Tékozló Homár

Mást látott a TMX, mint a független szerviz

2016.10.14. 12:02 | Homár Hilda | 48 komment

screenshot_2016-10-14_11_50_00.png

A fenti képeken a TMX azt mutatja szakvéleménye mellékleteként, hogy olvasónk telefonja teljes joggal nem működik, mert el-vagy beázott. A csavar a dologban az, hogy olvasónk és egy a már döglött telefont szemrevételező másik szerviz szerint az indikátorok nem voltak elszíneződve. Kíváncsian várjuk a sztori Békéltetős végét.

Sziasztok!

A BestByte Allee-ban található üzletében vásároltam a készüléket Júniusban. Szeptember 7-én egy rendezvényen voltam, a telefon egész éjjel a zsebemben volt. Másnap reggel a készüléket nem lehetett
bekapcsolni, majd délután bekapcsolt, de tölteni nem lehetett, majd természetesen teljesen lemerült. Beázás tüneteit produkálta, de a készülék nem lett eláztatva.

Utánaolvasva a Huawei szerviznek, láttam hogy csak átvevőpontokon lehet a szervizbe beküldeni a készüléket, amiből gondoltam, hogy hosszabb időt vehet igénybe a javítása. Emiatt felkerestem egy független szervizt, ahol szemrevételezték a telefont, ellenőrizték az indikátorokat, amelyek nem voltak elszíneződve, és javasolták, hogy küldjem el garanciális javításra.

Mivel a BestByte-nál azt mondták, hogy gyorsabb ha közvetlenül én küldöm be, nem pedig rajtuk keresztül, így is tettem.
- A készüléket 09.10-én küldtem el, a szerviz 09.11-én megkapta.
- 09.16-án érdeklődtem a Huawei ügyfélszolgálatnál a készülék állapota után, és ők informáltak, hogy a készülék a szerviz térítéses javítás árajánlatának elfogadására vár, és a szerviz már keresett engem (ami nem történt meg). Még aznap írtam a szerviznek, hogy keressenek, adataimat elküldtem (TMX szerviz, telefonon nem elérhetők).
- 09.19-én jelzett a szerviz, hogy keresni fognak újra.
- 09.22-én jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy a szerviz még mindig nem lépett kapcsolatba velem
- 09.24-én a szerviz megküldte a szakvéleményt, amelyen 09.13-ai dátum szerepelt és hogy a készülék garanciában nem javítható ismeretlen eredetű anyag befolyása miatt.
- 09.24-én jeleztem, hogy nem értek egyet vele, és tettem fel pár kérdést, az indikátorokkal kapcsolatban.
- 09.26-án válaszolt a szerviz egy sablon üzenettel, a kérdéseimre nem kaptam választ.
- 09.27-én válaszoltam a szerviznek, ahol jeleztem, hogy kérdéseimre nem kaptam választ, és újfent feltettem kérdéseket a meghibásodással kapcsolatban (ügyfélszolgálatot CC-re tettem).
- 09.28-án a szerviz lezárta a munkalapot, az ügyfélszolgálattól meg jött egy automatikus üzenet, hogy a levelemet továbbították az illetékes ügyosztálynak.
- 09.29-én postára adta a készüléket a szerviz.
- 09.30-án átvettem a készüléket javítás nélkül, 09.27-én küldött levelemre nem kaptam választ.
- aznap bementem a BestByte-ba, ahol közölték, hogy én a szervizzel állok jogviszonyba, és elhatárolódtak az esettől, azt mondták hogy forduljak Békéltetőtestülethez vagy a Fogyasztóvédelemhez.
- 09.30-án ezt az összefoglalást elküldtem a Huawei ügyfélszolgálatnak, amire október 3-án kaptam szintén egy automatikus választ, hogy ügyemet továbbították az illetékes ügyosztálynak.
- 10.11.én megkaptam a Huawei ügyfélszolgálat válaszát, miszerint a hiba a készülék nem rendeltetésszerű használata miatt következett be, és garanciában nem javítható, és fordulhatok a Békéltető testület vagy a Fogyasztóvédelemhez.

A Fogyasztóvédelem azt mondta, az ilyen probléma nem tartozik az ő hatáskörükbe, tegnapi napon elküldtem az esetemet a Békéltetőtestülethez.

Az, hogy a készüléket a zsebemben hordom, nem tartom "nem rendeltetésszerű" használatnak. Ha eláztattam volna a készüléket, nyilván nem küldöm el garanciális javításra és tiltakozom a szakvéleményük ellen. A hátlapi 4 indikátor mindegyike sértetlen volt, a visszaküldött készüléken viszont már csak egy található meg.

Most a Békéltető testület visszajelzésére várok, ha van fejlemény, szívesen megírom.

Üdvözlettel:
István

UPDATE
Levelet kaptunk a Huaweitől, amiben elmesélik, ők hogyan látják az ügyet.

Tisztelt Tékozló Homár!

A Huawei Technologies Hungary Kft. alábbiakban szeretne reagálni a „Mást látott a TMX, mint a független szerviz” címmel október 14-én megjelent bejegyzésükre. Kérjük, hogy tájékoztatásunkat a poszt alatt legyenek szívesek változtatás nélkül közölni.

A szakvéleményben tett megállapításokat továbbra is fenntartjuk, a készülék folyadék okozta sérülés miatt hibásodott meg, ennek maradványai és az erre utaló korróziós nyomok az Önök által közölt képeken egyértelműen láthatók.

A szakvéleményt szeptember 24-én elküldtük az ügyfélnek, egyben jeleztük, hogy a készülék nem kezelhető garanciában, de van lehetősége árajánlatot kérni a szakszerű javítására. Az ügyfél először ezt meg is tette, árajánlatot kért a javításra, majd nem sokkal ezt követően újabb levéllel fordult a szervizhez melyben egy az interneten talált korábbi esetre hivatkozva megkérdőjelezte a szerviz szakvéleményét. A levelezést követően szeptember 28-án visszaküldésre került a készülék a jegyzőkönyvvel együtt.

Az eset kapcsán jelezni kívánjuk, hogy a szerviz a mai napig nem kapott vagy látott olyan az ügyfél által említett független szakvéleményt, amely a szakszerviz megállapításainak ellentmondana. A készülék garanciális feltételei között ugyanakkor egyértelműen szerepel, hogy a készülék megbontása nem szakszerviz által a garancia elvesztését eredményezi. Az ügyfél – az általa írt levél alapján – a készüléket a szakszervizbe adás előtt és után is megbontatta, ugyanis a szervizbe adott típusú készülék indikátorai csak a készülék megbontása esetén vizsgálhatók meg.

Amennyiben az ügyfél elfogadja árajánlatunkat, készséggel elvégezzük a készülék szakszerű javítását, illetve a hibás/sérült alkatrészek cseréjét.

Üdvözlettel:
Huawei Technologies Hungary Kft.

Így látják tanácsadóink:

Kedves István!

Felháborodásod valóban jogos, hiszen a szerviz a készülék hibájának olyan okot állapított meg, mely tudomásod szerint fel sem merülhet. 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló Kormány rendelet (http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676) alapján mobiltelefon vásárlása esetén a fogyasztót egy év kötelező jótállás illeti meg. A jótállási kötelezettség teljesítése pedig azt a vállalkozást terheli, amelytől a terméket vásároltuk. Jelen esetben tehát a javítás vagy csere iránti igény teljesítésére a BestByte köteles. Ettől függetlenül nem járt el jogszabályellenesen amikor minőségi kifogásod érvényesítése céljából közvetlenül a szervizhez irányított, ugyanis a jogszabály lehetővé teszi, hogy a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Jó tudni azonban, hogy ilyenkor is kell készíteni egy jegyzőkönyvet, vagy átvételi nyilatkozatot, melyen fel kell tüntetni a kijavításra történő átvétel időpontját, a hiba okát, és a kijavítás módját, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját. A kijavítás határidejét tekintve pedig törekedni kell arra, hogy azt 15 napon belül elvégezzék. 

Gyakran előfordul, hogy a telefon átvizsgálása során a szerviz arra az álláspontra jut, hogy a készülék hibája a nem megfelelő használat miatt keletkezett. Mivel a jogszabályok alapján a vállalkozás mentesül a jótállásból fakadó kötelezettségek alól, ha bizonyítja, hogy a készülék hibája a vásárlást követően a nem megfelelő használat miatt keletkezett, így a vállalkozások egy ilyen tartalmú állásfoglalás után annak tartalmát elfogadva el szokták utasítani a fogyasztó javítás vagy csere iránti igényét. Ez azonban nem jelenti azt, ha azzal a fogyasztó nem ért egyet, ne fordulhatna Békéltető Testülethez igénye érvényesítése iránt. Bepanaszolt vállalkozásként pedig továbbra is az eladó vállalkozást kell megjelölni, hiszen a vásárlás során köztük jött létre jogviszony. 
Esetedben, tehát azt javasoljuk, hogy mindenképpen állj ki az érdekeid érvényesítése mellett a Békéltető Testület előtt. Tekintettel arra, hogy meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező cégek kötelesek személyesen megjelenni, nagy esély van egy megegyezésre, de ha az nem is jön össze az eljáró tagok a rendelkezésre álló dokumentumok és a hatályos jogszabályok alapján jogosultak döntést hozni.  
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.14. 12:13:25

Egyébként miért állna a vásárló a szervizzel jogviszonyban? Ott vette, vagy a besztbájtban?

AlterVas 2016.10.14. 12:15:40

Hángérien káosz-spirál, avagy csak a szokásos ügyintézési agyfasz.

trolololo 2016.10.14. 12:17:09

Napi tudtad-e: Ha izzad a poszter, az simán tönkretehet egy zsebben lévő telefont.

Attila F 2016.10.14. 12:24:44

@Csokis: nem áll a szervizzel jogviszonyban, annak kéne intéznie, akinél vette. Csak ha a Best Byte nem teljesíti a kötelezettségét, akkor a vásárló batzhatja. Vagy mehet a Békéltetőhöz avagy bíróságra, ha tud pár évet várni.

sarostehen 2016.10.14. 12:25:03

@trolololo: De az is lehet bepisált..

EurósParaszt Lite 2016.10.14. 12:26:38

@trolololo: egy jó droid sosem izzad.

Milyen érdekes, hogy Helga jöttével hirtelenjében eltűntek a világból az érdekes esetek, csak a beszűkült TMX-Telenor-Telekom tengely létezik.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 12:27:44

@trolololo: Az emberi izzadtság rohadtul elkorrodálja a fémeket.

A hatezer forintos Nokia telómat a zsebemben hordom, szétizzadom, ráülök, leejtem, elpusztíthatalan. Ha mégis sikerül kicsinálnom véletlenül, akkor kidobom, és veszek másikat. Fogyóeszköz. Ja, és az Edigitalban vettem, ott van garancia, nem ilyen zugüzletben.

sarostehen 2016.10.14. 12:28:52

Azért kíváncsi lennék, ha poszter most szedetné szét a telefonját mit mutatnának az indikátorok.. vajon TMX-ben direkt elszínezik őket?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 12:29:36

@EurósParaszt Lite: Egyszer lehetne egy büdössajtos poszt szegény Batgirl emlékére.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 12:30:45

@sarostehen: 5 kilós kalapácsot rádobom, tuti nem színeződik el az indikátor, akármi is az.

ideális hangyászsün 2016.10.14. 12:42:57

@Csokis: ja, az egy orbitális baromság, hogy a szervizzel van jogviszonyban. Szeretik ezt mondani, hogy kimaradjanak az egészből. (Amikor a tabletem vettem egy másik boltban, előre mondták, hogy ha garis dolog lenne, nem hozzájuk kell vinnem, hanem egyenesen a szervizbe. Így mondták, hogy kell, nem pedig, hogy lehet. Szerencsére még nem kellett, de ha kellene, a bolt lenne az első és egyedüli hely, ahova vinném. Ha ennyire nem kellek nekik, szenvedjenek csak velem :))

EurósParaszt Lite 2016.10.14. 12:55:43

@ideális hangyászsün: kedvencz szöveg: úgy gyorsabb! Ha te magad, eleve oda viszed. Mint egy olcsó reklámszöveg. Hihetetlen. A föld alatt kell lakni és gilisztákat enni aki ki akar maradni ilyenek. Büll.
@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: na igen. ...miért, megdöglött? Büdöst a büdösödő tetemnek?
Itt egy pro. vers:
Elviharzott mindenki
Lili-lala, hu-há-hi

Terézágyú 2016.10.14. 13:05:57

@ideális hangyászsün:
"az egy orbitális baromság, hogy a szervizzel van jogviszonyban. Szeretik ezt mondani, hogy kimaradjanak az egészből."

Azért az tény, hogy régebben így volt... 10-20 éve...

FDToth 2016.10.14. 13:07:25

egyszer egy ilyen folymaatot klelne a bróságnak megvisgálni és az összes hibát feltárni és ezt közöli a felekkle. AMeddig sneki nem cisnál semmit é snem vizsgálódnka, addig iuylne etesteke több százával ofgnak megtörétnni. Miért nme lehet egyszer egy precednet ítéletet hozni és elmarazstalni a forgalmazót (jogi éretlemben), a szívizt és az ühgyfészolgáaotot???
a TMX meg még mindig létezik, hogy nem függesztik fle őket?

ideális hangyászsün 2016.10.14. 13:13:20

@Terézágyú: talán nem ártana frissíteniük a szoftvert :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.14. 13:15:18

@Attila F: "- aznap bementem a BestByte-ba, ahol közölték, hogy én a szervizzel állok jogviszonyba," Eltekintve a helyesírástól, csak ezért megérdemelne a besztbájt egy faszkorbácsot.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 13:18:28

@FDToth: A fényképeket nézve ez nagy bulkta lenne, ne akard.

Tron65 2016.10.14. 13:18:46

"A hátlapi 4 indikátor mindegyike sértetlen volt,"
Mivan??? Beázás indikátor tutni nincs a hátlapon. Ott max olyan plomba van, ami jelzi, ha széttszedték (ami ugye gari skészüléknél nem túl helyénvaló)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.14. 13:20:11

@ideális hangyászsün: Ennek egyszer dőltem be, és mentem ki Rákosborzasztóra valami CD lejátszót javíttatni. (nem ma volt) Annyiból megérte, hogy láttam, milyen egy "hivatalos és szerződött szervizpartner". Kábé olyan üzlethelyiség volt, mint ahonnan a múlt héten halt ki Csoszogi, még a csiríz is ott volt az asztalon. Azóta leteszem a boltban, és ha elkezdik a mantrát, akkor megmondom, hogy ráérek.

Manyecska. 2016.10.14. 13:20:54

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: akkor ne hívjak szakértőt miért szakadt le a vadiúj 100.000 huf-os ágyam..? :D ON

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 13:25:12

@Manyecs: Legalábbis fizesd le a szomédokat, hogy ne szóljanak, hogy milyen vad orgiákat hallottak a te oldaladról.

Terézágyú 2016.10.14. 13:26:00

@Manyecs:
"miért szakadt le a vadiúj 100.000 huf-os ágyam"

Há mer sokat zabálsz, azé!!! (*)

(*) nem szó szerinti idézet a Magyar vándorból.

Tron65 2016.10.14. 13:31:11

@FDToth: Valaki kicseszett Veled: összekeverte a gombokat a billentyűzeteden!

Terézágyú 2016.10.14. 13:33:08

@Tron65:
Haggyad mán, liszdexiás.... ez ma már nem bűn.

EurósParaszt Lite 2016.10.14. 13:41:46

@Tron65: siman csak igeyntleen, nneke smemi mnem hnaszla. Ha levagna a fejet valaki es aztan pruttyantana egy gyanus hangut a levagott fej, akkor lehetne porbafingonak nevezni. Egy kis ideig Meg El a fej a lefejezes utan, emiatt regen magazinokat tettek a kosarba, melybe a fej hullott.

metal · http://electric.blog.hu 2016.10.14. 13:47:50

Hát a képek alapján bizony most igaza van a TMX-nek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 14:01:55

@Terézágyú: Én a Keravillt hívtam, ha elromlott az Energomat mosógép.

ideális hangyászsün 2016.10.14. 14:04:05

@EurósParaszt Lite: parkolós meg cápás meg driftelős játékra. Meg webkameraként. Meg családi összeröffenésekkor emlékek készsítésére. Filmezésre. Böngészésre.
Szerencsére nem fér bele a zsebembe, hogy teleizzadjam.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 14:06:51

@Tron65: Fasy érti, miért keverik össye a magzar billentzűyeten ay z és a y gombot. A y és ay z gombot. Anzád!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 15:33:35

Fogadjunk, hogy átlagos hétvégi, mert a Helga baszik holnap dolgozni. Na, azért elsőzhettek!

Tehetséges ugandai buzi 2016.10.14. 17:14:46

Az a baj - szerintem - hogy ugyanaz a termék, pld. egy mobiltelefon, az nyugaton már fogyóeszköz, ha elromlik, eldobod és másnap veszel egy másikat, nálunk meg csak a kezdőrészletre fél évet vagy kénytelen spórolni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 17:50:29

@Tehetséges ugandai buzi: Bruttó 12000 forintér vettem az okostelómat. Mennyi lett volna részletre?

Pár hete nem is kapcsoltam be, kevés hasznát látom, csak jáccásra van.

EurósParaszt Lite 2016.10.14. 17:53:12

@Tehetséges ugandai buzi: soha nem volt szolgaltatoi telefonom, foleg nem reszletre. Van annak egy kesernyes romantikaja, ha/hogy kenyszerbol hasznalsz valamit x evig, tovabb is, mint AZ indokolt lenne. Hogy , ponton van AZ igazsag, azt nem tudom.
@ideális hangyászsün: koszi AZ otleteket. Megadhatnad a jatekok neveit. Filmezesre nem hasznalhatod. Ezt megtiltom. Esetleg egyszer-egysze egy sorozatepizodra. Illetve ha 10 colos, akkor sorozatot nezhetsz rajta es evente 1 filmet, de nem tobbet Nem szabad Ezt igy.
@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: annyira elottem vannak Meg a sotetbarna-kopenyes szakik. Szigmaszerviz, arrol beszelek, az volt tan a Kera hivatalos szervize.

2016.10.14. 19:28:15

@Manyecs: a baszás rendeltetésszerű használat? Kéne egy ilyen jellegű szakvélemény...

KaTe 2016.10.15. 00:05:37

Na és hol van a független szerviz által kiadott szakvélemény az esetről? Vagy nem kapott a posztoló 1 árva munkalapot se tőlük? Csak szóban mondták, hogy minden rendben a telefonnal, nyugodtan vigye, de azért köszi a bevizsgálási díjat? Ebben az esetben a posztoló jól át lett verve!

ergerberger 2016.10.15. 11:58:44

"Beázás tüneteit produkálta"
Meghágott egy Bea nevű muffot?

Manyecska. 2016.10.15. 16:04:33

@Hőre lágyuló agyhalott: há fiam majd ha a koporsóban fexem, akkor már nem lesz mire reklamálnom.:DD Majd megtudod te is. Feltétlenül írd meg! :D

ideális hangyászsün 2016.10.16. 18:29:08

@EurósParaszt Lite: noshát: hangri sárk evolúsön, kár iksz drift récing, kár drájver négy.
10,1 colos, 'gyhogy aszt nézek rajt', mit óhajtok. Emígy. Na.

lanAlaturB 2016.10.17. 06:43:14

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Van egy igen meretes boltjuk a Vaci uton,egy pedig az Aleeban.
Nem vasaroltam meg naluk,de ugy tudom,hogy nagyon messze vannak attol a kategoriatol,ahova tevesen besoroltad oket.

Sajnos az indikatorok paras kornyezetben is elszinezodhetnek.
Valszeg lehet kerni hatosagi bevizsgalast,de az nagyjabol a telo erteke,es a vesztes fizet.

lanAlaturB 2016.10.17. 06:52:36

"a hivatalos szervizbe gyorsabb bevinni" is igaz.
A boltok nem egyesevel kuldik ,hanem havonta 1-2-4 alkalommal egyben, tobbet.
Ha mondjuk kethetente kuldik a cuccokat,es te egy nappal a kukuldesi nap utan mesz be a vasarlas helyre,akkor 13 nap mulva indul el a folyamat.
Itt ugye torekedni kell a 14 napra,de jogilag semmi gond nincs vele,ha 30 napnal is tobb.
Muszaki cuccoknal egyre gyakoribb a 3-4 hetes ugyintezes,mivel a szektorra jellemzo alacsony arres miatt a szervizeles folyamatanal is a kotlsegoptimalizalas az elsodleges szempont.
Akar az ugyfelek elegedettsegenek a karara is,mert ugyis naluk fogjak megvenni,ha 10 forinttal olcsobb,mint a szomszedban.

cskaresz87 2016.12.24. 22:04:28

A TMX ezt anno édesanyámmal is eljátszotta, valamint most a hardveres hiba (kikapcsolás, aksi kontaktos) szoftverfrissítést alkalmaztak.
De a beázást szóról szóra ugyanígy levezették. Mi visszavittük a mediaba és ott jófejek voltak, miután vertük a pultot és megmutattuk, hogy a telefonnal nincs olyan része, ami kicsit is vizes lenne.
Sajnos mivel az mm-nek is ők a szerződött szervizesei ès Budaörsön vannak, megtehetik. Pedig gyanús, hogy szánt szándékkal kontárkodnak.
süti beállítások módosítása