Tékozló Homár

Kényelmetlen e-komfort

2016.03.01. 16:24 | Homár Hilda | 19 komment

telenor_logo_1.png

A Telenor e-komfort csomagja lényegében a pontos átutalásos fizetésért cserében némi előfizetési kedvezményt nyújt. A rendszerében viszontvalami gebasz lehet, mert a hozzánk érkező panasz mellett a neten is több levelet találtunk arról, hogy 3 problémamentes hónap után egyszer csak jön egy 1000 forintos büntetőtétel. Véletlen?

Kedves Homár!

Tavaly 08. 08-án két előfizetést kötöttünk a Telenornál egy névre, mindkettő E-komforttal lett kötve, legalábbis azt hittük…

Három hónapig minden rendben ment, minden számlát időben, elektronikusan fizettünk. A negyedik havi számlák egyikén megjelent egy 1000 Ft-os büntetés, E-komfort csomag nem teljesítése miatt. Ezt írásban jeleztem a Telenor felé, ahonnan egy hónap múlva érkezett a válasz, hogy erre a számra nem lett E-komfort beállítva, és bár én a szerint fizettem, mégis megbüntetnek. Közben már az újabb számlán is…

Ekkor elmentünk oda, ahol kötöttük a szerződést, ahol ugyanaz az ügyintéző, némi arroganciával fűszerezve, kezünkbe nyomott egy szerződés módosítást, hogy így most már jó. Semmi elnézést, meg visszafizetjük.

Eljött a következő számla, újra büntetéssel. Feleségem bement újfent, egy másik ügyfélszolgálatra. Ott egy kedves hölgy felvilágosította, hogy most még azért kell fizetni, mert túl későn szóltunk. De jövő hónapban már nem lesz büntetés, mert most már tényleg jól van a gépben. És visszakapjuk a 3x1000ft-ot? Nem, mert nem lehet bizonyítani, hogy mi eredetileg is így akartuk. Egyébként a két eredetileg kinyomtatott szerződés teljesen egyforma, mindkettő E-komfortos. De a gépben más van, és a Telenort az általuk kinyomtatott és aláírt szerződés nem érdekli.

Én tudom, hogy tévedhet mindenki, csak utána be is kellene látni ezt, és korrigálni.

Üdvözlettel:

Zoltán

Bele kell nyugodni? Nem kell belenyugodni?

Kedves Zoltán!

Az e-komfort szolgáltatás abban az esetben vehető igénybe, ha a fogyasztó az egy számlázási cím alá tartozó valamennyi előfizetés esetében elektronikus számla szolgáltatással rendelkezik, a kifizetése banki átutalással, csoportos beszedési megbízással, ATM-en keresztül vagy a szolgáltató elektronikus fizetési felületén történik, továbbá a számla kiegyenlítése a számlán feltüntetett fizetési határidőig megtörténik. A szolgáltató az említett díjat csak abban az esetben számlázhatja ki a fogyasztó részére, ha a feltételek valamelyike nem teljesül.

Amennyiben mindkét szerződés valóban e-komfort csomaggal lett megkötve, az ügyintézőnek csupán a számítógépes rendszerbe kellett volna átvezetni az adatot, és ez esetben a 3.000.-Ft valóban visszajárna. Az igényérvényesítés céljából javasoljuk, hogy ismételten írásban nyújts be panaszt a szolgáltatóhoz, és mellékeld hozzá az eredeti szerződést. A szolgáltatónak a panaszra 30 napon belül írásban érdemi választ kell adnia.

Ha a panaszodra a szolgáltató nem válaszolna abban az esetben az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz a panaszkezelési szabályok megsértése miatt.

A panasz elutasítása esetén lehetőség van Békéltető Testülethez fordulni, melynek meghallgatásán az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozás köteles személyesen megjelenni.

A Telenor Magyarország Zrt. e-komfort díjcsomagra vonatkozó feltételei az alábbi linken megtalálhatók (18.oldal).

Alkalmazott jogszabályok:

- Az elektronikus hírközlésről szóló 2003.évi C. törvény.

- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2016.03.01. 16:27:00

"A negyedik havi számlák egyikén megjelent egy 1000 Ft-os büntetés, E-komfort csomag nem teljesítése miatt. Ezt írásban jeleztem a Telenor felé, ahonnan egy hónap múlva érkezett a válasz, hogy erre a számra nem lett E-komfort beállítva"

??????

amindenes.blog.hu 2016.03.01. 16:59:14

Legközelebb jön a 7 és 9 ezer forintos számla, beviszed és ráverik arrogánsan a papírra. volt-nincs.

kapjabemindenkitövig 2016.03.01. 17:16:32

De miért kell ezt bonyolítani? Egyik telefonomra jön a csekk szépen havonta, befizetem, ennyi. Máikat meg akkor töltöm fel, amikor akarom. Soha, semmilyen gondom, vitám nem volt még egyik szolgáltatóval sem.

Dezsike 2016.03.01. 17:31:20

@kapjabemindenkitövig: Ennél is egyszerűbb, csoportos beszedési. Ha a szolgáltató panaszkodik, hogy nem lett befizetve időben mondhatod, hogy dehát nekik kéne leemelni, az pedig visszakereshető, hogy az állítólagos terhelés idején volt-e fedezet.

Antalbaba 2016.03.01. 19:28:27

Assssszem (de tényleg), hogy még mindig olyan világban élünk, ahol a szó (és a bit) elszáll, de ha van egy érvényes írásos szerződésed, akkor azzal addig vered az asztalt, míg be nem látják, hogy idióták és ismét ÍRÁSBAN megerősítik azt + a visszatérítés tényét és összegét is. Muszáj átmenni vérszipolyba, mert különben esélyed sincs a túlélésre:-(

lacas65 2016.03.01. 20:14:07

Ezt most tényleg nem értem... Van két aláírt szerződése a poszternek, ennyi. A lőtéri kutyát nem érdekli az ügyintéző hangulata. Az meg a legkevésbé sem, hogy a számítógépébe mi van, mit rögzített félre. Ok, nem nagy lóvé, de ilyenekkel lehet gyakorolni az életképességet. Az már csak hab a tortán, hogy ha az ügyintéző bunkó annak ellenére hogy elszúrta a rögzítést, és még királykodik is, meg kell cumiztatni őt is. Az meg ugye alap, hogy ezeket összefoglalva, panaszként kell a következő lépést megtenni.
No akkor az övön aluli ütésem jön: Nem látom tisztán, hogy a poszternek a kinyomtatott szerződésén az opció szerepelne, erre nem tett egyértelmű utalást. Ha már a rögzítésnél elqrták, és úgy lett kinyomtatva is, akkor a kutyát nem érdekli a szándék, hanem a lényeg a kinyomtatott, és aláírt szerződés. Mert ha a papíron sincs, no akkor annyi...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.01. 22:19:31

" Az igényérvényesítés céljából javasoljuk, hogy ismételten írásban nyújts be panaszt a szolgáltatóhoz, és mellékeld hozzá az eredeti szerződést. "
Ugyanazt, amit egyszer már figyelmen kívül hagytak? Miért ne hagynák megint?
Szarjanak sünt. Fogyvéd, aztán ha az se tud mit tenni, akkor volt 3000Ft-od, irány másik szolgáltató.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.01. 22:21:05

@Antalbaba: "a szó (és a bit) elszáll,"
A bit se száll el, ha elektronikus írásban kivered belőlük azt, amit papíron vernél. A postoló ott szívta meg, hogy nem lát bele a Telenor cuccaiba. Nem szállt ott el semmi, csak visszaélnek a helyzetükkel, hogy csak ők tudják, mit visznek fel.

Amúgy postolónak most volt írott szerződése, sokra ment.

További magyar hang 2016.03.01. 23:18:19

Ha csak keresztnévvel írod alá a business levelet, akkor tegezős levelet kapsz?

Terézágyú 2016.03.02. 07:55:57

@lacas65:
"A lőtéri kutyát nem érdekli az ügyintéző hangulata."

Nem védem az ügyintézőt, de ilyenkor jut eszembe, hogy akkor ne várjuk az ügyintézőktől/kalauzoktól stb. stb. hogy ők viszont tolerálni fogják a MI hangulatunkat...

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.03.02. 09:14:30

@Semmitnemérszakitiltással:

Akkor fussunk neki sokadjára annak a kérdésnek, hogy mobil- és internetszolgáltatókat milyen szervezettel baszogatunk, ha érdemi megoldást akarunk - a Fogyvéd. helyett?

Ádám 2016.03.02. 10:36:01

@Lesből Támadó Szárítókötél: próbáld meg a kopasz fradistákat.....ennél a piti szarnál nagyobb ügyben is hatásosak voltak!! :):D

13. :DDD

cmx85s 2016.03.02. 11:04:05

Látom a Telenor válaszát, nekik és minden szolgáltatónak, kereskedőnek, ügyfélszolgálatnak szól a kérdés: miért kell kivárni, amíg kikerül a sztori a Homárra? Miért nincs soha, senki, aki azt mondaná, h Bocsi, mi szúrtuk el, máris javítjuk. Lenne tán pár BÜ-poszt is.

Ádám 2016.03.02. 11:06:50

@cmx85s: miért, miért? mert hírnévre vágynak!.)

cmx85s 2016.03.02. 11:08:32

@Ádám: Jah, tökmind1, miért, csak beszéljenek róluk? Hát, így is lehet...

Terézágyú 2016.03.02. 12:25:36

@cmx85s:
"Miért nincs soha, senki, aki azt mondaná, h Bocsi, mi szúrtuk el, máris javítjuk."

Mert nem mindig ők rontják el.

Bár a fenti esetben nyilván igen.

joska61 2016.03.03. 09:32:27

@kapjabemindenkitövig: Esetleg más felhasználónak mások az igényei.
süti beállítások módosítása