Tékozló Homár

Internet a vonaton? Előbb wc legyen!

2015.12.30. 09:52 | Homár Hilda | komment

mav_logo_1.jpg

A MÁV-nál is elteltek az ünnepek, majd újraindult a normál élet dec. 27-én - egyfajta megszokott rendben és szolgáltatási színvonalon. 

Sziasztok.

Gondolom már a sokezredik vagyok, aki felhozza a témát, de most nem tudtam a 'szolgáltatás' szìnvonala mellett szó nélkül elmenni én sem. Csatoltan a jegyem fényképét evidenciaként, hogy az árakat is lássátok, s képet alkossatok az ár-érték arányról. Retúrjegy Miskolcra 6820 ft. Helyjegy egy irányba 595 ft.

A felháborodásom is most konkrétan az utóbbi útnak szól. Ezért az összegért, InterCityn bő 20 perces késést vettünk, holott sem fagy, eső, baleset, forgalmi akadály, (...) nem volt. Az IC vagonunkban nem volt fűtés, Pestre érve már a lábujjaimat sem éreztem,annyira elfagytak, a világìtás fele nem működött, 'romantikus' félhomályban vacogtunk, wifiről már nem is álmodtam.  És a slussz poén: A WC-k sem funkcionáltak, mert a kalauz szerint 'automatikusan lezárt a rendszer', mivel megteltek.

Ami itt még érdekes, h a vonat nem érkezett-indult, hanem bő fél órát állt Miskolcon, szóval idő/ alkalom lett volna takarítani/ürìteni/ szervizelni kb bármelyik problémát...

Üdv:

Csilla

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 09:59:30

Biztos valami EU szabály, hogy nem szabad a kakit a sínek közé pottyantani.

Fűtés nélkül, az nagyon kemény.

Kedves Csilla, kárigényed érvényesítése érdekében forduljál Békéltető Testülethez, mely ingyenes, és meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokon kötelesek személyesen megjelenni.

neet 2015.12.30. 10:40:54

@atpijkamo35: Pedig lehetne valami olyan megoldás, h gyűjtögetik a matyit, és valami érzékelő (kalauz?) tudná, h olyan vidéken járunk, ahol lehet pottyantani, (mondjuk x km-re lakott területtől) ott gomb benyom, vagy automata bekapcsol, kinyílik az alja és huss.

atpijkamo36 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 10:45:08

@neet: :)) A bélsár pedig értékes. Rákosista időkben a kakit is be kellett szolgáltatni. A renitens paraszt meg kiment a szőlőbe, és csakazért is a tőkék mellé szart, és elkaparta szépen.

cmx85s 2015.12.30. 10:46:18

A bő 20 perc késésért megkapja a helyjegy árának 25%-át. Szerintem a MÁV arra utazik (stílusosan fogalmazva), hogy ennyi pénzért az embernek nincs kedve vigigcsinálni az általuk előírt procedúrát: az érkezési állomáson levadászni a kalauzt, hogy igazolja a késést, majd a pépnztárban kérvényt benyújtani, papírokat töltögetni, és várni 30 napot az elbírálásra. Mindezt 150 Ft-ért.
Én minden héten utazom ezen a vonalon, csak a kassai EC-n. Ott is pontosan ezek a körülmények uralkodnak, 3 és fél óra (menetrend szerinti) menetidővel.
Volt már, hogy bő egy órát késett a vonat. Kártérítés a fentiek szerint, persze, senki nem állt sorba ezért este 11-kor.

2015.12.30. 10:49:35

Az, hogy kakálni sem lehet a vonaton tényleg elég dulva!

cmx85s 2015.12.30. 10:50:26

AMúgy épp emiatt nyújtottam be panaszt a MÁVnál dec. 18-án, miutén 17-én már a kocsi ülései is olyan retkesek voltak, hogy az utasok azt nézték, hogyan tudnának úgy leülni, hogy ne ragadjanak bele az ülésbe. Kíváncsian várom a választ.
A WC-t használni már eszembe se jut, az esetek 70%-ában valóban zéárva van, a többi esetben meg kb. hónapokkal korábban volt legutóbb takarítva. Inkább indulás előtt, a pályaudvar melletti gyorsétterem.

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 10:52:36

@neet: olyan vidéken járunk, ahol lehet pottyantani,

Az lenne még szép! A helyiek kikérnék maguknak!

Mákony Béla 2015.12.30. 10:55:57

Nem értem a címet, én többet internetezek, mint kulázok.

atpijkamo36 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 10:57:48

@Mákony Béla: :)) Na de ha mindkettőre rá vagy "szorulva", akkor melyiket választod?

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 11:00:31

@cmx85s: AMúgy épp emiatt nyújtottam be panaszt a MÁVnál dec. 18-án, miutén 17-én már a kocsi ülései is olyan retkesek voltak, hogy az utasok azt nézték, hogyan tudnának úgy leülni, hogy ne ragadjanak bele az ülésbe.

Érteni vélem a problémát, viszont jómagam az otthoni fotelt nem takarítottam időtlen idők óta, mégsem ragadok bele! A MÁV megéri a pénzét, de a büdösbunkó utasok is rohadjanak meg!

Dezsike 2015.12.30. 11:01:46

Szegeden még a jó öreg pottyantós van, ki is van rá írva, hogy állomáson ne használd. Arról már nem tehetek, hogy menet közben rámjön de mire végzek ott áll a vonat az állomáson :D
A WiFi meg semmit se ér, érdekes a Flirteken működik rendesen, az öreg IC kocsikon örülj ha felmegy, de akkor is éppcsak átcsordogál némi adat, a böngésző 3x timeoutol. BPn is, nem csak a semmi közepén.

room_101 2015.12.30. 11:24:20

A jegyárból kijön 26 liter gázolaj. Azzal kb. 500 km-t lehet menni. Miskolc oda-vissza 360. Bár az autóban sincs WC...

cmx85s 2015.12.30. 11:25:06

@Cicmen: Teljesen igazad van, nyilván nem a MMÁV koszolja be az üléseket, de a kifizetett nem kevés pénzért cserébe elvárok ewgy bizonyos színvonalat.
Illetzve, elvárnék.
Ja, tegyük hozzá, hogy a jelen jegyárak mellett ugyanaz az út kocsival kb. 20%-kal drágább, mint vonattal, Egy fő esetén is már meggondolandó, de ha többen utaznak, egyértelműen az autó nyer.

ursus artos 2015.12.30. 11:40:03

@cmx85s: pedig nem a MÁV-tól retkes az ülés, hanem a kedves utastól...

csak egy néző 2015.12.30. 11:49:27

"Az utolsó nem zárt WC-vel (azaz pottyantós) rendelkező vasúti járművek várhatóan 15-20 év múlva kerülnek ki a forgalomból – tájékoztatta a WEBBeteg.hu portált a MÁV. Zárt rendszerű WC-vel a vasúttársaság 462 db járműve rendelkezik, ez a járműállomány 18 százaléka."

Melegedni, kakálni, netezni pedig otthon.
A MÁV egyébként is ez egy veszteséges üzem.

" A tavaly 186 milliárdos állami támogatással, veszteségesen működő cég vezetésében 23 embernek milliós havi alapbére van, ami mellett szinte mindannyian megkaphatják éves alapbérük 80 százalékát prémiumként. A 2009. szeptemberi adatok szerint akkor volt olyan MÁV-vezető, aki akár 72,4 milliót is hazavihetett egy évben."

Viszont biztonságosabb lesz ezeknek a nagy sebességű vonatoknak a közlekedése.

""Darabonként 383 ezer forintért vásárolt Winmate-típusú tableteket a MÁV, összesen 3100 darabot vettek az igencsak drágának mondható eszközből 1,19 milliárd forint értékben, de indokolt lehetett a beszerzésük."

atpijkamo40 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 11:58:33

@csak egy néző: "A MÁV egyébként is ez egy veszteséges üzem."

A tömegközlekedés mindenhol alulfinanszírozott.

atpijkamo41 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 11:59:35

Illetve a tömegközlekedést mindenhol külön kell támogatni, különben alulfinanszírozott lesz.

atpijkamo42 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:02:33

@Cicmen: "ha elkap a cifrafosás akkor mi van?"

:)) Szar ügy. Balatoni vitorlázás során odamentünk a hajóorrba, és szál alatt az orrkosárba kapaszkodva kilógtunk. Most akkor elképzelem, ahogy a kedves utas kidugja a fenekét a vonatablakon...

atpijkamo40 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:04:06

@csak egy néző: :)) Ja. Ők talicskával tolják ki a pénzt a cégből.

cmx85s 2015.12.30. 12:05:49

@ursus artos: Azt próbáltam meg kifejteni, hogy adott esetben kukkmindegy, kitől retkes a vonat, én a MÁVval, mint szolgáltatóval állok szerződésben, úh a t. szolgáltattól várom el, hogy az európai jegyárak mellé ne balkáni viszonyok között kelljen utaznom.

atpijkamo42 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:20:41

...hajóorrba, és szél alatt...

Állandóankitilt 2015.12.30. 12:24:58

" holott sem fagy, eső, baleset, forgalmi akadály, (...) nem volt. "
Nana! Azt majd a MÁV tudja :D

Amúgy tényleg nem a wifiért kéne reklamálni...

Különben nyilván nem állnak neki szervizni a vonatot, mert
1. nem tudják, mikor indul tovább, és több késést nem akarnak összeszedni
2. nem biztos, hogy van ott szervizkapacitás, ahol álltatok

Állandóankitilt 2015.12.30. 12:32:29

@Cicmen: Mi? CICAFOSÁS?
Amúgy mi lenne, véleményt nyilváníthatsz a MÁV-ról...

Állandóankitilt 2015.12.30. 12:55:02

@atpijkamo40: De azt mondom, azért van az adó, hogy az ilyen közszolgáltatások faszán menjenek. Aztán mégse' mennek.

Ha kidugja a fenekét a vonatablakon, akkor a vonat külsején már sokat rontani nem tud.

WildBear 2015.12.30. 13:39:05

"A MÁV egyébként is ez egy veszteséges üzem."

Igen, mert az utasok kb. fele (és a NAGYOBBIK fele) kedvezménnyel utazik.
Vagy MÁV rokon, vagy nyugger, stb.

csak egy néző 2015.12.30. 14:17:38

@WildBear:
Erre valami linket, ha lehet, hogy az ingázó nyuggerek tömegei és a vasutas rokonok miatt veszteséges.

Sanda gyanu 2015.12.30. 14:35:10

Az a baj, hogy a legtöbb megállóban lebontották a zárt várótermes épületet és felhúztak EU-s pénzből hétszeres áron túlszámlázva egy betonfalat üvegtetővel. Azt meg elég nehéz kifűteni télen. Természetesen a lebontott épületben volt klotyó is.

ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 14:47:37

@Állandóankitilt: véleményt nyilváníthatsz a MÁV-ról...

Az hogy sárga csíkot húzok végig a vonaton egyik bezárt vécétől a másikig? Kösz inkább megtartom a véleményem!

Jegkoko 2015.12.30. 15:32:39

@Sanda gyanu: Hát itt nálunk ami állomás épület volt, az valami botrányosan nézett ki. A wc meg le volt zárva, de ha nem lett volna akkor is az alien tojásokat arrébb lökve lehetett volna csak bejutni.

FDToth 2015.12.30. 18:01:09

Egy level a mav-nak a tortenettel es annak dokumentalaaval, majd oedig kerni vissza az osszeg egynagyobb reszenek visszafizeteset egy bankszamlaszamra. Utalni fognak, nem kerdes...

WildBear 2015.12.30. 18:16:23

@csak egy néző: Nem keresek linket, ülj fel egy vonatra; a körülötted ülő 4 emberből 2 igazolványt mutat, vagy más okból nincs teljesárú jegye.

csak egy néző 2015.12.30. 18:22:04

@WildBear:
Akkor a BKV-nál is ez lehet a gond? Az a sok nyugger meg a BKV-s rokon.

atpijkamo43 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 18:32:19

@WildBear: @csak egy néző: De ugyanez van a parkolásnál is, száz autóból egyen látsz parkolócédulát. Baszott drágák a jegyek is, a prarkolás is, főleg az gasználja, aki kap valami kedvezmént, vagy ingyen kapja, vagy hamisít magánbak bérletet, rokkantigazolványt.

De ugyanez van az ÁFÁval is, az is túl magas, aki tudja, elcsalja.

Egy forint kifizetett bér után, egy forint megy az éllamnak is. Amit meg megttarthat a dolgozó, annak is nagy része megy áfáfnak. Amit a cég fizet, harminc-valahány százaléka hasznosul.

A rezsicsökkentéssel akar rajtunk segíteni a kormány? A bérek alacsonyak, nem a rezsi magas.

csak egy néző 2015.12.30. 19:06:19

@atpijkamo43:
Pedig, ha ezt a hatalmas rezsicsökit Matyi néni megérhette volna.

www.youtube.com/watch?v=Lcr_p-tVHZ0

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:46:29

Hát menjen el még otthon. Hányan meghaltak a Don-kanyarban vagy fagyoskodtak hideg padlásokon szovjetek elől bújkálva, maguk alá csinálva, neki pedig legyen a vonat is mozgó WC.

Az ilyeneknek letiltanám a netet is, akkor legalább megtanulná, hogy ne nyissa ki a pofáját, ha jó dolog nem jön ki rajta.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:50:14

@Cicmen: így van ez kérem.

Majd ha nem lesz ilyen ostoba, lusta, cigány nép az a mienk, akkor több adót fizetünk majd be, mi találjuk fel az következő szkájpot és akkor lesz pénz lecserélni a vonatokat minden eus szarakodás (elnézést a szójátékért) után.

Na és majd akkor megint lehet szarni a vonaton. Addig meg örüljön, hogy van vonat és nem a frontra viszi ki egy gödörben megdögölni.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:53:27

@atpijkamo42: az újakon már nem lehet csak úgy ablakot sem nyitni.

@atpijkamo37: ez nem vicc, a hőérzeten tényleg segít, volt róla valami kutatás is.

atpijkamo44 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:42:10

Na, ezt is baromira nem értem, miért kellett kitörölni.

"atpijkamo37 [10:47:28] Ha WIFI lenne a fagyos vonaton, akkor le lehetne tölteni egy "kandalló" alkalmazást, és legalább nézhetné szegény a táncoló lángokat."

atpijkamo45 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:51:44

Ah, rájöttem. Ennek a buta nőnek nincs semmi humorérzéke.

atpijkamo46 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:53:26

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: "hőérzeten tényleg segít"

Igen, ezt elhiszem. (Minden vicc csak addig jó, míg van kis valóságalapja.)

Dikusz 2015.12.30. 21:29:17

@atpijkamo42: megtörtént eset, csak nem a kedves utas hátsó felével. Turista körökben jól ismert, egyébként valóban nagy tudású, gyakorlott túravezetővel esett meg:

A túra során, az egyik pihenéskor hangyabolyba ült. Amikor ennek káros hatásaira rájött, már a vonaton voltak túra után, hazafelé tartva. Hogy a nadrágjába jutott hangyáktól megszabaduljon, azt találta ki megoldásként, hogy bezárkózik a vonat WC-jébe, és kirázza a nadrágba szorult rovarkákat az ablakon. Ez nem lett volna gond, a baj csak az volt, hogy jött az ellenvonat, és a nadrágot elvitte a huzat. Egy idő után a kalauz jött, hogy melyik csoporthoz tartozik a WC-ben rekedt úriember. Végül hazakísérték, nadrágot ugyan nem tudtak szerezni neki, a dzsekijével takarta el magát.

Dikusz 2015.12.30. 21:54:14

@WildBear: engedd meg, hogy vitatkozzak veled, nem ellenségeskedve. Nyugdíjas vagyok, a 65 év felettieknek járó kedvezmény eléréséhez több, mint négy évem van. A kedvezmény, amit kapunk addig, az évi 8 db 50%-os, és 1 db 90 %-os (vagy 5 db 90%-os) menettérti kedvezményes jegy megváltására elég. Ha többször utazunk, akkor nekünk is a teljes árú jegyet kell megvenni. Hidd el, nem csak a nyugdíjasok azok, akik igénybe veszik a kedvezményeket. Mivel uniós tagok vagyunk (javíts ki ha tévedek), az uniós országok 65 éven felüli állampolgárai is ingyenesen utazhatnak.

psmith 2015.12.31. 00:35:54

@Dikusz: a példában szereplő útra (Bud.-Misk) 4 ezer forint egy teljes árú jegy IC-re. 8 ezer a menettérti (retur) jegy. Vagyis a 8 db 50%-os, és 1 db 90 %-os kedvezménnyel 8*4 ezer plusz 7,2 ezer, majd évi 40 ezer kedvezményt kaphatsz ebben a viszonylatban. Szerintem ez nem kevés.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.12.31. 06:52:48

@room_101: Azért kocsi esetén egy amortizáció / karbantartást minimum rá kell számolni! mert a kocsi nem csak a benzinből álll! Van ott még biztosítás / adók / autópálya matrcia / karbantartás, szal a benzinpénzt nyugodtan megdupázhatod, ha reális árat akarsz számolni! Szal hiába csak 300 Ft lassan a benzin, szal 30Ft / km helyett az inkább 60Ft / km

Dikusz 2015.12.31. 07:48:07

@psmith: nem is azért írtam, mert kevésnek tartom. @WildBear: bejegyzésére válaszolva írtam azt (bár ő is megemlíti), hogy nem csak a nyugdíjasok utaznak kedvezménnyel a vonatokon, buszokon. Mégis azt hallhatjuk, hogy csak a nyugdíjasok utaznak ingyen. Hidd el, én is igazságosabbnak tartanám (ezzel nem vagyok egyedül), ha a 65 éven felülieknek is kellene valamennyit fizetni, mondjuk 20%-ot. Rövid ideig kellett az ingyen utazóknak 0%-os jegyet kérni utazáskor. Ez szerintem arra mindenképpen jó volt, hogy megállapítható legyen, mennyien veszik igénybe ezt a fajta kedvezményt. Lehet meglepődnénk azon, hogy a 65 éven felüliek kevesebben voltak, mint amire számítottak.

atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.31. 09:52:43

@JunkieeeBoy: Viszont ha már úgyis van kocsi, mehet vele boltba, kirándulni, nagymamát látogatni, szóval van annak még több pozitívuma.

Freddy a Krüger 2015.12.31. 10:25:53

"Az IC vagonunkban nem volt fűtés" be kellett volna fáradni egy másik vagonba.

2015.12.31. 10:31:08

@Dikusz:
Max. 50%-os kedvezményt tartanék elfogadhatónak, és a másik 50%-ot az államnak az utolsó fillérig ki kellene pótolnia, mert a valóságban ez nem történik meg, helyette X évente kifizeti a MÁV felhalmozott adósságát.

Dikusz 2015.12.31. 12:42:43

@nagybalfasz: ezért is írtam, hogy "mondjuk 20%-ot". Gondolom, a max 50%-ot csak a nyugdíjasok kedvezményére értetted. Esetleg nem gondolod, hogy akkor egységesíteni kellene, és mindenkinek aki kedvezményt kap max 50% adható?

WildBear 2015.12.31. 12:51:21

@csak egy néző: "Akkor a BKV-nál is ez lehet a gond? Az a sok nyugger meg a BKV-s rokon."

Nem csak ez (illetve nem főleg ez), de a BKV-nál sem indokolja semmi a 65 éven felüliek ingyenességét.
A 65 éven felüliek (és a nyugdíjasok) azért kapnak az államtól havonta nyugdíjat, hogy a kiadásaikat fedezni tudják. Akinek 200, vagy 300ezer Ft a nyugdíja, az is ingyen utazik, míg a kisgyerekes család, akiknek ennyi az összes jövedelmük, megveszik a jegyet/bérletet.

csak egy néző 2015.12.31. 12:56:44

@WildBear:
"Akinek 200, vagy 300ezer Ft a nyugdíja, az is ingyen utazik, míg a kisgyerekes család, akiknek ennyi az összes jövedelmük, megveszik a jegyet/bérletet."
Ebben maximálisan egyetértek veled. Akinek 200 ezer felett van a nyugdíja, azt kihagynám az emelésekből és akinek 100 ezer alatt van, annak a nyugdíjfolyósító adhatna ki kedvezményre jogosító igazolást az utazásaikhoz.

Dikusz 2015.12.31. 13:05:18

@csak egy néző: @WildBear: + még hozzá kell adni a nem kevés bliccelőt is. Abban sem vagyok biztos, hogy a BKV dolgozók rokonai megkapják-e az utazási kedvezményt.

csak egy néző 2015.12.31. 13:20:25

@Dikusz:
A BKV-nál, már úgy tudom, hogy 2000 óta nincs családi kedvezmény?

Dikusz 2015.12.31. 13:34:21

@csak egy néző: azt nem tudom, hogy azóta nincs, vagy később vonták meg tőlük, és úgy tudom, hogy a MÁV is beszüntette, vagy csökkentette a családi kedvezményeket. Talán jár erre BKV-s, vagy MÁV-os dolgozó és megválaszolja a kérdést. Bár így belegondolva van MÁV-os ismerősöm, mintha náluk megmaradt volna a kedvezmény. Egyébként van olyan nagy energia szolgáltató cég, amelyik a dolgozóinak más tarifával számolta a fogyasztást, ilyen alapon az említett cégeknek sem szabad felróni, hogy a dolgozóinak kedvezményt ad.
Jól el lehet vitatkozni azon, hogy kinek milyen véleménye van (ebben benne is lennék), de
normális hangnemben, nem megsértve a másikat.

Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:55:36

mi ebben a bonyás? Vissza lehet kérni a jegy árának bizonyos részét. Amúgy meg OW

Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:57:10

@Dezsike: meg különben is: van olyan, hogy mobilnet:) Vagy könyv, újság, nézelődés... :D

Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:59:54

@Freddy a Krüger: ráadásul vagononként 2 wc van, egy vonatban pedig minimum 3 vagon. Van, aki életképes, a többiek beszarnak a vonaton.

Dezsike 2015.12.31. 17:11:33

@Aureliano Buendía: Van mobilnetem, ráadásul Telekomos, tudtommal a vonatokon is az van. Gond nélkül működik szinte végig, kivéve Szatymaz környékén, ott csak EDGE jön.

Aureliano Buendía 2015.12.31. 17:15:28

@Dezsike: jaja, a wifit a telekom szolgáltatja (még:)). A helyzet az, hogy amikor én heti szinten jártam arra vonattal, akkor még a butatelefonok dívtak, a wap is úri huncutság volt csupán. De javarészt Csengelénél már készülődtem leszállni, addig olvasgattam, lógtam ki derékig az ablakon, vagy pipáztam:)

(derégvolt...)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2015.12.31. 23:20:31

Érdekes ez a fűtés dolog. Ha lehűl mondjuk 15 fokra a vagon, akkor már rögtön jön, hogy jajj, lefagyott a lábujjam. Nem voltak mínuszok odakint, így a vonaton se mehetett fagypont alá a hőmérséklet.

Érdekes módon arról nem születik poszt, amikor úgy fűtenek, hogy nyitott ablakoknál is 30 fok van.

2016.01.02. 09:56:21

@Dikusz:
De, gondolom, én általában értettem a max. 50%-ot.

2016.01.02. 10:01:59

@csak egy néző:
Elvileg, tudom hogy a nyugdíjrendszert amúgy folyton piszkálják, akinek magasabb a nyugdíja, annak azért magasabb, mert előtte többet keresett fehéren, így több járulékot fizetett be. Innentől kezdve igazságtalan, ha nekiállnánk kiegyenlíteni, mert hogy szegény kisnyugdíjas. Jó, lehetne az állami nyugdíjrendszer szociális alapú, csak akkor a járulékok 50%-át manyupba kellene fizetni, hogy azért mégiscsak számítson, hogy valaki sokat tesz be a közösbe. Ja, hogy a prolik megszavaztak egy komminista kormányt, aki a 25%-ot is elvette a "burzsujtól"? Bocs, nem szóltam...

2016.01.02. 10:05:33

@Aureliano Buendía:
Úgy fél éve volt, Bajáról mentem Pestre, 2 darab desiro motorkocsi volt, az egyikben elromlott a wc és lezárták. Amellett, hogy a kocsik nem átjárhatóak, az állomáson átszállás sem lett volna megoldás, mert a másik kocsi le volt zárva, egy csoportott vett fel már túl a félúton.

2016.01.02. 10:12:00

@Peti817172M:
Kedvencem, mikor öregasszony 22 foknál fennhangon panaszkodik a kallernak, hogy hideg van, aztán befűtik 28 fokra, így rajta kívül mindenki szív.

Amúgy ezt sosem értettem, ha kint mondjuk -5 fok van, akkor amilyen ruhában kint járnak az emberek, leülve sem szabadna fázni +12-13 fok felett. Ehhez képest én majdnem mindig pólóra öltözök (ha ingben vagyok, akkor mindenképpen melegem van), és melegem van, miközben mindig vannak, akik panaszkodnak a hidegre, holott ott a nagykabátjuk is. Értem én, hogy nagy a különbség az emberek hidegtűrésében, de ennyire nagy?

Dikusz 2016.01.02. 11:02:05

@nagybalfasz: akkor ebben egyetértünk. Egyébként meg lehet nézni a MÁV honlapján, hogy ki mindenkinek ad kedvezményt. Elég sokféle van (nyilván tudod te is), olyan is, amit nem igazán értek. Láttam én már Hévízen fél busznyi német nyugdíjast (tudom, uniós szabályok) valamilyen igazolványt mutogatva. Gondolom az ottani kedvezmények ugyanúgy megilletnek minket is.
A másik, ugyan nem nekem címezted: a kocsik fűtése. Az általad említett korosztályhoz tartozva én meg szoktam kérdezni a fülkében ülőktől ha fázom, hogy becsukhatom-e az ajtót, és azt is, ha van szabad hely, hogy leülhetek-e. Ugyan még nem fordult elő, mert nem vagyok fázós (nem,nem banyaláz). 28 fokos kocsiban én is megsülnék, ezért szólnék is. Egyébként utaztam már olyan kocsiban is júliusban, ahol fűtöttek, és a kalauz azt mondta, nem tud mit tenni.
Elég gyakran utazom MÁV-val, a klotyóval kapcsolatban azért van a dolognak másik oldala is. Nem lehet egyértelműen őket okolni a gondokért. Nyilván láttál már olyan WC-t, ami körbe volt szarva-hugyozva. Azt értem, hogy takarítani kellene, de vannak olyan vonatok, nem is egy, amelyik ha beér a pályaudvarra, nemsokára fordul is vissza. Az IC-t meg általában takarítják, de ott is láttam már olyat, hogy inkább másik mosdót kerestem.
Hogy ki fázik és ki nem: saját közvetlen környezetemben tapasztaltam többeknél is, ahogy idősödik az ember, valamiért (nyilván keringési problémák) nehezebben viselik a hideget. Olyan is, aki régebben pólóban szaladgált télen, most 21-22 fokos lakásban pulóverben vacog.

WildBear 2016.01.03. 10:56:25

@nagybalfasz: Rátapintottál a másik lényegre. :)
Többek között ezért hagytam abba a vonatozást.
Hideg van, havazik, van mondjuk mínusz 5 fok, felszállok a vonatra, ahol pólóra vetkőzve ülnek, és alszanak az emberek.. rólam meg csorog az izzadság, főleg ha nincs ülőhely, nem tudok levetkőzni, lerakni a ruhámat.
Csak 15 percet megyek vonattal, de folyik rólam a víz, amikor leszállok.
Elhiszem, hogy kényelmes a végállomáson felszállóknak befűteni, aztán a 20+ fokban ülve szunyókálni, de szabályozni kellene a hőmérsékletet, nem csumára fűteni.
süti beállítások módosítása