Tékozló Homár

Oda az ELMŰ "fogyasztóbarát" elektronikus számlázási rendszere

2016.03.02. 10:55 | Homár Hilda | 132 komment

20150529093939_elmuemasz_gtv_642x369_cover.jpg

Tavaly december 1-jével megszűnt az Elmű Nyrt., a szolgáltást pedig az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. vette át, mely az online világban a csodálatos elmuemaszenergiaszolgaltato.hu url-en lakozik. A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit., a gyakorlatban viszont könnyen félrement a gördülékeny átmenet. (A szolgáltató online fizetési felülete eleve megérne egy misét. Mintha kilencvenhatban csinálta volna egy schönherzes rendszergazda a haverjának, csak kicsit kisebbek a betűk, mondta róla valaki, és tényleg.)

Tisztelt Homár! 

Az ELMÜ, azaz most már ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. az átalakulásával olyat alakított felhasználóbarátságból, amit logikával aligha lehet lekövetni. Ha ezt az észrevétel "csomagot" elolvassák (elolvassák?), akkor találnak benne az indulaton kívül építő jellegű javaslatot is. Keressék meg! 

Történetesen én vagyok az az állampolgár, aki rendesen fizeti a számláit, online számlákat kér, hogy az őserdőket ne pusztítsuk, meg minden. Soha nem volt a szívem csücske az ELMŰ rendszere. Nehézkesnek és bonyolultnak tartottam. De biztos bennem van a hiba.

Pár hónapja történt valami, februárban kaptam egy pár figyelmeztető (fenyegető) levelet tőlük, hogy nem fizetem a számláimat. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy több (nem kettő és nem három) ingatlanon fizethetem a fogyasztást. Megnéztem a számlatörténetet a bankban és valóban nem lettek átutalva. Megnéztem az email értesítéseket, az értesítések ott voltak. Mi lehet akkor az oka? Természetesen soron kívül átutaltam az elmúlt időszak tartozásait. Tegnap ismét levelet kaptam, ismét tartozás! Na ez már kicsit sokk volt, alaposabb nyomozásba kezdtem. Most megvilágosodtam!

Akkor a történet tényszerűen, ahogy a felhasználó látja (utólag): 

1. Megérkeznek a számlaértesítő emailok, nagyjából egyszerre 1-3 darab. Tartozom...
2. Belépek az ELMŰ rendszerébe az ker.elmu.hu oldalra, ahol a saját felhasználói jogosultságommal, megnézem az összes nevemen lévő mérőt. Amelyiken tartozás van, azt kifizetem bőven határidőn belül.
3. Elégedett nyugalom jön, hogy nem tartozom.

Az ELMŰ rendszere egyébként nagyon vicces, mert gyakran előfordul, hogy kapok egy értesítőt, de akár három kifizetetlen számlát is találok a rendszerben. Azt is kifizetem, meg is jön az értesítés, hogy rendben, majd rá egy-két napra a jelzés a korábban már kifizetett "kifizetetlen" számláról... Szóval az időrenddel baj van (ugye tisztelt fejlesztők?). Mindezt csak azért boncolgattam, mert így a fogyasztó, pl. én nem biztos, hogy naprakész az értesítésekkel és a fizetési kötelezettségekkel. 

És akkor következzen a megoldás, amitől kissé felment a vérnyomásom. 

A múlt évben az ELMŰ és az ÉMÁSZ állami szolgáltatóként összeolvadt. Ha már így történt, új online oldalt hoztak létre a regisztrált felhasználóknak és akkor már egy füst alatt automatikusan átvitték, vagy inkább tükrözték a regisztrációkat. Ettől az időponttól az újonnan beérkezett számláim az új, ker.elmu-emaszenergiaszolgaltato.hu oldalon jelentek meg. A történtekre csak egy dolog utalt, mégpedig, hogy a számlaértesítő emaileken a link megváltozott. Annak akinek az előző oldal le volt mentve, mint nekem, ez nem bukott ki. Szorgalmasan beléptem az élő és normál módon működő (!) régebbi oldalra. Ott nem jelent meg egy vörös felirat, hogy: Te barom, mit keresel Te itt? Nem is irányított át... Csak úgy létezett, LEKÉRDEZHETŐ (!) nullás aktuális számlákkal!

Felhomályosodásom után beléptem az új oldalra. Ez az oldal a fejlécben megjelölt szolgáltatótól eltekintve teljesen megegyezik az előzővel! Illetve nem is, és ez már csak hab a tortán. Az összes felhasználási hely azonosító szám megváltozott! Ez ugye pl. azért izgalmas, mert a telefonos rendszerben a panasznál ezt kéri a gép a menürendszerben. Gratulálok annak aki ezt kitalálta!

Még egy javaslatot tennék a felhasználási hely azonosító kérdésben a szolgáltatónak. A számlalekérdezésnél ha nincs tartozás, az azonosító mellett 0 forint van, talán akkor is jó lenne látni, a felhasználási helyet, ami most nincs ott. Az ilyenkor is információ! 

Ja és kedves szolgáltató, legyetek már szívesek beleírni a figyelemfelhívó, fenyegető leveletekbe a felhasználási hely azonosítóját, ne csak a fizetőét. Pláne hogy változott! Merthogy reklamációnál azt kell(ene) bepötyögni és Isten látja lelkem, nem tudom fejből, nem hordom magamnál, nem fér a bankkártyámra a PIN kód mellé!

Nem tudom más járt-e úgy, mint én? Ha nem, akkor okuljon belőle, mielőtt az áramszolgáltató emberei meg nem jelennek a mérő leszerelése szándékával! 

Üdv:
Névtelen

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.02. 11:09:38

ne használj áramot, akkor biztosan nem miattad fognak kihalni az esőerdők!

sáros_tehén 2016.03.02. 11:11:23

Tehát jól értem, hogy a poszter rossz helyen lépett be és ezért próbálja ekézni az elműt?

Ádám 2016.03.02. 11:12:57

Akkor most szégyelljem magam az elektromos targonca miatt?:)

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2016.03.02. 11:17:48

Kedves Poszter!
Az írásod egy részével egyetértek, tényleg baromságnak tartom a dolgok egy részét:
1. Működik az eredeti oldal
2. Nincs rajta figyelmeztetés
3. Az új oldal dettó ugyanolyan, mint a régi.
DE:
Én kaptam tájékoztató e-mailt a változásról ÉS AZT FIGYELMESEN EL I OLVASTAM. Az volt az első dolgom, hogy minden mentett hivatkozást módosítottam, ami a ker.elmu.hu-ra mutatott, így nem estem ebbe a hibába bele.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.02. 11:19:24

" A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit., " csak amikor jöttek a 10x számlák :D

"Ja és kedves szolgáltató, legyetek már szívesek beleírni a figyelemfelhívó, fenyegető leveletekbe a felhasználási hely azonosítóját, ne csak a fizetőét."
Úgyis csak a fizető érdekli őket...

2016.03.02. 11:21:27

díjnet (+icsekk)

zserzsenne 2016.03.02. 11:26:18

Félig egyetértek a posztolóval, az Elmü ill. az Elmü-Émász rendszere mindig is egy használatatlan vacak volt. Én is több helyen fizetek számlát, kínszenvedés az egész, főleg ha le is akarod tölteni őket. Ja, és nem ártana néha figyelmeztető emailt küldeni, te barom, lejárt a határidó, de barom, egy hét, két nap múlva lejár a határidő stb. (jelenleg talán 1x küldenek). Az egészet kukázni kellene, és újraírni 0-ról. Ellenpélda a Díjnet, amit imádok. Ja, a díjnet-es számláimat időben fizetem (minden ott van, kivéve ezt a fos Elmü-Émászt). Mióta nem lehet ott fizetni, rendszeresen elfelejtkezek időre befizetni az áramszámlákat.
Másrészről az átállás köztudott volt, halom figyelmeztetést kaptunk mi is, ezért részemről semmi gondot nem okozott. Szerintem itt a posztoló hibázott.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 11:31:29

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: Köszönjük Emese, az ELMŰ nem elérhető a Díjneten, amióta a saját rendszerük elkészült.

A posztoló meg olvasgassa a leveleit figyelmesebben, mert tavaly dec. 1-én jött értesítés, hogy változott az elérés. Egyébként a számla értesítő levélben benne van az új link is (illetve csak az van, csak rá kell kattintani).

cmx85s 2016.03.02. 11:46:22

hát a lényeget az előttem szólók elmondták, megváltozott a szolgáltató, meglepő módon a domain is, tessék azt használni. Mondjuk, a régit télleg letilthatták volna. Bankszámlát nem tetszett látni, hogy nem vonták le a pénzt?
Az e-mailekről meg annyit, hogy télleg előfordul, hogy több napba is beletelik, amíg célba ér egy-egy üzenet. Nekem is van nem egy olyan, amit három nappal azelőtt küldtek, hogy hozzám megérkezett, ez GMailnél pl. úgy derül ki, hogy le kell nyitni a komplett feljécet és látszik, hogy ekkor kűtték, akkor érkezett a GMail-fiókba.
Az tényleg rejtély, hol kóricál az üzenet napokig...

The Crazy One 2016.03.02. 11:50:03

ha kétszáz forintos vósert adtak volna az új oldal első meglátogatásakor, akkor ugye megtaláltad volna...

Terézágyú 2016.03.02. 12:05:06

"Annak akinek az előző oldal le volt mentve, mint nekem, ez nem bukott ki. Szorgalmasan beléptem az élő és normál módon működő (!) régebbi oldalra. Ott nem jelent meg egy vörös felirat, hogy: Te barom, mit keresel Te itt?"

Öööö... én is szívtam az új oldallal, mert új jelszót kért, de az meg nem működött stb. stb. Szóval szó sincs zökkenőmentes átállásról.
És valóban fura, hogy miért megy továbbra is ugyanúgy az elmü oldala...
Ugyanakkor viszont azonban nem UGYANÚGY megy, mert pl. mérőállást bejelenti már nem lehetett, akkor kiírta, hogy ez már nem működik, menj máshová...

Vágyak Világa · http://www.vagyakvilag.info 2016.03.02. 12:11:53

Ha már választani kell, akkor sárga csekk. A rendszerük hát hmmm... Díjneten nincsenek. Nekem kb egy hete mondták az ügyfélszolgálaton. Az ÜFI elég trágya. Kb, mint egy bűnözőt úgy kezelik az embert pedig mondjuk adatokat módosítana, egyeztetne. Feszülten várt mindenki, mint valami csirkeólban a lakossági részlegnél.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 12:27:17

@Terézágyú: Az új jelszót is megküldték a dec. 1-i levélben. Tényleg olyan nagy luxus elolvasni, ami jön? Gondolom nem kapsz milliónyi levelet egy nap.

@Vágyak Világa: én sem örültem mikor kivonultak a Díjnetről, de ez a felület sem rosszabb, mint bármelyik másik. Hogy hogy néz ki? Pont leszarom. Be tudom fizetni bankkártyával a villanyszámlát, anélkül, hogy a seggem fel kéne emelni? Be. Mit akarhat még az ember.

Terézágyú 2016.03.02. 12:30:49

@onlajnok:
"Az új jelszót is megküldték a dec. 1-i levélben."

Attól még az "új jelszó kérése az emailcímemre" funkciónak működnie kellett volna :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.02. 12:32:46

én ezt a díjnetes fasságot sose fogom megérteni.
kapok havonta X számú csekket, belépek az onlinebankba oszt szépen átutalom mindet.
beletelik vagy hat percbe is akár.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 12:38:17

@Terézágyú: Ok, azt sose próbáltam, nekem ment az, amit küldtek.

@sugargiraffusplumps.: mit nem értesz? A díjnettel ez fél perc, mert nem kell semmit beírni a csekkről, se összeget, se számlaszámot, semmit, ennyivel is kevesebb hibalehetőség. Elég "csekkenként" nyomni egy ok-t.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.02. 12:41:44

@onlajnok: jaó, de akkor miért nyígnak folyton a népek, hogy nem jó, nem megy, nem érzékeli a rencer, rossz számlát fizet a rencer, anyámkínja? ráadásul akkor fizetem ki amikor nekem a legjobban esik.

Terézágyú 2016.03.02. 12:42:20

"A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit"

Ez nem igaz. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 12:45:20

@sugargiraffusplumps.: nyíg nagyjából 10-20 ember, aki képtelen kezelni bármilyen informatikai eszközt. 10 (vagy akár 100) ezrek meg boldogan használják. És itt is akkor fizeted, amikor akarod, legfeljebb megbüntetnek ha késel. ÉN azért jobban bízok abban, hogy egy e-mailt megkapok, mint abban, hogy a postás kihozza a levelem (időben, jó helyre, jó postaládába, stb.).

Terézágyú 2016.03.02. 12:48:46

@onlajnok:
"nyíg nagyjából 10-20 ember, aki képtelen kezelni bármilyen informatikai eszközt. 10 (vagy akár 100) ezrek meg boldogan használják."

Mondd, hogy milliók! Százmilliók!!!

Valójában annyit tudunk, hogy TE boldogan használod :)

És hozzáteszed, hogy aki kritizálja az hülye, nem ért hozzá... :)

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.02. 12:48:55

@Terézágyú: ""A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit"

Ez nem igaz. :)"

Dehogynem, jó példa rá a poszter. :))

2016.03.02. 12:48:55

@onlajnok: én ott fizetem most is (QR kóddal), bocsi EMESE!

McZozo 2016.03.02. 12:48:57

@sugargiraffusplumps.: Ott is lehet szivni. En ugyanigy utalassal csinaltam es a online bank mentette a kedvezmenyezetteket amiket hasznaltam kozbe az egyik szolgaltato bankszamlat valtott amire kulon nem hivta fela figyelmet mivela sarga csekken megvaltoztattak en viszont bankbol utaltam. Jo par honapot utalgattam a regi bankszamlara mire kiderult a gond

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.02. 12:49:10

@onlajnok: ja, hát emailben kapom a számlákat is. :)
amúgy igazad van, a múltkor nyígott itt valamelyik agysebész, hogy bonyolult a gmail használata neki. szóval ezekre nincs gyóccer.

Terézágyú 2016.03.02. 12:52:38

@atpijkamo109:
""A fogyasztók a változásból elvileg nem vettek észre semmit"
Ez nem igaz. :)"
Dehogynem, jó példa rá a poszter. :)) "

Nem, hiszen a poszter is észrevette. Későn, de észrevette.

Az, hogy "nem vettek észre semmit" az azt jelentené, hogy "ugyanazt a címet írom be, ugyanúgy csinálok mindent, ugyanaz a jelszavam (!), ugyanúgy minden működik - ja, hogy ez nem is az elmü már hanem elmegyémász??? Kit érdekel?"...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.02. 12:52:43

@McZozo: de olyankor a bankjuk utólag legalább levonja magának a rossz számláról, (mármint ha életben hagyták az eredetit)

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.02. 12:54:33

@Semmitnemérszakitiltással: "Olvasni, azt nem divat."

Pfff.. teljesen igazad van. Ponnezér kéne úgy csinálni, hogy a Kedves Ügyfél minél nehezebben lője lábon magát. Nekik is elemi érdekük lenne, hogy így kevesebb ügyfélszolgálatot kelljen fenntartani. Ja, hogy az üsz. költsége úgyis át van hárítva, a büntetés meg talált pénz, abból lehet prémiumot osztani? Nemszótam.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.02. 12:57:10

@Terézágyú: Jóvanna, azért érted, mit mondok. Poszter ponnúgy csinált, mintha nem vette volna észre. A legnagyobb lelkinyugalommal a régi oldalt csekkolgatta.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 12:59:59

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: Díjneten keresztül? Ezt fejtsd már ki részletesebben. Nem az icsekket írtam, az más tészta.

@Terézágyú: Nyilván nem használják 100 milliók, már a 100 ezreket is feltételes módban írtam. Nem vagyok politikus. Igen, én megelégedéssel használom. Nézd már meg itt a blogon hány díjnetes levél van (már ha ezt a mintát reprezentatívnak tekintjük)....mert szerintem egy sincs. Van egy pár az elmű kivonulással kapcsolatban, meg egy pár, amiben a díjneten keresztül kap hibás számlát a szolgáltatótól (ez sem díjnet hiba). Azt nem írtam, hogy hülye, aki kritizálja, csak hogy képtelen informatikai eszközt kezelni és igen, nem ért hozzá. Én ezt nem gondolom, hogy az alapműveltség része lenne, de igenis tanulható. Csak sok ember nem is akarja megtanulni és ami rosszabb, odafigyelni, mikor mit miért csinál.

2016.03.02. 13:02:10

@onlajnok: nyugodjámále, már az oviban is vertek?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:03:44

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: ezt most minek kellett? Nem várom, hogy leírd, hogy igazam volt, de a fasznak kell beszólni?

Terézágyú 2016.03.02. 13:03:59

@onlajnok:

"Azt nem írtam, hogy hülye, aki kritizálja"
:)

De valld be, hogy gondoltad, kis huncut!! :)

Szóval hagyd meg a fidesznek az ilyeneket, hogy ledorongolják a kritizálókat, pl. azzal a szöveggel, hogy "de hát millióknak jó ez, csak neked nem"...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:09:06

@Terézágyú: már azt se gondolhatok, amit akarok? Amit leírtam, feléd azt a véleményt képviselem, aztán hogy mit gondolok az legyen az én magánügyem.

Egyébként meg a díjnetről beszélgettünk akkor, mikor beleszálltál a dologba, nem az elmű rendszeréről. Ez utóbbiról én sem állítom, hogy annyira jó lenne.

Terézágyú 2016.03.02. 13:16:01

@onlajnok:
"már azt se gondolhatok, amit akarok?"

Szóval mégis gondoltad :))))

"Egyébként meg a díjnetről beszélgettünk akkor, mikor beleszálltál a dologba, nem az elmű rendszeréről."

Éppen erről van szó. Én nem ismerem a díjnetet, de az ilyen szöveg, hogy "nyíg nagyjából 10-20 ember, aki képtelen kezelni bármilyen informatikai eszközt. 10 (vagy akár 100) ezrek meg boldogan használják" önmagában gyanút keltő túlzásnak tűnik :))))

Csipyke 2016.03.02. 13:18:56

Februarban meroallast akartam adni a megadott diktalasi idoszakban. Nem lehet, mashol kell. Kaptam rola levelet. Level megkeres, jelszo kinez belole (fogyasztasi hely azonosito plusz valami betük, login marad). Nem megy. (Hozzateszem korabban is voltak belepesi problemaim, sose tudtam belepni PC-röl, csak a mobileszközeimröl, helyes adatokkal persze.) a vegen ugy sikerült belepni, hogy elfelejtett jelszo "jogcimen" kertem ujat. Akkor lattam, hogy a fohygyasztasi hely azonosito megvaltozott (lehet az lett volna az uj jelszo, hat fasza, azt honnan tudjam, amig nem lepek be???)
Szerintem a panasz jogos, ezt elbaltaztak nagyon.

Csipyke 2016.03.02. 13:20:28

@onlajnok: lent irtam pont, nekem nem ment az a jelszo. Most esett le, lehet azert, mert az uj lett volna? Kuuul...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:20:44

@Terézágyú: jó, hagyjuk mit gondoltam :)

Szerintem meg egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy több 10k ember használja nap mint nap. Minden egyes csekkes meg hasonló témánál előjön a kommentek között, hogy miért nem használta azt a posztoló. Ugyanakkor vele kapcsolatos panasz szinte nincs is. De mindegy is, egyikünknek sincsenek naprakész adatai, én csak abból következtetek, amit itt olvasok, meg az ismerősi körben tapasztalok.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:23:14

@Csipyke: "A bejelentkezéshez kérjük, adja meg a 2200410854 vevő (fizető) azonosítóhoz
korábban használt regisztrációs felhasználó nevét, valamint a következő
kezdeti jelszót: FH2016****"

Nekem ennyi jött, megtettem, amit írt és beléptem, megváltoztattam. Ennyi történt.

Csipyke 2016.03.02. 13:25:13

@onlajnok: nekem meg az, hogy a login pont ahogy te irod, a jelszo pedig az fh azonositoszam plusz FH a vegen. Nem ment :( mindegy, megoldottam, de karomkodtam parat.

Terézágyú 2016.03.02. 13:26:24

@onlajnok:
"jó, hagyjuk mit gondoltam :)"

benne voltam? szexis fehérneműben? :P

"Ugyanakkor vele kapcsolatos panasz szinte nincs is."

Sok mindenre nincs itt panasz :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:28:28

@Terézágyú: na, de ha nincs panasz, akkor joggal feltételezi az ember, hogy jó. Nem?

Terézágyú 2016.03.02. 13:31:09

@onlajnok:
"na, de ha nincs panasz, akkor joggal feltételezi az ember, hogy jó. Nem? "

Itt nem arról van szó, hogy ezt feltételezed, hanem azt, hogy ha mégis jön rá panasz, te elintézed-e azzal, hogy "százezrek használják boldogan, csak te vagy ilyen fakezű"...

És ismétlem nem elsősorban az a baj, hogy te így állsz hozzá, hanem az a baj, hogy a rendszer üzemeltetői is...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:34:04

@Terézágyú: de miért feltételezed, hogy így intézném el? Jött rá panasz? Nem. Így nem is volt mihez így reagálnom, mint ahogy ezt a mondatom sem egy vele kapcsolatos panaszra írtam.

Terézágyú 2016.03.02. 13:35:56

@onlajnok:
nem érted :(

beszéljünk másról.
Beírjam, hogy milyen szexis ruhában vagyok?....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.03.02. 13:37:29

@Terézágyú: Nem, ezek szerint nem, de akkor próbáld elmagyarázni, hogy megértsem. Ne menekülj el.

Bár nagyon megtisztelő az ajánlat, de arra nem vagyok kíváncsi :D.

Terézágyú 2016.03.02. 13:42:00

@onlajnok:
"Nem, ezek szerint nem, de akkor próbáld elmagyarázni, hogy megértsem."

nem tudom jobban elmagyarázni, hogy mi volt a baj azzal a mondatoddal - csak úgy, ahogy eddig leírtam. Beismerem, hogy nem tudok jól magyarázni, ezért is nem lettem tanár.

Terézágyú 2016.03.02. 13:44:15

@onlajnok:

És te miben vagy ma?

:)))))))))))))))))))))))))))

Ádám 2016.03.02. 13:50:48

ÚR isten! Régebben nem járt erre ennyi debil! :)

FDToth 2016.03.02. 14:00:41

A posztol hulye, kb mindenkinel ez volt, ha figyelmesen elolvastad, lattad h mi es higyan lesz.
Abban viszitn igaza van h a rendszer olyannyira ertelmetlen, logikatlan es bonyolult... Mint barmi az allami...
Regen, meg a djnetes korszakban jott a telora az ertesites,es kb 5 sec alatt elutaltam
Most meg: alladona beirni a kartyadatokat, kb 3 perc... Es kerdeztem toluk h nem tervezik e egyszerusiteni a dolgokat (pl kartya megjegyez). Nem, ez a legegyszerubb, biztonsagi okokbol nem lehet a kayrtat megjegyeztetmi, ja, mashol lehet, mi?....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.02. 14:12:25

Jól értem, hogy a poszt toló ugyanolyan diszlexiás félanalfabéta az infokommunikációhoz, mint az autista honlapkészítők? Akkor érezzék jól egymást!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.02. 14:13:29

@FDToth: Máshol sem jegyezheti meg a kereskedő, csak az elszámoló bank.

együttműködő partner 2016.03.02. 14:27:24

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!:
Gondolom ezer ember írta, ezeregyedszer is legyen, talán eljut a sajtófigyelőkön keresztül az illetékesekhez is: ELMŰ nincs a Dijneten, ICSEKKen sem. Nálam azok kapják meg leghamarabb a pénzüket, akiket egy gombnyomással elérek (vagy csekken ott a kaszott QR-kód). Összes többi vár, amíg izzik a netesbank, s van időm pötyögni....

Stonerock 2016.03.02. 14:50:59

Aki most kötött szerződést az ELMŰ-vel és szeretné beregisztrálni magát, az ugyebár nem kapott email értesítést. Tehát megnyitja a elmu.hu oldalt és ott rákattint az online ügyintézés részen a "Tovább" gombra.
Lehet találgatni, hogy ekkor melyik felületre továbbít az oldal....természetesen a régire!

Próbálok regisztrálni (merthogy látszólag jó helyen járok és senki sem szólt, mint új felhasználónak, hogy ez már nem az az online ügyintézői felület) az elműs azonosítókkal, de csak egy "Hibás vállalt!" hibaüzenetet kapok. Ebből nekem tudnom kéne, hogy rossz oldalon próbálok regisztrálni annak ellenére, hogy a saját oldaluk irányított oda engem?!

Semmi gond, írok az ügyfélszolgálatuknak egy emialt, akik el se olvassák, hogy mit írtam a levelemben, csak reflexből elküldik a "Mit melyik mezőbe kell írni" válaszlevelet, mert ugyebár mi más lehetne a gond, mint hogy a hülye felhasználó nem képes beírni az azonosítókat a megfelelő mezőkbe!

Nem találom a szavakat, ennek a csodálatos megoldásnak a jellemzésére, a szar ugyanis nem elég kifejező!

KCicó 2016.03.02. 14:55:29

A régi honlapon ki volt írva az új honlap elérhetősége...eléggé szemkíszúró módon, úgyhogy én észre is vettem.

FDToth 2016.03.02. 15:22:03

@Kitalátor (másként) gondolkodó: persze, nem is erre gondoltam, hanem mondjuk egy elmű-s mobilapp, ahol lehet regelni és fizetni másodpercek alatt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.02. 15:26:33

@FDToth: Én meg arra, milyen jó s...e van az egyik kolléganőmnek, és kár, hogy ritkán látom, mert általában rajta ül, egy emelettel lejjebb...

@KCicó: Akkor már te is az Intrum Justicia telefonos ítélet-végrehajtója lettél?

vizsla_barat 2016.03.02. 16:01:04

Eddigi összes szolgaltatonal (remc dte consumer energy etc) oldalán megadtuk a kredit kártya számot és levonjak a havi számlát. Ha valami gond van 90 napon belül lehet reklamálni. Persze fejlettebb országban.

Csipyke 2016.03.02. 17:20:03

@FDToth: Elmü mobilapp van, de a régi oldalra visz :(
amig lehetett én ott fizettem.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2016.03.02. 17:48:35

Nálam annyi volt, hogy az elmű küldött értesítőt januárban, befizettem az állami elmű meg nem, így nem fizettem be. Amikor februárban küldött fenyegetést és emailben a februári értesítőt akkor befizettem a januárival.

Fenyegetőzőkkel meg nem tárgyalok. :)

A felület meg valami SAP ügyfélportálnak tűnik. Szeretném azt a fizetést amivel az IT mgr/project mgr/developer eladta a standard megoldást egyedi fejlesztésként.

Vágyak Világa · http://www.vagyakvilag.info 2016.03.02. 17:57:01

@Terézágyú: hehe ez a legjobb. ezt már csak azzal lehet fokozni, ha a jelszó helyreállításhoz a linket postai úton küldik ki.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.02. 18:05:26

@Vágyak Világa: "@Terézágyú: hehe ez a legjobb. ezt már csak azzal lehet fokozni, ha a jelszó helyreállításhoz a linket postai úton küldik ki."

Persze olyan linket, ami csak 24 órán belül használható fel.

2016.03.02. 18:29:57

Az is megérne egy misét, hogy a Távszámla megszűnik, a Díjnetet ajánlja maga helyett, de a Díjneten pont a Telekom nincsen (övék a Távszámla).

Pásztor Miklós 2016.03.02. 19:46:53

Höhöhö.. Ez semmi a 2007-es EAS-ról SAP-ISU átálláshoz képest. :-))

gabors 2016.03.02. 19:51:06

"schönherzes rendszergazda" ezt minden schönherzes neveben keretik visszavonnni !!!

ProsTata 2016.03.02. 19:55:06

A fő problémának azt látom, hogy a posztoló lehet, hogy megkapta az online oldal változására vonatkozó emailt, de azt simán benézhette, vagy bármi történhet. Kivel nem történt már ilyen.
Úgy gondolom, hogy a honlap szerkesztésekor törekedni kell arra, hogy az "bolondbiztos legyen"! El kell azokat a szálakat varrni, amik félrevisznek és biztosítékokat kell beletenni, mint pl. azt, hogy nyilvánvaló legyen, rossz helyen jár a user. Erre lett volna jó a figyelmeztető felirat, átirányítás.
Én is használom a dijnet és az elmű-émász (most már) oldalát is. Hát valóban zongorázni lehet a különbséget. Talán éppen azért baxxa a csőrömet a gagyi honlap, mert gyakorlott felhasználóként is különösen figyelnem kell mindenre, a számomra fontos adatok csak több lépcsőn keresztül érhetők el, ahogy írták a számlák letöltése, keresése botrányos.
Egy BME-s hallgató egy átbulizott éjszaka után délig különbet hoz össze. Egy újabb lada sör árában...

neet 2016.03.02. 20:21:48

És ha dec.ben rossz helyre küldtem a pénzt és már március an, kérhetem a kamatokat, vagy tanulópénz?

tlantos 2016.03.02. 20:24:07

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: ott volt, amig al elmu el nem vette toluk, hogy sajat rendszert csináljon.

zuhanorepulesss 2016.03.02. 20:24:57

Nekem úgy jött tőlük levél, 18-án, hogy elsején utaltam.
Azóta ez a sor zöld pipássá változott, de a 19-én utalt számla még mindig tartozást mutat.
Elméletileg (és gyakorlatilag) 4 órán belül az utalás a számlájukon van.
Ezek manuálisan vezetik össze a számlákat vajon, hogy fél hónap elteltével sincs lekönyvelve?!

tlantos 2016.03.02. 20:25:37

@onlajnok: valoban. Na nekunk az uj jelszo nem mukodott.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.02. 20:31:13

Így jár az, aki nem tud olvasni. Minimum két e-mailt küldtek a változásról, majd egy értesítést az új jelszóról...

Az persze igaz, hogy lassú az oldal, igénytelen a webcím, béna a párhuzamosan két helyről érkező számla, stb.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.02. 20:41:45

@FDToth: A kártyaadatok tárolásához kicsit komolyabb biztonsági következményeket kellene teljesíteni és a biztonsági kódot akkor is be kellene gépelned...

@Stonerock: Aki most kötött szerződést, annak a papíron melyik cég és milyen honlap szerepel?

@zuhanorepulesss: Ha kártyával fizetsz a határidő napján, akkor is 1 forintos késedelmi kamatot számláznak ki...

@Vágyak Világa: Ne is mondd, valami analfabéta idén már háromszor kért jelszó-visszaállítást az e-mail címemmel... Vagy spam volt? Mindegy, töröltem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.02. 20:45:45

@Csipyke: Rendszeresen előfordul az Elmű rendszerében, hogy nem tudsz belépni a helyes jelszóval, ilyenkor újat kell kérni. A hibát évekkel ezelőtt jelentettem nekik, azóta dolgoznak a javításon...

naivugyfel 2016.03.02. 22:28:34

Én is így jártam. Ez az állam ennyit tud. De nem általában rossz gazda az állam, csak akkor az, ha gengszterek és maffiózók vezetik, mint nálunk. Itt az eredmény.

Csipyke 2016.03.02. 22:42:03

@Online Távmunkás: nekem telefonrol es tabletrol mindig sikerult, ami a notimrol soha. En is tobbszor jeleztem...

ThomBoy 2016.03.02. 23:02:49

Pontosan így jártam én is, írtam is nekik hogy mennyire szerencsétlenek és ígérjék meg, hogy az így rám vert késedelmi kamatból elküldik tréningre a felelőst vagy fejlesztik a hulladék rendszerüket.

Bezmag 2016.03.03. 02:04:28

Pont igy jártam, de engem be se engedett a régibe. Próbáltam több böngészővel, előzmények és kukik törölve, közli, kérek emlékeztetőt, közli nem létező regisztráció. Másnap megpróbáltam másik gép, másik IP, simán beengedett, elsőre.
Amúgy tényleg baromság, hogy az új helyen nem jelzik, ha a régin tartozás van. XXI. század nem?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.03. 05:35:47

@Bezmag: "Amúgy tényleg baromság, hogy az új helyen nem jelzik, ha a régin tartozás van. "
Akkor hogy szednének büntit? :D

2016.03.03. 08:39:59

Nekem csoportos beszedésivel megy a fizetés. Azt írták az átalakulás előtti levelükben, hogy ilyen esetben semmi dolgom nem lesz, az átállás automatikus.
Aztán jött az értesítés, hogy a csoportos lehívás nem sikerült. Én, törvénytisztelő állampolgárként kétségbeesve elkezdtem telefonálgatni banktól a szolgáltatóig. Azt mondták, hogy a rendszer bizonyára épp egy szerencsétlen időintervallumban próbálhatta meg a lehívást, amikor az átállás még instabil volt :). És, ha nem akarok elmaradni, akkor fizessem be csekken. befizettem. Most ugyanezt levonták mégis csak online néhány nappal később. Remélem jóváírják majd egyszer...

Terézágyú 2016.03.03. 08:56:29

Szerintem ebben az országban (persze lehet hogy másütt is) NEM működik az, hogy zökkenőmentes átállás... x helyről hallottam/tapasztaltam már. Könyvtáros ismerősöm mesélte, hogy a könyvtári adatbázis új verziójára való átálláskor (tehát NEM új rendszer volt, csak frissítés) is millió adatvesztés, kézzel való átírogatás stb. volt szükséges. Persze a jelentésben, illetve a cég beszámolójában az szerepelt, hogy "sikeres, zökkenőmentes frissítés".... gondolom sokan felvették érte a prémiumot...

Fokozottabban így van ez teljesen új rendszer esetén. Pl. neptun esete...

kakukk11 2016.03.03. 09:17:10

"Nem tudom más járt-e úgy, mint én? "

járt :(

joska61 2016.03.03. 09:31:20

Netbank, és elutalom.

whale 2016.03.03. 09:37:26

@Terézágyú: 7 éve használom a Díjnetet. Az egyik legjobb, leghasznosabb netes cucc, ami létezik. Amikor a fasz Elmű lelépett, hónapokig kurvaanyáztam őket az überbéna oldaluk miatt...
A Díjnet hiperfaszazsírkirály!!!! Annál már csak az iCsekk a jobb, azóta már az oldalra sem kell belépnem...:DDD

whale 2016.03.03. 09:40:42

@FDToth: Van olyan, csak nem az Elmű fejleszti.:DDD Én használom és elég jó...

whale 2016.03.03. 09:44:27

@joska61: De minek kínlódsz, ha van egyszerűbb?

Terézágyú 2016.03.03. 09:46:43

@whale:
Bocs, kimaradt a hozzászólásaidból, hogy neked mi a véleményed a dílynetrül...

marcijuli 2016.03.03. 10:10:12

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: Próbáld meg légy szíves Díjneten befizetni az Elműs számládat! Sok sikert hozzá!

Rwindx 2016.03.03. 10:11:43

Nálam először ott tört el a mécses, amikor megszüntették a díjnetes fizetési lehetőséget és valami iszonyat régen, bediktálásnál megadott, már évek óta nem létező freemailes címre automatikusan kiküldték az új hozzáférést, amiről egyáltalán csak akkor értesültünk mikor megkaptuk az első kikapcsolással kapcsolatos fenyegetést.

Másodszor akkor, amikor elkezdtem megismerkedni az SAP alapú jóindulatúan is rakás szarnak nevezhető webes felületükkel, amiből volt eleve kettő, csak nem derült ki melyiket kell használni, néha meg simán nem működött.

Azóta komoly technikai fejlődés történt, lemondtam a picsába az elektronikus számlát és szégyenszemre csekket kértem és inkább átutalom nekik. Rohadjanak meg, rajtuk kívül mindent tudok intézni normálisan díjneten keresztül.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 10:17:51

@Rwindx: "Nálam először ott tört el a mécses, amikor megszüntették a díjnetes fizetési lehetőséget"

Tényleg sírtál? Szerintem túl komolyan veszed a dolgot. Így a szívbaj fog elvini 30 évesen. Fizesd be csekken, és szard le.

zserzsenne 2016.03.03. 10:19:42

@whale: Én is így érzek, a rohadék Elmü nincs egyedül a díjnet-en.
@Online Távmunkás: Azt hittem, én vagyok a hülye, hogy többször nem tudok belépni a jó jelszavammal, de ezek szerint nem.

Terézágyú 2016.03.03. 10:20:09

@atpijkamo110:
"Fizesd be csekken, és szard le."

Ez utóbbi is része a díjfizetési folyamatnak?

whale 2016.03.03. 10:35:31

@Terézágyú: Uppsz, bocs, hogy nem tudsz olvasni. :) Engedd meg, hogy magamat idézzem.

A Díjnet hiperfaszazsírkirály!!!! Annál már csak az iCsekk a jobb, azóta már az oldalra sem kell belépnem...:DDD

Így akkor rendben van?

Terézágyú 2016.03.03. 10:36:38

@whale:
ne kerüld meg a kérdést. Most akkor teccik a dílynet vagy sem??????

óðinn 2016.03.03. 10:47:32

Csoportos beszedés, limittel, és nem kell pénzügyekben intézni semmit.
A havi diktálásról azt hittem, meg fogom szívni az új felületen, de simán működik. Ugyanazzal a felhasználónévvel lépek be, az egyéb azonosítókat eddig sem tudtam, és most sincs rájuk szükségem.

kis864 2016.03.03. 10:53:12

Sziasztok!
Az hogy lehet, hogy az eddigi EON csoportos beszedési megbízást simán átírták a FŐGÁZRA?

marczy 2016.03.03. 11:27:35

Az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal csak a baj van, a család tulajdonában lévő egyik lakásnál kétszer is elfelejtették rögzíteni a mérőállást, a regisztrációval is gond volt, csak hogy elektronikusan se tudjuk lejelenteni.

gabiro 2016.03.03. 11:45:46

Én is hasonlóan jártam mint a poszter, és elmaradtam két havi számlával. Nem nagy tragédia, csak bosszantó hogy 2016-ban ilyen idióta módon intéznek egy átállást. Amúgy az értő olvasás képességét hiányoló kommentelőknek szeretném szó szerint idézni az alábbi pár sort az elműémászenergiaszolgáltatózrt leveléből, amit az átállással kapcsolatos tennivalóimról küldtek:

Többek között továbbra is lehetősége nyílik a ker.elmu.hu illetve a ker.emasz.hu oldalakon:
- Elektronikus és papíralapú számláinak megtekintésére;
- Bankkártyája segítségével számláinak kiegyenlítésére;
- Aktuális folyószámla-egyenlegének lekérdezésére;

Ezt nehéz bármilyen más módon értelmezni, mint hogy a régi (elmentett) linken is tudom tovább fizetni a számlákat.

lobster thermidor 2016.03.03. 13:27:06

Na csak annyit az ELMŰ - ről, hogy én internetes diktálom az óraállást, és ugyancsak felületen fizetem bankkártyával a számláimat. Év elején az óraállás ellenőrzésénél megjelent egy becsült érték, uszkve 4000 forint, ami az átvétel - átadás időpontjai között keletkezett, és amiről én naivan azt gondoltam, hogy majd a következő számlán szerepelni fog, és a szokott módon fizethetem majd. Nem így történt. Egyszer csak csengetett a postás, és hozott egy levelet az EÉMŰ - től, ö már rutinosan mondta, hogy ez valami fizetésre felszólító levél lesz. Én persze meglepődtem, mert soha nem volt hátralékom, noha én is több fogyasztási helyen használok áramot. Na a végén csak egy dörgedelmes felszólítás volt a borítékban, miszerint 8 napon belül fizessem be azt a tartozásomat, amiről semmilyen értesítést, sem számlát nem küldtek, azaz tudomásom sem volt róla, hogy létezik egy ilyen engem terhelő összeg. Megjegyzem éppen külföldön voltam néhány hónapig, néhány nappal a hazaérkezésem után kaptam a fizetési felszólítást. De mi van akkor, ha az idő alatt küldözgetnek ilyen leveleket, amíg nem tartózkodok otthon, kikapcsolják az áramot, vagy fizethetek büntető kamatot a kreténségük miatt? Nem sok hiányzott ahhoz, hogy bemenjek valamelyik ügyfélszolgálati irodába, és elküldjem az egész bagázst a sunyi pics@ba.

É2I 2016.03.03. 14:15:07

Na kíváncsi leszek az ENKSZ mit produkál majd

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 14:32:08

@É2I: "az ENKSZ mit produkál majd"

Összehívja a biksztonsági tanácsot, és kszankciókat léptet életbe.

osze 2016.03.03. 14:35:10

A Díjnet itt sajnos nem opció. Émász ügyfél voltam (most már Elmű-Émász), korábban a Díjneten fizettem a villanyszámlát: az Émász ezt megszüntette, gyakorlatilag átkényszerítette a díjnetes ügyfeleit a saját elektronikus fizetőrendszerébe.
Az Elmű-émász az Émász ügyfeleivel is eljátszotta ugyanazt, amire a blog írója panaszkodik. Ott sem volt egyértelmű, hogy már egyforma felület létezik (külön domainnév alatt): a szokásos felületre belépve nem volt új számlám, amit nem értettem...
Végül telefonon felhívtam őket, ahol egy kedves ügyfélszolgálatos magyarázta el ezt a hihetetlen Elmű-Émász huncutságot és így megmentett a lekapcsolástól.
De nekem is volt eszembe, hogy nem mindenki ilyen szerencsés.

Krumpli Bogart 2016.03.03. 15:39:49

A magam részéről két munkahelyem, két egyetemista gyerekem, egy problémákkal küszködő párom, egy pelenkás mozgásképtelen anyukám és négy macskám van, meg 54 darab év a hátam mögött.
Kurvára unom már és nem, nem érek rá leveleket olvasgatni, meg minden szolgáltatónak MÁS!!!!!! teljesítés időpontban, MÁS!!!!!!! online felületen kutakodva, MÁS!!!!!!, rám erőszakolt formátumú és általuk ötletszerűen feszt váltogatandó jelszóval és névvel belépve, állandóan a szájbabaszott számlázásokkal foglalkozni.
Egy cégtől (erre lenne jó a díjnet) havonta egyszer szeretnék összesített elszámolószámlát kapni, egyszerre fizetni, ő pedig ossza el a szolgáltatók között némi díjért.
Ezt mi a faszért nem lehet elérni a XXI. században?
Ja, az már egy külön szám, hogy a két cég neve hasonlít és kurvára meg sem tudom/akarom jegyezni, hogy most éppen melyik trógerbandával állok jogviszonyban.
Olyan, mint a FIDESZ minisztériumok és intézmények szándékosan kimondhatatlan elnevezései, ami elé még odabasszák a nemzeti kifejezést is. Már okádok a nemzeti szótól is, pedig igazán honleánynak tartom magam.
Egy magyar minisztérium végül is mi a fasz lehetne még a nemzetin kívül? Megyei????

Az pedig minősíthetetlen, hogy a lakásom elszámolószámláján a kiinduló és záró fogyasztási adatok nincsenek feltüntetve, így aztán kibaszottul nem tudom, hogy miért kaptam négyhavi villanyszámlának megfelelő elszámolószámlát, amit az általam gondosan felírt óraállások nem támasztanak alá.
Az irodámban viszont, (amit 8 hónapja nem használok, de átalányt fizetek) 31 ezer forint túlfizetés (1 számla) mellett kérnek egyszer 6900 forintot (2 számla), egyszer 157 forintot (3. számla) és küldenek egy érvénytelen számlát (4 számla). Mindez két nap különbséggel két külön borítékból hullik az ölembe.
Tehát el lehet majd baszni fél napot az ügyfélszolgálaton üvöltözve.

Krumpli Bogart 2016.03.03. 15:47:34

A párom műhelyében határidős munka kellős hajrájában kikapcsolják a villanyt.
Rohangászás, 47.000 Ft tartozása van, addig nincs visszakapcsolás, amíg nem fizet 47.000 ft-ot + visszakapcsolási díjat.
Mit tehetne, fizet.
Három hónapnyi őrjöngés után elfogadják, hogy nem volt tartozás, de ezt csak onnan tudjuk, hogy sunnyogva jóváírták a jogtalanul kizsarolt 47.000 forintot.
De a visszakapcsolás díjár elfelejtették jóváírni tündérkék.
Ezért külön meg lesznek baszva.

2016.03.03. 16:02:28

tegnap fizettem iCsekken, lehet lopja vki a péézem?

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 16:11:17

@Krumpli Bogart: :)) Teccett a leírásod, ahol egyet lehet érteni, ott egyetértek veled.

A feleségem ezt úgy oldotta meg sok évvel ezelőtt, hogy csoportos beszedési megbízást adott a bankjának. Azóta csak havonta lefűzi a számlákat, oszt jónapot.

Megjegyzem egy ilyen közműszámla megértéséhez minimum pilótaengedély szükséges.

EBL 2016.03.03. 16:21:17

Aki szerint minden rendben volt az ELMU-vel és miért nem olvastuk el a dec 1-i levelet.

Én ezt kaptam:
"Többek között továbbra is lehetősége nyílik a ker.elmu.hu
illetve a ker.emasz.hu oldalakon:
- Elektronikus és papíralapú számláinak megtekintésére;
- Bankkártyája segítségével számláinak kiegyenlítésére;
- Aktuális folyószámla-egyenlegének lekérdezésére;"

Azaz kerek perec leírták, hogy továbbra is lehetőségem lesz az EREDETI oldalon lekérdezni az AKTUÁLIS egyenlegem és kiegyenlíteni azt. Nem az ügyfél hibája az, ha az aktuális egyenlegét az eredeti oldalon keresi. És ha azt látja, hogy AKTUÁLIS EGYENLEGE: 0 Ft, akkor nem az ügyfél hibája az, hogy nem fizet. A régi oldalon semmi sem utal arra, hogy csak a dec 1 előtti állapotokat látom. Ezek után bárkinél is kikapcsolják a villanyt, kötelesek lesznek díjmentesen visszakapcsolni azt.

"A bejelentkezéshez kérjük, adja meg a ********** vevő (fizető) azonosítóhoz
korábban használt regisztrációs felhasználó nevét, valamint a következő
kezdeti jelszót: **********"

A KEZDETI JELSZÓ NEM MŰKDÖTT!!!

Az új oldalon rákattintottam az elfelejtettem a jelszóm és küldjön újat az e-mail címemre.

EZ AZ OPCIÓ SEM MŰKÖDÖTT!!!

Csak hosszas telefonálás után az ügyintézővel tudtam ideiglenes jelszót kapni. Természetesen a hívás díja engem terhel.

Ezen túlmenően elszámolták a becsült fogyasztást dec.1-ig. Fél délutánom ráment ara, hogy egy évre visszamenőleg kiderítsem, hogy most miért is kell olyan sokat fizetnem és hogy nem b@sztak-e át.

É2I 2016.03.03. 16:22:25

@atpijkamo110: Nem ám az ENSZ BT-ről beszélem ám, hanem az új nagynemzeti gázszolgáltató leendő ügyfélkezeléséről, számlázásáról ;)

(Azér jól elment a számlálód, tán huncudkodtál itten a homár katonai oldalán? ;)

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 16:28:25

@É2I: Nem, a Hülyehelga teljesen begőzölt, és mindenkit kitiltogatott, engem közel százszor, mire a fejérecsaptak. Az ámokfutás végefelé törölt kommenteket pirossal jelölve megtekintheted a blogomban.

atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 16:38:43

Egyébként a csoportos beszedés beállítása se olyan egyszerű. Minden szolgáltatóra flottul ment, csak az elmű nem akarta vinni a számlája ellenértékét. Ugyanis belefutottam abba, hogy az elműt nem elműnek hívják. Viszont az ellenség megtévesztése végett van egy elműnek hívott valami, ami meg nem az elmű.

Eről az jut eszembe, hogy az angolok a II. világháború alatt a német inváziótól tartva össze-vissza cserélgették az úljelző táblákat. Az angol utazók úgyis megkérdezik a helyeieket, a német inváziós erők meg majd jól eltévednek. Na, majd ha Merkel a csapatai élén bejön, és csoportos beszedést akar itt beállítani, jól pofára esik, hehe.

Dikusz 2016.03.03. 17:59:25

@atpijkamo113: ezzel a kitiltogatással azt mindenesetre elérte, hogy nagyon sok hozzászólónak elege lett, és elhagyta a Homárt. Cserébe viszont nem lett jobb semmivel. Azok az okostojás hozzászólók akik reklamálták, hogy nem lehet megtalálni az érdemi hozzászólást a kommentek között, érdekes módon nincsenek jelen.

atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 18:03:25

@Dikusz: Így van. Annyit hozzátennék, hogy a szar posztok alacsony színvonala is elveszi sokak kedvét.

É2I 2016.03.03. 19:13:44

@atpijkamo113: off Erre gondoltam én is :), csak régen jártam erre. Nem tudtam, hogy új a vezérkari FPK on

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.03. 19:23:01

@É2I: Ja,akkor a sztori. 2014 nyarán elárvult a Homár pár hónapra. Aztán kitalálták az indexes okosok, hogy Hilda elmegy úgyis gyesre, kapjon egy kis pénzt, cserébe kapálnia kell a Homárt. Abban állapodtak meg, hogy napi kettőt posztol, oszt jónapot. Sajnos Hildának ezen túl küldetéstudata is van, meg akarja reformálni a Homárt. Megmondtam neki pontosan, mit kell csinálna. Hilda pontosan.... ennek az ellenkezőjét csinálta/csinálja. Mivel így nyilván nem érte el, amit akart, egyre jobban rendőrködött. És ez lett belőle. Szar posztok, kihalt olvasótábor. Egyelőre még jobb a Homár, mintha nem lenne, de folyamatos a süllyedés...

Dikusz 2016.03.03. 20:23:51

@atpijkamo118: emlékszem az akkori kezdetekre, akkor még csak olvasóként. Úgy láttam mindkét oldalról megvolt a jó szándék arra, hogy megújuljon a Homár. Valamikor, valami miatt félrement a dolog, de a lehető legrosszabb megoldás volt a kitiltásoknak ez a módja. Voltak nagyon is indokolt esetek, amikor tiltani kellett: a hozzászólók közötti durva beszólások miatt. De a találomra törölt hozzászólások vezettek oda, hogy a megmaradt törzskommentelőknek a nagyobb része is lelépjen.
A posztok olyanok, amilyenek. Nem vagyok biztos benne, hogy csak az az oka, hogy a rosszak kerülnek ki. Szerintem az is elképzelhető, hogy egyszerűen csak ilyeneket küldenek be. Az utóbbi hetekben szinte csak mobilszolgáltatós, webshopos, ELMŰ-s poszt került ki. Ezek hasonló panaszok is, egy idő után már unalmassá is válhatnak. Éppen ezért lehetett volna hagyni a csevegést, a durva beszólásokat kivéve.

Anna King 2016.03.03. 21:06:03

azok kedveert akik nagypofaval osztjak az eszt, hogy a poszter a hulye... engem is felszolitott az elmu, a regi honlapon nincs uj szamla, az ujon azt mondja hogy ezzel a fogyasztoval mar regisztraltam (nem igaz), jelszo emlekeztetot nem tudok kerni, mert vagy a felhasznalonevem vagy az emil cimem nem jo, neki pedig mindketto kell. ezeket hasznalom ugy 6 eve miota elektronikusan fizetem a szamlaim. ja, es egyaltalan semmifele levelet nem kaptam, hogy barmi valtozna, sem elektronikusan sem sehogy.
bssza meg a fogyasztobarat rendszeret az elmu.

É2I 2016.03.03. 21:49:02

@atpijkamo118: off Ott körül ment el gyesre Gábriseszti meg Szily is bele unt. Ó azok az Edei idők, be szép is volt :)on

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.03.03. 21:56:33

@É2I: "gyesre Gábriseszti"

Ég áldja a Teremtőt, hogy termékeny volt!

"Szily is bele unt."

Az. Talán még dzsekill volt a legkitartóbb.

"azok az Edei idők"

Az eredeti Homár az volt, mikor még nem volt bloghu, és nem volt regisztrázió. Teljesen őrült kommentek voltak. Csak az a barom Panda szart bele a közepébe. Azért is zárták be, mert nem tudták azt az idiótát IP cím alapján kitiltani.

joska61 2016.03.04. 08:20:14

@whale: Láthatóan nem egyszerűbb, és/vagy nem megbízhatóbb. Amúgy nekem egyszerűbb havi egyszer beülni, és letolni seperc alatt az összes utalást, mint minden szolgáltató külön felületén külön cseszekedni.

whale 2016.03.04. 10:15:26

@joska61: Nincs külön felület, pont ez a lényeg! Kivéve a buzi ELMŰ-t. Amíg nem frakcióztak, mindent a Díjneten lehetett intézni...

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.03.04. 10:37:52

Az összes felhasználási hely azonosító szám megváltozott! Ez ugye pl. azért izgalmas, mert a telefonos rendszerben a panasznál ezt kéri a gép a menürendszerben. Gratulálok annak aki ezt kitalálta!"

A kezét törném le
Irtam a szolgáltatónak hogy csak találgathatok melyik fogy.hely adatát jelentem, merthogy többét és havonta
"Ott szerepel a számlán, bla-bla" Szerepel az anyád neve te hülye, gondoltam, mert az új rendszerben levő azonositó sehol nem szerepel, a régi ELMŰ oldalon igen
De már +tanultam melyik szám kié

"Mintha kilencvenhatban csinálta volna egy schönherzes rendszergazda a haverjának,"

A poszttoló csak ne ekézze a schönherzes gizdát, vagy a valamikor ott tanult/végzettet
Oktatott engem programozásra házitanitóként ott végzett és le a kalappal elötte !

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.03.05. 07:37:45

Kár hogy nem lehet a Homáron előre sorolni egy blogot
Most regeltem volna az új honlapjukon, a saját adataimmal
Az hagyján hogy belepofázik a jelszó erősségébe, de végül is kitöltöttem mindent, mire megjelenik egy csík ezzel a felirattal
"Kérjük a megfelelő vállalat honlapján regisztráljon"

1/ mi a francért van regelési lehetőség , ha mégsincs
2/talán a Fökétusz v. a Csatornázási műveknél kellene elektromos dolgokat intéznem?

Katt a csikra, hátha ad valami segitséget
"Meződokumentáció , Segítség nincs"
horex.uw.hu/kepek/elm.jpg

****ez itt egy erősen moderált mondatrész, mert az elmű jó k*annyát szittam****

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.03.05. 07:50:47

@joska61: + utalási költség, gazdagítod a pénz-kitalicskázókat

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.03.16. 11:34:19

most regisztraltam a hosszabb url-esre, de nem tudok belepni, eh! :(

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.03.23. 08:09:15

@EBL: Nem az e-mail cím a felhnév, hanem a FOGYASZTÓ neve!!!! X Y ! érted?! sajnos nem igazán van publikálva sehol ez... így működik a rendszer... :D

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.03.23. 10:41:53

Szóval ha van egy KOVÁCS JÁNOS regisztralva KOVACS JANOS neven, akkor mar a kovetkezo KOVACS JANOS mar nem tud regisztralni ezen a neven, besza-behu!

EBL 2016.03.23. 13:54:46

@MacskaÖsszeZavaróKft:
A levélben az alábbi szerepelt:

"a korábban használt regisztrációs felhasználó nevét adja meg"

Azaz a felhasználó név (user name) nem azonos a születési anyakönyvi kivonatban szereplő névvel.

Azaz ha engem pl Kovács Istvánnak hívnak, de a korábbi felhasználó nevem kovacspista123 volt, akkor a fenti mondat egyértelműen ez utóbbira utal. Na ez nem működött.

Ha pedig a valódi nevemet kell megadni, akkor kéretik az Elmüémász PR szakembeeit arra, hogy egy épkézláb magyar mondattal világosan fogalmazzák ezt meg. Pl úgy, hogy adja meg a korábbi regisztráció során rögzített vezeték és keresztnevét egybe/külön, kis/nagybetűvel írva valamint a mellékelt egyszer használatos jelszavát.

Na így kellene megfogalmazni. Pedig sosem tanultam sem kommunikációt sem PR-t. Hova jártak ezek? Ruhatár szakra???

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.03.23. 16:31:43

@EBL: sajna nagyon szomoru, hogy nem tudtak beleirni a login screenbe ezt.
en tok veletlenul jottem ra, de most mar sikerult, es elinteztem, amit akartam ( a nagyjat ) onlany.
az, hogy irtam az ugyfelszolgalatnak 2 hete es le se szarnak, mar nem is megdobbento...

Velorex 2016.09.21. 23:22:03

Valóban, minden sor igaz, Elmű rendszer ultragáz! ( még ha SAP is)
Le is váltam róluk anno amint lehetett, iCSekk rulez!
Ami ugyebár szintén Díjnet, csak fotózgatni kell.
süti beállítások módosítása