Tékozló Homár

Jeget árul a brokkoli mellé az Iglo

2016.06.16. 15:20 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-06-15_14_28_33.png

A számok nem hazudnak olvasónk szerint. Meglátjuk, mit mond a gyártó.

Üdvözlöm! 

A képen szereplő termék (Iglo - Gyorsfagyasztott Brokkoli Rózsa 450g) nettó súlya nem 450g, mint ahogyan az a csomagoláson is fel van tüntetve. Valójában kiolvasztás után alig több mint 273g.

screenshot_2016-06-15_14_28_52.pngA mérlegem nem patika pontosságú, de abban biztos vagyok, hogy nem téved majdnem 180 grammot.

Azt gondolom, hogy a fagyasztott élelmiszerek esetén a max tömegveszteség olvasztás után 10-15% lehet. Esetünkben ez jóval több volt, úgy, hogy még csak ki sem nyomkodtam belőle a vizet. A képen jól látszódik, hogy a brokkoli jégbe van fagyva.

screenshot_2016-06-15_14_28_40.pngTanultam élelmiszerismeretet, és dolgoztam vendéglátásban, ezért ez a tömegnövelési trükk nem ismeretlen előttem. Először fagyasztott tengeri halaknál (hal, kagyló, rák stb...) láttam ilyet. Azok iszonyú drágák, és a vizes trükkel a haszon is nagyobb rajtuk. A hűtési folyamatnál vízzel permetezik az élelmiszereket, így növelve a térfogatot és a súlyt.Volt, hogy kibontottam egy kilós garnéla rákot, és olvasztás után alig több mint 35dkg maradt belőle. :) Nevetséges az egész.

Nem tudom, hogy mennyire van szabályozva ez a terület, és a konkrét problémával találkoztak-e már a fogyasztóvédelmi szervezetek, de az tuti, hogy ez így nem normális. Ráadásul az Iglo árban és minőségben felső kategóriába pozicionálja a termékeit. Ha jól emlékszem 6-700 Ft volt a 450 grammos brokkoli.

Az emailemmel egy időben ment a bejelentés a fogyasztóvédelmi szervek felé is.

Üdv:

J. Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamenn 2016.06.16. 15:25:36

szerintem minden a legnagyobb rendben, kizárt, hogy a a fogyasztót meg akarnák kárositani, ráadásul TUDATOSAN!!!!!

Terézágyú 2016.06.16. 15:36:07

"Tanultam élelmiszerismeretet, és dolgoztam vendéglátásban, ezért ez a tömegnövelési trükk nem ismeretlen előttem"
vs:
"Nem tudom, hogy mennyire van szabályozva ez a terület"

Na ez a baj. A csalási módokat ismered, tanítják - de a szabályozást nem.

Terézágyú 2016.06.16. 15:40:10

"A képen szereplő termék (Iglo - Gyorsfagyasztott Brokkoli Rózsa 450g) nettó súlya nem 450g, mint ahogyan az a csomagoláson is fel van tüntetve. Valójában kiolvasztás után alig több mint 273g."

Ugye nem mondod komolyan, hogy így értelmezed a "nettó" kifejezést...

sáros_tehén 2016.06.16. 15:45:10

Ha egy tálban kiolvasztotta akkor a tál alján ott kéne lennie a kiolvadt víznek is.
Szerintem itt töltési hiba történt.
Tudom utólag okos az ember, de kibontás előtt is le kellet volna mérni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.06.16. 15:52:08

ki az a hüje aki önszántából brokkolit eszik? maaaaóórgitt!!

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.16. 15:58:22

Faszert nem veszel friss brokkolit harmadannyiert?

SzerződésSertés 2016.06.16. 16:00:41

De hülye név ez a Brokkoli Rózsa, azt sem tudni hirtelen, hogy fiú, vagy lány.

The Crazy One 4égy 2016.06.16. 16:07:30

a cigányok itt a bucsuban libamájat zabáltak. 12 euró a 10 deka. Nincs píz.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 16:09:57

"Tanultam élelmiszerismeretet, és dolgoztam vendéglátásban, ezért ez a tömegnövelési trükk nem ismeretlen előttem. Először fagyasztott tengeri halaknál (hal, kagyló, rák stb...) láttam ilyet."

Tanultál, dolgoztál, de nem lettél okosabb.

"Ice-glazing is applied to protect the frozen shrimp from undesirable quality changes during frozen storage."

="A jéggel való bevonás a nemkívánatos minőségi változások ellen véd a fagyasztva tárolás során."

www.researchgate.net/publication/267449882_The_effect_of_glaze_uptake_on_storage_quality_of_frozen_shrimp

Az igaz, hogy ez a tömeget csak 15-20% kellene növelje.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 16:11:02

@megamen: "a fogyasztót meg akarnák kárositani"

Szerintem meg a fagyasztót.

Advanced Flight 2016.06.16. 16:14:35

"súlya nem 450g, mint ahogyan az a csomagoláson is fel van tüntetve. Valójában kiolvasztás után alig több mint 273g."

Örülj neki, tudod, milyen kva szar íze van??? :-)

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 16:19:22

bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/products/2004010486449
Iglo gyorsfagyasztott brokkoli rózsa 450g 549Ft

450g nem a nettó, hanem a bruttó tömeg.

Van olyan, hogy fagyasztva szárítás. Ha beteszek zöldséget a mélyhűtőbe, hónapok múlva egy csomó jeget találok a zacskóban, sok vizet veszít a zöldség a fagyasztás során.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2016.06.16. 16:36:57

Narancslé sűrítményből. Akarom mondani brokkoli. Szóval csak adsz hozzá 177g vizet és megkapod az eredeti összetételt :)
Ami a jogi részét illeti 5% feletti hozzáadott vizet jelölni kell - ilyenkor van egy nettó tömeg és egy töltő tömeg, mint egy befőttnél, vagy becsületesen jelölt fagyasztott halnál.

nyakira 2016.06.16. 16:50:35

@SzerződésSertés: ánuszrózsája mindenesetre a fiúknak is és a lányoknak is van. Nyalásra fel tehát!
@Advanced Flight: friss brokkolival én tudok kifejezetten jó recepteket.
@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: kérdés, hogy a fagyasztott érában ez hogy van. Az apijankó által jelölt sajátvízveszteség hova számít, illetve úgy általában véve mi a töcs van. Ezeket nem tudjuk.

Rongyosgárda 2016.06.16. 17:06:35

Jeget felolvasztani, pohárba kiönteni, brokkolit megenni, felolvadt jéggel leöblíteni azt a szar ízt... és örülni, hogy csak ~200g-ot kellett megenni :)

nem mellesleg hallottam olyan urban legendet, hogy a csirkemellet is fecskendővel vizezik, hogy szééép naaagy csöcs legyen belőle... azt mikor otthon sütöd összemegy a negyedére (ez viszont tapasztalat)... vagy sokáig sütöm, az a baj? :D:D
Hogy releválni próbáljak: ha lefagyasztunk ténylegesen 1kg brokkoliRÓZSÁT, akkor nem lehet, hogy sokkal gazdaságosságtalanabb lenne a szállítása (mind a fuvarozóknak, mind pedig a fogyasztóknak) a ~3kg vizes brokkoli miatt? Ezért fagyasztás után mérik csak. Nem tom, hogy írják-e a csomagoláson, hogy termékelőkészítés mely fázisában mérték a csomagolt tömeget.... ha rajta van, akkor kb fölösleges a poszt, ha nincs, akkor viszont hatalmas összeesküvéssel van dolgunk és tudatos vásárlóként mindig megfelezem majd a mirelit áruk tömegét ezzel megkapva a tényleges mennyiséget...
TÁDÁMMM

Manyecska. 2016.06.16. 17:14:44

@nyakira: fújjmá szakadj már el ezektől az ánuszos izéktől. Én most megszisszentettem az ügyfélszolgálaton egy doboz jeges Gösser citromos sert elég hülyén néztek rám. meleg van na. Broki Rózsa ez olyan kovis nem? :D ON

megamenn 2016.06.16. 17:21:41

- brokkolit enni ősi román szokás.
- fagyasztott brokkolit sikeres ember nem vesz.
- a fagyasztott brokkoli zacskójából kiváló szopóálarcot lehet készíteni.
- a brokkoli igen erősen fingat.
- a fagyasztott brokkoli fosat.
- a fagyasztott vizet jégnek nevezzük.
- ....

nyakira 2016.06.16. 17:31:53

@Rongyosgárda: "sokkal gazdaságosságtalanabb lenne a szállítása" Mikor is lenne az? Nem világos, amit írsz, uram!

nyakira 2016.06.16. 17:41:24

@Manyecs: ja, brokis-Kovis. Az ánusz jó, a citromosság miatt én is hülyének nyilvánít-lak! A ser az jó. Felszisszent mindenki a szisszenetedre!
@megamen: a number one mégis a bimbóskel! Hivatalosan is a legbüdösebb finggyártó (mely az ánuszrózsát nem megkerülve közlekedik).

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 18:01:30

@Rongyosgárda: "Jeget felolvasztani, pohárba kiönteni, brokkolit megenni, felolvadt jéggel leöblíteni azt a szar ízt... és örülni, hogy csak ~200g-ot kellett megenni"

:))

"urban legendet, hogy a csirkemellet is fecskendővel vizezik"

Nem városi legenda, és nem csak a csirkemellet.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.06.16. 18:02:43

Igen, szemét dolog, és nem is szabályos, hogy a töltőtömeg majdnem a fele jég, mert valóban zöldségeknél-gyümölcsöknél 10-15% lehet.
Én töltési hibára gyanakodnék, nem szándékos átverésre. Bár igaz, én brokkolit, amit frissen, az év bármely szakában féláron megkapsz a büdös életben nem vennék fagyasztva. Mindig is tűnődtem, hogy kiknek árulhatják aranyáron a fagyasztott brokkolit, karfiolt, hagymakockát? Most legalább tudom. De, hogy pont egy ex-vendéglátós legyen ilyen hülye?

Rongyosgárda 2016.06.16. 18:14:15

@nyakira: jogos a kérdés, nem fuvarozóknak, hanem a gyárnak (szállítónak, esetleg)... Vmi olyanra gondótam, hogy a kis csomag kaja mindig(legtöbb esetben) drágább a nagy csomag kajánál (arányaiban értem) ezért adott súlyú szállíthatóság mellett kisebb a haszon = nemannyirajó; fogyasztó szempontyából meg szállítani nem jó, mert kiszakad a szar teszkósszatyor :)

nyakira 2016.06.16. 18:31:58

@Hátrányos helyzetű kaviár: azok szinte mind hülyék és pitik és valami másik morális bolygóról jöttek. Vagycsak hülyék. Vagycsak pitik. De más faj.
@Rongyosgárda: :D Kinevezlek szatyormenedzserré! Szatyorterhelési vizsgálati részleget is megkapod. És kislányokat állítasz sorba, hogy rálehelljenek a fagyasztásra és leméred, hogy hány kiló párát köt meg a fagyasztmány a kis szájakból kijövő emberi légtermékből. Ilyeneken is múlhat egy szatyorleszakadás! JóMagam inkább a nagy, de olcsó és még minőségi, meg friss verzióra szavazok. Ami itt termett a szomszédban.

Reactor 2016.06.16. 18:32:01

Megint ugyanaz a nóta, mint a ballonra felfújt családicsomag chipses zacskók, csak ezzel még egyszerűbb manipulálni, a gyártók teljes lelki nyugalommal mutogathatnak a fizika egyértelmű törvényeire hogy "hádde a víz ha meffagy akkó nehezebb"
Kicsit hasonlít ez ahhoz, mint anno a szovjet gulágokon, amikor az elítélteknek kiosztották a cukoradagot - nedvesen kapták, úgy súlyosabb lett = kevesebb jutott mindenkinek, hisz súlyra megvolt.

Most amúgy nyáron még hasznos is lehet a plusz jég, ha belegondolok, hogy a koktéljégért mennyit elkérnek. Nekem mindegy, rátértem az esővízre, az ingyé' van :D

nyakira 2016.06.16. 18:49:22

@Hátrányos helyzetű kaviár: gondolom te pont az vagy.:D Akkor hát.. a jelenlévők a mindenkori kivételek. Haugyan. De azért milyen menő vagyok, hogy fenntartom a kételyt magamban.:D

Rongyosgárda 2016.06.16. 18:49:37

@nyakira: ha már laptoptanácsadónak nem vagyok jó ;)

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.06.16. 18:53:23

@nyakira: Majd küldök neked két zsák cementet, nem lefagyasztva, hogy jól beleköthess helyettem.
Takarodj le rólam, ha megkérhetlek. Köszi.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 19:09:42

@Hátrányos helyzetű kaviár: "Takarodj le rólam, ha megkérhetlek. Köszi."

:))

Na de most én ülök a nyakadba. Bocsi!

"kiknek árulhatják aranyáron a fagyasztott brokkolit"

Nah szóval. A brokkolit leszedés után pár órán belül már hűteni kell, és egy napon belül felhasználni. Ez a piacon úgy van, hogy szerencséd van, ha 2 napnál nem öregebb, és hűtést sose látott. Nagyon is van értelme frissen lefagyasztottat venni.

nyakira 2016.06.16. 19:13:33

@Rongyosgárda: dehogyisnem. Épp azon gondolkodtam, hogy irigyellek. Míg te az elégedettek táborában élsz, nekem sosem jó semmi, illetve van egy majdnemjó állapot, de az se tart sokáig.:D
@Hátrányos helyzetű kaviár: erről beszéltem. Nem kell támadásnak venni, ami nem az! Nem cementet akartam vacsizni, de a kedvedért legyűröm, lásd, vezeklésül.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.06.16. 19:20:04

@atpijkamo113: Ja, pláne, ha majdnem a fele jég. Rohadt sok értelme van.

nyakira 2016.06.16. 19:38:10

@Hátrányos helyzetű kaviár: takarodj le a jégről, ha megkérhetlek, köszi!:D

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.06.16. 19:49:04

@nyakira: Nézd, én ehhez fáradt vagyok ilyenkor, amikor már a Homárra jövök. Tudom, hova akarod kivezetni, ismerem a sablonokat, de rohadtul nem érdekel. Ha olyan kedvemben vagyok, akkor az Origo turbómagyar trolljait hajszolom a hisztériáig. Rendszerint sikerrel. A Homáron ezt nincs kedvem játszani. Úgyhogy, itt velem ezt nem fogod, jég és cement ide, vagy oda.

Tomasz_a_gozmozdony 2016.06.16. 19:54:02

@Hátrányos helyzetű kaviár: mondjuk volt olyan hogy nem volt, mert epp akcios volt es elhordtak. Akkor en is a fagyasztotthoz folyamodtam, mondjuk nem iglo, hanem adott aruhazlanc sajatmarkasa. Felaron van es ugyanolyan mint az iglo. Raadasul utobbi nem pippant le ami indokolna a felarat.

Reactor 2016.06.16. 20:34:20

A felvetés jogos amúgy, hogy a piacon miért nem vett frisset feleannyiért. Az nem lesz jegeces, meg vízzel "fellőtt". Fagyasztott cumóból egyébként is a fagylaltot érdemes csak megvásárolni, ott sose gond, ha jeges!
Egy ismerősöm volt ilyen fura madár - a konyhaszekrényben kiloszámra ott a teafű, citrom meg cukor, meg minden (még citrompótló is), de sohase használta fel őket, mindig csak a műanyag palackos nesteát szüpürtyölte. Még télen is, mielőtt feltennétek hogy "nyáron nemjó a meleg tejja". Így van, nyáron én is hideg nesteát kortyimortyi :)

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.06.16. 20:36:13

@Tomasz_a_gozmozdony: Mna, igen, ez némileg indokolja ;).
De a fagyasztott hagymakockákat semmi sem! :DDD És valakikk tutira veszik, mert gyártják, megrendelik, árulják!

Répalaki Edömér 2016.06.16. 21:48:42

@Rongyosgárda: Az egy mesében van, hogy "szívd fel begyem a vízet".

Répalaki Edömér 2016.06.16. 21:50:34

@Rongyosgárda: hoppá, de érzékeny a tapipad. Szóval lemaradt a link a csirkemell-növelő videóról: youtu.be/w6Vxrb4Gva8

Rongyosgárda 2016.06.16. 21:54:18

@Répalaki Edömér: mi a gond ezzel? 2 legyet egycsapásr: szomjas se leszel :D

Répázó 2016.06.16. 22:01:57

@megamen: Visítottam a röhögéstől! :-D

fool 2016.06.16. 23:08:55

@Reactor: probaltam vasarolni a piacon, de este 6 utan kicsit nehez. A Rakoczi teri csarnokban korbementem a standoknal, de nem volt senkinek es pont zartak is. Ezert maradt a fagyasztott brokkoli. A csomag termeszetesen nem atlatszo. Nem vettem volna meg ha latom a tartalmat.

pUxlock 2016.06.16. 23:55:13

A beledben nem enzimek boncsák le a brokkolit hanem gombák és baktériumok ami főleg metánképződéssel jár. Így legalább 40%-al kevesebbet fingasz és egyúttal véded is az ózonréteget. Mi a probléma?

Bluemotion 2016.06.17. 00:25:12

Nekem az sem tiszta, hogy miért nem az Iglo Magyarországot tárcsázta a fogy. véd. helyett? Véleményem szerint egy zacskó alapján vett mintavételezés édeskevés, ez lehet akár gyártási hiba is, nem feltétlenül kell rögtön tudatos megkárosításért kiáltani.

Reactor 2016.06.17. 00:59:00

@fool: Hát ha ilyen van, inkább legyűrök egy tükörtojást vacsorára, és várok a brokkolival. Elég kevés az olyan fagyasztott holmi, amit érdemes megvenni akár az íze, akár a tápértéke miatt, amíg friss is kapható. Túrógombócot meg derelyét azt speciel szoktam, de sem húst, sem zőccséget nem.
Előfordult, hogy én is az utolsó utáni pillanatban értem el a piacra vagy a baótba, és már bezártak, nem vettem vacsorára valót. Ilyenkor sincs katasztrófa, egy jó nagyot káromkodtam, és elmentem hot-dogot zabálni. Ha a helyzet nagyon kaki, egyszer-kétszer még a McDonald's-ot is be lehet vállalni.
Mondjuk én vidéki vagyok (pereg a vetőmag a szájambul is), errefelé nem ügy brokkolit szerezni. Igaz, ez is csak annyira népszerű, mint a padlizsán meg a patiszon, SZVSZ a gyerekek döntő többsége duzzogva a tányér szélére tolja, de ami terem, abból tudunk télire is fagyasztani.

Egyébként a brokkoli is fingat? Ezt még sose vettem észre, csak a bab-borsó-lencse szentháromságnál, na azoktól lesz lökhajtás rendesen. De hogy a brokkoli is...?

Sandor Akarki 2016.06.17. 01:30:42

@Rongyosgárda: Nem urban legend. Fecskendővel nyomják bele. Városi nyikhajnak jó az. Amúgy is minden kukoricából van, még a kolbász is.

Sandor Akarki 2016.06.17. 01:42:36

@Hátrányos helyzetű kaviár: Mondjuk, még nem is hallottam olyanról, hogy valaki hagymakockát vett (ami egyébként a hangyakarika mellékterméke).

Dikusz 2016.06.17. 07:54:13

@Reactor: vessetek mókusok, pelék, vagy muslincák elé, de én szeretem a fagyasztott brokkolit. Próbálkoztam "friss" formában is elkészíteni, de sosem volt szerencsém vele. Azért az idézőjel, mert piacon nemigen találkoztam még vele, amit pedig a SPAR-ban vettem, az mindig szorosan körbe volt tekerve fóliával, és mindennek látszott, csak frissnek nem. Egyszer-kétszer megpróbálkoztam ugyan vele csak főzeléknek szeretem), de a szára nagyon fás volt, a többi rész meg olyan kevés, hogy nagyjából árban ugyanott tartottam, mintha fagyasztottat vennék. Ami szerintem mirelitben jó, az a sóska, spenót, zöldborsó. Az áruk is kedvezőbb szerintem.

joska61 2016.06.17. 09:11:52

Mióta kereshetett már valami akármit, amit fel tud nyomni a homárra...?

Tehetséges ugandai buzi 2016.06.17. 09:27:43

Képzeljétek, ma reggel megnyitották a nagyközönség előtt a mozgólépcsőt a Moszkva téren, ami a Várfok utcához visz fel a hegyoldalon.

Felmentem rajta.

Tök jó érzés volt!

Manyecska. 2016.06.17. 09:32:59

@Tehetséges ugandai buzi: az naon fasza OFF mert múltkor a Várba kellett a mozgólépcsőn felgyalogolnom mivel nem működött /mint várúrnő nem szoktam ehhez :DD! / namost előtte vették le a gipszet képzelheted..

szupermacs 2016.06.17. 10:03:38

@Reactor: Mi baj van azzal, hogy vigyáznak a vércukor szintjükre? :D

McZozo 2016.06.17. 10:23:24

Tudtommal a hus vizezese se urban legend lattam olyan filmet ahol konkretanmutattak hogy a gyarba a csomagolasnal harom tu automatikusan beleszurodik es x mennyisegu vizzel fujja fel a csirkemellet pl.
De hogy mi mibol keszul se mondhato meg mindig. Baratom anyukaja vegyesz volt dolgozot tilyen iparban es otthon rendszeresen kotyvasztott "narancslet" amibe erzetre meg a narancsdarabok is benne voltak. CSak az egesz egy gramm narancsot nem latott repabol es citromlebol volt fokeppen. De nem mondtuk volna meg hogy semi narancs nincs benne. Es meselte hogy ez sok esetben a gyarakban is igy megy.
Ezt egyszer az eletbe is lattam. Egy ananasz ultetveny latogatason a vege fele bevittek az udito ital. gyarto reszre is aholaaz indulasi oldalon toltak be a frissen szedett ananaszt, mig a gyartosor vegen szepen jot ki a dobozolt naracsjuice :)

Majmász Gedeon 2016.06.17. 13:37:01

@atpijkamo113: Helyesen: Elsőzzetek, bolondok!
:)

lcsaszar 2016.06.17. 15:22:53

Bevágni az egészet a turmixba, tisztán visszakapod a 450 grammot.

Azon miért nem akad ki senki, hogy nem 0.5 kg a csomag, hanem 450 g? Vagy a tejföl nem 2 dl, hanem 175 g, és fokozatosan megy összefele? Van, ahol már csak 150 g. A tejfölös doboz teteje még ugyanakkora, hogy felülről nézve ne látsszon a csalás, de az alja olyan kicsi, hogy majdnem eldől. Na és ami a dobozban van, az még megér egy Homár blogot.

Ja, a narancslé nagy része is víz.

lcsaszar 2016.06.17. 15:29:50

Aki utálja a brokkolit (mint én is így voltam), annak itt egy recept, amitől megszereti:

450 gramm gyárilag vizezett zacskós brokkolit egy nagy lábosba teszünk. Lehet alá (nem a lábos alá, hanem a brokkoli alá) tenni pár csepp olajat. Szórjunk rá Vegetát kb egy evőkanálnyit. Lefedve kis lángon pároljuk, néha átforgatjuk, vigyázva, hogy ne törjön szét. Kb. 20 perc múlva ehető. Aki roppanósan szereti, az hamarabb, aki jól átfőzve szereti, az később vegye le a tűzről.

Rántott sajttal és hideg sörrel az igazi.

Reactor 2016.06.17. 15:45:24

@Dikusz: Hát, ahogy érzed :) fagyasztott zöldséget én csak télen fogyasztok, és nincs olyan jó íze, mint a frissnek (szerintem). Akkor jól jön, ha úgymond "nincs más", de akkor is inkább házilag fagyasztom le :)

@szupermacs: Együttérzek velük :D mondjuk nekem semmi bajom nem volt a brokkolival sose, kevés zőccség van, amit nem szeretek.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.17. 22:19:40

@lcsaszar: Aki utálja a brokkolit (mint én is így voltam), annak itt egy recept:

Egy lábosba egy liter vizet teszel, és 450 gr vizes mirelit brokkolit. Jól felforralod. Leszűröd, a szilárd dolgokat kidobod a szemétbe. Néhény szem krumplit mgehámozol, feldarabolsz, és 15 percig forralod a brokkoli lében. A levét leöntöd, a krumplit széttöröd, sót, vajat, tjet teszel hozzá, és isteni krumplipüréd lesz a rántottcsirkemel mellé.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.17. 22:21:05

@Reactor: "inkább házilag fagyasztom le"

És mikor a nagy része kiszárad, és a zacskóban felgyülemlik a jég, akkor homárposztot írsz magad ellen.

Reactor 2016.06.18. 03:56:25

@atpijkamo113: Ilyen még nem fordult elő brokkolival, vagy más zöldséggel. Na meg aztán, más az ha én fagyasztom le, és ha veszek egy zsákbamacskát (bocsánat, zsáGbamacskát!) a baótban, aminek ki tudja, hány százaléka jég. És persze az itthon termettért nem kell fizetnem se, az anyafőd adja :)

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.18. 10:56:38

@Reactor: "Ilyen még nem fordult elő brokkolival, vagy más zöldséggel"

Ugyanarról beszélük? Mélyhűtőbe teszed, -18 fokra, légmentesen záródó zacskóba? Mert abban MINDIG találok jeget egy idő után, kivéve ha követ teszek bele, ami nem tartalmaz vizet.

Reactor 2016.06.18. 12:45:25

@atpijkamo113: Majdnem :) jól becsomagolom, de nem zárom le légmentesen. Nyilván valamennyi jég biztos, hogy lesz rajta, elvégre alapból megmosom az összes zöldet, mielőtt elraktározom, a zöldség saját víztartalma is kijegesedik, viszont ez alapból be van kalkulálva, és nincs a jég a zöldség részeként kifizettetve, ez elég fontos különbség. Szerintem az sem véletlen, hogy átlátszatlan zacskóban árulják, anno az "átkozsban" még a bontottcsirkét is megnézhetted a zacskójában mielőtt megvetted.
Az Iglo márkával eddig semmi baj nem volt, amúgy...már régi motoros a szakmában, még anno az "eszkimós" időkben jelent meg a korai kilencvenesekben, és mindig minőségi cuccot árult. Úgy látszik, már ott is elkezdődött a qrvulás...
süti beállítások módosítása