Tékozló Homár

Megbecsült láncfűrész sínylette meg a szervizt

2016.05.17. 09:41 | Homár Hilda | 76 komment

husqvarna_560_xp_g_h110-0242_huge.jpg

A kertészeti és erdészeti termékek nem közeli barátaim, mert általában veszélyes elemek és rémes hangok jellemzik őket, így rettegéssel vegyes csodálattal tekintek kezelőikre, és mélyen bánt, ha ilyen csalódás éri őket. Természetesen a személyes viszonyuláson túl fogyasztóvdelmi szempontból sem oké a sztori.

Kedves Homár, és olvasók!

Ez év március elején elromlott, a régi de megkímélt Husqvarna Electric 1500 típusú láncfűrészünk. A motor nem forgott, a szénkefénél szikrázott. A készüléket beadtam javításra, a Tektormen Kft. üzletébe.(1239 Budapest, Haraszti út 149. ). Az üzletvezetővel megbeszéltem egy szénkefecserét, mint legvalószínűbb hibalehetőséget.

A javítási határidő lejártakor hívtam az üzletvezetőt, aki közölte, hogy most nem aktuális, de nemsokára visszahív. Természetesen nem hívott vissza. Másnap megint én kerestem, ekkor közölte, hogy van egy kis gond,a készülék motorja zárlatos, javítása nem gazdaságos, mert csak motorcserével orvosolható.
Ezért a készüléket elhoztam tőlük, amit két papírdobozban átvettem tőlük darabokban. 

Sajnos hetekbe került, mire találtam másik szervizt, aki hajlandó volt olyan készüléket javítani, amit máshol már darabjaira szedtek. A másik szervizben közölték, hogy a motor nem zárlatos, csak elkopott a szénkefe, amit ki kell cserélni. A szénkefét kicserélték, a motor valóban jó lett.

Sajnos az összeszerelésnél derült ki, hogy a lánc, a láncvezetőben nagyon lötyög, előtte ilyen probléma nem volt a készülékkel. Tehát az én használt, de hibátlan láncvezetőmet kicserélték egy lestrapált darabra. Az én eredeti láncvezetőm biztos hogy nem Norvég gyártmányú volt, mint amit visszakaptam. Az is kiderült, hogy a készülékből hiányzik egy biztonsági mikrókapcsoló, a hozzá tartozó vezetékekkel együtt, ami az elhozott alkatrészek között szintén nem volt megtalálható. Utólag teljesen logikus, hogy ők arra számítottak, hogy a láncfűrész soha nem lesz összerakva, és ezért nem derül ki, hogy mit vesznek ki belőle, vagy cserélnek egy sokkal rosszabb állapotúra.

Ezután felkerestem a Tektormen Kft.-t, ahol természetesen mindent letagadtak. Sajnálatosnak tartom, hogy az üzletvezető személyes kérésem ellenére sem tette lehetővé, hogy beszéljek a szervizes kollégával. Szerszámhasználó emberként, nagyon rosszul esik, hogy amire 20 évig vigyáztam, azt egy "szakszervizben" 1 hét alatt sikerült szétrabolni. Talán az erkölcsi kár még nagyobb, hogy ha a Husqvarna hivatalos honlapján levő szakkereskedés és szerviz így bánik az ügyfelükkel, és a rájuk bízott géppel. Egyébként egy jól felszerelt üzlet, de mint szerviz, nem tudom ajánlani őket senkinek. 

Jelenleg, van egy megjavított, de hiányos, és erősen leamortizált készülékem. Problémámmal megkerestem, a Husqvarna magyarországi ügyfélszolgálatát, de sajnálatos módon, semmilyen választ nem kaptam tőlük. A Husqvarna láncfűrésszel mint termékkel nagyon meg voltam elégedve, de a szerviz és ügyfélszolgálat miatt nem fogok többet Husqvarna terméket vásárolni.

Üdvözlettel:

E.László

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.17. 10:12:25

"Ezért a készüléket elhoztam tőlük, amit két papírdobozban átvettem tőlük darabokban."
Ezt nem lett volna szabad.

Kettő, csipkebokor vessző

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.17. 10:18:15

Mondjuk az is érdekes, hogy egy sehonnai bitang ember úgy dönt, nem gazdaságos a javítás, és darabokban adja vissza a készüléket. Azt had' döntse már el a vadász, hogy megjavíttatja X forintocskáért, vagy X/2 -ért vesz másikat.

Háróm, kapjad be a .....

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.05.17. 10:21:43

Dühítő, mikor az ember ilyen szintű aljas féregséggel találkozik, és semmit nem tehet. Eső után köpönyeg, de nem kellett volna átvenni darabokban a gépet, bár mondjuk attól még kilopták volna belőle az alkatrészeket.
De kíváncsian várom milyen okosságokat mondanak a Tanácsadó Iroda túlképzett szakértői.

sáros_tehén 2016.05.17. 10:31:25

"nem derül ki, hogy mit vesznek ki belőle, vagy cserélnek egy sokkal rosszabb állapotúra."

Sajnos ugyan ezt eljátszák autószervizben, számgépszervizben, telefonszervizben.. bárhol..

sáros_tehén 2016.05.17. 10:33:07

"Ezért a készüléket elhoztam tőlük, amit két papírdobozban átvettem tőlük darabokban. "

Ilyet nem szabad.. össze kell rakatni velük.

Dezsike 2016.05.17. 10:55:06

@sáros_tehén: A számítógép szervizben még pofátlanab módon lehúznak: Beépítettek hátra egy ventillátort, mert szerintük túlmelegszik (egyáltalán nem melegedett túl, az alaplap gyárilag szar volt, de ezt most hagyjuk), majd a ventillátor árának háromszorosát követelték, mert hogy ez nem volt része a garanciális javításnak, a munkalap szerint én kértem (soha nem kértem, azzal vittem be, hogy bekapcsolásnál se kép se hang, melegedésről szó se volt egészen addig, amíg nem követelték az árát). Kiszedettem belőle majd biztos ami biztos más boltban vettem kb ugyanannyiért egy sokkal komolyabb hűtőrendszert, alig fért bele a házba a borda. Azóta nyáron se izzad, a cserealaplappal vígan megy.

Terézágyú 2016.05.17. 11:09:57

Az ilyennel nincs mit tenni, nincs jogorvoslat - csak terjeszteni, hogy kurvaanyádtektormen.

sáros_tehén 2016.05.17. 11:15:59

@Dezsike: Nekem gyári szervizben a kocsi gumikat cserélték le egy sokkal kopottabbra. Gondolom valamelyik szerelőnek is olyan kocsija volt.

Terézágyú 2016.05.17. 11:30:05

"Sajnos hetekbe került, mire találtam másik szervizt, aki hajlandó volt olyan készüléket javítani, amit máshol már darabjaira szedtek. A másik szervizben közölték, hogy a motor nem zárlatos, csak elkopott a szénkefe"

Mellesleg, ha nem is arról van szó, hogy eleve lopni/csalni akartak a kurvatektormennél, ilyesmi gyakran előfordul, hogy az ún. "szakember" közli, hogy egy villanymotoros cucc javíthatatlan - csak éppen ha az ember talál egy ügyes kezű ezermestert, akkor az kis munkával újra megcsinálja a motort...

tejfölbiztosítás 2016.05.17. 11:30:11

Nekünk Stihl van.
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: hát most erre mit mondjak. Technokrata faszkalap révén mai napig sajnálok egy rádijót. Tudjuk, beleég az emberi agyba a kiskorban begyűjtött ingerösszesség. No szóval a házba új szomszéd költözött, aki tévészerelő volt, így kezdődött ez.:D Apám odaadá tisztításra(!) a jóöreget (abban az értelemben jóöreg, amilyen Petőfi - Edj estém otthon címűben van használva), s....... s nem kaptuk vissza, sohanapján már, na pont akkor sem nem még, meg aztán tényleg soha. Helyette egy foghíjjas-kapcsolós teljesen másfajta, szarszart kaptunk rádió-rádió alapon. Meg olyan alapon, hogy nem lehet megjavítani. Fuck? Párdon? Kérem? El volt romolva? Új informátszión!
Azóta fel-fel bukkan aukciós proliportálokon, de még nem pótoltam a dolgot. Túlságosan felzaklatna.
Manyecskának szóljatok, hogy van HBO dekóder eladó. (ezeöccá)

CID. 2016.05.17. 12:02:06

Elektromos láncfűrész, hát, minden bizonnyal praktikus:DDDDDD Egyébként, ha 20 évig bírta, egy szava nem lehet.

Terézágyú 2016.05.17. 12:05:39

@CID.:
"Elektromos láncfűrész, hát, minden bizonnyal praktikus"

Miért, mi a baj vele?

"Egyébként, ha 20 évig bírta, egy szava nem lehet."

és még húsz évig bírná, ha nem a szartektormenhez vitte volna...

Manyecska. 2016.05.17. 12:10:48

@tejfölbiztosítás: OFF minek?? pár nap és elönti a házat az árvíz. ON

Phil Necro 2016.05.17. 12:23:27

@Terézágyú:

Igen.
Es olyan is van,hogy az ugyeskezu ezermester szepen kiiktat valami vedelmet a veszelyes eszkozben,mert csak igy gazdasagos megjavitani.

Aztan amikor levagja az ember a sajat karjat vele, akkor mar inkabb ugy van vele, hogy vett volna masikat is.

Nem mondom,hogy minden javithatatlan,amit egy szaxerviz annak tart,de azert gyakran hajmereszto a Mekk Elekek megoldasa.

A masik gond pedig az, hogy vannak olyan megoldasok is, amik biztonsagosak,mukodnek is,csak annyira romanul neznek ki, hogy amelyik szkxerviz bevallalna, az azert kerulne ide a homarra, mert valaki biztosan lefenykepezne.

Phil Necro 2016.05.17. 12:25:18

Egyebkent szerintem azert vette at darabokban a tulaj,mert igy nem kertek bevizsgalasi dijat.
Ha valaki egy javithatatlan eszkozt szetszed,majd ujra osszerak,az nem lesz ingyen.

Terézágyú 2016.05.17. 12:25:46

@Phil Necro:
Jó, akkor többet nem használom a porszívómat, amelynek a motorjáról már mindenki lemondott, a szomszéd meg megcsinálta - mert a végén levágom a saját karom vele...

CID. 2016.05.17. 12:26:43

@Terézágyú: Mi a baj vele? A kábel ami kilóg belőle.

Terézágyú 2016.05.17. 12:26:52

@Phil Necro:
"Ha valaki egy javithatatlan eszkozt szetszed,majd ujra osszerak,az nem lesz ingyen."

Mért van olyan érzésem, hogy ezt a rohatt céget véded?????

Terézágyú 2016.05.17. 12:31:22

@CID.:
"Mi a baj vele? A kábel ami kilóg belőle."

Belőled is sok minden kilóg, mégis működsz...

CID. 2016.05.17. 12:39:53

@Terézágyú: Jaja, de mi emberek így vagyunk kitalálva;) Használhatatlan szar, persze a lustanembereknek kiválló, ha nem akarják a kézifűrészt használni, a fabakon. Láncfűrész csak benzinmotoros, ennyi.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 12:40:11

"A motor nem forgott, a szénkefénél szikrázott."

A szénkefénél mindig szikrázik.

"Szerszámhasználó emberként"

Még nem láttam olyan szerszámhasználó emberkét, aki nem maga cserélte volna a szénkeféket.

Terézágyú 2016.05.17. 12:41:02

@CID.:
"Láncfűrész csak benzinmotoros, ennyi."

Meg nő csak vöröshajú.

Ez is egy vélemény.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2016.05.17. 12:42:01

Igen, ennél az esetnél azért sárkányos a dolog, mert ha összeszerelve kéri vissza a gányolós szervíztől, ahogy odaadta - akkor sem működött volna, tehát kipróbálni nem tudta volna a visszavételkor, mivelhogy az eredetileg kért szénkefecserét se csinálták meg, így a lánc lötyögéséből nem derült volna ki, hogy "véletlenül" elcserélték a láncvezetőt, vagy kiloptak egy biztonsági mikrokapcsolót. Mondjuk akkor basztak volna rá a szervizesek, ha az ügyfél kérte volna a motorcserét pénz nem számít alapon. Ja, meg elkérte volna a javítás végén a kicserélt alkatrészt is. Akkor lett volna esély elkapni a töküket, mert ha a kicserélt régi motort elvitte volna egy szénkefecserére és utána az tök jól működött volna, akkor jogosan élt volna a panasz, hogy minek cserélték ki a motort, ha valóban elég lett volna csak a szénkefét pótolni?

Számítógépnél még megoldható, hogy kinyomtatsz mondjuk AIDA-val a szervizbe beadás előtt egy listát a konfigról, ezt még akkor is meg tudod tenni, ha nem vagy geek. Aztán egy másikat akkor, amikor visszakaptad. Oszt a kettőt össze tudod hasonlítani, hogy hány géga ramot loptak ki a gépedből. De egy kocsinál, vagy mint jelen esetben egy láncfűrésznél?!? Ki az, aki minden alkatrészt elötte-utána felír?

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 12:44:09

@Terézágyú: "levágom a saját karom vele..."

Nem öreg, téged agyonüt az áram, mert nem lesz leföldelve, se a nullás bekötve.

A betontömb rádesik.
A villany megráz.
A vizbe belefulladsz.
A láncfűrész levágja a karod.
Nem szabad keverni! (Megrázva, nem keverve.)

Terézágyú 2016.05.17. 12:47:54

@atpijkamo96:
Értem, tehát a szerviznek volt igaza a történetben.

ROTFL Manó 2016.05.17. 12:48:00

@Phil Necro: Na jó, de azt, hogy javíthatalan (gazdasági totálkár), azt csak a szervizesek mondták, az nem volt igaz! Mondd csak, te megjátszanál ilyet, hogy az egyik szerviz bevizsgálja, javíthatatlannak ítéli, te megköszönöd, nem kéred a javítást, kifizeted csak a bevizsgáláis dijjat, elviszed egy másik szervizbe, ott röhögve megcsinálják, majd ekkor visszamész az első szervizbe és visszakéred a bevizsgálási dijjat, mondván, hogy kontárok, tévedtek, az igenis javítható volt, mint ahogy be is tudod mutatni a javított, működő eszközt, csak ők rossz/megtévesztő szakvéleményt mondtak? Ilyen fillérbaszó ember a világon nincs. Ilyenkor tényleg az az egyetlen megoldás, hogy jogosan a rossz hírét kell kelteni a szar szerviznek, oszt kész.

CID. 2016.05.17. 12:51:37

@Terézágyú: Nem az elektromos láncfűrész színével volt problémám. Egyébként nem, a nő barna

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 12:53:22

@Terézágyú: Nem lehet elegge elebecselne Mekk Elek hezzenemerteset.

Figyel Castro 2016.05.17. 12:58:38

@Firestarter.18: sajnos viszont akkor sem igen tünt volna fel a poszternek a alkatrészek hiánya, ha összerakva kapta volna vissza. A szerviz viszont rohadék volt.

CID. 2016.05.17. 13:01:25

@Gorbacsov homlokán a májfolt: Azért az ilyen cuccoknál a szervizelési költság igen ki részét teszik ki az alkatrész árak, megkockáztatom, a munkadíj sem két fillér, mitöbb biztos vagyok benne, hogy a dolgozók szarért, húgyért megveszik az alkatrészt. Jómagam, el nem tudom képzelni, hogy a szervizesek, kilopják az alkatrészt, persze, kicsit naív vagyok.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2016.05.17. 13:03:43

@CID.: Ugyammá, informatikusként te se teszed le tálcára az Xhamstert, amíg be nem ütöttél a kasszába legalább 5000,- Ft mérnöki óradijjat és csak azután köszönsz az ügyfélnek.

:-)

torr3ador 2016.05.17. 13:14:44

Nem ismerem a céget, tehát távol álljon tőlem, hogy véleményt mondjak róla de....
- A motor attól, hogy forog az új szénkefével, még lehet zárlatos!!!! Szakszerű javítás --> Csere!
- A posztoló biztos benne, hogy nem az "új" szervizben okoskodtak az alkatrészekkel? Mert az nem derül ki a posztból!
- Azzal meg nem értem miért van gond, hogy dobozban kapta vissza a gépet? A legtöbb ilyen szervizben a fizetendő díj a hibafeltárást tartalmazza! Ha nem kéri a javítást akkor viheti szétszedve vagy ki kell fizetnie az összerakás díját!

Ha mindez nem igaz akkor a szerviz szarjon sünt!

Phil Necro 2016.05.17. 13:16:18

@Terézágyú:
Nem tudni, kinek volt igaza.
Azt tudni, hogy amikor a megvadolt fel valaszol,akkor szinte mindig kiderul,hogy picit mashogyan tortentek a dolgok,mint ahogy azt leirta a "karosult".

Az a baj,hogy egy harom mondatbol allo szoveget megprobalsz ertelmezni,egyet sikerul, arra reagalsz, aztan a masik ketto meg sima skip.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2016.05.17. 13:21:16

@CID.: Nem mindegy, hogy mi az, ami nem indul? Vér Pistike gépe, vagy pedig a céges SQL adatbázis? Akkor még az is lehet, hogy túl keveset?

:-D

Rejtélyes 2016.05.17. 13:31:56

@CID.: A kedvencem a 15 eve latott arlista egy szervizben:

Virusirtas: 5000 Ft/ora.

Es mit kell csinalni hozza: leszedni egy ingyenest, futtatni fullra par oraig, kozben meg azt csinalsz, amit akarsz. A vegen, ha talalt valamit, leirtod par kattintassal.

Tiszta haszon :)

The Crazy One 2016.05.17. 13:42:26

@atpijkamo96: nekem is ez jutott eszembe. A szénkefénél szikrázott? Mesélj még te szerszámhasználó ember. A sarokcsiszoló lapja meg kopik, igaz?

Phil Necro 2016.05.17. 13:50:18

@Rejtélyes:
Egy agymutet is viszonylag gyorsan megvan,ha tudod,mit kell csinalni.

sáros_tehén 2016.05.17. 13:59:27

@torr3ador: "Ha nem kéri a javítást akkor viheti szétszedve vagy ki kell fizetnie az összerakás díját! "

Ordas nagy baromság.
Mondok egy példát. Elviszem a kocsimat szervizbe, hogy valami zörög benne. Szétszedik, és kiderül hogy afaszomtujamilyenalkatrész tönkrement. ára 10 csillió forint. Kérem a javítást? Nem.. akkor sem basszák vissza a kocsit darabokban.. hanem összerakják, és vidd ahova akarod (saját lábán, vagy szállító kocsival).

Főleg akkor jogos hogy rakják is össze ha fizetsz hibafeltárási díjat.

Ennyi erővel nyitok egy szervizt. Mindent szétszedek, rámondok, milliós javítás költséget, és visszaadom egy dobozba. Tiszta haszon. (aki meg kéri a javítást annak veszek egy újat)

tejfölbiztosítás 2016.05.17. 14:04:39

@Phil Necro: ez nem igaz, egy agyműtét lassan van meg.

torr3ador 2016.05.17. 14:17:30

@sáros_tehén:
Miért lenne baromság? Ez mindig attól függ, hogy hogyan van megállapítva az átvizsgálás díja! Nálunk két díj van! Az egyik a hibafeltárás díja (munkalap kiállítás, hibafeltárás, szétszerelés, javítási ajánlat készítés), a másik pedig ugyanez összerakással ami nyilván picit több! Így az ügyfél eldöntheti, hogy kéri az összeszerelést vagy nem!
Hidd el sokan nem kérik! Nekünk fölöslegesen munka neki fölöslegesen kidobott pénz!

A másik oldalról sokat mesélhetnék hidd el! Mikor az ügyfél leáll vitázni, hogy miért akarok én bármilyen összeget is átvételezni tőle hisz nem kellett megjavítani!!
Vagy az amikor telefonon érdeklődik és amikor közlöd vele, hogy ennyi meg annyi lenne megjavítani, na akkor hallasz felőle utoljára! Nyakadon hagyja a gépet mert még a hibafeltárás díját sem hajlandó megfizetni!

Phil Necro 2016.05.17. 14:17:38

@sáros_tehén:
Pedig sok helyen kulon ki van emelve,hogy mennyi a bevizsgalasi dij.
Vannak cegek,akik ugy hirdetik magukat,hogy ingyenes a bevizsgalas,de nincs mindenhol igy.

ööö,izé 2016.05.17. 14:30:13

@ROTFL Manó: Ez nem fillérbaszás! Nem oszthatjuk be más pénzét, kinek mi a sok-kevés, ő pénze, ő dönti el! Nomeg vannak az elvek, amik ha vannak, azok egy ilyen esetben nem hagynak nyugodni. Egyre hangosabban és hangosabban ordít, míg már megsüketülsz, majd elkezd fojtogatni, hogy már majd belefulladsz. Na akkor azt mondod, hogy eddig és nem tovább. Egy senkiházi szarjankó nem fog átverni, meglopni büntetlenül. Nehéz így élni, nem tagadom, de ovis korom óta az igazságérzetem vezetett a legtöbb konfliktusba, (meg a legszebb barátságokba:-) nehezen fogom ezt kinőni. Úgyhogy van aki párezerért rájuk rúgja az ajtót. Csak sajnos kevesen, ezért vígan megélnek ezek a penészvirágok.
Nyitok egy service-t ahol négyezer a bevizsgálási díj. 8-16-ig meg elütöm valamivel az időt. 20 perc amíg kinyomtatom a jegyzőkönyveket a javíthatatlanságról, fél óra ebédidő, 3X3 perc vizeletürítés, 5 perc pénzszámlálás, a többi szabadfoglalkozás. Én leszek a becsületes magyar vállalkozó:-(

sáros_tehén 2016.05.17. 14:36:29

@torr3ador: Én eddig életeben még nem találkoztam olyannal, hogy az összerakásért külön fizetni kellene. Persze nem vitatom, hogy van ilyen.
Mondták hogy bevizsgálás x ft és ha kérem a javítást, akkor nem kell kifizetni, ha nem kérem, akkor ki kell fizetni, és visszakapom az eszközt úgy ahogy behoztam.

ROTFL Manó 2016.05.17. 14:37:27

@ööö,izé: Mi veled vagyunk, csak kevés az ilyen ember. Belerakja a mérleg egyik serpenyőjébe az igazságérzetet, a másikba meg a háromezer forintos bevizsgálási dijjat. Aztán rájön arra, hogy nem éri meg konfrontálódni annyiért, mert előfordulhat, hogy máskor is szükség lehet arra a Mekkmesterre. Jobb a békesség alapon inkább legyint és ráhagyja.

neet 2016.05.17. 14:41:43

sztem user (jogosan sajnos) attól tart, h akármilyen szarul is javítják ezt mneg, mé mindig jobb lesz, mint újat venni
mer a 20 éevsben még vót anyag
ma kapsz egy kínait, feleannyi tekerccsel vagy mivel
szedj szét egy flexet ma és 20 évvel ezelőtt
néz bele
egyikben 5, másikban 10 cm széls tekercs van
vagy az a mákospite? mindegy, régen minden jobb vót.. kivéve, ami szarabb persze

torr3ador 2016.05.17. 14:43:15

@ööö,izé:
Persze az fel sem merül benned, hogy tényleg le volt égve a motor mert mondjuk bemérték?!? Mi értelme lett volna a szénkefe cserének ha egyszer nem az baj?? Tisztességes lett volna? Akkor most azért fröcsögnél, hogy miért nem lehetett megmondani az igazi okot?? Ha megmondják az a baj, ha nem mondják meg akkor meg az???

Mondom, nem ismerem az esetet de volt már hasonló tapasztalatom ügyfelekkel!

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 14:52:11

Az orvos haverom most mondta, hogy az Alzheimert meg a Parkinsont pont a legokosabbak kapják meg életük során a legkorábban. Most nagyon elkezdtem aggódni!

torr3ador 2016.05.17. 14:55:46

@sáros_tehén:
Akkor mondok egy példát:
Pistabácsi behozza a tyúkxaros, egérrágta, 4 éve be nem indított, szanaszét rohadt fűnyíróját! 1 órán keresztül mosogatod, hogy egyáltalán kilátszódjon a koszból! Darabokra szeded és megállapítod, hogy sérült a motor, gazdaságosan nem javítható! Felhívod Pistabácsit és közlöd vele, hogy 30-40.000 lenne a szakszerű, hosszú távon is tartós javítás! Kiröhög, mert annak idején 20.000-ért vette a lomosban! Nem kéri a javítást, majd érte jön ha erre jár, rakjam össze! Mondom, neki, hogy rendben az átvizsgálás helyreállítással 3500 Ft lesz! Erre pici csend, majd visszakérdez: "Miért fizessek, hisz nem javítható!" Azért mert rajta van a munkalapon, hogy átizsgálási díj van! Dünnyögve elköszön, hogy majd jön a gépért. Összerakom a gépet, és Pistabácsi jön a gépért.....azóta is!

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 14:56:23

@neet: Régen még a szar is szarabb vót! Vagy jobb vót, azaz kevésbé szar? Ma olyan bizonytalan vagyok.

Na de régen a Homár mennyire jobb vót!

sáros_tehén 2016.05.17. 15:06:15

@torr3ador: Biztos hogy van ilyen. Nem is kételkedem benne.
Mint mondtam, ÉN még olyannal nem találkoztam, hogy az összerakásért fizetni kell. Van egy bevizsgálási díj, amiben benne van a szétszerelés, bemérés, összeszerelés.

torr3ador 2016.05.17. 15:13:53

@sáros_tehén:
Igen! Nálunk is van! Csak van egy olyan is ahol nincs benne az összeszerelés! Ügyfél eldöntheti!
Másik példa:
Behoznak egy motorfűrészt, nincs alapjárat. Munkalap elkészül, kézbe veszem a gépet és megállapítom a kipufogó levételével, hogy tiszta benzinnel lett felöntve és a motor kuka! Visszateszem a kipufogót, megcsinálom a javítási ajánlatot, felhívom az ügyfelet. Köszöni de nem kéri a javítást! Miért fizetne egységes 3500 Ft-ot hiszen szerelés alig volt! Baj ha ilyenkor kevesebbet fizet??

Reactor 2016.05.17. 15:18:09

@Rejtélyes: Attól függ, milyen fajtájú a kis aranyos, aki rámászott. Egy átlagos, "kóreai hakkor" [sic!] által összegányolt, vírusirtónak álcázott vírust, vagy egy fasznövelő csodaszert meg fogyókúrás bajuszkötőt ötpercenként reklámozó böngésző-eltérítőt relative hamar le lehet pucolni, hogy ráállítasz valami freeware vackot, aztán hadd dolgozzon, addig lenyomsz pár menet gétéát (Kiiiillll FRENZYYYYYY!!!!) vagy azt a gyémántrakosgatós játékot, nem tudom már, mi a neve, de vannak igazán nehézsúlyú kártevők, ahol málnaszörpöt pisálsz, mire sikerül leirtanod a masináról úgy, hogy vissza se jöjjön. Előfordul, hogy semmi más nem használ, csak egy jó kiadós format cé.
Főleg a rootkitek, vagy a Korgo-T-worm típusú férgek tudnak ilyen jó kis egésznapos programot biztosítani...

@torr3ador: Ha nem jő, szétszeded és alkatrészenként eladogatod a Zinterneten (legvégső esetben MÉH-telep). Egyébként meg ha annyiért vaci új fűnyírót kap, naná hogy újat fog inkább venni. Ugyanaz, mint amikor szarrámegy a gépkocsi motorja, a szervizes meg lemondóan sóhajt, hogy édes öcsém, inkább vegyél új autót, me' ha ebbe itten motorcserét akarsz, az utolsó szaros gatyád is rámegy majd...

torr3ador 2016.05.17. 15:29:14

@Reactor:
Ezért ez nem ilyen egyszerű! Munkalapja van róla, hogy nálam van! Tehát 60 napot kivárom(addig tárolni kell), majd jegyzőkönyv a megsemmisítésről! Marad a MÉH-telep mert használható és értékesíthető alkatrész nem sok van rajta. Jó esetben ki lehet árulni belőle az átvizsgálási díjat......ha újra szétszeded, rendesen elmosod, lefényképezed, beárazod, felöltöd, vársz a rendelésre, becsomagolod, postára viszed. Nagyjából rátöltesz 5-6 órát! Annyi idő alatt meg lehet javítani 3-4 normális gépet!

Reactor 2016.05.17. 15:32:00

@torr3ador: Hááát nem is azt mondtam hogy rögtön adj túl rajta...altasd egy picit, aztán mikor már jól "kipihente" magát, mehet az adásvétel. És nyilván nem a többi, hasznos munka rovására gondoltam, csak ha úgymond "nagyon ráérsz". Nyilván nem sokat hoz vissza a konyhára, de a nullánál még az is több, egy pár dobozos sörre, vagy bagarettára azért fussa belőle.

ööö,izé 2016.05.17. 15:45:22

@torr3ador: A posztolónak nem az volt (szerintem) a legnagyobb problémája, hogy a láncfűrészét zacskóban kapta vissza a "szakszervizből", hanem az, hogy az enyveskezű -talán hozzád hasonló- becsületes taknyok ellopták a nekik szükséges jó alkatrészt és a szemetet beledobták a dobozba. Ha ezt nem csinálják, a poszter max. morog egyet, és örül a máshol összeszerelt gépének. Az édesapád, na az fröcsög kisöreg, annak írd ezt! Teljesen átsiklik a szemed a feltételezett lopáson? Mert a mindennapjaid része, aztán ha becsúszik a megkárosítottak közé egy ilyen pofázós köcsög, mint a poszter akkor az zavar? Felebaráti szeretetből írd már le hol vagy szerelő!
Még valami: lehet, hogy a te világodban 500-1000 Ft-t nem lehet befektetni egy esetleges munkába, én ezt nem tudom. Azt igen, amikor órákat, napokat kell az árajánlattal bíbelődni, átnézni az anyagot, számolni a ráfordítandókat, elautózni helyszínre, stb. Majd a végén esetleg nem lesz belőle munka. Mert annak a hülye megrendelőnek is pénz a pénz, és merészeli mindezek után nem (velem) megcsináltatni a munkát. Felháborító, nem? Nézd, van azért néhány szerviz ahol nem zavaró tényező az ügyfél. Ahol olyan minőséget nyújtanak, hogy a bevétel fedezi a nem megkapott munkák költségét is. Mert még arra is van eszük, hogy most nem javíttat, de a köv. gépét idehozza, ajánl ismerősöknek, megtérül a becsület. Ismeretlen neked ez? A homáron szét lehet nézni ezügyben posztokban, hozzászólásokban, vannak visszatérő versenyzők. Hasonló aljas trükkökkel operál mind.

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.17. 16:13:06

@Reactor: Van olyan geczi, ami bemászik a merevlemez firmware-ébe. Na annak a formatcé se használ.

torr3ador 2016.05.17. 16:19:20

@ööö,izé:
Nem erről van szó! Csak arról, hogy lehet, hogy egy tényleg jó szervizt próbál besározni a posztoló. Csak azért mert (esetleg) megfelelő szakvéleményt kapott és mivel ő máshogy "diagnosztizálta" a hibát ezért nem fogadja el!
"Sajnos az összeszerelésnél derült ki....." Ebből nyilvánvalóan az következik, hogy az első szerviz lopta el ugye??? A másik szerviz miért nem pótolta?? Miért ad ki egy olyan gépet amiből hiányzik egy biztonsági kapcsoló ezáltal balesetveszélyes?!?! Mellesleg ez a biztonsági kapcsoló pont egy hőkapcsoló lehet (más nincs benne)! Kivették, hogy a zárlatos motor melegedése ne kapcsolja le? Lehet találgatni!
Jól esik azonnal pálcát törni egy szolgáltató felett az eset 10%-ának ismeretében?

Reactor 2016.05.17. 16:19:28

@atpijkamo97: Hát igen, olyankor szokott jőni az adatmentés, ami alsó hangon is úgy 20-30 ropi (és csak az esetek 50%-ában sikeres). A "durva" módszer pedig valahol két-háromszázezer környékén van alsó hangon. Szép környék, nemde?
És még annak se 100% a sikerrátája...

Amúgy a Pistabácsi és az Egérszaros Fűnyíró tanmeséjén hatalmasat röhögtem :D plasztikusan átéreztem a szituációt, és tényleg eléggé életszagú. A jelenséget akár el is lehetne erről nevezni.

KRT 2016.05.17. 16:22:51

Ez a cég kiérdemelte a "megbaszomajókurvaanyád" díjjat.

daniferi 2016.05.17. 17:09:54

@torr3ador: Kértem egy másik hűtőt a videokártyámra, mert a régi venti már nem forgott. Szervizes csávó mondta is, semmi probléma, de az új hűtő árán felül kb fél óra lesz a munkadíj. No problem, azért hoztam, mert ők értenek hozzá. Szétszedte, rá akarta rakni az újat, nem sikerült. Kipróbált még néhányat, majd egy óra múlva közölte, hogy mégse megy, nem tud másik hűtőt rakni rá, de azért az 1 órát fizessem ki.
Akkor ez most bevizsgálás volt? De akkor mi volt az elején? Vagy ha nem kérek szerelést, rám sóz valami szart?

CID. 2016.05.17. 18:04:44

@atpijkamo97: ne aggódj, semmi okod rá;)

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 18:37:24

@daniferi: :)) Amelyik szervizes egy hűtőcserével (vagy akár nemcserével) egy órát elasz, az nem szervizes, csak egy kontár.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 18:40:02

@Reactor: Nemtom, pontosan hogy működik, de indulásnál mászik bele. akkor bedugom egy mobil USB keretbe, be egy felbútolt gépbe, oszt letöltöm, ami rajta van adat. Programot nem.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 18:52:11

@torr3ador: "egy motorfűrészt, nincs alapjárat. Munkalap elkészül, kézbe veszem a gépet és megállapítom a kipufogó levételével, hogy tiszta benzinnel lett felöntve és a motor kuka"

Mivel kellett volna feltölteni?

CID. 2016.05.17. 18:59:11

@atpijkamo96: benya+olaj, nagyrészt kétüteműek;) az 1:40 a minimum. Örülök, hogy segíthettem.

gyedmaróz 2016.05.17. 19:41:30

Mindig ez az urizálás! Az én kínai fűrészemhez adtak szénkefét (még nem kellett), és szétszedés nélkül cserélhető. Néztem a Husi robbantott rajzát, ott is lehetne kívülről cserélni, de valamiért máshogy gondolták. A szerviz egyébként a leírtak alapján hernyó.

Dikusz 2016.05.17. 21:48:32

@atpijkamo97: mind a két betegség a legkegyetlenebb betegségek közé tartozik, de ezt biztosan tudod. Nekem édesapám (nagy tudású, sokat látott ember volt) szenvedett Parkinson-kórban, másfél éve hagyott itt minket. Nem is tudom a két kór közül melyik a rosszabb, igazán különbséget sem tudok a kettő között tenni. - Ennyit a szomorú részről.

A múltkor beidézted azt a viccet - doktor úr, mi a neve annak a németnek, aki folyton eldugdossa a holmijaimat... -. Holnap megyek a háziorvoshoz, megkérdezem ezt a doktornőtől, hátha tudja. Amúgy nekem azt mondta én nagy valószínűséggel nem leszek az:D

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.17. 22:45:16

@Dikusz: Nah, hát akkor ő már 90 felett lehetett. Isten nyugosztalja, meg minden. Igen, az kegyetlen betegség, azért próbáljuk elviccelni.

Dikusz 2016.05.18. 00:18:14

Nem értek a láncfűrészek egyik fajtájához sem. Valahogy úgy vagyok vele mint a viccben az öreg székely: egyszer láttam ilyet, de lehet hogy az sem az volt.
Ezek a gépek nem olcsók, ha minőséget szeretne az ember. Nem úgy van ebben az esetben is mint a mosó/hűtő(stb) háztartási gépeknél? Kb 10 év használatra tervezik, utána már a javítása drágább mintha újat venne. Ismerősöm 80e Ft értékű szintén márkás(?) G.....os szintén megkímélt szivattyúja (alig használta) 15 év után tönkrement. Budapesten nincs szakszervize, ahol legközelebb volt, ott meg azt mondták, az eredeti szivattyú árába kerülne a javítása. Persze hogy nem csináltatta meg.

daniferi 2016.05.18. 04:43:56

@atpijkamo96: Régit leszedte, új nem ment rá. Megnézett másik fajtát, az se. A csavarhelyek jók voltak, csak épp az alakja volt olyan mindegyiknek, hogy a kártyán levő alkatrészek közül mindig útban volt egy-kettő, eltartotta a hűtőt. Így utólag nézve, tényleg egy kontár volt, szerintem ezt szerelés nélkül is látnia kellett volna, hogy útban lesz az a pár kütyü :)

joska61 2016.05.18. 10:42:49

@gyedmaróz: A szerviz valóban hernyó, de simán el tudom képzelni, hogy a forgórész szakadt az egyik tekercsén, és amikor a keféket kicserélték, pont abban az állásban volt. Most meg úgy néz ki, mintha jó lenne, de igazából nem az.

Reactor 2016.05.19. 03:32:33

@joska61: Az se kizárt hogy a szervizben valami mondvacsinált hibával több pízmagot kérnek el, mert "kiderült, hogy ez se jó meg az se jó benne". Ha pl. jó alkatrészt cserélnek vacakra, ugyanazért a melóért kétszer is kaszálhatnak, ha "okozsba" csinálják.

Megsajnáltam ugyanis a süniket, amiket ezeknek a véglényeknek kellene kipottyantaniuk a hátsó kijáratukon keresztül, úgyhogy inkább azt kívánom, hogy az ilyeneket rabolják el a reptoidok, krixkraxiak, lumbulábiak meg a többi gonosz földönkívüli faj, és menjen végig rajtuk az űrcirkálók teljes legénysége.

joska61 2016.05.19. 08:49:56

@Reactor: Olyan előfordul, hogy találnak még más galibát is, de az, hogy jó alkatrészt kiszednek, és tesznek helyette rosszat, az esetek 99,99999%-ában urbanlegend.
süti beállítások módosítása