Tavaly december 1-jével megszűnt az Elmű Nyrt., a szolgáltást pedig az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. vette át, mely az online világban a csodálatos elmuemaszenergiaszolgaltato.hu url-en lakozik. A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit., a gyakorlatban viszont könnyen félrement a gördülékeny átmenet. (A szolgáltató online fizetési felülete eleve megérne egy misét. Mintha kilencvenhatban csinálta volna egy schönherzes rendszergazda a haverjának, csak kicsit kisebbek a betűk, mondta róla valaki, és tényleg.)
Tisztelt Homár!
Az ELMÜ, azaz most már ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. az átalakulásával olyat alakított felhasználóbarátságból, amit logikával aligha lehet lekövetni. Ha ezt az észrevétel "csomagot" elolvassák (elolvassák?), akkor találnak benne az indulaton kívül építő jellegű javaslatot is. Keressék meg!
Történetesen én vagyok az az állampolgár, aki rendesen fizeti a számláit, online számlákat kér, hogy az őserdőket ne pusztítsuk, meg minden. Soha nem volt a szívem csücske az ELMŰ rendszere. Nehézkesnek és bonyolultnak tartottam. De biztos bennem van a hiba.
Pár hónapja történt valami, februárban kaptam egy pár figyelmeztető (fenyegető) levelet tőlük, hogy nem fizetem a számláimat. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy több (nem kettő és nem három) ingatlanon fizethetem a fogyasztást. Megnéztem a számlatörténetet a bankban és valóban nem lettek átutalva. Megnéztem az email értesítéseket, az értesítések ott voltak. Mi lehet akkor az oka? Természetesen soron kívül átutaltam az elmúlt időszak tartozásait. Tegnap ismét levelet kaptam, ismét tartozás! Na ez már kicsit sokk volt, alaposabb nyomozásba kezdtem. Most megvilágosodtam!
Akkor a történet tényszerűen, ahogy a felhasználó látja (utólag):
1. Megérkeznek a számlaértesítő emailok, nagyjából egyszerre 1-3 darab. Tartozom...
2. Belépek az ELMŰ rendszerébe az ker.elmu.hu oldalra, ahol a saját felhasználói jogosultságommal, megnézem az összes nevemen lévő mérőt. Amelyiken tartozás van, azt kifizetem bőven határidőn belül.
3. Elégedett nyugalom jön, hogy nem tartozom.Az ELMŰ rendszere egyébként nagyon vicces, mert gyakran előfordul, hogy kapok egy értesítőt, de akár három kifizetetlen számlát is találok a rendszerben. Azt is kifizetem, meg is jön az értesítés, hogy rendben, majd rá egy-két napra a jelzés a korábban már kifizetett "kifizetetlen" számláról... Szóval az időrenddel baj van (ugye tisztelt fejlesztők?). Mindezt csak azért boncolgattam, mert így a fogyasztó, pl. én nem biztos, hogy naprakész az értesítésekkel és a fizetési kötelezettségekkel.
És akkor következzen a megoldás, amitől kissé felment a vérnyomásom.
A múlt évben az ELMŰ és az ÉMÁSZ állami szolgáltatóként összeolvadt. Ha már így történt, új online oldalt hoztak létre a regisztrált felhasználóknak és akkor már egy füst alatt automatikusan átvitték, vagy inkább tükrözték a regisztrációkat. Ettől az időponttól az újonnan beérkezett számláim az új, ker.elmu-
emaszenergiaszolgaltato.hu oldalon jelentek meg. A történtekre csak egy dolog utalt, mégpedig, hogy a számlaértesítő emaileken a link megváltozott. Annak akinek az előző oldal le volt mentve, mint nekem, ez nem bukott ki. Szorgalmasan beléptem az élő és normál módon működő (!) régebbi oldalra. Ott nem jelent meg egy vörös felirat, hogy: Te barom, mit keresel Te itt? Nem is irányított át... Csak úgy létezett, LEKÉRDEZHETŐ (!) nullás aktuális számlákkal! Felhomályosodásom után beléptem az új oldalra. Ez az oldal a fejlécben megjelölt szolgáltatótól eltekintve teljesen megegyezik az előzővel! Illetve nem is, és ez már csak hab a tortán. Az összes felhasználási hely azonosító szám megváltozott! Ez ugye pl. azért izgalmas, mert a telefonos rendszerben a panasznál ezt kéri a gép a menürendszerben. Gratulálok annak aki ezt kitalálta!
Még egy javaslatot tennék a felhasználási hely azonosító kérdésben a szolgáltatónak. A számlalekérdezésnél ha nincs tartozás, az azonosító mellett 0 forint van, talán akkor is jó lenne látni, a felhasználási helyet, ami most nincs ott. Az ilyenkor is információ!
Ja és kedves szolgáltató, legyetek már szívesek beleírni a figyelemfelhívó, fenyegető leveletekbe a felhasználási hely azonosítóját, ne csak a fizetőét. Pláne hogy változott! Merthogy reklamációnál azt kell(ene) bepötyögni és Isten látja lelkem, nem tudom fejből, nem hordom magamnál, nem fér a bankkártyámra a PIN kód mellé!
Nem tudom más járt-e úgy, mint én? Ha nem, akkor okuljon belőle, mielőtt az áramszolgáltató emberei meg nem jelennek a mérő leszerelése szándékával!
Üdv:
Névtelen
Az utolsó 100 komment: