Tékozló Homár

Fel a felszínre, be a shopba

2015.12.29. 14:05 | Homár Hilda | 45 komment

screenshot_2015-12-29_09_03_30.png

A tegnapi postás posztnál felmerült a Posta Pont, mint lehetőség. Hát ott is érhetik kellemetlen meglepetések az embert.

 Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot postapontos kiszállítással a Budapest Nagytétényi út 136-on lévő postapontba. Hamarosan megérkezik az email, hogy a csomag átvehető itt:

Csomagazonosító: (PB5Kxxxxxxxx)
Az árufizetés összege: (xxxx) Ft, amelyet bankkártyával is kiegyenlíthet.
Átvétel helye: Posta Pont (Budapest 1223, Nagytétényi út 136.)

Mondom, akkor bevásárlás alkalmával ezt át is veszem. Emailt átküldte a feleségem a kóddal.

Megérkezek a Nagytétényi út 136. alá, ami kb így néz ki, sehol egy postapontra hasonlító valami, vagy legalább egy felirat:

screenshot_2015-12-29_08_56_52.png
Bemegyek az autószervizbe érdeklődni és megtudom, hogy szoktak itt gyakran érdeklődni, de nem tudja, hogy hol van. Az Éjjel-nappaliban kérdezzem meg, ő is mindenkit oda szokott küldeni. Már örülök, hogy jó nyomon járok.

Éjjel-nappaliban nem tudnak semmit, mondja az eladó, hogy a Camponában van posta, ott kérdezzem meg... Nem akar összejönni a dolog. A Campona az páratlan oldal, nekem pedig páros kell. Hívom az email alján lévő telefonszámot, ahol még a csekkautomatának is van külön menüpont, de élő emberhez nem jutok, aki el tudná mondani, hogy hol van a postapont. Feladom a telefonálást, nézzük meg a honlapot.

Itt már kb 30. perce keresem a postapontot. Honlapon van térkép, kikeresem, hogy Postapont Nagytétényi 136.-on lévő MOL kút. Oda pöttyözi be, ahol pont állok. Hát ezt csak észrevettem volna, de itt nincs Mol kút. Keresek MOL kutat a térképen és van is kb. 1 km-el arrébb. Oké, meglesz ez!

MOL kútnál előkerül a csomag, már majdnem örülök, hogy végre megvan, már csak ki kell fizetni. Erre mondja a pénztáros, hogy ne olyan gyorsan! A feleségem nevére szól a csomag és mutassam a 2 tanúval hitelesített meghatalmazásomat, mert anélkül nincs csomag. Az e-mailek, az ismert csomagszám (amit csak az tudhat, aki rendelte a csomagot, mert ő kapja az emailt is), vagy hogy fizetek is érte, sajnos nem érdekli. Sakk-matt. 

Jaaa, hogy ez az ősrégi posta szisztéma, amit a 90-es évek óta nem sikerült levetkőzni. 2015-van, van már internet, kódok, amikkel a címzett átveheti a levelet. Ez nem számít? A többi ilyen cégnél olyan jól megy ez! Miért kell itt még 2015-ben még papíros meghatalmazásokkal rohangálni és vadászni a tanúkat rá? Éppen ideje lenne, hogy az a néni, aki a postánál ezt a 80-as évekbeli rugalmatlan folyamatot kitalálta végre nyugdíjba menjen (Kezitcsókolom!) és átadja a helyét a fiataloknak. Vagy inkább zárják már be ezt az egészet, az összes csekkel és egyéb papír vackokkal együtt! Csak egy kín az egész.

Ja és ülön "piros"pont a MOL-nak, hogy miután megkérdeztem, hogy tudnak-e róla, hogy rossz címen szerepelnek a postapontos rendszerben, egy vállrándítással elintézte a benzinkutas, hogy a posta rendszerében szerepel szarul, úgyhogy ő nem foglalkozik vele.

Üdv,
István

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo29 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.29. 14:11:43

Csak halkan jegyzem meg, nehogy az ügyeletes kommenttörölgetőnek feltűnjön, hogy érdemben szólok hozzá, és kitiltson innen haccáz évre: A papíralapú meghatalmazásos játékot nem a Posta találta ki, hanem a Törvényhozók ott Fenn a Parlamentben. Az országgyűlési szavazógé... képviselődhöz fordulhatsz panasszal.

ancsika 2015.12.29. 14:13:46

aztán majd ha más felveszi a cuki csomagodat akkor azért írsz a homárra

homar4prez 2015.12.29. 14:28:16

@atpijkamo29: egyrészt igazad, másrészt viszont egy utánvétes csomagnál minek kekeckedni. Nagy eséllyel senki nem akarja kifizetni más csomagját. (persze extrém esetek, mint ipari kémkedés, bosszúszomjas ex, stb. lehetnek, de szerintem nem ez a jellemző)

Thule 2015.12.29. 14:28:50

Ilyenkor a csomagautomata a megoldás, ott át tudja venni bárki, aki hajlandó kifizetni az esetleges utánvét összegét és tudja a kódot.

@atpijkamoXX+1: szánalmas ez a hiszti, amit műveltek a kitiltások miatt. Egytől egyik megérdemlitek mind, be nem áll az offolós trollkodós szátok. Te meg külön nevetséges vagy, hogy újabb és újabb kamunevek regisztrálásával töltöd a drága időt. Ebből is látszik a begyepesedettséged magas szintje, ami egyébként elszomorító.

homar4prez 2015.12.29. 14:31:19

@homar4prez: ja, és a volt már olyan, hogy a feleségem nevére jött csomag, simán át tudtam venni, mivel azonos a lakcím, az árvételi szelvényen meg volt egy rubrika, ahol bejelöltem, hogy házastárs vagyok, valamint elkérték a szig. számomat.

Szóval itt a posztert szerintem direkt szopatták. (persze ha a postapontra más szabályok vonatkoznak, mint a pontatlan postára, akkor visszaszívom)

ROTFL Manó 2015.12.29. 14:37:49

@Leone_510: Gondolom Hurghadából adták fel a búvárfelszerelést postán, amit nem hozott haza a Wisszér.

Ny.Misi 2015.12.29. 15:18:29

@atpijkamo29: Ez nagyon így van!
Ha feltöröm az emailjét, ellopom a kódot és átveszem a csomagját akkor meg azért szemét a posta. Meddig tart firkantani egy meghatalmazást? Öt perc?

The Crazy One 2015.12.29. 15:28:56

@homar4prez: nem feltétlenül jó logika, hogy az utánvétes csomagnál ne kelljen a meghatalmazás. Ugye rengetegen használják kölcsönzőnek a webshopokat és a 14 napos elállás keretében nem a pénzt kérik vissza, hanem egy drágább termékre cseréltetik. Így, csak a külömbözet az utánvét összege.

Sakk-matt. Mi a vége a sztorinak? Méltóztatott a nejed befáradni a benzinkútra a küldeményt átvenni?

@Ny.Misi: Öt percig sem. Csak felesleges ez a meghatalmazás, mint intézmény. Amint ráérek, meghatalmazom magam akármire, hibátlanul írok alá nyolcféleképpen. Egyszerű a megoldás: naaaagy nyomtatott betűvel az átvevő neve, igazolványszáma. Kész, lehet reklamálni csomaglopás miatt.

piroshangszóró 2015.12.29. 16:17:17

Evvan, nem adják át, csak meghatalmazással. Nyilván fos rendszer, de lehet kérni formanyomtatványt a postán, és akkor átveheted a zasszony nevére jött cuccot bármikor.

A kutas meg nyilván nem tehet róla, hogy a posta rendszerében szar helyen van jelölve a hányás. Ezen nem értem mír kell felháborodni.

atpijkamo31 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.29. 16:19:22

Az már volt, hogy a Békéltető Testülethez kell fordulni?

FDToth 2015.12.29. 17:16:46

Meghatalmazas? Szart sem er: mindig keszitek egyet kamu alairasokkal (persze csaladtagokeval) es mindig odaadjak, meg a postan is.
Sot, ha vhol pampognak h kell meghatalmazas tanuval, kerek egy formanyomtatvanyt, kimegyek a kocsiba, kitoltom, alairom (masok helyett) es visszamegyek. Mivel nem grafologusok, igy no duma, adjak is oda...
Kokori rendszer, es ezen nem fognak odafenn valtoztatni, csak meg jobban bonyolitjak majd, ezzel kozvetetten meg tobb munkahelyet teremtve alkalmatlan emberek szamara.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.29. 18:02:04

@FDToth: jajj, te előre megfontol szándékkal aljas indokból és nyereségvágyból elkövetett sorozatokirathamisító, te...

Aureliano Buendía 2015.12.29. 18:20:50

ha meg valaki más elviszi bemondásra a csomagot, akkor azért van poszt:D

Rosszindulatú Vászka 2015.12.29. 18:28:01

Mindenki hülye, csak poszter okos. Nagy teher lehet ez neki ebben a tökéletlen világban.

gabors 2015.12.29. 18:58:54

@Megintkitiltott: " postoló valamit benézett, azonos címen lakónak oda kéne adni a cuccot"

az lehet csak mint a pelda mutatja ezt a MOLyos nem tudta ami eleg (arra hogy csomagot ne kapja meg)

MrZed001 2015.12.29. 18:59:01

A meghatalmazás eleve mekkora kamu. Ismeretlen 2 tanú, ismeretlen és ellenőrizetlen adataival (mondjuk ránézésre sem az a szem.ig szám formátuma). Ennek ugyan mi értelme van ?
Ennél picit viccesebb az, hogy (be nem csönget az a tohonya lusta postás, eleve csak bedobja az itt jártam csomagot kapott lapot, majd te) bemész a csomagért a postára, nálad amit a postás bedobott, te nevedre szól, személyi ok ... DE nem az az állandó lakcímed, és nem akarja a bugyuta postás néni átadni neked a saját csomagodat !!
Belváros nem volt gond, megkérdezte milyen címre érkezett a csomag (hátha kiloptam az azonos nevű egyén ládájából az értesítőt ... bár akkor is csak tudnám honnan loptam ki, nem ?), név stimmel, és már kapod is.
Vidéken viszont többször fordult elő, hogy postás nénit fel kellett világosítani, hogy azt neki ki KELL adnia, szórakozzon mással. És ekkor is még vállvonogatás meg pofavágások közepette szokták kiadni, mert [irónia ON] a postánál ugye az ügyfél az első [irónia OFF].

CsakMintTe 2015.12.29. 19:17:18

Wazzzeee... nem érdekel, ha posztert még nem lehet, az sem érdekel, ha vótmá', de könyörgöm! A postapontos átvételhez is külön tanfolyam kell?
1. Olyan postára rendelem a cuccot, amelyet ismerek, és amelynek közelében leszek az átvételi napok valamelyikén.
2. Az rendel, aki átvesz. Ekkor elég egy személyit villantani, címzettet, feladót közölni, és már adják is a csomagot. Fizetek, távozom, boldog vagyok. Se megrendelésszám meg egyéb titkos kódok nem kellettek, se meghatalmazás tanúhegyekkel.
Mi ezen a nehéz?
No, elolvasom a kommenteket, hátha megtudom.

gabors 2015.12.29. 19:39:45

@Megintkitiltott:
"Azt már a MOl meg a posta rendezze le."

elmeletben jol hangzik .... csak most akkor kell a csomag vagy raer izmozni par napot?? ami utan esetleg a posta(pont) ugy dont visszakuldi a feladonak vagy hasonlo ...

ettol meg mindig igaza van (a posztolonak) csak mar nincs csomag amit a neje atvehetett volna ...

lcsaszar 2015.12.29. 19:45:22

Drónnal kellett volna házhoz küldetni a cuccot.

dervish69 2015.12.29. 20:43:15

Komolyan, én annyiszor rendeltem már ilyen-olyan pontra, soha nem volt problémám. Ez a legbiztosabb módja a csomag átvételének, kifizetésének. Akkor megyek, amikor ráérek, igazolom a személyemet, fizetek, papírt és pakkot átveszem, irány haza. Komplikációk nélkül.

Nick-son 2015.12.30. 08:21:52

A meghatalmazást aztán bárki ír ha akar, két kamu tanu, négy kamu aláírás és kész. A postás nem fogja tudni megállapítani eredeti-e. Akár milyen hivatalos, aki csalni akar könnyebb dolga van ezzel, mint egy kódot megszerezni amit csak a címzett ismer.

A törvény meg... hát nem vagyok benne biztos, hogy a MPL -re is vonatkozik, hogy ennek így kell lennie, mert az piaci alapú, nem a hagyományos postai, a szolgáltatások is teljesen mások. Ezen lehetne dödörögni.

Valójában a postában megvan a lehetőség, hogy bármelyik hárombetűs futárcégnél jobb legyen. Talán valami történt az utóbbi időben, van némi fejlődés, de talán a lehetőségei 20-30 % -át ha ki tudja használni a posta a kiscsomag szállításban.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.12.30. 08:51:23

@atpijkamo29: De nem úgy van, hogy 18 éven felüli hozzátartozó azonos lakcímen megfelelő igazolással meghatalmazás nélkül is felveheti?

2015.12.30. 08:56:48

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Melyik karácsonyra?

2015.12.30. 09:03:06

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Cseréld le!

2015.12.30. 09:04:33

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Csinálj neki gyereket!

2015.12.30. 09:05:39

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Rendelj mégegyszer!

2015.12.30. 09:06:41

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Az Aldi olcsó!

2015.12.30. 09:08:51

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

A szervíz mindig rövid Í!!!

2015.12.30. 09:09:55

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Mi az a web?

2015.12.30. 09:11:12

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Azt ne mondd, hogy baj lett belőle! :)))

2015.12.30. 09:12:35

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Én lelőném!

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 09:23:50

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

Delfin ilyet nem tenne!

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 09:26:24

Feleségem webáruházból rendelt karácsonyra egy csomagot

És bekaptátok a @-ot!

atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 09:33:41

@kekecke: De ahhoz azonos lakcímen kell lakni. Nem tudom, hogy a Poszternek mi van a alkcímkártyájára írva.

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 09:41:35

@atpijkamo35: Poszternek mi van a alkcímkártyájára írva.

Ahova hazaviszik ha tökrészeg! :))))

Dikusz 2015.12.30. 09:54:16

@atpijkamo35: csak akkor adják ki a postán a csomagot-hivatalos levelet - bármit, ha igazolom mondjuk a férjem esetében, hogy azonos a lakcímem. Ha küldeményt veszek át a részére, akkor elkérik a személyi igazolványt, és a lakcímkártyát is.
Ha a fiamnak vennék át küldeményt (mivel nem lakik velünk), akkor már meghatalmazás is kell, nem elég azt igazolnom, hogy én vagyok az anyja, hiába volt nálam az összes létező hivatalos okmány (még a személyi igazolványa is).
Állandó meghatalmazáshoz meg az kell, hogy a meghatalmazó személyesen legyen a postán, amikor kiadják a meghatalmazást. Ha meg nem tud ott lenni a meghatalmazó, akkor orvosi igazolást kell vinni. Tudom jól, Apukám esetében szükség volt rá, hogy fel tudjam venni a nyugdíját, amikor már nem volt olyan egészségi állapotban, hogy önállóan intézkedni tudjon. Ilyen esetekben teljesen igaza van a Postának, és bármilyen egyéb intézménynek, hogy túlzásnak tűnő plusz igazolásokat is kérjen.

Tomasz_a_gozmozdony 2015.12.30. 10:42:44

Itt megintcsak nem a posta a ludas, velemenyem szerint. A posztolo orulne neki ha atvenne mas a csomagjat, mert nem kell meghatalmazas? Mert akkor en kerek elnezest.

atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.31. 10:01:35

Attól, hogy törölsz egy véleményt, még igaz marad:

"Troppauer_Hümér [08:22:53] @Black Hole: Három hete nem néztem fel erre a szánalmas szarkupacra, ami egykor egy kurva jó kis hely vala. Most csak kapkodom a fejem, hogy ennyi idő alatt hogy tudta végleg kinyírni egy közepes intelligenciájú, vélhetően frusztrált, összeszorított csíkszájjal csakazértis picsa.
Faszé nem zárja be a boltot? Kapcsolja le a villanyt?"

Ez nagyon ott van képileg:
"összeszorított csíkszájjal csakazértis"

anr96 2016.01.01. 09:39:44

@MrZed001: Ha vidéken (főleg egy kis faluban) jön egy idegen (bármely szolgáltató helyre), jó eséllyel ellenőrnek fogják nézni és betűre be fognak tartani minden szabályt. Amúgy meg pont NEM KELL kiadnia. Ha ilyen stílusban adod elő magad mindenhol akkor nem csodálom, hogy nem is néznek ügyfélnek.

wazzu 2016.01.02. 09:05:37

csomagot akkor adhatnak ki, ha alkalmi átvevö opcióval küldik (én mindig, van aki nem igy kuldi). Amugy kell a meghatalmazas es ez nem a posta szabalya, pickpacknal is igy van, kb. egy eves torvenyi valtozas.

McZozo 2016.01.05. 11:17:11

Erdekes ez az egesz, itt kudos albionban rendszeresen rendelek amazonrol ebayrol postaval. Siman odaadjak meg szomszednak is ha epp nem vagyok otthon, cask alairatjak vele nekem meg azt dobjak be hogy hanyas hazszamba adtak be.

Ha sehogy nem tudtak atadni es apostan kelett atvenni is kiadtak asszonynak ugy hogy az utlevelem a kezebe nyomtam, Simankiadtak neki arra. De most karacsonykor rendeltem magamnak apple tol cuccokat DPD hozta ki. Asszony epp akkor ert a kapuhoz a kocogasabol es dpd siman egy alairasra odaadta neki az en nevemre szolo csomagot, es meg nem is kert tole semi igazolvanyt se. Nem tudom hogy ez e a job rendszer vagy az otthoni, de eddig meg szerencsere sosem tunt el csomagom, asszony is odaadta meg a szomszedok is. Valahogy itt termeszetes hogy a szomszedok atveszik egymasnak es nem akarjak megtartani. En is tobb csomagot vettem mar at also folso oldalso szomszednak es meg bele se akartam nezni hogy na vajon mit rendelt :)

Kaoraku 2016.01.07. 00:59:21

Mi is rendszeresen rendelünk pontra cuccokat, még soha nem volt ilyenből probléma, igazából iratot sem kértek (csak MOL kúton mondjuk).

Egyébként meg azzal az energiával, amivel ide elküldte a delikvens, a Postának is írhatott volna...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.01.11. 14:37:03

Megnéztem a Posta ÁSZF-jét, és aszerint az értesítő sms vagy e-mail felmutatása feljogosít az átvételre, akkor is, ha nem ő a címzett.

Egyébként egy vicc az egész, mert a küldeményen csak a név és a PostaPont címe szerepel, így ha kötelező is lenne a meghatalmazás, akkor is bárki átvehetné, akinek a címzettel egyezik a neve.
süti beállítások módosítása