Az bizony az Emag, ahol most sem a holdjáró építés a téma, hanem a pénzvisszautalás, ami valahogy sosem megy gördülékenyen. Lehet, hogy némi átszervezésre szorulna az ügyfélszolgálati-, panaszkezelő- és sztornírozó rendszer.
Tisztelt Tékozló Homár blog!
Tavalyról kell indítanom a történetem. Úgy döntöttem, a karácsonyi vásárlást nem könyökölve, embertömegben teszem meg, hanem internetes webáruházból szerzem be a kiszemelt ajándékokat. Gyakran vásárolok különböző webáruházakból itthonról és külföldről is, soha semmi problémám nem volt eddig. Ki is néztem pár ajándékot az emag.hu-n. Ahogy kell kosárba raktam, kifizettem, munkahelyemre történő kiszállítást kértem. A vásárlás 2015.12.15.-én történt. Az emag tájékoztatott, hogy a kiválasztott termékek közül kettőt, partner áruházból szállítják.
Na ekkor kezdődtek a gondok. Az egyik termék (Modecom Charkton 15,6 notebbok táska - narancssárga) annak ellenére, hogy a webáruházban kosárba rakható volt, készletet jelölt az oldal, mégsem volt kapható. Erről a forgalmazó cég ebolt.hu 2015.12.17.-én emailben tájékoztatott. Felajánlották, hogy a vételár 3.307 + szállítás összesen 4.297 Ft bruttó összegben választhatok más terméket, vagy elállhatok a vásárlástól. Aznap emailben elálltam a vásárlástól.
Sikerült ugyanolyan táskát vennem a media marktban 2.600 Ft-ért. Gondoltam a vételár visszautalása automatikusan megtörténik. Hát nem. Az ebolt az elállást sajátosan értelmezi. Elállsz, vagyis az amúgy sem kapható kifizetett termék vételáráról is lemondasz. December 27.-én elfogyott a türelmem és az emag-on keresztül panaszt tettem, hiszen a vásárlás ott bonyolódott, egy fizetés volt csak. Aznap kaptam egy emailt, hogy a partner felé kezdeményezik a visszafizetést.
Vártam, de a pénz nem jött. 2016. január 4.-én ismét panaszt tettem az emag-on. A forgatókönyv ugyanaz volt email/ígéret. Továbbra sem érkezett semmi. 2016. január 11.-én ismét panaszt tettem, kicsit emelkedettebb hangnemben. Na ekkor már megjelentek valósnak gondolt nevek a levelezésben, nem sablon leveleket kaptam. Kérték, hogy adjam meg a számlaszámom és a 4297 Ft-ot visszautalják, mindezt a gyorsabb ügyintézés érdekében. Kártyával vásároltam, így elfogadtam, hogy tényleg gyorsabb a banki átutalás, mint a jóváírás. Megadtam a számlaszámom.
Az azonnali utalás máig nem jött meg. Ma próbáltam telefonon elérni a kapcsolattartót, nem veszik fel a telefont. Küldtem újabb emailt semmi válasz.
Hát itt tartunk most, én türelmes ember vagyok, de elfogadhatatlan, hogy egy készlet hiány miatt, arra nem képesek, hogy maguktól kezdjék el az ügyintézést. Miért nekem kell a pénzem után futni? Máshol valahogy ez kulturáltabban működik, és most elsősorban nem a paypal moneyback quarantee-ra gondolok, meg az aliexpress panaszkezelésére, mert az Magyarországhoz képest űrtechnika.
Tisztelettel:
H.T.
UPDATE jan. 17.
Szerkesztőségünknél jelentkezett az Emag, hogy szeretné felvenni a kapcsolatot a levélíróval.
The Good Boy ! 2016.01.15. 18:53:43
ancsika 2016.01.15. 18:56:45
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.15. 18:59:18
Romániához képest, haver.
S.C. Dante International S.A. , Bukarest
Én még az Edigitalt is védem, bár kapott az itt már elleget, de nem tudok elképzelni olyan szkenáriót, hogy bármit az Emagnál vegyek.
InTheGajd 2016.01.15. 18:59:32
The Crazy One 2016.01.15. 19:16:22
amindenes.blog.hu 2016.01.15. 19:36:11
Dikusz 2016.01.15. 20:25:51
Kérdésem: Mennyi kell még ahhoz, hogy megtanulják az emberek nem mindig jó előre fizetni?
Tudom, mindenki járhat így, könnyű tanácsot adni kívülről. Én is járhatnék így, de nem fogok, nem fogok vásárolni soha webáruházból. Attól még elhiszem, hogy másnak ez megfelel, de mint ez ez eset is mutatja, sokszor jóval többe kerül, mintha üzletbe venné meg.
yuden 2016.01.15. 20:35:43
Előre utalni csak megbízható webáruházban szabad, talán életemben eddig 2x fizettem előre, akkor is paypal-lal, egy magyar neves akvarisztikai webshopban (GA).
Együtt érzek a postolóval, mert bár nem vagyonokat dobott ki, azért még 500 Ft-ot sem ajándékozok semmilyen áruháznak. Vásárlás előtt érdemes rápillantani legalább a cégadatokra, hogy gubanc esetén pesti címen lehet verni az asztalt, vagy csak csúnya szavakat tudok dobálni egy külföldi székhelyű cég kapcsolattartójának..
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.15. 20:57:31
pöndörödő macskaseggszőr 2016.01.15. 21:19:32
Dikusz 2016.01.15. 21:27:39
Nagy igazságod vagyon, az a lényeg, hogy hülye kérdésre nem csak ilyen válasz kaphatok.
Dikusz 2016.01.15. 21:31:10
neet 2016.01.16. 06:53:19
Amúgy: emagtól nem rendelünk semmit, max a lovainkat, de nem fizetünk előre.
Jelzem, dec.15-én már a tescoban sem volt semmi, kari soping okt-nov-ben sikeresebb, pláne netről.
Apróság, de idegesít: a kiválasztott termékek közül kettőt, partner áruházból szállítják. Francért a vessző. Mostanában, mindenki, mindenhol, vesszőt, helyez, el. Ettől, menőbbek, a, mondatok? Mert, 3x, kell, elolvasni, mire, érthető, lesz.
neet 2016.01.16. 06:54:51
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.16. 08:23:09
"Hát itt tartunk most, én türelmes ember vagyok, de elfogadhatatlan, hogy egy készlet hiány miatt, arra nem képesek, hogy maguktól kezdjék el az ügyintézést."
1. nem kéne türelmesnek lenni, 2. magyar cég nem kezd magától semmit, főleg ha fizetniük kéne 3. rájuk borítani az asztalt. 4. nem értelmezhetné sajátosan a törvényt ugye.
GVTI hun-e van-e ilyenkor?
@Dikusz: Az megvan, hogy itt csak azt látod, amikor megszívatták a vásárlót? Mert azt a sok-sok ezer rendelést nem látod, ami rendben célba ér, és semmi gond...
Amúgy ne vegyél, neked is jogod van magadat szívatni :D
nekem pl. pont az a bajom, hogy nyitvatartási időben dolgozom, a szabadidőmben meg nem akarok szar boltokban mászkálni hülyék között (jobb dolgom is van), így amit lehet, postán rendelek. (Nem beszélve arról, hogy tényleg sokszor olcsóbb.)
Dikusz 2016.01.16. 08:25:09
Nem azt mondom, hogy nem kell neten vásárolni, én sem vagyok még olyan öreg, hogy ne értsem meg mi az előnye, de két nagy üzletközpont van elérhető közelségben (bár a helyi madaras belső átrendezése nagyon nem sikerült), és én szeretek nézelődni.
Dikusz 2016.01.16. 08:57:30
Még ehhez írnám: a Homáron is néztem a témához tartozó posztokat: decemberben járt le a T-s hűségszerződésem. Egy T-s poszton belül is a hozzászólásokat olvasva nem tudtam eldönteni, hogy váltani kellene vagy nem, minden szolgáltató mellett szólt negatív és pozitív tapasztalat. Végül maradtam T-s, pedig az összes Homáron megjelent szolgáltató jelen van a környéken. Ebben a témában a véleményed érdekelne, jól tettem-e, hogy maradtam.
A második bekezdésben írtam is erről, csak nem akartam a hszt.- még jobban nyújtani, de tudom, hogy könnyen beszélek, mert már nap közben is ráérek vásárolni menni. Azért remélem kapok piros pontot, hogy legalább nem akkor foglalom a helyet a villamoson a banyatankkal (amit baromira utálok én is, csak a gond van vele), amikor mások dolgozni mennek.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.16. 09:37:10
Én amúgy ithtonról keveset rendelek (nem veszek új cuccokat, mert vagy nem kellenek, vagy akkor már veszek használtan, fizese más a boltból kihozási felárat), de még a leginkább noname webshopokból sem volt bajom. Még előre utalással sem (igaz, azok meg annyira piti cuccok voltak, hogy nem érte meg a boltnak sem stiklizni).
Uganakkor üzletközpontokkal aza baj, hogy az adott dologból elérhető kínálat tizede sincs a polcokon, ha valami nem mindennapira vadászol; így aztán lehet, hogy egy szaküzletben sokkal normálisabb cuccot kapsz, olcsóbban. Hiperbe kb. kaját venni érdemes menni, kivéve esetleg a barkácsáruházakat, de azok is drágák; néha jobban megéri kisebb helyekről beszerezni.
A T amúgy viszonyleg egyértelmű; ha optikai hálót tudnak hozzád húzni, az oké, nem rosszabb a többinél; ha nem, akkor borzalmas szar netet adnak borzalmas drágán, a legrosszabb az ár-érték arányuk. A legjobb meg a Digié. Ha meg baj van velük, akkor mindegy, melyik szívat.
Amúgy én már régen úgy vagyok, hogy nincs hűségem. Ami szolgáltatás van, arra lejár, ár nem emelkedett, akkor mondom le, amikor akarom.
PongLenis 2016.01.16. 11:08:57
Meghaltam 2016.01.16. 14:12:35
(Persze amúgy igazad van, sok 1-2-néhány dolláros kacatot rendeltem Kínából már, de pár nem ért ide sosem. Viszont elfogadom, hogy ez benne van, cserében a töredék magyar árért.)
Meridian74 2016.01.16. 15:23:33
Mi a probléma vele? Bérletet is előre veszel, oszt nem tudhatod azt, hogy holnaptól nem sztrájkol a MÁV a BKV-val karöltve...(?)
Amúgy meg MédiaMarktban 1 hónapja (a balck friday alkalmával) vettem 9900-ért egy lézernyomtatót, 2 nap múlva meg is jött, flottul. Korábban meg vettem valami dzsunka webáruházból számítógépházat az is megjött. Máskor CPU coolert (Grand Kama Cross v2.0 ajánlom mindenkinek kurva jó, és már könnyen felszerelhető a v1.0-val szemben), meg HDD dokkolót is... sőt. 2012-ben a radium.hu-ról 200K-ért vettem egy HP laptopot is, az is rendben megjött és azóta is műkszik. Tud ez működni Magyarországon is, nem azon múlik, hogy előre vagy utólag fizetsz.
Jegkoko 2016.01.16. 15:30:37
Meridian74 2016.01.16. 15:33:35
Ez viszont korrekt, én is csak olyan helyről vásárolok a neten, amelynek van rendes üzlethelysége (boltja) a közelben. Szükség esetén be lehet menni od a személyesen, és nem tudnak elbújni sem, ha kenyértörésre kerülne a sor. Pl a radium.hu is ilyen. A lapotopot picivel, tényleg csak picivel olcsóbban is meg tudtam volna venni, de az olyan hely volt, ahol semmi érdemi cím nem volt megadva.
Csak weboldal, és mögötte egy személy aki összegyűjti a megrendelési igényeket, ezzel elmegy a nagykerbe, oszt megrendeli onnan, majd azután postázza - na ez nem bolt.
A megbízható webes áruházak mögött mindig van valódi bolt is, ahol értékestenek is, és egyébként pont emiatt naprakész a készletinformációik is. Azaz a fenti eset nem fog előfordulni ezáltal.
Meridian74 2016.01.16. 15:38:40
gabors 2016.01.17. 19:08:31
"Tavalyról kell indítanom a történetem. Úgy döntöttem, a karácsonyi vásárlást nem könyökölve, embertömegben teszem meg, hanem internetes webáruházból szerzem be a kiszemelt ajándékokat"
Ha nem amazon akkor van 75% eselyed hogy szivni fogsz (nem szivart)...
gabors 2016.01.17. 21:33:54
gabors 2016.01.18. 01:19:28
miert ????
tegnap jott meg EGY nappal korabban mint igertek az antibiiotic akarmit amit a gyarto ceg kb 10 dollarrla tobbert szalit es nemi ingyen ... (nem vagyok hagyma)
gabors 2016.01.18. 01:22:46
nincs reszvenyem sanos vagyis nem hirdtes !!
AtiSnatch 2016.01.18. 07:33:57
rarabel 2016.01.18. 09:51:58
joska61 2016.01.18. 11:11:52
Tron65 2016.01.18. 18:03:16
Gratulálok emag!
Ha ennyi adatból nem tudjátok kikeresni, hogy kivel leveleztetek, szerintem rúgjátok ki az ügyfélszolgálatosokat.
2016.01.19. 09:51:27
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.01.19. 22:53:34
Pic 2016.01.20. 18:22:37
NA AKKOR TISZTÁZZUNK EGY-KÉT DOLGOT.
Azért tudom, mert az én cégem is EMAG alvállalkozó. Nevet nem említenék, mert az EMAG megöl és sajnos a jó marketing és a sok hülye vásárló miatt jó a forgalom onnan.
1. Az EMAG-nak vannak saját termékei és saját raktára, de ez a kisebb rész és ez szigorúan csak az övé.
2. Az EMAG az alvállalkozókat vagyis a beszállítókat nem úgy kezeli, mint más cégek (Edigital, Bookline, stb). Ugyanis itt az alvállalkozó nem szállítja be a megrendelt árut az EMAG-hoz, hanem direktben küldi az ügyfélnek. Emiatt ha valaki sokat rendel, simán kaphat 4 helyről csomagot, 4 különböző futárral, 4 különböző időpontban kiszállítva és természetesen 4 db kiszállítási díjért.
3. Ez az EMAG-nak is nagyon megéri így, hiszen nem csinál semmit viszont az alvállalkozóról legombol egy szééép jutalékot.
4. Az alvállalkozónak kötelessége használni az EMAG nagyon gáz, hihetetlenül, borzalmasan szar rendszerét, amiben mindent manuálisan kell csinálni és folyamatosan az EMAG supportot basztatni. Természetesen a készletinfót is én állítom be manuálisan, TEHÁT SEMMI KÖZE a valós készlethez..... Akinek nagyobb a forgalma egy idő után megőrül és sok pénzért fejlesztet EMAG illesztő programot, hogy tudja kezelni a dolgot....
ÉS ÍGY SEM TÖKÉLETES.
5. Ha probléma van az EMAG nem segít semmit, direktben letolja a szart az alvállalkozónak.
6. Az Ebolt védelmében egy kis info a pénzről. (Dolgoztunk már velük, korrekt srácok és ez most nem dícséret, ők tényleg a topban vannak. ) TEHÁT vegyünk egy kártyás fizetést mert ugye XXI. század meg mifene.
- A szerződött pénzügyi partner a PayU küld egy értesítést, hogy vásárlás történt.
- Az EMAG rendszerében a megrendelést természetesen nem látom.
- egyszercsak jön EMAGTÓL az üzenet, hogy rendelés, kártyás fizetéssel
- vegyünk egyszerű esetet: kiszámlázzuk, kiküldjük, megkapják, használják.
- kb 5-6 nap múlva a PayU küldd egy elszámolást, hogy milyen EMAG megrendelések után fog pénzt utalni. "Természetesen" csak EMAG azonosítókat használnak, rossz adatbázis formátumban, így nyomoznom kell, hogy melyik vásárlás után fog befolyni pénz a kasszába.
- Az értesítés után kb 4-6 nappal megérkezik a pénz.
Ez azt jelenti, hogy a vásárlás után kb 2 héttel később van a kereskedő a pénzénél.
Namost amikor jön egy ilyen variáló okostojás, aki vásárol majd meggondolja magát, majd lemondja... a fentiek fényében képzeljétek el azt a kakahalmot ami akkor van.
Megjegyzem amikor ilyen van MI SEM ADJUK VISSZA A PÉNZT, amíg az nincs nálunk. tehát kb 2 héttel a vásárlás után adjuk vissza mi is a pénzt.
Jó. Oké. Finomítok. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az első pár alkalommal mi is azonnal visszaadtuk a pénzt. De erről gyorsan leszoktattak minket.
Miért is?
1. Igazság szerint elvből nem adok vissza senkinek olyan pénzt, amit meg sem kaptam.
2. Az EMAG / PayU páros időnként, ötletszerűen saját hatáskörben visszafizeti a pénzt a vevőnek, természetesen erről az alvállalkozót nem tájékoztatja. Az csak az utalásból derül ki, hogy "jééé, ezt a pénzt már le is vonták". Tehát simán előfordult olyan, hogy a kedves vevőnek az EMAG/PayU is visszautalta a pénzt ÉS mi is. Aztán persze lehet kuncsorogni a kedves vevőnél, hogy adja vissza a pénzt. Mit tesz isten, ilyenkor a kedves vevőnek sem sürgős. : ))))
atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.20. 19:57:57
Élvezetes volt a leírás.
JustMe007 2016.01.21. 17:42:30
Dolgoztam több "nagy" hazai webshopban, a visszautalás sehol sem automatikus, ennek leginkább technikai okai vannak.
DE! Tényleg tök felesleges előre utalni. Attól nem lesz neked jobb, nem fogsz jobb ellátásban részesülni, sőt adott esetben még növelheti is a kiszállítás idejét.
Pic nagyon jól leírta a lényeget, főleg ami pl a PayU-t illeti.
Alkalmazottként , és már vállalkozóként, üzleti partnerként is dolgoztam velük, sajnos gyakran fordulnak elő problémák az elszámolásban.
Persze ilyenkor jön az ügyfél, hogy ez nem az ő gondja, ő a webáruházzal szerződött. Persze, ez igaz, de struccpolitika.
2016.01.22. 00:23:48
Akkor minek szarakszol ennyit ?!
A bankodnál indítasz egy chargeback kérést és kész.
mionlinefizetunk.blogspot.hu/2011/09/chargeback-avagy-az-e-vasarlas-vedelme.html
2016.01.22. 00:28:35
"Ez azt jelenti, hogy a vásárlás után kb 2 héttel később van a kereskedő a pénzénél."
Közérthetően : és.... ki nem szarja le?!!!
Vevőként közöm hozzá?
"Megjegyzem amikor ilyen van MI SEM ADJUK VISSZA A PÉNZT, amíg az nincs nálunk. tehát kb 2 héttel a vásárlás után adjuk vissza mi is a pénzt."
Egyszerű:
"A szabályok szerint a kereskedőnek a vásárlástól való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számítva 14 napon belül vissza kell térítenie"
Ennyi.
Ha nem teszi >> akkor egy rohadék, jogsértő.
Pink Pancser 2016.01.25. 11:57:17
Szerkesztőségünknél jelentkezett az Emag, hogy szeretné felvenni a kapcsolatot a levélíróval."
Emag elolvasta a cikket? Akkor tudhatnák, hogy a poszter már felvette velük a kapcsolatot. Vagy ez náluk általános és nem tudják melyik az a megszívatott vásárló a sok közül akinek most vissza kéne adni a lóvét?