"Az ügyfél-elégedettség számunkra kiemelkedően fontos, emiatt arra törekszünk, hogy panaszát a lehető leghamarabb kivizsgáljuk." - írja a CIB. Ezzel csak az a baj, hogy az emberek általában jobban hisznek maguknak, mint egy céges pr-mondatnak, és az alábbi levél alapján az sem sokkal hízelgőbb a bankra nézve, ha jóindulatúan csak a második tagmondatra koncentrálunk.
Kedves Homár!
Nagyjából 15 éve vagyok ügyfele a CIB banknak. Mint egy átlagos hosszabb kapcsolat, ez is tartalmazott kisebb-nagyobb zökkenőket, de alapvetően jól működött. De nemrég azt vettem észre, hogy hiába kapom mailben az értesítéseket a díjnettől, hogy számlám érkezett, a cibes díjnet-fiókban nem láttam őket. Amikor ez addig fajult, hogy az e-ontól már figyelmeztető sms-eket is kaptam, elszántam magam.
Június 3: Telefonos ügyfélszolgálat. Nagyon nehezen értik meg, hogy mi van, próbálják tesztelni, értem-e, hogy egyáltalán értem-e, amit kérdezek. A végén ígéret, hogy két munkanapon belül rendeződik.
NEM.
Június 8. Második telefonos próbálkozás. Igen, látják, hogy hibát jeleztem, megsürgetik.
SEMMI.
Június 10. Próbáljunk más platformot, bejelentés az online ügyfélszolgálaton. Eredmény: hétfőn napközben felhívnak, ismételt értetlenkedés. De nem, munkahelyről nem tudok belépni, megígérik, hogy visszahívnak este hatkor.
NEM.
Június 15. Ismételten telefonos ügyfélszolgálat. Tökéletes éretlenkedés. Semmi nyomát nem látják, hogy nekem bármi problémám lenne. De természetesen ígéret, hogy nagyon rajta lesznek.
SEMMI.
Június 18. (vagy 19.). Ismételt próbálkozás az online ügyfélszolgálattal. Már meg sem próbálnak visszahívni. Kapok egy mailt, miszerint: "Az ügyfél-elégedettség számunkra kiemelkedően fontos, emiatt arra törekszünk, hogy panaszát a lehető leghamarabb kivizsgáljuk."
Ezt június 21-én, azaz 9 napja kaptam. Persze abban egészen biztos vagyok, hogy a jogászaik az egészet körbe tudnák bástyázni a ÁSZF-kel, de ez nem igazán érdekel. És azt is tudom, mielőtt valamelyik képzett troll megjegyezné, hogy a díjnet számláit sima átutalással is tudom intézni, tudom. Csak szánalmasnak találom, hogy azzal, hogy ennyire szarnak a fejemre egy ilyen pitiáner problémával kapcsolatban, képesek kockáztatni, hogy elvesztenek egy régi ügyfelet. Egyszer már járt így velem az OTP is, úgyhogy nem tudom, mikor unom meg. Abba meg persze bele sem merek gondolni, hogy mi történne, ha igazi problémám lenne.
Szummázva:
Egy hónap alatt semmilyen érdemi reakciót nem sikerült kicsikarnom a CIB ügyfélszolgálatától.BÓNUSZ:
Eddig az ügyfélszolgálatot helyi tarifával hívható számon lehetett hívni. De már nem. Átváltottak egy budapesti telefonszámra. Öröm hallgatni az én pénzemért az ő robotjukat, az meg a bónusz, hogy a saját pénzemért hallgathatom az ő hitelajánlatainak hirdetését.
UPDATE júli.12.
Sziasztok!
Mindig van lejjebb.
Update: Ma más okból kifolyólag kerestem a CIB telefonos ügyfélszolgálatát. Gondoltam, hogy rákérdezek, mi a helyzet a díjnetes panaszommal kapcsolatban.
Közölték, hogy mivel 21-én is panaszt tettem, a 30 napos válaszadási kötelességük újra indult. Az benne a leggyönyörűbb, hogy múlt héten hívtak a banktól, hogy lassan letelik (10-én) a 30 nap, ezért nagyon szeretnének segíteni. Hát nem sikerült.
Nagyon érik a bankváltás.
A panaszkezelésre vonatkozó törvényi rendelkezések alapján a bank a telefonon közölt panaszt köteles lehetőség szerint azonnal kivizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha ez nem lehetséges, vagy a bank a panasz tartalmával nem ért egyet, köteles erről jegyzőkönyvet felvenni. A panaszra 30 napon belül köteles indoklással ellátott választ adni mellékelve hozzá a felvett jegyzőkönyv másolatát. A válaszadási határidő az első bejelentés napján kezdődik ami többszöri bejelentés következtében nem hosszabbodik meg.
Kedves István!
A további telefonos egyeztetések helyett javasoljuk, hogy foglald össze a panaszt és az eddigi történéseket írásban, és azt ajánlott tértivevényes levélben küld meg a bank részére. Ha a hitelintézet az abban meghatározottakra sem válaszol a törvényben meghatározott 30 napos határidőben, akkor ezzel kapcsolatban a Magyar Nemzeti Banknál fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárás kezdeményezhető a vonatkozó szabályok megsértése miatt.
A konkrét panasz elutasítása esetében pedig azt tanácsoljuk, hogy fordulj a Pénzügyi Békéltető Testülethez, amely szervezet eljárásának célja a felmerült pénzügyi tárgyú jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése. A PBT-vel kapcsolatban további hasznos információkat itt találsz.
Felhasznált jogszabály: 2013. évi CXXXIX. törvény a Magyar Nemzeti Bankról
UPDATE júli. 15.
István számolt be a fejleményekről.
Kedden kaptam meg a levelet a CIB-től. Ők a 3-ai telefonos bejelentkezésről valahogy elfeledkeztek, a 8-aitól számoltak, és azt a levél dátumozása szerint szigorúan be is tartották a 30 nappal.
De beljebb nem lettem.
Továbbra sem tudják, mi a hiba, de folyamatosan dolgoznak rajta, és nem tudják, mikor tudom majd újra használni. Egy kis csavart is vittek a dologba, hogy sajnálják, hogy az esti órákban nem tudtak visszahívni. Én nem is kértem, ők ajánlották fel, hogy akkor este hatkor hívnak. (A telefonos ügyfélszolgálatuk egyébként 24 órás.) Viszont jelezték, hogy jóváírnak a számlámon 3000 forintot (nem tudom, hogy számolták ki), hogy ne legyek annyira szomorú. (Meg is kaptam.) Az egészben panaszkezelés teljes impotenciája a legszomorúbb, hogy 11-én úgy tájékoztatnak, hogy 20-én telik le a vizsgálati idő, de közben már lezárták a panaszt, és postán volt a levél.
Azért remélem az ügyes informatikusaik megoldják a problémát, és egyszer még működni fog a netbankomon belül a díjnet.
A CIB semmit sem tudott kezdeni a problémámmal, úgyhogy megoldottam én.Írtam a Díjnetnek, hogy mi újság. Annyi volt a gond, hogy el kellett fogadnom egy ÁSZF-módosítást, és minden visszazökkent a régibe.Konklúziók:1. Díjnet: Vagy nem is kaptam levelet erről az egészről, de ha mégis (nem, nem fogom visszakeresgélni, lusta vagyok), szerintem nekik néne erőltetni a dolgot, hogy fogadjam már el végre, mivelhogy ők keresnek pénzt azon, hogy használom a szolgáltatásukat.2. CIB: Mint kiderült, nem ő a ludasak, de ezek szerinte leszarták az egészet, nekik nem sikerült megoldani azt, amint nekem igen.3. Én: Úgy tűnik, végre megint működik az egész.4. Bónusz: UPC: Marketingügyben kerestek, de nem érintet a dolog, és ha már úgy is hívtak, jeleztem, hogy nem tudom rendezni a Díjneten keresztül a számláimat. Pár napon belül visszahívtak, és amikor megtudták, hogy időközben már lenyomoztam a dolgot, nem győztek hálálkodni.2016, Magyarország.
nyakira 2016.07.08. 10:59:29
jajmarnemoderalj 2016.07.08. 11:00:28
Phil Necro 2016.07.08. 11:01:19
Ezt koszond a fergeknek,akik a 06-40-es szamokat emeltdijassa tettek a mobilelofizetok szamara.
Azert lett 06-1-es, hogy ne 70 forint legyen mobilrol a "kedvezmenyes" hivas percdija.
Lalikám 2016.07.08. 11:06:48
The Crazy One 4égy 2016.07.08. 11:08:55
A tesztelés az hogy történhetett?
- Papa, maga tudja mi az a kamat?
Tron65 2016.07.08. 11:10:00
30. napon visszamegyek, érdeklődök.
Ügyintéző:
- Mikor is lett leadva (gondolom nem találta a gépben)
- x hó 28-án
- És????
- Ez pont 30 napja volt és még semmi
- De hát volt egy hosszú hétvége is!
- ???????????
- Csak nem gondolja, hogy az informatikus dolgozik hétvégén?
- DE IGEN! Mint egy CIB-nél nagyobb ügyfélkörrel és pénzzel foglalkozó cég informatikusa igenis gondolom, hogy kihasználják a hosszú hétvégét és végre bedolgozzák az elmaradásukat.
A dolog lényege:
Egy egyszerű törlesztést majdnem 2 hónap és 5 papír leadása után intéztek el.
Azért 5 papír, mert az első 4-et tévedésből (értsd: fogalmuk sem volt, mit is kéne kitölteni) csinálták meg.
Tron65 2016.07.08. 11:11:13
Terézágyú 2016.07.08. 11:13:30
De jó neki...
Én ma szóltam egy buszmegállóban bagózónak, hogy itt tilos - és arra volt reakció... és nem az, hogy "jaj, bocs, már dobom is el/megyek is arrébb"... :-/
FDToth 2016.07.08. 11:15:21
nyakira 2016.07.08. 11:37:20
Bombaló 2016.07.08. 11:57:32
ui.: Miért van szükség ezt az egészet összekötni a bankkal? Mit tud a bank online felülete, ami miatt kényelmesebb lehet?
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.08. 12:05:05
The Crazy One 4égy 2016.07.08. 12:39:46
elképzelem: fel tetszik fogni, hogy Ön nem a díjnetet hívta? :D
megamenn 2016.07.08. 13:09:33
vizsla_barat 2016.07.08. 13:56:03
nyakira 2016.07.08. 14:07:38
@The Crazy One négypontnulla: a penzemert azt hivok, akit akarok es maga az lesz akit en hivtam. A penzemert. Es be nem ismernem, hogy bocsanat, tehat.
Pentek van. Az termeszetes, hogy inkabb mar laptopot sem kapcsolok, hanem okitelefonrol pimpelem a pumpuloast inkabb csak? A vodas poszthoz: megnyugtatlak posztroller, nem xandekossagrol van szo, a nok imadnak ossze-vissza kalimpalni, aztan nagypofaval fizetest felvenni a rendszerbe profin bevitt kaoszert. Amelyik meg nem kalimpol, az meg nem ilyen helyen dolgozik, mert vagy felszopta magat jobbabb pozititonba vagy okosabb annal.
homar4prez 2016.07.08. 14:13:39
Végre CIB-es poszt, és kidühönghetem magam a retek Java-s webbankjuk miatt.
Kidühöngtem.
PITTA 2016.07.08. 14:20:27
WiZZu 2016.07.08. 14:46:09
The Crazy One 4égy 2016.07.08. 15:07:07
CID. 2016.07.08. 15:27:48
@The Crazy One négypontnulla: a balatonon csápolnak.
vizsla_barat 2016.07.08. 15:32:50
CID. 2016.07.08. 15:50:20
vizsla_barat 2016.07.08. 16:02:45
gabors 2016.07.08. 16:04:14
@The Crazy One négypontnulla: dolgozni is kell valamikor ... amugy meg nem ertem igy relevansan nem is tudok hozzaszolni meg a "buzi" magyarazata utan sem ertem ...
en kozvetlenuk fizetem a szolgaltatot nem pedig valami kozvetiton keresztul ....
gabors 2016.07.08. 16:06:04
vizsla_barat 2016.07.08. 16:07:48
gabors 2016.07.08. 16:09:08
Svajban ?? Norvegiaban ?? Svedorszagban ?? Nemetorszagban ?? nem is halottam ilyenrol
Ezek a fejlettebb orszagok ?
gabors 2016.07.08. 16:18:44
cable tv/internet valoban ingyenes a hitelkartya (feltetelezem MERT van valasztasi lehetosegem) mivel okos telefononom nincs igy mobil telefon szamla (verizon) nem relevans....
szoval ez nem usa hanem helyi es szolgaltato fuggo (mint irtam is)
gabors 2016.07.08. 16:20:54
mi az a balaton ??? nem szaradt meg ki ?? ja keverem az aral-al (nem a benzinkut)
vizsla_barat 2016.07.08. 16:21:13
CID. 2016.07.08. 16:37:24
gabors 2016.07.08. 16:39:22
nem NJ !!!
a clue AWLI (az LI)
amugy ez lenne az utolso amiert koltoznek ... de semmiert nem fizetek 2-3 dollart havonta egy cegnek ... igy marad online de bankszamlarol (es nem automatikusan mert ha eppen nem lenne penz azon a szamlan akkor igen sokba kerulne)
asdf 2016.07.08. 17:23:59
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.08. 21:58:32
KIKÉREM MAGAMNAK A GYANÚSÍTGATÁST! ÉN KÉPZETLEN TROLL VAGYOK!NÉGY!
"hogy a díjnet számláit sima átutalással is tudom intézni, tudom."
nem is vagy te olyan hüje mint amilyennek mutatod magad (sokkal hüjébb vagy) :P
"Csak szánalmasnak találom, hogy azzal, hogy ennyire szarnak a fejemre egy ilyen pitiáner problémával kapcsolatban,..."
Elhiheted, nagyobb horderejű dolgokkal kapcsolatban is szarnak a fejedre
"képesek kockáztatni, hogy elvesztenek egy régi ügyfelet."
napasztmek ... ettől most berosáltak. Az egész management harakirit követett el
"Egyszer már járt így velem az OTP is, "
Be is csődöltek ... ja mégsem :P
"úgyhogy nem tudom, mikor unom meg"
ők tovább bírják (több a pénzük)
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2016.07.08. 22:31:43
gabors 2016.07.08. 22:54:45
ez most mitol volt relevancs ???
amire valaszols az legalabb IDEZTE a posztot ... te csak egy zsirparaszt velemenyt mondasz egy kommentolorol .... koszi hogy segitesz felhuzni a szinvonalat (nem) !
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2016.07.08. 23:52:24
Dezsike 2016.07.09. 17:42:43
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.10. 09:38:11
joska61 2016.07.11. 09:33:21
Tron65 2016.07.11. 15:14:40
asdf 2016.07.11. 23:02:33
FDToth 2016.07.14. 16:17:21
The Crazy One 4égy 2016.07.15. 07:09:42
FDToth 2016.07.15. 10:49:59
A dijnet meg kozvetito, nekem ha gondom van, nekik irok, de jon vissza az a szoveg 'h illetekessegbol kozvetlenul az erintett szamlakibocsatohoz forduljak', erre irok vissza h ok a kozvetitok, intezkedjenek. Persze aztan intezkednek es tovabbitjak a panaszt, csak ezek sem nagyon akarnak dolgozni...