
Szerkesztőségünk szerint felháborító, hogy manapság mindenki csak úgy bemondásra kaphat internetet. Igenis tessék megküzdeni érte, bizonyítani, hogy valóban kell, hogy nem csak egyéjszakás kaland, hogy szándékaink komolyak.
A levélíró szerint úgy kell járni a Telekomhoz netért esedezni, mint valami mesebeli királykisasszonyhoz. A sztori majdnem happy end, de csak majdnem, hiszen a Telekom olyan, mint egy jó sorozatíró: a végén csak sikerül bevinnie egy váratlan fordulatot.
Íme a történetem a Telekommal. Én csak wifit szerettem volna a II. kerületi kávézómba, de úgy látszik, hogy ez 2016-ban mégsem olyan egyszerű.Március 1-én voltam bent a Mammut Telekom üzletében, ahol az ügyintéző hosszas monitorba bambulás után sem tudta megmondani, hogy milyen technológiával tudnánk internethez jutni II. kerületi kávézómban. Abban maradtunk, hogy majd visszahív, ha megvannak a lehetőségek. 3 hét elteltével én mentem be ismét a Mammutba, hogy mi újság, sikerült-e már kideríteni, hogy milyen vonalon fut a házban a net. Az üzletvezető helyettessel felgöngyölítettük a szálakat, beszélt az ügyintézővel, aki ezek után két nap múlva felhívott, hogy mik a lehetőségek.Én ismét bementem a Mammutba (3. látogatás), hogy megrendeljem a szolgáltatást. Ugyan nem egy nagy sebességű dologról van szó, tehát értem én, hogy nem belőlem fognak meggazdagodni, de ha derogál, akkor ne kínáljanak ilyen szolgáltatást. Megkaptam az azonosítókat, telefonálhattam időpontegyeztetésre a szerelőkkel. Kijöttek, majd megállapították, hogy ami a rendszerben látszott - coax kábel - az a valóságban a házban a harmadik emeleten van, és össze-vissza kéne fúrni ahhoz, hogy a földszintet megközelítse a coax kébeles szuperinternet. Azt javasolták, hogy mondjam le az előző megrendelést, és igényeljek telefonvonalon, rézkábelen érkező netet, mert ennél a sebességnél, ez nem lesz nagy különbség a szolgáltatás minőségében, viszont azt egyszerűbben be lehet kötni.Én még aznap bementem a Mammutba, ugyanannál az ügyintézőnél (már arcról ismer, de valószínűleg nagy hiba volt ismét hozzá fordulni) lemondtam az előzőt, és megrendeltem telefonvonalon. Kérdeztem, hogy kapok-e erről egy papírt vagy valamit, de mondta hogy majd postán küldik az új szerződést, ez igazából csak annyi, hogy egy rubrikában mást kell beikszelni. Rendben, eljöttem azzal, hogy majd ugyanazzal az azonosítóval hívhatom kedden az időpontegyeztetős vonalat. Szerdán hívtam őket, ahol közölték, hogy ilyen azonosítóval nem látnak megrendelést. Kapcsolnak az ügyfélszolgálatra. Először a lakosságira kapcsoltak, ahol így feleslegesen hallgattam a zenét, és újrakapcsolással sikerült az üzleti ügyfélszolgálathoz kerülnöm, yeah! Közölték, hogy igen, mivel nem lett lemondva és törölve az előző megrendelésem, jelenleg kettő megrendelésem van ‘nyitva’ ugyanarra a szolgáltatásra, és ezért nem tudnak időpontot adni. De ő akkor most lezárja az elsőt, és holnap már telefonálhatok is időpontért.Éljen! Telefonálok, ismét ugyanaz, nem látnak megrendelve szolgáltatást, kapcsolnak az ügyfélszolgálatra. Itt már rutinosan felhívtam a figyelmüket arra, hogy legyenek kedvesek az üzletire kapcsolni, jó-jó, utánakérdez azt hogy kell! Jó, most rendben lesz, kapcsol. Ismét a lakosságinál kötöttem ki, itt már röhögtem kínomban, szóltam az ügyintézőnek, hogy kapcsoljon az üzletire (jahh, persze ilyenkor mindig megkapom, hogy nekem nem ezt a számot kellett volna hívnom, hanem az üzleti ügyfeleknek fenntartott ügyfélszolgálati vonalat, kösssz).Na és itt találkoztam az első értelmes Telekomos kollégával, aki nagyon kedvesen, nagyon rendesen végignézett mindent, ugyan fél órát lógtam a telefonon, de megfejtettünk, lemondtuk, töröltük, megrendeltük, sínen voltam, és végre valaki elnézést is kért!Az időpontegyeztetésen úgy röpültem végig sikeresen, hogy csak na, a szerelő kedvesen felhívott előtte, hogy jön, már-már kezdtem örülni. Ekkor már április 25-én járunk. Mire odaértem a tett színhelyére, a szerelő már végzett, mondta hogy írjam alá, kész minden és majd ha veszek egy wifi routert, akkor majd ezt meg azt kell megadni jelszónak. Hogy tessék?! Ehhez még én veszek routert? Milyen jó, hogy úgy indultunk, hogy akkor ehhez nekünk nincs másra szükségünk, ugye?! Félreértés nem lehetett, hiszen a legelső alkalommal megtárgyaltuk a mammutos kollégával, hogy mire is kell nekem a net, hogy a kedves vendégek meg mi is szörföljünk a neten gondtalanul.A szerelő mondja, hogy igen, mert ez a telefonvonalas modem nem tud wifit sugározni. Egyébként úgy sikerült bekötni a kollégának, hogy lerakta a modemet a pultra, két tejhabosító és egy vízforraló közé. Furcsán néztem, hogy hát ez nem biztos, hogy jó helyen lesz ott, mire annyit segített a szerelő, hogy hát ameddig a zsinór elér, át lehet tenni máshova is. Ismét köszi! Megoldottam, áttettem.Ezek után, naivan besétáltam a Telekom Mammutba, hogy ilyen kálvária után, és azzal a tudattal, hogy nem annyira szeretnék ők lehozni azt a kábelt a harmadikról a házban, ugyan adjanak már hozzá egy wifi routert, közölték, hogy ilyen nekik nincs és nem tudnak adni. Nem az én hibám, hogy a harmadikon van a kábel, mi meg a földszinten, szerintem. Az sem az én hibám, hogy heteket várok hiába egy visszahívásra, szerintem. Bizonyára túl nagy elvárással indultam neki az internetkérdéssel, amikor 2016-ban azt gondoltam, hogy 1-2 hét és megvan minden. Sajnálom.Üdvözlettel,Gertrúd
UPDATE
A „A Telekom nem osztogatja ám könnyen a netet, meg kell érte küzdeni!” posztban szereplő ügyfelünknek is szeretnénk felajánlani a probléma kivizsgálását. Ha élni szeretne a lehetőséggel, kérjük, hogy a Tékozló Homárra és a cikkre hivatkozva küldje el az mtkapcsolat@telekom.hu e-mail címünkre a szerződésen/számlán szereplő MT azonosítóját vagy az előfizető nevét, címét.
UPDATE 2. júni. 29.
Gertrúd írta meg az eglszen elképesztő fejleményeket:
Volt szerencsém leülni a Telekom közép-magyarországi régióvezetőjével beszélgetni, aki az elején jelezte, hogy nyilván nem megy ki minden esetben személyesen, de ez annyira összetett ügy volt, hogy szeretne engem is meghallgatni és kíváncsi rá, hogy milyen érzéseim voltak az egész ügy során, mert aTelekom a jövőben az ügyfélélményre koncetrál. Nagyon jót beszélgettünk, én igazán értékelem, hogy vette a fáradtságot, eljött, meghallgatott. Közben azt is elmondta, hogy már látta a levelet, amit hamarosan megkapok, miszerint is jóváírást kapok a következő számlámból. Valamint kaptam egy mobilnetes routert is, amit két másik kolléga hozott ki , szerelt és üzemelt be nálunk nagyon profin. Ha már egyszer ennyire el lett baltázva a dolog, így kell ezt csinálni! :)
Az utolsó 100 komment: