválasztása során a minőséget, a sokrétű használhatóságot tartottuk szem előtt. Némi hezitálás után az akkori árlista egyik előkelő helyezettjére esett a választásunk. Azt gondoltuk, ez az eszköz minden igényünknek megfelel.
Alapvető problémák nem is jelentkeztek, mígnem ez év elején egy házimozizáshoz készülve jött az ötlet: a hangulathoz jól passzolna egy kis pattogatott kukorica. Nem nagy dolog, mikrohullámú sütőkhöz ajánlott, zacskózott kukorica kapható, néhány perc és kész is....
Persze nem ezzel a sütővel. Eleinte arra gyanakodtunk, hogy a vásárolt kukorica a hibás. Ám a szomszéd mikrosütőjében (szintén Whirpool termék, de jóval olcsóbb, egyszerűbb modell) gyönyörűen kipattognak a szemek. Ugyanazzal a beállításokkal ez a csúcs készülék inkább csak megsüti a szemeket. Kipróbáltuk hatodik érzékkel is, úgy sem lett jobb. Majd eszünkbe jutott, hogy a gépben lévő receptek között is nézzünk szét. Megkönnyebbülés: van olyan recept, hogy "popcorn"! A program elindul, gyönyörű animáció mutatja a képernyőn, hogy miként pattognak ki a kukorica szemek.... A zacskóban található szemek azonban alig-alig reagálnak, az eredmény hasonlóan lehangoló, mint a kézi beállítások esetén.
Végül a szervizhez fordultunk. A szakember ki is jött, pohár vizet helyezett a készülékbe, felforralta, majd közölte, hogy a készülék jó. Mondtuk neki, hogy nem is a vízmelegítéssel van gondunk, hanem a kukorica pattogtatással, a hibabejelentés is erre vonatkozott. Erre ő azt közölte, hogy ő nem tud mit csinálni, ha a készülék a vizet felforralja adott idő alatt, akkor a készülék jó. Már elmenő félben volt, amikor még egyszer ellenőrizte a készülék típusát, amikor rádöbbent, hogy ez egészen más típus, mint amit eddig feltételezett. Gyorsan kiderítette, hogy ez már egy nagyon korszerű, úgynevezett "inverteres" készülék, jelentsen ez bármit is. Azt ugyanis nem tudta elmondani, hogy az inverteres készülék miért nem pattogtatja ki a kukoricát, de azt igen, hogy az internet teli van olyan jelzésekkel, hogy ez nem fog menni. Megkérdeztük, hogy akkor miért van a receptek között a popcorn funkció, de erre nem tudott válaszolni, inkább elment.
Természetesen újra bejelentettük a készüléket, jelezve, hogy inkább másik szakember jöjjön, akivel lehet is értelmesen beszélni. Ennek ellenére újra az előbbi szakember látogatott el hozzánk. Nem túl jókedvűen kicserélte a vezérlő panelt (szerinte ezzel sem lesz jobb, de neki azt mondták hogy cserélje ki), majd újra vízforralásba kezdett. A víz ismételten felforrt, a kukorica viszont most sem lett jobb. Szakemberünk vállát megvonva távozott. A munkalapon jeleztük, hogy a "javítás"-t követően a korábban panaszolt helyzet továbbra is fennáll, erre azonban a mai napig semmilyen reakció nem történt.
Tisztelt Whirpool Magyarország! A fentiek alapján a következő kérdésekre várnánk szíves válaszukat:
1.) Igaz-e, és ha igen, mi a magyarázata annak, hogy az inverteres mikrosütő nem képes a kifejezetten mikrosütőkhöz készített kukorica szemeket kipattogtatni?
2.) Ha valóban ez a helyzet, mit keres a popcorn funkció az ilyen típusú készülékekben?
3.) Ha a készülék inverteres jellege miatt eleve nem pattogtathat kukoricát, akkor a szerviz miért cserélte ki a fő panelt?
4.) Ha a kicserélt fő panellel a készülék pontosan ugyanolyan eredményt produkál, lehet hogy a csere panel is ugyanolyan hibás, mint az eredeti? Vagy mindkettő kifogástalan, és máshol van a hiba?
5.) Milyen megoldási javaslatuk volna a probléma megoldásában (készülékcsere, visszavásárlás, netán egy ajándék kis mikrosütő, kifejezetten kukorica pattogtatásra?)
Várva megtisztelő válaszukat!
Üdvözlettel,
F. Nándor
Tisztelt F. Nándor!
Köszönjük szépen levelét.
Az Ön által jelzett hibajelenség megoldásával kapcsolatban, az esetet a német központ technikai csapatának továbbítottuk, ahonnan visszajelzést várunk, a felmerült problémára. Szíves türelmét kérjük, amint válaszuk megérkezik, természetesen visszajelzünk az Ön számára.
Tisztelettel,
Whirlpool Ügyfélszolgálat
Tisztelt F. Nándor!
Köszönjük szépen türelmét.
Német technikai központunk tájékoztatása szerint a Minerva készülékeket - ahogyan az Ön által vásárolt AMW 850 típusú gépet is - nem kifejezetten a kukoricapattogtatásra tervezték.
Mivel más típusú élelmiszerek készítésére optimalizálták a terméket, ezért a pattogatott kukorica készítéséhez szükséges teljesítmény/hatékonyság csökkentésére volt szükség.
Ezen felül, jelzett funkció használati eredménye függ a popcorn fajtájától és a kiszerelés méretétől is.
Javasolni tudjuk az ALDI üzleteiben kapható pattogatni való kukoricát, amelyet a mikrohullámú sütőink a tesztelés során megfelelően kipattogtattak.
A kényelmetlenségre való tekintettel, cégünk térítésmentesen felajánl Önnek egy kifejezetten ezt a célt szolgáló konyhai gépet. (Ariette 2925 Party Time popcorn popper pattogatott kukorica készítőt).
Kérjük, szíves visszajelzését, hogy a fent jelzett lehetőség megfelel- e az Ön számára a felmerülő probléma megoldására.
Tisztelettel,
Whirlpool Ügyfélszolgálat
Tisztelt Cég!
Sajnálattal látom, hogy több hónapos várakozás leteltével a feltett kérdésekre nem kaptam maradéktalanul választ. Az Önök által felajánlott külön konyhai eszköz elfogadása sajnos nem oldja meg a problémát. A felajánlott alternatívák pedig kényelmetlenséget okoznak a számomra és családomra egyaránt.
Mivel a termékük működésileg megbízhatatlanná vált, hiszen nem lehetek benne biztos, hogy a program amit kiválasztok a menürendszeréből azt a mikró végre is fogja tudni hajtani kifogástalanul, így csak az marad, hogy a fizetett vételárat kérném vissza.
Ennek magyarázatára, megindoklására ha szükségét látják kérem vegyék fel velem szóban, illetve személyesen a kapcsolatot. A xxxxxxxxxx-es telefonszámon elérhetnek.
Üdvözlettel,
F. Nándor
Tisztelt F. Nándor!
Sajnálattal értesültünk a történtekről.
A készülék cseréje abban az esetben lehetséges a garancia vagy a szavatosság időszakában, ha a készülék nem javítható, vagy a javítás aránytalan többletköltséggel jár a cseréhez képest.
A lehetőségek közül azonban a kötelezett választ, mégpedig gazdasági szempontok alapján.
Jelen esetben egyik lehetőség sem áll fenn, hiszen a készülék a gyári paramétereknek megfelelően működik, képes a kukoricapattogtatásra is, csak bizonyos márkájú popcornt nem tud jól kipattogtatni.
Cégünk javaslatot tett a készülékkel kipattogtatható popcorn márkájára illetve ezen funkció más módon történő helyettesítésére is, sajnáljuk, hogy ez Önnek nem nyújtott megfelelő megoldást az ügy rendezésére. Fent leírtak alapján nem áll módunkban kérésének eleget tenni.
Tisztelettel,
Whirlpool Ügyfélszolgálat
Az utolsó 100 komment: