Tékozló Homár

Mit tehetünk, ha nem csenget fel a postás a csomaggal?

2016.02.09. 09:44 | Homár Hilda | 95 komment

magyar_posta_1_1.JPG

Állandó visszatérő, és valószínűleg soha meg nem szűnő panaszforrás a postai kézbesítés. Hol eleve nem jön a postás, pedig kéne neki. Hol  jön, de nem csenget fel. Hol meg felcsenget ugyan, de nem várja meg a választ. Az biztos, hogy a legbosszantóbb piszlicsáré napi ügyek egyike, amikor otthon vagyunk egész nap, mégis csak a bedobott értesítőből tudjuk meg, hogy jött valami, és el kell zarándokolni a postára. Hogy ne csak mindig a nyervogás menjen, megkérdeztük a Postát, hogy mi a szabály a felcsenget, értesítést hagytémában, illetve mit tehetünk, ha elégedetlenek vagyunk a postásunkkal. (Azt csak mondom, hogy biztosan sokat segít a viszonyon, ha kedvesen köszönünk neki, ha összefutunk a lépcsőházban.)

Kedves Tékozló Homár!

Nem én leszek az első aki a postára panaszkodik és az utolsó sem. Nem nagy dologról van szó engem mégis dühít ha már fizetek egy szolgáltatásért. 

Társasházban lakunk ahol van kapucsengő egyértelműen jelezve a neveket. A postán keresztül rendelt csomagokat hol a postás hozza be (van kulcsa a külső ajtóhoz) hol a posta futárja ( akinek nincs kulcsa). Ha csomag érkezik és valamilyen futár hozza és nem vagyunk itthon az szokott történni, hogy felhív a futár valamint a külső ajtóra ragaszt egy értesítést, illetve beengedik a szomszédok és a postaládába rakja az értesítését illetve másnap megpróbálja újból kézbesíteni. A postás és a postás futár se értesítőt nem hagy, nem hív ha nem küldenének róla e-mailt várhatnánk a végtelenségig. 

Most is ez történt, egy órát nem voltam itthon, de ezek szerint akkor érkezett a csomag amiről értesítést nem kaptam, újból nem próbálta meg kiszállítani és nem is hívott a megadott számon. A csomagszám alapján megnéztem a csomagkövetést onnan derült ki már tegnap járt nálunk a csomaggal és a postán átvehetem. Kérdem én, minek van kiszállítás ha nem bírják teljesíteni a feltételeket. Volt amikor egész nap otthon voltam be se csengetett, értesítőt se hagyott csak bementem a postára ahol még le is csesztek, hogy miért nem aznap délután mentem a csomagért mit nekik kellett volna kihozni.

Ha panaszt írok a postának azzal nem foglalkoznak, vagy valami sablonlevelet visszaküldenek és lezártnak tekintik. Így volt akkor is amikor külföldről rendeltem kabátot amit kifizettem aztán a posta szépen elkeverte és átadta másnak egy másik megyében. 

Üdvözlettel:

egy olvasótok
Ezeket a kérdéseket küldtük a Magyar Postának:
-  kötelessége a kézbesítőnek ellenőriznie, hogy otthon vannak-e a címzettek?
- ha nem, miért nem?
- ha igen, és mégsem történik meg, mit tehet a panaszos? hova fordulhat?
- tehetünk egyáltalán valamit azért, hogy megússzuk  a postára menést? (meghatalmazás a szomszédnak, telefonszám leadása a postán, ilyesmik) 
Íme a válaszuk:
  • A Magyar Posta szolgáltatásában alapvetően a csomagkézbesítők végezik a csomagküldemények kiszállítását, kizárólag kisméretű csomagok esetében fordulhat elő az, hogy azt az egyesített kézbesítő (őket emlegeti a nép "a postásunkkként", a szerk.) viszi ki az ügyfélnek.

  • A kézbesítőknek kötelessége megkísérelni a személyes átadással történő kézbesítést.

  • Amennyiben ez nem lehetséges, abban az esetben kell hátrahagyniuk értesítőt. Ha a csomagkézbesítő nem jut el a levélszekrényekig, mert nem tud bejutni az épületbe, akkor másnap az egyesített kézbesítő viszi ki az értesítőt.

  • Az időgarantált csomagok (MPL Üzleti csomag, MPL Netcsomag) esetén alapdíjba foglalt a kétszeri kézbesítési kísérlet többletszolgáltatás.

  • Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén, a címiraton lévő címzetti telefonszámon a Posta megkísérli egyeztetni a másodszori kézbesítés időpontját, majd értesítőt hagy hátra. Az értesítőn szerepelnie kell a kézbesítési kísérlet dátumának (hónap, nap, időpont) valamint

a)  ha telefonon nem sikerült elérni a címzettet, akkor a telefonszámnak, amin a másodszori kézbesítés időpontját a címzett egyeztetheti

b)  ha sikerült elérni, akkor a csomag második kézbesítési kísérletének egyeztetett idejét vagy a címzett második kézbesítés megkísérlésére vonatkozó eltérő rendelkezését (pl.: a címzéshez rendelt PostaPonti átvétel).

  • Ha a címzett az értesítőn szereplő telefonszámon nem próbál meg egyeztetni a csomagról, a küldemény kézbesítésének másodszori kísérletére a következő munkanapon kerül sor.

  • A második kísérlet sikertelensége esetén a Posta ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a kézbesítési pontot, ahol és ameddig (őrzési idő) a küldeményt a jogosult átveheti. A kézbesítési ponton a csomag csak a második kézbesítési kísérletet követően vehető át.
  • Ha az ügyfél a fent leírtakkal ellentétes dolgot tapasztal, panaszt tehet bármely postán vagy a Magyar Posta ügyfélszolgálatán személyesen, telefonon, e-mailben, faxon. A panaszos bejelentéseket kivizsgáljuk. A konkrét ügy kapcsán kérem, irányítsa hozzám közvetlenül a panaszos ügyfelet és utána járunk a problémának. A Magyar Posta számára minden ügyféljelzés fontos, így amennyiben egy adott kézbesítési területen gyakran ismétlődő probléma van, sürgősen kivizsgáljuk.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rarabel 2016.02.09. 09:59:26

Mindig kétszer csenget?

sáros_tehén 2016.02.09. 10:02:17

Örülj neki hogy megvan a csomagod, és nem lopják el a tolvaj postások szokásuk szerint.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 10:19:30

Tök jó a Posta válasza, csak éppen semmi nem derül ki. Ugyanis a kézbesítőket senki nem ellenőrzi, szóval kötelessége felcsengetni, csak pl. nem kötelessége kitalálni, hogy miért nincs kint a név a ládán, ajtón, akárhol, illetve ha késésben van, valószínűleg simán leszarja.

"A kézbesítőknek kötelessége megkísérelni a személyes átadással történő kézbesítést.
Amennyiben ez nem lehetséges, abban az esetben kell hátrahagyniuk értesítőt. "
Mondhatja, hogy megkísérelte.

Max. azt tudod tenni, hogy figyeled a postást, aztán elkapod, ha nem csenget fel.

McZozo 2016.02.09. 10:29:13

@Semmitnemérszakitiltással: Ugyis Murphy torvenye less. Karacsony elott vartam egy csomagot. Otthon voltam egesz nap es meg figyeltem is folyamatosan az ablakbol. fel negykor ki kelett ugranom a fiamert. A suli 2 perc seta a kapunktol es 2-3 perc mire atveszem a tanaroktol, tehat 10 perc alatt voltam voltam tavol. Rihtig akkor jot :)

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.09. 10:30:35

@Semmitnemérszakitiltással: Így van.

Hozzátenném, hogy sokszor annyi pakkja van, hogy nem fér bele a huzogatós kiskocsiba se, és nem ér a végére munkaidőn belül. A Posta szarul működik, de legkönnyebb a postást cseszegetni. A sima leveleket a Posta vezetőinek magáncégei viszik ki jópénzér, marad a postásnak a csomag, meg az emeletre mászkálós ajánlott küldemény.

A taxisnak nem adok borravalót, mióta durván megemelték a viteldíjat, de a postásnak adok. Nem azt mondom, ha elvállalta ennyiért, akkor lelkiismeretesen is csinálja meg, de ennyi pénzért nem lehet venni kiváló emberanyagot.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 10:32:48

@McZozo: Ennyi.
Én meg úgysem vagyok otthon nap közben (dolgozom) így hót nem érdekel, hogy csenget-e.
Egyszer az egyikkel találkoztam a lépcsőházban, mondtam neki, hogy amúgy se érdemes csengetnie :)

@atpijkamo95: Itt puttonyos autó hordja a csomagot, postás a levelet.
Amúgy meg mire adnék neki 500-as (lásd fb. kommentek). Kap fizetést.

Terézágyú 2016.02.09. 10:37:11

@atpijkamo95:
"ennyi pénzért nem lehet venni kiváló emberanyagot. "

az a baj, hogy ez az egész országra érvényes :(

Vagy te mondod egy dolgozóra - vagy a dolgozó mondja ezt, hogy ne kelljen dolgoznia...

razer 2016.02.09. 10:43:21

Lekopogom de itt szerencsére az MPL-es sofőrök nagyon korrektek. Mindig telefonálnak, sokszor már 10-15 perccel érkezés előtt. Mondjuk kapnak is borravalót.
Ettől még persze simán lehetnek máshol bunkók.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.09. 10:46:25

@Semmitnemérszakitiltással: Bizonyos mérethatárig csomagot is fel lehet adni levélként. Olcsóbb.

Abból a fizetésből éhen lehet halni. Azt nem mondom, hogy két diploma kell hozzá, de felelősségteljes állás, néha veszélyes, és elég munkás, pláne rosszidőben.

@Terézágyú: Azt nem értem, hogy ha egy kocsi ugyanannyiba kerül, mint innen nyugatabbra, akkor a fizetések miért nem.

2016.02.09. 10:50:59

@atpijkamo96: arról nem is beszélve hogy napi 10-15 km-t legyalogolni nagytáskával hóban sárban ötven fokos napsütésben nem vicces munka és az irodai seggmeresztéshez képest keveset keresnek.
Kitalálhatnák már a postás drónokat vagy a gondolatátviteles csomagokat.

Terézágyú 2016.02.09. 10:55:35

Apropó emberanyag.
Szinte minden reggel, a buszon utazva azt látom, hogy minden második buszmegállóban áll valaki - dohányozva. És nem nem szól rá, senki nem törődik vele.

Emberanyag.

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 10:59:42

@Kulics: "postás drónokat"

:)) Azt is elbasznák, tennének rá kéccer annyi súly, oszt szar, mer nem tud felemelkedni. Szétszabályoznák, csak sárgára matricázott repüéhetne háromezerféle engedéllyel. azán egy csókos megkapná, tízezer forint lenne egy sima levél.

A fasz jogrendszert kéne megjavítani, hogy elektronikusan aláírt emilbe kapjam, ne papíron a fontos dokumentumokat. Az egész bürokráciát automatizálni kéne, és kirúgni a tintanyalók kétharmadát. És az ötletszerű törvényhozást leállítani, mert már a bírók se tudják a napi törvényeket.

2016.02.09. 11:05:21

@atpijkamo97: persze kirúghatnák a tintanyalókat és akkor mit kezdünk két millió munkanélkülivel akik csak seggmeresztéshez értenek ? batzpapuccsal kéne elverni a szájukat, az kéne ezeknek.

joska61 2016.02.09. 11:05:34

De nagy nyűg a csomag. Van ahol a sima levelek, számlák sem mennek ki. Lusta bemenni az utcába a postás, az első postaládába bebassza az egész utcáét. Ha egyáltalán elfárad az utcáig.

2016.02.09. 11:07:54

@Terézágyú: azért ezt a dohányellenességet is túltolták. mikor dohányozzon ha nem a megállóban buszra várva? majd a buszon gyújtson rá ?
Szar szabály és betarthatatlan.

Terézágyú 2016.02.09. 11:10:54

@Kulics:
"azért ezt a dohányellenességet is túltolták. mikor dohányozzon ha nem a megállóban buszra várva?"

Ne ott, ahol más emberek ácsorognak.

atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:14:16

@Kulics: Van kurvajó ötletem. Kéne egy buszgyárat csinálni. Mit gondolsz, az "Ikarusz" jó név lenne neki? Nem agysebészet, Rába meg Man motorokat lehetne beszerelni helyben gyártott karosszériákba. Sok mérnök, meg jómunkásember dolgozhatna ott. És akkor nem külföldről kéne buszokat venni, itthon maradhatna az extraprofit, a BKV-nek nem ötvenféle busza lenne, amiknem a karbantartása egy rémálom. A tintanyalók meg ezerrel átképeznék magukat,és még örülnének is a jó munkának lés fizetésnek.

Sok ilyen kellene, nem pedig fölszámolni vagy elüldözni azt a kicsit is, ami még működik.

Dalae · http://morzsagyujtogeto.blog.hu/ 2016.02.09. 11:14:32

Furcsa dolog a posta...
1, Egyszer nem voltam otthon, hív a futár, hogy leadja a csomagot a postára. Oké, másnap megyek, mondom az azonosítót, a néni meg néz rám, hogy hogyan fogja ő az én dobozomat megtalálni a sok másik között. Mondom nem tudom (nem én dolgozom ott, ugye), de megvárom. Meglett.
2, Otthon vagyok, csöng is a kaputelefon, mindent eldobok, de mire odaérek, késő. Lerohanok, már csak a cetlivel találkozom... (teleportálnak ezek?)
3, Otthon vagyok, senki sem csönget, estefelé megtalálom a cetlit, kissé morgok, de elindulok a postára. Ahol lebasznak, hogy hogyan gondolom, hogy AZNAP akarom a csomagot átvenni, amikor megpróbálták kihozni...

2016.02.09. 11:14:57

@Terézágyú: sajnos mindenhol vannak más emberek, túlnépesedett a Föld és mindenki városokba tömörül.

2016.02.09. 11:16:08

@atpijkamo98: egyetértek. sikeresen kiherélte magát ez az ország gazdaságilag. ideje lenne felébredni.

Terézágyú 2016.02.09. 11:20:36

@Kulics:
"sajnos mindenhol vannak más emberek, túlnépesedett a Föld és mindenki városokba tömörül. "

de nem mindenhol ácsorognak.

egyébként ez lesz a trend, hogy egyre kevesebb helyen lehet. vagyis csak ott lehet majd, ahol eleve ki van írva, hogy lehet.

de persze ha mindenki leszarja a szabályokat, abból jó nem sül ki.
a postás is, aki leszarja, hogy neki fel kéne csöngetnie ...

Terézágyú 2016.02.09. 11:22:03

@atpijkamo98:
"Mit gondolsz, az "Ikarusz" jó név lenne neki?"

Á, inkább hívjuk Ikarusnak, hogy a külföld jobban ki tudja mondani...

sáros_tehén 2016.02.09. 11:28:37

@atpijkamo98: Van buszgyártás Magyarországon. Nagyon jó járműveket gyártanak jó áron. Elég sok országba viszik is őket. Az hogy itthon miért nem kell.. hát lehet találgatni...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.09. 11:38:45

@Kulics: otthon, a saját szobájában, csukott ablaknál.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.09. 11:46:42

@sarostehen_: Egyszerűen nem nyerhetik meg az EU-s közbeszerzési szabályok alapján összeállított és KGST szemlélettel túlbonyolított tendereket. Nem is pályáznak már.

2016.02.09. 11:47:29

@sugargiraffusplumps.: oké főnök, megyek bekussolok a sarokba. persze csukott ablaknál.

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:47:48

@Dalae: "a néni meg néz rám, hogy hogyan fogja ő az én dobozomat megtalálni a sok másik között."

:)) Ezt sose értettem. Mintha most kezdenék az ipart. Valami rendszer szerint kéne tárolni a küldemányeket.

"teleportálnak"

Fut mint a nyúl? Menj utána, ott lesz a szomszéd házban.

"AZNAP akarom a csomagot átvenni, amikor megpróbálták kihozni..."

Mert mit gondoltál? A postás még kint bóklászik az utcán, nem viszi vissza külön a te csomagodat.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.09. 11:49:34

@Kulics: azt a buszmegállóban is csinálhatod, az nem büdös :D :D

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:50:08

@Kulics: "sugargiraffusplumps.: oké főnök, megyek bekussolok a sarokba. persze csukott ablaknál."

Bezzeg, ja joint lenne, jobban takarékoskodnál. Nem szobába, hanem zacskóba fújnád, és még ötször letüdőznéd. :))

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 11:50:35

@Dalae: "2, Otthon vagyok, csöng is a kaputelefon, mindent eldobok, de mire odaérek, késő. Lerohanok, már csak a cetlivel találkozom... (teleportálnak ezek?)"
Bedobta a cetlit, és csengetet egyet. Így nem tudsz arra hivatkozni, hogy meg se próbálta.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.09. 11:51:27

Nekem amúgy a Prágában dolgozó lányom árulta el, hogy mit kell tenni: a munkahelyre, a munkahely portájára kell kérni a kézbesítést. Kínából is. Gipsz Jakab Sóhivatal Személyporta, Magyarország, 1999 Budapest, Sóhalom u. 99.
A portással kell előre lebótolni, és esetleg neki is valami borravaló-helyettesítő ajándékot adni. Egy kis süti, egy kávé csodákra képes.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 11:52:08

@sarostehen_: Propagandaszöveg? VOLT buszgyártás, már az a pár cég is csak vegetál, ami van még. Amit gyártanak, az meg kis szériás, pár darabos.

atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:53:21

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Hogy is tudhatnák a buszoosk, hogy a tíz pályázóból ársorrendben majd a negyedik nyer. Az első hármat kizárják, mert túl olcsó, az utolsó ötöt, mert túl drága, hát a maradék egyről majd pontozás után hirdetnek nyertest.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:54:47

@Semmitnemérszakitiltással: A krédó udvarán tucatjával álltak a legyártott buszok, a békávé juszt se vett évekig.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 11:55:28

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ha olyan munkahelyed van, ahol ezt meg lehet tenni. Meg akkor melóban rohangálhatsz ki átvenni és kifizetni a csomagokat.

uns97 2016.02.09. 11:56:54

@Kulics: igazad van, csak az a kerdes 2 millio munkanelkuli a jobb - akiknek egy resze idovel kenytelen megiscsak elmenni keresni melot es majd dolgozni valamit (barmit) -, vagy 2 millio nyugdijig fizetett (tobbsegeben nem minimalberes) seggvakaro irodai aktatologato - akinek majd aztan szep nyugdijat is lehet fizetni... idovel ez utobbi joval tobbe kerul, raadasul hozzaszoknak a semmitteveshez, s a szinvonal nem nol, hisz nincs kovetelmeny, ugyis fizetnek minket... ismeros helyzet, nem ? :)

A temahoz: tavaly vartam egy nagyon fontos papirt, hetekig nem erkezett meg. (a tet kb 13 millio Ft... hivatali ugy, bemenni szemelyesen nem lehet, infot nem adnak, stb) Na mar halalra idegeskedtem magam, mikor hivtam anyamat, hogy nem hozzajuk adta-e be a postas a levelet. (a helyi postas szokott ilyen "leszarom a cimzest, ez kozelebb van, beadom ide" egyedi megoldasokat alkalmazni...) Mondja nem. Aznap delutan felhiv, hogy megvan a level, delutan a varosban talalkozott a postassal, aki aznap "csak" KETSZER ment el a hazam, valamint a szulok haza elott is, de "elfelejtette" beadni az amugy tertivevenyes levelet... Rakerdezes utan azonnal "eszebe jutott", nevrol tudta kirol, milyen levelrol van szo. A kerdes csak az, ha aznap nem talalkoznak mi lesz a sorsa a levelnek, valamint a hataridos valasz ha kesik akkor mi van, aminek mint irtam 13 millio volt a tetje... tudom, mehetek birosagra pereskedni 5 evig. :(

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 11:57:01

@atpijkamo102: Mert nem vehettek semmit, letiltott a a állambácsi. A Volán se. Gratulálok felelős vezetink döntéseihez.

Amúgy a laposvári NABI előtt is. (Eleget jártam arra.)

@atpijkamo99: Amúgy volt hogy záráskor mentem, postás csomagos autója ott aparkolóban, nem tudjuk kiadni, még nem ért vissza...

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:57:44

@Semmitnemérszakitiltással: "melóban rohangálhatsz ki"

:)) Van rá ideje, napinyócórában bassza a rezet...

atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 11:58:41

@Semmitnemérszakitiltással: "autója ott aparkolóban, nem tudjuk kiadni"

Szabályosan el kell számolnia.

Terézágyú 2016.02.09. 12:07:32

@uns97:
"vagy 2 millio nyugdijig fizetett (tobbsegeben nem minimalberes) seggvakaro irodai aktatologato"

azért ez is olyan szép, hogy "majd én megmondom, hogy ki a seggvakaró (kétmillióan vannak ám, én eztet is tudom), kit kell kirúgni. mindenki mást, csak engem nem, mert az én munkám fontos" :))))

2016.02.09. 12:09:09

@uns97: jó, hát nehéz a gazdagok élete.
Én svájci széfben tartom a 13 millió frankot, szóval no para. nem vacak magyar postások leveleitől függök. De persze én sikeres ember vagyok :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.09. 12:16:36

@Semmitnemérszakitiltással: A portást meg lehet bízni az átvétellel, és ha a címzésen az van, hogy porta, akkor azt sem kell. A fizetendő összeget meg oda lehet reggel adni neki, és hazafelé át lehet venni a csomagot. Vannak kivételek, de a legtöbb multinácinál és kormányhivatalnál, iskolánál, eü. intézménynél ez nem gond. Még akkor sem, ha munkaidő közben váltanak a portások, legfeljebb többe kerül.
Aztán ott van még az a lehetőség, hogy jóban kell lenni a szomszédokkal, megkeresni a legközelebbi szellemileg és testileg fitt özv. Réz Gizellánét, és az ő címére-nevére is lehet rendelni.

Tomasz_a_gozmozdony 2016.02.09. 12:17:18

Ezert szoktam direkt postapontra kerni. Jon az sms, ha mehetek atvenni, en meg amikor raerek, megyek es atveszem. Mindenki happy.

uns97 2016.02.09. 12:18:09

@Terézágyú: nem EN mondom meg, hogy 2 millio "seggvakaro" van. De vegyuk eszre, hogy sok-sok olyan ember "dolgozik" irodaban *altalaban a kozszferaban* akikre ugy isten igazabol nincs szukseg. Aztan mikor "karcsusitanak" akkor csinalnak nekik ujabb jatszoteret - ahol lehet folytatni ugyanazt a "munkat" mas neven... ez igy fentarthatatlan, HA vegre nem tortenik semmi sem, akkor vegulis sarkitva az a folyamat zajlik le amit vazoltam -> semmittevesbol megy nyugdijba. Nezd meg az onkormanyzatokat, akiket onnan kitettek ilyen olyan okok miatt par eve, attettek oket a jarasokba, (amik mifele munkatt vegeznek, amit eddig senki sem volt kepes elvegezni)... Vagy kiteszik x allami erdekeltsegu cegtol az embert, s megy az y allami ceghez. Nemigen hallani olyat, aki allami/onkormanyzati intezmenybol (az atlag irodai melobol) a versenyszferaba "vagyna", pedig ott "kiteljesedhetne" a tudomanya... ja, hogy ott produkalni is kellene...

@Kulics: ja hat ezota en is ilyen helyen orzom... :) (sajnos nem eppen 13 millio CFH-et, de legalabbis 13 millio Ft-nak megfelelo USD-t... :D)

Terézágyú 2016.02.09. 12:23:25

@uns97:
"nem EN mondom meg, hogy 2 millio "seggvakaro" van."

Hát, MOST, IDE te írtad be.

uns97 2016.02.09. 12:50:50

@Terézágyú:

speciel csak ideztem... "@atpijkamo97: persze kirúghatnák a tintanyalókat és akkor mit kezdünk két millió munkanélkülivel akik csak seggmeresztéshez értenek ?..."

En magam irhattam volna 123000-et, vagy 321000-et. Nem a szam maga a lenyeg. Szerinted az normalis ha 10000 ilyen is van ? Nem en akarom megmondani ki mennyit er (van mar arra miniszter), a munkajat meg foleg nem kritizalom senkinek - foleg nem akinek a munkajat nem latom/tapasztalom, s annak "eredmenyet" nem erzem a boromon -, de valos problemarol beszelunk szerintem. S tobbek kozt arrol, miert nem lehet az adott tortabol X-nek, Y-nak nagyobb szeletet vagni akkor ha kismillio reszre kell osztani - mindenki munkajanak a minosegetol fuggetlenul. Nem az lenne-e a normalisabb, ha a tortat kevesebb reszre kellene darabolni (ergo kevesebb dolgozo az adott teruleten tehat lehetne jobb bert adni), de a nagyobb berert dolgozni is kellene, lehetnenek elvarasok a munkajukkal kapcsolatban - es ezzel termeszetesen a dolgozo valodi FELELOSSEGE is megjelenne.

Esetunkben jo pelda a posta, hanyszor latom, hogy van 6 ablak, amibol nyitva 2, varakozo sorok (duma, hogy nincs ember... :D) kozben a postasok meg bent beszelgetnek, kaveznak, mindennel foglalkoznak csak postai dolgokkal nem... Multkor leszurt az egyik, hogy neki 13.30-kor lejart a munkaideje, az en csomagom mar nem veszi at, mert MAJD jon a kolleganoje - aki abban a pillanatban toppant be az ajton -, de elotte atoltozik, WC-re megy, kavezik, megmelegszik, aztan majd talan 14.00 korul meltoztat az amugy potom 1830 Ft-ert feladott csomagom atvenni... mindezt 13.32-kor. Nem azt varom el, hogy aki reggel 8-tol mar "elfaradt" 13.30-ig az "tulorazzon" (3 percet), de nem lehetne azt, akinek 13.30-kor munkaba kellene allni, valahogy ravennni, hogy 13.30-kor alljon munkaba, ne csak 14.00-kor, mert esetleg, veletlenul lehet, hogy lenne olyan galad illeto 13.30 es 14.00 kozott is adna fel csomagot...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 12:59:36

@atpijkamo103: De nem mindenkinek.

@atpijkamo104: Általában 4re visszaér...

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ja, ha ezek közül bármelyik nem akadályzott valamiben. Nem minden melóhelyen van olyan portaszolgálat, ahol ezt megteheted. Nálunk van, de az előző munkahelyemen műszakos portások voltak, meg szekusok, ilyennel odamentél volna, kiröhögnek. Ha a recire kérted volna, akkor némely küldeményt nem vihetsz ki, mert pl. nem lehetett bevinni fényképezőgépet, én meg néha veszek hibás fényképezőgépeket ebayről...
Szóval igen, aki teheti, az kérje a portára.

Terézágyú 2016.02.09. 13:02:46

@uns97:
"a munkajat meg foleg nem kritizalom senkinek"

???? akkor miről szólt ez a hosszú hozzászólásod?????

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.09. 13:07:38

@uns97: A postás nem keres annyit, hogy egy percet is túlórázzon, a többi meg a fiókvezető feladata, hogy hogyan megy a műszakváltás, stb. Ha ki van írva, hogy fél óráig nincs csomagfeladás, azzal nem sok mindent tudsz kezdeni, bár a fiókvezetőnek a kurva anyát amúgy ilyenkor, én sem szeretem.
Ha felveszi a csomagod a munkaideje után, akkor meg az lenne a baj, hogy később kezdi a másik csomagos a munkát, mivel pár percet csúszott a műszakátadás (nem tart kevesebb ideig).

A "6-ból 2 ablak nyitva" dolgo én is rühellem, francért nem képesek legaláb reggelre, délutánra részmunkaidősöket, vagy eltolt műszakosokat felvenni.

uns97 2016.02.09. 13:08:03

@Terézágyú: ha a mondat olvasasat folytatod, akkor rajossz, hogy annak a munkajat NEM kritizalom akinek a munkajat nem tapasztaltam. Akiet igen - s a pelda errol szol - azet, azt hiszem jogosan, kritizalhatom, ha van rajta kritizalnivalo... dontsd el magad, hogy a peldaban szereplok kritizalhatok-e VAGY szerinted ez a kivant, normalis eljaras ami tortent.

230e 2016.02.09. 13:09:27

Évek óta a postára kérem a csomagjaimat, vagy a kisebbeket csomagautomatába, mert soha nem hozták ki.

Terézágyú 2016.02.09. 13:10:56

@uns97:
ezt írtad:
"a munkajat meg foleg nem kritizalom senkinek - foleg nem akinek a munkajat nem latom/tapasztalom, s annak "eredmenyet" nem erzem a boromon"

...senkinek, főleg nem....
értelmezd.

másrészt meg ezt is írtad:
"kozben a postasok meg bent beszelgetnek, kaveznak, mindennel foglalkoznak csak postai dolgokkal nem... "

ezt bizonyára te meg tudod ítélni.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 13:18:19

@uns97: "@Terézágyú: nem EN mondom meg, hogy 2 millio "seggvakaro" van."

Magyarországon a GDP 6%-a bürokrácia. Németországban 3%. A fele seggvakarót kirúgjuk, máris csökken a büdzsé kiadási oldala 3% felesleges kiadással.

Mondjuk az is igaz, hogy a törvények, adózás annyira túl van bonyolítva, hogy állami oldalon is, állampolgár/cég oldalon is rengeteg plusz munkaerőt kell tartani.

Pl. közérdekű adatigénylés. A döntés megszületésével egy füst alatt közzé is lehetne tenni honlapon. Nem, először ki kell perelni, aztán kinyomtatják ezer oladalon, aztán be lehet szkennelni, digitalizálni...

uns97 2016.02.09. 13:48:30

@Semmitnemérszakitiltással: nincs kiirva, hogy nincs 13.30-tol 14.00-ig csomagfelvetel. Ha ki lenne, nem is szolnak, sot nem is mennek 13.30-tol 14.00 kozott a postara, mert minek. De nincs, a "delelottos csomagos" is elismerte, hogy bizony a kolleganonek nem sikerult idoben visszaerni, ezert van a problema. Ugye 13.30-as munkakezdesre nem 13.30-kor kell beesni az ajton a legtobb munkahelyen. Itt sem lett volna gond, ha a fent leirt dolgok meg ezutan nem vartak volna a valtotarsra, mert igy lett a 13.30-as munkakezdesbol 13.58-as.

@Terézágyú:

Nem tudom mit lehet megitelni valamibol ami nem szol masrol, mint eppen a gyereke teli sieleserol, a hetvegi programrol valamint az uj TV vasarlasrol... ugyanis volt szerencsem majd 30 percig hallgatni a beszelgetest ott acsorogva - hidd el nem postai dolgokrol volt szo -, es mivel nem hangszigetelt a fulke meg nagyon meg sem kellett eroltetnem magam, hogy megtudjam mirol folyik a diskurzus. Sot, telefonalas is volt, hogy a masiknak a gyereke hazafele mit vasaroljon. De ne is menjunk bele tovabb, nekem ez volt a tapasztalatom a multnap. (meg "millio" mas esetben mas szereplokkel, mas temakkal...) A tiedek lehet masok. Sot, te teljes szivvel hiszel a hivatalokban dolgozokban egytol-egyig, en meg nem mindegyikben. Leirtam egy multkori estem, mindenki ugy ertelmezi, ahogy ohajtja, hidd el se szepiteni nincs erdekemben, se tulmisztifikalni. Eleg gyakran vagyok kenytelen kulonbozo postakon idozni, es ez eppen eleg arra, hogy szemelyes tapasztalatokat gyujtsek - nem kulon dolgozokra lebontva persze (bar mar vannak specialisan szemelyekre lebonthato tapasztalatok is) de ugy globalisan mindenkeppen. Valoszinuleg az ilyen postok sem szuletnenek, ha minden olyan rendben menne arrafele. Persze az altalanositast megprobalom elkerulni, igy elmondhatom, hogy nekem is van olyan kedvenc varosi kis postam, ahova mindig szivesen megyek mert semmi kirivo dologgal nem talalkozom - igaz, valoszinuleg a hely jellegebol fakad, mert a forgalom toredeke a nagy, varosi postanak. Persze kulonbozo okok miatt nem mindig tudok oda eljutni, igy mashol meg esetleg marad az esetleges bosszankodas.

Démétér 2016.02.09. 13:51:33

Amíg otthonról dolgoztam, átveszegettem a postát, és szépen, gazdagon borravalóztam. Semmi gondunk nem is volt, a legpiszlicsárébb miazmárokkal is becsöngetett. Elmentem egy időre irodába dolgozni, az otthoni ügyeletet felváltotta anyósom, aki roppant szűkmarkú a borravalóval. A postást évek óta nem láttuk. Meglepetés? Dehogy.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.09. 14:01:26

@Démétér: Szűkmarkú az anyósod? Akkor azért pisilteted vele magad! ;)

Démétér 2016.02.09. 14:03:11

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Nő lévén ezen azért egy ideig tűnődtem :)

Jemi 2016.02.09. 14:13:33

Nálam az ajánlott leveleket meg sem kisérli odaadni már írja is az értesítőt.. nem értem benne a logikát.. ameddig írja az értesítőt addig be is csöngethetne.. nade valszeg ezért dolgozunk más pozicióban.. ő csak erre képes..

McZozo 2016.02.09. 14:30:53

@atpijkamo98: Mondjuk pont ezzel kapcsolatban olvasd el a totalcar tegnapi cikket a buszgyartasrol, ahol eleg jol leirjak hogy a gengsztervaltas utan a volvotol a man ig sokan az ikaruszt akartak mi jo Magyar szokas szerint mindenkit elkergettunk mondvan nehogy man nekik legyen jo. Aztan ezek mint a lengyelekhez mentek. Es lass csodat ma lengyelekeuropa egyik legnagyobb buszellatoi s nem mi. Az ikarusz meg a fold alatt mar

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 14:49:42

@McZozo: Nemerrőlbeszélek?

Igen, hallotam az Ikarusról, talán még ültem is ilyen buszokon az elmúlt 50+ évben.

atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 14:52:27

@Jemi: "ameddig írja az értesítőt addig be is csöngethetne.."

Hát nemtom, ha pl. egyszál faszban szoktál ajtót nyitni, akkor teljesen érthető oka van. :))

Vagy ordibáltok a családban, tányércsörömpölés hallatszik, vagy vér folyik ki az ajtó alatt. Egy postás biztos tudna mesélni. Nézz magadba, hátha megtalálod.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 14:53:46

@Démétér: "felváltotta anyósom"

Ha lemegy a bányába, feljön a szén? Akkor mindent értek. :))

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.09. 15:00:09

Ősz van - gondoltam a hulló levelekről,
Pedig csak a postás esett le az emeletről.

McZozo 2016.02.09. 16:14:04

@uns97: Kozalkalmazottak kozott is van jo es rossz pelda is minden munkat lehet jol es rosszul elvegezni. Nekem is volt olyan hogy fel napot a rendorsegen voltam elintezni egy atirast es mire sorra kerultem pont elottem huzta le a mancika a rolot hogy neki lejart a munkaidee percre pontosan es majd holnap mennyek vissza. had ne mondjam majdnem kihuztam a beszelo lukon keresztul. De volt olyan is hogy akkor meg baba fiamnak kelett utlevel igy ocsmanyirodaba kellett menni. persze idopont cask 9 es 3 kozott ami mind olyan hogy akar az egesz napot is kivehetem szabadsagnak. /es ilyen esetben mindket szulo kell igy meg asszonnyal se tudtam elinteztetni. Viszont telefonon arra jutottunk hogy ok aktatologatni mar ugyis bent vannak 7 tol igy menjek negyed 8 ra es soron kivul beengednek minket. Igy is let es ne tudd meg hogy orultem az ilyen rugalmassagnak evekig odakat zengtem a 16. keruleti ocsmanyirodarol mindenkinek egy ilyen apro rugalmassag miatt.

McZozo 2016.02.09. 16:19:04

@Démétér: Eloszor en is mert eddig cask remego kezzel hallottam de az is inkabb cask fiukra ervenyes :)

MrZed001 2016.02.09. 20:08:01

Akkor most én válaszolnék a T. Postának:
"A kézbesítőknek kötelessége megkísérelni a személyes átadással történő kézbesítést."
Komplett Bp közeli községet ismerek, ahol aki tényleg meg akarja kapni a levelét, az postafiókot bérel (kihalásos rendszerben). Mert aki nem, az jó ha minden harmadik levelet megkap. Mindenki tud róla (panaszok tömkelege hivatalosan), mégse történik semmi. MIÉRT NEM ?
Valamint, Bp és környékén mindenhol gázos a szolgáltatásuk. Rendre más házba kerülnek bedobásra a levelek. Nem kicsit, nem elnézve, hanem durván.
Meg merem kockáztatni, hogy szánt szándékkal, utca másik vége, de volt hogy 3 levelem 2 utcával arrébb hozta át akinek be lett dobva. Hibába szólunk be a postán, senkit se érdekel, senki se nyomoz, senki sincs leb.szva (nem is akarják felvenni a panaszt !!). Még a postán se tudják megmondani, hogy mégis ki lehetett a kézbesítő, mert épp van 3, meg helyettesítő, meg ...
Ez egy nagy KATYVASZ SZ.R. Maguk meg tudják, és tesznek rá.

Értesítő az aduász (olvashatatlan SZ.R !!! Nem képesek előre nyomtatni egyet ?). Pláne vicces, mikor be se dobja, elsétál a levelesláda előtt. Akkor én mégis honnan tudjam, hogy jött valami? 21. század vagy mifene, akár egy INGYENES email-t is dobhatnának legalább, hogy B+ jött valamid, várd.

Miért extra a 2x kihozás? Talán KÖTELESSÉGE mindenkinek éjjel-nappal otthon lennie? Lóf.szt ! Végezzék a dolgukat, és kézbesítsenek !

"Az első kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén, a címiraton lévő címzetti telefonszámon a Posta megkísérli egyeztetni a másodszori kézbesítés időpontját"
Soha a b.dös életbe NEM HÍVOTT MÉG postai csomagkihozó! SOHA!
Azt már leírni sem merem, hogy a tisztességes és erkölcsös megoldás ugyebár az lenne, hogy ELŐZŐ NAP hív, hogy holnap mikor tudná hozni ... és AKKOR IS HOZZA.

"Ha a címzett az értesítőn szereplő telefonszámon nem próbál meg egyeztetni a csomagról, a küldemény kézbesítésének másodszori kísérletére a következő munkanapon kerül sor."
Nem, nem telefonál. És nem is hozza ki másnap. És még csak értesítőt se hagy róla. Na akkor mi van ? COPÁS ?

"Ha az ügyfél a fent leírtakkal ellentétes dolgot tapasztal, panaszt tehet bármely postán vagy a Magyar Posta ügyfélszolgálatán személyesen, telefonon, e-mailben, faxon."
Ahaaa, peeersze. Ahogy azt Móricka elképzeli. Próbáltam, tettem. Tértivevényes levél, kidobta a postásuk, persze nem dobott be cetlit se, aláírásnak odafirkantott egy X-et.
És nem tudták megmondani melyik emberük vágott át, és NEM VÁLLALTÁK A FELELŐSSÉGET ! Én meg buktam 8 napon túlt.

Összefoglalva: a Posta és a postai szolgáltatás mint olyan annyira mély szintre süllyedt, hogy elérte a MEGBÍZHATATLAN fokozatot. Ami eleve gáz, pláne hogy ott a KÉZBESÍTÉSI VÉLELEM! Ha jogász lennék, én már indítványoztam volna a posta alacsony szolgáltatási színvonala miatt a kézbesítési vélelem eltörlését/felfüggesztését.
Ideje lenne dolgozniuk a minőségbiztosításon! Irodisták helyett meg kézbesítőket felvenni, hogy aki h.lye azonnal ki lehessen b.szni (és ne azért maradjon, mert nincs más).

No meg ott a szép elosztóközpontjuk, ahova befut minden levél és csomag. Miért nem képesek egy weblapot csinálni, ahova beregelhet az ember, hogy erre a címre ha jön valamije, akkor küldjenek róla egy értesítőt ? Neadjisten úgyis beszkennelik a boríték külsejét a címzett meghatározására, akkor ennek a képét is tudnák csatolni (rajta feladó is).
Szóval ideje lenne modernizálni az egész elavult és követhetetlen sz.rkupacot.

lutria 2016.02.09. 21:05:21

Tudnék mesélni azokról a társasházakról ahol a lakók szerint "egyértelműen"ki vannak írva a nevek,főleg az új építésű lakóparkokban...
-Vagy a csomagon nincs feltüntetve az emelet/ajtó száma egy 100 lakásos panelben,
-a kaputelefonon nincs kiírva a név mert "épp most tépte le valaki/fújta le a szél/koptatta le az eső"...
-a feleség leánykori nevére van címezve a csomag-a kaputelefonon pedig az van hogy pl.Kovácsné,miközben 3 Kovács is van a házban,
-a kaputelefonon a nevek mellett látható sorszám köszönő viszonyban sincs az emelet/ajtó számához stb.
-és mindezek kombinációi...(legközelebb lefotózom azt az egyértelmű kaputelefont amit a múlt héten láttam,4 lépcsőházas lakópark,~50 lakással és senkinek a neve nem volt ráírva pedig már legalább 5 éve épült a ház)
A kertes házaknál pedig "csak" az utcanévtáblák,házszámtáblák és a postaládákról a nevek szoktak hiányozni,állítólag a személyiségi jogok és a betöréses bűncselekmények miatt.
Amúgy meg a postásjárművekben és a kézbesítő PDA-jában GPS nyomkövető van ami mindent naplóz,úgyhogy az hogy oda se megy a címre,elhajt a ház előtt megállás nélkül,meg hogy előre kinyomtatja az értesítőket az nem túl valószínű.
A telefonról meg annyit hogy vagy nem adják meg,
-vagy megadják de ki van kapcsolva és órák múlva hívnak vissza hogy "volt egy nem fogadott hívásom erről a számról" és elvárnak hogy azonnal menjek vissza hozzájuk-napi 70-80 csomag kézbesítése mellett kilométerekről
-nem adják meg és a telefonszám helyén egy e-mail cím van,vajon miért,a kézbesítő és a posta nem fog e-maileket küldözgetni,aki küld az a feladó cég ami meg nem lát rá a posta kézbesítési folyamatokra úgyhogy sokszor azzal fogadnak hogy szerencse hogy otthon találtam a címzettet mert csak másnapra ígérte a kézbesítést a feladó.

Az értesítőn rajta van hogy csak másnap lehet átvenni a csomagot a letéti postán.

A portán,recepción való leadáshoz meghatalmazás szükséges,némelyik állami(pl.MOL) és magán cégnél tiltva van privát csomagok átvétele,máshol meg engedélyezett,vezetőség válogatja.Némelyik recepciós liba meg is sértődött már rám mert adtam oda nekik a 6 számjegy értékű Böske utalványokat meghatalmazás nélkül,a két szép szeméért...

M. Péter 2016.02.09. 21:40:30

@Semmitnemérszakitiltással: Brit postás is csinált már olyat, hogy csak bedobta az értesítést, hogy nem találtuk otthon, de a postán átveheti a csomagját, be se csöngetett. Amikor a címzett utánament, akkor kiderült, hogy nem is volt nála a csomag, azt eleve a postahivatalban hagyta, hogy ne kelljen cipelnie.

wazzu 2016.02.10. 00:53:04

Mint egy webáruház tulajdonosa, én is a postával szállíttatom ki a csomagokat, és szerencsére kevés a visszaérkezett csomag. Tapasztalataim alapján van, hogy valóban a rendelő nem fogalmazza meg pontosan, hogy a cím egy óriási ház, és kit/mit kell keresni, de ez ritka. Mi küldünk egy emailt feladáskor, a rendszerbe pedig csak telefonszámot rögzítünk. Ekkor a posta sms-t küld (néha persze nem pontos, de működik). Ez némileg jobb, mint a csak emailes értesítés, hisz ilyenkor megy ilyen és olyan értesítés is. Külön érdekes a rendelési komment olvasása, miszerint sokan kérik hogy "csörögjetek mielőtt itt vagytok a csomaggal!" mintha ez természetes lenne, nem, nem az, nekem nem igérik, hogy konkrétan telefonálnának az ügyfélnek.. Sajnos van, hogy a megrendelő nem foglalkozik a csomaggal, nem megy be a postára átvenni (van, aki nem is akarja, sajnos). A probléma az, hogy én az átvett küldeményekről kapok egy automatikus értesítést, de a _sikertelen kézbesítésekről_ nem. Ha kapnék, én magam szólnék rá a megrendelőmre, hogy mi történt, és intézkednék, de manuálisan sok rendelést átnézni a nyomkövetésnél nem könnyű úgy, hogy sok más dolog is van. Esetleg ha valaki olvassa ezt a postán, jó lenne bevezetni :)

neet 2016.02.10. 09:59:51

Azért én valahol sajnálom a postásokat. Nem a postát, azt sóval behint, hanem az egyszeri humánt, aki kap egy valag pakkot 8kor, h hordja ki, és 4ig se végez vele, ha mindenhol 1 percet áll, max akkor. De ha már vhol 2 perc, akkor bukik a szépen felépített napja. Mienk postman meséli, h ugyan a mocija postás, de ha BÁRMI baja lesz (márpedig ezeken az úttalan utakon tönkremegy a gumi, stb) azt neki kell saját zsebből állni, azt ha jól jár, utólag megkapja, ha rosszul járt, akkor meg nem.
Én kb a nyakam törve rohanok ki, ha dudál (fitkismami, aki nem akar postára menni, és a postást se akarja várakoztatni), de egy nyugdíjas vagy egy ráérős nem fog szaladni és megint borult a napja.
Neked csak 1 db csomagért kell elcaplatni a postára, bírd ki, de neki mindennap minden időjárási/ugatós-harapós kutyás/egyéb körülmények között menni kell és időre teljesíteni.

6 ablakból 2: ennél már csak az jobb (az is mifelénk), h csekket itt, levelet ott add be. Anyád. Igyekszem akkor menni csak, ha már NAGYON muszáj.

2016.02.10. 12:11:23

ezétr kurvajó a csomagpont... akár posta akár webox,
csak egyelőre kevés helyen van...

2016.02.10. 12:15:05

@lutria: sztem te postás vagy?

wazzu 2016.02.10. 12:54:40

@Mostanában: és a pickpack is, de postapontként működnek a MOL kutak is, abból van több, ott sem kell annyit várni, most postán. Egyébként szerintem is jó megoldás a postán maradó/postapont, olcsóbb is, nem viszik ki, te bemész amikor tudsz. Aki dolgozik, annak teljesen jó..

Bombaló 2016.02.10. 14:41:40

Hát a friss tapasztalat, csak a szokásos, hogy a párom otthon van a gyerekkel egész nap, én meg hazaérve szedem ki az értesítőt a postaládából...
De legutóbb egy GLS futár nézett minket hülyének, amely némi telefonháborút követően kiderült, hogy a futár odaadta egy másik futárnak (mert neki sok csomagja volt), az meg bekamillázta a rendszerükbe, hogy sikertelen kézbesítés, miközben otthon voltunk az e-mailben megadott időszakban. Csak hát a futár-futár átadás sem teljesen szabályos módszer, s miután belengettük, hogy panaszlevelet írunk, azt kérte, hogy ne írjunk, mert akkor picsán rúgják. Most kezdjük el sajnálni? Majd negyed óra múlva jelentkezett, hogy kihozza most a csomagot, csak ne írjunk... S lám, megoldotta.

Mérgező Hulladék 2016.02.11. 10:53:36

Nálunk tegnap csoda történt, felcsengetett a postás, hogy ajánlott küldeményt hozott, majd fel is jött a lakáshoz, és átadta! Pénzt nem adtunk neki, szóval attól tartok, most évekig nem fogjuk látni.
Az egyéb futárcégekről nincs jó tapasztalatunk, nagyjából bárkire rásózzák a csomagot, akit a házban vagy annak környékén találnak, aztán vagy eljut hozzád, vagy nem. Persze általában el, de nincs rá garancia.

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.11. 11:17:25

@Mérgező Hulladék: "vagy eljut hozzád, vagy nem"

És ez kit minősít?

Mérgező Hulladék 2016.02.11. 11:55:21

@atpijkamo129: azt, aki nem adja át, ha megkap egy más által kifizetett csomagot? Vagy téged? Esetleg a denveri Musztángok futballcsapatát?

Mérgező Hulladék 2016.02.11. 12:00:33

@atpijkamo129: amúgy gondoltam, hogy lesz itt valaki, aki beleköt majd, gondolván "mekkora egy f.sz lehetsz, ha a szomszédaid nem adják át a csomagod, amit átvettek", ezért is írtam az utolsó mondatot abban a hozzászólásban, amire reflektáltál, de addig már nem jutottál el, úgy látom.

atpijkamo132 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.11. 12:27:26

@Mérgező Hulladék: Nem kell úgy felfújnod magad, senki nem bánt.

A postás tehet legkevésbá arról, ha tolvajok a szomszédaid.

Mérgező Hulladék 2016.02.11. 13:21:30

@atpijkamo132: az elejét sem sikerült elolvasnod, hogy "egyéb futárcégek"? Amúgy szerencsére nem azok, de ez sem engem minősít, hanem őket; a futárt meg az, hogy nem végzi normálisan a munkáját. De mindegy is, úgy tűnik, olvasós-értelmezős hangulat helyett kötekedős-hülyeségetírósban vagy.

InTheGajd 2016.02.11. 17:53:00

"Mit tehetünk, ha nem csenget fel a postás a csomaggal?" - Vitesd ki más céggel a szarodat. A összes kis mo-i futárcég együttesen még a felét sem kezeli a posta által kezelésbe vett csomagoknak. Majd ha lesz egy másik országos cég, aki naponta több tízezer csomagot fog kezelni, akkor ott is elő fognak fordulni ilyen jellegű problémák.

Mellesleg lutria is szépen összefoglalta a fontosabb dolgokat. De én még ennyit hozzátudnék tenni. De teljesen fölösleges. A magyar ember az mindig is a másikat hibáztató önző bunkó paraszt marad (elég csak a közlekedési kultúránkat megnézni). Az aki megfojtaná a szomszédját egy kanál vízben, mert jobban él vagy mert boldogabb vagy mert megint 2 szem sárfoltot hagyott a folyosón és múlt héten ő sepert fel és most ne ő a soros, stb stb...

Mackósajt 2016.02.13. 11:33:38

@Dalae: Tévedsz, ha azt hiszed pusztán a gyorsaság segít rajtad. Én egyszer nagyon gyors voltam, és elkaptam a kézbesítőt, mielőtt felszívódhatott volna. Annyit értem el, hogy nem a postaládából kellett kiszednem a sikertelen kézbesítési kísérletről szóló papírt, hanem a kezembe nyomta. A csomag nem volt nála. A pontot az i-re aznap délután a postahivatalban tették fel, ahol megtagadták a csomag átadását, azzal az indoklással, hogy az még a kézbesítőnél van.
Külön szépsége a dolognak, hogy azt a csomagot a munkahelyemre rendeltem, ahol mindig voltak az irodában, tehát a kézbesítő tudhatta, hogy 100% biztonsággal van ott valaki, aki átveszi. Ennek ellenére nem vitte ki (csak papíron, mert a hivatal nyilvántartása szerint nála volt).

Dalae · http://morzsagyujtogeto.blog.hu/ 2016.02.13. 11:38:48

Tudom, ezért is akadtam ki a következő esetnél, mikor még csöngetni se sikerült és a postáról is elzavartak, hogy legalább ne hazudjanak az arcomba már...
Meg ha már ki lett fizetve, hogy kihozzák, nehogy már én rohangáljak utána...

Borda Arnold 2016.02.13. 13:44:05

Tiszteletem! Szerbiában születtem és élek jelenleg is ezért bocsánat a helyesírási hibákért (Igyekszem minnél kevesebbszer tévedni) :-) Külhoni magyarként én a Magyar Postához érdemileg nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem a működését. Ennek ellenére szeretném megosztani az itteni tapasztalataimat.
Rendeltem már belföldről és külföldről egyaránt. Jó tapasztalataim vannak mindkét fronton :-)
Az itteni kézbesítésről annyit tudok elmondani, hogy nagyon egyszerűen van felépítve. Csomag esetén a gyorsposta szolgáltatást érdemes választani utánvétellel + a feladó kap egy Tracking Numbert (azaz egy követő kódot, remélem jól írtam le.) Ilyenkor az a procedúra, hogy a csomagom feladom például hétfőn, az kedden rendszerint megérkezik és szerdán már a jól ismert szerb ajkú postásom kihozza az összeget. Megtörtént már, hogy kedd helyett szerdán ért oda, de ennek a távolság volt az oka. Levél esetében is van egyszerű illetve ajánlott küldés. Az itteni posta és futárszolgálatról kevés rosszat tudnék mondani.
Egyszer történt meg velem, hogy feladáskor a postán levő alkalmazott nem tudta bevinni a számítógépbe a város utcáját, arra hivatkozva, hogy az nem létezik a rendszerben. Utána néztem, a kérdéses utca a városban levő postahivatal mellett van közvetlenül. Mobil telefonszámot is mellékeltem, ennek ellenére nem értesítették azt a személyt, akinek küldtem a csomagot. Úgy látszik, hogy sokszor a postás jóindulatán múlik a dolog.
Futárszolgálatnál a futár minden alkalommal külön felhívott, hogy itthon vagyok e vagy valaki, aki áttudja venni a csomagot.
A külföldi rendelés nagy szívfajdalmam. Nem elég, hogy kifizetem a rendelt tétel árát postaköltséggel együtt, de még plusszban az itteni postaköltségen kívül még vámot is szükséges fizetnem 10-ből 9 alkalommal.
Csak feltételezhetem, hogy más országokban illetve a szomszédos Magyarországon is hasonlóképpen működik a rendszer. Ha nem, akkor ezúton kérek elnézést. Nekem külső szemlélőként úgy látom, hogy bizonyos dolgok igen kacifántosan vannak kitalálva.

Zárásként szeretném megköszönni az időt és türelmét annak, aki ezt a postot végigolvasta!
Üdvözlettel:
Borda Arnold

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.02.14. 01:28:53

@Borda Arnold: Köszöszönjük a komemntedet! Nem kell szégyenkezned, az itteni színvonalhoz képest messze átlagon feletti a helyesírásod.

Ha eldobok valamit, annak utána nézek, ha ha érdekel egy információ, annak utánanézek. "Felhívott, hogy itthon vagyok-e, vagy valaki, aki át tudja venni a csomagot." Mást nem is nagyon találtam. Nem a helyesírás a fontos, hanem a gondolatok tisztasága. Ha az megvan, már nagy baj nem lehet. A helyes írás ennek már csak a leképezése.

Borda Arnold 2016.02.14. 07:46:31

@atpijkamo119: Köszönöm szépen! Picit kopott a memóriám, így az igekötők helyesírását néha megkeverem.

Kondom Keselyű 2016.02.15. 13:18:20

@Kulics:
Valszeg egy szenyvizatemelo telepen sem vakacio az atlag munkanap,megsem adunk borravalot nekik.

Magat a problemat egyebkent egyszeru kezelni :
a tisztesseges csomagkezbesitore havi 1 panasz erkezik(elfelejti,hogy volt kozertben,es azt hazudja,hogy otthon volt egesz nap), mig a sietosre hetente tobb.

Az kell,hogy az ilyen panaszok ne maradjanak kovetkezmenyek nelkul.

lego70 2016.02.16. 18:46:09

Lutria jól összefoglalta..Egy-két kiegészìtés...Miért nem elöző nap hívlak fel? Spec.azt sem tudom hogy a Földön vagy a kézbesítés napjáig. De ha momentán reggel 8-kor nekiülnék felhívni azt a 80-90 tel számot,hogy mikor érek oda,azzal cca másfél óráig nem csinálok semmit. "az én párom mindig otthon van"Jah. Csöngetek az ajtón.Síri csend.Ügyfél felhív. Az asszony épp mos,most beszéltem vele.Mondom itt nem:) Csak Ennyit hallottam mielött levágta: A bü... ku..a. Épp most panaszoltak be,mert megromlott a kaja a csomagban...Igaz hogy a drága teljesen más címet adott meg,mint ahol lakik,na de mégis..Az éremnek két oldala van..

lego70 2016.02.16. 18:57:18

@Kondom Keselyű: Ez azért nem egészen így van :-) Járatfüggő a dolog.Pl van egy kertvárosod 300 házzal, vagy van egy lepukkant lakóteleped 400 panellalx 10 emeletx5 lakás.És nem a közért miatt jön csak panasz...Mama megrendeli a hülyeséget,fia kidobja az értesítőt direkt,jön a panasz.Rossz a címzés? Jön a panasz. Sorolhatnám.És hidd el szigoruan utánajárnak.És minden kártérítést a kézbesítő fizet.

lobster thermidor 2016.02.17. 10:48:37

Már készül a törvény arról, hogy nem csak a Posta üzleti ügyei titkosak, hanem az is, ha valaki csomagot, vagy küldeményt kap.

Hajnalka Torda 2020.02.28. 10:42:58

Itt is az a helyzet.A kedves postás nem hajlandó jelezni hogy levél vagy utalvány van!Inkább értesítőt dob.De minek fizeti a posta az ilyeneket?A sima levelet meg nem a ládába át dobja a kapun.FELHÁBORÍTÓ!!
süti beállítások módosítása