Elég kemény állítás József állítása, de a helyzete is kemény. Reméljük a Telenor megnyilvánul az ügyben.
Sziasztok,
Az alábbi eset történik éppen velem:
A fejlemények fényében véleményem szerint a Telenor szándékos átveréses megoldást használ új kisvállalati ügyfelek gyűjtésére, mindezt nagyon vastag bőrrel az arcukon.
A nagyon kedvező 10 forintos percdíj volt a mézesmadzag (zártkörű ajánlat), mindez kétéves tarifamegtartás és hűségidő ígéretével. A szerződést májusban kötöttük meg. Fél év után azonban a Telenor tarifacsomag megszűnésre hivatkozva egyoldalú szerződésmódosítást hajtott végre (erról idén november 13-án vettem át a levelet). Ennek keretében a percdíjakat a legmagasabb vállalati percdíjra módosították kapcsolási díj bevezetésével együtt, és a havi előfizetési díjat is a legkisebb nyilvános csomag duplájában határozták meg (konkrétan 10 Ft netto helyett 27,5 netto, illetve havi 1000 Ft helyett havi 2000 Ft).
Emellett nem válthatok szabadon felfelé, mondván hogy én “egyéni" árat kaptam. Ez az egyéni ár különben nevét tekintve “Business all in XS”, de ez nem az ugyanilyen nevű nyilvános csomag, ahogy ezt megtudtam, hanem attól kicsit drágább, 1000 Ft helyett 2000 Ft havonta, ami letelefonálható, csak a nevük azonos, az agyam eldobom! A hab a tortán pedig, hogy a telefonos ügyfélszolgálat nem tudja megmondani mennyit is kell fizessek jelenleg, illetve a módosítás után.
Nagyjából minden nap egymással ellentmondó infokat adnak, tehát jelenleg vakrepülésben telefonálunk, azt sem tudjuk, hogy a Telenor méltóztatott-e megtartani a „cégen belül 0 Ft” csomagot, és a kedvezményes 3GB adatdíjcsomagot. A legutolsó info szerint talán igen, de ezt majd csak akkor lehet tudni, ha átkerültünk az új csomagba. Az operátor szerint ez a következő számlafordulókor várható, ellentétben a Telenor által küldött SMS-sel, mely szerint most decembertől. Szóval majd akkor tudjuk ténylegesen mennyit fizetünk, ha kijött a számla. Az elektronikus ügyfélszolgálattól csak egy visszaigazoló automatikus levél jött, de nem válaszolnak kérdésemre, hogy akkor most éppen mit fizetek. Jogaink itt tehát nincsenek szerintük…
Ezúton is óva intek bárkit, hogy “zártkörű” ajánlatot fogadjon el a Telenortól.
Üdvözlettel,
József
Rejtélyes 2015.12.16. 15:39:06
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 15:42:41
B+ faszikám, megnézed a szerződésedet, és azt fizeted. Ha meg a szolgáltató meg akarja változtatni azt, akkor vagy elfogadod, vagy felbontjátok. Ez a kapitalizmus, tanuld már meg.
Ha meg elfogadod a változtatást, akkor megint csak megnézed az új szerződésedet, és aszerint fizecc. Nagyban leszarod, hogy mit sikerül vagy nem sikerül a szolgáltatónak.
Bepelenkázzalak, vagy egyedül ki tudsz menni pisilni? Kezdet ne fogjam?
McZozo 2015.12.16. 15:44:27
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.16. 15:45:11
ifjú vénszivar 2015.12.16. 15:49:52
Terézágyú 2015.12.16. 15:52:31
Szándékos átverés a Vodafone-nál?
sáros_tehén 2015.12.16. 15:54:12
Ha nem fogadod el, akkor felmondhatod a szerződést, persze kötbér terhe mellet. Jó lenne ha a lakossági csomagokat nem kevernék az emberek a céges előfizetésekkel, szerződésekkel.
The Good Boy ! 2015.12.16. 15:55:50
Gondolom nem publikusak ezen elemek a szerződésben ezért nem akartak erről felvilágosítást adni, de azért nem ártana tudni, meddig ér a takaró, meg mennyibe kerül a takaró darabja.
Én alapból azt mondom, gusztustalan húzás volt a telenortól ősszel ez az össznépi előfizetői szerződés racionalizálási buli, ami szerintük nekünk volt jó, szerintem meg kizárólag nekik... Bár a megítélésük azóta a Mariana árok mélységében lehet, de ez a jelek szerint nem zavarja őket.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 15:56:22
NEM. A számodra előnytelen változtatást nem kell elfogadnod. Ha kéccáz év hűséget ítrtál alá, akkor sem.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 15:59:30
"gusztustalan húzás volt a telenortól ősszel ez az össznépi előfizetői szerződés racionalizálási buli"
Azt elhiszem. De a feltételek megadása az ő privilégiumuk, a tied pedig hogy elfogadod-e.
sáros_tehén 2015.12.16. 16:00:23
The Crazy One 2015.12.16. 16:00:45
Vagy inkább életképtelen ügyfél?
cmx85s 2015.12.16. 16:02:56
Mivel egyik szolgáltató pont olyan gané kis hazánkban (mert elfoglalt parlamentünk csak a népet bírja szívatni nyugdíj-, EÜ-, BKV-ügyekben, így megtehetik), mint a másik, ezért kb. annyi ügyfél megy át a Telenorhoz, amennyi elmegy tőle máshová. És ez minden szolgáltatóra igaz.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:03:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:05:03
Vagy inkább életképtelen ügyfél?"
Én mindkettőre igennel szavazok.
Meg arra is, hogy a blogmoci "alkotója" szarjon süncsaládot, hogy mindent kétszer kell megírnom.
sáros_tehén 2015.12.16. 16:06:23
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:08:43
És nem tudta az ügyintéző...
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:12:17
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:12:45
"csak kíváncsiságból rákérdeztem).
És nem tudta az ügyintéző..."
Szard le, hogy ő tudja-e. te tudjad. Olvasd el a szerződésed. Ami abban le van írva, az játszik.
sáros_tehén 2015.12.16. 16:13:15
Telenornál 3 ügyintéző ugyan arra a kérdésre (az előfizetéssel kapcsolatban) 3 különböző választ adott. Amikor szembesítettem vele a telenort, csak hebegtek habogtak.
zserzsenne 2015.12.16. 16:15:00
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:15:17
sáros_tehén 2015.12.16. 16:18:13
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:19:14
Ezek után nem kell csodálkozni, ha mind mást mond. Lehet, hogy te olyanokat fogtál ki, akik csak pár hete (meg pár hétre) kerültek a céghez.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:19:29
ifjú vénszivar 2015.12.16. 16:21:30
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:22:22
sáros_tehén 2015.12.16. 16:23:43
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:24:09
@The Good Boy !: Nem, nem értem. És nem hiszem, hogy bennem van a hiba.
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:34:30
Csak az vigasztal, hogy nincs egyik szolgáltatónál sem rabságom, így pl. mobil esetén, ha egy jó tündér idepottyant egy olyat, aki havi két mazsolaszemért ingyen netet, meg hívásdíjat ajánl, nem kell anyáznom, meg kötbért számolnom, hogy átlépjünk oda. Nem veszek a szolgáltatótól telefont, mert az alapára 2.000.- Ft-vel olcsóbb mint a másiknál (miközben függetlenként annyiért be tudom szerezni máshonnan is (nem kínáról és xiangjong telefonokról beszélek), meg ebből kifolyólag részletre sem vásárlok (főleg percek alatt elavuló telefont 24 havi részletre nem), így nem függök tőlük, és ameddig a számlákon nem veszem észre, hogy telenor módra elindulnak /számomra/ rossz irányba, addig maradok náluk.
Ha meg végre ingyenes lesz ténylegesen a rooming (ahogy évek óta ígérgetik), akkor meg kocsikázok kb. 6 km-t, hogy Európa boldogabbik felében létesítsek egy nekem megfelelő telefonos szerződést (mielőtt valaki beleköt: igen, lesz osztrák lak-, vagy tartózkodási címem, meg minden egyéb, ami a szerződéshez kell!) és akkor nem ezeket a szolgáltatókat kell "élveznem"!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:38:02
Én nem tettem a Zsiráf ellen semmit. Az volt velem a baj, hogy nem voltam hajlandó gyűlölni a Manyit, aki nekik közellenség. Összekombinálták ezek a retardáltak, hogy áruló vagyok, és csupa kisbetűvel kell írni a nevemet.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 17:20:39
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 18:40:59
1. Messziről láthatóan céges előfizetésről van szó, aminek az oldal profiljához semmi köze.
2. Mi akadályozza meg a beküldőt abban, hogy az egyedi előfizetői szerződését elővegye és azt elolvassa, a rajta lévő törvényi és ÁSZF hivatkozásokat pedig ugyancsak elolvassa.
Mindezek után (értő olvasás képessége mellett) 100%, hogy többet fog tudni, mint 10 random telenoros dolgozó közül 10.
Ezek után már csak az ott leírtakat kéne az életbe átültetni a saját mozgástere alapján, amennyiben meg genyóság van a leírtakban, a hivatalok útján.
Persze értem én, hogy hisztirohamot kapni egyszerűbb, mint 1-2 órát kényelmetlenül olvasható szövegek tanulmányozásával tölteni.
Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:43:51
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.16. 18:45:17
Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:46:28
Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:47:47
Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:49:52
Ezért is ők az Év Távközlési Szolgáltatója immáron 10 éve.
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.16. 18:54:00
:D Hát látod hogy megviselte azóta sem érteni mit ír. Előtte én értettem!!!!:D Nő.
Manyecska 2015.12.16. 19:01:21
Még a telefonra is 15 évet várt!!
gabors 2015.12.16. 19:02:58
Manyecska 2015.12.16. 19:08:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.16. 19:13:35
vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.12.16. 19:30:45
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 19:49:47
Az, hogy a Komponistát értetted, teljsen érthetetlen számomra. Ő egy alanyi költő, érteni nem kell és nem lehet.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 19:54:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 19:55:22
The Crazy One 2015.12.16. 19:59:22
Kèrdem én, BugaJózsi tisztelettel a gvptikhf szaGértőjét, valamit az IKEA vezérigazgató-helyettes elvtarsat, hogyan kivan karteriteni. Anyagi és nem anyagi karom keletkezett: az Asszony nyűgös, valamint a Csimóta kapott egy be nem tervezett plüssbaglyot. Jelezném, hogy önök korlátoznák fogyasztói jogaimban. Meg a róland is akar körszakallt.
On: remek poszt. Ja, nem. Sajnálom a posztert. Ja, nem.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.16. 20:27:02
vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.12.16. 20:58:32
Black Hole 2015.12.16. 21:47:18
(elnézést, ez"csak úgy kibukott belőlem! Akartam visszatartani, de képtelen voltam rá!)
joska61 2015.12.17. 10:00:29
shred 2015.12.17. 10:40:06
Majmász Gedeon 2015.12.17. 13:08:36
Dr_utcai_arcos 2015.12.17. 19:21:34
Icepick77 2015.12.17. 21:45:44
azördögfia 2015.12.18. 05:27:54
kondi2005 2015.12.20. 16:09:26
Első körben 4 hónap után bevezettek újabb díjtételeket, mondván a "megváltozott jogi-gazdasági környezet" teszi, ahogy az az EHT-ben írva vagyon. Konkrét számítást, hivatkozást nem kaptunk, pedig érzésem szerint ez járt volna mellé.
Azután most ősszel kilőtték alólunk a díjcsomagot, és kaptunk egy fillérrel ugyanolyat, csak épp a lebeszélhető keret-havidíj lett majd kétszeres. Mondanom sem kell, nem beszéljük le...
A keretszerződésben pedig írva vagyon, hogy jogosultak egyoldalú módosításra a tarifacsomag megszűnése esetén, tehát szerintük a 2 éves hűség ugyanúgy köt minket, mintha mi sem történt volna.
Mindezeket természetesen mi írtuk alá, tehát csak magunkra vethetünk. Azért érdemes meggondolni, hogyan lehetséges, hogy ilyeneket megengedhetnek maguknak. 20 évig működött a kapcsolatunk, de a mostani szerződést a lejáratkor biztosan fel fogjuk mondani, ugyanis a telenor olyan kockázatos partner lett, hogy érdemesebb egy hajszálnyit drágább de megbízhatóbb után nézni (más kérdés, hogy találunk-e...)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.21. 17:43:48
Kérdés, mennyire fáj ($) neked a változás, mert nyilván ettől függ, mennyi időt szánsz rá.
A szolgáltatók el szokták felejteni, hogy egyenjogú szerződő felek vagytok, így ha faszkodnak, akkor bíróságon lehet érvényteleníttetni az egyoldalú aránytalan lépéseket.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 17:50:42
A CHF kölcsönszerződések voltak úgy megírva, hogy a bank megváltoztathatta azokat. Csak pislogtam, hogyan írhat alá valaki ilyet?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 17:52:15
Bevezethetnek, csak ha nem szereplnek a szerződésben, nem kell kifizetni.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.21. 17:53:58
kondi2005 2015.12.21. 17:55:57
kondi2005 2015.12.21. 18:00:39
Ezeket nyilván lehetne vitatni, de az egy csomó idő és pénz.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.21. 18:02:48
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:04:04
A pénzügyi-gazdasági feltételek folyamatosan változnak.
kondi2005 2015.12.21. 18:06:48
Ennek ellenére azért próbáltam körüljárni, hogy lehetne-e? A telenor szerint természetesen NEM. (Szerintük jogszerű) egyoldalú módosítás, tehát ez nem felmondási alap, a szerződésben benne volt (valóban). Bíróságon talán tisztességtelennek/jogsértőnek ítélnék, de ők is tudják, hogy ez nem ér meg ennyi macerát.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:09:50
Az nem elég? Felemelik kéccáz százalékra a kamatot, az nem izgatna?
Egyébként úgy tudom, bármit változtathatnak.
Normálisan úgy írják az ilyen szerződést, hogy vagy fix kamat, oszt a bank majd nyer vagy bukik a kamatváltozáson, vagy a Libor vagy a banki alapkamat vagy valamihez képest plusz mondjuk 2%.
kondi2005 2015.12.21. 18:10:07
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:12:32
Hát ha a szerződésben benne van az egyoldalú módosítás lehetősége, akkor az jogszerű. Nem kellett volna ilyet aláírni.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:17:02
Nem jönne jól több szabályozás. Sokkal keveseb kellene. Ahányszor szabályoznak, annyiszor rosszabb lesz. Nem kéne szétszabályozni a gazdaságot, hagyni kéne a piaci folyamatokat érvényesülni. A Telenor pl. próbálja a legtöbb hasznot kivenni, mielőtt ki nem találnak valami új törvényt. Csak gyártják az új törvényeket ész nélkül, aztán módosítják 133-szor.
kondi2005 2015.12.21. 18:20:39
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:22:41
Ha megnyerted a pert, a bírót kéred, hogy a vesztes féllel fizettesse meg a költségeidet.
kondi2005 2015.12.21. 18:23:48
kondi2005 2015.12.21. 18:27:18
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:28:09
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.21. 18:29:26
kondi2005 2015.12.21. 18:32:17
bubi186 2016.01.19. 20:13:42
Álláspontjuk szerint a céges előfizetéseknél nincs elállási jog, mert ott a felek megállapodhatnak az egyoldalú szerződésmódosításról.
A Telenor velünk is eljátszotta ezt az egyoldalú módosítást, ahogy a blog bejegyzés írójával Józseffel. Természetesen megtámadjuk.
A polgári törvénykönyv 6:104. § (2) bekezdése szerint: „Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben az ellenkező bizonyításági tisztességtelennek kell tekinteni különösen azt a kikötést, amely […]
d.) lehetővé teszi, hogy a vállalkozás a szerződést egyoldalúan, a szerződésben meghatározott alapos ok nélkül módosítsa, különösen, hogy a szerződésben megállapított pénzbeli ellenszolgáltatás mértékét megemelje, vagy lehetővé teszi, hogy a vállalkozás a szerződést egyoldalúan, a szerződésben meghatározott alapos okkal módosítsa, ha ilyen esetben a fogyasztó nem jogosult a szerződéstől elállni vagy azt felmondani;”
Pont így járt el a telenor. Ami a Telenor szerint feljogosítja őket arra, hogy 2 évre csicskát csináljon az előfizetőjéből (hiszen ez alapján a percdíjat akár felemelheti majd az ezerszeresére is) tisztességtelen és erkölcstelen, ezért _semmis_.
Remélem Ti sem (akik így jártatok) nem hagyjátok magatok, mert az ilyen inkorrekt üzleti magatartás nem maradhat következmények nélkül amit a Telnor éppen végez.