És ez még nem minden! Az ügyintézés egy pontján ugyanis szőrén-szálán eltűntek. Bravó.
Kedves Homár,
A Ryanair légitársasággal utaztam 2016. május 23-án Párizsba. A repülőjegy mellé a foglalási visszajelzésben gépkocsibérlést is ajánlottak. Máskor még nem vettem ezt igénybe, így most először a
felkínált Ryanair Car Hire oldalon előre ki is fizettem (57.96 euró).Párizsba érve az autót nem tudtam átvenni, mert azt a betéti kártyát, amellyel az előre fizetést megtettem, nem fogadták el a helyszínen, hitelkártyát kérve. Erről a helyszínen a foglalási dokumentumra írt nyilatkozatot mellékelem. A kétnapos párizsi tartózkodásom így az előre kifizetett összeg felett jelentős további költségekkel járt.
Hazaérve mind a Ryanair, mind az alvállalkozójaként dolgozó CarTrawler ügyfélszolgálatával kapcsolatba léptem (CarTrawler Ref: 00266217), és az előre fizetett összeg visszatérítését kértem. Panaszomat arra hivatkozva utasították el, hogy a bérlési dokumentumon feltüntetik, hogy csak hitelkártyát fogadnak el.
Megírtam nekik, hogy a magyar dokumentumon ez nincs feltüntetve (szemben pl. a portugál nyelvűn, amelyet Párizsban a helyszínen nekem megmutattak, vagy az angol nyelvűn, amelyet a levelezésünkben
küldtek). A magyar szöveg így szól: "FIZETÉS MÓDJA. ELFOGADOTT KÁRTYATÍPUS: American Express, Diners Club, Master Card, Visa (nem betéti)".Ezzel szemben az általuk a levelezésben megadott angol, illetve a helyszínen kapott portugál nyelvűek így szólnak: ACCEPTED: American Express, Diners Club, MasterCard (not debit), Visa (not debit) illetve "ACEITE: American Express, Diners Club, MasterCard (excluindo cartão de débito), Visa (não débito)".
Egyértelműen látszik, hogy a magyar változatban a "nem betéti" kikötés csak a Visa kártyára vonatkozik, én viszont MasterCardot használtam. Ennek ellenére nem kaptam vissza az előre fizetett összeget, annak ellenére, hogy a szolgáltatást nem tudtam igénybe venni.
Június elején jelezték, hogy újra vizsgálják az ügyet, majd egy emailben jelezték, hogy nem kaptak meg tőlem dokumentumokat (amelyeket nem is kértek), és kérték, hogy válaszoljak az emailjükre. Viszont ez az email fiók (customercare@cartrawler.com) nem alkalmas emailek fogadására, az üzenetek „This mailbox is not managed.” hibajelzéssel visszajönnek. Azóta a cég egyéb címeire hiába írtam, választ nem kaptam.
A BKIK Békéltető testületének állásfoglalása szerint az ügy egyszerű megítélésű, és megkereste a Ryanairt, de ők nem válaszoltak.
Ha az angol és portugál nyelvű szövegnek megfelelően a magyar tájékoztatásban is a tényleges feltételek szerepeltek volna, akkor persze nem vettem volna meg a szolgáltatást. Így a Ryanairt nem fogom többet.
Üdv,
Ákos
Az utolsó 100 komment: