Tékozló Homár

A patikuki-készítést szabotáló mikró

2015.12.04. 15:21 | Homár Hilda | 166 komment

258409004_whirlpool-amw-850-ixl.jpg

Megmondom őszintén, az alábbi levelet olvasva először azt hittem, valami tréfás próbálkozásba futottunk bele. Aztán némi beszélgetés és guglizás után kiderült, hogy a patikuki-készítést szabotáló mikró tök létező probléma, általában a nagyon régi vagy a nagyon puccos típusok sajátja. A téma marginalitását pedig azonnal más megvilágításba helyezte, amikor rákerestem a szóban forgó mikróra, és kiderült, hogy a legolcsóbb helyen is 200 ezer forintba kerül. Ennyiért igenis pattogtasson az a mikró anélkül, hogy egy felfordított tányért kéne aláügyeskedni, mint ahogy a netes tippek-trükkök rovatok ajánlják.

Kedves Homár!

Régóta húzódik egy problémám a Whirlpool Magyarországgal. Röviden egy olyan mikrohullámú sütőt sikerült eladniuk, amelyik nem képes pattogatott kukoricát készíteni és a németországi központ levelében megerősíti, hogy sosem volt erre képes.

A problémám ott kezdődik, hogy a sütőben van egy olyan külön funkció, hogy pattogatott kukorica-készítés, amihez nem voltak restek animációt is készíteni. Szóval egy olyan mikró nem tud pattogtatni, amihez még animáció is van? Érdekes.

Korábban számos alkalommal kihívtuk a szerviztől a technikust, hogy vizsgálja meg és javítsa meg a készüléket. Akkor még bőven a garanciális időszakon belül voltunk. Helyszínen kipróbálta a pattogtatást és pár szemet leszámítva nem pattogtak ki a kukoricaszemek. Számos esetben viszont azt a hozzáállást kaptuk, hogy attól még, hogy a kukoricát nem pattogtatja ki (zacskós, mikrózható kukoricáról van szó) attól még jó a készülék. Ezt azzal igyekeztek tesztelni és bizonyítani, hogy egy bögrében sokadszorra is fel tudták forralni a vizet. Ezzel a gyakorlattal részükről letudták a jelzett problémánkat.

Nem törődtünk bele az állapotba és többszöri telefonálás és ügyintézést követően arra jutottak, hogy egy alkatrészt (vezérlőpanelt) kicserélnek a készülékben, amire jó pár hetet vártunk mire külföldről megérkezett. Azonban a cserét követően sem működött a kukoricapattogtatás. További hónapokon át tartó levelezés eredménye, hogy kiküldték a problémát a németországi központba, ahonnan ugyan lassan, de megjött a válasz is. Azonban a garanciális időszakon így már túl vagyunk.

A németországi központból azt kaptam, hogy a készülék eleve nem volt képes már a gyártás pillanatában sem a kukoricapattogtatásra. A kellemetlenségek miatt felajánlottak egy kis kukoricapattogtató készüléket ajándékba, amit én nem fogadtam el. Azért nem fogadtam el, mert a problémámat nem oldja meg csak eggyel több konyhai eszköz lesz itthon, ami csak a helyet foglalja. Illetve azért vettünk otthonra ilyen mikrohullámú sütőt, mert számos funkciójával (a kukoricapattogtatáson túl) könnyebbé teszi az otthoni ételkészítést. Továbbá a felajánlott kis készülék szemes kukoricát tudott volna csak pattogtatni. Családommal viszont azért vesszük a zacskós változatot azon kívül, hogy egyszerű elkészíteni egy egyszerű mikróban az, hogy különböző ízesítésekben áll rendelkezésre.

A központ levele azonban azt is tartalmazta, hogy vegyünk Aldiban kapható zacskós kukoricát, mert azt tesztjük során kipattogtatta a gép. Nos, akkor itt nem értek valamit. A levelük első részében azt állítják, hogy a készülék nem tud pattogtatni, a második részében pedig mégis tud. Csak egy speciális márkát kell megvenni egy még speciálisabb kereskedelmi üzletláncban. Én itt számos ellentmondást vélek felfedezni.

Mindezeket követően a kommunikáció megszakadt, mert a cég azt állította részéről a problémát lezártnak tekinti azzal, hogy én nem fogadtam el a felajánlott kis gépet. Hogyan lehetséges mindez? Ezen felül belefáradtam a tehetetlenségbe, ezért is írok most Önöknek / Nektek. Annyit tettem még, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalnak bejelentettem, amiről kaptam tájékoztatást, hogy a forgalomba hozatali hatósági vizsgálatot indítottak. Erről kapott dokumentumot csatolom ezen levélhez. 

Köszönöm, hogy elolvastátok a problémámat. 

Üdvözlettel,
Nándor

Tisztelt Whirpool Magyarország!

Mivel lassan egy hét is eltelt az előző levelem elküldése óta mindenféle válasz nélkül, így még egyszer postázom önöknek a problémám leírását.

Nagyjából két éve vásároltunk Önöktől egy AMW 850/IX típusú mikrohullámú sütőt. A típus kiválasztása során a minőséget, a sokrétű használhatóságot tartottuk szem előtt.  Némi hezitálás után az akkori árlista egyik előkelő helyezettjére esett a választásunk. Azt gondoltuk, ez az eszköz minden igényünknek megfelel.

Alapvető problémák nem is jelentkeztek, mígnem ez év elején egy házimozizáshoz készülve jött az ötlet: a hangulathoz jól passzolna egy kis pattogatott kukorica. Nem nagy dolog, mikrohullámú sütőkhöz ajánlott, zacskózott kukorica kapható, néhány perc és kész is....

Persze nem ezzel a sütővel. Eleinte arra gyanakodtunk, hogy a vásárolt kukorica a hibás. Ám a szomszéd mikrosütőjében (szintén Whirpool termék, de jóval olcsóbb, egyszerűbb modell) gyönyörűen kipattognak a szemek. Ugyanazzal a beállításokkal ez a csúcs készülék inkább csak megsüti a szemeket. Kipróbáltuk hatodik érzékkel is, úgy sem lett jobb. Majd eszünkbe jutott, hogy a gépben lévő receptek között is nézzünk szét. Megkönnyebbülés: van olyan recept, hogy "popcorn"! A program elindul, gyönyörű animáció mutatja a képernyőn, hogy miként pattognak ki a kukorica szemek.... A zacskóban található szemek azonban alig-alig reagálnak, az eredmény hasonlóan lehangoló, mint a kézi beállítások esetén.

Végül a szervizhez fordultunk. A szakember ki is jött, pohár vizet helyezett a készülékbe, felforralta, majd közölte, hogy a készülék jó. Mondtuk neki, hogy nem is a vízmelegítéssel van gondunk, hanem a kukorica pattogtatással, a hibabejelentés is erre vonatkozott. Erre ő azt közölte, hogy ő nem tud mit csinálni, ha  a készülék a vizet felforralja adott idő alatt, akkor a készülék jó. Már elmenő félben volt, amikor még egyszer ellenőrizte a készülék típusát, amikor rádöbbent, hogy ez egészen más típus, mint amit eddig feltételezett. Gyorsan kiderítette, hogy ez már egy nagyon korszerű, úgynevezett "inverteres" készülék, jelentsen ez bármit is. Azt ugyanis nem tudta elmondani, hogy az inverteres készülék miért nem pattogtatja ki a kukoricát, de azt igen, hogy az internet teli van olyan jelzésekkel, hogy ez nem fog menni. Megkérdeztük, hogy akkor miért van a receptek között a popcorn funkció, de erre nem tudott válaszolni, inkább elment.

Természetesen újra bejelentettük a készüléket, jelezve, hogy inkább másik szakember jöjjön, akivel lehet is értelmesen beszélni. Ennek ellenére újra az előbbi szakember látogatott el hozzánk. Nem túl jókedvűen kicserélte a vezérlő panelt (szerinte ezzel sem lesz jobb, de neki azt mondták hogy cserélje ki), majd újra vízforralásba kezdett. A víz ismételten felforrt, a kukorica viszont most sem lett jobb. Szakemberünk vállát megvonva távozott. A munkalapon jeleztük, hogy a "javítás"-t követően a korábban panaszolt helyzet továbbra is fennáll, erre azonban a mai napig semmilyen reakció nem történt.

Tisztelt Whirpool Magyarország! A fentiek  alapján a következő kérdésekre várnánk szíves válaszukat:

1.) Igaz-e, és  ha igen, mi a magyarázata annak, hogy az inverteres mikrosütő nem képes a kifejezetten mikrosütőkhöz készített kukorica szemeket kipattogtatni?

2.) Ha valóban ez a helyzet, mit keres a popcorn funkció az ilyen típusú készülékekben?

3.) Ha a készülék inverteres jellege miatt eleve nem pattogtathat kukoricát, akkor a szerviz miért cserélte ki a fő panelt?

4.) Ha a kicserélt fő panellel a készülék pontosan ugyanolyan eredményt produkál, lehet hogy a csere panel is ugyanolyan hibás, mint az eredeti? Vagy mindkettő kifogástalan, és máshol van a hiba?

5.) Milyen megoldási javaslatuk volna a probléma megoldásában (készülékcsere, visszavásárlás, netán egy ajándék kis mikrosütő, kifejezetten kukorica pattogtatásra?)

Várva megtisztelő válaszukat!

Üdvözlettel,

F. Nándor

Tisztelt F. Nándor! 

Köszönjük szépen levelét.

Az Ön által jelzett hibajelenség megoldásával kapcsolatban, az esetet a német központ technikai csapatának továbbítottuk, ahonnan visszajelzést várunk, a felmerült problémára. Szíves türelmét kérjük, amint válaszuk megérkezik, természetesen visszajelzünk az Ön számára.

Tisztelettel,

Whirlpool Ügyfélszolgálat 

Tisztelt F. Nándor!  

Köszönjük szépen türelmét.

Német technikai központunk tájékoztatása szerint a Minerva készülékeket - ahogyan az Ön által vásárolt AMW 850 típusú gépet is - nem kifejezetten a kukoricapattogtatásra tervezték.

Mivel más típusú élelmiszerek készítésére optimalizálták a terméket, ezért a pattogatott kukorica készítéséhez szükséges teljesítmény/hatékonyság csökkentésére volt szükség. 

Ezen felül, jelzett funkció használati eredménye függ a popcorn fajtájától és a kiszerelés méretétől is. 

Javasolni tudjuk az ALDI üzleteiben kapható pattogatni való kukoricát, amelyet a mikrohullámú sütőink a tesztelés során megfelelően kipattogtattak. 

A kényelmetlenségre való tekintettel, cégünk térítésmentesen felajánl Önnek egy kifejezetten ezt a célt szolgáló konyhai gépet. (Ariette 2925 Party Time popcorn popper pattogatott kukorica készítőt).

Kérjük, szíves visszajelzését, hogy a fent jelzett lehetőség megfelel- e az Ön számára a felmerülő probléma megoldására.

Tisztelettel,

Whirlpool Ügyfélszolgálat 

Tisztelt Cég!

Sajnálattal látom, hogy több hónapos várakozás leteltével a feltett kérdésekre nem kaptam maradéktalanul választ. Az Önök által felajánlott külön konyhai eszköz elfogadása sajnos nem oldja meg a problémát.  A felajánlott alternatívák pedig kényelmetlenséget okoznak a számomra és családomra egyaránt.

Mivel a termékük működésileg megbízhatatlanná vált, hiszen nem lehetek benne biztos, hogy a program amit kiválasztok a menürendszeréből azt a mikró végre is fogja tudni hajtani kifogástalanul, így csak az marad, hogy a fizetett vételárat kérném vissza.

Ennek magyarázatára, megindoklására ha szükségét látják kérem vegyék fel velem szóban, illetve személyesen a kapcsolatot. A xxxxxxxxxx-es telefonszámon elérhetnek.

Üdvözlettel,

F. Nándor

Tisztelt F. Nándor!

Sajnálattal értesültünk a történtekről.

A készülék cseréje abban az esetben lehetséges a garancia vagy a szavatosság időszakában, ha a készülék nem javítható, vagy a javítás aránytalan többletköltséggel jár a cseréhez képest.

A lehetőségek közül azonban a kötelezett választ, mégpedig gazdasági szempontok alapján. 

Jelen esetben egyik lehetőség sem áll fenn, hiszen a készülék a gyári paramétereknek megfelelően működik, képes a kukoricapattogtatásra is, csak bizonyos márkájú popcornt nem tud jól kipattogtatni. 

Cégünk javaslatot tett a készülékkel kipattogtatható popcorn márkájára illetve ezen funkció más módon történő helyettesítésére is, sajnáljuk, hogy ez Önnek nem nyújtott megfelelő megoldást az ügy rendezésére. Fent leírtak alapján nem áll módunkban kérésének eleget tenni. 

Tisztelettel, 

Whirlpool Ügyfélszolgálat

 screenshot_2015-12-04_10_57_33.png

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2015.12.04. 15:29:31

Hát szerintem a cég maximáltan korrekt volt. Ingyé adott volna egy pattogtató gépet.

Sluck Ödön 2015.12.04. 15:35:09

Csak azt szeretném kérdezni a mikró honon tudja, hogy zacskós pattogatott kukorica van benne (és nem töltött káposzta)?

Darth Revan 2015.12.04. 15:35:18

Szar ugy, hogy a csili-vili gep nem pattogtat kukoricat, de a ceg korrekt volt es felajanlott karpotlast. Innentol kezdve picsogas az egesz.

Rosszindulatú Vászka 2015.12.04. 15:37:09

Az Aldis miért nem jó? Kipróbáltátok? A Mogyi nem jó?

Nekem is Whirlpool, de az pattogtat. Bár ne tenné...

veroczi 2015.12.04. 15:43:14

Ennyi pénzt adni egy sütőért? A cég örül hogy talált egy madarat, dehogy fogja visszafizetni!

The Crazy One 2015.12.04. 15:44:30

Tehát "nagyjából kettő év" után követeled vissza a pénzt, mert nem tudja azt a funkciót, amit "nagyjából kettő év" használat során nem is használtál? Nem vagy te egy kicsit pofátlan? Ugye nem az van, hogy másikat szeretnél csak nem jött be az ócska próbálkozásod?

ideális hangyászsün 2015.12.04. 15:46:56

Az én ezer éves, mezei mikrómon egyáltalán nincs ilyen funkció, pk.készítésekor csak simán megmikrózom a zacskós kukoricat max teljesítményen (Mogyi). Gond nélkül... ez a posztolónál nem můködne? A cég meg tényleg jófej volt, hogy felajánlott egy ingyen gépet.
A toló ugye nem akar perelni?

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.12.04. 15:52:37

200 ezres mikró? Nekem egy ilyen kismikróm van:
www.grx.hu/shop/haztartasi-kisgepek/mikrohullamu-sutok/daewoo-kor-6n9rr-digitalis-mikrohullamu-suto

Sima natúr, semmi flancos program sincs rajta, mégis melegít, ja és pattogtat is :-D

kiskár 2015.12.04. 16:00:42

Mindenkinek lehet valami perverziója! Neki ennyit megért, de ez miért baj?
Leírás szerint tudja, akkor kell tudnia, és szarjon sünt a gyártó!

Dezsike 2015.12.04. 16:05:55

Gondolom valami hasonló lehet az inverter a klímákban használthoz, nem folyamatosan maximum (vagy beállított) teljesítményen megy, hanem dinamikusan változtatja a program közben, ezzel energiát takarít meg. Ha ez a helyzet, meg is magyaráztam, hogy miért nem pattog ki a kukorica: a mikró szépen leveszi a teljesítményt menet közben. Nagyon egyszerűen meg lehetne oldani szoftveresen a gondot, a popcorn program közben menjen végig max teljesítményen, valószínűleg ezt felejtették (vagy spórolták) ki belőle.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.04. 16:17:51

Úri Máté: mondjuk minőséget és nem azt a gusztustalan színű fehérgépparkot gazdagítja. Vannak jó termékek, csak nem egyenesen arányos az áruk a jóságtöbbletükkel, ahogy az már lenni szokott.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 16:23:02

@metal: "Klasszikus bizonyítéka annak, hogy pénzért észt nem lehet venni."

Ah, akartam sok durvaságot írni, de te nagyon szépen és kultúráltan összefoglaltad helyettem. Nagyon köszönöm!

ifjú vénszivar 2015.12.04. 16:23:45

Van kb. 4 kalapácsom....bármelyiket kölcsönadom, hogy verd szét a sütőt vele! Szar lehet az életed! Az öngyilkosságon még nem gondolkodtál?:)

ifjú vénszivar 2015.12.04. 16:27:36

Dikusz sem tud pattogtatni, mégis itt "pattog" :):D E hiányában nem áll meg az élet!:) Igaz? Dikusz?!?:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 16:33:03

Eccer betántorogtam az Aldiba, és nem figyeltem eléggé, kétezerér utánamdobtak egy kukoricapattogtató masinát. Tökéletese pattogatott kukoricát készít a piacon erre a célra vásárolt kukoricából.

A bolti előrecsomagolt, mikróban pattogtatnivaló kukorica baromi szar. Messze túl van sózva és ízesítve, ehetetlen. Egy fasz aki ahhoz a szarhoz ragaszkodik.

Poszter a kétszázezren vehetett volna inkább fél négyzetméterrel nagyob lakást, akkor lenne hol tartania a kukoricapattogtató gépet.

Harminc éve vettem egy nagyon drága mikrót. Nemtom mennyi lenne ma a boltba, de valahol 50-60 ezer környékén. baromi erő, megbízható. (Lehet benne grillezni, forrólevegővel sütni is, talán eccer használtuk.) Talán az egyetlen műszaki cikkem, ami kibírt velem 30 évet. Lehet benne az a boltiszar kukoricát pattogtani, de ha nem lehetne, nem hisztiznék, hanem használnám arra, amire való.

Poszter vesz egy Lamorgínit, és hisztizik azon, hogy a roncsderbin nem vehet vele részt, mert azonnal elmerül a sárban. Könyörgöm, messze nem arra való.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 16:34:50

@ifjú vénszivar: Dikusz a védelmem alatt áll!

(A blogmoci meg bekaphattya, úgyis annyiszor bekóldöm, emíg megnem jelenik a kommentem.)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 16:35:12

ha megengeditek, akkor előbb kicsit összeszedem magam.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 16:35:58

@atpijkamo: "kétezerér utánamdobtak egy kukoricapattogtató masinát"

Bocsi, asszem csak ezer volt.

ifjú vénszivar 2015.12.04. 16:36:47

@atpijkamo: Ha áll, ha fekszik, eddig nekem kétszer írta meg, hogy nincs mikrója!

@sugargiraffusplumps.: csak tessék....

englandboy 2015.12.04. 16:37:25

nandi bazdmeg
feldobtad a napomat...
vadasz

ifjú vénszivar 2015.12.04. 16:38:00

@atpijkamo: ÉN pár éve az anyósom után dobtam ingyé! SÚROLTA!:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 16:43:14

@ifjú vénszivar: "kétszer írta meg, hogy nincs mikrója!"

Akkor mégsem áll a védelmem alatt. A mikró a legnagyszerűbb találmány a tűz felfedezése óta.

Tudvalevő, hogy magas követelmények teljesítése esetén állhat csak valaki a védelmem alatt.

Attila F 2015.12.04. 16:50:22

Annyiban jogos, hogy ha már van rajta ilyen funkció, akkor működnie kéne.
Ettől függetlenül, ennél nagyobb first world problem-et most nehezen tudok elképzelni.

Dikusz 2015.12.04. 17:04:48

@atpijkamo: nagyon elszomorodtam, hogy nem állok a védelmed alatt. Volt mikróm, most azért nincs, mert a konyhába nincs hely hova tenni. A hűtő tetejére tudtam csak tenni, a mostani meg túl magas, és félek, hogy a fejemre borítom a kaját, amit melegítettem benne.
Egyébként pont a pattogatott kukorica miatt sajnálom, hogy nincs. lehet mégis veszek egyet. Az egyik szerencsés húzásom az volt a mikróval, hogy megpróbáltam egy olyan péksüteményt megsütni benne, ami egyébként csak sütőben készíthető el. Majdnem sikerült felgyújtani a mikrót.:)

@ifjú vénszivar: Igaz, nem áll meg az élet:) de attól tartok, ha pattogok, leszakadok az alattam lakó nyakába.:)
Lehet utánam kellett volna dobnod a mikrót, de nem haragból:)

gabors 2015.12.04. 17:09:29

"patikuki" ez mi egy patikus fasza ???

"Nem törodtünk bele az állapotba" mi van ???

jo poszt hetvegere ....

ifjú vénszivar 2015.12.04. 17:09:31

Szaktársak, szaktársnők! Mi lesz a helgával s rajta keresztül velünk, ha jövőre elmaradnak az árubemutatós átverések!?!?

Ugye akkor is lesznek, "CSAK" eldugott csűrökben válogatott vénasszonyoknak......! Én továbbra is bízom az emberi hüjjjeségben.:)

Rosszindulatú Vászka 2015.12.04. 17:19:14

@atpijkamo: francfenét. Az a vízöblítéses csodaforrás meg a könyvnyomtatás - megosztott első hely.

milyennőazilyen 2015.12.04. 18:01:13

Mitől hatodik érzékes egy mikró, meg akár egy mosógép? Vannak már benne halottak, vagy mi?
Nekem 15 éves az LG mikróm, kvt, kaját lehet benne melegíteni, bögrés sütit csinálni, meg zacskós pattogatott kukoricát is. Ilyen drágát minek venni?

Dikusz 2015.12.04. 18:13:28

Igen-igen szépen tudok káromkodni. Nincs a világon még egy olyan nyelv, mint a magyar ahol ennyire változatos módon lehet csúnyákat mondani. Én megpróbálom szépen, finoman mondani: a rosseb egye meg már a redvás lábak, bütykök hatékony kezelését hirdető reklámokat. A poszt alatti reklámban is egy gombás lábat tolnak az arcunkba. Nem élek egészségesen, szoktam vacsorázni. Már csak a tisztasági betét reklámozása hiányzik, az esti teámba. Jó étvágyat, viszont az igaz, hogy ez hatékony fogyókúra recept is lehet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 18:21:18

@Dikusz: "Volt mikróm, most azért nincs, mert a konyhába nincs hely hova tenni."

Na jó, kimagyaráztad magad, lehetsz a védelmem alatt.

Új háztartás indítása után ha megvan a kombináltfogó, nem is tudom, mi a második legfontosabb, a kalapács vagy a mikró... talán a mikró. Mert egy kombináltfogóval is beverek nagynehezen egy szöget, de az ételt sokáig kell a fogóval marcangolni, míg eléggé felmelegszik.

@Rosszindulatú Vászka: Na jó, igazad lehet, az angolvécére nem gondoltam, az tényleg nagy találmány. A pottyantóst sose szerettem a kert végébe, sok volt légy. Na de a könyvnyomtatás, az a sokadik. Még a bidé is előbbrevaló, nem beszélve a mikróról. Minek könyvet nyomtatni, az újságból is meg lehet okosodni?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 18:24:30

@Dikusz: "A poszt alatti reklámban is egy gombás lábat tolnak az arcunkba."

Mind mazohista aki nem használ firefoxot adblockpussal. De asszem az adblockpus mással is működik. Pár kattintás, és nincs több reklám. Akkor szoktam rá, mikor még indexet olvastam, és bejöttek ezek a flas-es izgőmozgó idegesítő reklámok. A statikus képeket még toleráltam. De az adblock plus óta boldog tudatlanságban leledzem a lábgombák felől.

Vadászok Őrangyala 2015.12.04. 18:46:58

Na jó. Most megyek és előkeresem a maradék törkölyt.

gabors 2015.12.04. 18:54:07

@Dikusz: " A poszt alatti reklámban" Milyen reklamban ??? szarjon sunt a blog.hu !!!

Dikusz 2015.12.04. 19:04:09

@atpijkamo: úgy látszik megértem azt a kort, amikor mindenről csak a hülyeségek jutnak eszembe.
A kombináltfogóról elsőre nem az ugrott be, hogy minden háztartásban lenni kell (egyébként nekünk is van), hanem egy igen szabadszájúan átfogalmazott induló. A saját nevemet nem tudom lassan megjegyezni, de az ilyen hülyeségeket egyszer hallom, és soha többé nem felejtem el.
Amikor 2006-ban a fiam a Vidámparkban járt (sajnálom, hogy akkor nem voltam ott, szétröhögtem volna magam), valamelyik brutál gépen játszották azt a számot, amiben szerepelt a kombináltfogó. Aki ismeri, az tudja folytatni is, mert kb. eddig szalonképes: ellopták a tudjukkik(így is rímel) a tankot, benne volt a kombináltfogó... stb. A dallama az, mint Európa leghosszabb, és legbővizűbb folyójáról szóló dalnak, ami messze-messze van. Úgy fogok elmúlni ebből a világból, hogy mindig ez szöveg jut eszembe róla:)))

A másik tanácsodat megfogadom, kitakarítom a reklámokat. Köszi

A m

Dikusz 2015.12.04. 19:16:02

@gabors: valami csodamódszert reklámoz, ami elmulasztja a bütyköket. Hónapok óta ezt nyomatják, különböző formában. Most piros színű mobilszolgáltató reklám pörög, az előbb a bütykös (jobb lenne ha butykos) reklám megy. A leghülyébb reklám az volt, amikor Luc Gizi összekeverte a cipőkrémet valamivel, és elmúltak a ráncai.:)

gabors 2015.12.04. 19:33:17

@Dikusz: aranyos vagy ... de pont azert szurom ki a reklamokat (ahogy atpijkamo is emlitette0 MERT NEM ERDEKELNEK ... sot zavarnak amugy a Noscript plugin is hatasos ... pl flash-ek nem indulnak sot le sem toltodnek ...

Black Hole 2015.12.04. 21:55:21

Tiszta őrület! Amúgy a mikro honnan tudja, hogy mi van benne? Az csak rezegteti az ízéket, és melegszik minden, meg pattog a kukorica! Vagy nem?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 22:11:46

@Black Hole: Nem. A pór emberek mikrója igen. De ez az arisztokrata kéccázezres csoda adaptívan állítja az erejét, hogy ne tegyen kárt a kajában. Ha beleteszel kevés pattogtatnivaló kukoricát, látja, hogy nem kell túl erősen működnie, mer a végén még kipattognak a szemek, ezért csökkenti a teljesítményt, hogy csak jól felmelegedjenek, Erre való a mikró, melegítésre.

Black Hole 2015.12.04. 22:19:26

@atpijkamo: mondjuk én semmire se használom, mert valamiért zsigerből gyűlölöm. Utoljára tavaly télen pattogtattam benne kukoricát,de rohadt sós volt. Mármint a kukorica, nem a mikro.

Dikusz 2015.12.04. 22:21:30

@sugargiraffusplumps.: esetleg mehetnék én is? Nekem is van páleszom, és sütök sütit is.

Black Hole 2015.12.04. 22:23:10

Mondjuk az is érdekes, hogy januárban pattogtattam a mikróba kukoricát, szeptemberben meg szült a szomszéd lánya! Nem tudom, hogy van-e valami összefüggés a kettő között! De szerintem felettébb érdekes!

Dikusz 2015.12.04. 22:31:17

@atpijkamo: akkor viszont nem értem a posztoló panaszát. A csodamikró akkor teljesítette a feladatát, felmelegítette a pattogtatnivaló kukoricát. Legfeljebb a posztoló is csinálhatja azt, amit egy nagyszerű kabaréjelenetben Márkus László: mi került ezen a fotelen 7.200 forintba?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.04. 22:33:21

@Black Hole: A piacon vegyél pattogtatni való kukoricát. Azt nem sózzák.

Dikusz 2015.12.04. 22:36:57

@Black Hole: Ez valóban érdekes, mondhatni kardinális kérdéseket vet fel. Összefüggés csak akkor lehet közte, ha a szomszéd lányánál pattogtattad a ......... izé kukoricát.

Black Hole 2015.12.04. 22:40:00

@atpijkamo: vagy az Aldiban, aztán egy éjszakára beáztatom, és akkor nem lesz sós!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 22:42:03

@Dikusz: természetesen! de inkább valami piát hozz mert ezt a posztot nem lehet józanul kibírni :) :)

Black Hole 2015.12.04. 22:46:42

@Dikusz: ááááá, itt inkább valami kozmikus összefüggéseket kell keresni! Ha nem így lenne, már nem élnék, ráadásul kikapart szemekkel!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 22:49:10

@Black Hole: ojasmi lehet ez mint a termosz, az meg tuggya az időjárást! ha hideg van akkó melegen tartya a teát, ha meleg van akkó meg hidegen.

gabors 2015.12.04. 22:49:46

@Black Hole: arrafele meg mindig divik az "honour killing" ????

Dikusz 2015.12.04. 22:55:36

@sugargiraffusplumps.: viszek,viszek:)) jóféle innivalóm van, folyamatosan meózom.

Az milyen agyament poszt lesz, ha megírom a saját Jysk-es történetemet, a hétvégén fogok bemenni az egyik üzletükbe. Fél éve vettem náluk egy irodaszéket. Érdekes futam lesz.

Dikusz 2015.12.04. 23:02:51

@sugargiraffusplumps.: vagy olyan, mint a székely viccben:
A kis székely legényke mondja az apjának:
- Hallja Édesapám, fázik a kezem, mit csináljak?
- Édes fiam fújd meg, majd megmutatja hogy kell.
Máskor meg:
- Édesapám forró a tea, mit csináljak?
- Hűtsd le, fújd meg így, megint megmutatja.
Mire a legényke:
- Hallja-e Édesapám, csuda egy pufája van kendnek. Ha akar meleget fúj, ha akar
hideget.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 23:07:29

amúgy szerintem a pószter tanuljon meg főzni. egy tűzhely meg egy sütő mindenre jó, a többi szarságot meg jól eladják a pószterfajtájúaknak.

Black Hole 2015.12.04. 23:07:47

@sugargiraffusplumps.: igen, ezt a termosz dolgot már hallottam! Mondtam is nejemnek, hogy vegyen egyet! De szerintem valami szart vett, mert amikor kipróbáltam, és nyáron öntöttem bele forró teát, azt nem tartotta hidegen. Nejem erőlködött, hogy ha jeges teát akarok, akkor hűtsük le, de mondtam neki, hogy ne magyarázzon, mert a termosz nyáron hidegen tart! Szar itt már minden! Lehet meg köllött vó'na mikrozni!

Black Hole 2015.12.04. 23:15:12

@gabors: dehogy is! Erre felé csak úgy spontán, hirtelen felindulásból nyírnak ki valakit, vagy esetleg játékos fiatalok hülyeségből!

Dikusz 2015.12.04. 23:22:21

@Black Hole: télen kellett volna beleönteni a hideg teát, akkor biztos hideg is maradt volna. Ugye nem a nejedet akarod megmikrózni?

Egyébként megnéztem a neten ezt a csodamikrót. Beépíthető, luxuscikk. Azt kérdezném a hozzáértőktől (többet is): mi az a 3D melegítés, DVD-s receptkönyv, VEGA2 szöveges recepttáras vezérlés?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 23:30:24

@Dikusz: bisztosan nemcsak alul meg felül melegít hanem oldalrul is! 3 dimenzijós! csudadolog lehet.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.04. 23:33:38

@Dikusz: a vega2 meg ijen zőccşéges operácijós rencer lehet? spenót béta verzióba.

Black Hole 2015.12.05. 00:00:12

@Dikusz: manapság ha valami nem 3D-s, akkor az szar, vagy nincs is! Lassan már a női hölgyek közül is csak a 3D-sek tudnak párt választani! Amúgy szerintem egykettőre nyakunkon a 4D! Jó lesz vigyázni!

Advanced Flight 2015.12.05. 00:11:57

@Black Hole: "Amúgy a mikro honnan tudja, hogy mi van benne?"

Onnan, hogy ez a mikro Minerva, a bölcsesség istennője :-)

Black Hole 2015.12.05. 00:21:30

@Advanced Flight: még jó, hogy nem Zeuszos, mert akkor megba..., vagyis megvillámozná a tulajt.

Advanced Flight 2015.12.05. 00:26:27

@Black Hole: bizony, gondosan kell a mikrót kiválasztani.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.05. 01:16:50

@Advanced Flight: Igen, nagyon gondosan. Volt egy excell táblám, és rossz mikrót használtam, kitörölte az összes adataot.

The Crazy One 2015.12.05. 08:55:12

Szegény Nándor! Öntudatos vásárlóként a fogyasztói jogaival kíván élni és azt ebben őt mekadályozó nagyvállalat ellen a nyilvánosság erejét hívja segítségül. Gondolta magában: na most jól kibaszok veletek. Elméletileg nem is rossz ötlet, hiszen a homár hatékonysága vitathatatlan az illletékesnek vélt sóhivatalokkal összehasonlítva. Nyilván elégedetten dörzsölte tenyerét a poszt élesítése pillanatában ("véged vörpúl), ugyanakkor én úgy megnéztem volna hősünk arcát tegnap este, amikor olvashatta a (nem neki)roppant szórakoztató, gúnyolódó hozzászólásokat.

Más: ugyanitt mikrosütő eladó. Ez is két éves, ez is vörpúl, ez is fekete. Bundesliga minőségű kukoricát, valamint hibátlan langyos tejet gyártottam vele. Egy a bűne, a márkája: gondolom, megrendült a márkába korábban vetett bizalmad.

Láma...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.12.05. 08:56:54

Édesjézus. A posztoló egy sznob idióta.
Pattogatott kukoricát akarsz? Több ízben? Hát figyelj:
Veszel szemes, pattogtatni való kukoricát, csinálsz magadnak fűszerkeveréket (vagy ha ilyen lusta és lóvés vagy) akkor készre gyártott sültkrumpli fűszersót meg vajat.
Remélem, tudod mit kezdj ezekkel, hogy ropogtathass. Ja, kell egy magas falú hőálló edény is.
A tanács ingyen volt.

SarahConnor 2015.12.05. 09:11:04

Nekem is volt "patikukit" szabotáló mikróm, de néhány beállítással megoldódott a dolog. 1-2 zacskó kukoricát tönkretett, mire sikerült optimálisra állítani mindent, de azóta vagányul megy. Más kérdés, hogy pár héttel később olvastam sk ízesített, lábasban készített popcorn recepteket, és azóta csak azokat nyomom, nem a zsíros zacskósakat. Szintet léptem, na :)
Kérdésem tehát csak annyi, hogy biztos, hogy nem lehet néhány beállítással megakadályozni, hogy grillezze azt a "patikukit"?

Manyecska 2015.12.05. 09:14:35

Szólni kéne neki hogy mosógépet vett..

Manyecska 2015.12.05. 09:19:50

@atpijkamo: jaja.nekünk is ilyen van, még a férjem vette. Nem értem mi a baja a poszternek. A páárom mesélte hogy a haverja eccer beszélgetés közben berakta a kávét a mikróba és lendülettel beb..szta az ajtaját csak pont akkor repült bele a papagáj. szóval ilyen madárfunkció is volt rajta...najó megy a vonatom by.

Dikusz 2015.12.05. 09:55:05

@Manyecska: és mi lett az akció vége?:) A madárka elrepült a mikróval, vagy megsült a pipi?:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.05. 11:10:52

Fúj milyen egy undorító hely ez? Kukikat postolnak főműsoridőben?!

Manyecska 2015.12.05. 11:18:44

@Dikusz: igen. Na.indul a vonat...toljàk az utasok xd

piroshangszóró 2015.12.05. 11:44:12

én csak végiglapoztam az irományt, de most komolyan? Tipikus 1st world problem, oszt' képes írni egy novellát a szenvedéséről. dikkmá'

2015.12.05. 14:31:36

200k hufnyi igeny van mikrora, de kulon gepre (15k) es sajat izles szerint izesitett popcornra nincs...

2015.12.05. 14:32:43

@zseketto: illetve, ha mar van 200k-d, miert nem vettel egy ettermi-konyhai mikrot, az 1500w-on max 2 perc alatt, tomotten keszre tolja a teljes zsakot.

zuhanorepulesss 2015.12.05. 14:42:24

Amennyi komment van itt ehhez a témához...a végigolvasáshoz már jól jött volna egy kis popcorn.

Netuddki. 2015.12.05. 16:31:46

Ennyi ostoba balfaszt! Ezért tart itt az ország ahol.

A levélíró érdeklődött a gyártónál, erre ahelyett, hogy valami felfogható magyarázatot és megoldást ajánlottak volna, elhajtották a picsába. Egy 2ezer forintos kukoricapattogtatót én sem tartottam volna megoldásnak.
A másik, hogy ugyanezen problémával mondjuk Németországban a seggéát kinyalta volna a vörlpúl vazzeg! Csak ennyi a különbség, de azért csak basztassátok a levélírót balfaszok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.05. 17:02:49

@zuhanorepulesss: idokPattogtass mikróban

@bértrollbosszantó_kovi1970: Attól még, hogy a cég lerázta, hülye. A cégtől nem szép, de lehet, hogy ezzel az állattal ők sem tudtak mit kezdeni.

Aureliano Buendía 2015.12.05. 17:16:35

ugye a posztolót már lehet? Pláne, hogy ez a hétvégi.

Aureliano Buendía 2015.12.05. 17:19:10

@Darth Revan: így van, picsogás némi modorossággal fűszerezve.

Hatalmas problémái vannak a posztolónak amúgy. A 200+ezres mirkója nem pattogtat kukoricát.
Nem is értem, hogy az emberiség hogy élte (éli) túl ilyen mikró és pattogatott kukorica nélkül.

Aki pedig pattikukinak hívja, annak pattanjon egy kuki a szájába:D

Aureliano Buendía 2015.12.05. 17:25:09

@milyennőazilyen: lehet, hogy szellemet idéz, halottat lát, mint a csíkcsomortáni halottlátó asszony:D

Aureliano Buendía 2015.12.05. 17:26:58

@Black Hole: kérdés az, hogy téged keresnek-e a gyerektartás miatt, vagy sem. Nagyon fontos ez a kérdés:)

Aureliano Buendía 2015.12.05. 17:28:01

@sugargiraffusplumps.: na látod, én megelőlegeztem Nándinak a bizalmat;)

Netuddki. 2015.12.05. 18:15:59

@ColT: "Attól még, hogy a cég lerázta, hülye."

Hülye max. attól lehet, hogy személyi kölcsönt vett fel a 200ezres mikróra. De most nem ez a téma...

Aureliano Buendía 2015.12.05. 18:57:19

@ColT: sznobizmus, semmi más. Lehet villogni a hasonlóan sznob haverok előtt, hogy miközben nézi a 4628 hüvelykes 6D tévén az enkórrol leszedett filmeket nézi, a hatcsillagos mogyis pookornt (természetesen limited eidön) eszi a kiscsalád:)

Nyilván csak a legjobbat akarja a családjának, mert ebben még a víz is máshogy melegszik, nemhogy a leves:)

Leone_510 2015.12.05. 20:29:59

nekem Whirlpool AMW 755 IX van , ez még tudja a kukit pattogtatni és faszán tolja , de vettem egy kifejezetten kukorica pattogtatót mert az még jobb , szerintem túlreagálta az ipse

Gyűrött Papír 2015.12.05. 20:55:18

Én úgy tudom, hogy a mikrohullámokat előállító magnetron vagy megy vagy nem. A 70%-os teljesítmény alatt mondjuk 100 percre vetítve megy 70 percet. 30 percen keresztül nem megy, csak zúg a mikró, hagyja, hogy a meleg szétáramoljon az ételben.
Ezt eltudom képzelni, hogy a W finomabban játszik a ki/be kapcsolgatásokkal és sosincs akkor teljesítmény jelen a sütőtérben, ami elég lenne a robbanáshoz a kukoricában. Cserében nem az van, hogy az étel egyik része tűzforró, a másik meg hideg. A W viselkedése a javítgatással meg gyanús, ha sosem tudta.
(I/H) ?

Man on the Moon 2015.12.05. 21:07:07

hadd vegyen már mindenki olyan mikrót, amilyet akar. faszér' vagytok ennyire frusztráltak, hogy az árán picsogtok mint a vénasszonyok a gangon?
rajta van a piktogram, hogy lehet benne kukoricát pattogtatni? igen. benne van a leírásban? igen. akkor lehessen. ennyi. ez nem függ attól, hogy 20 vagy 200 ezerbe került. nem 5 ezerét vett egy noname készüléket kéz alatt a teszkó parkolóban, akkor jogosan lehetne ekézni, ha pampog, hogy nem úgy működik, ahogy kéne.

/el lehet lamentálgatni az árán, azon is, hogy jobb-e a nem zacskós kukorica, meg azon is, hogy mikor dugott utoljára a poszter, ha ehhez legalább viccesek lennétek, de nem vagytok. tudom, itt hagyomány az offolás és a posztoló baszogatása. pár éve a homár azért is volt szórakoztató, mert volt itt egy csomó humorérzékkel megáldott figura, akik ugyanígy csak érintőlegesen kapcsolódtak a poszthoz, de ők viccesek voltak. sokan csak a kommenteket olvasni és röhögni jártunk ide. ugyanez humor nélkül viszont csak szánalmas kötözködés/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.05. 22:18:22

@Aureliano Buendía: LUL

@Gyűrött Papír: Simányosan.

@Man on the Moon: Vehessen, simán, de aki kurvának áll, ne sírjon, ha basszák.
Meg amikor a havi fizumnál több a mikrója, akkor valahogyan nehéz értelmezni a problémáit. Tudod.

Alick 2015.12.05. 22:54:18

Geek perspektíva: egy ilyen flancos mikróban miért nem lehet érintőképernyőn teljesítmény-karakterisztika görbét felrajzolni? vagy minimum menüből ételtípushoz tartozó teljesítmény sémát választani és azt utána szerkeszteni?
Biztos ez is valami Epöl iMicro gyártmány...
:)

we dont want arabs here..So what 2015.12.05. 23:51:33

már csak azért el kellene tördelni az ujjaidat mert le merted írni a pattogatott kukoricát azon a gusztustalan, agyhalott, és végtelenül ostoba módon ahogy tetted..
Mekkora egy gyökér lehetsz..

Man on the Moon 2015.12.05. 23:55:12

@ColT: nem volt kérdéses, hogy irigyek vagytok. ha 20 ezerbe került volna a mikró, akkor igaza lehetne. így meg menjen a francba, mert ez több mint a fizetésed. világos. éljen a fogyasztóvédelem! :D
ha legalább humorral kezelnétek a posztokat.... de ami most megy egy jó ideje, az pont olyan, mint az irigy, baszatlan vénasszonyok károgása a gangon. szánalom.

Sandor Akarki 2015.12.06. 01:34:51

Amennyire én értem, a kukoricában viszonylag kevés víz van és akkor pattan ki amikor az felforr (szinte felrobban) benne. Túl lassan (kevés wattal csak elpárologtatni lehet a vizet).

Az olyan eszközök nem tudják kipattogtatni, amik túl gyengék. 850 watt alapból nem túl sok erre a célra (leginkább kevés). 1200 watton saját termesztésű (azaz nem erre a célra termelt hanem ún. takarmány minőségű is kipattan nálam). 1600 watton meg szerintem már kb. lehet búzát meg rizst is pattizni. A lényeg: gyorsan kell belenyomni sok energiát.
Úgy tippelem, hogy valami szar magnetron és DC konverter van benne ami overdrive-ban (megküldik a max-szal amit bír kukorica módban) sem tud elég energiát generálni a kukinak.

Eke: Hát igen, nem design alapján kell vásárolni. Illetve érdemes megnézni mi a speckó.

Sandor Akarki 2015.12.06. 01:45:44

@Gyűrött Papír: Most látom, hogy már leírtad. Valszeg úgy van ahogy mondod: soha nem tudta. Azt, hogy valami mikroprocesszor ki-be kapcsolgatja a magnetront vagy egyszerűen egy olcsó vacak akkor lehetne megmondani ha direktben bedugnád a tápba maxon aztán lássuk mit tud (ki kéne kötni a panelt. Mondjuk aki 200E-ért vett egy mikrót az lehet, hogy nem tudja megcsinálni, főleg ha inkább levelezni szeret - amúgy igaza van szvsz).

Sandor Akarki 2015.12.06. 01:47:40

72 oldalas összeszerelési útmutatót kaptam a nyomtatóhoz. EEEEEEEEEEE de 3d-t fogok nyomtatni jövőhéten! Talán.

Sandor Akarki 2015.12.06. 02:10:19

@atpijkamo: Tavaly vettem kizacskózott kukoricát piacon, egy hét alatt mind bekukacosodott - molyosodott. Idén én ültettem meg szedtem és olyan mint az álom. Kicsit piros (takarmány-keverék verzió) de pattog mint állat. ;)

Black Hole 2015.12.06. 03:57:24

@Sandor Akarki: nem kínaitól vetted? Mer' akkor az simán csak fűszerezve vó't! Mert ugye a patikukit nem csak sózni, meg sajtozni lehet! Kínaiakba szorult fantázia rendesen, táplálkozás ügyileg :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.06. 09:48:48

@Man on the Moon: Nem irigység ez, nem irigyli senki a sznob idiótákat... Amúgy ha 20 ezerbe kerülne a mikrója, és ezt picsogná, akkor is hülye lenne, csak akkor nem gazdag hülye.

Ami egy ideje itt megy, az meg az, amit ezek a postok érdemelnek, ha kicsit jobban körülnézel, amikor néha beesik egy értelmes post, akkor nem basztatja senki a postolót. Aztán néha jön egy ilyen donkey hóte a hihetetlen színvonalas egyéb postoknál, aki jól megmondja a frankót, és senki le se szarja.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.06. 10:50:01

@Man on the Moon: nocsak. mióta standard policy itt a vicceskedés? aki nem vicces az nem írhat? vagy ezt most így mégis hogy. maaaaóórgitttt.

milyennőazilyen 2015.12.06. 11:05:10

Valaki foglalja össze, hogy hol tartunk...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.06. 11:49:41

@milyennőazilyen: nem. ha senki nem látja akkor már röhöghetsz is rajta, opcionális szánalom-aláhanggal :)

Manyecska 2015.12.06. 15:55:11

@Man on the Moon: höhh itt a Mikulás a BKKá Fénytrolikat indított de én is csak fényprolikat látok :DDD

ifjú vénszivar 2015.12.06. 16:03:47

@Man on the Moon: Tehát a posztoló "egy baszatlan vénpicsa"! mivel ő kezdett itt nyávogni, ahelyett, hogy ott a "gangon", az ő nem proli köreibe tette volna....

Csak nem egy VIII.ker. gangos házban rohadsz?!? annyiszor emlegeted! :):D

Aureliano Buendía 2015.12.06. 17:30:32

hroppant egyszerű a magyarázat. A Vörpúlnak ez egy prémium terméke, ami valóban a gazdagabbakat veszi célba a piacon. Igen ám, de ez a réteg nem alacsonyodik le odáig, hogy filmnézés közben pattogatott kukoricát majszoljon. Nem, nekik az inas szolgálja fel közben a kaviárt. Fehér szaténkesztyűben persze. Az más kérdés, hogy van egy olyan réteg, aki próbál a valóban előkelőköz hasonlítani, őket hívjuk sznoboknak. (Csak zárójelben jegyzem meg, innen már csak egy lépés az ocelotmintás tapéta.)

Ezért is van, hogy a Vörpúl szakemberei értetlenül állnak a kérdéshez, hisz egy valódi gazdag embernek eszébe nem jutna Mogyis pattogatott kukoricát rakni a készülékbe. Mint ahogy a teszkós nagybevásárlásra is csak a sznobok mennek Bugattival.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 17:41:51

@Aureliano Buendía: Igen. Kicsit túlsáosan kihegyezted, de ez a helyzet. Kéccázezres mikróban izlandi lazacot párolunk, nem teszkós mogyi patikukit. Akkor szégyeltem volna le magam - ha korábban nem -, amikor az ajándék pattogtatót felajánlották. ("Csak haggyon már békén a hülyeségvel.")

@Man on the Moon: Homár Hilda elüldözött sokakat. Bevallott célja a színvonal emelése, az összes ténykedése viszont ez ellen hat.

ifjú vénszivar 2015.12.06. 18:47:32

HÉ, prolik! :)

Ha valaki tudja, hogy hol lehet kapni Kelp kaviárt?! Hazánkban. Legyen szíves megosztani velem....

NO b+! EZ !!! fogy véd cigó,proli kérdés.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 19:25:50

@ifjú vénszivar: Nemtom pont azt hol lehet. Vegyél nyúlhalkaviárt (lumpfish), azt mindenhol kapni.

4 féle kaviár kapható.

1. Az egészen apró szemű, 1mm átmérőjű max, 50 g 300 Ft. Ez NEM kaviár. Nemtom mi, de kaviárnak árulják. az íze majdem stimmel, de az állaga nem. Apró sörétek, erős rágással kehet csak elroppantani. Fekete és piros színben van, az ízük ugyanolyan. Csomagolásban nagyon könnyű öszetéveszteni a valódi kaviárral, közelről kell átnézni az üvegen, és ellenőrizni a méretet. Capelin, stb.

2. A kaviár. Fekete vagy piros, mindegy, az ízük ugyanolyan. 2 mm átmérőjű, a szájban nyelv nyomására is szétpattan. 50 g 800 Ft. Ezt ajánlom. Nyúlhalkaviár, stb.

3. Orosz, és mindenféle más nagyszemű kaviár. Fekete, narancs. 50 g 1500 Ft és feljebb. Én nem szeretem annyira a nagy méret miatt, persze érdekes, ízre meg ugyanolyan finom. Ha csak ez van, megeszem. Ezt is ajánlom. de a többszörös árat nem éri meg.

3. Vega kaviár. Növényi alapanyagból gyártják, kinézetre, állagra megtévesztően kaviár szerű, de ízre messze nem. 50 g 600 Ft.

Van még kaviáros pástétom, mindenféle kaviáros készítmény, ezek kerülendők. Ízre talán emlékeztetnek, de nem annyira, mint az áruk.

Kaviárt vajas pirított kalácson kel enni, tejszínhabos kakaóval. Lehet még fehér kenyérre is tenni, pirítva vagy natúr, de jóminőségű barnakenyéren is jó. Vastagon kell kenni, hogy a szemek öeeszérjenek és teljesen befedjék, de nem kell több rétegbe halmozni. Nem jó semmi mással keverni, önmagában kell élvezni. Esetleg legfeljebb töltött tojással.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 19:32:16

@ifjú vénszivar: A retek utcában van orosz bolt, ott lehet kapni orosz kaviárt, meg a vámház körúti nagyvásárcsarnokban, és az Osanban, meg mindenhol.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 20:07:15

@Sandor Akarki: "A lényeg: gyorsan kell belenyomni sok energiát."

Is. Olyan kukorica jó csak, aminek a hézján ninsenek repedések, különben azokon kijön a gőz.

ifjú vénszivar 2015.12.06. 20:16:37

@atpijkamo: Vak s süket vagy? b+! (ettem már vagy 10-12 fajta-féle kaviárt!:)))

DE Kelp "kaviárt" még NEM! Azért szeretnék olyat, mert tudom, hogy mi AZ! A 3. lesz az....,de kösz!
Megyek vacsorázni, gombás omlettet.

Dikusz 2015.12.06. 20:44:54

@atpijkamo: van még egy ötödik pont is, azt elfelejtetted:)
Nagyon ritka, általában négy évenként lehet hozzájutni (legalábbis nálunk). Április hónapban tudunk, hozzájutni. Afrodiziákum tartalmú hatása miatt azt hisszük, elfogyasztása után jobb életünk lesz. Neve reményhal (meg utoljára).

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.06. 21:34:41

nem kell mindig kaviár.
kacsát sütöttünk ma almás lila káposztával meg sós krumpligombóccal toltuk, zseniális.
#niccsdiéta #sosehalunkmeg #nosparulez

Dikusz 2015.12.06. 21:45:24

@sugargiraffusplumps.: az nagyon finom. Legközelebb tegyetek egy kis narancshéjat is a párolt lila káposztába (alma is kell bele ezért), még finomabb lesz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.12.06. 21:51:00

@sugargiraffusplumps.: Nálunk is kacsa volt, de a csajok egyöntetűen megállapították, hogy a Márton-napi liba jobb volt. Pedig mindkettőt ugyanúgy csináltam.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 21:51:42

@Dikusz: A citromot meg a narancsot valami méreggel bepermetezik, hogy szállítás alatt ne rohadjon meg nem szabad a héját felhasználni.

Azt nem tudom, hogy le lehet-e mosni.

Anyám citromfáján teljesen értelmezhetetlen száraz citromok nőnek. De a héjuk kiváló.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.06. 22:04:39

@Csokis: libával nem szeretek baszkódni, tele van kotúval.

@Dikusz: ja, csak ehető héjú narancsért kit kell lesz.... izé, hol lehet olyat kapni nem aranyáron?

@atpijkamo: az enyém nem terem, igaz magról neveltem és még csak két éves.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 22:09:14

@sugargiraffusplumps.: Lehet, hogy az olyan mag, amiből sose terem narancs. Ez analóg lehet azzal a problémával, hogy nem találni olyan apácát, akinek az anyja is apáca lett volna, úgy látszik azok nem állnak apácának. Ez ilyen előítélet lehet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.06. 22:14:16

@sugargiraffusplumps.: :)) Nemtom. Ezt nem oltani szokták? Ültetnek egy tölgyet, félbevágják, és beoltják egy citrom(ot termő citrom)fa hajtásával? Nemtom, kertészetben és kvantummechanikában nem vagyok járatos.

ifjú vénszivar 2015.12.07. 02:41:59

Mi lesz így velem? Veletek, homárokkal is csak többen vagyunk....

már csak a csótány seregben bízom! nekik biztos van a köpönyeg alatt, ha "hamis" is, az a "kaviár". Még a ribancra számítok! Az valamelyik bikájától biztos tud szerezni! :):D XDXXDDXXXDDD

Dikusz 2015.12.07. 06:42:46

@atpijkamo: @sugargiraffusplumps.: ebben tökéletesen igazatok van. Akkor lehet, hogy nem is a narancstól volt jó íze a párolt káposztának. Azt honnan lehet tudni, hogy az a narancs bio? Nekem is volt magról nevelt cimromfám, kb öt évig élt, sosem termett.

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.07. 08:01:36

@ifjú vénszivar: hogyan kéred? Hogyan fogyasztod? XDXDXD pohárban v. korsóban..? A kisujjadat tartsd el -mást már úgyse bírsz.xd...ON

Manyecska 2015.12.07. 08:03:40

@Dikusz: miénk termett. Igaz, apám beoltotta termővesszővel..:) oldalt oda kell zacskóval aggatni a termőágat belenő.. /googli/ körösztanyám a panelban nevelt tele volt citrommal!:D kár hogy nincs kép róla, egész a plafonig ért:)

Dikusz 2015.12.07. 08:20:16

@Manyecska: Keresztanyád tele volt citrommal, és a plafonig ért?:))
Tudtam, hogy be kellene oltani, megkérdeztem olyat, aki ért is hozzá, azt mondta, nem biztos, hogy megérné. Kis datolyafám is volt magról nevelve, egy idő után az is elpusztult. Gondolom ahhoz, hogy teremjen az éghajlatnak is megfelelőnek kell lenni. Éppen ezért nem veszek az áruházakban ilyeneket, mert addig szépek csak, amíg elhozod onnan, otthon meg nem tud megmaradni, bármennyire is vigyázol rá.

Nick-son 2015.12.07. 08:31:25

Valaki írta már, szerintem is az lehet a megoldás, hogy ez a készülék túl jó a kukorica pattogtatáshoz. Bármelyik noname vacak megcsinálja pont azért mert ott nem finomkodnak az energia elosztásával, örüljön mindenki a forgótányérnak, viszont ebben a 200.000 Ft -os vacakban olyan jól el vannak osztva a mikrohullámok, - ami kukorica pattogtatáson kívül minden étel melegítésénél abszolút előnyös - hogy ez a nyomorult kukorica nem akar benne elpuffanni. Mivel az egész készülék úgy lett megtervezve, hogy egyenletesen legyenek jelen a sütőtérben a mikrohullámok, így azt a 15.000 Ft -os vacakokra jellemző nyomjuk bele a közepébe tök mindegy a parasztnak funkciót nem is tudják előidézni.

Most akartam éppen kidobni az egyik mikrót a konyhából, mert évek óta kettő van gondoltam kiteszem valahova és ráírom boldog karácsonyt. Azt mondom a posztoló figyelje a kukák tetejét, mert az a készülék tökéletesen pattogtatja a kukoricát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.07. 08:35:18

@atpijkamo: Amúgy bírom ezeket a nyafogókat, idejön, kioszt mindenkit, aztán 2 hihetetlen szakmay komment után megszűnik.
Micsoda színvonalas egy cucc, nem?

Manyecska 2015.12.07. 08:36:28

@Dikusz: valami tíz darab volt rajta!

2015.12.07. 09:05:40

@atpijkamo: " Könyörgöm, messze nem arra való"
Félrementél kicsit. Poszter azt írja, hogy kifejezettem kukorica pattogtató program van a masinán. És így nem tudja.
A Lambo-n, nincs roncsderbi üzemmód. Az enyémen legalábbis nincs. Akkor engem átvertek ???

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.07. 09:42:37

@ColT: Az a jó, hogy mindent jobban tud mindenkinél. Én marhára irigylem ezt az önbizlmat. (Teljesen megalapozatlan amúgy, de ez semmit nem von le az érzésből.)

McZozo 2015.12.07. 09:44:09

@Man on the Moon:
"mint az irigy, baszatlan vénasszonyok károgása a gangon. szánalom."

Ez joooo :) Es egyet is erzek sokszor en is ezt mondom a posztolok egy reszenek :)

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.07. 11:10:03

@atpijkamo: aszongya tegnap a Mikulás a keresztfiamnak-cirkuszban voltunk- ..vegyél egy szaloncukrot a puttonyomból. Gyerek benyúl aszongya vigyázzz!! egér van benne . Mondom neki "már itt is b+??????"el is ment :DDDD :D

lcsaszar 2015.12.07. 14:43:23

"A központ levele azonban azt is tartalmazta, hogy vegyünk Aldiban kapható zacskós kukoricát, .... Csak egy speciális márkát kell megvenni egy még speciálisabb kereskedelmi üzletláncban"
Ezen jót röhögtem. Ezek szerint én sznob vagyok, amiért speciális kereskedelmi üzletláncba járok? A múltkor is vettem ott egy speciális "zsemle" márkájú péksüteményt.

Dikusz 2015.12.07. 20:19:00

@sugargiraffusplumps.: Bár e fölött a poszt fölött már elszállt az idő, de azért még írok ide, hátha olvasod.
Még annyit a narancs-, és citromhéj témához: azt én is olvastam, az üzletekben is ki van írva a gyümölcsök mellé, hogy a héjuk vegyszerrel kezelt.
Nem vagyok szakember, azért is kérdezem, azt honnan lehet tudni, hogy a gyümölcs belsejébe kerülhetett-e a vegyszerből. Elég nehéz elképzelni, hogy megáll a héjnál, innentől kezdve viszont az egész gyümölcs szennyezett. Ha a bio megfizethetetlen, nálunk mennyibe kerülhet vajon, mert nemrég a sima citrom kilója volt vagy 1200 Ft.
Nem kell olyan messzire menni, vettem tavaly télen vége felé olyan almát, aminek mindegyik darabja teljesen egyforma volt, nem volt rajta egy folt sem (bármilyen fajta is), az íze meg olyan volt, mintha penészes lett volna, nyilván azt is kezelték valamilyen vegyszerrel. Mi a véleményetek?

ifjú vénszivar 2015.12.07. 20:39:12

@Dikusz: 3-4 fajta almát tudok szállítani! Magyar, finom, még a f jóska is meg lenne elégedve vele....

Ma ettem vagy 4 mandarint s kissé bedörzsöltem a kézfejeimet a pucol héjukkal. Meg fogok mudelni?!!:)

ifjú vénszivar 2015.12.07. 20:45:53

@Manyecska: te! örülök, hogy magadra tudsz ismerni s veszed a lapot!!!:):D mint anno a barom, DE az a válaszaikor legalább nem váltott nick nevet! AKIK SZÁMÍTANAK, azok úgy is tudják, hogy neked írok s te írsz vissza! xdxxddxxxddd

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.07. 21:27:35

@Dikusz: Nem megy bele, marad a héján. Ha belemenne, Nem lehetne eladni.

ifjú vénszivar 2015.12.07. 21:46:25

MEGvilágosodtam! Azon a szar sütőn a kuk.pattogtatási gomb kb. annyit ér, mint az én autóm km. órájában 220 km/ó a max. sebesség....., de 150-155nél többel még nem ment!

Mégsem mentem vissza reklamálni!:) Pedig több mint két évet "lenyomtam" a német seb. korlát mentes sztrádákon!!!:):D

LÉPEM!

Dikusz 2015.12.07. 22:36:46

@ifjú vénszivar: remélem nem:)
Milyen almáid vannak? Nem sok gyümölcsöt eszek, de almából amit régen nagyon szerettem, az a starking volt. Lehet a piacokon kapni annak nevezett valamilyen fajtát, akkora is van, mint egy kisebb labda. De az biztos, hogy köszönő viszonyban sincs a régen kapható igazival.

Dikusz 2015.12.07. 22:43:36

@atpijkamo: De milyen vizsgálat bizonyítja, hogy nem megy bele? Honnan lehet azt tudni, hogy a héja nem engedi át a vegyszert.
Az almát amit vettem (az előbb írtam) ki kellett dobni, mert olyan borzasztó mellékíze (nem dohos) volt, hogy nem lehetett megenni, más gyümölccsel is jártam már így.

Dikusz 2015.12.07. 23:18:27

@sugargiraffusplumps.: pont arra gondoltam, hogy lassú öngyilkosságként megeszem azt a narancsos citromdzsemet, amit most csináltam. Ugyan nem tudom miért, mert nem is szeretem, karácsonyi ajándéknak gondoltam. De most, hogy kiderült mérgező a héja, már nem merem odaadni senkinek.
Pedig nagyon jól néz ki, de még nem kóstoltam meg. Ha netalán földobnám a pacskert (annyira azért még nem áll szándékomban), azért tartsatok meg jó emlékezetetekben.:))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.07. 23:27:21

@Dikusz: hát... én éppen tudnÁk valakit akivel szívesen megetetném. úgyis mindjárt karácsony!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 00:11:13

@ifjú vénszivar: :)) A kilencvenes évek elején vettem egy öreg Nissan Vanette mikrobuszt: Nagyon szerettem. Olyan két évig használtuk, kisebb-nagyobb kirándulásokra a világ 4 égtája felé. A második év végefelé tévedtem először autópályára vele, nyomtam neki, és a legnagyobb megrökönyödésemre 110-nél elkezdett sípolni. Addig nem is tudtam, hogy van neki ilyen funkcíója, hogy figyelmeztet az előre beállított sebességnél. Addig nem is mentem vele 110-zel. Halálközeli élmény volt. :))

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 00:20:17

@Dikusz: "öngyilkosságként megeszem azt a narancsos citromdzsemet, amit most csináltam"

Nem kell olyan tragikusan venni. Nem tudom, mennyi az egszségügyi határérték, de elég magas lehet, hisz nem mosunk kezet, miután banánt, citromot, narancsot megfogtuk, mégsincsenek hírek tömeges halálozásról. Szerintem baromisok héjat kell megenni, hogy megártson. Add nyugodtan ajándékba. Csak ne csinálj belőle egy raklapnyit!

Mondjuk azt nem tudom, mennyire használ, ha előtte megsikálom a héját szappanos vízzel.

Megsúgom, minden feldolgoztot húskészítményben van nitrites pác-só, ami (gyomor)sav és/vagy hőkezelés hatására baromira rákkeltő anyaggá alakul. Ettél már virslit, párizsit vagy sonkát? Ha igen, meg fox halni!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 00:21:59

@Dikusz: "Milyen almáid vannak?"

És neked milyen almáid vannak?

Dikusz 2015.12.08. 06:52:13

@sugargiraffusplumps.: olyanokat én is tudnák/nék, nem feltétlenül a közvetlen környezetemből.

Dikusz 2015.12.08. 07:02:12

@atpijkamo: az nem az autód egyik funkciója volt, hanem az őrangyalod vette nehezen a levegőt.:))

Ezekkel a vegyszerrel kezelt gyümölcsökkel, különböző hozzáadott adalékokkal való riogatásokat nem mondom, hogy nem kell figyelembe venni, de az elfogyasztott mennyiség biztos számít. Pár évvel ezelőtt hasonló balhé volt kókusz ízesítésű szaloncukorral. Már nem tudom melyik cég termékét kellett kivonni a forgalomból. A vizsgálat után kiderült, naponta 5 kg-ot kell megenni, hogy ártson.

Az almáimról csak annyit - régiek.

GQ 2015.12.08. 13:17:06

@Man on the Moon: mé' lehetne azé' jogosan ekézni, mért kéz alól 5-ért vette a mikrót, ha rajta van a piktogram meg benne van a leírásban, hogy lehet vele, kéz meg úgy adja oda, hogy semmi baja? mit picsogsz akkor az áron? nem mindegy, hogy 5ezer vagy 200ezer, ha egyszer nem úgy működik, ahogy írva és mondva vagyon?

Man on the Moon 2015.12.08. 21:31:24

@GQ: azé' me' ha 5 ezerért veszel mikrót a parkolóban , akkor azon se csodálkozz ha 4 tégla van a dobozban és rinyálj a homáron. érzed a különbséget ugye egy szabályos bolti vásárlás és a színesbőrű viszonteladóval kötött üzlet között? ha nem, az legyen a te bajod.
süti beállítások módosítása