Olvasónk ránézésre kicsit összeesküvés-elméletes-paranoid megfejtést spekulált össze a problémája hátterében álló jelenségre. Valószínűsíthetőbb, hogy egy helytelen adatlapkitöltés miatt törölték a cuccait (tippre: személyes átvétel vs. szállítási költség:van beállítás, bár az egész adatlapot tekintve világos, hogy a postázásra érti az utóbbit), minthogy egy Vatera-alkalmazott személyes bosszút hirdetett egy felhasználó ellen, de az az ügyfélszolgálat is nézzen mélyen magába, amelyik nem tudja érthetően elmagyarázni ezt a reklamáló panaszosnak. Pláne, ha 8 évig jó volt az a formátum, ahogy csinálta.
Kedves Homár Hilda!
Egy Vaterával kapcsolatos panaszt szeretnék megosztani Veled. Tudom már lerágott csont, mert a nagyon sok rá a panasz, inkorrekt hozzáállásukról és mérhetetlen kapzsiságukról, de amit most tettek az úgy gondolom minden határon túlmegy. Kérem, hogy a hozzászólók kíméljenek meg a „aki Vaterázik sikeres nem lehet” stb. hozzászólásoktól, próbáljunk a témára koncentrálni, és megoldást találni hogy lehet fellépni a cég nyilvánvaló túlkapásai és visszaéléseivel szemben. Köszönöm.
2007 év óta Vatera felhasználó vagyok, de intenzívebben csak pár éve kezdtem használni, amikor néhány megunt, használt, kinőtt, otthon már helyhiány miatt tárolhatatlanná vált holmit összeszedve feltöltögettem az oldalra, és eladogattam. Ez idő alatt 99,26-os pozitív értékelést szereztem közel 700 eladással, visszatérő vevőkkel, nem kis összeget kifizetve ezzel a Vaterának (ld. feltöltési díj, jutalék, kiemelések). Tartozásom nincs, és a fizetéssel sem késtem náluk soha. Mondhatni minta felhasználójuk voltam.
Az utóbbi időben, mióta regisztráció nélkül ráeresztették az eladókra a vásárlókat, egyre több problémám akadt a nem fizetők miatt. Emiatt néhányszor kénytelen voltam az ügyfélszolgálathoz fordulni, de nem túl sok sikerrel, ugyanis tapasztalatom szerint nem nagyon értették meg a problémát, valamint a segítőkészség legapróbb jelét sem fedeztem fel válaszaikban. Lepattintó, nem a tárgyra vonatkozó, kopizott arrogáns sablonleveiket szerintem nem kell senkinek sem bemutatni. Mint a neten olvastam, ez sajnos általános probléma náluk, sok felhasználó hagyta már emiatt ott őket, most úgy látszik én kerültem sorra.
December 9-én napközben feltöltöttem néhány apróságot, köztük pár db használt CD tokot, esti 21 órás indulással. Ám mielőtt elindult volna az aukció az egyik ügyfélszolgálatos (K. L.) leszedte, az alábbi okra hivatkozva:
Aukciója az alábbi okok miatt került felfüggesztésre:
A leírásban a vételárat terhelő, egyéb költség került feltüntetésre (pl. nem valós szállítási költség, a fizetendő jutalék, csomagolási költség). A Vatera piacterén nem megengedett olyan aukció indítása, amelyben a vételárat terhelő, egyéb költség kerül feltüntetésre! Az eladó a valós szállítási költségen kívül nem számolhat fel semmilyen egyéb költséget.
Ezt nagyon furcsállottam mivel soha nem tüntetek fel még postaköltséget sem, nemhogy csomagolási vagy bármilyen költséget.
Sőt, termékeimet az adatlapon - a postai tarifák változása miatt, - minden esetben postaköltség nélkül (!), kizárólag a termék súlyának feltüntetésével adom meg. Ebből a vevő is láthatja előre, hogy mire számíthat, és én nekem sem kell tömegesen átírnom, ha változás van. Ennek megfelelően a szállítási opcióknál is minden esetben csak a személyes átvételi lehetőség van kitöltve. 8 éve így töltök fel, ezért nem értettem, hogy hogyha eddig jó volt, aki most mi változott??!
Írtam neki a felületükön, szerintem ezt jogtalanul tették, jó lenne ha megnéznék rendesen, mert itt nyilvánvalóan nincs olyan megadva, amire hivatkoznak, tegyék vissza az aukciómat, mivel nyilvánvalóan jogtalanul vették le, és kijárna egy bocsánat is. Persze nem tették vissza, így nekem újabb feltöltési díjba került a visszatöltése.
December 12-én ezúttal nem felfüggesztettek hanem véglegesen törölték (!) azaz eltávolították az oldalról az összes licitálás alatt lévő (vevővel rendelkező, azaz eladás alatt lévő), valamint kiemelésért fizetett termékemet a rendszerükből, ugyanerre az okra hivatkozva. Ez azért is nonszensz, mert az egyik termékemnél mérete miatt kizárólag személyes helyszíni átvétel van, azaz nem postázom. (tehát még a kalkuláláshoz szükséges súlyt sem adtam meg). Tehát a hivatkozás alap ld. postaköltség, csomagolási költség újból teljesen alaptalan! Ám már vissza sem tudnám tölteni, mert végleges törlésre került ezúttal licitekkel, vevőkkel együtt…
ÁSZF szerint pedig csak akkor törölhetik a terméket, ha az jogellenes, sértő, vagy erkölcstelen (pl.: veszélyes robbanóanyag, fegyver, kábítószer, hamis termék,emberi szerv stb.). A szóban forgó termékek: retró malomjáték, tömörfa asztal, táblázatkezelési ismeretek (matek könyv), Dürrenmatt könyv, kaputelefonszett, női mellény, bor, Unix kézikönyv, szociológia tankönyv, muskátlitáp. Igen elég röhejes hogy ezekkel milyen szabályt sértettem (ha nem én lennék még talán tudnék is rajta nevetni), hiszen egyik felsorolt törölhető kategóriába sem esnek bele. Csupán egy dolog a közös bennük: vevő volt rájuk,aki most ugyanúgy néz ki a fejéből, mint most én, hogy amire licitált és pár napon belül megnyert, kifizetett, megkapott volna az most nincs sehol!
A Vatera egy közvetítő felület, és nincs joga törölni olyan termékeket, amik nem a tiltott kategóriába tartoznak. Az hogy „csak” a licites termékeimet törölték ebből nyilvánvaló a bosszú, amiért szólni mertem a pár nappal ezelőtti túlkapásuk miatt. Egyértelmű, hogy ez a Vaterát képviselő ügyfélszolgálatos munkatárs rosszindulatú, kicsinyes aljas bosszúja, amire nincs semmilyen mentség! Ezzel a Vatera nemcsak nekem ártott hanem buta módon saját magának is, hiszen ezennel nemcsak az licit/eladás alatt lévő termékeim biztos jutalékától esett el, hanem innentől fogva termékeimet máshol fogom hirdetni és eladni (ami kb. 400 terméknél nem kevés összeg).
Mellékelten küldöm az elsőként levett CD-k adatlapját, jelzem minden feltöltött termékem adatlapja ugyanígy néz ki.
Kérem szakértőjük véleményét, mivel a szerződésszegés, jogsértés és szándékos károkozás ténye (törölt termékek feltöltési költsége, kiemelések, eladások utáni jövedelemkiesés stb.) a Vatera részéről nyilvánvaló, amit nem fogok annyiban hagyni!
Köszönöm.
UPDATE jan. 6. 21:22
Kedves Homár!
Légyszives tedd közzé ezt a kiegészítést, mivel úgy érzem egy kicsit félrecsúszott a poszt értelmezése. Aki nem Vatera felhasználó, az nyilván nem tudhatja, semmi baj.
Az oldalon való megjelenésekért 9 ft/termék díjat kell fizetni (kötelező). Ehhez jön még a listaoldali kiemelések díja, ami 660ft-ot jelent termékenként (ez opcionális). Ez mind eddig csak a megjelenés. Sikeres eladás után pedig a Vatera a termék eladási árának 6%-át jutalékként kiszámlázza. Ezt mind az eladó fizeti.
Konkrétan kár is ért, hiszen több termékem eladás alatt volt, azaz licittel rendelkezett, 1-2 napon belül a vevő megvette volna, ez kb. 20 ezer ft-nyi összeg.
A félreértések elkerülése végett a Vatera csomagolási költség felszámítása miatt törölte a termékeimet, amit bizonyítani nem tudott, a felhasználói oldalon lévő részletes értékelés szerint, (ami 674 vevő visszajelzése) sem támasztotta alá a Vatera állításait. .
Szállítás és csomagolás Az Eladó magasabb költséget számolt fel, mint amit eredetileg a termékleírásban megadott. (0 vélemény)
Az Eladó olcsóbb szállítási móddal küldte el a terméket, mint amiért én fizettem. (0 vélemény)
Az Eladó több terméket egy csomagban küldött el, pedig mindegyik termékért külön felszámította a szállítási költséget. (0 vélemény)
Mivel törölni csak tiltott termék esetén lehet, ezért kértem, hogy küldjék át ÁSZF azon pontját, mely alátámasztja tettüket. Ilyet természetesen nem tudtak küldeni, ellenben megfenyegettek, hogy "figyelni fognak".
Időközben a Vatera - bár a szolgáltatást nem teljesítette - , pofátlanul kiszámlázta a díjakat, amit nyilván nem fogok kifizetni.
Köszönettel:
UPDATE 2. jan.8.
Megjött a Vatera válasza, ami azért árnyalja kicsit a képet.
A Homár blog megkeresésére ezúton szeretnénk a megjelent írásra reagálni.
A levélíróval megtörtént esetet annyival tartjuk szükségesnek kiegészíteni, hogy a kérdéses aukciók kapcsán még december 9-én írásban jeleztük felé, hogy több termékének leírásából távolítson el egy olyan szövegrészt, amelyben az szerepelt, hogy fenntartja magának a jogot csomagolási költségek felszámítására, abban az esetben, ha azt Ő szükségesnek látja. A Vatera számára kiemelten fontos felhasználóinak védelme és a lezajlott tranzakciók biztonsága, különösképp az árak és egyéb díjak tekintetében, és szeretnénk elkerülni, hogy a jóhiszemű vásárlókat később nem várt költségek terheljék egy-egy félreérthető vagy félrevezető termékleírás miatt. Emiatt az oldal szigorúan szabályozza, hogy egyes aukciók kapcsán milyen információkat, hol és milyen tekintetben szükséges megadni ahhoz, hogy az áru értékesíthető legyen felületünkön.
Első felszólításunkra ügyfelünktől nem érkezett válasz, így üzletmenetünknek megfelelően ismételten felszólítottuk az üzletszabályzattal ellenkező pont javítására a terméklapon. Ezt követően, december 11-én egyetlen terméknél módosította leírást (annál az egy terméknél, aminek a terméklapjáról képet küldött az itt megjelent levélnél), azonban a többi aukció leírásában nem tette meg ezt a módosítást, így azok továbbra is szabálytalan leírással szerepeltek.
Mivel továbbra sem történt változás, a harmadik felszólításunkat követően, december 12-én "Rendkívüli figyelmeztetés" megjegyzéssel töröltük azokat a tételeket, amelyek továbbra sem feleltek meg az előírásoknak. A képen látható, a felhasználó által kérésünkre módosított termék nem is került törlésre, mivel ez így már szabályos volt. Ilyen esetben szubjektív mérlegelésre nincs is módunk, így mind a licitált, mind a nem licitált áruk törlésére is sor került, miután ezek kivétel nélkül ellenkeztek a Vatera ÁFF 3/7. pontjában foglaltakkal.
Vatera
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.06. 14:47:34
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 14:48:07
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.06. 14:51:39
Úgy, hogy nem használod többet.
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 14:54:38
Könnyen elképzelhető. Ha valaki kap törlési jogot, nagyon könnyen esik bele abba a csapdába, hogy túl sokat alkalmazza, és pofára törölget. Khm...
ancsika 2016.01.06. 14:57:13
sáros_tehén 2016.01.06. 15:01:29
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.06. 15:10:18
Visszafizetik és kész.
sáros_tehén 2016.01.06. 15:15:38
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 15:21:10
milyen nőazilyen 2016.01.06. 15:25:29
Relevánsan, nekem ha ilyen cuccaim lennének kimennék velük a bolhapiacra, mert a Vateráról már annyi rosszat halottam.
KaTe 2016.01.06. 15:26:45
Az az a hely ahol ebayről, amazonról meg még kitudja honnan beszerzett gagyi kínai vackokat árulnak többszörös haszonnal úgy, hogy 4-5 hetes szállítási időket ígérgetnek?
Jó hely, egyszer használtam is. Egyszer. Nagyon szeretik a jutalékot.
Amúgy meg, posztoló örülj hogy nem fizetnek, hidd el abban sincs köszönet ha fizetnek. eBayen például nagyon szeretnek különbözö case-ket nyitogatni, miután megkapták a termékeket. Paypal pedig szépen bólogat, az eladótól pedig bevasal minden fillért.
Csak én érzem úgy, hogy ezek az aukciós portálok kezdik elfelejteni, hogy valójában kikből is élnek? Értem én, hogy kell az új vevő, pörögjön a biznisz, de a jutalékok nagyrészét mégis csak az eladó fizeti ki a szolgáltatónak...
Thule 2016.01.06. 15:27:47
Emellett pedig nem kell lustának lenni, ott vannak a szállítási sablonok, csinálsz kb 4db-ot tömeg alapján, és évente egyszer, amikor a Posta árat emel, módosítod a 4db sablont. Ez kerül kb... 2 percbe sablononként, maximum. Nem értem, erre miért nincs időd, pofonegyszerű dolog.
A Vatera ügyfélszolgálata viszont tényleg egy rakás sz.... , a helyes megoldás nyilván nem az ilyen büntető-törlés lett volna, hanem a probléma normális leírása és a figyelmeztetés, hogy javítsd ki.
atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 15:29:20
milyen nőazilyen 2016.01.06. 15:29:51
rarabel 2016.01.06. 15:41:24
Terézágyú 2016.01.06. 16:09:12
E cikk témája a poszter és a vatera kapcsolata, tehát ha valaki beírná a fenti mondatot, akkor az a témára koncentrál...
Venyigeszu 2016.01.06. 16:11:17
chili wili 2016.01.06. 16:34:27
Szállítási költség: van"
Ezért törölték a hirdetésedet, kedves paranoiás, és mivel nem hagytál fel a butaságból fakadó, nem szándékos szabályszegéssel, töröltek.
Terézágyú 2016.01.06. 16:47:07
Mennyi költséget számolsz fel, hogy feltöltöttél valamit a netre?
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 16:52:32
Terézágyú 2016.01.06. 16:58:59
Ja bocs. Most kiderült, hogy én nemcsak eladóként, de még vásárlóként, sőt még csak nézelődőként sem voltam soha a vaterán.
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 17:28:22
Nah, gyönyörűen levezetted, piros pont jár érte.
"a helyes megoldás nyilván nem az ilyen büntető-törlés lett volna, hanem a probléma normális leírása és a figyelmeztetés, hogy javítsd ki."
Igen. tipikus esete annak, mikor mid a két fél hülye.
Mondjuk mennyi munkába került volna eleve nem megengedni ilyen hirdetés feladását? "Fatál error: Nem adhatsz meg szállítási költséget személyes átvétel esetén." És akkor nem kell kitiltani a jólfizető ügyfelet, és nem kell levelezgetni vele.
Darth Revan 2016.01.06. 17:54:06
persze egyszerubb torolni, mint foglalkozni az ugyfellel, majd par ev mulva a segguket is kinyalnak, ha mar a kutya nem akar a szar ugyfelszolgalt miatt naluk eladni.
gabors 2016.01.06. 19:21:03
es mit var itt a hivatalos homar ???
erre semmit relevansan nem lehet irni (kar senkit nem ert....) az hogy a vatera valakit kitilt vagy nem teljesen a sajat dontesuk...
amugy kerdeznem posztolo fizette az adokat ???
mert biztos volt olyan bizbszasz amin volt haszna ? ha nem akkor miert csinalta ??? hacsak nem vatera befekteto ...
kukaba is tehette volna a "néhány megunt, használt, kinőtt, otthon már helyhiány miatt tárolhatatlanná vált holmit"
netiltski1 2016.01.06. 19:43:08
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 19:49:52
@atpijkamo99: Így se kell vele levelezgetni, mert leszarják :D
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 20:21:22
atpijkamo124 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 20:46:43
netiltski1 2016.01.06. 20:51:51
Antalbaba 2016.01.06. 21:03:11
gabors 2016.01.06. 21:34:58
'közel 700 eladással, visszatérő vevőkkel,"
"50 ezerig nem kell adózni ilyesmi után."
elosszam neked a 700 eladast ???
mar (szeritem) a vateranak tobbet perkalt le mint 50 ezer !!! es ez nem darabonkent 50 ezer .... (gondolom ezt Te is tudod)
nem tudom kit idezek ....
most akkor mi van ???? (hilda pls nem tilts ....) mindez ezerrel relelvans ...
Mit akar a poszter ???
gabors 2016.01.06. 21:35:54
az mi ???? ami benne van ???
netiltski1 2016.01.06. 21:40:18
gabors 2016.01.06. 21:46:31
ez miert jelent meg ??? hol vannak a GVI- ... ize hozzaertok ???
posztolo ezt irja ha jol ertem
"Mivel törölni csak tiltott termék esetén lehet, ezért kértem"
Mi van???? Vatera (vagy barmelyik ceg ... normal eseteben) akkor torol es azt akit akar ha hulyek vezetik igy is tortenik ha Jeff Bezo akkor meg Amazon kapish ???
Nem egy alkotmanyos jogod hogy a vateran eladhass barmit (((((( tudom ati irja hogy ez is belefer ))))))))
gabors 2016.01.06. 21:50:12
mit akar a posztolo ????
de meg 8 ev alatt 700 sem tunik 50 ezer alatt ... szoval ... meg egyszer mi van ???
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 23:25:11
8 gabors
2 sugargiraffusplumps.
1 psmith
1 milyen nőazilyen
1 megamen
1 Leone_510
1 Icepick77
1 Gábor Juhász
1 CID.
1 Blogger Betti
1 atpijkamo131
1 atpijkamo130
1 atpijkamo126
1 atpijkamo120
1 atpijkamo113
1 7roller
atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 23:25:33
atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 23:29:11
/Máté evangéliuma 5,11/"
Csak hibás a fordítás. Boldogok vagytok = Vaterára regisztráltam.
netiltski1 2016.01.07. 00:37:32
Kaoraku 2016.01.07. 00:50:17
És egy fizetős szolgáltatásnál nem úgy működik, hogy azt csinálok amit akarok, mivel egy szerződés jött létre a két fél között, amit meghatározott feltételekkel bonthatnak csak fel úgy, hogy aztán ne kelljen a másiknak kártérítést fizetni.
gabors 2016.01.07. 02:21:56
Sok sikert az ugyvedjeinek ... ha talalsz esetleg aki segit perleni .... ahogy irod a szezodest akkor bontja a vatera (es masok is) amikor akarjak... annak az eselye hogy Te/en vagy barki mas perel szinte zero. Mert mit nyersz ??? komolyan mit nyerhetsz semmit ...vagy szinte semmit ahhoz kepest amibe ez kerul....
vannak az usa-ban a csoportos perek de ott sem a "felhasznalo" nyer hanem az ugyvedi csoport aki (nem mindig) nyer....legtobb esetben peren kivul ..
szoval amit irsz irrealis
gabors 2016.01.07. 03:29:11
eszre sem vettem !!!
most hogy itthon vagyok par napig es homarozhatok ... maris 8x toroltek de egyelore nem vagyok tiltva ...'
pedig nagyon probalok relevans lenni ... ez valoszinuleg nem fogja tulelni hildat ...
gabors 2016.01.07. 03:30:44
na en is igy gondoltam vagyis evi nehany tucat mar boven meghalad(hatja) ezt ha megeri nem a kukaba baszni a cuccost ...
psmith 2016.01.07. 06:30:36
egyébként leszarom :)
poszter meg sajnos a seggét a földhöz verheti, úgysem ér el semmit a vaterával szemben, egyelőre valószínűleg szalad a szekér, mert le se szarják a felhasználói sirámokat.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.07. 06:50:18
Öhm, honnan tudod, hányat adott el évente, és hány éve használja azt a szart? Felesleges ilyeneken rugózni.
A poszter meg azt akarná, hogy egy cég, ami a szolgáltatásából él, működtesse azt a szolgáltatást rendesen, de hát a Vaterától aztán vrhatja, mert az kb. egy lehúzós áfacsaló banda szintjén van.
-creeper- 2016.01.07. 07:45:22
Engemvert Humperdinck 2016.01.07. 10:01:28
Engemvert Humperdinck 2016.01.07. 10:06:53
MrZed001 2016.01.07. 10:24:56
A poszter meg sikeresen perelhetné elmaradt haszon címszó alatt.
A vatera dolga megoldani, hogy hibásan ne kerülhessen fel hirdetés. Se kliens oldalon js-be, se szerver oldalon nem egy megterhelő dolog. Onnantól kezdve pedig, hogy befogadták a hirdetést (és a béna ellenőrzésüknek köszönhetően mégis van benne hiba), már csak sűrű elnézés kérés közepette MÓDOSÍTHATNÁK azt a T. ügyféllel közös megegyezés szerint, nem pedig törölni (egyoldalú szerződésmódosítás ??).
Törölt után pénzt kérni, azt meg nem csak hogy pofátlanság, de szintén törvénytelen, hiszen ha nem nyújtasz/felmondasz egyoldalúan (törvénytelenül) egy szolgáltatás nyújtását, akkor mégis mi jogon kérsz érte pénzt?
Vicces is lenne, hogy miután visszaadtam a mobil előfizetésem, még pár évig számlázná ki nekem a szolgáltató a havi díjat.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.07. 10:33:13
A következő 'omár postba' majd jön a behajtó :D
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.07. 16:42:12
Két perc múlva törli, mert szabálytalan.
Mint annak idején a kapcsolási díj. Kicsöng, üzenetrögzítő, lebaszod, fizetsz. Vagy még ma is az SMS. Na, ezt konktrétan leírta egy köcsög ügyfélszolgálatos: a szolgáltató az SMS küldését teszi lehetővé, azért kell a díjat fizetni, ha te elküldted. Az, hogy nem érkezett célba (hálózati hiba, hibás szám, elérhetetlen fogadó fél-->elévülő üzenet), senkit nem érdekel.
axolotl77 2016.01.07. 20:53:06
Erre a kedvesen dagályos eladó a személyes átvétel ellenére még benyomta a szállítási költséget.
Mi nem lehet ezen érteni? Mert én megértettem. Ott mit nem lehet? ("Halló! Van itthon valaki? Gondolkozz, McFly! Gondolkozz!")
Egyébként javaslom, hogy várjuk meg a Vatera válaszát! Hátha némi apróságot elhallgatott a kedves...
zdanee 2016.01.08. 00:45:14
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.01.08. 03:20:06
sáros_tehén 2016.01.08. 13:48:12
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.10. 21:44:29
Szerintem.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 13:43:38
zolee001 2016.01.13. 05:33:53
Behajto kérdezi,hogy mikor akarom befizetni?
Soha
Miért?
Mert büdös zidoknak nem fizetek.
Vatera a biztosnágos piactér,aha nem akarja vki beperelni öket?
axolotl77 2016.01.13. 23:25:33