Csábítóan hangzik a fenti ajánlat nem igaz? A posztban aztán szépen kibomlik a valóság, lazán érintve a belső műszaki hiba fogalmát, majd pörölyként lecsapva "A felsőbb vezetés döntése végleges és megmásíthatlan" mondattal.
Kedves Homár!
Küldenék szeretettel karácsonyra egy történetet Nektek, ami eléggé Homár gyanús.
Történetem augusztus közepén kezdődik, amikor is notebook vásárlásra adtam a fejem. Vacilláltam 2 márka között, végül ASUS-t választottam, tekintve hogy elég sok helyen láttam a "Bizalom Program" reklámjukat, és ÁSZF-ük sem volt vészes első olvasásra (elsőre). A program keretében vállalják, ha műszaki probléma merül fel akkor visszatérítik a gép árát. Megvettem augusztus végén a laptopot, csili-vili, minden rendben volt.
Ám október végén arra lettem figyelmes hogy nehezen csukódik a gép, majd egyszerűen nem is lehetett, csak ha erőből tenném. A monitorkeretről letört a zsanér, így nyilván nem lehetett lecsukni, vagy ha lecsuktam volna akkor maga a képernyőt is tönkre teszem. (teszem hozzá hogy a gép addig kb. 5-ször lett szállítva, és extrém terhelés nem érte)
Rendben, írjunk egy e-mailt a garancia érdekében. Megtörtént, másnap jött a válasz hogy küldjek képeket a hibáról. Harmadnapra megjött az eredmény: ez nem garanciális (egy leírás és 3 kép alapján!), de azért vigyem be a szervizbe, ahol megvizsgálják, de ha nem garanciális akkor MINDENKÉPPEN 3000 a bevizsgálási díj (6 hónapon belül...).
Rendben, eljut a notebook a szervizbe (ASUS partner cég, FixDirect) ahol átveszik, és mondják hogy ez garanciális, nem értik mit problémázik az ASUS. 1 hét alatt ki lett javítva, de jó örülünk. (Innen is pacsi a FixDirectnek az egész történetben ők voltak a legkorrektebbek)
Hazahoztam a laptopot, és rögtön elindítottam a igénylésem. tekintve hogy 1 hétig nem volt nálam a gép, és 2 hétig nem rendeltetésszerűen tudtam használni (ha olyan gépet akartam volna vásárolni amit nem lehet lecsukni/cipelni máshova, akkor inkább PC-t veszek...) Igénylés leadva, 3 munkanap múlva válaszolnak.
Azért 6. munkanapon felhívtam őket hogy mi a helyzet, ekkor a hívás közben kaptam e mailt:
Kedves Miklós!
Az ASUS Bizalom programba benyújtott igénylése várakozik. Igénylése feldolgozásához a következő adatokra lenne szükségünk:
Attól tartok az ön termékének nem 'belső'műszaki hibája volt, lehetséges lenne, hogy küldjön olyan dokumentumot, mely a műszaki hibát bizonytja. Előre is köszönjük.
Az igényének további feldolgozása céljából, kérjük, küldje el ezt az információt az alább megadott e-mail címre ezen e-mail kézhezvételétől számított 7 naptári napon belül. Kérjük, minden levelezésben tüntesse fel az igény fent megadott iktatószámát.
Amennyiben kérdése merülne fel, kérjük, olvassa el a weboldalon megtalálható Általános Szerződési Feltételeket vagy a Gyakran Ismételt Kérdések részt, vagy kérdezzen e-mailben asupport.hu@asuspromotions.com címen.
Tisztelettel,
ASUS Bizalom program
Mivel minden dokumentumot elküldtem, és ÁSZF-ben sem szerepel a "belső" szó így itt már éreztem hogy nem lesz visszafizetés, csak időt akarnak húzni.
Közben telefonhívásban kiderült hogy:
- Szállítólevelet kérnének, nem is számlát, mert SZERINTÜK már hibásan vettem át a készüléket (épp szállítólevelet kaptam, nem számlát, amit természetesen láttak, szóval megint csak kifogáskeresés ment)
- Hogy ez szerintük nem műszaki hiba. Ekkora kértem hogy mondják el mi az, mert ÁSZF-ük nem egyértelmű, erre már csend volt a válasz.
- A ügyintéző nem adhatja meg(?) a visszatérítést, ezért felső vezetés felé terjeszti az igénylést.Jött a válasz e-mail tőlem:
Tisztelt ASUS Bizalom program!
Ahogy telefonon egyeztettünk, küldöm írásban a megbeszélteket;
- Az összes dokumentumot (hibabejelentésnél képet csatolva, szállítólevelet, szerviz által kiadott dokumentumokat) eljuttattam Önökhöz.
- A kérdéses hiba október 24-25 között keletkezett, ha szállításnál történt volna, akkor nem veszem át a notebookot.
- Valóban nem belső műszaki probléma történt, ellenben műszaki problémának sorolható, hiszen nem lehetett a notebookot rendeltetésszerűen használni. (Nem lehetett lecsukni. Ha egy helyben használható számítástechnikai eszközt szeretettem volna használni, akkor egy PC-t vettem volna)
Nem történt gondatlan használat, a szerviz ezt nem kérdőjelezte meg egy pillanatig sem, hogy itt a felhasználó(jómagam) okozta volna a problémát. Így azonnal, garanciális kereket között kijavítottak.Ezen pontok alapján kérem kérelmem sikeres elbírálást.
Üdvözlettel,
Miklós
Újabb 1 hét csend, újabb telefonálás, telefonálás után jött csak az e-mail mely szerint:
Tisztelt Miklós!
E-mailjét köszönjük.
Attól tartok felsőbb vezetésünk elutasította az ön igényével kapcsolatban benyújtott kivétel tételről szóló kérésünket.
Őszintén sajnáljuk, hogy jelen esetben az ön meghibásodott laptopjára nem áll módunkban pénztvisszatéríteni.
Tisztelettel,
ASUS Bizalom program
Itt is a telefonban derült szintén sok minden (érdekes hogy ezt nem merik leírni...) Itt közölték velem hogy "alkatrészhiba" történt, ez nem műszaki hiba. De írjak nekik még egy e-mail hátha...
Tisztelt ASUS Bizalom program!
Sajnos döntésüket nem tudom elfogadni, miszerint (ahogy telefonban említették) nem műszaki, hanem alkatrész hiba történt. Ez egy olyan kiskapu az ÁSZF-ükben, amikre minden hiba besorolható lenne (ha a memória vagy az alaplap elromlik, az is alkatrész hiba lehetne).Ezáltal szeretném kérni, hogy legyenek kedvesek az igénylésemet újra felülvizsgálni, mert ezzel az érveléssel nem tudok egyetérteni.
Abban az esetben ha újból elutasításra kerül a kérelmem, a megfelelő szervekhez nyújtok be panaszt (fogyasztóvédelem).
Ha a promóció keretén belül nem terveznek kifizetéseket hibák esetén akkor inkább ne hirdessék meg a promóciót.
Üdvözlettel,
Miklós
Erre ma jött a válasz hogy "felsőbb vezetetés döntése végleges és megmásíthatlan." Így, ilyen magyarosan.
Természetesen megyek a fogyasztóvédelem felé, de úgy gondolom ez is megfelelő fórum arra hogy NE vegyetek ASUS gépet, mert már a garanciázás is egy rémálom velük.
Üdv,
Miklós
UPDATE 2016. márc. 16.
Teltek-múltak a hónapok, télből tavasz lett, de örömmel jelentjük, hogy végül Miklós problémája megoldódott!
Kedves Hilda!
Én voltam az aki ASUS Bizalom Programmal írt neked, még tavaly, ma lett pont az ügy végén. Nem volt egy könnyű menet.
December 23-án kikerült az oldal a történet, 24-én, szenteste, hirtelen megkeresett az ASUS-tól egy marketing manager, hogy azért átnéznék még egyszer ezt az igénylést. Ezt korrekt volt(főleg úgy hogy karácsony, és szilveszter is közben volt ), január 8-án jött a levél hogy 30 napon belül fizetnének. Február 8-ig nem is érdeklődtem, majd felhívtam őket hogy mi a gond. Hát sajnálják, de náluk van a hiba, 2-3 hét és utalnak.
Március 7. 28 nap telt el, sehol semmi. Újra kerestem őket, a szöveg ugyanaz. Kértem hogy adjanak egy központi e-mailet címet. Hát olyan nincs, max a főnöke tud visszahívni angolul, aki ugyanezt mondaná. Inkább másnap, 8-án írtam egy kedves "szerelmes levelet" a magyar ügyfélszolgátlatnak, meg amit neten találtam angol ASUS-os e-mail címre. Másnap jött a válasz hogy 7-10 napon belül utalnak. Csodák csodájára még aznap elindították az utalást, ami a hosszú hétvége miatt csak ma érkezett meg (1.000 forinttal kevesebb, de a lényeg hogy a pénz 99.5%-a megjött). Szóval nem vagyok megelégedve, de köszönöm a segítség a Homárnak.
Napi tanulság: ha jogos a panaszod, verd az asztalt, és ne hagyd magad! :)
Üdv,Miklós
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.23. 09:56:32
2015.12.23. 09:58:46
ciccmen úr (törölt) 2015.12.23. 10:06:20
Dugovics Tifusz 2015.12.23. 10:21:29
Gyanús a homár
ciccmen úr (törölt) 2015.12.23. 10:24:27
Üdvözlettel,
Miklós
Miklós! Kedvező elbírálás jobb lett volna! Még jobb ha azt írod, pofánbaclak!
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 10:26:40
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 10:36:29
Eszembe jutott a másik poszter, aki azt akarta bemagyarázni, hogy pár centis karcolás csak úgy magától megjelent a képernyőn, természetesen nem ők cseszték szét. Nem tudom hogyan, gondolom fogták magukat az atomok és eltávoztak a karcolás helyéről.
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 10:39:08
Örülök, hogy magyarozást is sikerült belecsempészni. Hiányoltam viszont, az "ezért tart itt az ország"-konklúziót.
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 10:41:32
Ami akár azért is bekövetkezhetett mert szarul bánt a géppel?
Valami bűzlik Dániában.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.23. 10:45:07
ciccmen úr (törölt) 2015.12.23. 10:51:54
Pedig van ilyen! Én kiskoromban éppen a szobában fociztam amikor magától leesett a csillár!
bounty112 2015.12.23. 11:20:08
The Crazy One 2015.12.23. 11:22:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.23. 11:43:19
Ánuszt meg úgyis hülyeség venni, az nem gép. Számítógép az Dell, Lenovo, HP, és üzleti. Nem Asus, Acer, meg bisz-bac.
A céget meg fogyvéd és az Asus anyacég elé rángatni, mert ha egyszer odaírták, hogy garin belül, akkor garin belül lesznek szívesek teljesíteni. Mi az, hogy nem belső hiba...
Ja, zsanért meg ebayről veszünk, és egy szép délután kicseréljük.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.23. 11:45:01
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 12:28:45
jahaha 2015.12.23. 13:04:42
Elromlott? El. Szerviz garancialis hibanak vette (vagyis nem bizonyitotta, hogy a vasarlo okozta a meghibasodast)? Igen. ASZF szerint kizaro ok a zsanerhiba? Nem. => Vasarlo megtevesztese.
Panasz az FVH-nal, remelem birsagolni fog.
Hogy egy zsanerhiba miatt jar-e a gep aranak a visszateritese, hat az necces, de ezert dicserjek meg a marketingest aki kitalalta az akciot (es a jogaszukat).
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 13:27:41
Dolgoztam és részben dolgozom emberekkel és mint ilyen ismerem az ügyeskedőket és a kamuzókat. Nem ismerem ez esetben a valóságot, de nekem olyan szitunak tűnik, hogy az ügyeskedő kis parasztja most kiskaput kihasználva megpróbál ingyen géphez jutni.
Kb. olyan mint a csávó aki kihasználva az netes oldalon lévő hibát, 10 ft-ért akart LCD tv-t venni, nem is egyet hanem többet.
Csak nem te vagy a poszter? Ideges vagy? Nehogy szívrohamot kapjál, mert akkor nem (ill. sem) lesz ingyen gép.
piroshangszóró 2015.12.23. 14:06:50
techkalauz.hu/laptop/cikkek/milyen-notebookot-laptopot-vegyek-karacsonyra-2015-ben-200
docs.google.com/spreadsheets/d/18KodpTEzdnWnh2qQqcJL5GoUdO0bfJXJ2PC0ZuPhpyg/edit#gid=0
nincsmit!
jahaha 2015.12.23. 14:15:38
Magambol indulok ki, amennyiben nem az jut egybol eszembe egy vevo vs ceg konfliktus eseteben, hogy itt most a paraszt ugyeskedni akar.
Ellenben ugy tunik, a ceg megvaltoztatta kiindulo allitasat, miszerint hiba eseten fizet. Pedig a vasarlo lehet, pont emiatt valasztja az o termeket.
Buntetnem.
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 14:56:00
MakiVerem1 2015.12.23. 15:38:44
"Erre ma jött a válasz hogy "." Így, ilyen magyarosan."
Az idézőjelt nem sikerült Hildának kitöltenie, írok neki egy e-mailt. Az idézőjel közé ez kerülne:
"felsőbb vezetetés döntése végleges és megmásíthatlan."
Na erre gondoltam hogy ezt még Nekem cink leírni baráti beszélgetésben, nem hogy egy hivatalos levélben.
CoIT: Nem a zsanér tört el, hanem az törött le. Szóval keretet cseréltek, aminek csak az alapanyag ára valami 15000 körül volt. Akkor inkább már szerviz :)
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 15:56:22
Amúgy semmi közöm az Asushoz, nem vagyok szervizes.
MakiVerem1 2015.12.23. 15:58:30
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 16:15:04
Gondolom az utóbbit úgy sem vallanád be, de ha úgy van akkor viszont egy szaralak vagy.
Van hozzád egy morális kérdésem!
Mondjuk valami cég online felületén látnál egy tv-t, laptopot akármit, ami alsó hangon 150 - 200 ezer ft között mozog, de valami tévedés miatt mondjuk 200 ft van kiírva (200 ft, mint egy boci csoki). Megrendelnél belőle egyet vagy akár többet, úgy , hogy feltételezed, hogy egy tévedésről/hibáról van szó?
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 16:16:30
MakiVerem1 2015.12.23. 16:26:58
Veled a kapcsolatban egy közhely jut eszembe: Hülyével ne vitatkozz, mert lehúz a szintjére és megver a rutinjával :)
Kulminaator 2015.12.23. 16:37:53
Egyébként meg ázuszt venni bármilyen promóció miatt balfassság.
Kulminaator 2015.12.23. 16:39:27
Bármilyen laptopon, be tud szarni a zsanér úgy, hogy valami törik. ÉS ez nem urbánus legenda, sima szervizes tapasztalat.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.23. 16:48:49
Miből nem hinnéd, hogy kicsihuszár lenne? Ha megkapargatjuk, nagyon gyakran kiderül, hogy a poszter hazu... nem bontja ki az igazság minden szirmát. A zsanérok pont elhasználódni szoktak, nem gyakori, hogy egy hetes használattól megzakkan. Nekem is az ügyeskedő jelző jutott először eszembe, persze az is igaz, hogy bármi bármikor elromolhat.
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:05:45
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:06:55
Ne tévessz már össze anyáddal!
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:09:08
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.23. 17:22:23
MCTY 2015.12.23. 17:37:45
MCTY 2015.12.23. 17:39:38
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:39:49
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:42:23
MCTY 2015.12.23. 17:44:15
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:47:36
Szerinte itt egy haszonleső ügyeskedőről van szó. A szemben nem jobb ember ez mint a hamis ájfont áruló morék a Fővám téren, vagy a 900ft/perc +áfáért telefonkagylóval gyógyító gagyitévés!
MCTY 2015.12.23. 17:48:07
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:49:13
jahaha 2015.12.23. 17:50:27
Maskor legalabb ird le mi a bajod...
MCTY 2015.12.23. 17:50:34
MakiVerem1 2015.12.23. 17:50:35
jahaha 2015.12.23. 17:51:30
MCTY 2015.12.23. 17:51:58
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:52:07
MakiVerem1 2015.12.23. 17:52:45
MCTY 2015.12.23. 17:53:19
fillérbaszó vadász 2015.12.23. 17:53:55
jahaha 2015.12.23. 17:55:57
MCTY 2015.12.23. 17:57:03
Dr. Archivum Pál 2015.12.23. 18:12:32
Egyébként meg laptopot csak az Aldiból, vagy őstermelőtől!
The Crazy One 2015.12.23. 18:14:23
A legnagyobb faszfej az volt, aki két darabot vett ugyanabból a modellből, szigorúan külföldi cégre, nettóban. A harminckettedik napon hozta őket vissza a benchmark eredményekkel. Azt reklamalta, hogy nem egyezik a két eredmény, így az a fogyasztok megtevesztese, tehát kéri vissza a pénzt.
Egészen addig fogjatok ezt csinálni, amíg az Asus ki nem szamlazza külföldi szervizbe történő oda-vissza szallitgatasat és egyebeket.
A
MakiVerem1 2015.12.23. 18:21:14
"Asus ki nem szamlazza külföldi szervizbe történő oda-vissza szallitgatasat és egyebeket" Ezt megpróbálta az ASUS kis magyar valóságban bejátszani.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.23. 18:46:10
Vannak örökérvényű igazságok, amiket át kell adni a következő nemzedéknek.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.23. 18:48:29
Beszéljetek már emberül egymással, he!
Mondtam már párszor:
Vállalkozni nem kötelező.
Akciózni nem kötelező.
Akciónak megfelelni: kötelező.
@MakiVerem1: FVH helyett inkább a GVH-nak küldd a történetet, mert a kamuakció a tisztességes verseny befolyásolására alkalmas eszköz.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.23. 18:48:29
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.23. 18:49:47
MakiVerem1 2015.12.23. 18:59:43
zdanee 2015.12.23. 19:15:10
További magyar hang 2015.12.23. 19:43:17
MakiVerem1 2015.12.23. 19:58:24
MakiVerem1 2015.12.23. 20:07:01
Aureliano Buendía 2015.12.23. 20:16:14
rá akarnak egyre beszélni:(
Aureliano Buendía 2015.12.23. 20:21:55
Asus laptopot csak a vodafone-tól.
2015.12.24. 08:31:09
A faszfejesben igazad van, ugyanakkor az Asust senki sem kényszerítette, hogy ne legyen magyarországi szervize. Ahogy erre a programra sem.
@zdanee:
Nekem simán újraindul extrém túlterhelés esetén.
Juhtam 2015.12.24. 23:16:11
Friss regisztrált 2015.12.25. 18:11:32
Ezt tényleg komolyan gondolja valaki?
Friss regisztrált 2015.12.25. 18:12:52
MakiVerem1 2015.12.25. 20:42:22
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.26. 18:16:44
Meridian74 2015.12.27. 21:21:30
Így kell ezt csinálni... de nemcsak a fogyasztóvédelem felé kell menni ez ügyben, hanem a GVH felé is, mivel a fenti posztolt reklámmal tudatosan megtévesztik a fogyasztókat, ezzel jogosualtlan előnyhöz jutva a versenytársakkal szemben. Aki ezt nem érti nem baj, nézzen utána, ha akar. Viszont ezt a GVH-nál nagyon is szeretik, és vaskosan büntetnek is érte.
Meridian74 2015.12.27. 21:25:09
Ponotsan, igen. Méghozzá jogosan, mivel ezzel reklámozták a termékcsaládot. A beragadó zsanér ugyanúgy műszaki hibának számít, mint egy elfüstölő CPU, mivel a zsanér is egy alkatrésze a gépnek, nemcsak az alaplap, mega CPU, meg egyebek, ugye. Vagy a zsanér nélkül lehet rendeltetésszerűen és kifpgásmentesen használni a készüléket? Nem? Na, akkor, ugye....!
Meridian74 2015.12.27. 21:31:05
És az is garantált, hogy a magyarországi - vagy régiós - ASUS vezetőnek ugrik a bónusza (természetesen ő is gondoskodik a megfelelő jutalmazásban az alatta lévő menedzserekkel kapcsolatban), grátisz... (aztán legközelebb elgondolkodnak, hogy szarakodjanak-e az ügyfelek bizalmával vagy sem...)
atpijkamo30 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.29. 16:38:38
Kaoraku 2016.01.07. 01:48:36
Lordhell 2016.04.05. 20:13:17