Gábor rém dühös, de ki ne lenne az a helyében? Egy csomó pénzért nem csak szexi, de működő gépet is remél az ember, és bár nem kevés, de bőven nem elég, ha az IStyle munkatársai udvariasan kommunikálnak vele, ha a Macbook megállás nélkül fura tüneteket produkál.
Kedves Homár!
- Január 15-én vásároltam egy MacBook Retinát az iStyle-ban 370 000 ft. nettóért.
- 2016.03.01. Alaplap csere
- 2016.03.04. Kijelző cseréje
- 2016.06.10 Alaplap csere
Alaplap-, kijelző-, majd ismételt alaplap csere után sem látja indokoltnak az iStyle a készülékcsere igényt. Azt a tanácsot kaptam, idézem:
ha mindenképpen egy másik készüléket szeretne, úgy vagy a gyártóhoz kell közvetlenül fordulnia, vagy pedig ezt értékesítenie és egy újat vásárolnia.
A "gyártóhoz fordulás" is megtörtént, ők
sajnos nem tudnak velem közvetlenül foglalkozni, forduljak a kereskedőhöz.
A kör bezárult.
A legutóbbi meghibásodás alkalmával telefonon ígéretet kaptam arra, hogy ha még egyszer előfordul valamilyen probléma, akkor már kérvényezhetem a cserét (tetszik a szó, kérvényezhetem). Erről persze írásos feljegyzés, vagy hangfelvétel nincs.
Hát "megtörtént" és "kérvényeztem". De azóta a cégvezetés még nem méltatott válaszra, csak a szerviztől kaptam jelentést, hogy elkészült a gépem, átvehetem. Az e-mail-jeim megválaszolatlanok maradnak.
Miért kellene nekem egy ilyen számítógépet használnom és megvárni vele a garancia lejártát? Jövőre lejár, ha előfordul újra a hiba, akkor ezeket a hibákat már saját költségre javíthatom. Ha másnak adom el ilyen állapotban, akkor pedig én vagyok rosszhiszemű és támadható (egyébként sem szeretnék mást becsapni).
Eddig levelezésünket mellékelten csatolom, ebből két, szerintem fontos momentumot szeretnék kiemelni:
2016.03.01. Alaplap csere (HU-1620492) után gyári teszteket lefuttatva, rendben lévőként kaptam vissza a készüléket. A képernyőhiba a bekapcsolást követően (itthon) azonnal jelentkezett. Számomra ez megkérdőjelezi a szerviz felkészültségét ebben az ügyben.
2016.06.10. "A kifogásolt jelenséget nem tudtuk előidézni, de azt nagy valószínűséggel a készülék alaplapja okozta, ezért annak cseréjét elvégeztük.".Ezek szerint egy olyan problémával szembesültünk, amit a szerviz nem tud diagnosztizálni.
Gondolom abban egyetérthetünk, hogy bármennyire is "készséges" az Istyle szervizcsapata, nem cserélnek ok nélkül alaplapot egy számítógépben "aminek semmi baja nincs", azon kívül hogy egy folyton reklamáló ügyfél a gazdája.
Köszönöm:
B. Gábor
Ezt tanácsolják a GVTI-fogyasztóvédők:
Kedves Gábor!
A hatályos jogszabályok laptopra egy év kötelező jótállást írnak elő. Amennyiben e határidőn belül a készüléken hiba jelentkezik, azt úgy kell tekinteni, hogy már a vásárláskor is megvolt. Ha a forgalmazó mentesülni akar a hibás teljesítésből fakadó javítás vagy csere kötelezettsége alól neki kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárlást követően keletkezett azáltal, hogy a vásárló nem megfelelően használta a készüléket.
Ha a hiba javítással orvosolható, akkor elsőként köteles azt a vásárló elfogadni.
Más a helyzet, ha ugyanaz a hiba tér vissza immár harmadik-negyedik alkalommal. Ilyenkor ugyanis a bírói gyakorlat alapján a fogyasztó már joggal kérheti, hogy a készüléket ne javítsák, hanem cseréljék ki. A cseréről pedig ugyanúgy a forgalmazó köteles köteles gondosodni, ahogy azt előtte a javításnál tette, méghozzá úgy, hogy egy ugyanolyan típusú készüléket ad a régi helyett. Persze ettől a szabálytól a vásárló előnyére el lehet térni, ha a forgalmazó beleegyezik, a vásárló választhat egy számára megfelelő másik készüléket.
A javítás vagy csere iránti igény érvényesítéséhez persze először abban kell közös álláspontra jutni a forgalmazóval, hogy egyáltalán hibás-e a készülék. Ha a szervizben ezt nem látják, a forgalmazó joggal utasítja el az igényeket. Célszerű ilyenkor megállapodni abban, hogy a forgalmazó költségére egy mindkét fél által elfogadott szerviz is megvizsgálja a készüléket, melynek állásfoglalását kötelezőnek fogadják majd el magukra nézve. Ha ebben nem sikerült megegyezni a vállalkozással vagy a hibát ugyan elismerik de nem hajlandóak többszöri sikertelen javítási kísérlet után sem cserélni a készüléket célszerű Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testület eljárásáról bővebb információk itt olvashatóak.
Alkalmazott jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Az utolsó 100 komment: