Tékozló Homár

Másfél hónapja ugrott el a telekomos szerelő egy set top boxért, azóta is várnak rá/ Frissült a Telkom válaszával

2016.02.08. 09:25 | Homár Hilda | 39 komment

telekom-logo.jpg

Vezetékek, dokumentáció, emberi tényező, pláne mind a három egyszerre mindig magában hordja a veszélyét annak, hogy egy sztori végül a Homáron kössön ki. Ilyen típusú panasz jön is naponta. Az viszont már a sokat olvasott Homárnál is extrém kategória, hogy egy szerelő egy ideig tipródjon a feladat fölött, majd elugorjon egy set top boxért - hogy aztán soha többet hírét se hallják a háziak. Reméljük, jól van!

Kedves Olvasók, 

Nehéz röviden leírni a Telekommal kapcsolatban lezajlott kudarcsorozatunkat, mert több hónapnyi személyes, telefonos és e-mailes párbeszéd tartalmát kellene összeszednem. A feladat nehézségét bizonyítja, hogy ez még a sokat látott Telekomnak sem sikerült eddig. Pedig Ők vissza tudják hallgatni a hívásokat.

2015 tavaszán TV+IPTV és Internet szerződést kötöttünk a Magyar Telekommal. A szerződésre 2 év hűséget vállaltunk. Úgy gondoltuk, hogy egy ilyen régi és nagy cég esetén minden adott a jó szolgáltatáshoz, és ha mi rendben fizetünk, nem lesz gond. Ez így is volt, amíg 2015 október végén át nem költöztünk egy másik albérletbe. A beköltözés utáni első napon bementünk egy Telekom partnerhez, ahol jeleztük a költözést a kolléganőnek, és hogy már a számlákat is az új címre várnánk.

Ő mondta, hogy az új helyen sokkal gyengébb szolgáltatás lesz, internet nincs kiépítve, ahogy a kábel TV sem. Az elérhető alacsonyabb szolgáltatást azért fogadtuk el, mert legalább a számlánk alacsonyabb lett volna. Igazából, az ajánlott 10 mb/s internet és sat TV nem tűnt olyan ütősnek havi 9000-ért. Később egy beszélgetés folyamán még azt is megkérdezték, hogy miért nem elég nekem a 10 mega? Tán otthon akarok dolgozni? Elmondásuk alapján a SAT TV is király, nem szakadozik csak, ha esik a hó… 

A látogatás során azonban szó sem volt arról, hogy új szerződésünk lesz, újrainduló hűségidővel stb. Azt hittük lefelé módosítással megoldható. Az új lakcím bejelentéséről semmilyen papír nem született. Kaptunk viszont egy mail címet, hogy azon intézzük az ügyet.

Hazaérve gyorsan írtunk is egy levelet a Telekomnak, az új adatainkkal, nézzék meg mit tudnak szolgáltatni és jöhetnek. Telt az idő, közben több alkalommal próbáltuk felvenni a kapcsolatot velük, hiszen semmilyen papírunk, konkrét adatunk nem volt az addigi és a ránk váró ügyintézésről (A mai napig nincs). Annyit megtudtunk, hogy az áthelyezési igényt többször elindították-megszüntették, de erről természetesen nem értesítettek, csak azt tapasztaltuk, hogy telnek a hetek a kérés óta. Az új címünket körülbelül az 5. kérés után sikerült rögzíteniük. Mondták is, hogy nehezen, de sikerült átállítani végre és minden rendben lesz. Mondjuk még ezután is kaptunk számlát - a régi címünkre.

Az első panaszlevelet egy hónap várakozás után, november 22.-én írtam, megkérdeztem benne, hogy hol jár az ügy, mi várható, mikor kötik át a szolgáltatást? Erre a mai napig nem kaptam választ! (2016.02.07).

November 30.-án végre felhívott a bekötést végző alvállalkozó időpont-egyeztetés miatt, de mire a feleségemmel is lebeszéltem, hogy melyik dátum lenne jó, addigra letagadták az előzetesen ígért időpontokat. Emiatt újra bementünk a Telekomhoz, hátha a kolléganő szava többet ér és segít Nekünk meggyorsítani az ügyet, de igazából Őt is letiltották alvállalkozóék.

Két hét után december 15-én kijött ugyan egy szerelő, de fogalma nem volt róla, hogy mit csináljon. Tőlem kérdezte meg telefonon, hogy milyen technika adott a címemen. Erre nem tudtam Neki egyértelmű választ adni, de reméltem, hogy megoldja, biztos lesz nála minden, ami kell. Látogatása során megállapította, hogy a TV-hez rossz set top boxot hozott, valamint a 10 megás nethez körbe kellene húznia egy kábelt az egész társasházon ahol csak bérlők vagyunk. Annyiban maradtunk, hogy elmegy egy megfelelő set top boxért és még aznap visszajön… Azóta várjuk…

Mindenesetre nem úgy tűnt, hogy tisztában lenne azzal, milyen szolgáltatást tud nálunk elérhetővé tenni. Amivel csak egy baj van: A Telekomnál folyamatos áthelyezést indítottak el esetünkben. Ez akkor valósítható meg, ha az új helyen a szolgáltatás zökkenőmentesen tovább használható, ezáltal folyamatosan fizetni kell a számlákat. Viszont, ha sem a Telekom, sem a szerelő nem tudta, hogy milyen feltételek adottak a lakásban, akkor mi alapján indították el így a folyamatot? Ha viszont eleve minden adott volt, miért kellett szerződést módosítani? Erre rá is kérdeztem ügyfélszolgálaton, de azt mondták, hogy ez a standard, minden áthelyezést így indítanak el. Emiatt a poén miatt már be is fizettem 3 havidíjat.

Miután a szerelő elfelejtett visszajönni, felhívtuk az ügyfélszolgálatot. A kolléganő ajánlására teljes kivizsgálást kértünk, aminek során elvileg az összes interakciót leellenőrzik, így kiderül, hol történt mulasztás. Ez december 15.-én volt. A kivizsgálás elvileg 30 nap, mondták, hogy amíg le nem zajlik, ne mondjuk fel a szerződést. Ekkor érdeklődtünk a felmondás esetén általunk fizetendő kötbérről, amire kb. 35-40 ezret mondott a hölgy.

Azóta meguntuk a várakozást. Személyesen felmondtuk a szerződést, bár először nem akarták hagyni, mert még mindig függőben van egy áthelyezési igény… Ezt megszüntettük a felmondás érdekében. Kiderült, hogy az is, hogy 3 aktív szolgáltatásunkra 3 féle hűségidőnk van, de ezen már meg sem lepődtem. Azt ígérték, hogy február 11.-én megszabadulunk Tőlük.

Az eddigi mérlegünk: 

  • 105 nap várakozás
  • egyeztetési kísérletek telefonon, e-mailben, Facebookon, személyesen összesen kb. 20 alkalommal.
  • 30 ezer értékben -ellenszolgáltatás nélkül- befizetett számla.
  • teljes belső kivizsgálás eredmény nélkül,
  • levelek válasz nélkül,
  • Telekom alkalmazottak által letagadott személyes egyeztetések, haszontalan rögzített hívások.
  • valamint egy egyelőre meghatározhatatlan összegű, de várhatóan minimum 40-50 ezer forintos kötbér.

Remélem másnak simábban ment a költözés…

Üdv,

Gábor

UPDATE febr. 8. 19:58

Ezt kaptuk a Telkomtól:

Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.

Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

Üdvözlettel:

Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2016.02.08. 09:44:54

Ha befizeted a kötbért akkor esélyes vagy az "Év vadásza" díjunkra. Sok sikert azt év végi sorsoláshoz.

230e 2016.02.08. 10:00:19

Ebben kb. 3-4 ügyfélnyi panasz van.

Rejtélyes 2016.02.08. 10:08:26

Te meg kotberezd oket a nem teljesitesert, es te jarsz jobban.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2016.02.08. 10:24:45

" A szerződésre 2 év hűséget vállaltunk. Úgy gondoltuk, hogy egy ilyen régi és nagy cég esetén minden adott a jó szolgáltatáshoz,"
Poszter eddig egy zacskóban élt? Az elmúlt 20, de inkább 50 évben? :D

" Neki egyértelmű választ adni, de reméltem, hogy megoldja, biztos lesz nála minden, ami kell."
Naivitás. Ha megyek valahova szerelni, tök mindegy, mit viszek, úgyis az nem lesz, ami kéne.

Hibás teljesítésre hivatkozni amúgy... Hírközlési hatóság, stb. Nem csináltak semmit, mire akarnak kötelezni...?

McZozo 2016.02.08. 10:28:22

@AtiSnatch: Nem tud mit tenni, ugyanis o koltozott es minden problemanak az az alapja. Igy sajnos hivatkozhat a Tre com arra hogy te akarod a szerzodeseteket modositani, igy errol te tehetsz alapvetoen. Szemetseg de attol meg ez lesz

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 10:31:35

@Semmitnemérszakitiltással: A nyolcvanas években a Posta kötötte be nekem a telefont. Úgy gondoltam, hogy egy ilyen régi és nagy cég esetén minden adott a jó szolgáltatáshoz. Meg választásom se volt. :))

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2016.02.08. 11:27:59

@atpijkamo118: Bélám! Minek az utódja a Telekom? Bingó!!!!

2016.02.08. 11:51:09

aki tévét akar nézni az sikeres ember nem lehet - ez volt már ?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.02.08. 11:57:33

@Semmitnemérszakitiltással: :))

Posta, Matáv, Telekom, Magyar Telekom, T-home, Westel, T-mobil, Axelero, T-systems, Matávnet, T-com... jaj, nevet kell váltani, fel ne ismerjék a szart az ügyfelek...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.02.08. 11:58:51

@Kulics: :)) Mi a faszt lehet nézni egy tevén? Körbejárom, van egy-két púpja oszt annyi. Hogy havidíjat is fizessek...

2016.02.08. 12:16:07

@atpijkamo120: ráadásul büdös és ha a rossz végén állsz akkor leköp.
a setopbox meg billeg a púpján. csupa hátrány.

Terézágyú 2016.02.08. 13:08:37

"Két hét után december 15-én kijött ugyan egy szerelő, de fogalma nem volt róla, hogy mit csináljon. Tőlem kérdezte meg telefonon, hogy milyen technika adott a címemen. Erre nem tudtam Neki egyértelmű választ adni, de reméltem, hogy megoldja, biztos lesz nála minden, ami kell. ...
Mindenesetre nem úgy tűnt, hogy tisztában lenne azzal, milyen szolgáltatást tud nálunk elérhetővé tenni."

Pedig a diszpécser teljeskörű eligazítást adott neki: "Józsi, mennyé el ide, itt a cím. - És mit kell szerelni ott? - Há majd ott megmongyák. - Ja, akkor jó."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.08. 13:10:53

A szerelőt megcsippelték az űrgyíkok és átment egy másik tér-idő kontinuumba.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2016.02.08. 13:16:07

A Szerelő miért nem nagy esz? Ha már a Neki nagy en.

atpijkamo123 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 13:17:52

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ja aszittem, ez egy médiatevé. Akkor ez egy rohatt terro... akarom mondani, migráns téve.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.08. 13:27:00

@atpijkamo123: Tőlem nyugodtan migrálhat az Indiai- és az Atlanti-óceán között, kelet-nyugati irányba, aztán vissza Iránba, és tovább, meg akár délre is bármikor, csak forduljon fel, ha északra fordul...

Scipovicsné 2016.02.08. 13:27:55

Mi ez a hiszti?
Csak elugrott borért.

Dikusz 2016.02.08. 13:45:18

@atpijkamo120: @Kulics: még jó, hogy a TV-ről beszéltek. Még véletlenül sem gondolok rá, hogy az asszonyról.:) (bocs)

atpijkamo124 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 13:50:48

@Dikusz: Megvan! Az asszony a következő Ascot derbin szettopbokszot fog hordani kalapnak. Tavaly tabletet vett fel, de az már ciki.

re-actor.net/uploads/posts/2012-05/thumbs/1336291572_0l.jpg

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 13:51:51

@Scipovicsné: Haverom apja cigiért ugrott le hetvenegyben. Azóta nem látták.

2016.02.08. 14:14:21

@Scipovicsné: ez volt a mai nagydíjas beszólás. :-)
És tényleg.
Elment borér

CID. 2016.02.08. 14:17:33

Idióta olyan nincs, hogy TV+IPTV Hilda baszod, honnan szeded ezt a sok félkegyelműt?

zdanee 2016.02.08. 14:20:04

Ha nem fizetsz, mit csinálnak? Kikapcsolják az internetet? A régi címeden? Háháháhá! Lehet, hogy ezzel kellett volna kezdeni és már át is lenne kötve.

Dikusz 2016.02.08. 14:21:17

@atpijkamo124: :))
Tyű, azt hittem a fotón szereplő hölgy a feleséged. Sok teve venné a púpjára azt hiszem.
Romhányi József verse (csodálatosakat írt) jutott eszembe: a "Teve fohásza"

ööö,izé 2016.02.08. 14:32:55

1) Az, hogy az ügyfélszolgálaton személyes megbeszélés alatt elhangzottakat letagadják, na az alap. Telenor, Telekom, mindegy, mindenesetre rémisztő, hogy adott szó, mint tényező az mostanra nincs. Számhordozásos kálváriám volt a két céggel, annyi vigasztal csak, hogy 15 000Ft-ot kinyomtam belőlük fájdalomdíjként. Bármit is mondanak abból SEMMIT sem szabad komolyan venni, elhinni! Csakis ami írásban van. Akármilyen őszintén és kedvesen néznek a szemedbe, minden korrektnek tűnik, úgy gondolod ott helyben, hogy az ügyintéző a legjobb tudása szerint segít, akkor sem! Hazudnak.
2) Kedves posztoló, igen könnyen dobálózol a tízezrekkel, ha sok van belőle gratulálok, de akkor ami nem kell azt add oda néhány hajléktalannak, azok rászorulnak. Vagy egy nagy balek vagy. A békéltetőnél vagy a NMHH-nál érdeklődj esetedben hogyan tudod visszavenni a már befizetett pénzedet és a kötbért nem megfizetni.
3) A visszaszerzett pénzből menj el magyar nyelvet tanulni! Érthetően fogalmazol, az írásod gördülékeny, úgy tűnik a magyar az anyanyelved, sőt, a tanultabb fajtából valónak látszol. Ezért még borzasztóbb, hogy mondataid közben: Ők, Nekünk, Őt, Neki -nagybetűvel.
Könyörgöm, miért? Tiszteletből, vagy mert esztétikus?
Nyelvtannáci, meg nem ez a lényeg, meg hule kocsog leszek, leszarom. Inkább 50 elütés, mint egy ilyen anyanyelvem elleni terror!
A szerkesztő is szarjon sünt, miért nem lehet a kikerült írásokat ráncba szedni? Nemcsak a sok kis szarházi kápó kommentelő, hanem ez is rontja a TH ázsióját.

2016.02.08. 14:42:18

@ööö,izé: ööö izé, dugtál te ma már ? Lehet kéne... oldja a feszültséget :-)

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 14:52:58

@Kulics: "dugtál te ma már ? Lehet kéne... oldja a feszültséget"

Én nélküle is laza vagyok. Asszondod, akkor feleslegesen dugok?

2016.02.08. 14:58:57

@atpijkamo125: igen, akkor felesleges.
Kivéve ha a magyarság gyarapításán ügyködsz. Akkor a fidesz/kdnp áldása kísérjen.

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 15:01:27

@Kulics: :)) Azoknak nem szülök, inkább elköttetem magam.

2016.02.08. 15:04:30

@atpijkamo126: én is így vagyok vele.. örülök, hogy lányaim vannak, legalább nem adok katonát ennek az országnak.. ezekért meghalni... pfúúúj

Terézágyú 2016.02.08. 15:31:21

Poénkottok meg politizátok, miközben rég van új poszt.

Kondom Keselyű 2016.02.08. 16:28:03

Nem kell olyan partnerekkel,alvallalkozokkal dolgozni,akik az ugyfel szemszogebol barmiben is elternek a ceg sajat dolgozoitol.
Senkit nem erdekel,hogy szarul fizetnek,meg ugyis alig jon ki a penzbol,hogy szerel az osszes konkurensnek is,es az emberei 4 oras minimalberen vannak.
Ha igy nem eri meg,ne csinalja.
Ha igy senkinek nem eri meg,akkor fizessen tobbet a Telecom.

Ugyanez a szarragas megy, ha valamelyik partnernel akarsz leadni felmondott szerzodeshez tartozo eszkozt.
Nem veszik at, inkabb kuldik tovabb az ugyfelet a postara,vagy a keves T Pont egyikere.
Mibol allna ,ha atvennek,es ha osszegyult x darab,akkor hivnak egy futart,es beviszi a tkomhoz?
Kap a tarolasert,ugyintezesert egy picivel tobbet a partner.
Kis helyisegben mar 1-2 darabra hivjak is a futart.
Meg ugyis fika osszeg lenne,es nem szivatnak az embereket.

otgorbebogre 2016.02.08. 21:59:41

a T com valasza kulon tetszik.

Rejtélyes 2016.02.09. 08:03:54

Helyesen: Frissült a T-com "Hubameg, panasz a Homáron, írjunk nekik a segitünk sablonnal, hogy lássák, hogy ilyenkor már reagálunk" :)

Beerhead 2016.02.09. 12:21:18

Szerencsétlen ügyfél ír a válasznak megfelelően egy e-mailt a telekomnak. Az eredmény:
Az eddigi mérlegünk:

106 nap várakozás
egyeztetési kísérletek telefonon, e-mailben, Facebookon, személyesen összesen kb. 21 alkalommal.
30 ezer értékben -ellenszolgáltatás nélkül- befizetett számla.
teljes belső kivizsgálás eredmény nélkül,
levelek válasz nélkül,
Telekom alkalmazottak által letagadott személyes egyeztetések, haszontalan rögzített hívások.
valamint egy egyelőre meghatározhatatlan összegű, de várhatóan minimum 40-50 ezer forintos kötbér.