Tékozló Homár

A parkolási szolgáltatás ideiglenesen nem elérhető

2016.05.10. 10:52 | Homár Hilda | 82 komment

24041_1.jpg

Többször volt már szó róla, hogy mindegy, hogy a mobilfizetés vagy az parkolóautomata nem működik, sajnos a mi felelősségünk a parkolás kifizetése, még ha több sarkot kell túrázni is miatta. Jelen esetben persze rém bosszantó a szituáció, de nehezen bizonyítható a büntetés alaptalan volta.

Kedves Szerkesztők,

szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy parkolási történetet, egyrészt hátha valaki járt már így és tudja az ellenszert, másrészt hogy tanuljatok/tanuljunk belőle.

Nemrég a 6. kerületben, a Jókai téren tettem le a kocsit, 18.30 magasságában. Már gyanús volt, hogy a parkoló automatánál többen álltak és bosszankodtak, hogy nem lehet mobillal fizetni. Én is megpróbáltam, nem jött válasz SMS, ezért bementem egy kocsmába, hogy pénzt váltsak. Bedobáltam több száz forintot a gépbe, ami ugyanazzal a lendülettel vissza is jött. Mások is próbálkoztak, hasonló eredménnyel.

Ekkor már kb. öten álltunk körbe az automatát, felhívtuk az Ügyfélszolgálatot, hogy 1. bejelentsük a hibát, 2. segítséget kérjünk. Automata válaszolt, a vonal túloldalán már senki nem ült. Ekkor átsétáltunk a legközelebbi automatához, hátha ott elfogadja a pénzt, újabb sikertelen próbálkozás. Mivel 7 órakor színházi előadásra mentünk, jobb híján elindultunk az Andrássy úton, hátha találkozunk a parkolóőrrel. Egy kollégát ugyan találtunk, aki közölte, hogy a Jókai tér nem a hatásköre, de köszöni, hogy szóltunk, bejelenti a problémát.

Már javában tartott az előadás, amikor jött egy SMS: "Tisztelt Ügyfelünk! Elnézését kérjük! A parkolási szolgáltatás ideiglenesen nem elérhető...." Ekkor végre hátradőlhettünk, hisz a szolgáltató elismerte a hibát, ilyenkor kizárt a büntetés. Gondoltuk mi. Amikor a színház után visszatértünk a kocsihoz, ott villogott rajta a büntetés, a dátum rajta pedig egészen bicskanyitogató: 19.44 perckor tették az autóra, vagyis 80 percig vagy nem járt arra őr, vagy miután elhárították a hibát, büntetett meg.

Természetesen nem hagytam annyiban a dolgot, írtam a Terézvárosi Vagyonkezelő Zrt-nek, akiktől ez a kedves válasz érkezett:

ne_vtelen.jpg

Hát köszi!
Az egész történetben az zavar, hogy megvolt a szándékom a fizetésre, de a parkoló társaság nem biztosította az ehhez szükséges technikai feltételeket. Ügyvéddel is konzultáltam, állítólag esélytelen bebizonyítani az igazunkat, hiszen csak a szavam áll szemben a parkolási társasággal. Ha valakinek ezentúl van m ég ötlete, szívesen veszem!

üdv:

Péter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ROTFL Manó 2016.05.10. 10:54:53

Levideóztad mobillal, ahogy az automatából visszahull a bedobált apró?

Milyen remek bizonyíték lett volna!

ROTFL Manó 2016.05.10. 11:02:44

Cseréltetek telefonszámot az automata körül álldogáló többi álompolgárral, hogy igazolhassátok egymásnak az alibit?

Dezsike 2016.05.10. 11:05:29

El kell húzni a bíróságig a dolgot. Ha jól tudom ártatlanság védelme van, azaz nekik kell bizonyítani, hogy az automata működött és nem neked azt, hogy nem. Ezt több hónap távlatában esélytelen lesz nekik, max akkor lehetséges, ha az automatában van vásárlási napló amit elég hosszú távon meg is őriz (általában csak összesített bevételszámlálót szoktak az idők végezetéig tárolni, abból viszont nem derül ki, hogy adott pillanatban működött-e vagy sem) - de ez is üres lesz, ha mindenki pénzét kiköpte, szóval az automata is neked fog igazat adni.

The Crazy One 2016.05.10. 11:05:39

a helyszín változik, a hősök neve változnak, egyébként meg:
mindmeghalunk.com/wp-content/uploads/2015/05/eros.jpg

AtiSnatch 2016.05.10. 11:08:07

Parkolásról jut eszembe: 18 óra előtt 10 perccel a Keletinél hogyan kell parkoló jegyet venni? Vagy akkor már nem kell? -.-

Terézágyú 2016.05.10. 11:09:49

Ilyen már volt.

És ott is mondták, hogy ha egy szolgáltatásért nem tudsz fizetni (akárki hibájából), akkor nem is veheted igénybe azt a szolgáltatást.

Ha a teszkóban minden kassza elromlik, akkor sem viheted el az árut fizetés nélkül - ilyenkor ugye bezárják a boltot.
Ha egy parkolóházban elromlik az egész be/kiléptetőrendszer, akkor olyankor mi van? Ingyen lehet ott parkolni? Gondolom nem, hanem lezárják az egészet.

Az más kérdés, hogy abban mindenki megegyezik, hogy az utcán parkolásért eleve disznóság pénzt kérni, mert valójában semmiféle szolgáltatást nem kapunk érte...

Manyecska. 2016.05.10. 11:16:59

@Dezsike: vélelme..nem mindegy nagyon! .)

szopoklész 2016.05.10. 11:18:12

18 óra után ingyenes a parkolás...

Terézágyú 2016.05.10. 11:19:39

Az vótmá, hogy vélelme???

tejfölbiztosítás 2016.05.10. 11:23:46

@Manyecs: de ő most meg akarta védeni, hát na! Félek, be kell üzemelned a "blogban blog" üzemmódodat. Ha már tehetségtelen Hilda nem képes újat mutatni. Megmutathatná a mellét, de lehet, hogy nem járnánk jól, szóval vigyázhatunk is akár, mit kívánunk. Azért egy biztos: fákk júúú.
@Terézágyú: meg az, hogy ködbér...
Lehet, hogy disznóság, meg nem kapunk semmit érte, például kis csokibáránykákat, mint én húsvétra, de az mégnagyobb disznólkodási szokás lenne, hogy nem férne el senki az autóktól, még bringával sem. Ettől függetlenül gusztustalan népség a parkolási társaságok összes lénye. Hm. Nem tudom megfogalmazni mennyire rühellem az élet ilyen területeit, sö attitúdjeit.

The Crazy One 2016.05.10. 11:24:44

@Dezsike: bíróságig? Jó ötlet, csak nem mindegy mikor. Ha végrehajtás van, akkor ott már nem az a kérdés, hogy jogos-e a büntetés, hanem csak egszerűen behajtják azt, ami ellen nem emeltél kifogást. Tehát most kell a bíróság, de te leszel a felperes, így neked kell bizonyítanod azt, ami lehetetlen.

Terézágyú 2016.05.10. 11:31:59

"Már javában tartott az előadás, amikor jött egy SMS: "Tisztelt Ügyfelünk! Elnézését kérjük! A parkolási szolgáltatás ideiglenesen nem elérhető...." Ekkor végre hátradőlhettünk"

Szóval nem kapcsoltátok ki a mobilt az előadás közben... na szép.

Egyébként, ha szószerint vesszük az sms-t, akkor éppen azt írja, hogy a SZOLGÁLTATÁS nem vehető igénybe... Te viszont igénybe vetted... :-/

Leone_510 2016.05.10. 11:36:56

@Terézágyú: a parolás biztosítása nem szolgáltatás hanem forgalomszervezés, csak pénzgyűjtésre kezdték el használni a büntetés révén

Terézágyú 2016.05.10. 11:38:42

@Leone_510:
" a parolás biztosítása nem szolgáltatás hanem forgalomszervezés, "

ahogy fentebb írta, én sem tartom annak, de a cég és az állam annak tartja...

cmx85s 2016.05.10. 11:42:32

Szerintem a Bp. belvárosban autóval közlekedni több okból kifolyólag is kész öngyilkosság. Lásd csak a fenti szösszenetet.
Egyetlen esetben van némi jogalapja, ha valami nehéz cuccot akarok venni. Akkor viszont valszeg van parkoló is, talán még ingyenes is.

Leone_510 2016.05.10. 11:42:44

@Terézágyú: e miatt is ment a balhé a főváros és a parkolócégek között az 5 perc türelmi idővel kapcsolatban, a bíróság jó eséllyel az autósnak adna igazat de én is azt vallom, hogy felesleges a zűr az életben így menjen el pár utcát az autós máshova, vagy vegye fel, hogy szar az automata és pereskedjen ha van ideje

sáros_tehén 2016.05.10. 11:50:34

@Terézágyú: Szerintem nincs igazad.
"Ha egy parkolóházban elromlik az egész be/kiléptetőrendszer, akkor olyankor mi van? Ingyen lehet ott parkolni?"
Konkrétan igen. Sorompót felnyitják, és bárki távozhat fizetés nélkül. Az már más dolog, hogy _esetleg_ addig nem engednek be új parkolót. (elég érdekes lenne, ha egy rendszerhiba miatt nem engednének téged szabadon távozni.)

Terézágyú 2016.05.10. 11:53:01

" Amikor a színház után visszatértünk a kocsihoz, ott villogott rajta a büntetés, a dátum rajta pedig egészen bicskanyitogató: 19.44 perckor tették az autóra, vagyis 80 percig vagy nem járt arra őr, vagy miután elhárították a hibát, büntetett meg."

Öööö... most mégis mit vársz? A hiba kijavítása után szerinted meddig lehet még ott maradni fizetés nélkül?
Olyan van, hogy otthagyod a kocsit pár napig, és közlöd, hogy "amikor odaálltam, akkor éppen rossz volt az ótomata, tehát nem büntethetnek meg"...?

Terézágyú 2016.05.10. 11:54:40

@sáros_tehén:
"Sorompót felnyitják, és bárki távozhat fizetés nélkül. Az már más dolog, hogy _esetleg_ addig nem engednek be új parkolót."

Stimmt. Ilyen új parkoló volt a pószter is. Csak ugye az utcai parkolóhelyeket nem lehet lezárni...

Bruszli 2016.05.10. 11:59:07

@Terézágyú:
A színházi előadás alatt is van élet a Facebook-on.

sáros_tehén 2016.05.10. 12:00:00

@Terézágyú: Azért az elég életszerűtlen, hogy addig nem lehet megállni, amíg nem javítják ki a hibát. És ha 2 hétig szarakodnak vele? Akkor 2 hétig nem lehet parkolni az adott kerületben/zónában???

Terézágyú 2016.05.10. 12:01:56

@Bruszli:

Aha :)

"USER éppen a Hamletet nézem!"
"USER2 Yay, Hamlet!"
"USER3 Elaruljam mi lesz a vege?"
"USER ne már, mindig spolierkecc"
.......................................

Terézágyú 2016.05.10. 12:04:03

@sáros_tehén:
"Azért az elég életszerűtlen, hogy addig nem lehet megállni, amíg nem javítják ki a hibát. És ha 2 hétig szarakodnak vele? Akkor 2 hétig nem lehet parkolni az adott kerületben/zónában???"

Igen. Ha rend van, és ez egy ugyanolyan szolgáltatás, mint bármi más, akkor ilyenkor a szolgáltatónak le kell(ene) zárnia a szolgáltatási területet...

Vagy persze ahhoz joga van (ha jószívű), hogy akkor most ingyenes... :)
Joga, de nem kötelessége ezt mondani...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.05.10. 12:06:43

@The Crazy One: Nem jól mondod. Meghagyás, bíróság, végrehajtó a sorrend. A bírósági szakaszban kell a bírónak panaszkodni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.05.10. 12:08:13

@Terézágyú: "Ha a teszkóban minden kassza elromlik, akkor sem viheted el az árut fizetés nélkül"

:)) Szar példa, de tán pár agyhalott pont ezt érti meg.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.10. 12:09:47

Poszter megszívta a kultúrával. Ment volna kocsmába, otthonhagyja az autót, taxival megy haza.

Terézágyú 2016.05.10. 12:23:03

Egyébként nyilván az volna még egy lehetséges megoldás, hogy a cég küldött volna egy másik sms-t is, hogy "Mostantól jó a rendszer, kéretik megfizetni a parkolási díjat, mert 21 órától ismét élnek a pótdíjak"....

AtiSnatch 2016.05.10. 12:37:45

@Terézágyú: 20 óráig fizetős a parkolás a posztban jelzett helyen. Ezért idegesíti gondolom a 19:44. Engem is idegesítene.

Terézágyú 2016.05.10. 12:40:33

@AtiSnatch:
" 20 óráig fizetős a parkolás a posztban jelzett helyen."

Ja értem.
Hát, ez a cég nem enged el 15 percet sem. Evvan.

AtiSnatch 2016.05.10. 12:42:51

@Terézágyú: Már csak az a kérdés, hogy lehet-e jegyet venni az automatából ilyen kis időre. Nekem a keletinél 10 percre nem sikerült.

tejfölbiztosítás 2016.05.10. 12:47:30

@Terézágyú: pontosan.:D
Meg nnyiban von le a méltatlankodás hitelességéből még a beszámoló, hogy nem tudom elképzelni, hogy poszterünk például bicskával járkál. Rég kikopott már a használatból az ilyen. Szóval nem volt minek kinyílnia.

Terézágyú 2016.05.10. 12:48:49

@AtiSnatch:
"Már csak az a kérdés, hogy lehet-e jegyet venni az automatából ilyen kis időre."

Valójában jó volna tudni, hogy mikortól javult meg a rendszer...
Lehet, hogy már korábban jó volt, ezért kapták az ukázt a parkolóellenőrök, hogy tessenek büntetni, már régen működik minden.

Ugye jellemző, hogy ez a pószter sem írt pontos időpontokat: "Már javában tartott az előadás, amikor jött egy SMS"

A "javában tartott az előadás" az csak szöveg, de nem időhatározás... :-/
Pedig jó volna tudni, hogy mikor ismerte be a cég, hogy rossz a rendszer... és ahogy fentebb írtam azt is, hogy mikortól jó..

megamenn 2016.05.10. 14:27:24

többször elolvastam a posztot és a kommenteket is, de véDeményem szerint az még nem volt, hogy pina.

Reactor 2016.05.10. 14:46:05

Korábban mintha valaki írt volna már ide, hogy a parkolóőrök buherálnak egy-két ilyen masinát, hogy aztán büntethessenek (asszem a "bűncselekmény" címke alatt található meg). Nem lennék meglepve, ha itt ugyanez lett volna a szitu, egyáltalán nem.
Szerencsére a mobilparkolás módszere kicsit kifogta a szelet a vitorlájukból. Lassan mehetnek vissza sörösdobozokat gyűjteni.

@Terézágyú: Így igaz, se terméket, se szolgáltatást nem kapsz, tehát semmi jogalapja nincs a vámszedésnek. Különösen olyan parkolók esetében mókás ez, amik őrizetlenek, tele vannak szeméttel és építési törmelékkel, és 25-30 fős buckalakó hordák randalíroznak a közelben. Amint kikerül a kocsid a látóteredből, disznó szerencséd van ha csak a rádiót nyúlják ki belőle, vagy a csomagtartót nyomják fel. És erre fizess óránként 350 forintot :D
Inkább odaadom havernak hogy maradjon a volán mögött, amíg ügyet intézek. Veszek neki pornófüzetet is, vagy Arthur Herzog könyvet (az "Étvágy" igen jó!), hogy ne "untikázzon".

Jemi 2016.05.10. 15:08:10

Amúgy miért nem gurult át ilyenkor egy parkolóházba? Megoldódott volna a problema:)

CID. 2016.05.10. 15:36:31

@Reactor: Dehogy nem kapsz, foglalod a közterületet, plusz a parkoló aszfaltját. Persze, túlzásba viszik a vámszedést, de az ellenérdekelt fél is igen találékony;)

CID. 2016.05.10. 15:37:32

@Jemi: Sokat kellett volna sétálni.

Reactor 2016.05.10. 15:47:22

@CID.: Na jó, csak nehogy az legyen a vége hogy a járdákat is csak pajzs alakú matricával vagy tikettel tudja majd igénybe venni az átlagpógár...
(ez nem tipp volt, kedves kúrmánytagok!!!)

szekertabor · provo.blog.hu 2016.05.10. 15:57:58

Sajnálom a posztolót és igazat adok neki, de ebben az esetben nincsen már mit tenni. Akkor lehetett volna:
1. beállni az Ó utcai parkolóházba (nem drágább),
2. keresni egy működőképes automatát (időigényes),
3. levideózni a működésképtelen automatákat (szintén időigényes),
4. tanúkat gyűjteni egy csoportos pereskedéshez,
5. tömegközlekedéssel jönni be a belvárosba.

FDToth 2016.05.10. 16:00:33

szte,m ezt nyugodtan bíróságra lehet vinni: ha ott az sms, hogy Te elküldted, akkor ezt t ejóhiszeműen tetted, akartál parkolni, arról nem tehetsz h rossz a rendszer.
nekem is van egy hasonló: bedobtam a pénzt, elneylte, de a cetlit nem adta ki, úh mobillal parkoltam. azonnal jeletettem ahibát, óraszámmla, időponttal, helyszínnel. nem válszoltak 30 napon belül. aztán rámondták h jó volt. mivel azonnal jelenettem úígy vmiféle jegyzőkönyvet azért fel kellett volna venniük a hibáról (kb mint a mobil szolgálttaók). an ezt nem akarják kiadni... vajon miért... mivel 30 napig nem válazoltak és diekrt húzzák az időt, már megy is a levél az NFH-nak. talán megbüntetik őket, de haver társaság (önkormáynzat) valszeg nem fogják, de hátha...

Répázó 2016.05.10. 16:03:44

@Terézágyú: mondjuk azt várja hogy mivel a megérkezésekor nem tudott fizetni amit sms-el is igazolhat, ne büntessék meg míg a színházban van. Egyéb rosszindulatú kérdés?

Terézágyú 2016.05.10. 16:08:20

@Dávid András:
"mondjuk azt várja hogy mivel a megérkezésekor nem tudott fizetni amit sms-el is igazolhat, ne büntessék meg míg a színházban van. Egyéb rosszindulatú kérdés? "

Igen, a te kérdésed ez :)

A céget nem érdekli, hogy színházba, vagy hova ment az illető, és hogy meddig maradt ott...

Répázó 2016.05.10. 17:07:50

@Terézágyú: Nem is kell érdekelnie mindaddig amíg valaki fenti problémával nem találkozik. Jelesül, hogy szándékával ellentétben nem tud díjat fizetni, bizonyíthatóan a cég hibájából. Ez nettó szemétség semmi más. Ilyen egyszerű. Ilyenkor a cég még akkor is korrekt lenne ha elengedné a büntetést és csak a díjat megfizettetné az ügyféllel. De mit is várunk?

CID. 2016.05.10. 18:04:53

@Reactor: oke, ezt egy kicsit túltoltad, nem tudom mennyi lovetta butapest belvárosában 4 m2, kozterulet használati díjja, de a nyakam ra, hogy nem ingyen van;)

Xezs1 2016.05.10. 21:33:04

Ne mondjátok már hogy 2016-ban még valaki képes SMS-sel szarakodni és minden megálláskor leolvasni az automatáról az SMS számot. Ott van a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer okostelóra, térképen megmutatja hogy hol állsz, elfogadod és indul a parkolás. Azt se kell megmondani neki hogy mennyit akarsz parkolni, leállítod mikor visszaérkeztél és kész. Autópályadíjat is lehet vele fizetni, nekem nagyon tetszik. A neve eléggé béna és nem is nagyon láttam hogy reklámoznák (én is rokontól tudtam meg hogy van) de attól még jó és könnyen kezelhető.

A poszter meg valószínűleg bukta a dolgot, át kellett volna állni máshova és kész (vagy rápróbálni a fent említett NMFR-re amit gondolom nem ismer).

Taxomükke (UK) 2016.05.10. 21:52:58

@szekertabor: ... valamint van meg az Uber...

CID. 2016.05.10. 22:13:22

@Xezs1: Ha nem működik a nemzeti mobilparkolás SMS-en, akkor miből gondolod te butus, hogy appon menni fog?

Xezs1 2016.05.10. 22:22:30

@CID.: Bubus, egy próbát megér. Nem állítottam hogy működni fog. De elképzelhető hogy csak az SMS-es rész döglik meg.

Xezs1 2016.05.10. 23:54:55

@Taxomükke (UK): Minek überezne ha van kocsija? Meg beülni valami nyikhaj mellé akinek vagy van biztosítása vagy nincs, vagy van műszakija vagy nincs nem éppen okos dolog.

Reactor 2016.05.11. 01:08:50

@CID.: Persze hogy nem, semmi nincs ingyen, de elvileg ezt (is) a befizetett adókból tartanák fenn, ahogy minden makadámból épült felületet. Vannak magánparkolók is, persze, de a számuk elenyésző a többihez képest.
(mondjuk aki elmúlt 9 éves és kinőtt a tündérmesékből, az pontosan tudja, mire megy el az adója...)

A taxi-über mizéria szerencsére nem érint, öljék csak meg egymást :D

Phil Necro 2016.05.11. 06:53:10

@Reactor:
Hogyne kapnal szolgaltatast ?
Ha nem a sajat udvarodon allsz meg, akkor az a terulet valaki masnak a tulajdona.
Hogy az onkormanyzat ingyen megengedi a parkolast,penzt szed erte,vagy megbiz egy ceget a dij beszedesevel,mar reszletkerdes.

Phil Necro 2016.05.11. 06:55:03

@Xezs1:
Nyilvan kudesz egy fenykepet a trabantodrol,es mar tolhatod is az ipart.
Olvass mar utana mik az uberezes feltetelei ...

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.11. 08:46:07

@Phil Necro: Én és rajtam kívül sok más kerületi lakos rohadtul nem kérte, hogy fizetős legyen a parkolás a kerületünkben.

(Az mi helyzetünk azért sárkányos, mert a jóapám kocsiját használom, az ő nevén van. Az öreg 25 éve nem okozott balesetet, igen jó bonus-malus kategóriában van. Ha bejegyeznének engem üzemben tartónak, csak hogy kérhessek a mi kerületünktől egy ingyen parkolási kártyát, akkor nekem kell rendelkeznem a biztosítással, mert így írja elő a rendelet. De nekem, mint új biztosítottnak, kapásból kábé a duplájára emelkedne a biztosítás, mert nem a jogsim megléte számít, hanem az, hogy _biztosítottként_ mióta vezetsz baleset nélkül. A plusz pénzből, amennyivel többe kerülne a biztosítás, ha az én nevemre lenne kötve, abból bérelhetnék egy parkolóhelyet, vagy garázst, de akkor meg ugyanott vagyok, ahol a part szakad.

Bele van kódolva a rendszerbe, hogy ne járhass jól még véletlenül se.)

Terézágyú 2016.05.11. 09:05:15

@Dávid András:
Szíves figyelmedbe ajánlom a legkorábbi hozzászólásomat ebben a posztban.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.11. 10:35:50

@Phil Necro: "@Reactor:
Hogyne kapnal szolgaltatast ?
Ha nem a sajat udvarodon allsz meg, akkor az a terulet valaki masnak a tulajdona."

Persze, hogy a saját tulajdona. A Magyar Köztársaság... Ja, az már mincs.. szóval Magyarorszég tulajdona, a magyar állampolgárok tulajdona, és jó esetben ő is állampolgár. Semmiképp sem az önkormányzat tulajdona. (Egyébként maga az önkormányzat is az állampolgárok tulajdona.)

Szóval a parkolás sima lehúzás a megválasztott képviselők gazdagítása végett. Evvan.

Mondjuk az önkormányzat építtet egy parkolóházat, közpénzből, ott jogosan szed díjat, a hasznot meg közcélra fordítja. Ez lehetne egy működő modell egy működő demokráciában.

McZozo 2016.05.11. 12:08:12

@Terézágyú: TEvedsz Ugyan nem abszurdisztanba tortent de dolgoztam egy cegnel a ceg varoskozpontba volt igy csak a helyi parkolohazba tudtam letenni a kocsit. Egy idoszakban rendszeresen pusztult ki a be es kiletpteto redszer. Ilyenkor egyszeruen felnyitotak a sorompot es ingyenes volt az egesz nap.
Amugy meg a te es a korabbi posztban felhozott ervet es hasonlatot azert nem tartom jonak mert ok a TEscobol nem josz ki ha rossz a kassa a termekekkel de ott olyan dolgokat vessel amiket valaki megcsinalt es erteke van. Mig a vesszoparipam az hogy ezek a most fizeto parkolok anno mar az orszag penzebol epultek. Anno beepitettek a benzin araba es elvileg azert fizettunk a benzin aranak a kozel haromszorosat hogy abbol a penzbol epitik szepitik nekunk az utakat. Aztan egyszer csak jottek privat cegek akik a kozvagyont megkaptak privat hasznalatra de semmilyen ellenerteket nem nyujtanak. MErt ha meg legalabb nevleg is azt mondanak hogy ok vigyaznak is az autokra es ez egy szolgaltatas azert cserebe hogy fizetsz ok de nulla hozzaadott ertek van. Telen meg a parkolohelyek homentesiteset se vallatak semmit.

McZozo 2016.05.11. 14:05:38

@FDToth: KEtte kell bontani itt azt hiszem. MErt az SMS a mobil parkolasarol jot. A mobil rendszerrol de gyanitom a parkoloora hibajarol sajnos semmilyen bizonyiteka nincsen igy rafoghatjak siman hogy nem dobalt be es pont.

joska61 2016.05.11. 14:36:17

@Manyecs: Az övét védeni kell.

Terézágyú 2016.05.11. 16:26:37

@McZozo:
" Aztan egyszer csak jottek privat cegek akik a kozvagyont megkaptak privat hasznalatra de semmilyen ellenerteket nem nyujtanak. MErt ha meg legalabb nevleg is azt mondanak hogy ok vigyaznak is az autokra es ez egy szolgaltatas azert cserebe hogy fizetsz ok de nulla hozzaadott ertek van. "

Ezt én is leírtam már az elején :))))

Reactor 2016.05.11. 18:25:12

@atpijkamo121: Na hát ez az, elképesztően ingoványos terület ez a "miért is kell fizetni a parkolásért" dolog, mert elvileg a parkolás árát az átlagpógár sokszorosan leadózza ilyen-olyan formákban. Lehet itt tologatni, hogy a közterületekért mégis ki felelős, van egy olyan gyanúm, hogy ezt egymás közt se tisztázták le (vélhetően érdekből) hogy akkor most az állambácsi zsebébe, a Magyar Közút zsebébe, vagy mittomén, a MakadÁlom Kft. zsebébe potyorásszon a parkolási költség, a fene se látja át az egész bürokráciai katyvaszt.
A parkolók mellesleg így is fullon vannak állandó jelleggel, szóval nem sokat osztana-szorozna, ha megszüntetnék a fizetős parkolást, mindig van pár (ezer) hülye, akik a vécére is ótóval tolatnak bé, mert buszra túl arisztokrata felrakni a popsiját, gyaloglás lassú, a kerékpározás meg jajj de megerőltető. Mindeközben bőszen ócsárol és szid levegővétel nélkül mindenkit, ahogy csak a torkán kifér, hogy vele hogy kikúrt a benzinkút, a kőolajtársaság, a szervizes, az adóhatóság, az államhatalom,de még maga Isten is.
Hát ez a nagy büdös magyar valóság...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.11. 18:54:19

@Reactor: "az állambácsi zsebébe"

Nem. A képviselők zsebébe. És a fenntartónak is csurran-cseppen egy Rolls-Royce-ra való:
index.hu/belfold/budapest/2012/06/18/megbuntettek_a_volt_centrum-vezert/

"megszüntetnék a fizetős parkolást"

Nem kell, hogy fizetős legyen. Kiraknak egy papírórát a szélvédő mögé, megjelölve az időpontot, amikor otthagyták. 2 órán belül el kell menniük. Ezt ellenőriznék a parkolóőrök.

"vécére is ótóval tolatnak bé"

Pl. én. Utálok tömegközlekedni. Csakhogy én, ha már elkerülhetetlen, éjjel mászkálok, vagy napközben, kikerülve a csúcsforgalmat.

Reactor 2016.05.11. 19:16:16

Az nem lenne rossz ötlet, hogy egy megadott időintervallumon belül legyen ingyenes. Éjjel pedig nem nagy ügy a parkolás, errefelé legalábbis késő este már ingyért van. No meg hiába mászkálnának a pribékek keresztbe-kasul hajnalig, nemigen szednék meg magukat. Mióta van a mobilos parkolási szisztéma, azóta nappal se, gondolom ezért is döntenek néha úgy, hogy megbuherálnak egy-két órát...
A képviselőknek meg a fenntartónak pedig feldugnám a "rojszrojszot" oda, ahova nem süt be a nap soha.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.11. 20:05:25

@Reactor: "Éjjel pedig nem nagy ügy a parkolás"

Akkor parkolj éjjel a XII. kerületben. MINDEN televan.

Xezs1 2016.05.11. 21:02:00

@Phil Necro: Fényképet küldeni meg hatóságilag személyszállításra alkalmasnak nyilvánítani egy kocsit teljesen más. Nehogy már az Über több ezer km-ről megmondja hogy az autó eleget tesz a magyar személyszállítási jogszabályban foglaltaknak. Nekem semmi bajom nem lenne az Überrel, ha nem külföldről köpnének bele a levesbe. A személyszállításnak minden országban mások a feltételei, és pont ez a baj hogy az Über szarik a magyar törvényekre. Meg persze az is baj, hogy adót nem fizet, nem úgy, mint egy Magyarországon bejegyzett taxitársaság. Ha elterjed az ilyen közösségi kummantás akkor lassan semmiből nem folyik be adó, aztán akkor lehet menni verni az asztalt hogy miért szarok az utak meg minden. Arra pl. gondoltál, hogy az utakat a taxitársaság adóiból is újítják fel? És ha ezek nem fizetnek, majd az Über fog fizetni adót csak azért, hogy az általa foglalkoztatottak által is használt út rendben legyen? Ugye hogy le fogja szarni. Bonyolultabb kérdés ez, minthogy nagypofával kijelenteni, hogy ez a jövő. Meg persze mitől jövő, a taxitársaságoknak már rég van applikációjuk, így nem is nagy újítás az egész. Az egészben az az új, hogy külföldről kavarnak bele a levesbe, ami nagyon nem etikus dolog.

Xezs1 2016.05.11. 21:04:58

@Tehetséges ugandai buzi: Nekem is lett volna lehetőségem ilyen trükközésre (fater nevén a biztosítás) direkt nem akartam. Pont az ilyenek miatt. Azt meg nem hinném, hogy hosszútávon nem térülne meg a dolog. Kezdőként nekem 70 ezer körül volt a biztosítás CASCO-val együtt. Ne mondd már, hogy 30-40 ezer Ft nem térülne meg neked egy évben csak a parkolással. Hova teszed most a kocsit ha a kerületedben nem tudsz ingyen parkolni? Szerintem egyszer el kell kezdeni saját névre kötni a biztosítást, 1-2 évig szar aztán meg fasza.

Xezs1 2016.05.11. 21:08:54

@atpijkamo121: Ezzel nem értek egyet, nem tartom lehúzásnak. A fizetős parkolást ott vezetik be, ahol nincs elég hely. Ezzel biztosítják az ott lakók elsőbbségét, hiszen ők ingyen parkolhatnak. Szerintem hasznos. Ha belvárosban laknék, agyfaszt kapnék attól hogy idegen autók parkolnak mindenfelé és helyi lakosként nem találok helyet. Na meg így az emberek ösztönözve vannak arra, hogy ne bámészkodjanak a kirakatokban meg basszák az időt, hanem hogy siessenek aztán húzzanak a retkes kocsijukkal a vérbe.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.11. 21:27:05

@Xezs1: Nem kell, hogy fizetős legyen. Kiraknak egy papírórát a szélvédő mögé, megjelölve az időpontot, amikor otthagyták. 2 órán belül el kell menniük. Ezt ellenőriznék a parkolóőrök.

Xezs1 2016.05.11. 21:53:26

@atpijkamo121: De akkor mindenki ezzel szórakozna. 2 óránként átállna egy másik sarokra, aztán újabb 2 óra ingyen. A magyar egy borzasztó sunyi nép, ha valami ingyen van akkor még pénzt is kérne mellé mert szerinte az jár. Itt mindennel visszaélnek az emberek, meg le se szarják a dolgokat.

Xezs1 2016.05.11. 22:28:44

@atpijkamo121: Nehézkes lenne, de tfh működne. Na de ha történetesen tényleg több időt kell maradnod mint 2 óra akkor meg szopó, menjél másik kerületbe? Vagy onnantól már fizetős? Mondjuk egy olyat el tudnék képzelni és még igazságos is lenne, hogy fél vagy 1 óra ingyenes, utána fizetős.

ptspts 2016.05.12. 00:04:46

Illik-e ide az alábbi analógia?

A boltban Q 3 órán át válogatta a kosárba a termékeket, sok időt és figyelmet rááldozva, hogy mindből a (magának) legjobbat vegye. A pénztárnál több próbálkozás után derült ki, hogy se a bankkártyás, se az utalványos fizetés nem működik, rendszerhiba miatt. Ezt megelégelve Q felkapta a kosarat, benne a termékekkel, és fizetés nélkül elszaladt vele. Q-t a bolt tulajdonosa személyesen ismeri, és videofelvétel is készült, melyen minden egyértelműen látszik. A bolt tulajdonosa Q-nak levelet írt, melybe a termékek összárának többszörösét követeli, és perrel fenyegetőzik, ha Q nem fizet. Q-nak az az álláspontja, hogy a fizetési rendszer hibája miatt neki járnak a termékek ingyen, de hajlandó kiegyezni a bolt tulajdonosával, és kifizetni a termékek összárát. Q hajlandó bíróságra vinni az ügyet, abban bízva, hogy a bíró úgy ítéli, hogy ő jóhiszemű volt, és akart fizetni, mert két lehetőséget is megpróbált (bankkártya és utalvány). A készpénzes fiezetést pont nem próbálta, pedig az valószínűleg működött volna.

Reactor 2016.05.12. 02:15:10

@Xezs1: Azért a taxisokat sem kell félteni, Itt a Homáron sikerült olvasnom pár igazi ötcsillagos görényről, überesre még nem érkezett panasz. Valószínűleg az utazóközönséghez való hozzáállásuknak is része van abban, hogy az emberek egyre inkább az übert pártolják. Kíváncsi vagyok, az Oszkárnak mikor fognak nekiugrani...
Az adózást kár idevonni, mindannyian jól tudjuk (remélem) hogy milyen zsebecskékbe, hová csörgedeznek az adóforintok. Az útjavítás többnyire úgy néz ki, hogy jön egy manusz, belapátol két adag hideg aszfaltot a gödörbe, ugrál rajta egy kicsit, aztán sebesen odébbáll. Az első záporral ki is jön a dugó, és szétmállik mint a karamellcukorka. Nem csodálom, hogy erre valahogy nem akaródzik fizetni senkinek...

@atpijkamo121: Nem járok túl gyakran éjjelente Pesten, legutóbb tavaly augusztusban esett meg velem, de akkor a parkolók 70%-osan üresek voltak.

daniferi 2016.05.12. 05:15:27

@ptspts: Általában ha áramszünet van és nem megy a rendszer, akkor semmivel se fizethetsz. Jártam már így, végül a biztonsági kísért ki a boltból. Én úgy véltem, hogy fizethetek kp-val, ő meg tud írni nyugtát tollal. Sok helyen így van még most is. Ő szerintük pedig nem, hiszen az nagy munka, sőt, a rendszer hiánya miatt a pénztáros nem is tudja az árat. Pedig ugye ki kell legyen írva mindennek az ára, ahogy a vevők is azt látják, ő is számolhat azzal.
Azt nem szerettem volna megkockáztatni, hogy fizetés nélkül elhozom és leüssön a biztonsági ember :)

Xezs1 2016.05.12. 20:02:33

@Reactor: Vannak ott is bunkók de ha ráállsz egy adott társaságra akivel eddig jól jártál, akkor nagy bajod nem lehet. A mezítlábasokat meg kerülni kell mint a rossznyavalyát.

Reactor 2016.05.13. 02:13:06

@Xezs1: Nagyon ritka az az alkalom (10 évente maximum 2) amikor taxira vagy überre fanyalodok. Nemcsak azért mert sokan túlszámláznak, hanem igazából annyira még nem volt nekem sürgős eljutni ide meg oda, és van két aránylag elfogadható lábam, azok eddig elvittek bárhová, és vissza is hoztak onnan. Ha pedig végképp nagyon rossz az idő, buszozok.
A mezítlábas taxikról meg mindenki tudja, hogy kerülni kell őket, aki játszott már "gétéával".

lacas65 2016.05.13. 15:48:12

Én ritkán járok be a belvárosba az autómmal, de 3 hete úgy alakult, hogy megbeszélés miatt kellett. A Visegrád utcában szerettem volna bedobni pénzt, de 3 jegyautomatával is megszívtam. Simán visszadobálták a pénzt, névértéktől függetlenül, a 3. nál végre sikerült, nem vicc kb. az 50. kísérletre. A telefon nálam nem játszott, otthon felejtettem.
Ami még egy katasztrófa, a lányaim többször megkértek bérlet vásárlásra. Lehet, hogy csak én vagyok ilyen szerencsétlen, de még soha nem sikerült az első helyen megvennem. Vagy aprót nem fogadott el, vagy visszaadni nem tudott, sőt volt olyan amikor csak apróval lehetett volna fizetni, mert a papír gondolom megtelt. Aztán már többször jártam úgy, hogy az érintő panel gagyizott, vagy mint most utoljára, a 7 számot nem lehetett beütni, mert ott gagyizott a panel....
Ja igen, és tudomásom szerint, ha nincs jegyed akkor nem parkolhatsz, mert nem fizettél a szolégáltatásért. Az már más tészta, hogy egy rémálomba illő bizonyítási procedúrával kb. 10 százalék esélyed még marad.

Xezs1 2016.05.13. 22:12:12

@lacas65: Nem kötekedni akarok, de bérletet miért nem kártyával fizetsz? Még Paypass is van rajta, elő se kell venned a kártyát, így nem fogják látni az ott lődörgő lepukkant arcok.

lacas65 2016.05.13. 22:27:26

@Xezs1: Totál jogos a felvetésed, csak hogy ez a lányok és + az én hülyeségem, hogy mindig este szólnak. Én bevágódok a kocsiba, és a zsebembe lévő pénzből fizetek. Forgalmi nálam, irattartó otthon. Ezért is írtam, hogy ebben én is benne vagyok, de ettől még tényleg nagyon gáz az automata. A másik, hogy egy tevékenységemből kifolyólag /legális :)/ sok /relatíve :)/ a kp.-m, és minden ilyet szeretek így fizetni.
süti beállítások módosítása