Tékozló Homár

Vékony a mezsgye a rátukmálás és a felajánlás között/Frissült a fogyasztóvédők válaszával/Friss-ült a sztori végével

2015.12.16. 10:00 | Homár Hilda | 140 komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Rekordhosszú levelezés, amiben gyönyörűen lehet követni a problémát árnyaló tények finom adagolását mindkét részről. Külön szeretnénk kiemelni még a szinte hihetetlenül kulturált hangnemet, amiben a szóváltás zajlott, pedig a megoldásig el sem jutottak a felek. A fogyasztóvédők véleményét várjuk, de a poszt végén addig is megmondhatja, hogy ön szerint kinek van igaza.

Tisztelt "Tékozló Homár"!

Csatoltan küldök Önöknek egy levélfolyamot, amelyben az elégedetlen vásárló szerepét voltam kénytelen játszani. Kérem objektív segítségüket, hogy kinek a készülékében van a hiba, mert én úgy gondolom, hogy nem kaptam kellő tájékoztatást az ügyemben, és jogtalanul jártak el velem szemben. Várom segítő válaszukat.

Üdv.:

L.

Tisztelt *** Kft.!

Tegnap rendeltem Önöktől egy Fujitsu Lifebook A514 laptopot, és a rendelésemben nem szerepelt 31 napos kiterjesztett pixelhiba garancia, Önök mégis leszámlázták azt. Mivel nem én vettem át személyesen a laptopot, ezért a "tévedést" csak a számla itthoni kézhezvétele után érzékeltem. Kérem, jelezzék, milyen módon orvosolható ez a probléma. Várom mielőbbi válaszukat.

A rendelés száma: ***

Üdv.: L***

Tisztelt L***,

A megrendelésének átvételekor fizetés előtt a gép átadásakor, az átvételre küldött személy döntött úgy, hogy él lehetőséggel és vásárol 31 napos pixelhiba garancia szolgáltatást. Ezért kerül a számlára a termék, melyet utólagosan jóváírni sajnos nem áll módunkban.

Üdvözlettel:

H***

üzletvezető

Tisztelt H***!

Kérem, tájékoztasson, hogy Önök hogyan értelmezik a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogot jelen rendelésre.

Rendelés száma: ***

Üdv.: L***

Tisztelt L***,

A törvényben meghatározott módon értelmezzük.

Elállási szándékának jelzése felénk és után kérem juttassa vissza a megvásárolt, rendelésben szereplő terméket üzletünkbe, melynek vét4lárát (megvizsgálás után) a törvényben meghatározott időm belülvisszautaljuk egy Ön által megjelölt bankszámlára.

Üdvözlettel:

H***
üzletvezető

Tisztelt H***!

A pixelhiba garancia szolgáltatást szeretném felmondani  - előző kérdésem is erre a "szolgáltatásukra" irányult egyébként, bár ezek után az is érdekelne, ha a laptopot visszaviszem, akkor visszakapom-e pixelhiba garancia szolgáltatás árát.

Üdv: L***

Kedves L***,

Erre  kérdésre már feleltem.

Engedjen meg egy példát. A tegnap megkötött utasbiztosításomat másnap nem monhatom le, mikor már elértem a célomat. Pláne nem kérhetem vissza a befizetett biztosítási összeget. Jelen esetben, ha pixelhibás lenne a megrendelt laptopja biztos vagyok benne, hogy már hétfőn jelentkeznek a csere laptopért, amin nincsen pixelhiba.

Megérétsét előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

H***
üzletvezető

Tisztelt H***!

Ha jól értelmezem sorait, Önöknél nincs lehetőség a kiterjesztett garancia lemondására, még akkor sem, ha a szolgáltatást nem vették igénybe; és ha az érintett terméket, amire a garancia vonatkozik, visszaviszik, nem térítik meg a garancia árát? Kérem, hogy egyértelműen válaszoljon a kérdéseimre, az érintett jogszabályokkal alátámasztva a tájékoztatását.

Üdv.: L***

Tisztelt L***!

Az üzletben megrendelt és megvásárolt pixelgarancia biztosítást nem áll módunkban visszavásárolni.

Levelemben próbálram példával és egyértelmüen megválaszolni, hogy miért nem. Amenniben élni kíván a weben megrenelt laptopra vonatkozóan elállás jogával, mert nem az amire számított,  de szeretne másik laptopot vásárol üzletüntől. Felajánlom, hogy ezt a garanciát átkötjük új laptopjának gyáriszámára.

14 napos elállás internetes vásárlásra: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR

Üdvözlettel:

H***
üzletvezető

Tisztelt H***!

Ne haragudjon, de nem vagyok kíváncsi sem a példáira, sem arra, hogy Ön ismeretlenül mit feltételez jövőbeni tetteimmel kapcsolatosan.

Kisszerűnek és tisztességtelennek tartom azt a kereskedői magtartást, amit ebben az ügyben képvisel/képviselnek. Ön több levélváltás során sem volt hajlandó pontos tájékoztatást adni arról, hogy a linkelt jogszabály mely pontja alapján utasítja el reklamációmat, így kérek Öntől egy olyan céges elérhetőséget, ahol hivatalos, írásbeli panasszal élhetek.

Üdv.: L***

Tisztelt L***!

Levelezési címünk:        L*** Budapest, ***

Üdvözlettel:

H***
üzletvezető 

Tisztelt H***!

Én "központi" elérhetőségre gondoltam, és nem arra a levelezési címre, ahol panaszomat, bár levélben, de ismételten Önnel kell megosztanom.

Üdv.: L***

Tisztelt L***!

Parancsoljon:   

*** utca ***

Üdvözlettel:

H***
üzletvezető

Tisztelt *** Kft.!

Mivel nem kaptam, nem találtam más olyan internetes elérhetőséget, ahol “hivatalos” panasszal élhetnék Önöknél cégük egyik boltjában történt vásárlásommal kapcsolatban, ezért ezúton  szeretném tudomásukra hozni a következőket:

1. A budapesti *** üzletükben internetem rendeltem egy Fujitsu A514 laptopot. A laptopot egyik családtagom vette át személyesen, és én csak a számla itthoni kézhezvétele után vettem észre, hogy a számlán szerepel "Kiterjesztett pixelhiba garancia 31 nap" néven egy olyan tétel, ami nem szerepelt az eredeti rendelésemben.

2. Problémámat jeleztem a szóba forgó bolt internetes elérhetőségén, de hosszas üzenetváltások után annyira jutottam csak, hogy bizonyára az átvételre küldött személy döntött úgy, hogy szüksége van erre az opcióra, és ezt a "terméket" nem áll módomban egy nappal a megvásárlása után lemondani.

3. Hivatkoztam a felmondási és elállási jogra, ami minden vásárlót megillet, de a nekem válaszoló személy nem volt képes (vagy nem akart) pontos információval szolgálni (a következő linket csatolta teljes körű tájékoztatás gyanánt, csupán annyi engedményt volt hajlandó adni, hogy ha szeretnék másik laptopot vásárolni üzletüktől, akkor a garanciát átkötik az új laptop gyári számára.

Összefoglalva: tisztességtelennek tartom az ilyen kereskedői magatartást, amely során plusz árucikket sóznak a figyelmetlen áruátvevő személyre, és utána nemcsak, hogy nem hajlandóak elfogadni a lemondást, de a vevő hosszas érdeklődésére sem tudnak (nem akarnak) pontos információt adni az elutasítás jogi hátteréről.

A következőket várom el Önöktől:

Kérem annak tudomásul vételét, hogy nincs szükségem a "Kiterjesztett pixelhiba garanciára", ezért készpénzben kérem vissza a "szolgáltatás" árát. Ha az Önök álláspontja szerint ez nem lehetséges, kérek pontos, jogszabállyal/jogszabályokkal alátámasztott indoklást (nem jogszabálygyűjteményt)!

Rendelésem száma: ***

Tisztelettel: L***

Másolatot kap: *@*.hu

Tisztelt L***!

Egyeztettem az illetékes üzlettel a bejelentése miatt. Az ön által vázolt problémát kivizsgáltuk, és a következőkre jutottunk. Érkezett cégünkhöz egy online rendelés, amit az üzletünkben vettek át. Ott a kollégáim csak a korrektség, és az értékesítés teljessége miatt felhívták a figyelmet egy mindennapos problémára, és annak megoldására. Erre a megoldásra a vásárló vevő volt, tehát kérte a szolgáltatást. Ezt alátámasztandó az adott számlát átvette, ennek ellenértékét kifizette, majd távozott az üzletből.

Kifejezetten elutasítjuk azt a feltevést, hogy cégünk „rásóz” a vásárlóira bármit is, a vásárló a tudomására jutott információk alapján hozta meg az amúgy helyes döntést! A szolgáltatás ára semmilyen módon nem járhat vissza, (készpénz amúgy sem, csak utalás útján történhet bármi is) hiszen azt a vásárlás pillanatában felhasználtuk. Kérésére kikerestem önnek a konkrét mondatot a törvényből. Persze több is van, de tán ez a legegyszerűbb:

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

„20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.”

Ezen felül, bár törvényileg nem kötelességünk, ha másik terméket választ, a szolgáltatást át tudjuk vinni az új termékre.

Ha további kérdése merülne fel, keressen bizalommal!

Üdvözlettel:

K***
Üzletvezető 

Tisztelt K***!

Sajnálom, hogy egymás idejét ilyen hosszan raboljuk, de levelét olvasva kénytelen vagyok pontosítani néhány részletet.

Az eladó úgy fogalmazott, hogy a laptop megrendelője, vagyis én, bizonyára be akarta jelölni a „pixelgarancia szolgáltatást", csak elfelejtette, mert a notebookok nagy részénél általános ez a probléma, tehát ildomos igénybe venni a plusz garanciát (ezért használtam a "rásóz" kifejezést). A laptop átvevője tehát nem "kifejezetten kérte" ezt a szolgáltatást, rátukmálták. Másnap írásban is jeleztem, hogy nincs szükségünk erre a szolgáltatásra. Ismétlem, rögtön jeleztem, ahogy lehetőségem nyílt erre, és nem a plusz garancia lejártához közel. A szolgáltatást (a gép cseréjére gondolok) nem vettem igénybe, és nem is kívánom igénybe venni még akkor sem, ha ilyen jellegű probléma lenne a géppel. (Internetes üzleteknél egyébként én azt tapasztaltam eddig, hogy hiába elérhető az „árucikk” az átvételi helyen, a vételi szándékot az interneten is meg kell erősíteni.)

Az Ön által idézett félmondat a 14. 29.§ (1) h) bekezdésre vonatkozó kitétel, a 14. 29.§ (2)-es bekezdésének kiragadott második tagmondata. Meglátásom szerint az összefüggésekből kiragadva nem vonatkoztatható az általam felvetett problémára, és megköszönném, ha pontosan levezetné nekem, hogy miért nem kaphatom vissza – ha átutalás útján is - a pénzemet. Ezek után még az is érdekelne, hogy ha elállok a notebook megvásárlásától, visszatérítik-e pixelgarancia árát?

Levelem végén megemlítem még a méltányosság gyakorlásának lehetőségét, ami persze törvényileg nem kötelességük. Ez nem egyenértékű azzal, hogy másik terméket kell választanom ahhoz, hogy megtapasztaljam az Önök jó szándékát.

Kérdezném még, hogy Ön milyen minőségben válaszolt a reklamációmra?

Üdv.: L***

Tisztelt L***!

Az vásárlás valós részleteiről nem tudok nyilatkozni, hiszen nem én voltam az adott üzletben. Csak arra támaszkodhatok, amit a kollégáim velem megosztanak. Mivel semmi okom arra, hogy megkérdőjelezzem állításukat, illetve minden fizikai tény őket igazolja, így azt készpénznek kell vennem. Először belinkeltük önnek a teljes törvényhatározatot, amire azt kérte, hogy nem találja benne ezt a részt, így kéri, hogy „ragadjam ki azt a részletet” ami önre vonatkozik. Most pedig azt állítja, hogy ez így nem megfelelő, kéri a teljes magyarázatot. Ezt a kollégáim már linkelték önnek, többet sajnos én sem tudok tenni ennek érdekében. De ha a mi érvelésünk önnek nem kielégítő, kérem forduljon a Fogyasztóvédelemhez, ők mindent kimerítően fel tudják önt világosítani a hatályos törvényekről. Mint előző levelemben is említettem, a jó szándék végig bennük van, sajnáljuk, hogy ezt nem érzik. Nemrég próbáltam önökkel telefonon is értekezni a témában, ezt viszont elutasították. Ha eláll a vásárlástól, a pixelhiba garancia ára nem jár vissza, hiszen az egy szolgáltatás, ami a vásárlás után „felhasználódik”, illetve, mert üzleten belüli értékesítés során, az ügyfél külön kérésére lett értékesítve. Mint aláírásomban is látható volt, a pécsi központunk üzletvezetője vagyok, ebben a minőségben válaszoltam panaszára.

Üdvözlettel:

K***
Üzletvezető

Tisztelt K***!

Nem utasítottam el az Önnel való egyeztetést, vissza is hívtam, ahogy lehetőségem volt rá, de Ön nem vette fel a telefonját. Levelét olvasva most már mindegy is. Részemről befejeztem az Önökkel folytatott párbeszédet, és jogi segítséghez fordulok.

Üdv.: L***

UPDATE dec. 17. 14:30

Ezt mondják az esetről a tanácsadók.

Kedves Mária!

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés részletes szabályairól szóló jogszabály kimondja, hogy nem kérhető ellenszolgáltatás olyan szolgáltatásra vonatkozóan, amelyre nézve nem jött létre szerződés. Ennek alapján csak olyan szolgáltatás árának megfizetése kérhető, melyet interneten keresztül megrendeltél, vagy az üzletben döntöttél annak igénybevételéről. Ha nem rendelted meg, és az átvételkor sem nyilatkoztál (illetve nyilatkozott az átvevő) kifejezetten arról, hogy szeretnél vásárolni pixelhiba garanciát, csak azért mert helyben nem vetted észre ezt a plusz tételt és ezért nem vitattad a szerződés létrejöttét, még nem jelenti azt, hogy létre is jött a szerződés. Egy szerződés létrejöttéhez tehát mindenképpen erre vonatkozó kifejezett nyilatkozat szükséges. Ennek hiányában a szolgáltatás ellenértéke visszajár.

Szem előtt kell tartani azonban, hogy amíg a jogszabály a fentieket mondja ki, a gyakorlatban, ha egy üzletben szóban ajánlanak egy szolgáltatást és azt szóban elfogadjuk, majd arról kiállítanak egy számlát a későbbiek folyamán szinte lehetetlen annak bizonyítása, hogy mi nem bólintottunk rá a vételre. Érdemes ezért megnézned, hogy a számla már az átvétel előtt került-e kiállításra vagy csak az átvételkor. Ha ugyanis már előtte, a vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy az átvevő helyben kérte a garanciát. Ebben az esetben biztosan meg nem rendelt szolgáltatásról van szó.

A vállalkozás nem megfelelően tájékoztatott, amikor azt állította, hogy a készüléktől történő elállás esetén a pixelhiba garancia ellenértékét nem kaphatod vissza. A pixelhiba garancia ugyanis egy járulékos szolgáltatás. Abban az esetben, ha a készülék vásárlásától az átvételtől számított 14 naptári napon belül elállsz, a pixelhiba garanciára vonatkozó szerződés is megszűnik. Ilyenkor a vállalkozás nemcsak a készülék, hanem a pixelhiba garancia teljes ellenértékét is köteles visszafizetni. Azonban csak a garanciától külön nem tudsz elállni. Ilyenkor károdat maximum az átvevővel szemben érvényesítheted, ha úgy vásárolt pixelhiba garanciát, hogy erre nem hatalmaztad meg.

Ha a fenti körülmények valamelyike fennáll, és a vállalkozással nem sikerül megegyezned, eljárást indíthatsz Békéltető Testület előtt. A Testület eljárása ingyenes, és meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások 2015. szeptember hó 11. után indult eljárásokban kötelesek személyesen megjelenni.  

UPDATE 2. 2016. jan.12.

Olvasónk küldött egy utánlövést:

Tisztelt "Tékozló Homár"!

Most érzékeltem csak, hogy a "pixelhiba garanciás" levélfolyamom felkerült a blogra. Elolvastam a jelentős számú hozzászólást, és úgy vettem ki, hogy a hozzászólók inkább az üzlet oldalára álltak, illetve az üzletnek adtak igazat az ügyemben. Az utolsó szó jogán, ha egyáltalán van ilyenre lehetőség, és érdekel egyáltalán valakit, a következőket jegyezném meg.

Talán túlságosan szubjektív, amit írok, de a nagyon udvariasnak tűnő levélváltás során nekem úgy tűnt, hogy a bolt részéről a válaszadók nincsenek tisztában a vonatkozó jogszabályokkal, ugyanis érveléseikben többszöri kérésem után sem jelölték meg pontosan azokat a paragrafusokat, amelyekkel igazukat alá tudták volna támasztani. Végig azt éreztem, arra utaznak, hogy előbb-utóbb megunom a dolgot, hisz pár ezer forintról van csak szó.

A történet látszólag mégis happy enddel zárult. Miután elküldtem a cégnek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórumán kapott jogi állásfoglalást (ez nagyjából megegyezik a blogon csatolt jogi állásfoglalással), a következő e-mailt kaptam:

Tisztelt L...!

Ezúton szeretném tájékoztatni, hogy - bár eredeti állásfoglalásunk nem változott - méltányosságból és bízva abban, hogy a továbbiakban is vásárlónk lesz, visszautaljuk Önnek a szolgáltatás (pixel biztosítás) összegét. 

Kérem adja meg számlaszámát, ahova utalhatunk! 

A kellemetlenségek és az esetleges félreértések miatt elnézését kérjük! Ha bármiben segítségére lehetek, kérem keressen bizalommal! 

Üdvözlettel:

B...

Végezetül annyit még, hogy internetes rendeléseim során (4-5 millió forintnyi értékű árucikkről van szó) ez volt az első eset, amikor kellemetlenség ért. Sokan leírták, és némileg igazuk van, hogy bénáztam a mostani vásárlásom során, de ne feledjük, kettőn áll a vásár!

Üdv.:

Mária

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifjú vénszivar 2015.12.16. 12:45:38

@AlulírottFentemlített: neki japán lélegeztető gépe van....., de valszeg, mert japóban volt...:)

AtiSnatch 2015.12.16. 12:45:53

@AlulírottFentemlített: nem, csak fojtogatóspornón szocializálódott... :D

Egysimaegyfordított 2015.12.16. 13:55:39

Ez a pixelhiba garancia olyan, h megkérdk, kéred-e hozzá? Mivel már az elején olvastam h MEGINT nem a panaszos vette át afutártól a terméket, akkor MÉGIS MIRŐL beszélünk? Elmondta a futár , akinek átadta, neki megtetszett, élt vele. Ez nem a kft. hibája.

Nem értem, komolyan. DE jó, akinek ennyire muszáj hüjét játszani.

Komojtalan 2015.12.16. 14:02:42

@Terézágyú: Máshol is van 2/3 -ad attól még nem biztos hogy jó :-). Amúgy természetesen a meghosszabbított/kiterjesztett garancia egy lehúzás, akinek egy kis esze van nem is fizet érte.

2015.12.16. 14:09:18

Lehet, hogy én vagyok túlságosan kekec, de semmit, semmit az égvilágon, ami többe kerül, mint 50 euró nem rendelek meg neten látatlanban. Akkor sem, ha ismerem a kérdéses terméket kívül-belül, mert hogy addig is azt használtam.
Minden egyes műszaki cuccnál, még egy 15 eurós nyomi botmixernél is rád akarnak sózni valami plusz garanciális faszságot, ami kurvára nem éri meg. Hát akkor depláne egy notebooknál. Nem mellesleg az is idióta, aki ha teheti (és ha nem tanyán él a Nyírségben, akkor bizony teheti), nem személyesen vesz notebookot, kipróbálva helyben az adott típust. Mert meglepetések, bizony vannak. Életemben háromszor vásároltam notebookot Magyarországon: először, utoljára és soha többet. Azt is pár éve. Először is, átlagban minimum 100 euróval drágább, mint ugyanaz a notebook egy németországi Saturnban vagy Media Marktban. Másodszor, ha gond van a géppel, a magyar értékesítő rendszerint csak a vállát vonja, harmadszor, meg kibaszott flegmák az ügyfélszolgálaton.
A Windows németül a legszebb! :DDD

2015.12.16. 14:16:20

Ja, mellesleg a posztoló ezt elkúrta, illetve a kedves anyósa, kollégája, felesége, szomszédja .. akárkije, aki átvette a cuccot. Az ilyen plusz, lehúzós garikat, hacsak nem tévedek nagyon nagyot nem lehet visszamondani, ezekre nem érvényes az elállási jog. Legfeljebb átmenekítheti őket egy másik notebookra, ha jófej a cég. Mna, ezért kell műszaki cuccoknál nagyon odafigyelni, de legfőképpen személyesen befáradni vásárolni, vagy lenyelni a békát. Nem, nem igazán etikus ez a kereskedelmi gyakorlat, de törvényes. Ugyanis feltételezi, hogy a vásárló egy döntésképes emberi lény, és nem egy biodroid.
Tulképp ez lehetne az előszűrése a szavaztai jognak is. Aki egy ilyenre simán rábólint, az nagyon nem értelmes ahhoz, hogy szavazzon.

b-max 2015.12.16. 14:20:14

Szvsz abban az esetben állhat el, ha webáruházban rendelte, személyes átvétellel. Ebben az esetben valóban elállhat. Viszont a rendelés menete nem derül ki egyértelműen, és keveredik is jócskán, de elméletem szerint leadta a rendelést a laptopra, de a cég gyakorlatilag boltban történő eladásként kezelte az egész ügyletet....

Komojtalan 2015.12.16. 14:21:02

@Pink Petsch: Szerinted miért olcsóbb Németországban? Mondjuk itt kapásból a 27% ÁFA ...

2015.12.16. 14:34:19

@Komojtalan: Hát jah, azt tudom, hogy otthon még az adón is adó van. Ezért szoktam pl. még tusfürdőt is ázsiai diszkontban vásárolni, ha otthon vagyok, mert ott kb. annyiba kerül a kedvenc márkám (Dove), mint itt, olyan 1,50 euróba. A DM, Müller, Rossmann és egyéb drogériákban meg normaleweisse 2,10 euró (hacsak nincs akcióban, arra meg nekem nincs türelmem, hogy akciókat vadásszak). De akkor sem normális szerintem, hogy pl. a most használt Lenovo laptopom, amit a regensburgi Media Marktban (a Saturn itt is olcsóbb, szóval még csak nem is legolcsóbb helyen vettem) vásároltam 2 éve 379 euróért, otthon, átszámítva, 490 euró legyen. Most. Egy 2 éves modell. Jézusom!

2015.12.16. 14:48:47

@b-max: Igen, a levelezésből ez derül ki ... én legalábbis így értelmeztem, nem úgy, hogy ez egy webáruházas megrendelés lett volna. Ha speckó webáruházból rendel, akkor ott (műszaki cikknél) van egy rahedli beikszelni vagy kihagynivaló, ami a spéci garanciákat illeti.
Na, most a poszter vagy be volt baszva, amikor rendelt, és webáruházból tette beállítva a plusz garit, vagy a cég ügyeletes lófaszjóskája akart lenni a hónap dolgozója egy ilyen piti húzással.

2015.12.16. 14:50:02

@Megvan a nyúl kecsegek! xd: Miért? Eddig fogta a kezét? És ki az a telekom? A becses felesége?

gabors 2015.12.16. 14:57:23

azt erdemes tudni hogy az adott bolt ezeken garancikon (amik altalaban semmit nem ernek, tularazottak) tobbet keresnek mint az adott elektronikai termeken ...

"extended warranty" egy kulon uzletag !!! soha nem kell bedolni neki

a vevo volt a hulye miert nem ment sajat maga atvenni igy elkerulte volna mindezt DE lehet ot is rabeszeltek volna erre a semmire sem jo pixel baszasra !!!

2015.12.16. 15:09:03

@gabors: Már, akit lehet ... múlt hónapban vettem egy Hausmeister alap poszívót valami 8000 forintért az egyik ilyen műszaki multinál. Kb. annyit is ér .. ha 2 évet kihúz, az már tisztára okés, mégiscsak egyszerűbb vele, mint egy partvissal kikínlódni a szöszöket a szőnyegből. Nos, az 1 éves gyári gari mellé, vehettem volna még 1 évre garit uszkve 3500 forintért ... Mondtam az úriembernek, hogyha ez nekem bekrepál 2 év alatt, akkor kivágom a francba, veszek újat, és nem szopok hónapokat a bizonytalanra egy filléres cuccal (még kitalálja a szervíz, hogy nem rendeltetésszerűen használtam, mert azbesztet szedtem le vele a plafonról).

kispolip 2015.12.16. 15:24:13

Érintettség apropóján és a hitelesség kedvéért:

- weben rendelte személyes átvéttel
- bejött az üzletbe az ismerős, ahol miután megtudta mit takar a pixelgarancia, kérte a szolgáltatást
- utána került számlára
- hazavitték, másnap jelezték, hogy nem kérik

itt jegyzem meg, hogy a szolgáltatás felhasználódik ugye a használatba vétel pillanatában, így nem lehet tőle elállni

és a lényeg:

A Tisztelt Blogoló elfelejtette a lényeget és az utolsó mailt is bekopizni:

VISSZAKAPTA A PÉNZT, MINDEZEK ELLENÉRE IS VISSZAUTALTÁK NEKI!!

Ennyit a korrektségről :(

gabors 2015.12.16. 15:36:34

@Pink Petsch: "Már, akit lehet ... múlt hónapban vettem egy Hausmeister alap poszívót valami 8000 forintért az egyik ilyen műszaki multinál. Kb. annyit is ér .. ha 2 évet kihúz, az már tisztára okés, mégiscsak egyszerűbb vele, mint egy partvissal kikínlódni a szöszöket a szőnyegből. Nos, az 1 éves gyári gari mellé, vehettem volna még 1 évre garit uszkve 3500 forintért ..."

Pontosan .... a 8000 forintos 'poszivon' a bolt max 5%-ot keres (valszeg kevesebbet) kb 400 Ft.... a 3500 forintos garin min 15% de konnyeden 25% a bolt reszesedese ... vagyis tobbet keresnek ezen mint hogy eladtak azt a valoszinuleg felhasznalhatatlan garit altalaban annyi aprobetus szarsag van hogy soha nem tudod felhasznalni ... mert X napon belul kellett volna regisztralni kell eredeti szamla cime stb... de a legjobb hogy 2 ev mulva az a garantalo vallalat mar nincs is !!

Ha nem gyari garancia akkor semmit nem er !!!(sokszor az sem sokat)

2015.12.16. 15:37:39

@kispolip:
Amikor elküldte a Homárnak, még nem biztos, hogy visszakapta.

Odáig meg egyezik a te verzióddal.

"itt jegyzem meg, hogy a szolgáltatás felhasználódik ugye a használatba vétel pillanatában, így nem lehet tőle elállni"

Ha elállt volna a laptop megvásárlásától, akkor miért is? Egyébként miben nyújt többet a szolgáltatás, mint a szimpla elállás? Hiszen ha hazaér, és látja, hogy pixelhibás, még el is tud állni. Magyarul egy felesleges szolgáltatást tukmáltatok rá. Már csak az érdekelne, hogy mondta-e az illető, hogy másnak viszi.

Ettől függetlenül ez 90%-ban a posztoló ismerősének a sara.

A Laptop Szalon az talált? Vagy erről nem nyilatkozol?

gabors 2015.12.16. 15:38:55

@kispolip: ha ez igaz !!! akkor hilda jobban tenne ha levenne ezt a posztot !!!

2015.12.16. 15:39:32

@gabors:
Meg olyan is van, hogy elvben ingyen van az extra gari, de X idokozonkent szervizre kell vinni az eszkozt, ami persze fizetos...

Píter 2015.12.16. 15:44:26

Online rendelesnel minek a pixelgarancia?? Ha pixelhibas lett volna 14 napon belul visszakuldik/visszaviszik azzal, hogy nem tetszik a laptop es el van intezve. A bolt ratukmalt az atvevore valamit amire semmi szuksege nem volt es utana meg cirkuszolnak a penzvisszafizetessel. Rohej a kobon.

ifjú vénszivar 2015.12.16. 15:45:04

A kú...életbe! Akkó a prosztó posztoló hamisan brácsázik!?!

Ha hinni lehet @kispolip:-nak, akkó L. átbaszta , megvezette helgát + mindannyiunk válán sírt, közben + már régen a pénzénél van a sírós ge.ci!

NA többek közt ezért nem kell senkit sajnálni! :) átbaszás az egész világ!

2015.12.16. 15:46:38

@gabors: Nanáhogyezígyvan. A plusz gari tényleg csak több százezres, millióhoz közeli cuccoknál éri meg. Egy 20 eurósn porszívónál semmikép ... bár megkoctáztatom, hogy még egy 400-500 eurós notebooknál sem igen.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 15:48:17

@gabors: Nemértesz te ehhez. Kell a garancia, mert két év múlva ha elromlik, nem biztos, hogy egyben ki bírja fizetni majd az 5000 forintos javítási költséget.

Édes istenem, 8 ezres porszívóra 3500 forintért garanciát, mingyár sírok. Tajgetoszra kitenni, de azonnal!

McZozo 2015.12.16. 15:52:36

@Pink Petsch: A Magyar boltos vasarlasi resszel egyetertek veled, mert egyszeruen dragabb es bizonytalanabb mint barhol kulfoldon. Viszont a netes vasarlas resszel nem ertek egyet veled, rendszeresen vasarolok Amazonon ebayen es meg par hasonlo webs feluleten. Es meg soha semi gondom nem volt, arrol nem beszelve hogy jelentosen olcsobb mint a bolt, pl boltban 1090 es mosogepet 699 ert vettem neten. De volt hogy mar volt gondom a megerkezett aruval, (rossza minosegut kuldtek) kiprobaltam erkezes utan meg aznap este ment az email az eladonak aki masnap kuldte a futart es par napra ra jot a masik hibatlan keszulek

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 15:53:06

@Pink Petsch: "A plusz gari tényleg csak több százezres, millióhoz közeli cuccoknál éri meg"

Hadd vitakozzak veled. A biztosítás sosem éri meg. Az csak a biztosítónak éri meg. Ők pontosan kiszámolják, hogy mekkor a káresemény bekövetkezésének az esélye, mennyit kell akkor kifizetni, erre ráteszik a hasznukat, és azt fzeted. Megéri? Neked nem.

Biztosítást akkor kötünk, mikor a bekövetkező esemény rombadönthetii a házipénztárat. Mondjuk leég a házad, vagy eltöröd a lábad külföldön, ahol horror árat kell fizetned a kórházi ellátásért. Ezekben az esetekben se éri meg, neked, de nem tudsz mit tenni, meg kell kötnöd a biztosítást.

gabors 2015.12.16. 15:56:28

@nagybalfasz: igen ha autot veszek :-) bar a toyotamra a szerviz (alap) is ingyen volt 25000 merfoldig ez ugyan nem nagy dolog ket olajcsere + 3x forgattak a gumikat ... de utanna muszaj fizetni a gyarilag "ajanlott" dolgokat ha a 10 eves garanciat meg akarom tartani ...

mas hasonlorol meg nem halottam :-=)

2015.12.16. 15:57:53

@kispolip: Nos, valószínűsítem, hogy amikor beküldte az esetet a posztoló, akkor még nem kapta vissza a pénzét tőletek, ugyanis nem azonnal, vagy másnap jelennek meg a posztok a blogon, amint beküldik őket. Szóval, ezen kár kiakadnod. (Viszont ha már megérkezett az utalásotok -hacsak nem ma intéztétek éppen a poszt hatására- az ügyfeletek számlájára, akkor valóban jól adná ki magát, ha ő is írna pár sort erről).
A cég szempontjából meg.
Beesik valaki -virtuálisan vagy irl- a boltotokba, és kér ezt, azt, amazt ... Majd rájön, hogy ő, vagy a megbízottja hülye volt , nem a rendelés egészét, hanem csak egy részét illeteőn, akkor mosolyogva lenyeled, mert a fő cuccot már eladtad neki, és nem akarsz a hónap dolgozója lenni mindenáron azzal, hogy erőltetsz egy pár ezres tételt, amivel lehúzod a saját boltodat, mert rugalmatlan p.csfejek társaságának tűnteted fel. Ugyanis ti ezen a bolton jó sokat nyertetek, ha a német MM-nál rendeli meg ugyanezt, minimum 100 eurót spórol, és ott nem is baszakodnának egy ilyen vevői hülyeséggel, hanem simán stornóznák, mielőtt blogposzt lenne belőle. Csak mondom ...

gabors 2015.12.16. 15:59:20

@atpijkamo: "Nemértesz te ehhez. Kell a garancia, mert két év múlva ha elromlik, nem biztos, hogy egyben ki bírja fizetni majd az 5000 forintos javítási költséget."

Ja az ilyennek persze hogy kell garancia!!!! egy uj aranak 2/3-aert megjavittatni valamit ...ha eltette volna a gari penzt akkor 500-al elorebb van egy uj 8000-es cuccossal ...

vagy rosszul ertem ??? :-)

Egysimaegyfordított 2015.12.16. 15:59:22

Ezek a biztosítások egy termékre, plussssz szolgáltatások, amit ha kérsz, rögtöni döntés, rögtön életbe lép. Tehát olyan nincs , hogy a termék az kéne,de a plussz bizti az -3 óra vagy 2 nap- után bocsi, de mégse. Egyébként, csak írom.

2015.12.16. 16:00:51

@atpijkamo:

Azert van ertelme a 14 napos elallasi jog mellett is a 31 napos pixelhiba-garancianak, mert:
- a 15. napon is jelentkezhet olyan pixelhiba, ami mar zavaro, de meg nem eleg a torveny szerinti jotallas ervenyesitesehez;
- ha a kiprobalast meghalado hasznalat utan jon elo a hiba, es ugy allsz el, akkor joga van a cegnek csokkentett aron visszavenni a laptopot,
- ha zsinorban tobb pixelhibas laptopot is kifogsz, es mindegyiktol elallsz, akkor mondhatja a ceg, hogy visszaelsz az elallasi jogoddal, es karteritest kerhet toled,
- ha win/office is van a laptopon, akkor annak az arat a kiprobalas utan mar levonhatja a ceg az elallasnal, teljesen jogosan.

2015.12.16. 16:01:01

@atpijkamo: Ú baszódj meg, ha személy szerint rám gondoltál ... :PPPP

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:01:08

@gabors: Sajnos jól érted. Illetve sajnos csak te érted jól. Beszarok, nem tudják a negyedikes nyelvtant, logikát, alapismereteket az élethez. Mivé lett a viág!

McZozo 2015.12.16. 16:01:46

@ifjú vénszivar: Azertt az nagyon nem mindegy hogy mikor kapta vissza a penzet. Mert ha mondjuk a poszt felkerulese utan annak hatasara akokr enmondjuk max egy updatet posztolnek.

Egysimaegyfordított 2015.12.16. 16:02:52

magyarán vissza se kellett volna adni a pénzt, csak gondolom az okos enged , ...és a "költse gyógyszerre" érv mentén döntöttek.

gabors 2015.12.16. 16:06:16

@atpijkamo: "A biztosítás sosem éri meg." a tobbivel is egyetertek !!

ezenkivul jobban alszik az ember ... es vannak meg egyebb esetek is pl. ha kolcson van a hazon/auton !! mert akkor nem hogy haz nincs meg tartozhatsz is a semmiert... de haztartasi eszkozre a fenti garik altalaban nem erik meg

tapasztalatbol mondom hogy biztositas jol bir jonni !!!! mint mar irtam sajnos reszem volt a Sandy hurrikanban .... es az jol jott hogy mind a kocsira mind a hazra volt arviz biztositas ... (de ez mas kategoria mint plusz egy ev gari a cuccos arank kozel fele-ert)

McZozo 2015.12.16. 16:08:26

@tff: Egy oem szoftwer arat miert vonhatja le mikor az a hardwerhez kotodik?

2015.12.16. 16:08:35

@McZozo: Az isten örömét tudott az a kibeba mosógép, ami 1099 euróba került? (gondolom, nem forintban gondoltad, de dollárban is durva). De a 699 is sok. Te, az én Whirpool felültöltős gépem pontosan 250 euró volt, mos és centrifugáz különböző programokon, ennyi kell egy mosógéptől. Tudom, van kombi is, ami mos+szárít (egyik bérelt lakásomban olyan volt alapból, vagy 4 órát ment egyfolytában, és persze, nem szárított tökéletesen), de ezek a típusok is megvannak úgy 400-500-ból. 699-ért, nadepláne 1099-ért mi a francot tud? Vasal is, és elpakolja a ruhát?
Bocs, tudom, nem ez volt a lényeg, de ezen kissé rohadtul meglepődtem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:09:10

@tff: "a 15. napon is jelentkezhet olyan pixelhiba"

Kételkedem, hogy ennek a bekövetkezte olyan valósz1nú, hogy megéri érte kifizetni azt a pénzt. Ha meg olyan nagy esélye van ahibás pixel megjelenésének, akkor két hónap múlva semmit se fog látni a sok hibától, úgyhogy nem jut el vele sehova.

Zsinórban nem fogok ki több pixelhibás gépet, mert a második után azt a céget és azt a gyártót kerülöm.

"ha win/office is van a laptopon, akkor annak az arat a kiprobalas utan mar levonhatja a ceg az elallasnal, teljesen jogosan."

Ezt nem hiszem el.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:10:26

@gabors: "ezenkivul jobban alszik az ember"

Ott sem a garancia éri meg, hanem a jobbanalvás.

2015.12.16. 16:12:15

@atpijkamo: Ne baszd már, hogy egy 8000 forintos, filléres cuccért megérné bárkinek is plusz biztit kötni az ár több mint 1/3-áért. Ehhez még matek sem kell, csak józan paraszti ész.

McZozo 2015.12.16. 16:13:57

@Pink Petsch: Samsung eco buble volt 10 kilos. Nekem nem kelett volna ilyen de asszonynak ez kellett es akkor nincs vita :) Amugy meg ugyse vettem volna meg cask mert neki az kell de akkori cegem adott 3000 font ujlakas berendezesi keretet amit mindenfele huto mosogep konyhai eszkozre elkolthettem. Vegen mar mindenbol a legdragabbat probaltam venni hogy le tudjam kolteni. a vegen meg igyis maradt valami 150 font amit mar nem tudtam lekolteni. Amugy az elozoekbol is latszik hogy nem euro meg dollar volt hanem font igy meg plane :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:18:06

@Pink Petsch: "Ú baszódj meg, ha személy szerint rám gondoltál"

Nyughass már, nem rád mondtam.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:22:13

@Pink Petsch: Ha meg még megteszed nekem azt a szivességet, hogy a szervizt legközelebb rövid ível írod, akkor egész jó barátok leszünk.

2015.12.16. 16:28:01

@atpijkamo:

Pedig szerintem igy van, lasd a vonatkozo EU-jogforrast es a magyar rendeletet. Dobozos szoftvertol lehet elallni, amig nem bontottad fel a csomagolasat. De az oem win-es laptopot meg nem tudod kiprobalni anelkul, hogy le ne futtasd a telepitot, es ne csinalj felhasznaloi fiokot, es innentol kezdve szerintem jogosan mondhatna a ceg, hogy a szoftverek arat nem adja vissza az elallasnal.
De ha tudsz valami allasfoglalast, birosagi hatarozatot az ellenkezojere, meggyozheto vagyok.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:30:41

@tff: Nem hiszek neked továbbra se. Tapasztalatom nincs, mert vindózt semmi pénzér nem használnék.

2015.12.16. 16:34:33

@McZozo: Hűűű, akkor meg tényleg pláne :DDD No de, ha az asszony azt akarta :D. Különben vehettél volna még a mütyüröket, aztán majd aza szzony eladja az ÖTYE klubban és mehettetek volna bele az éjszakába :D

2015.12.16. 16:38:36

@ifjú vénszivar: Amit mondasz pozitívumnak hangzik, de a mögöttes tartalom nagyon nem az. Pláne, téged ismerve ... :P

2015.12.16. 16:40:03

@atpijkamo:

Termeszetesen abban hiszel, amiben szeretnel.
El lehetne olvasni a jogszabalyokat is, de vegul is minek? Az a japan katonatiszt is jol elvolt magaban, aki meg a hetvenes evekben is robbantgatott a filippin dzsungelben, mert nem hitte el, hogy veget ert a haboru. :)

McZozo 2015.12.16. 16:40:40

@Pink Petsch: Asszony penzt nem hoz cask visz igy ez hamvaban holt 5let :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 16:42:40

@tff: Faszé olvasgassak dobozos szoftverről, mikor 20 éve csak nyílt forráskódú szoftvert használok.

Szerinted?

McZozo 2015.12.16. 16:44:33

@tff: Forditva sokkal eletszerubb a dolog mert ha mar a dobozos szoftvert ellotted valamireaz simple license nel mar kuka de oem license alapbol a hardverhez jar, tehat ha az kuka azt nem te cseszted el. Amugy meg anno voltam olyan cegnel ahol en inteztem a licenseket, es volt nalunk is hogy gep kinyiffant, ezesetben microsoftot hivtam ugyet eloadtam es at tudtak irni alicenset egy masik gephez, cask le kelett targyalni veluk.

2015.12.16. 16:46:42

@atpijkamo: Oké, megnyugodtam ;). Különben, szerintem is max. céges szinten éri meg biztosítást kötni (ja, meg lehet lakásra is talán, ha tényleg reálisan számíthatsz arra, hogy a felső szomszéd rádrobbantja az emeletet ... de olyan mindennapi cuccokra, mint beázás ez+az, szerintem felesleges, ha azt a pénzt félrerakod, az 5 évben egyszer statisztikailag előforduló beázást messzemenőkig fedezi. Egyébként, a lakásnak, amit bérlek Pesten, van egy havi 900 forintos betörésbiztosítása. Amit persze én fizetek. Összesen nincs annyi érték a lakásban, szerintem ... max. a UPC routere ... ).
Ja, és:
szerviz, szerviz, szerviz, szerviz, szerviz

ifjú vénszivar 2015.12.16. 16:47:09

@Pink Petsch: ismerjük egymást? köpve hiszem! :)

2015.12.16. 17:00:39

@McZozo: Mondd, hogy az asszony nem olvassa a Homárt. Csak, mert utálok temetésekre járni ;)

2015.12.16. 17:03:50

@ifjú vénszivar: Csak a "munkásságodat" .. ;)

2015.12.16. 17:04:05

@atpijkamo:

Es az most mire erv, hogy te milyen szoftvereket hasznalsz? En megy olyan os-t hasznalok, olyan asztali kornyezettel, ami az adott esetben a legjobb alternativa. De ez most lenyegtelen.
A kerdes az elallasi joggal kapcsolatban volt. Te most arra vagy buszke, hogy olyan temaban vitatkozol, amihez nem ertesz, es nem is erdekel?

b-max 2015.12.16. 17:12:46

Tehát ezek szerint a szolgáltatást személyesen kérte, igy nem állhat el...

McZozo 2015.12.16. 17:16:47

@Pink Petsch: Nemhiszem hogy olvassa :) Legalabb is remelem :)

2015.12.16. 17:36:47

@gabors:
Laptopra van ilyen az általam említett boltnál, ami nem tudom, hogy ugyanaz-e, mint a cikkben szereplő. +1 év gari, cserébe évente kell asszem bevinni hozzájuk szervizre.

2015.12.16. 17:37:45

@McZozo: Hm, hát ez majd eldől .. ha holnap is itt kommentelsz, akkor túlélted, és nem olvassa ;).

gabors 2015.12.16. 18:13:16

@atpijkamo: ott a jo pont ... igy gondolom az office-t sem hajazod nem beszelve IE..

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 18:18:02

@gabors: Openoffice.org-ot kell használnom, mert sok retardált doc formátumban küld anyagot. Legjobb, mikor kapok egy üres emilt, benne egy .doc csatolmánnyal, és abban írja a levelet. De ezek gyorsan elhalnak, a többi levelező partnerük biztos rámutat az ökörségükre.

Nem tom mit kell mindig újítani, és jól megvoltam a Mozaikkal és az AltaVistával. Most a Gugli és a Firefox, ezek maradhatnának is sokáig.

Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:25:48

@AtiSnatch: én még megvárom, míg a fogyasztóvédők Orákulumai kinyilatkoztatnak.
De amúgy a posztoló a hülye. Meg a rokona. Mindegy, bokszolják le.

Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:30:08

@AtiSnatch: ezt én sem értem amúgy. Beszélje le a rokonnal, hogy mi a faszért nem tud egy alapdolgot (úgymint átvétel, fizetés) elintézni. Én megkérdezném, hogy a kedves rokon rendelkezik.e szavazati joggal, vagy gyámság alatt van amúgy?
Ha meg elmegy a rokon, csak telefonál már, hogy kell-e az a szolgáltatás, vagy nem. Ha meg önállóan dönt, akkor a posztolónak vele kell elszámolnia.
De a legegyszerűbb, ha maga megy el átvenni a dolgokat.

@poszter: a laptop termék, a biztosítás egy szolgáltatás. A termék megvásárlásától el tudsz állni, a szolgáltatástól nem.

Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:32:02

@ptspts: bé: hülyét nem küldesz el magad helyett.

Aureliano Buendía 2015.12.16. 18:35:23

@Egysimaegyfordított: legközelebb azért fogja a mekit baszogatni a posztoló a leveleivel, mert a gyerekét/feleségét küldte el a pulthoz bigmekért, míg ő a helyet foglalta, és a gyerek elfogadta a felajánlott nagy kóla-nagy buri kombót, pedig ő csak kis kólát és krumplit akar.

gabors 2015.12.16. 18:51:13

@nagybalfasz: ilyet meg az eletemben nem hallottam de ha mondod elhiszem ..

es mit szervizelnek egy laptopon ??? max kitakaritjak a morzsakat ..... es esetleg a ventillatort ...

vagy ellenorzik milyen szoftvert hasznalok es ha mondjuk bicoint banyaszok 24x7 ami 100% terhelest jelent akkor vesztem a garit ...

amit leirsz tobb mint abszurd ... aki ilyet "megvesz" es viszi szervizelni a laptopjat az nem kicsit konzum idiota !!!!!

2015.12.16. 19:00:16

@gabors:

A MS Office pont az egyik olyan dolog, aminek - olyan munkak eseteben, amiknek komoly tetje van - nem nagyon van versenykepes alternativaja a GNU GPL vilagban. Meg a LibreOffice a legmegbizhatobb szerintem, de az is olyan 10 evvel van lemaradva az Office 2013 mogott.

gabors 2015.12.16. 19:12:19

@tff: "olyan munkak eseteben, amiknek komoly tetje van"

Mirol beszelsz ?? Fogadjunk semmi olyan "feature-t nem tudnal mondani amit LibreOffice nem tud ... mert mi peldaul SOHA nem adunk "editalhato" documentumot a megrendelonek ... vagyis mit szamit hogy milyen szovegszerkesztovel keszult mondjuk a vilag legkomolyab munkaja ...

Ha azt irtad volna hogy erre kepezik a gyerekekeket (sajnos) bill geci-ek jovoltjabol es nem arra hogy van szovegszerkesztes meg tablazatkezeles ...

barmiben fogadok hogy akarmilyen "komoly" cegrol is van szo hogy felhasznalok 98% nem hasznalja az MS-Office 98%-at (csak fizetnek erte) ....

csak a nagytudasu managarek most nem azt mondjak hogy senkit nem rugtak ki azert mert IBM-et vett kicsereltek Microsoftra ....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 19:21:19

@Pink Petsch: Örülök, hogy találok azért valakit, akivel egy véleményen lehetek.

El tudom képzelni, hogy jogilag rendben van az, hogy egy felnőtt ember többszöri hibás döntését nem köteles a bolt revidiálni. (Ugye hiba1: nem hívta a megbízót, hogy kell-e neki a "lefelejtett" szolgáltatás". hiba2: megrendelte, majd miután kiderült, hogy nem kellett volna, nem fizette ki a megrendelőnek)

Egy dologban azonban biztos vagyok:
- a vevővel szkanderozni az eredeti termékhez képest fillére tételen (amit egyébként ő maga valóban nem kért) több kárt okoz, mint hasznot (1. rossz szájíz marad, a gyereknek a tabletet nem ott fogja megvenni, 2. hirigel, terjeszti, hogy a cég nem korrekt, további vásárlókat riaszt el)
- a vevővel hosszasan levelezni, több ember munkáját erre eltéríteni több kárt okoz, mint hasznot

2015.12.16. 19:36:39

@gabors:
"Fogadjunk semmi olyan "feature-t nem tudnal mondani amit LibreOffice nem tud ..."

De tudnek jo par dolgot, amit nem (vagy nem olyan szinten) tud. De ez ugye nem komoly, hogy szerinted pl. a Calc/Gnumeric tudjak ugyanazt, mint az Excel 2013?!

Az, hogy TI jol megvagytok MS termekek nelkul, csak annyit jelent, hogy nektek nincs ra szuksegetek. De attol meg van, aki nem tudja megkerulni.

Az meg csak jo, ha a gyerekeket altalanossagban Windows platformon tanitjak, mert nagy reszuk jo esellyel eleteben nem fog desktopon massal kapcsolatba kerulni.

Ray Log 2015.12.16. 21:20:42

@tff: Kérlek mondjcsak 2 fícsört amit ms office tud de egy libre/ openoffice nem.
Amúgy a pixelhiba faranciának van értelme: Veszel egy akciós gépet, ha garival együtt olcsóbb mint máshol, és pixelhibás akkor kicserélik. Ha csak elállsz a vásárlástól, akkor 1: max 30 napig nincs pénzed(visszautalás), 2 ha akarsz egy ugyan olyat akkor nem mehetsz oda hogy ettől elállok kérem ugyan ezt, csak másik darabot.

2015.12.16. 22:33:49

@Ray Log:
Kettot? Pivot diagram, szeletelo szures.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 02:57:29

@tff: "@gabors: ... De ez ugye nem komoly, hogy szerinted pl. a Calc/Gnumeric tudjak ugyanazt, mint az Excel 2013?!"

:)) Ez világi! Ezen lehidaltam. A dilettantizmus csimborasszója. Remélem munkád során nem hozol ehhez kapcsolódó döntéseket, csak sima júzer vagy.

1. Szövegszerkesztőről volt szó. A picipuha szövegszerkesztője SOSE fog eljutni arra tipográfiai szintre, amit a TeX 1982-ben tudott. Egyszerűen egy fos, ahogy kinéz nyomtatva. A helyesírás ellenőrzője meg egy vicc. A szóelválasztást meg kezeli egyáltalán?

2. Az táblázatkezelők erősen behatárolt programok, nem valók komolyabb munkára. Tudom, vállalati környezetben széleskörűen használják, de csak azért, mert ez az ez egy, amit ismernek, használni tudnak, és vindózos kultúrában ez terjedt el. Van néhány excell varázsló, aki bámulatos dolgokat tud kihozni, de ez csak annyira szórakoztató, mint mikor egy almahámozó késsel megy neki a kauboj a grizlinek. Egyszerűen nem arra való. Nem tudok olyan feladatot elképzelni, amit táblázatkezelővel egyszerűbben vagy gyorsabban lehetne megoldani, mint más eszközzel. Mathcad, Matlab, Mathematica, Perl, Pascal, C, sorolhatnám napestig. Mit gondolsz, mit használtunk, mielőtt a vindózt egyáltalán megírták végre használhatóra.

A lányomat meg sose tanítottam számítógép használatra. Egyedül annyit ismertettem vele, hogy a vindózon kívül is van élet, mert az iskolában is csak azzal talákozott. Megtanulta egyedül, az iskola ezen nem sokat rontott. Különben örömömre Linux van a nótbúkján, de munkában vindózt használ, mert ott azt követelik. Nem vindózt kell tudni használni, hanem számítógépet.

Nem megvagyok vindóz nélkül, hanem egyenesen szenvedek, ha vindózt kell használnom. Egy egyszerű szöveg átszerkesztése háromszor annyi időbe kerül vindóz alatt, mint X11 alatt. A kopipaszte: 1. kijelölöm a kezdetét, 2. elviszem a végéig, 3. elengedem az egeret, 4. ctrl 5 c 6 visszateszem a kezemet az egérre, 7 rákattintok, hogy hova, 8 elengedem az egeret, 9 ctrl 10 v. Ugyanez X11 inline edit: 1. kijelölöm a kezdetét, 2. elviszem a végéig, 3. beteszem ahova kell. Valójában még ennél is nagyobb a különbség, mert nem kell rá se nézni a billentyűzetre. Csak hát a begépelési idő egyforma, ezért lesz csak háromszor lassabb a vindózban szerkesztés.

Nah, mindenki használja azt amit ismer, és használom azt, ami a legmegfelelőbb.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 03:01:33

@Lambó Murci: "A hárombetűs számtek boltban"

A CBA nem számtek bolt, csak szólok.

ember a holdon? 2015.12.17. 08:45:09

Van pár dolog, amit nem árt tisztázni:

14 napos elállási jog: Ez esetben felesleges erről beszélni,
Onnantól kezdve, hogy haver elment a boltba, és ott kapott (esetleg aláírt is) számlát, nem internetes vásárlásról beszélünk.

"Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. "

Ő interneten rendelést adott le, de nem kérte számlával házhoz, hanem bement érte boltba. Ez emlékeim szerint a fogyasztóvédelem szerint sem bizonyul internetes vásárlásnak.

Tehát az a komment, hogy "de há' a 14 napon belül a szolgáltatást is vissza kéne fizetni" nem áll meg.
Szimplán csak azért, mert nincs 14 nap jelen esetben.

Itt egyedül a posztoló van tévedésben, rossz barátot küldött. Rátukmálás pedig nincs, vagy kell, vagy nem.
Ha a mekis emberke megkérdezi, hogy "adhatom nagy üdítővel?" akkor is állandóan super size-t eszik vajon?

Ray Log 2015.12.17. 08:57:46

@ember a holdon?: Ha neten rendeled, személyes átvétellel attól még él a 14 napos elállási jog, de csak arra a termékre ami a rendelésben szerepel. Ha a boltban kérsz pluszba mondjuk egy vinyót arra már nem.

McZozo 2015.12.17. 08:59:33

@Pink Petsch: Tuleltem :) igaznincs vesem meg cask fel tudom van de itt vagyok :)

McZozo 2015.12.17. 09:08:15

@ember a holdon?: En meg pont ugy emlekszem hogy nem az atveteltol fugg az internetes vasarlas tenye hanem hogy hogyan rendelted meg

Netuddki. 2015.12.17. 09:18:36

"Érkezett cégünkhöz egy online rendelés, amit az üzletünkben vettek át."

Ekkora egy köcsögséget!

1. Vazzeg, ha ott helyben veszem át akkor még fizetés előtt kicsomagolom és kipróbálom. Ha pixelhibás vagy nem tetszik, akkor otthagyom, ha jó megveszem. Ha nem kell a gép, akkor nem kell fölösleges számlát csinálni, pénzre várni, nem kell utólag szívni.

2. A fentiek figyelembe vételével oltári egy köcsög eladó az aki a hozzá nem értő, megbízott átvevőre RÁTUKMÁL még ott helyben egy "pixelhiba garanciát".

3. Visszavittem volna nekik, oszt adják vissza a gép árát a garancia árával együtt, oszt megvettem volna máshol.

Ray Log 2015.12.17. 09:20:51

@tff: Diagramot tudja, szeletelo szurest nem pont igy de tudja.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 09:22:23

@Lambó Murci: :)) Ja, ha létezik ilyen sufnicég, nevezd a nevén a gyereket.

Netuddki. 2015.12.17. 09:23:46

@Aureliano Buendía: "bé: hülyét nem küldesz el magad helyett."

Kiscsákó! A vásárlónak mindig igaza van. Akkor is ha nincs. Amelyik kereskedő ezt nem tudja, a vásárlóval izmozik, az előbb-utóbb lehúzhatja a rolót...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 09:24:31

@Ray Log: "@tff: Diagramot tudja, szeletelo szurest nem pont igy de tudja."

Nah, ponnleszarom. Integrálni és sört hozni a hűtőből tud-e? Mert a többi csak fika.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 09:25:42

@bértrollbosszantó_kovi1970: Nem ezt mondta. Azt mondta, hogy hülyét nem küldesz el magad helyett. Ez független attól, hogy geci-e a kereskedő.

ember a holdon? 2015.12.17. 09:48:25

@McZozo: Valóban, megtaláltam a kérdéses részt. Tényleg nem az átvétel helye számít.
Ugyanakkor, Ray Log-nak igaza van, a pixelgari nem interneten került rendelésre, vásárlásra, hanem a haver hülyesége miatt a boltban. Tehát arra semmiképp nem vonatkozik a 14 nap.

joska61 2015.12.17. 09:58:55

Szerintem egyértelmű. Felajánlás: kell? amennyiben a válasz nem, az összes további szöveg tukmálásnak minősül.

agarik 2015.12.17. 10:55:13

A 14 napos (online) elállási határidőt is tartotta, hiszen 1 napon belül jelezte az elállási szándékát (20§). A 20 § érvényes, hiszen "távollevők" közötti üzletkötés történt (az átvétel ugyan az üzletben történt, de megbízott által).

Az elálás jogának bukásáról a 29 § rendelkezik, lássuk:
1a) A szolgáltatás EGÉSZE (31 nap garancia) nem teljesült, így ettől érvényes
1b) nincs szó devizás vásárlás miatti áringadozásról, így ettől érvényes
1c) nem személyre szabott, hanem konfekció-szolgáltatásról vanszó, így ettől érvényes
1d) nem romlandó árúról van szó, így ettől érvényes
1e) csomagolás felbontása miatti higiéniás okról nincsenszó, így ettől érvényes
1f) nem elválaszthatatlan a garancia a terméktől (hiszen opcionálisan választható lehetőségről van szó), így ettől érvényes
1g) nem alkoholtartalmú italról van szó, így ettől érvényes
1h) a vásáról az üzlet telephelyén vásárolt, nem az üzlet (= vállalkozás) szállt ki hozzá, és nem történt se javítási, se karbantartási szolgáltatás a vásárló kérésére, így ettől érvényes
1i) ismételten nem bontottak fel csomagolást, így ettől érvényes
1j) nincs szó nyomtatott sajtóról, így ettől érvényes
1k) fix áron, nem árverésen vásárolt, így ettől érvényes
1l) nem nyaralás történt, így ettől érvényes
1m) nem digitális adatról van szó (ezt amúgy fedné az i pont, így a törvény redundáns), így ettől érvényes
2) az 1h) pont kiegészítő rendelkezéséről van szó, így lényegtelen. Mivel konkrétan javításra irányulószolgáltatást nem vettek igénybe, és mivel a szóbanforgó termék/szolgáltatás egy jövőbeni garancia, ami egy amúgy meglévő garancia kiterjesztésére vonatkozik, mely alapból meglévő garancia időtartamán belül jelezték hogy a kiterjesztett garanciát nem kérik, így az eladónak itt k***ra nincs joga megtagadni a vásárló kérését.

További magyar hang 2015.12.17. 11:16:24

A cégnek van igaza. A vevő meggyőződött róla, hogy nem pixelhibás a gép, majd ezután próbálja meg visszamondani a pixelhiba garanciát. Ócska trükk.

Ray Log 2015.12.17. 13:07:33

@agarik: a garancia nem neten lett rendelve. Arra nem el az elallas. Amugy sem elne mert szolgaltatas, ami arra van hogy a gyarto altal meghatarozott hibas pixelszam alatti(altalaban 3 egybefuggo) hiba eseten kicserelik neked hibatlanra, ami amugy nem lenne kotelezo.

lcsaszar 2015.12.17. 17:04:43

Nyilván a haver aki átvette a notit azt gondolta, hogy a pixelhiba garancia a majd valamikor a jövőben bekövetkező pixelhibákra vonatkozik. Nem kizárólag arra, ami az első bekapcsolás pillanatában is fennállt. Tehát megéri, gondolta, ha majd egy év múlva fekete pöttyös lesz a képernyő a pixelhibáktól, akkor kicserélik. Vagy mit gondolt.

Advanced Flight 2015.12.18. 19:55:08

@nagybalfasz: továbbmegyek: külön garanciát fizetni arra, hogy a termék hibátlan legyen??? veszek egy kocsit és fizetek mondjuk alvázgaranciát, hogy hazafele a szalonból ne essek seggel az útra az alvázzal együtt? vagy hogy kell ezt a pixelgaranciát elképzelni?
süti beállítások módosítása