Tékozló Homár

Könnyen így járhat ön is, ha előre vesz repülőjegyet

2016.08.01. 10:34 | Homár Hilda | 40 komment

wizz_air.png

Eleve bosszntó, ha meg még pénzbe is kerül, akkor az utasból pláne könnyen előbőjik a sárkány egy repülőjárat átvariálásakor, és sajnos még csak nem is feltétlenül jöhet ki nullára belőle. Kivédhetetlen szitunak tűnő helyzet következik.

Kedves Homár!

engem a Wizzair többszörösen kiakasztott. Kezdődött azzal, hogy februárban lefoglaltuk és kifizettük a jegyünket Malmöbe, a repjegyhez igazodva szállodát is foglaltunk. Június elején jelentkezett a Wizzair, hogy sajnálatos módon megváltozott a menetrend és aug. 4 helyett aug. 3-án jön vissza a gép Budapestre.

 

Mivel a szállásunk pre-paid, nem lehetséges visszatérítés. Ezután következett a "csörte" a Wizzairrel, a következők közül lehetett választani:
- másik indulási hely, ez esetben Malmö helyett Stockholm, ami Malmötől 4,5 óra vonatta, + kb. 100 EUR

- aug. 3-i visszaút, ami miatt bukjuk az egy napi szállásköltséget (kb. 25000 HUF)
- a vételár teljes visszafizetése visszautalással
- a vételár 120%-ának visszafizetése Wizz voucher formájában

Mivel nekünk mindegyik opció ráfizetés, ajánlottam, hogy adjanak Wizz vouchert az egy napi szállás értékében. Elutasítottak. Kértem, hogy hívjon fel minket egy Team Leader, vagy valaki, aki döntést hozhat, de ez sem lehetséges. Helyette kedvesen felajálották, hogy hívhatjuk őket a 06/90....-es számon. Ezen kívül a válaszukban közölték, hogy automatikusan átfoglalták a jegyünket a Milánó (!!!) Budapest járatra. (Tehát még arra sem vették a fáradságot, hogy átnézzék a válaszlevelet, mielőtt elküldik.) A Fogyasztóvédőket is kontaktáltam,  nagyon korrekt, de kedvezőtlen választ küldtek: törlésnek minősül az eset, s mivel legalább 2 héttel korábban értesítettek róla, nem jár kártérítés, csak amiket felajánlottak.

Beletörődtem, amit a Wizzair válaszolt, viszont a mai internetes utasfelvételnél megint kicsapódott nálam a biztosíték: oda-vissza útra lefoglaltuk a 13C és 14C üléseket (mivel a párom két méteres, nem fér a normál Wizzair gép ülésbe, nagyobb lábtér kell neki, de mivel az is szemtelenül drága, magamnak a normál ülést foglaltam le mögötte.) A becsekkolásnál viszont újra kéri a 2450.00 HUF-ot a visszaútra, gondolom amiatt, hogy megváltozott a menetrend, tehát nem az aug. 4-i, hanem az aug. 3-i gépről beszélünk!!! Ez nálam a pofátlanság és a pénzéhség teteje! Nem a 2450 HUF-ról van szó, hanem hogy még egyszer van képük elkérni a pluszpénzt az ülésfoglalásért!!!

Újra írtam nekik, kíváncsi vagyok, mit válaszolnak.

Üdvözettel

Krisztina

Kedves Krisztina!

A légitársaság a vonatkozó európai uniós rendelet alapján járt el, amikor a járattörléssel kapcsolatban felajánlotta a jegy árának a visszatérítését, illetve átfoglalását. Ezt meghaladóan kártalanítást nem köteles fizetni a cég, mert a járat törlésről szóló tájékoztatást két héttel a menetrend szerinti indulás időpontját megelőzően megadta. 

Az ülőhely foglalás díjával kapcsolatban az üzletszabályzat lehetőséget biztosít a légitársaság számára, hogy a foglalást követően az egyes utólagosan igénybe vehető szolgáltatások, így például az ülőhely foglalásának díján módosítson. Valószínűnek tartjuk, hogy ebben az esetben is ez történhetett és ezért vált szükségessé a további 2.450,- Ft. megfizetése. Érdemes lenne azonban a szolgáltatónak levelet írni és abban indoklást kérni arra, hogy mire alapozza a plusz díj megfizetését. Ha számodra nem megfelelő választ kapsz kártérítési igényedet Békéltető Testület vagy bíróság előtt érvényesítheted.

Felhasznált jogszabályok:

  • visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004/EK rendelet

  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet.

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ROTFL Manó 2016.08.01. 10:38:20

Mindjárt én is előr veszek valamit.

patti79 2016.08.01. 10:41:27

A "fogyasztóvédők kontaktálásáért" újabb 2.450 Huf-ot számláznék nekik.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.08.01. 10:54:56

A Wizz nem az engedékenységéről híres, de ez esetben teljesen rendben van, amit csináltak. Az, hogy az utas előre lefoglalta a jegyét is, meg a szállását is, az tény, de az olcsó árért cserében vállalta a kockázatot. Van flex jegy, meg flex foglalás, csak hát az nem 10 euró.

lakit 2016.08.01. 11:55:02

@Csokis: A flex itt miben segített volna?

ROTFL Manó 2016.08.01. 12:23:43

Jóóóvan Hilda, buksisimi, látom kijavítottad az elgépelt címet.

É2I 2016.08.01. 13:02:07

Ebből se lesz Edei magasság. Sajnos szimpla így járás esete.
Csak ilyenkor gondolkozik el ez ember, hogy mi a fészkes fene értelme van előre lefoglalni valamit is, ha a szolgáltató részéréről max a bekerülés értéke fizetendő vissza, az igénybevevő meg annyit nyer, hogy lesz helye, majd, x nap múlva.
Egy nagyobb kompenzáció azért a vevő részére is megnyugtatóbb lenne. No meg a szolgáltató részéről is átgondolandó, ha pl. másfélszeres visszatérítést kellene fizetniük ilyen változások miatt. Nincs arányban a vevőnek okozott gond -nem, nem csak kellemetlenség-, ha erre alapoz, szervez bármit is.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.01. 13:12:58

@É2I: a blog dilettans vezetes es az azt eredmenyezo totalis elerdektelenedes miatt be(s)zart!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.08.01. 13:16:05

@lakit: Ha a szállásfoglalása flex, akkor töröltethettte volna azt az egy napot.

megamen1 2016.08.01. 14:29:43

a pre-paid szállásokkal az a nagy baj, hogy a wizz vouchert még a team leader sem tudja elintézni.
csak a tom loader.

HereGuru 2016.08.01. 14:41:19

Én is két méteres vagyok, de még a kispolskiba is beférek. Hogy is van ez?

megamen1 2016.08.01. 14:53:30

én ugyan nem vagyok két méter magas, de olyan hihetetlenül szélesek a vállaim, hogy egy egész sort le kell foglalnom, ha repülővel utazom. de nem baj, mert a légitársaságok nekem fizetnek azért, hogy csak velük utazzak, annyira különleges és szupervócser meg tímléder vagyok.

1gazsagos 2016.08.01. 14:53:43

Ajjaj

@API bőrtok kartszmentes eladó: amíg én itt vagyok addig a blog se érdektelen

Manyecska. 2016.08.01. 15:02:26

@megamen: engem meg Szenillának hív a párom bammeg :D nem csíkos vagyok hanem hülye....

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.01. 15:05:31

Az arcomra erositettem a bulvarszivattyut, de ugyanugy vizes lett a szemem, nemmellesleg a szamban is lotyogott a viz!! Anyam nem akar visszacserelni, mondvan, teglafejem van. Kernem a GVTI altali orok megbekelest, testuletileg enter.
@megamen: ebben csak a toldalekok, ragok es kotoszavak voltak magyarok please translate.

The Crazy One 3om 2016.08.01. 15:07:09

így kicsúfolni egy világfájdalmába majd belepusztuló károsultat :DDDDDDDDDD

Manyecska. 2016.08.01. 15:17:22

@API bőrtok kartszmentes eladó: a párom meg elment betonozni amiről komplett fényképalbum készült a szenvedései fázisait óráról órára megörökítve asszem a végén már a búvárszivattyú alatt feküdt..közben valamelyik pajkos keresztgyerek befestette a haját is hogy teljes legyen a kép..f.szom dolgozzon ezeknek :P :ON :D

Manyecska. 2016.08.01. 15:42:13

@API bőrtok kartszmentes eladó: a sötétszőke haj kék szemmel sokkal jobb mint a kék haj kékszemmel off :d

Dezsike 2016.08.01. 15:46:20

Jól meg kéne vágni törvényi szinten a jogaikat nem csak a légitársaságoknak, hanem a vasút- és buszosokénak is. Pl. ha egyszer eladtak egy jegyet egy adott járatra akkor azt már nem variálhatják, a poszt is jó példa erre, de a MÁV is, amikor az indulás előtt 10 perccel személyvonattá nyilvánított egy IC-t, persze kompenzáció nuku, csak egy fecni, hogy a vonat késett - természetesen vizsgán hiába lobogtattuk, nem vették figyelembe. Akkor megmondtuk, hogy ha emiatt nem sikerül bepereljük a MÁVot, de megúszták, mert a malőr ellenére sikerült.

megamen1 2016.08.01. 15:55:10

@Dezsike: kemény vagy dezsike, így kell ezt csinálni!!
húúúú appám, hát naggygygygyyon nem szerettem volna a máv helyében lenni, amikor azon izgult az egész társaság, hogy sikerül-e a vizsi. baszki, még szerencse, hogy nem öngyilkolta meg magát valaki a nagy feszűccségbe.

Vágyak Világa · http://www.vagyakvilag.info 2016.08.02. 00:40:35

A Wizz mindig is gagyi volt. Most már legalább drága is.

jjoey 2016.08.02. 00:53:39

Nyaggasd őket, még 14ben késtek 3 órát, nuku infó, szolgáltatás, lesöprés majd az eset után kb 6 hónappal jött a levél, hogyakkor utalnának xxx€-t, miért, sose derült ki, de a pénz megjött. elköltöttem más légitársaságnál :)
amúgy meg a nagyok is tudnak bunkók lenni, ami csak erősíti az olcsójanik ilyen hozzáállását.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.02. 01:19:41

Kedves Krisztina!

A szállással, az ülőhely foglalással buktál összesen 30.000 forintot. Rendben, most kérdezzem meg, hogy korábban mennyit takarítottál meg (és később mennyit tervezel megtakarítani) azzal, hogy szállásnál, transzfernél, utazásnál, stb. mindenhol olyan céget választasz ahol a lehető legtöbb kockázatot te magad viseled, és nem épül bele fix költségként a jegy árába?

Kérdezzem meg, ha te nem akarsz azért fizetni, hogy mást bőkezűbben kompenzáljanak, ezt az üzleti modellt preferálod, akkor te miért is lennél olyan különleges, hogy neked kivételesen több jár?

A jegy, a szállás, stb. ezért olcsó. Ha a megtakarított pénz egy részét elrakod a hasonló váratlan költségekre, és eljutunk oda, hogy akár meg is tudd hosszabbítani a nyaralást, stb. akkor egy ilyenre azt lehet mondani, "kalandosra sikerült", de nem baj, mert felnőtt emberként, felelősen döntöttél.

tomfree 2016.08.02. 06:42:50

@Válasszunk: Nem kell prepaid szallast valasztani. Azon is sporolt a poszter. Ez egyeni kockazatvallalas a sporolasert. Most nem jott be.

2016.08.02. 07:54:26

@Válasszunk: Ne erőlködj, úgyse érti. Csak annyit lát, hogy olcsóbb. Téged kiröhög, amikor a drágább járattal utazol, aztán meg sír, amikor megszívta az olcsójánoskodást.
De majd szép lassan megtanulják az idióták a tanulópénz fogalmát és azt, hogy hülyének lenni drága mulatság. (Ja, dehogy tanulják, hiszen hülyék.)

2016.08.02. 08:08:26

Ahogy előttem már többen is említették: Fapados jegyhez nem foglalunk hónapokra előre vissza nem térítendő szállást. Vagy az utolsó napokban foglaljuk le vagy lemondható szállást foglalunk. Ez egy utazási szabály. Van aki a saját kárán tanulja meg, az okosabbja más kárán. Krisztina a saját kárán tanulta meg, ne legyél te is Krisztina :)!

M_R 2016.08.02. 08:16:43

Diszkont (fapados) légitársasággal repülni és februárban lefoglalni és kifizetni egy július végi/augusztusi szállást nem igazán praktikus...Minimum érdemes "módosítási opcióval" foglalni a szállást - a legtöbb szállás esetén ha előtte 1 hónappal módosítod a foglalást, ilyenkor nem vagy alig számolnak fel díjat..

Másik: mi van ha júliusban megbetegedsz? Akkor ugrik a repjegy/szállás teljes összege...

jog-ász 2016.08.02. 09:19:57

bookingon foglalt normálisabb szálloda nem kér előre pénzt, és lehet választani opcióként, hogy egy nappal előtte is le lehet mondani, max egy éjszaka árát bukom

katmanocs 2016.08.02. 09:31:06

Rengeteget foglalok a booking-on. Sosem foglaltam még nem visszatérítőset. Olyan volt hogy indulás előtt 1-2 nappal még ránéztem és láttam hogy olcsóbban van nem visszatérítős és lecsaptam rá, de nem hónapokkal előtte... főleg nem fapados jegyhez.
Egyszer én is megszívtam a booking-on azzal hogy nem létező apartmant foglaltam de nagyon szép kártérítést fizettek érte..azóta nagyon figyelek hogy legyenen valós értékelések. De ha booking-on foglalok utána többször ránézek még indulás előtt - van hogy fél árban adják utolsó héten, de olyan is hogy dupla, most pl Szardínián kétszer annyiba kerül ugyanaz a szoba amit én lefoglaltam pár hónapja. Körül kell nézni alaposan - és igen, így is becsúszhat valami probléma, de ahogyan többen megfogalmazták ez benne van a pakliban!

Tsteinar 2016.08.02. 10:28:58

Nem kell Wizzair és a hasonló csóró járatokkal menni.

zuulululu 2016.08.02. 16:44:53

ad1, en meg olyan szallast nem lattam ahol honapokkal elore nem lehet lemondani
ad2, minek kell akkorara noni, aztan megy a rinya hogy kover vagyok nekem 2 szek jar, magas vagyok nem ferek el, tobb kaja kell, stb. Valassz masik part :D

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.02. 19:11:27

@Ylim: Nem az a baj, hogy olcsóbb járattal megy. Az a baj, hogy nem számol a kockázattal, nem képez tartalékot, nincs B terv.

Sokszor azt lehet mondani, egy napos családi programnál sokszor nincs érdemi árkülönbség a buli, a plázázás és a külföldi városnézés között. Ha a kockázatot is ismered, a jegy átpakolásának lehetőségével is kalkulálsz, akkor azt ne mond, hogy sok utazás nem jó program?

Más kérdés, hogy a városnézés kapcsán sokan érthetetlen módon elmennek a legrosszabb helyre, a legrosszabb fapadossal is, mert az külföld, meg repülés. A WizzAir és a Ryanair pedig azt mondja, azért szívhatsz, mert ez a szolgáltatás nem is akar több, jobb, kényelmesebb lenni, mint a MÁV vagy a Volán legrosszabb járata. Nem a 10 eurós akciós jeggyel kell a gazdag nagypályást játszani, és utána telesírni a világot, hogy mennyire nem megértők. És igen, ha a családban ne adj isten baleset ér valakit, beteg lesz, vagy munka az oka, hogy hirtelen haza kell jönni, akkor az a Wizz fix áraival egy vagyon. Akkor lehet elindulni Wizzel, ha ezt a tartalékot kigazdálkodod.

Tudok olyat aki megjárta. Következő évre már nem volt neki büdös az, hogy Magyarországon belül legyen mindenhova városnézés. Egy évre úgy döntött, vesz MÁV Start VIP kártyát a sok Wizzes szopás helyett. És azt látja, hogy igen van baj a MÁVval, de ennyi a kinti transzferrel, a Wizzairrel, stb. is volt, sőt még több is. Amikor viszont az ingyenes helyjegyet foglalja a MÁV az ingyen van, és többnyire olyan helyre amilyet kér. Nincs ketrec az állomáson. Nem az van, hogy késés esetén állj kint egy órát a karámban. Ahol vársz ott tudsz kaját is vinni. Nem korlátozzák mit viszel fel.

Borul a terv nem feltétlenül baj miatt, csak megláttál valamit, másik városban van érdekes program? Amíg a vasúttól elérhető távolságban van (ugye Wizzel sem mész a reptérről nagyon messzire, vagy ha igen ott brutális a földi szakasz ára) addig ez sokszor nem gond.

A MÁV legrosszabb átszállási feltételeinél kell annyit várni, mint amennyit egy fapados utas repülővel éppen csak bevállal, mert az már túl szűk.

Amikor van valami olyan hely, ahol egy idegen országban sok mindent meg akarsz nézni, arra pedig lehet az egy hetes nyaralást is szervezni. Nem a legrosszabb fillérbaszó módon foglalva a jegyet. Van ahova ilyenkor tényleg repülővel jobb menni. És van ahova vonattal. Mert lehet, hogy a vonat 10+ óra... Csak tudod mi a baj?

A fapadoshoz hajnalban felkelsz, sorban állsz, stb. kiérsz kora délelőttre. Bebumlizol a városba, már 11 óra. Ezért alig aludtál, fáradt vagy.

Az EuroNight vonat hálókocsijából reggel kikászálódsz az ágyból kipihenten, megkapod a reggelit, és a pályaudvar a városban van. És mibe, hogy 9 előtt elkezded a városnézést? :)

Tudod mit mond erre a Wizz? Hogy ők nem a hálókocsinak, még nem is a fekvőhelyes kocsinak, a konkurense, az ülőkocsi is sok helyet ad a csomagnak, a lábadnak. Ők a legolcsóbb diszkont busz versenytársai. Olcsóbbak, nyeld le. Mélyen a vasút alá pozicionálják a szolgáltatás minőségét, ezért olyan a bádogbódé, a beszállítás is, és pont úgy hagynak szarban gond esetén, mint az Orangeways. A székenkénti önköltség alatti akciós jegyért (még mindig kevesebbet buknak rajta, mintha nincs rá vevő) nem fér bele az sem, hogy normál díjas számon foglalkozzanak veled. Ebben pedig nem lehet egy gép utasai között különbséget tenni, így a drága jegyet vett ember is szopik.

Ha te azt keresed ami régen volt a repülés, ahol a segged is kinyalják, alkalmazkodnak hozzád, viríthatsz, hogy te milyen kényelemben utazol, akkor ott vannak a hagyományos légitársaságok, és jó eséllyel nem Economy jegyet veszel. Az annyiba kerül, de ott már el is várhatod érte, hogy azt kapd.

Dezsike 2016.08.02. 19:52:59

@megamen: A BKV lesz a következő... A párom alatt lerobbant a busz miközben magánórára tartott, emiatt úgy elkésett mint annak a rendje, semmi idő nem maradt de a tanár ki akarja fizettetni az elmaradt órát. Ez még túl kevés ahhoz hogy pereljünk (a bebukott félév-->300ezer már elég nagy tétel lett volna a MÁVnak), de számolom, ennyivel kevesebb jegyet veszek.

Kánikula 2016.08.02. 21:23:13

"Könnyen így járhat ön is, ha előre vesz repülőjegyet"

Repülőjegyet csak előre lehet venni utólag már nem. Zseniális cím.

Csak a szállást kellet volna valami jobb opcióval foglalni. Nyilván mikor foglaltad a jegyet és a szállást akkor mérlegelted a kockázatot, ha valami közbejön akkor mi lesz, mivel egyiket sem fogják visszatéríteni. Most ez így jött ki legközelebb, majd jobb lesz.

Répázó 2016.08.02. 23:19:38

"Kértem, hogy hívjon fel minket egy Team Leader, vagy valaki, aki döntést hozhat, de ez sem lehetséges." Ha már magyar a mondat akkor nem lehetne csoport vezető? Az ilyentől agyf@szt tudok kapni.

Magica 2016.08.03. 13:09:01

3 evig dolgoztam a repteren. Ha egy mod van ra, Wizzel soha. Mi most rakenyszerulunk, 31-en utazunk Sziciliaba, es azert az egyert nem Alitaliaval megyunk, mert ok 45 percet hagynak a csatlakozasra Romaban, ami az Alitalia ismereteben finoman szolva is edeskeves, mert altalaban tortenik valami, es a zsir uj checkineseket imadjak szadizni az Alitaliaval. Igy meg van 5 orank, 1re ott a Wizz Romaban FCO-n, es a Ryan este 6kor indul tovabb Palermoba. Meg ha be is kesik a jarat, akkor is van idonk kenyelmesen. Jollehet, egy fapad utazast nem fel evvel elotte kell lefoglalni, ok nem vallalnak semmilyen felelosseget, es epp ezert olyan olcso. Sot, megkockaztatom, hogy fapaddal csak a nepszeru es zsufolt utvonalakon erdemes menni, mert azon altalaban nem valtoztatnak. Pl. Adott esetben egy BUD-FCO-n. Malmo mar neccesebb, a Ryanair pl 2 eve egyik naprol a masikra szuntette meg a finn jaratat. Fapaddal ha 2 honappal utazas elott veszed meg, meg az se biztos, olyan 31 nappal elotte kell megvenni, mert 30 nappal jaratindulas elott epitik fel a jaratot, az mar 99%, hogy ugy marad ha mar be tudsz ra checkolni.
BTW: Nem ertem a sok posztot arrol, hogy jaj de nehez a check-in. Es most mint utas mondom, nem ex kollega. Soha eletemben nem utaztam egyik fapadossal sem ezelott, meg a weblapjukat sem neztem meg, a repterrol meg egesz mashogy nez ki a checkin rendszer mint innen kintrol ugye.... viszont 3 perc alatt be lehet csekkolni mindkettore. Tenyleg annyi volt. Kicsit elgondolkoztam, h azok akik itt nyavognak olvasni nem tudnak, vagy funkcionalis analfabetak....? :D

SKY 2016.08.03. 13:31:38

Én meg 7 éve Wizzel utazok! Oszt?
Sokszor késik, ma már minden "extra" feláras, ingyen elérhetetlenek és elintézhetetlenek a dolgok. DE! Ócsó baszki, azt mikor négyszer megyek haza egy évben, (meg vissza is jövök) akkor könnyen recseg itt nekem a sok pokémonhuszár, hogy szar-fos-tré az egész, meg soha-soha Wizz.

Menni kell Ryanair-al, mer az oszt fasza! Meg British Airways-el, amire annyi egy jegy csak oda, mint a Wizznél két retúr.

szcsongor 2016.08.08. 16:08:24

@SKY: Erről van szó. Kinek mire van igénye. Én inkább eliszom, eleszem, elszórakozom a megspórolt pénzt a célállomáson, de nem fogok két-háromszoros összeget kiadni egy másik társaságnak, csak mert az ad egy csokit is, miközben elvisz A-ból B-be. Pláne soha nem fogok fizetni százezres business vagy first class jegyért, hosszú távú járaton is inkább "nyomorgok" 8-10-14 órát, cserében a különbözetből kijön egy heti szállás, vagy inkább megyek egy csillaggal menőbb hotelbe...
süti beállítások módosítása