Tékozló Homár

A T-Home előfizető, aki 5 hónapja vár az automatikus kötbérszámítás elindítsára

2016.10.12. 15:30 | Homár Hilda | 38 komment

telekom-logo.jpg

Már a hiba kiküszöbölése se ment egyszerűen, ez az automatikusnak mondott kötbérszámolás meg csak nem akar elindulni.

Kedves Tékozló Homár,

Mindig csak lelkes olvasótok voltam, nem gondoltam, hogy egyszer én is megosztom itt rossz tapasztalatomat végső elkeseredésemben.

2016.04 végén új szerződést kötöttem a T-Home-al, mivel az Invitel-nél lejárt a hűségidőm és jobbnak találtam a feltételeket. A legfőbb indok a váltásra a visszanézhető TV adás és az archív TV szolgáltatás volt. (később megtudtam, hogy a címemen ezt már az Invitel is tudta volna, de aláírtam az új szerződést, nem volt mit tenni).

Már az első nap akadályba ütköztem: Megnyomtam a "pause" gombot, mire a rendszer közli: nem alkalmas a set top box a felvételre.

Telefon, érdeklődés. Tájékoztattak, hogy ahhoz másfajta box kell, hogy az IPTV és az Archív TV (az egyes adások enélkül műsoronként 50 Ft-ért nézhetőek, mígy az Archív szolgáltatás 490 Ft, korlátlan visszanézésre 3 napig) szolgáltatást igénybe tudjam venni (ha tudtam volna, de senki nem tájékoztatott). Mindegy, igény leadva, két nap múlva jön a futár, a mostanit felveszi, hozza az új box-ot. Boldogan helyezem üzembe....a műsor már megállítható, az Archív TV szolgáltatás továbbra sem működik, csak 50 Ft-ért nézhetném (minden nap visszanézem minimum egy kedvenc műsorom, az ugye egy hónapban minimum 1500 Ft lenne, az Archiv szolgáltatás háromszorosa) . Ismételt telefon: Amíg a másik box nem érkezik be, nem aktív a szolgáltatás.

Eltelt 1-2 nap, semmi. Érdeklődök, a box beérkezett, nem értik, hibajegyet nyitnak 2016.05.02-án. És ekkor kezdődött az igazi kalandom.

Másnap kaptam egy sms-t, hogy a hibát megtalálták, a hibajegyet lezárják. Ellenőrzöm: továbbra is az 50 Ft-os opció él. Telefon. A hibajegyet visszanyitják, biztosítanak, hogy nem kezdődik újra a 72 óra.

Ezt követően, ők nem kerestek engem. Én annál inkább őket. Számtalan telefon, email - ez utóbbiból az első 2016.05.23-án, amikor is, tekintettel arra, hogy egyáltalán nem keresnek, a hibát nem oldják meg, érdeklődtem, hogyan mondhatnám fel kötbérmentesen a szerződésemet. Válasz 31-én érkezett, tájékoztatnak, hogy elnézésemet kérik az elhúzódó megoldás miatt, addig is, ha kölcsönzök azt a számlámon jóváírják, továbbá 500 Ft-ot a Júniusi számlámban. És, hogy az elhúzódó hibaelhárítás miatt szíves elnézésemet kérik. A hiba elhárítását követően automatikus kötbér számítás indul, melynek mértékéről tájékoztatnak.

Na és akkor ezek után én telefonálgattam, írtam, érdemben választ nem kaptam, mikor is Július elején megadta magát a box és kiküldtek helyszínre egy szerelőt, aki azt kicserélte, és lám, működött az Archív TV, vagyis 2 és fél hónapig senkinek nem jutott eszébe, hogy ez lehet a probléma.

A kötbérről nem kaptam tájékoztatást, így 07. 22-én ismét megkerestem őket e-mailben, kértem az erre vonatkozó tájékoztatást. Választ postán levélben kaptam, hogy a kötbér számítása folyamatban, türelmemet kérik.

Aztán megint semmi....Lassan feladtam és meg is feledkeztem róla,(bár 10.04-én érdeklődtem emailben, de már inkább csak megszokásból, mert válaszra nem számítottam, ahogy nem is kaptam) majd a szeptemberi számlákat kezdtem nem érteni. Kaptam egy 10.780 Ft-os csekket, amit be is fizettem majd egy 1 Ft-osat, majd egy 9.000 körülit, teljesen üres kísérőlappal, ezért ma (10.11-én, 5 hónappal a hibajegy nyitása 3 hónappal a 07.14-i megoldása és lezárása után) felhívtam őket és miután a számla kérdést tisztáztuk rákérdeztem a kötbérre. Kiderült, hogy azt ők még nem számoltak, nyitnak egy reklamációt, félve kérdeztem meg, hogy akkor most kezdődik a 30 nap elölről? Naná, legközelebb November közepén számíthatok tájékoztatásra, ami a hibajegy nyitásától számítva már fél év.

Az biztos, hogy az Invitel-el ilyen problémám nem volt és nagyon várom, hogy lejárjon a hűségidőm és megszabaduljak a szolgáltatótól.

Üdvözlettel,

Egy lelkes olvasó, ki immáron panaszkodó is

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 3om 2016.10.12. 15:46:31

ó, kötbér. Megállapítanak a képlet alapján majd kilencvenkét forintot. Arról lesz külön poszt, vagy a homár power keretében fogjuk tárgyalni?

Tehetséges ugandai buzi 2016.10.12. 16:21:54

Régen volt egy jópofa találmány, amit úgy hívtak: VHS videómagnó

Problem solved, jöhet az új post.

Terézágyú 2016.10.12. 16:28:26

@Tehetséges ugandai buzi:
"Régen volt egy jópofa találmány, amit úgy hívtak: VHS videómagnó"
Azért kemény pénzeket kellett kipengetni :)

Most is lehet venni gondolom olyan saját(!) boxot, amivel fel is veheti a pószter a natgeó műsorait...

ptspts 2016.10.12. 17:25:52

@Tehetséges ugandai buzi:

> Problem solved

Kérlek, részletezd, hogy a régen volt VHS videómagnó a posztoló mely problémájának megoldásában segít és hogyan.

Terézágyú 2016.10.12. 17:30:08

@ptspts:
"Kérlek, részletezd, hogy a régen volt VHS videómagnó a posztoló mely problémájának megoldásában segít és hogyan."

a videómagnó kifizeti neki a kötbért!

ja nem, hanem azzal fel lehet venni műsorokat, aztán meg lehet nézni soxor, meg lehet állítani stb.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 17:36:31

Árulja már el valaki a pószternek, honnan lehet letölteni a jóbarátokközt legutolsó epizódjait!

Terézágyú 2016.10.12. 17:40:48

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
oan rosszmájú vagy.

tessék visszanézni, hogy én milyen műsorokat feltételeztem a pószterről :)

The Crazy One 3om 2016.10.12. 17:50:24

Akkor én is beszállok a licitbe: a Vacsoracsata összes epizódja fenn van a jútubon, a Bogyó és Babóca dettó. Minden másra ott az ennkór.

Én nem tudom, de valahogy eddig visszatekerés nélkül. Gyerekként sokat néztem a tévét: volt vagy kettő, a szüleim vegyes házasságából adódóan egy teszla és egy videoton. Ha nyafogtam, rögtön kaptam két máriás pofont és elégedetten néztem tovább...

Terézágyú 2016.10.12. 17:53:02

@The Crazy One 3om:
"Ha nyafogtam, rögtön kaptam két máriás pofont és elégedetten néztem tovább..."

Nekünk is így kéne tennünk veled...??

The Crazy One 3om 2016.10.12. 17:58:15

@Terézágyú: nézd, egyszer biztos megjavulok. Kivéve, ha nem.

CID.. 2016.10.12. 17:58:57

@Terézágyú: Na segítek, az Archív tévének pont az a lényege, hogy meg tudod nézni, a fel nem vett műsort vagy pölö a felvétel opcióval rögzìteni tudod a műsort amikor éppen a másik csatornát nézed. Vidinyómagnóval ez nem annyira menne;)

Szerintem egy kicsit elbeszéltek a hibaelhárítási kötbér, meg a szersződés felmondásának kötbére között. Azért segítek a poszternek, a telepítési díj ( kb 30000 ft)+ plusz a határozott idejű szerződésre kapott kedvezmény a lemondás napjáig ( havi 4-5 ezer froncsi).

FDToth 2016.10.12. 18:24:27

Nem kell befizetni a havi szamlat, vagy csak kevesebbet, erre a gyakorlat szerint jobban reagalnak ;)

bl4ze 2016.10.12. 19:39:02

Maradtál volna az Invitelnél, utána kellett volna jobban nézni, ha Ők is tudják a szolgáltatást kár volt váltani a T(r)é-re.... :(

vizsla_barat 2016.10.12. 21:13:01

@CID..: miert ne lehetne mas csatornat rogziteni mint amit nezel? Meg a digitalis korszak elott is meg tudtam oldani. Ha jol remlik a kabeltv jott az antenna csatlatkozon mig a video be volt kotve a scart-ra plusz abba is belement a kabeltv csatlakozoja. Igy lehetett vele barmelyik "csatornat" felvenni mig a tv-n lehetett nezni barmelyiket.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 21:41:16

@vizsla_barat: Mert a kábeltévé sávszélessége többszáz megabit, míg a sodrott érpáré 15 megabit. És HD adást akar rajta nézni.

vizsla_barat 2016.10.12. 21:48:45

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: nehez elhinni hogy a mai technologiaval a set top boxbol nem lehet valamifele extra jelet kivinni egy VHS-hez. Amugy a te-vo hogy mukodik?

nemma 2016.10.12. 22:36:19

"Mert a kábeltévé sávszélessége többszáz megabit, míg a sodrott érpáré 15 megabit."

Hát nem...talán 15 éve volt 15Mbit, ma már 100Mbit a szabvány maximális átviteli sebesség.

nemma 2016.10.12. 22:43:17

@nemma: Vagyis már össze-vissza írok:
A hagyományos koaxé (kábeltévé) 100Mbit, a "sodrott érpár" alatt a sima mezei rézkábelt érted?

gabors 2016.10.12. 23:01:47

@vizsla_barat: na igen de ehhez kellet kb ket kulonbozo taviranyito meg elore programozni a VCR-t meg hasonlok (nekem meg mindig van egy mukdod VHS/DVD lejatszom de mar nincs a kabeltv-re kotve csak egy regi TV-re de kb 2-3 eve hasznaltam utoljara azota a kornyeken mar nincs Videoteka ....)

gabors 2016.10.12. 23:12:07

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: " míg a sodrott érpáré 15 megabit."

azert nem ilyen egyszeru mert tavolsag is belejatszik es nem is keveset ezert is volt hogy ha "tul" messze voltal a DSL nem ment egy CAT5 amiben szabvany szerint 2 erpar van kb 100m-ig tud (vagy 100ft ???) 100Mbs elmeleti sebesseget mindket iranyba a 1Gbs-hez mar kell CAT6 ahol mar 4 erpar dolgozik..... emelett a "sodras" is mas mint a "regi" telefonos DSL kabelnel ...

csak mondom !!!!

mar regen nem foglalkoztam ilyennel de 10 eve viszont igen sokat....

The Crazy One 3om 2016.10.13. 06:36:37

Ejjj, de fáradtan indul ez a reggel....

Terézágyú 2016.10.13. 07:27:47

@CID..:
ÉN? ÉN vetettem fel a videómagnós dolgot????????????????????????????????????

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 07:33:02

@gabors: Éppen most védtelek meg itt a Homáron, hogy nem vagy egy nagyarcú fasz.

Igen, az ethernetben is sodrott érpárok vannak, és az 100 Mbps, de csak 180 m. Itt nem lokális hálózatról, hanem távolsági internet kapcsolatról beszélünk, a kilométeres nagyságrendben.

Rohadt mindegy, hogy 5 vagy 25 Mbps, lényeg, hogy egy HD adást lehet jellemzően keresztülnyomni rajta, nem száz analóg adást, mint a kábeltévén.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 07:36:22

@nemma: A csavart, vagy más néven sodrott érpár (Unshielded Twisted Pair = UTP) két szigetelt, egymásra spirálisan felcsavart rézvezeték. A csavarás a két ér egymásra hatását küszöböli ki, jelkisugárzás nem lép fel. Általában több csavart érpárt fognak össze közös védõburkolatban. Pontosan a sodrás biztosítja, hogy a szomszédos vezeték-párok jelei ne hassanak egymásra (ne legyen interferencia).

CID.. 2016.10.13. 08:14:55

@vizsla_barat: azért ez egy IPTV-nél picit bonyolultabb, a régi analógot annyi tv-n nézted amennyin akartad, iptv esetén amennyi beltérid van, de max. 3. Alapvetően nem tudod csak azt a csatornát nézni amit beállítasz a beltérin, nem jön ki a dobozból az összes csatorna, mint anno a kábel esetén. Próbálj meg a telekomnál 4 beltérivel iptv-t rendelni, csak úgy adnak ha két szerződést kötsz.

Manyecska. 2016.10.13. 09:29:40

@The Crazy One 3om: az előző topikban nem :D OFF
A videómagnó jó dolog @vizsla_barat: akkor én marha ügyes vagyok mert a 15 éves tévéjátékot sikerült rákötnöm a tévére igaz előtte mindent kihúztam belőle..

EurósParaszt Lite 2016.10.13. 13:08:54

Mihez érdmes hozzászólni?

babbaba 2016.10.13. 13:37:20

A Telekomot a múltja miatt egyébként is utáljuk. Amit műveltek a rendszerváltás előtt és kicsivel utánna soha nem lesz képes jóvátenni. Pusztuljon, mint a Népszabadság!

I_Isti 2016.10.13. 16:09:35

@babbaba: kb a GDP 8-10%-át állítja elő, de biztos igazad van!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 16:21:07

@I_Isti: Ehehehehehe. Monopóliuma van. Bárki más is elő tudná látani, és nem kellene ilyen etikátlanul működnie.

Mennyit késett a Bubi? Fél évet? Annak a szoftverét is ezek az impotensek írták. Volt itt a Homáron is, nem lehet bérletet újítani. Pancserek.

gabors 2016.10.13. 16:58:16

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: szerintem egyetertunk csak kicsit pontosabb lehettel volna hogy milyen "sodrott érpáré"-rol is volt szo .... mert a regi telefonos is sodrott erpar meg ami a mai sokkal modernebb CAT6-ban van megsem ugyanaz ...

a sodras ha jol emlekszem nem csak a kisugarzas hanem pont a zajok (electric es magnetic) kikuszobolesere talaltak ki. Es voltak kulonbozo sodrasok meterenkent fuggoen attol hogy milyen jelet kellett eppen atvinni, vagyis milyen savszelessegre is mereteztek @I_Isti: erre gondolt :-)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 17:15:10

@gabors: "nem csak a kisugarzas hanem pont a zajok (electric es magnetic) kikuszobolesere talaltak ki."

Igen, kisugárzás, besugárzás, nyilván szimmetrikus, bár annyit értek az áramhoz, mint tehén a kéménysepréshez.

Azt gondolod, hogy Shannon ama a tételére gondolt, ami a zajos csatorna átviteli kapacitásáról szól? Nem tudhatom. Mert Shannon MEGALAPOZTA az információelméletet - lásd még zöldmezős beruházás -, és ahhoz nem egy tétel kellett. A tételeit később más matematikusok, Kolmogorov, Fagyejev, Hincsin, stb. bizonyították.

szsuzsanna 2016.10.14. 10:04:21

Sok évvel ezelőtt a UPC "megtanított", hogy, SOHA, SENKIVEL, semmilyen "hűségidős" átb@szást ne kössünk...

Komojtalan 2016.10.14. 17:44:45

@CID..: Szerintem egymás szidása közben elnéztétek a dátumot. VHS magnó? Van kettő a szekrényben 10 éve. Most a legolcsóbb felvevős blu ray 18k, gondolom 20-25k -ért már értelmeset is lehet venni. A hülye amerikaiak nincsenek ránk tekintettel és 2.30 -kor kezdődik hétfőn, csütörtökön a NFL meccs. Bblu ray beállít, felveszi, én másnap megnézem, letörlöm. Lehet a Digi elbasz valamit, de ha kettő műsort akarok nézni, egyiket felveszi, másikat nézem, sőt egyszer 2 műsort vettem fel egyszerre, a harmadikat néztem ...

CID.. 2016.10.15. 14:56:50

@Komojtalan:
Senki nem szidott senkit, szerintem. A Diginek nem IPTV szolgáltatása van, kíváncsi lennék, egy IPTV beltérin, de akár DVB-t, DBV-C, hogy tudod beállítani, hogy mást vegyen fel, mint amit nézel, ha alszol és nem nézed az ok?
süti beállítások módosítása