Franciska szerintem azon a ponton kicsit igazságtalan, amikor a jegykezelők ellenőrén kéri számon az ablak és kerete közti váratlan szakítást csak azért, mert korábban az előtt álldogált az illető, de ezt leszámítva az egész helyjegy-nem helyjegy téma elég erős.
Kedves Tékozló Homár!
Csupán a nagyobb nyilvánosság miatt szeretném megosztani Önökkel nyílt levelünket, amit a Máv Zrt.-nek címeztünk. Íme teljes egészében, változtatás nélkül:
Kedves MÁV Zrt.!
A szombaton (2016.07.02) tapasztalt nagyszerű élményemet szeretném Önökkel megosztani, és néhány kérdést feltenni az ügy kapcsán.
Aznap reggel Kőbány-Kispest állomásra érkeztünk vőlegényemmel, hogy onnan utazzunk tovább a Latorca IC menetrendszerinti vonatukkal. Mivel kevesebb mint 10 perc volt hátra az indulásig, a pénztár előtt pedig legalább 10-12 ember sorakozott, ezért a jegykiadó automatából vettük meg a menetjegyünket. Ki is választottuk név szerint a Latorca IC-t, valamint a 33%-os kedvezményt a dolgozói bérletre. Már elsőre feltűnő volt a rendkívül kedvező ár, valamint a tény, hogy nem lehetett Hely- és Pótjegyet választani a menetjegyünkhöz.
Amikor begurult a vonat az állomásra, azonnal a Jegykezelő Hölgyhöz fáradtunk, és megérdeklődtük, hogy ennek mi lehet az oka, valamint, hogy nála megvehetjük-e a hiányzó jegyeket? Ő nagyon segítőkészen azt válaszolta, hogy természetesen megvehetjük, de azért nem tudtunk Hely- és Pótjegyet kiválasztani, mert konkrétan nincs ülőhely a vonaton. Ettől függetlenül, elmondása szerint, utazhatunk a vonattal, csak ki kell váltanunk tőle a jegyeket. A helyjegyeket. Arra a vonatra, amin nincs hely.
Kicsit felháborodtunk, mert mégiscsak Debrecenig utaztunk nem 1 táskával, és már épp azon voltunk, hogy a következő vonat mellett döntsünk, amikor egy erőteljes, érces hang a vonatról kiabált, hogy ne tartsuk fel a járatot, és mit képzelünk mi magunkról. Kicsit megszeppenve felugrottunk a vonatra, bízva abban, hogy elindulás után megvesszük majd a Hely- és Pótjegyet, amikor egy fiatalember is leszólította utánunk a Jegykezelő Hölgyet azzal, hogy ő pár napja vásárolta online a jegyét, és nem kapott lehetőséget Hely- és Pótjegy kiváltására, és érdeklődött, hogy ettől utazhat-e még ezzel a vonattal? A Hölgy neki is elmondta, amit nekünk, de az (erőteljes, érces hangú) Úriember erre már olyan türelmetlen lett, hogy még inkább megemelte hangját, és már ordibált, hogy nem érti mit értetlenkednek ennyit ma ennyien, és hogy induljunk már el.
Nem is tulajdonítottunk volna neki jelentőséget, mert sajnos megkeseredett, rossz napokat élő, vagy csak szimplán rosszindulatú emberek mindig is akadnak, de akkor megpillantottuk a MÁV Zrt.-s ikon az Úr táskáján és öltözetén, és innentől kezdve meg sem mertünk szólalni, csak végighallgattuk, amint immár jócskán megemelt hangján elhadarja hogy is kell mindannyiunknak (a fiatalember után még egy pár felszállt, akik ugyanúgy jártak az automatával, mint mi) Pótdíjat fizetni, mert képesek voltunk Hely- és Pótjegy nélkül felszállni a vonatra, és hogy ez alól semmi nem mentesít minket. Mondanom sem kell remélem, mit éreztünk ekkorra... Az Úriember hátravonult jelezve a Jegykezelő Hölgy felé, hogy "El ne felejtse ám kiróni a pótdíjakat!" - kiderült, hogy épp egy szolgálatban lévő minőség felügyelőhöz (nem biztos, hogy ez a hivatalos megnevezése) volt "szerencsénk".
A Hölgy mindezek után is nagyon kedves volt, és alig győzött magyarázkodni, főleg, miután egy Úr odajött hozzánk a fülkéből, mondva, hogy ő bizony pár héttel azelőtt megvásárolta a Menetjegyét a Hely- és Pótjeggyel együtt, és meg is mutatta, viszont a kocsiszámot nem találta felszállásnál - merthogy azóta valamilyen oknál fogva az a kocsi lecsatolásra került, így az Úr a kis családjával szintén állni kényszerült (bár az első megálló után azt hiszem ők találtak helyet).
5-en ott álltunk az utastér előtti kis helyen, és azt sem tudtuk, hogy most sírjunk, vagy nevessünk, mikor a Jegykezelő Hölgy továbbállt. Alig csillapodtak le a kedélyeink, amikor is egy nagy puffanásra lettünk figyelmesek - a lehajtott ablak ugyanis elengedte keretét, és éppencsakhogy a lábam mellett landolt a földön (az üres keret szerepel a képen).
Nos, a kérdéseim:
1. Miért enged a rendszerük olyan járatra jegyet vásárolni, ami tele van?
2. Ha egy vonat Hely- és Pótdíj köteles, miért enged ezek nélkül menetjegyet vásárolni a rendszerük?
3. Ha már mindezek megtörténtek, és azonnal jeleztük Hely- és Pótjegy vásárlási szándékunkat a Jegykezelő Hölgynek, akkor miért kellett Pótdíjat fizetnünk?
4. Hogy engedhetnek nem ember módjára viselkedő személyt egy felügyeleti pozícióban dolgozni, aki nem csak hogy nem képviseli cégüket professzionálisan, de meg is alázza ügyfeleiket, akár több szemtanú előtt?
5. Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?
6. Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?Remélve mihamarabbi válaszukat!
Köszönöm a figyelmüket!
Tisztelettel:
Zs. Franciska
szupermacs 2016.07.05. 12:04:36
szupermacs 2016.07.05. 12:05:40
É2I 2016.07.05. 12:09:40
Taxomükke (UK) 2016.07.05. 12:18:03
Minek írja nagybetűvel a Főneveket?
The Crazy One 3om 2016.07.05. 12:18:50
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.07.05. 12:19:47
É2I 2016.07.05. 12:20:24
Mivel ezek törvényileg még védve is vannak a testi-sértés ellen. De a pofázmányos hivatali bunkót ki vágja kóterba?
É2I 2016.07.05. 12:21:26
Terézágyú 2016.07.05. 12:25:50
Terézágyú 2016.07.05. 12:30:45
Mert a Jegykezelő Hölgy kedvezni akart, a Feljebbvalója, az Ellenőr, az meg nem. Ennyi.
Attól, hogy bizonyos Jegykezelők megengednek dolgokat, attól az még nem lesz a szabályzat része.
"Úriember erre már olyan türelmetlen lett, hogy még inkább megemelte hangját, és már ordibált, hogy nem érti mit értetlenkednek ennyit ma ennyien, és hogy induljunk már el. "
Ezek szerint a vonatnak, méghozzá IC-nek, már indulnia kellett volna, és miattatok nem indult???
"Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?"
Ez hogy jön ehhez az egészhez? :)))))))))))))))))))))))))
ozur 2016.07.05. 12:32:35
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:00:33
De ha továbbgondolod, attól még nem esik ki egy ablak, hogy valaki előtte áll. Én is álltam már egy csomó ablak előtt életemben és még egyik se esett ki.
Manyecska. 2016.07.05. 13:04:19
ancsika 2016.07.05. 13:06:09
csak hiszed, hogy az indiai vasút ilyen szinten van... fényévekkel jobban működik náluk minden és ráadásul fillérekért lehet utazni (kb 5/km a díj) valamint atomórát lehet igazítani a vonatközlekedéshez
(természetesen ott is vannak kiemelten rossz környékek, de nem egy bp-debrecen viszonylatban)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.05. 13:06:39
alternatíva van? nincs. akkor qssolj, és vonatozz. Ha nem teccik, lehet menni alcsútra kisvonatozni, azon mindig(?) van hely.
mellesleg vasúti kallertől megrettenni ősi román szokás
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.05. 13:08:13
nono! az, hogy TE nem tucc róla, még nem mentesít! :P
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:10:39
Szóval az ellenőrzés sok mindenre kiterjedhet egy vonaton. Jelen esetben az ellenőr úr csak és kizárólag a kaller néni tevékenységét ellenőrizte, nem pedig a vonat műszaki állapotát.)
Bombaló 2016.07.05. 13:13:38
1. Miért enged a rendszerük olyan járatra jegyet vásárolni, ami tele van?
- Viszonylatra vásárolsz menetjegyet, nem vonatra. A menetjeggyel bármelyik vonattal utazhatsz Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatban (annak érvénytartamán belül).
2. Ha egy vonat Hely- és Pótdíj köteles, miért enged ezek nélkül menetjegyet vásárolni a rendszerük?
- Lásd egyes pont.
3. Ha már mindezek megtörténtek, és azonnal jeleztük Hely- és Pótjegy vásárlási szándékunkat a Jegykezelő Hölgynek, akkor miért kellett Pótdíjat fizetnünk?
- Az első, hogy hely- és pótjegy nélkül nem szállunk fel az IC-re.
Második, ha már felszálltunk, akkor az Üzletszabályzat vonatkozó pontja alapján pótdíjat kell fizetni, mert volt lehetőség a korábbi megváltásra. Igen, volt!
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/ny_-_vasuti_menetdijtablazatok_i_kotet_belfold_belivek_2016_01_01.pdf
"1./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat fizet a
vonaton az, aki ... d) a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót-és helyjeggyel nem rendelkezik."
A menetjegyek és társaik az utazás előtt már 60 nappal megválthatóak. (www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/szusz_kivonat_01-007-13_2013_eticket.pdf - Feláras vonatok rész)
4. Hogy engedhetnek nem ember módjára viselkedő személyt egy felügyeleti pozícióban dolgozni, aki nem csak hogy nem képviseli cégüket professzionálisan, de meg is alázza ügyfeleiket, akár több szemtanú előtt?
- Kivizsgálják, meghallgatják, megbüntetik, áthelyezik és/vagy elbocsátják.
5. Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?
- A kettő között összefüggést feltételezni ügyes dolog. :)
6. Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?
- Nem várják el, bocsánatot fognak kérni. Várhatóan pedig a dolog úgy kezdődik, hogy az utazási feltételeket ismerve próbálod igénybe venni a szolgáltatást.
+1 "...meg is mutatta, viszont a kocsiszámot nem találta felszállásnál ... ,merthogy azóta valamilyen oknál fogva az a kocsi lecsatolásra került"
- Vélhetően műszaki okok miatt sorozták ki a kocsit, szivatásból nem csinálnak ilyet. A jelenlegi helyzetben pedig hiába a szándék, ha nincs mivel pótolni a kiesett járművet.
Répázó 2016.07.05. 13:19:10
PITTA 2016.07.05. 13:21:06
Phil Necro 2016.07.05. 13:26:04
Nem varjak el,nyugodtan utazhatsz barmelyik konkurensukkel :D
A tobbi felvetes jogos.
Phil Necro 2016.07.05. 13:27:59
Erdekes.
Nekem meg volt olyan ,hogy nem alltam egy adott ablak elott, az megis kiesett.
Ki erti ezt ... ?
Bombaló 2016.07.05. 13:30:48
A MÁV nem önmagától veszteséges. A jogszabályi kötelezettségeknek megfelelve lesz veszteséges. Kezdve ott, hogy az állam a megrendelő, csak épp a megrendelt szolgáltatások árát nem teljeskörűen téríti meg. Például, ennek egy bizonyítéka az új IC+ kocsik gyártásához írt kormányhatározat:
"1. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy a MÁV-START Zrt. 2012-2013. évekből elmaradt, az állam, mint közszolgáltatást megrendelő által elismert és kifizetendő 15 227,3 millió forint személyszállítási költségtérítési elszámolása érdekében"
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A16H1167.KOR×hift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT
No, valahogy így lesz veszteséges a buli.
Bombaló 2016.07.05. 13:32:56
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.05. 13:35:06
encir 2016.07.05. 13:38:15
Ők konkrétan kiválasztották ezt a Latorca IC-t, úgyhogy vonatra váltottak jegyet.
FDToth 2016.07.05. 13:40:52
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:41:22
:-D
Manyecska. 2016.07.05. 13:42:30
Bombaló 2016.07.05. 13:47:31
Éppen ezért konkrétan vásárolhatnak egy Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatra szóló menetjegyet és onnan léphetnek tovább a vonatra történő pót és helyjegyváltásra.
(Igen, a pót- és helyjegy vonatra(!) szól, a menetjegy pedig viszonylatra)
Sanda gyanu 2016.07.05. 13:54:28
Manyecska. 2016.07.05. 13:56:27
megamenn 2016.07.05. 14:00:42
Manyecska. 2016.07.05. 14:01:34
megamenn 2016.07.05. 14:03:01
Manyecska. 2016.07.05. 14:16:00
Manyecska. 2016.07.05. 14:17:43
Bombaló 2016.07.05. 14:41:34
megaLOLmen...
kozkozkoz 2016.07.05. 14:49:32
vanek ur 2016.07.05. 15:11:23
Szóval a poszter esetében, aki automatából vásárolt, 2 eset lehetséges: volt egy programhiba, mert mégis engedte helyjegy nélkül a jegyvásárlást - ennek nem lehet a poszterre nézve hátrányos következménye; vagy a program rendben működött, és a poszter mégsem azt a vonatot választotta, amire felszállt - akkor jogos, hogy büntivel együtt vegye meg a vonaton.
megamenn 2016.07.05. 15:31:48
"Viszonylatra vásárolsz menetjegyet, nem vonatra. A menetjeggyel bármelyik vonattal utazhatsz Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatban (annak érvénytartamán belül)."
hát, ha hiszed, ha nem ezt rajtad kívül tudja más is. biztosan elkerülte a figyelmedet a következő -hosszadalmas és bonyolult- rész:
" Már elsőre feltűnő volt a rendkívül kedvező ár, valamint a tény, hogy nem lehetett Hely- és Pótjegyet választani a menetjegyünkhöz.
Amikor begurult a vonat az állomásra, azonnal a Jegykezelő Hölgyhöz fáradtunk, és megérdeklődtük, hogy ennek mi lehet az oka, valamint, hogy nála megvehetjük-e a hiányzó jegyeket? Ő nagyon segítőkészen azt válaszolta, hogy természetesen megvehetjük, de azért nem tudtunk Hely- és Pótjegyet kiválasztani, mert konkrétan nincs ülőhely a vonaton. Ettől függetlenül, elmondása szerint, utazhatunk a vonattal, csak ki kell váltanunk tőle a jegyeket. A helyjegyeket. Arra a vonatra, amin nincs hely. "
a lényeg, hogy volt jegyük a viszonylatra, csak már helyjegy nem volt a vonatra, de azért azt mégis ki kellett volna fizetni. erre kérdez rá a poszter, hogy mégis miért?
mindenesetre kíváncsi vagyok rá, hogy a helyjegyen -ha sikerül váltani- vajon milyen ülésszámok szerepeltek volna?
második pont:
" Ki is választottuk név szerint a Latorca IC-t"
ez már ne csak viszonylat, ez konkrét járat.
harmadik pont:
faszság
negyedik pont:
grand utópia
ötödik pont:
a poszter is fasz
hatodik pont:
ismét okoskodás.
tehát, okoska?
Dezsike 2016.07.05. 16:09:54
seventyfour 2016.07.05. 16:19:30
TsodaSzarvas 2016.07.05. 16:34:40
Szóval felszálltam egy sima alapjeggyel a német hiper-szuper vonatra, majd jött a kaller és konkrétan lebaszott a vonatról az első állomáson, mert nem volt hely. És akkor állni nem lehet, ha nincs ülőhely, mert balesetveszélyes. Meg sem tudtam kísérelni, hogy kifizetem a pótdíjat, aztán majd ülök a peronon. Lehajított. Spanyolban ugyan ez volt, csak ott előtte még felajánlotta, hogy fizessek 50 júrót, akkor maradhatok a peronon vagy kereshetek szabadon maradt ülőhelyet.
Szóval lehet szidni a magyarokat, meg a MÁV-ot, de máshol sem jobb a helyzet, hiába bezzegeztek. Attól, hogy megvetted a jegyet, egy szolgáltatást veszel meg, nem az egész céget alkalmazottastul. Ez ilyen gyökér hozzáállás. Azért fizetsz, hogy A-ból B-be elvigyenek, ennyi. Az, hogy van légkondi meg wifi már csak extra, egyáltalán nem alapszolgáltatás. Ez csak aljas hitvány hipszter szöveg. Mert mostanában divat lett mindenért lázadozni. .. .. ..
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.07.05. 17:02:32
ööö,izé 2016.07.05. 17:21:50
Lehet, hogy neked semmit nem mond, hogy magyar anyanyelv, meg elemi iskola, szóval nem @Taxomükke (UK) -nek van bármi baja, hanem neked, de az nagyon nagy.
Dikusz 2016.07.05. 17:23:29
Azt nem emlegetem most fel, miért csak az indulás előtt tíz(!) perccel vett volna jegyet. A posztban említett vonat nemzetközi IC, nem csoda hogy elfogyott a helyjegy. A gyorsvonati pótjegy meg nem ugyanaz. IC-re nem kell pótjegy csak akkor, ha nem csak IC kocsi van a szerelvényen.
Ha Szegedre utazom, azon a vonaton csak egy IC kocsi van (oda kell a helyjegy), a többire kell a pótjegy.
Nem túl régen még úgy volt (ha jól emlékszem), hogy ilyen rövid idővel az indulás előtt nem is lehetett már a pénztárban helyjegyet venni. A VOLÁN járatokra a busz indulása előtt 20 perccel már csak a sofőrnél váltható meg a menetjegy.
Említette itt valaki, hogy 500 Ft pótdíjjal adhatott volna helyjegyet a kalauz (de a nincsből nem tudott). Ha meg helyjegy nélkül száll fel, lehet meg is büntetik jóval többre. A szabályzat lehet írja is.
Én még nem láttam álló utast IC-n utazni, szerintem nem is lehet. A posztoló meg sima vonatjegyet vett, ha a Latorca IC-re ad jegyet az automata, akkor automatikusan kap helyjegyet is. Ebben @Dezsike: van igaza, a rendszer a hibás. Jelezni kellett volna, hogy nincs már jegy, jobban járt volna a posztoló, ha tényleg vár egy órát a következő vonatra.
bendeguz75 2016.07.05. 20:11:46
bendeguz75 2016.07.05. 20:17:48
TsodaSzarvas 2016.07.05. 20:32:02
Te lennél a legjobban felháborodva, ha a nyelved földig érne, úgy futnál a vonathoz, mert el kell hogy érjed, és azt hiszed, majd kifizeted azt az ezer párszáz forintot, és legalább a vonaton vagy, de erre közölnék veled, hogy szevasz! majd a következővel. Nem hinném, hogy akkor olyan megértő lennél...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.05. 20:47:34
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.05. 20:54:55
Mit nyújt neked a hazád, amiért szereted? Amúgy arra nem lehetsz büszke, hogy Magyar vagy, mert olyan nincsen, csak olyan van, hogy büszke vagy arra, hogy magyar vagy.
Nem tudom, mivel több magyarnak lenni, mint bolgárnak, vagy mongolnak, így ha ráérsz, ezt is szívesen venném, ha kifejtenéd.
TsodaSzarvas 2016.07.05. 20:56:30
Gyüssz topogni, Gecó? 2016.07.05. 21:09:52
Sandor Akarki 2016.07.05. 23:02:09
Nyugati, Veresegyház-Budapest. Ott a lista, kiválasztom: Veresegyház. 23:30 (miért is kellett este 9-es filmet néznem). Nincs jegyajánlat. Sorry. Próbáld újra (amúgy 23:58-kor megy, szóval van aznap, mert 0:00 helyett áttették előrébb. Autosync nincs, azaz mást mutat az Elvira meg mást az automata. Az persze misztikus, hogy hogyan is vennék a 0:00-ásra jegyet aznapra, esetleg egy time stop / reverse spell után, vagy mittomén).
Nyomkodom, nyomkodom és a megoldás: kiválasztani, hogy máskorra veszek jegyet, aztán azt, hogy holnapra, begépleni a település nevét, kiválasztani egy listából, stb. stb. Annyit nem tud az a vacak, hogy kitalálja: jó lesz nekem fél órával később. Tuti senki nem próbálta ki. És így van legalább egy éve (akkor próbáltam utóljára). Gondolom kijavítani a kódot sikerülhetne egy esős július délután.
Dikusz 2016.07.06. 08:03:20
Egyébként nem tudod mit hagysz ki, ha nem utazol vonattal:)
Dezsike 2016.07.06. 08:20:20
Eudocimus Ruber 2016.07.06. 09:19:53
Bombaló 2016.07.06. 10:37:40
De, hogy még relevánsabb legyek. A Latorca IC egy nemzetközi intercity vonat, amelynek van egy belfödi és egy határátlépő szára. Amikor a poszter vagy akár te is, jegyet szeretnél venni, az ELVIRA kétszer hozza a vonatot. Az egyik egy olcsóbb 3690 Ft-os jegy a közvetlen kocsira, a másik a belföldi IC 4195 Ft-ért. Elképzelhető, hogy a poszter félreütött és a nemzetközi résznél próbált/vett jegyet. Az első verziónál, fel sem merül a pót- és helyjegy, míg a másodiknál alapból ott van.
Lehet vitatkozni, hogy ki a hülye.
Bombaló 2016.07.06. 10:53:23
Eggyel feljebb leírtam a jelenséget. Valószínű a közvetlen kocsis vonatrészt választotta, az olcsóbb és nem kínál hely/pótjegyet a rendszer.
Azt nem tudom, hogy miként ad helyjegyet a vonaton a kaller, elképzelhető, hogy mégsem volt tele a vonat, csak rossz opcióval vett jegyet az automatából. Ez esetben még lehetett akár hely is a vonaton. Ahogy vki írta, vagy kap egy hely nélküli helyjegyet pótdíjjal megdobva, vagy ha a START rendszere humánusabb, akkor ez esetben csak pótjegy+pótdíj lesz a jutalom.
második pont: Ettől még igaz, hogy a menetjegy viszonylatra, az IC pót/helyjegy vonatra szól.
harmadik pont: Nem faszság. Így szól az üzletszabályzat, lásd mellékelt dokumentumok. Nem mélyülnék bele, de ha még nem is jelzi az első jegyvizsgálatkor, akkor még több büntetést is fizethet, asszem. (Erre mondhatnám, hogy a menetjegy birtokában, ha van okostelefonja, mobilinternete és regisztrációja az e-ticket felülethez, akkor a telefonon még a vonat indulása előtt 1 másodperccel is beszerezhette volna a pótjegyet.)
negyedik pont: Sosem tudjuk meg, de egy fél ejnye-bejnye biztos leesik majd.
ötödik pont: -
hatodik pont: okoskodás, de borítékolom, hogy a válaszban tényleg lesz egy bocsánat, esetleg megemlítik még a négyes pontot, majd a poszternek csatolják az általam is hivatkozott dokumentumokat tanulmányozásra.
A +1, pedig szimplán életszerű esemény. Vagy nincs jármű, vagy van, de nem pótolják, mert jelentős késéssel járna, amiért másik 30 utas fog panaszkodni, hogy miért késik a vonat 20-30 percet.
Jossarian 2016.07.06. 10:59:42
Bombaló 2016.07.06. 11:02:28
Azt nem tudom, hogy miként ad helyjegyet a vonaton a kaller. Az elképzelhető, hogy mégsem volt tele a vonat, csak a poszter rossz opcióval vett jegyet az automatából. Ez esetben még lehetett akár hely is a vonaton.
Ahogy valaki írta, tele vonat esetén vagy kap egy hely nélküli helyjegyet pótdíjjal megdobva, vagy ha a START rendszere humánusabb, akkor ez esetben csak pótjegy+pótdíj lesz a jutalom.
LS192 2016.07.06. 12:35:13
Szarazkoro 2016.07.06. 13:58:39
bobbantyú 2016.07.06. 14:19:47
Másodszor: Olyan kaotikus és rugalmatlan a jegykiadó rendszerük, hogy bámulatos. Több kallerral is dumáltam, mindegyik panaszkodik...
Harmadszor: Azt bunkót aki így kiabál az utasokkal úgy kéne tökön rúgni, hogy felmenjenek a golyói mandulának. Ezek még mindig valami félkatonai szervezetnek hiiszik magukat, vagy mi. Az embereiket nem fizetik meg, az örök ellenség nekik pedig az időjárás, meg az utasok. Az idővel nem tudnak mit kezdeni, de az utassal legalább gorombáskodhatnak. Bár a kallerok java része normális, rendes ember. A gondok kicsit fentebb kezdődnek.
Bombaló 2016.07.06. 15:28:53
vanek ur 2016.07.06. 16:53:13
vanek ur 2016.07.06. 16:59:05
Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2016.07.06. 21:58:32
a kibaszott repülőgépre sem kapsz jegyet ha nincs rá helyed. az hogy az automata kiadja az egy dolog de minden értelmes ember tudja ha nincs hely akkor azon a vonaton nem lehet utazni.. a levélíró egy gyökér.
Burpi Turpi 2016.07.14. 14:17:40
kisf 2017.09.16. 10:08:03