Tékozló Homár

Lehet-e doboz nélkül reklamálni?

2016.04.13. 16:23 | Homár Hilda | 86 komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Mit csináljunk, ha a hibás terméknek nincs meg a doboza? Megtagadhatják a cserét vagy a pénzvisszafizetést emiatt? Lehet, hogy a blokk mellett a csomagolást is őrizgetni kell? 

Kedves Homár!

A lenti levelet küldtem ma a fogyasztóvédelem felé,  hálás lennék,  ha esetleg Ti is tudnátok tanácsot adni, mit tehetnék. A hangsúly nem a kártérítésen,  hanem a felelősségre vonáson van a részemről.
Ha esetleg közlésre érdemesnek találjátok levelem, azt kérlek csak a keresztnevemmel tegyétek.

Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!

Maradok hű olvasótok, 
Üdv,
Gyuri

Tisztelt Fogyasztóvédelem!

Az alábbi ügyben szeretném a véleményüket, és segítségüket kérni.

Feleségemmel 2015 október 12-én vásároltunk egy női csizmát a Neo Paradise 2011 Kft miskolci, Napsugár Kínai Áruházában. Ennek a sarka leszakadt néhány nappal ezelőtt, ezért visszavittük az üzletbe. A dobozát nem találtuk, ezért a nélkül, de a blokk természetesen nálunk volt. A gondok itt kezdődtek,  ugyanis a garanciális ügyintézést megtagadták arra hivatkozva,  hogy a doboz nélkül nem ismerik fel, hogy valóban tőlük van-e a csizma. Gyakorlatilag azt állították, hogy máshol vásárolt cipőt viszek hozzájuk, ezzel hangosan az üzletben lévő többi vásárló előtt meghazudtoltak.

Ezt követően hazamentünk, s körülbelül kettő órával később a pincéből előkeresett dobozzal tértünk vissza. Ekkor a csizma árát szó nélkül (igaz köszönés, és bármiféle elismervény nélkül is) visszaadták. Szerettem volna elkérni a Vásárlók Könyvét, de ennek átadását ekkor megtagadták,  mondván,  hogy a panaszt megoldották. Hiába jeleztem,  hogy az eljárás módjával nem értek egyet, a magát boltvezetőnek valló Hölgy továbbra sem adta át, viszont a hangneme egyre emelkedett. Kérdésemre, hogy ha bármi mást vásárolok,  megkaphatom-e, szintén nem volt a válasza, így feladtam a helyszíni küzdelmet.

A fentiek alapján az alábbi kérdésekben kérném véleményüket :

- Jogosan tagadták meg a garanciális ügyintézést a csizma dobozának hiányában?
- Amennyiben nem,  kérhetek-e kártérítést az üzlettől a felmerült költségek miatt ( haza és vissza út üzemanyag, parkolási díj, idő)?
- Kellett-e volna bármilyen dokumentációt (visszáru számla, jegyzőkönyv) kapnom a visszaadásról
- Jogosan tagadták meg a Vásárlók Könyvének átadását? Hisz annak eleve elérhető helyen kellett volna lennie.
- Amennyiben a fentiekkel a cég jogsértést követett el, milyen módon tudom kérni Önöktől egy ellenük irányuló eljárás indítását?

Jelen levelem továbbítom a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog felé is.

Segítségüket előre is köszönöm!

Tisztelettel :
Sz. György

Ezt írták a fogyasztóvédők: 

Kedves György!

A fogyasztóvédelmi szabályok sajátos értelmezésével állunk szemben: az eladó ugyan kifizette a vételárat, de azért megpróbálta akadályozni a szavatossági jogok gyakorlását, sikertelenül.

A cipős doboz bemutatása ugyanis nem feltétele a vásárlás igazolásának, sőt a szavatossági jog érvényesítését sem lehet annak meglétéhez kötni. Ily módon az eladó egy olyan feltételhez kötötte az egyébként jogos szavatossági igényedet, melyet egyetlen jogszabály sem ír elő. A vételár visszafizetését pedig valóban dokumentálnia kellett volna, a minőségi kifogásról ugyanis minden esetben jegyzőkönyvet kell felvenni, és abban rögzíteni az igény rendezésének módját. Amennyiben a nem megfelelő ügyintézés miatt károd keletkezett annak érvényesítése iránt Békéltető Testülethez fordulhatsz.

A vállalkozás a vásárlók könyvének visszatartásával is jogszabálysértést követett el, azt ugyanis jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni az üzletekben. Tehát nem kérni kell, hanem saját döntés alapján használni. A vásárlók könyvébe pedig  nem csak a jogszabályba ütköző eseteket lehet rögzíteni, hanem az üzlet működésével, az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszokat és javaslatokat is. Idetartozik tehát, ha az eladó hasonló feltételeket köt ki, de a vitatott hangnem is. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

A jogszabálysértés miatti panaszok kivizsgálásában a fogyasztóvédelmi hatóság jár el. A fogyasztó által kitöltött írásbeli kérelem feltételeiről itt, az elérhető ségekről itt olvasható a megfelelő információ. 

Alkalmazott jogszabályok:

A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2016.04.13. 16:26:13

Felteglaval sulyozott Batz-papuccsal jol lehet orvosolni szinte minden ilyen problemat :D

The Crazy One 2016.04.13. 16:27:03

jó, a reklamációs részhez tudok releválni. Nem, nem kell a doboz, de az eljárás végén te sem kapod vissza.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.13. 16:28:17

Ha öntudatos vagy, verd ki belőlülk az árat doboz nélkül, írj a panaszkönyvbe, fordulj az ENSZ-hez.

Ha beletörődő vagy, keresd meg nekik az ta rohadt dobozt, megoldódik a fájdalmad.

A kettőt ne keverd! Ha nincs fájdalmad, ne jajongj!

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.13. 16:30:11

@The Crazy One: A délelőtti jobb volt. Akarom mondani, a koradélutáni.

Terézágyú 2016.04.13. 16:34:06

"Feleségemmel 2015 október 12-én vásároltunk egy női csizmát a Neo Paradise 2011 Kft miskolci, Napsugár Kínai Áruházában. Ennek a sarka leszakadt néhány nappal ezelőtt"

Októbertől áprilisig bírta a cipő? Hájó az. Kínai cipő...

The Crazy One 2016.04.13. 16:34:54

@atpijkamo130: igen, az volt. Nem is lesz annyi komment. Kár, hogy a GVTZUIOP szakértők nem válaszoltak a második pontra. Vagy már ott is legyintenek ezekre a kártérítés apámfaszára? Én kifejezetten allergiás vagyok rá.

Tehetséges ugandai buzi 2016.04.13. 16:44:05

Egy sztori a termék dobozáról a Számtek boltosok memoárjaiból:

Olcsóbb, 65.000,- Ft-os videokártyát elkéri az ügyfél. A doboz fedelének van egy kis nyitófülecskéje, amit előbb az ellenkező irányba ki kell húzni. Ez meghaladja az ügyfél képességeit, bróbálgatja kinyitni, de nem sikerül neki, KRÁCCS!, negyvenöt fokos szögben félig széttépi a dobozt. Megfogja a videokártyát, megnézni, majd visszadja:
- Köszönöm, mégsem kérem.
Nade most így, széttépett dobozzal kinek adjuk el?!?

Másik példa, ebay, vatera. Ha megvan egy bizonyos termék csomagolása (leírás, telepítő cédé, garlevél, vezetett szervizkönyv), akkor az a vételárat kábé 5-10 százalékkal megemeli.

Szóval akár tetszik, akár nem, akár szabályozza a kereskedelmi és a fogyasztóvédelmi törvény, akár nem, a doboz megléte igenis értéknövelő tényező.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.13. 16:44:48

@The Crazy One: A második pont hülyeség, erre senki nem ad kártérítést, bár értem, miért véled jogosnak.

Afrikában éheznek a lélegeztetőgépek, meg más fontosabb dolgok is vannak az életben.

Terézágyú 2016.04.13. 16:49:03

@Tehetséges ugandai buzi:
"Szóval akár tetszik, akár nem, akár szabályozza a kereskedelmi és a fogyasztóvédelmi törvény, akár nem, a doboz megléte igenis értéknövelő tényező."

Lehet, de itt arról van szó, hogy egy (szétszakadt) cipőt felismer-e a cég, hogy a sajátja, illetve ott a blokk is - szóval a doboz megléte nem oszt-nem szoroz.

Terézágyú 2016.04.13. 17:17:47

"Gyakorlatilag azt állították, hogy máshol vásárolt cipőt viszek hozzájuk, ezzel hangosan az üzletben lévő többi vásárló előtt meghazudtoltak."

Jó, ez duma. A blokk is kötelező, ezzel az erővel azt se mutasd be, és ha mégis kérik, akkor "gyakorlatilag meghazudtolnak"?????

"Hiába jeleztem, hogy az eljárás módjával nem értek egyet, a magát boltvezetőnek valló Hölgy továbbra sem adta át, viszont a hangneme egyre emelkedett."

Iiiigen, te higgadtan "jelezted", az ő hangneme meg "egyre emelkedett"....

sáros_tehén 2016.04.13. 17:20:01

kártérítés..
Tehet a bolt hogy nem 10 méterre hanem 100Km-re laksz tőlük?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.13. 17:31:43

amelyik kínai cípő két hónapnál tovább bírja a strapát az nem eredeti kínai szar hanem minőségi taiwani import. hééélóó.

Vágyak Világa · http://www.vagyakvilag.info 2016.04.13. 17:52:13

Ez a Batz már dobozolható volt, hogy valahol felbukkan. Batzarok milyen armatúrák vannak. Vagyis villanyfogyasztó védők.

dani27bpbp 2016.04.13. 18:06:20

Kedves Hilda!
Remélem a miskolci kormányhivatalnak küldte a posztoló a panaszt.
Szerintem jól meg fogják büntetni a céget pl. próbavásárlás után.
Mivel kínai üzlet, kínai tulajdonossal, javasolt még a miskolci Bevándorlási Hivatal Engedélyügyi és Regisztrációs Osztály vezetője Csernai Lászlóné részére egy beadványt is megfogalmazni, ők is meg tudják egy kicsit szorongatni a céget.

gabors 2016.04.13. 18:56:00

@atpijkamo130: " fordulj az ENSZ-hez." felesleges hacsak nem er ra nagyon posztolo,

most eppen a kovetkezo fotitkar kivalasztasaval vannak elfoglalva de talan a 2023-as 77-dik kozgyulesen talan felkerulhet ez is listara :-) (egyelore sem Ader sem Orban nincs a listan).

kivancsi vagyok kit kuldenek jovo heten a parizsi szerzodes alairasara ?? megy-e Orban vagy csak megint a szijgyarto ? Szolni kellene nekik hogy lehet megint tud szelfizni Barack-kal ...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.04.13. 19:32:43

Finoman csökkenti a poszt értékét, hogy az "itt" és az "itt" hivatkozások nem hivatkozások.

Üdvözlettel:

Chicken ;)

Ádám 2016.04.13. 19:38:15

Doboz nélkül, persze, hogy lehet! De a doboza azért kéne, mert azt kellett volna a csizma talpára "kötni, ragasztani", mert úgy lett volna előírásszerűen használva. !?

MrZed001 2016.04.13. 20:01:07

@Tehetséges ugandai buzi:
"a doboz megléte igenis értéknövelő tényező"

Egy visszavitt ROSSZ termék esetén NEM !
Merthogy tisztességes kereskedő vagy és nem adod el a visszavitt hibás sz.rt másnak .... ugye ?

Teljes mértékben a posztolónak adok igazat.
A kártérítést illetően úgyszintén (sőt, még megfejelném egy nem anyagi jellegűvel is, legyen elrettentő ereje a büntetésnek más hazug boltosoknak is).
A boltos HIÁNYOS jogismerete, sőt átverésre hajazó viselkedése miatti költségek ŐT terhelik, nem a jogkövető vásárlót.

Dikusz 2016.04.13. 20:01:16

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: valamint még az is csökkenti a tanács értékét, hogy elérhető ségekről ír. Mi az a ségek?

Dikusz 2016.04.13. 20:40:15

Ezekre a "kiváló" minőségű cipőkre a jótállás 6 hónap. Nem azért, de érdekes módon a posztoló néhány nappal a lejárat előtt találta úgy, hogy leválik a csizma sarka. Már amennyiben a poszt két napja íródott, és nem karácsony előtt. Nem kell olyan nagy erőkifejtés, hogy a csizma sarka hirtelen leváljon. Ezek a cipők/csizmák nem olyan minőségűek, hogy több éves használatot kibírjanak. Nem írta a posztoló, hogy mennyibe került a csizma. Ha 30.000 Ft-ba, akkor ha csak fél évig tudta hordani a csizmát akkor valóban kifogásolható, ha 3.000 Ft volt, akkor kevésbé.
Ritkán veszek magamnak cipőt, de ha oda jutok, akkor igyekszem megfelelő minőségűt venni. Nem kínait, megkeresem azt a helyet, ahol remélhetőleg jobb minőséget kapok. Még így is előfordul, hogy idő előtt válik le a cipő talpa. Nem viszem vissza, nekem megéri, hogy elvigyem cipészhez.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.13. 20:42:36

@gabors: "megint tud szelfizni Barack-kal"

:)) Bazmeg, az milyen szánalmas.

Phil Necro 2016.04.13. 20:55:16

Muszaki,szamtek cuccoknal szoktak kerni (bar torvenytelen).
nekik az a bajuk,hogy (a gyakran kulfoldi) szervizbe eleg nehez eljuttatni a csomagolas nelkul.
ha ok atveszik kulserelmi nyom nelkul,de ut kozben megserul,akkor a gyarto visszadobja a cucccot,es ket valasztasa marad a kereskedonek :
- benyeli a minuszt.vesz egy masikat,es azt adja oda az ugyfelnek.ez egy kisebb bolt,dragabb tv eseteben akar a teljes havi bevetelt is meghaladhatja
- megprobalja megmagyarazni az ugyfelnek,hogy mar serulten adta le.ebbol szoktak a homar posztok keletkezni

gabors 2016.04.13. 21:06:29

@Dikusz: "Ritkán veszek magamnak cipőt, de ha oda jutok, akkor igyekszem megfelelő minőségűt venni. Nem kínait, megkeresem azt a helyet, ahol remélhetőleg jobb minőséget kapok."

Nem sok cipot gyartanak Kinan kivul nagyritkan talalsz vietnamit is (az kb ugyanaz )

Phil Necro 2016.04.13. 21:33:45

@gabors:
a suzuki,mercedes,audi pedig hamisitatlan magyar minoseg.

Dikusz 2016.04.13. 21:34:22

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: hogy őszinte legyek, nem tudom most mi a szabály. Manapság nem készül hosszú "kihordási" időre semmi. Se ruházat/cipő, de műszaki cikkek sem. Olyat valóban nem hallottam én sem, hogy cipősdobozt kért volna a bolt ahhoz, hogy elfogadja a reklamációt. Elfogadta az üzlet a reklamációt, nem küldte független szakértőhöz, visszaadta a pénzt.
Azt azért nem értem, milyen bizonylatot akart a posztoló kapni, nem mindegy, ha már visszaadták a csizma árát? Valamint milyen kártérítést akar kapni? Hogy finoman fogalmazzak, egy pöttyet kicsinyes. Ha valaki a világ gazdagabbik végéből vesz ebben a boltban cipőt, és fél év múlva visszaviszi, akkor fizesse meg az üzlet az útiköltségét?

Dikusz 2016.04.13. 21:51:04

@gabors: tudom a világ mely országában élsz. A blogot olvasva azt is láttam, hogy van akikkel vitába keveredtél, én nem szeretnék ezek közé tartozni.
Nem sok mindenhez értek, de valamikor ezt a sokak által lenézett (eladó) szakmát tanultam. Valaha kiváló minőségű lábbeliket gyártó üzemeink voltak (nyugodtan mondhatom, hogy a világ élvonalába tartoztunk ezen a téren). Manapság nem sok maradt belőlük, de abban biztos vagyok, hogy pl a martfűi Tisza Cipőgyár (már ami megmaradt belőle) nem Kínából szerzi be a termékeit.

SAndrás 2016.04.13. 21:55:47

Ha egy cipőm hat hónap előtt tönkrement, visszavittem, blokkal. Tény, hogy a boltok kb 2 km-es körzetben vannak és nem kínai üzletek.
Biztosan szerencsés vagyok, ezért kérdés nélkül visszaadták az árát 20 év óta 3 esetben.

SAndrás 2016.04.13. 22:03:51

@Dikusz: Malajziát kihagytad! :)
10 éve vágyam egy Tisza cipő, csak a színösszeállítás nem összeegyeztethető velem. Előbb veszek egy Vass cipőt.

gabors 2016.04.13. 22:10:08

@Phil Necro: nem tudom eddig csak japan kocsim volt mind a harom 100% japanban keszult es volt osszeszerelve (itt ra kell irni ilyesmit is )...

gabors 2016.04.13. 22:15:16

@Dikusz: Azt tenyleg nem tudom hogy Mo-on van-e meg cipogyartas ... de errefele csak nagyon upscale helyeken latsz barmit amit nem kinaban gyartanak meg u.n. amerikai markaju cipok tobbsege is ott keszul .... es a marka SEM biztos hogy minoseget jelent ...

Lehet olasz gyartmanyu jo minosegu bor cipot is venni de az $200 dollar-nal kezdodik. De barmely normal cipoboltban ilyeneket nem nagyon arulnak sport/utcai cipokbol csak tavolkeleti van.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.04.13. 22:35:36

@atpijkamo130: tartós fogyasztási cikk jótállása vs. szavatosság - két külön fogalom

@Dikusz:
"nem készül hosszú "kihordási" időre semmi" - de a törvényi előírást azért be kell tudni tartani

"Elfogadta az üzlet a reklamációt, nem küldte független szakértőhöz, visszaadta a pénzt." - nem lett volna belőle poszt, ha így lett volna. Ehelyett szopatták a dobozzal.

"milyen bizonylatot akart a posztoló kapni" - az előírtat:
"JEGYZŐKÖNYV a fogyasztó kifogásáról a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján'
www.nfh.hu/sites/default/files/jegyzokony_fogyasztoi_panaszrol_140521.pdf

"milyen kártérítést akar kapni?" "fizesse meg az üzlet az útiköltségét?" - mivel elsőre el kellett volna fogadni a reklamációt, az első oda-vissza csak szopatásból lett megismételve, így az egyik oda-vissza út az üzlet hanyagsága miatt merült fel. Ha jobban kapargatjuk, a másik is, hiszen egy hibás terméket adtak el (hamarabb tönkrement, mint kellett volna), szóval akár még az is jogos lehetne, de ezt a beküldő nem kérte.

Dikusz 2016.04.13. 23:26:31

@SAndrás: azt tényleg kihagytam:) Rákerestem a neten miért is, rögtön egy olyan találat jött be, ahol az egyik hölgynek "maszáj" cipőt ajánlott az orvosa. Rendkivül hasznos lehet a viselése Kenyában.
Azt elhiszem, hogy előbb veszel Vass cipőt, mint Tiszát, de abban nem lenne jó körbefutni a Margitszigetet. Van még egy ilyen cipészmester Budapesten a Vámház körúton, szintén évtizedek óta. Nagyon kiváló minőségű lovaglócsizmákat, cipőket készít.

Black Bride 2016.04.14. 00:41:51

@Dikusz: És te gondolom a kiskosztümhöz és a koktélruhához is Tisza cipőt hordasz.Továbbá a strandon és a nyáriruhákhoz stb. Mutatnál egy oldalt, ahol beszerezhetek én is ilyen sokféle Tisza cipőt?Szeretném.

The Crazy One 2016.04.14. 08:54:39

Nem is értem, miert rettegnek a boltok a vásárlók könyvétől. Hát írjanak belé, ha annyira akarsz. A win-win tipikus esete: a panaszos abban a hamis latszatban írja sorait, hogy ő majd majd most nagyon megszivatlak, mert ez nemzeti szalagos, meg jegyző pecsétes, meg majd most ettől fognak jól megbuntetni. Közben pedig, miután kiduzzogtad magad, a bolt 30 napon belül megválaszolja a semmit. Aki pedig nem képes egy A4-es terjedelemben írni a semmiről, az inkább tényleg ne foglalkozzon ügyfelekkel....

Terézágyú 2016.04.14. 08:56:23

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
"Ha jobban kapargatjuk, a másik is, hiszen egy hibás terméket adtak el (hamarabb tönkrement, mint kellett volna), szóval akár még az is jogos lehetne, de ezt a beküldő nem kérte."

Ne kicsinyeskedjünk. A cipő dirrrrekt úgy lett megcsinálva, hogy leszakadjon a sarka, és a viselője kitörje a nyakát. Ez pedig gyilkossági kisérlet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 09:24:49

@The Crazy One: "rettegnek a boltok a vásárlók könyvétől."

...ahelyett, hogy adnának egy emlékkönyvet a kedves vásárlónak, hátha nem veszi észre a különbséget, és abba írogat...

Dikusz 2016.04.14. 09:28:03

@Black Bride: Példaként említettem meg a martfűi gyárat, mégpedig azért, hogy biztosan nem Kínában gyártatják le a cipőket. Kérlek szépen írd meg nekem ebből hogy jött le az, hogy bárkinek is Tisza cipőt kel felvenni kosztümhöz, vagy a strandra

Terézágyú 2016.04.14. 09:36:26

@Dikusz:
"Kérlek szépen írd meg nekem ebből hogy jött le az, hogy bárkinek is Tisza cipőt kel felvenni kosztümhöz, vagy a strandra"

Lásd még: "Van akváriumod?... akkor buzi vagy."

homar4prez 2016.04.14. 09:48:52

Minden kínai üzletben ki van írva, hogy el kell tenni a dobozt is, sőt még a pénztárnál külön szólnak is. A logikát mondjuk nem értem benne.

The Crazy One 2016.04.14. 09:54:52

@homar4prez: nagyon egyszerű, százhetvenhat cég arulja ugyanazt a terméket:
chix.hu/wp-content/uploads/anis_noi_cipo_4182_bl_2.jpg

A számlán is csak az van, hogy női cipő, vagy "gyűjtő 1". Az egyik sárga négyezeröccá, a másik kilencezerkilenccázért árulja. Nem tudod sehogyan sem bazonosítani, csak a dobozról: vagy a nagyker jelöli meg, hogy kinek ment, vagy a kiskereskedő tesz rá szignót, picsétet, apámfaszát...

McZozo 2016.04.14. 10:13:19

@Tehetséges ugandai buzi: Azert szerintem ne keverd. Mert olyan esetbe mikor mondjuk a 14 napos elallas van tehat indok nelkul all ela vevo ott igazat adok hogy kell a sertetlen doboz a penzvisszafizeteshez mert te ujra el szeretned adni a cumot. De egy 5 honapos kettetort sarku csizmat nem hiszem hogy ujra ertekesiteni akarna / tudna barmilyen bolt is ott egyertelmuen kuka a termek igy nem hiszem hogy azon mulna hogy megvan e a doboz

McZozo 2016.04.14. 10:20:17

@Terézágyú: Nezd a mai elektronikus vilagban lassan tenyleg nem lenne semmi szukseg a blokkra. Almaekat tudom neked jo peldanak felhozni. Anno masodkezbol vettem magayrorszagon egy 3GS-t majd ra par honapra kikoltoztem Angliaba. majd szinten par honapra ra a telefon bemondta az unalmast. Garancia eszembe se jutott mert hat hogy msodkezbol meg Magyar keszulek, de bementem almahoz hogy meg lehet e csinalni es ha igen mennyiert? Mire a csavo megnezte a keszulek gyari szamat es onnan egybol kopte hogy Magyar T-mobil es meg garancialis keszulek es ra par percre az orrom ala tolta a cserekeszuleket ingyen. Tehat ha rendesen nyilvan van tartva az eladott aru akkor tenyleg sziksegtelen barmilyen garancia fecni, a nyilvantartasaba latja ugyis hogy o adta e el mikor kinek ...

McZozo 2016.04.14. 10:29:33

@gabors: azert ez igy ebben a formaban nem igaz, cask menj at nagyvaradnal romaniaba es a fel varos helyi cipo keszitoknel dolgozik. Az olasz cipok nagy resz mind ott keszul. Es az ott keszultek nem is rossz minoseguek.
Amugy meg ez a markas markatlan kinai eredeti se mindig igaz. Kozepiskolas koromban mig meg a sport cipot preferaltam kb 2-3 honap alatt esett le a labamrol egy rebook vagy nike. de volt puma amit masnap mar vissza kelett vinnem mert szetment az elso felvetelnel. Mig egyszer vettem egy Asics nevut joval olcsobban az meg talan meg ma is megvan a gardrobba, de elpusztithatatlan volt

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 10:34:20

@sugargiraffusplumps.: "mindenhez tisza cipőt hordok."

Gondolom naponta bekened cipőrémmel, és szépen kiényesíted.

McZozo 2016.04.14. 10:40:34

@Dikusz: " Elfogadta az üzlet a reklamációt, nem küldte független szakértőhöz, visszaadta a pénzt. "
Az egy dolog de hogyan? Es nem azon ment a vita hogy visszaadta e vagy sem hanem hogy olyan dologgal szivatta ami nem volt torvenyes, mert azt hitte nem tudja a dobozt bemutatni igy kibujhat a felelosseg alol. A vasarlonak meg ez a torvenytelen igeny igenis tobbletkoltsegebe volt.

"Azt azért nem értem, milyen bizonylatot akart a posztoló kapni, nem mindegy, ha már visszaadták a csizma árát? Valamint milyen kártérítést akar kapni? Hogy finoman fogalmazzak, egy pöttyet kicsinyes."
Szerintem te forditva ulsz a lovon, mert mint fent is leirtam az elado jart el torvenytelenul. Es ez totalisan fuggetlen attol hogy most a cipo 10 forint volt vagy 200.000

"Ha valaki a világ gazdagabbik végéből vesz ebben a boltban cipőt, és fél év múlva visszaviszi, akkor fizesse meg az üzlet az útiköltségét?"
Ertelmes keretek kozott akar igent is mondok. Most egy 5000 forintos ciponel persze nem fogja, de mondjuk egy tobb szazezres muszaki cikk eseteben igen. Es megsugom meg is teszik. Sony Vaio laptopom tolto bemenete megserult hivtam oket masnap Sony koltsegen Futar jot bedobozolta a keszuleket kivitte nemetorszagba. Ahol megcsinaltak, sot tovabbi alkatreszeket is mint kepernzo wichester csereltek a laptopban arrafel hogyha mar ott van es ugyis a garancia vege fele vagyok akkor cserelik hogy ezekkel se legyen meg sokaig baj, aztan futarral sony koltsegen vissza. Szovalvan ilyen is meg olyan is amit a posztolo ir

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 10:45:14

@sugargiraffusplumps.: Minek ahhoz gép? Kimegyek a vécére, és leosom.

Terézágyú 2016.04.14. 10:52:51

"Szerintem te forditva ulsz a lovon, mert mint fent is leirtam az elado jart el torvenytelenul."

A szabályok nem azért vannak, hogy megszegjük őket...???? :-O

Bruszli 2016.04.14. 11:01:52

A hangsúly nem a kártérítésen van, de az útiköltséget, meg a parkolási díjat, az ELVESZTEGETETT IDŐ "költségét" be akarja hajtani.

Tehetséges ugandai buzi 2016.04.14. 11:03:01

Jóóóvan, abban igazgatok van, hogy a garanciához tényleg nem kell a doboz. Vessetek az éticsigák elé! Mea maxima culpa!

Csak azt akartam mondani, hogy létezhet olyan helyzet, hogy igenis fontos a papundekli - bár a garancia érvényesítése pont nem az.

Terézágyú 2016.04.14. 11:03:36

@Bruszli:
meg a kocsija kopását, sőt az üléshuzat kopását is...

The Crazy One 2016.04.14. 11:10:38

@McZozo: Jó, akkor leírom szerintem mi volt: bemegy a faszi üvöltve, hogy ide vissza a pénzt, mert többet vártam volna 5100 Ft-ért.
Aszongya a boltos, ó barátom, dobozt hozzál, hogy lássam, tuti itt vetted és titi annyiért, amennyi a nyugtán van. elküldhetem én neked a nagykerhez is, ott be tudják azonosítani, de lehet, hogy megragasszák.
Ekkor ment haza a poszter a dobozért, meglett, visszavitte. A boltos kérdezés nélkül visszaadta a pénzt, csak már hagyja abba a cirkuszt. Nem garanciális keretek között, hanem csak fogta és sztornózta a blokkot és visszavásárolta a cipőt.

A Könyvet meg nem elkérni kell, hanem előtted van: fogod és beléírsz.

- Add oda a könyvet!
- Nem adom oda, ott van kinn.
- Add oda a könyvet!
- Nem adom oda! A problémádat megoldottuk, mit játszod az eszed?
- Ha veszek valamit, akkor odaadod a könyvet ?
- Akkor sem adom oda. Mi vagy te, csecsemő, hogy mindent a kezedbe adjanak?

Terézágyú 2016.04.14. 11:15:43

@The Crazy One:
:D Igen, ez is egy lehetséges forgatókönyv :)

Terézágyú 2016.04.14. 11:19:43

@The Crazy One:
"- Add oda a könyvet!"

Nem "oda", hanem "ide".... :)

AtiSnatch 2016.04.14. 11:34:14

@Terézágyú: szoktam kérdezni, hogy kinek? nem értik :D

Dikusz 2016.04.14. 12:24:35

@McZozo: azt én is írtam, hogy még nem hallottam olyat, hogy a tönkrement cipő reklamációját elfogadják, kellett volna a cipő doboza. Próbálkozott a bolt, nem jött be.A posztoló nagyon precíz volt, hogy eltette a dobozt. Ha cipőt veszek, sokszor el sem hozom a boltból, elég ha beleteszik egy szatyorba.
Azt még mindig nem értem, hogy ha visszaviszek egy cipőt/tévét/hűtőt, vagy bármilyen terméket, és visszaadják a pénzt, minek kellene nekem bármiféle bizonylat róla. Ha nincs meg a posztban említett csizma, akkor mi haszna van egy olyan blokknak, hogy visszavittem a boltba. Más az, ha veszek mondjuk az Auchanban egyszerre porszívót, és hűtőgépet. Ha elromlik a porszívó, visszaadják a pénzt, lebélyegzik a blokkot, azt is visszaadják, hiszen a hűtőt is akkor vettem.
A költségei megtérítéséhez: Miskolcon vette a csizmát a posztoló. Mondjuk nem Miskolcon lakik, hanem valamelyik környező településen, ahonnan van a városba tömegközlekedés, de kocsiba ül, azzal megy be az üzletbe. Melyik költséget térítenéd meg neki? Nem beszélve arról, ha már ingyen utazik.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:33:01

@AtiSnatch: "szoktam kérdezni, hogy kinek? nem értik"

:))

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:34:23

@Dikusz: "beleteszik egy szatyorba"

Én felhúzom, és a régit teszik be a szatyorba. Komoly. (Pedig elmúltam már 6 éves.)

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:35:43

@Dikusz: "Melyik költséget térítenéd meg neki?"

És ha úgyis be kelett mennie a szomszéd boltba, akkor csak 10 méter sétát kell neki fizetni.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:37:21

@Terézágyú: @AtiSnatch:

"- Add ide a könyvet!
- Nem adom ide!"

Így se jó.

Terézágyú 2016.04.14. 12:38:21

@atpijkamo130:
"És ha úgyis be kelett mennie a szomszéd boltba"

Ez a tény persze elhallgattatik.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:39:31

Szerintem elbaszta a dátumot a Helga. Most áll kint kockás/fekete ingben a iskola/kórház előtt, és csodálkozik, hogy nincs ott senki más. Posztolhatott volna előtte tán.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 12:41:05

@Terézágyú: "sőt az üléshuzat kopását is... "

Sőt, a közben elszívott cigiket is. Meg lehet, hogy azalatt az idő alatt pont lottóötöst vett volna.

Dikusz 2016.04.14. 13:04:11

@The Crazy One: @Terézágyú: @atpijkamo130: ez talán jó fogatókönyv lenne:
- add ide a dobozt
- a dobozt nem adom, én a dobozt oda nem adom
- add ide a dobozt, az édesanyád szellemi vezetőjét
- én a dobozt nem adom
- a doboz hófehér, a doboz kóókemény, a doboz bombajó a doboz óóóóóó...... stb

Örök klasszikus, ez így jóóóóó?

McZozo 2016.04.14. 15:21:22

@The Crazy One: Hany eves is vagy? Es meg hiszel a mesekben? :)

McZozo 2016.04.14. 15:25:49

@Dikusz: Mimdegy mivel utazik amit bizonyitani tud, ilyen a buszjegy vonatjegy stb. Auto eseten meg mint a cegek eseteben modnjuk lenne egy kotelezo kilometerenkenti altalany megszabva.. Ennyi

Kp eseten maganszemely eseten tenyleg nem sok ertelme van papirnak arrol hogy visszavettek. Viszont ha nem kp van fizetnek ki vagy nem maganszemelykent vettem valamit akokr mar van ertelme a vissza papirozasnak

McZozo 2016.04.14. 15:27:43

@atpijkamo130: jo hogy ilyen uniform labad van, en ha az uj cipot vennem fel hazaig le is santulok. Az uj ciponek meg szokni kell a kornyezetet baratkoznom kell vele neha keveset hordani hogy taguljon mielott komolyabban hordani kezdenem :)

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 15:33:41

@McZozo: :)) Tévedsz. Éppen, hogy magas a rüsztöm nehezen találok cipőt. De csak olyat veszek, ami az első perctől kényelmes. Plusz gumis-bebújósnak kell lennie, mert én nem fűzögetek, az tuti. Fél éve vettem egyet, gondoltam, majd megszokom, kitágul. Hát nem volt rá türelmem. Azt most egy menekült hordja, gondolom Németországban.

Száz éve a suszter legények mind új cipőben jártak. Nekik kellett betörni az uraság cipőjét.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 16:05:16

18 és 45 éves korom között szép egyenletesen 43-asról 45-ösre nőtt a lábméretem. Azóta nem nőtt. Neketek mi a tapasztalatotok?

Szteroidokat sose szedtem.

Azt mondják, az ember orra és füle haláláig nő.

gabors 2016.04.14. 17:05:15

@McZozo: "Amugy meg ez a markas markatlan kinai eredeti se mindig igaz. Kozepiskolas koromban mig meg a sport cipot preferaltam kb 2-3 honap alatt esett le a labamrol egy rebook vagy nike. de volt puma amit masnap mar vissza kelett vinnem mert szetment az elso felvetelnel. "

Ugy latszik elfelejted hogy akkoriban ezek a "markak" 99%-ban hamisitvanyok voltak kishazankban mert kurvara divat volt. ASICS nem volt nagy szam (azaz nem erte meg hamisitani sem). Erre in is azutan jottem ra hogy az usaban vettem "markas" sportcipot .... a kulonbseg oriasi minosegben attol fuggetlenul hogy azokat is kinaban gyartottak

Dikusz 2016.04.14. 17:40:32

@atpijkamo130: nekem is 1,5-2 számmal nagyobb kell már, és nem azért, mert "hosszában" nőtt, hanem kényelmesebbet veszek. A nők egy része fiatalabb korában hajlandó szenvedni a kisebb cipőben, azt gondolva az csinosabb. Később már a kényelem a fontos.

Joecy 2016.04.14. 19:55:45

Abban segítsetek nekem, milyen lehetőségeim vannak ha megtagadják a Vásárlók Könyvének átadását, mint a fenti történetben is?! :)

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 21:31:10

@Joecy: A kép- vagy hangfelvétellel együtt küldd el az eset leírását a fogyasztóvédelemnek. Ha vannak tanúid, akkor az ő adataikat is add meg.

Dikusz 2016.04.14. 23:07:57

@SAndrás: nagyon szívesen:)

joska61 2016.04.15. 09:40:06

Múltkor a sportdirect-ben láttam olyat, hogy 5 nap után vitte vissza a hölgy a szétdőlt cipőt, le akarták vele vásároltatni az árát, amikor közölte, hogy nem fogadja el, takony kis csíra gyerek pofánröhögte. Végül meglett a pénz, de kedvem lett volna elkenni a kiscsávó száját.

Dikusz 2016.04.15. 10:03:18

@joska61: és miért nem kented el? Akkor vissza az egész, ha ott szóltál az egyébként jogosan nagysebességű/gyakori arcon simogatást kiérdemlő eladónak.

joska61 2016.04.15. 13:17:24

@Dikusz: Mert nem vagyok tapló. Megjegyeztem a fiatalembernek, hogy a hölgynek igaza volt.

Dikusz 2016.04.15. 15:04:18

@joska61: köszi, korrekt válasz volt.

Humpfrey (törölt) 2016.04.19. 10:47:18

"Feleségemmel 2015 október 12-én vásároltunk egy női csizmát a Neo Paradise 2011 Kft miskolci, Napsugár Kínai Áruházában."

kedves levélíróék itt követték el a legnagyobb hibát

Gatyi boltban ne nagyon várjál Gucci minőséget

Szubrina 2016.12.14. 21:32:55

@Tehetséges ugandai buzi: akkor legközelebb doboz nélkül kérném azt a cipőt, akkor 5-10%-kkal olcsóbb? Másik téma, miért nem te bontod ki a vevőnek, ha ilyen bonyolult kibontani? Ha már így is lenézed a vevőket!
süti beállítások módosítása