Tékozló Homár

Címkenyomtatással tette szórakoztatóbbá a vásárlást a Spar

2017.02.15. 14:33 | Homár Hilda | 126 komment

shutterstock_545920522.jpg

Fantasztikus újítással örvendeztette meg gyerekes és időmilliomos vevőit a Spar: bevezette a péksütik fajtánkénti önkiszolgáló vonalkódolását. A forradalmi változtatásnak vannak ugyan vesztesei (információink szerint ugyanezzel az intézkedéssel sikerült ugyanis a pénztárosokat az őrületbe, a nem gyerekes és nem időmilliomos vevőket pedig síráshoz közeli állapotba kergetni), de reméljük, megérte.

Helló Homár.

Az utóbbi hetekben ha mindenképp be kell mennem egy Sparba, és péksütit is kell venni, gyomorgörcs közepette teszem, felkészülve az értelmetlen futkosásra és a kasszánál várható lelki terrorra. Tiszta ideg vagyok minden alkalommal :) így írtam nekik. És neked is.

Egyébként valami nagyon nincs rendben a Sparnál, mert míg 4-5 éve az egyik legjobb üzletlánc volt, ma tele van keserű pénztárosokkal és szar termékekkel, érdemes végignézni a FB oldalunkon a beírásokat. Egy megkérdőjelezhető képességű puncskirályon kívül, aki minden nap kétszer minden jót és sikerekben gazdag hetet kíván puszit küldve a Sparos lányoknak, tele van baromira elégedetlen vásárlók posztjaival a fal :)

Üdv,

Milán

Kedves Spar vevőszolgálat!

Az elmúlt hetekben több üzletben is tapasztaltam, hogy a péksütemények mellé cimkenyomtatót helyeztek ki azzal a céllal, hogy a vásárló a megvásárolt péksüteményre vonalkódot nyomtasson.

Ha nem nyomtatok, akkor az egybként is általánosan morcos, rosszkedvű pénztárosok rendszerint sértődött, kioktató stílusban szólítanak fel, hogy "erre cimkét kellett volna nyomtatni...", aztán nagy duzzogások közepette kikeresik a lapozóból olyan látványos szenvedések közepette, mintha az adott termékkel először találkoznának és több órás keresgélés várna rájuk. Egy alkalommal volt, hogy a pénztáros dúlva-fúlva elvonult a bolt végébe és ráragasztotta a vonalkódot a zacskóra.

Míg a versenytársak azon ügyködnek, hogy hordozható kéziszkennerrel, önkiszolgáló kasszával és egyéb, innovatív módszerekkel tegyék élvezetesebbé és könnyebbé a vásárlást, a Spar egész konkrétan szivatja (mást írtam volna, csak nem lett volna szalonképes) a vásárlóit. A pékárut az elmúlt 50 évben még soha, sehol nem kellett felmatricázni, a világ összes pénztárosa csípőből tudja a kifli és a májas párna gyorskódját. Anno 3 évig dolgoztam élelmiszerüzletben, 200 kódot tudtam fejből beleértve több tucat termék13 jegyű EAN kódját.

Nézzük, hogy néz ki ez a gyakorlatban. Veszek négy féle terméket, mivel az egyik sós, a másik édes, négy külön zacskóba teszem. A zacskó zárt papírzacskó, tehát mire végeztem, nem tudom, melyikben mi van. Ekkor jön a cimkézés. Odamegyek az egyikhez, félrelökök pár mamikát és megpróbálom leolvasni a termékkódot, szaladok a géphez, beütöm, ragasztanám, ha tudnám, melyik zacskóban van.. kinyitom mindet, rájövök, ragasztok. Vissza a másik termékhez, kódot leolvas, átfut a géphez, beüt, nyomtat, és így tovább. Persze a negyedikre már nem emlékszem mit is vettem, kinyitom a zacskót, megnézem.. stb.

Komolyan kérdezem, aki ezt kitalálta, az gondolkodott ezen egy percig is, mekkora baromságot csinál? Persze 10 termékből 3nál nincs kint a termékkód, az a zsákbamacska.. :) Ha sikerült felmatricáznom mindent, a pénztáros megnézi, majd mivel nem lát bele a zacskóba, mindet szépen kinyitja, beletúr, hogy az van e benne, jól ragasztottam-e a matricát, jó darabszámot ütöttem-e be. Egyébként volt, hogy a nyomtató teljesen mást nyomtatott ki, mint amit beütöttem.

A cimkenyomtató kezelőfelülete csak hab a tortán. Grafikus vagyok, felhasználói felületeket tervezek. A felhasználói felületet úgy kell megtervezni, hogy a felhasználó megértse és könnyen használni tudja. Ezért van a világ összes cimkenyomtatógépe úgy kialakítva, hogy az egysejtű Lajos néni is felismerje a képről a terméket, és amint megnyomta a gombot, a cimke azonnal az ölébe hulljon. Ehelyett itt látni pár fél centis képet teljesen irreleváns módon kiválasztva és elhelyezve, meg egy batár nagy számsort, és a jobb szélre jól elrejtve egy keskeny piros "nyomtat" gombot. Nem vagyok egy rossz képességű ember, de első alkalommal küzdöttem egy fél percet, mire rájöttem, hogy lesz matricám.

Összegezve, borzasztóan bosszant, hogy ahelyett, hogy segítenék a vásárlásomat, inkább idióta szabályokat állítanak fel és a kasszánál terrorizálnak, ezért a magam részéről a továbbiakban messzire elkerülöm a Spar egységeket, legalábbis, ha pékáru vásárlás is a listán van.

Szeretném, ha a levelemre a szokásos "köszönjük&sajnáljuk" bullshit helyett érkezne érdemi, cselekvési szándékot is magában rejtő válasz egy ezen a területen illetékes vezető munkatárstól és megerősítene valaki abban, hogy ezt a szivatást véletlenül találta ki egy a céghez belopózó hegyi troll :)

UPDATE febr. 20.

A posztot elküldtük a SPAR-nak. Ezt írták:

Kedves Homár!

Az alábbi levelet küldjük meg a vásárlónak a mai napon.

Kedves Vásárlónk!

Köszönettel vettük észrevételét, melyet áruházláncunk működtetéséhez köthetően megfogalmazott nekünk. Minden véleményt szívesen veszünk, minden, a vásárlók kényelmét szolgáló ötletet megvizsgálunk, ugyanis számunkra a legfontosabb, hogy vásárlóinkat minden nap a lehető legmagasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni.

Az elmúlt évek tapasztalati azt mutatják a SPAR számára, hogy megérte bevezetni a pékáru árcímke nyomtató készülékeket. Ezen eszköz bevezetésének pedig a célja az volt, hogy a kasszáink áteresztő képessége növekedni tudjon, aminek köszönhetően vásárlóinknak lényegesen kevesebb időt kell sorban állással tölteniük a kasszáinknál. A vásárlóink pozitív visszajelzései pedig, melyek az elmúlt időszakban eljutottak hozzánk különböző formákban, a döntésünk helyességét megerősítették.

Ettől függetlenül észrevétele nyomán kollégáim meg fogják vizsgálni, hogy a rendszert hogyan lehetne még kényelmesebbé tenni a vásárlóink számára, amihez köthetően észrevételeit még egyszer köszönjük. Reméljük, hogy vásárlóink között tudhatjuk Önt a jövőben is.

Üdvözlettel:

SPAR Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 15:24:49

@Cycmen: Pocakot nem növeszteni tovább, ugyanakkor nem éhenhalni és nem füvet legelni. Tonhallal és olajbogyóval ellenállhatatlan.

fiktiv állat 2017.02.15. 15:25:46

@Köldökszösz (csodalampa): Én kicsit szemérmesebb vagyok, mert ha rászartam a szalagra, ráokádok hogy ne lássa senki.

Cycmen 2017.02.15. 15:27:39

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Kipróbálom. Mondjuk én túróstésztát pusztítok pirított szalonnával, ergo tökre felesleges zsírtalan túróért rohangálnom.

no.nick.today 2017.02.15. 15:29:30

Az a baj, hogy nem tudnak vonalkódot sütni a kiflire.

Köldökszösz (csodalampa) 2017.02.15. 15:36:36

@fiktiv állat: Nyugodtan vállald fel a kakaóscsigádat! Csak el ne felejts rá vonalkódot tenni! ;)

spulni 2017.02.15. 15:37:11

Az elmúlt ötven évben is volt ilyen. A maglódi Auchanban is így volt, volt szép képecskés nyomógombocska, ha valaki nem tudná elolvasni, hogy búrkifli, és kód is. Aztán megszüntették az egészet.

zserzsenne 2017.02.15. 15:45:29

Igaza van a poszternek ez visszalépés. Két dolog miatt viszont tényleg nem sikeres ember: egyrészt pékárut (azaz ipari szemetet) vesz, másrészt meg a Spar fészbúk oldalát bújja.

rocksziklai szatyorkőzet 2017.02.15. 15:56:21

@zserzsenne: otthon kell púpos kemencében sütni vagy mi a jó?

Cycmen 2017.02.15. 15:57:58

@zserzsenne: a Spar fészbúk oldalát bújja.

Akit a Spar sem jelöl vissza a fészbukon, az sikeres ember nem lehet!

rocksziklai szatyorkőzet 2017.02.15. 16:00:56

blog.hu/user/303037/tab/activity
Kis aranykor, mazsolázzatok. Néha előferdülő userek előnye.

Darth Revan 2017.02.15. 16:06:00

@Köldökszösz (csodalampa):
Nalunk az ALDI-ban nincs friss pekaru, csak a Lidl-ben, ott viszont nagyon finom!
Es, nem kell felcimkezni sem :)

vizsla_barat 2017.02.15. 16:13:44

Fejlettebb orszagban a zoldseg/gyumolcs-re ra van rakva egy negyjegyu szamos matrica. A penztar (onkiszolgalo vagy nem) szkennerebe pedig be van epitve a merleg. Amugy a peksutemeny egyenaron kaphato, igy teljesen mindegy mit veszel,ugyanannyiba kerul. Sot, ha 6-ot vagy 12-t veszel,kapsz kedvezmenyt igy altalaban mindenki annyit vesz es nem egyet vagy kettot.

Terézágyú 2017.02.15. 16:15:58

Szar ez a Magyarország, ugye pószter?...

Manyecska. 2017.02.15. 16:17:42

@Cycmen: hát, nyáron nem akad ha húzod.. :DD

Dikusz 2017.02.15. 16:26:02

@Cycmen: :))))) le a kalappal, ez a nap ... mit nap, hét... világumiverzum legjobb kommentje.

Dikusz 2017.02.15. 16:29:44

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: még jó hogy nem Usain Tejespultnak/Üzletnek hívják a csodafutót.

Cycmen 2017.02.15. 16:31:26

@Dikusz: Hagyd már, elfelejtettem odaírni hogy ELSŐŐŐ!

Dikusz 2017.02.15. 16:40:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: +1
azmiaz, hogy hordozható kéziszkennerrel teszik könnyebbé a vásárlást?

Azt nem értem, hogy miért olyan bonyolult a posztoló számára, hogy ott helyben tegye rá a vonalkódot a papírzacskóra. Természetes ha négyféle terméket vesz, külön tasakba teszi. Ez a vonalkódragasztgatás csak olyan Spar-üzletekben van, ahol helyben sütik a pékárut. Több olyan termékük van, ami hasonló (almás párna/ barackos párna) a szerencsétlen pénztáros honnan tudná, hogy a feledékeny vásárló (aki maga sem tudja mit tett a papírzacskóba), mit rejt a mikuláscsomag.
Gondolom az egészet nem a pénztárosok találták ki, hanem valamelyik nagytudású market-inges a központból.

Dikusz 2017.02.15. 16:42:28

@Cycmen: ezt én is elfelejtettem a hozzászólásomban megemlíteni, de így is tökéletes volt amit írtál:)))

Terézágyú 2017.02.15. 16:44:20

"hordozható kéziszkenner"

Szerencse, hogy beszélhetek így a vén szülékkel:
a gondolatátvivő kézi készülékkel...

Magam_a_Mondomét! 2017.02.15. 16:45:59

Péksütit csakis az Aldiból!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 16:53:43

@Dikusz: "hordozható kéziszkennerrel teszik könnyebbé a vásárlást?"

Mindent mielőtt beteszel a kosárba beszkenneled. A pénztárnál már csak fizetni kell.

Terézágyú 2017.02.15. 16:54:40

Van NEM hordozható kéziszkenner is?

ideális hangyászsün 2017.02.15. 16:57:54

@Terézágyú: Az a pisztoly, amivel meglézernyalábozzák a vonalkódokat, ha nem működik a földbe betonozott változat, az kézi, neeem? Na, az nem hordozható, csak egy százkilós vasszekrénnyel, benne némi méltatlankodó vásárlóval vagy pénztárossal. Most posztolónk ezt cibálja el a péksütikig?

Reactor 2017.02.15. 17:04:45

@Köldökszösz (csodalampa): Ezen jót röhögtem ahogy elképzeltem (bocsánat, elkéBzeltem!). Mozgólépcsőn lenne még poén kipróbálni, figyelni ahogy a bordázott felületen krumplinyomóként átmegy a kula :D

@enrico palazzo: Én valóban foglalkozok grafikával már egy jó ideje. Manyecs rá a tanúm! ;)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 17:11:41

@Terézágyú: "Van NEM hordozható kéziszkenner is?"

Igen, emi nem wifis, hanem usb-s.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.15. 17:25:24

tehát? megér ez a panasz ennyi karaktert?

Cycmen 2017.02.15. 17:27:15

@Leadfoot: - A pénztárosnak nem kell kibontania a környezetbarát papírzacskót, ami lassú és nem higiénikus

Aztán viszi a proli a zsemlét kakaóscsiga árában! (vagy méginkább fordítva)

Alf56 2017.02.15. 17:34:11

A zőccséges részleg is megéri a pénzét.
Pl még mindig vita van azon, hogy mi zöldség, mi gyümölcs....
De legyek egyszerűbb:
A termékekhez ki van írva a kód. ITT viszont NEM LEHET kóddal választani.
A főmenü almenüjének második segédmenüjében már ott is van a pörkölt mogyoró.

Manyecska. 2017.02.15. 17:37:31

@Reactor: én meg grafikussal. :P Ja, igen, én jól főzök Te vagy rá a tanú :P@rocksziklai szatyorkőzet: nemtom, de akkkor jó ötletnek tűnt.. :DD
Fogtam egy egeret az élvefogó csapdával, nagyon csinos egy darab, karcsú és elegánsan mozog, de azért kib...sztam a bokrok alá, bagolycsemegének ! Olyan volt mint a kis fehér egerek a kereskedésben csak ezüstszínben, de hogy fosott szegény tőlem:)) Tuti visszajön egy hét múlva:((( télleg meg kéne ikszelni a hátukat piros festékkel :D

Manyecska. 2017.02.15. 17:40:29

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ja, de ő kezdte, tényleg elég gáz volt ahogy kapkodott és látványosan utálta a vevőket már nem először voltam aztán épp megjött és olyankor ideges vagyok :P :P

Manyecska. 2017.02.15. 17:45:35

@rocksziklai szatyorkőzet: ..ja, és közben ahogy kisétált a csapdából láttam hogy vadul k.rvaanyáz ki az az állat aki kirakta a szabadba? De a szomszéd garázsa mellé raktam ott meleg van :P

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.15. 17:56:39

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: vigyázz, mindig így kezdődik. Aztán jön az alkoholmentes sör, majd a guminő ...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.15. 18:20:01

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "A pénztárnál már csak fizetni kell. "
huh, már kezdtem aggódni, hogy kán kán-t kell táncolni :)

2017.02.15. 18:21:22

@Leadfoot: meg aki a 2 literes üdítőt állítva teszi rá a szalLagra.

Reactor 2017.02.15. 18:21:46

@Manyecs: Ez így igaz! Túlzás nélkül kijelenthetem, hogy ha tehetném, hozzád járnék enni, nem az egyetemi menzára :) Olyan jó fasírtot azóta sem ettem ám, süteményt meg pláne!
Egeret nekünk is sikerült fogni élve egy alkalommal (itt sok a macska, úgyhogy sose szaporodnak túl), belemászott a mákoskiflibe, beledisznólkodott és összeszrta a maradékot, úgyhogy kissé morcosak lettünk.
Aznap épp vicces kedvemben voltam, szigszalaggal rákötöztem az egeret egy Nóvabombára és kilőttem úgy saccra a Mars irányába :D azóta őkelme már a galaxison túlra is eljuthatott :D

pocokgeci 2017.02.15. 18:30:30

ez gecirég így van... de ha annyira balfasz vagy, h nem tudod megoldani, akkor a pénztéáros bepötyögi...

reunalla 2017.02.15. 18:47:37

Én ilyet nem tapasztaltam a környékbeli sparokban...mivel évek óta nem vagyok hajlandó szivatni magam a bunkó pénztárosokkal, büdös hússal, kosszal és a minden vásárlásnál felmerülő ártérés problémával (4 spar üzlet van a környékemen, mindnél ugyanez a gond)...

Ehhez képest, tavaly pár napot Pápán töltöttem és bementem egy sparba, és ledöbbentem, hogy ott normális volt a személyzet és tiszta a bolt.

Manyecska. 2017.02.15. 19:05:37

@Reactor: :DDD szegény egér. nem kértek kártérítést stb.?:P

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.15. 19:19:04

@Cycmen: Több szalonna kell rá, és jó lesz. A szalonna úgyis norbiápdét.

M. Péter 2017.02.15. 19:24:28

@Dikusz: Ha a barackos és az almás párna annyira hasonló, hogy a pénztáros nem tudja ránézéssel eldönteni, hogy melyik van a zacskóban, akkor áruknak is azonosnak kell lenni. Ellenkező esetben a fifikás magyar belerakja a drágábbat a zacskóba, a pénztárnál meg azt mondja, hogy az olcsóbbat veszi, akár még címkét is rak rá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.02.15. 19:41:44

Kezdem nagyon hülyének érezni magam. Sose voltam se pénztáros, se grafikus, se informatikus, soha nem tudtam fejből egyetlen gyorskódot, pláne nem EAN-kódot sem. Mégis, azonnal, zökkenőmentesen tudtam kezelni a zöldségosztályról elburjánzott és kirajzott árazógépeket.
Lehet, hogy engem is megchippeltek az űrgyíkok?

Dikusz 2017.02.15. 20:18:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: én még ilyet sehol nem láttam, komolyan. Spar-ban meg pláne nem, még a jobbakban se. Kik járkálnak ilyennel, te láttál már valahol?

Cycmen 2017.02.15. 20:26:31

@Kitalátor (másként) gondolkodó: azonnal, zökkenőmentesen tudtam kezelni a zöldségosztályról elburjánzott és kirajzott árazógépeket.

Rossz hírem van, ettől még nem vagy zseni! :))))))))

Dikusz 2017.02.15. 20:30:12

@M. Péter: nem mindig azonos az áruk. Attól függ milyen töltelék van benne, de kívülről tényleg teljesen egyformák. Húsos, spenótos, májas, csoki, lekváros-túrós. A fifikás magyar meg valóban próbálkozik. Jártam már többször is úgy a madarasteszkóban, hogy díszdobozos italt vettem. Minden esetben felbontotta a pénztáros, és megnézte valóban az az ital van-e benne, nyilván nem véletlen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:32:13

@Cycmen: "ettől még nem vagy zseni"

Ha a homárposzter a magyar átlag, akkor benne van a felső 99%-ban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:35:08

... ami nem lenne nagy kunszt. Szóval benne van a felső 1%-ban.

Cycmen 2017.02.15. 20:37:46

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Ha most elmondom hogy én tudok liftet vezetni....................

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:37:58

@Dikusz: "@M. Péter: nem mindig azonos az áruk. Attól függ milyen töltelék van benne, de kívülről tényleg teljesen egyformák."

Nyilván elviszi a drágábbik barackost az olcsóbb almás árában akkor is, ha az almást szereti és a barackost utálja.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:39:42

@Cycmen: Az semmi! Én páternosztert! Na tudod, mikor fent ki kell támasztani mikor fordul, és jövök fejjel lefele...

Nick-son 2017.02.15. 20:45:27

Megírtad a lényeget. Elkerülöd. Ennyi. Van még bolt, pékség is nem egy nem kettő ahol nem kell nyomatni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:48:34

@Cycmen: "tudok liftet vezetni"

Azzal, kapásból a felső 20%-ban vagy.

Barom nyugger/kismamaszaurusz megnyomja a gombot mindkét irányban, beszáll, akármerre megy, akkor is, ha egymás mellett két lift van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 20:49:56

@Cycmen: "fotocellás ajtókat nyitok!"

Én meg nekimegyek, ha lassan nyílik.

WiZZu 2017.02.15. 20:58:05

Na most az egy dolog, hogy ez tényleg hülye ötlet volt, de Lajos néni nevében is kikérem :D

KaTe 2017.02.15. 22:02:23

Nekem jobban tetszett az a megoldás, hogy a pékáruk fel voltak osztva 5 vagy 6 féle árkategóriában és grammra mérték. Persze ez nem Magyarországon volt. :)

M. Péter 2017.02.15. 23:36:59

@Dikusz: A tölteléket hogy ellenőrzi a pénztáros? Beleharap?

Dikusz 2017.02.16. 00:05:55

@M. Péter: igazad van, erre nem gondoltam.
Mekkora húzás lenne, ha mindegyik sütibe beleharapna a pénztáros:). Alapból tételeztem fel, hogy mindenki azt mondja be, amit a zacskóba tett.

Reactor 2017.02.16. 00:31:05

@Dikusz: Beleharapsz te, és megmondod, milyen ízű, problem solved :D Ha pedig penész ízesítésű, még jó időben kiderül, reklamációnak helye van!

@Manyecs: Hát, a Marsról eddig még nem küldték vissza a kis aranyost... :D

chili wili 2017.02.16. 07:55:10

Címke! Vagy ennek a helyesírása is megváltozott?

joska61 2017.02.16. 09:25:08

A zöldség mérésénél megtanultad, itt is meg fogod. Okoskodó hímtag...

Cycmen 2017.02.16. 09:38:40

@chili wili:Címke! Vagy ennek a helyesírása is megváltozott?

Fasse tuggya, használd a "cetli" szót !

Cycmen 2017.02.16. 09:47:20

Az utóbbi hetekben ha mindenképp be kell mennem egy Sparba, és péksütit is kell venni, gyomorgörcs közepette teszem,

Ja tiszta kalandtúra! Milán te egy hős vagy, gyomorgörcs ellen használj bifiduszefenziszt (vagy miatököm) !

homar4prez 2017.02.16. 10:40:54

@no.nick.today: tesznek majd bele RFID chipet vonalkód helyett.

Manyecska. 2017.02.16. 10:52:02

@Cycmen: én egerészek, helyetted is!! :D Most hívtam meg ide az unokatesóm akivel 35 éve most találkoztam év végén egy sajnálatos esemény kapcsán..jófej, véletlenül? blogot ír! :D:O Bár külföldön élnek két kiscsimótával. De félelmetes hogy 35 év után /együtt lógtunk minden nyáron már nem kötélen, nagyinál../ félszavakból is és mintha a klónom lenne belsőleg, külsőleg:) Na leszkapsz itt! :D ON

Manyecska. 2017.02.16. 10:53:51

@Cycmen: amúgy mekkora baromság már ez a kódozás kinek jó ez?? ugyanúgy tudnának csalni a zemberek ha akarnának, nem értem minek:( Monnyuk nem járok Spárba bár az Interspár itt Óbudán nagyon zsír! de akkor már kimegyek Solymárra az Ósanba :DD hátnem?

otgorbebogre 2017.02.16. 11:53:44

a multkor fel orat alltam a tescoban mert valaki vett 20 fele peksutemenyt es az elado egyessevel keresgelte a neki kitett fenykepes arulistan. imadkozom hogy ott is bevezessek a sajat arazast. menmyire logikus mar. csak tudod mit vettel es ra tudod tenni azt a rohadt vonalkodot es nem kell a szerencsetlen penztarosnak hosszu perceket tolteni azzal hogy keresgeljen.
SPAR FOR THE WIN!
kar hogy olyan draga hogy nem megyek oda soha vasaroni.

Manyecska. 2017.02.16. 12:37:57

@otgorbebogre: nade a papírzacskóba bármit betehet úgyértem a pékárun kívül! Ki fogja nézni?? nekiáll egyesével ellenőrizni a pénztáros?..:)

P1sty 2017.02.16. 13:22:23

"A pékárut az elmúlt 50 évben még soha, sehol nem kellett felmatricázni"

Az Árkádban az Intersparban évek óta megvan ez a rendszer, eddig mindenki megértette.
Ahogy mások is írták, zöldség-gyümölcsnél sok más helyen is így van.

otgorbebogre 2017.02.16. 13:44:33

@Manyecs: azt akar tapogatassal is erzik. raadasul egy pillantas, meg a korbeforgathato 60 fele sutemenyes konyvecske 8X-os korbeforgatasa kozott van egy kis ido kulonbseg.
Hogy en a multkor majdnem raugrottam az elottem allokra. csak egy revansom van hogy kerekre fognak hizni a 20 fele nagy csomagos pekarutol. Az OP meg itt sir hogy nem tud megjegyezni 3 fele pekarut (?! wtf) amig a matricazohoz er de azt elvarja hogy a penztaros tudja mind a 60 felet es mint a motolla porgesse a kis vonalkodos fuzetkejet. agyam megall.

Amugy Hilda, ez igen velemenyes cikk volt (alapvetoen a Spar nem hibazott semmiben ) ha en beirok neked arrol hogy a Tesco-ban meg nincs ilyen hanem kis fuzetket nyaaznak vegig folyton azt is lehozod????

pantlikaskiralylany 2017.02.16. 13:51:04

Nem tudom más városokban milyen a Spar, de a mienkben én még nem voltam olyan Sparban, amelyik: tiszta, rendezett és átlátható lett volna.
A frissen felújított boltok kb 1 hónapig néztek ki valahogy, utána olyan érzés bemenni, mintha valami elfeledett falusi szatócsboltba lépnék. Az általános, hogy a termékek árai össze-vissza vannak, az eladók undokok, olyanon van kint akciós címke ami nem is az, és egyébként ha 3 ember van előttem a pénztárnál akkor is minimum 20 percet állok sorba. Nem tudom, hogy ez a területi vezetőn múlik-e, vagy a cég üzletpolitikáján, de számomra címkenyomtatás nélkül is rémálom ha véletlenül csak Spar van a közelben.

otgorbebogre 2017.02.16. 13:53:56

meg egy ajanlas az OP-nek.

Menetrend:
1. suti kivesz zacskoz.
2. arkod nyomtat raragaszt a zacskora.
2. masodik suti kivesz es maski zacskoba tesz.
4. arkod ranyomtat, raragaszta masodik zacskora.
es ismetles a vegeig.

nekem olyba tunik hogy ez ugyanannyi rohangalassal jarna mint az o modszere csak nem kell talalgatni hogy melyik zacskoban mi van. - nincs tobbe stressz!

Együtt 2014 különítmény 2017.02.16. 14:52:17

Nemtom mi a gond, de bizti Orbán a hibás

Manyecska. 2017.02.16. 14:57:28

@otgorbebogre: amúgy a pékáru nem jó, én zabpelyhet eszem már inkább. reggel, este. gyümölcssel! joghurttal. Sokkal jobb :) Meg tele van sóval + most mondták a rádióba' hogy el kell érnie a 40? %-ot a gabonatartalomnak ..:O eddig mi volt benne?? állományjavítók, állagjavítók, üres kalóriák mindezt k..rva sok pénzért! Én tényleg inkább otthon sütök buktát, pizzát, kakaóscsigát.. :) nagyapám a kenyérsütő gépre esküszik tökmagot meg minden sz.rt rak bele :DD Ja, azt nem. :) 86 éves de olyan jól kever a pultnál mint egy D.J.! :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.16. 16:49:01

Nem értem mi ezzel a probléma. Nem a pénztárosok szenvednek vele hogy mi a kódja az árunak. Ja, hogy a nyugdíjas tetris meghaladja sok ember szellemi szintjét, na az probléma.
Az AUCHAN zöldség/gyümölcs lemérésével nincs probléma? Mi a különbség?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.16. 16:53:02

@no.nick.today: "Az a baj, hogy nem tudnak vonalkódot sütni a kiflire." :-))

D2 2017.02.16. 17:14:47

@spulni: Áh, pont akartam mondani, az összes kölcköm élvezte, mindegyik kakaóscsigát külön kellett zacsizni, hogy a gyerek nyomtathasson címkét magának...

További magyar hang 2017.02.16. 17:31:29

Ma de. pont az Interspar (Pécs, Siklósi út) esett útba, és péksütemény vásárláskor eszembe jutott ez a történet, így hát kipróbáltam a cimkenyomtatást (eddig észre sem vettem, hogy van ilyen, igaz ritkán járok Spar-ba): tökegyszerű, világos, letisztult, logikus a kezelőfelület, élvezet használni és pénztárnál is felgyorsítja munkamenetet. WIN-WIN
Köszi Spar!

hangképzavar 2017.02.16. 18:57:36

Azt pl hányan tudják, hogy bizonyos számú lehúzott vonalkód per perc az elvárás a pénztárosoktól a sparban?
Én ezt egy pénztárostól tudom, akit áthelyeztek egy kisebb forgalmú boltba, mert nem volt meg az előírt rátája...
Ha így szemléljük a vonalkód dolgot, talán jobban érthető, miért vezették be ezt a rendszert

Jottó 2017.02.16. 19:33:06

ez új? legalább egy éve ez van pl miskolci sparban de máshol is láttam már.. auchanban még régebben.. tescoban ugyanez a zöldséggel.. nem vagyok grafikus, gyakorlati dolgokban elég béna vagyok, de ezt a kalandot kb 10 mp alatt szoktam véghezvinni.. mindössze egy 3 jegyű számot kell kb 2 mpig memorizálni, amíg eljutok a gépig, aztán ott beütöm.. sztem 6 évtől felfelé egyszeri próba után nem igazán okoz gondot.. (ezek szerint mégis) .. de nyugodtan fel lehet tartani a pénztárt ráadásul ahogy én tapasztaltam a kasszások szeretnek valami tök mást beütni, remélhetőleg valami drágábbat..gratulálok a poszternek amiért ilyen first world problemjei vannak

Jossarian 2017.02.16. 21:30:25

Milan, peksutit gyomorgorccsel reggelizik minden nap es nem boldogul egy cimkezogeppel. Ezt nevezik halmozottan hatranyos helyzetunek.

m.o.p. 2017.02.16. 21:54:41

Hogy tényleg mindenki szervilis :O miért nincs erre a trére szükség sehol máshol? Minden pénztáros tudja, teszi. Alapvető probléma a vásárlót olyan feladat elé állítani, ami miatt elgondolkodik, hogy ne menjen e el máshova. Én nem vezettem volna be. Kevés időt nyer vele az üzlet, de pár vevőt elveszít és nagyon keveset nyer ezzel, arról nem is beszélve, hogy a saját munkatársainak életét nehezíti.

fairenc 2017.02.16. 22:15:17

Hmm. Nem szokásom cikizni senkit, de azért nagy leépülés, ha régen 200 termék kódját tudta a panaszos fejből, meg 13 jegyű kódokat, most pedig problémát okoz, hogy 4 zacskó esetén megjegyezze, mi micsoda. :P Azt írja a zárt papírzacskó miatt, de ugye zacskó lévén kellene legyen egy nyílása, ahol betette a portékáját, tehát ha nem megy az "itt a piros, hol a piros" játék, azért bele tudna nézni :) lényegében pedig időveszteség nem éri, szív a pékárunál, de gyorsabb a pénztár (nem kell leragasztani a zacskót és akkor nem tépi fel a pénztáros).

Beer Monster 2017.02.16. 23:29:46

Annyiszor basztak át a Sparokban, hogy engem nem érint ez, már tíz éve.

Lehet, hogy 5 éve pont jobb volt a Spar, de akkor van egy ilyen ötéves periodicitása..

joska61 2017.02.17. 08:18:47

@otgorbebogre: Kezdő kasszás lehetett. A rutinosak fejből tudják mindet.

amindenes.blog.hu 2017.02.17. 18:14:40

Vegyél egy kiló kenyeret és verd ki.

Anikó Hajdú 2017.02.19. 19:45:35

Nem teljesen értem mi baja a poszternek. Komolyan olyan nagy problémát okoz, ha a pékedre nyomsz egy vonalkódot? Nem lehetne esetleg tehermentesíteni az eladót, hogy ne kelljen csípőből vágnia 40 féle péksüti árát? Ha jól tudom amúgyis a top 10 legstresszesebb meló között van, nem kéne nehezítenk a dolgukat. Vásárolni ne vásároljon be helyetted?

Szubrina 2017.02.20. 12:17:22

Én utálom a zöldséget is cimkézgetni, általában mindig várni kell, mert épp valaki keresi az 1-100-ig terjedő kezelőtáblán 8-as elosztásban, hol lehet az általa keresett kód.
Egyszer az Auchanban szombat délelőtt mind a 4 mérlegnél, öltek az emberek, hogy sorra kerüljenek, életveszély volt, ott káanyáztam, h a teszkóban legalább lemérik.

Nekem nem tetszik amerre halad a világ, cimkézd fel magadnak, kasszázzál magadnak, tessék mondani gyártsam is le magamnak, amit utána kifizetek?
Menjek be az étterem konyhájába, főzzek, aztán szolgáljam fel magamnak, végül fizessek, mint a katonatiszt. A végén már a szar húzza le a Wc-t.

A Spar-ról még egy gondolat, engem a gyerekkorom ABC-inek hangulatára emlékeztet, fogatlan pénztárosok, akik még bunkók is, ha valamit elütnek, kiabálnak a "kulcsos nőnek" akire 5-10 percet kell várni.
Ha előttem 20-an állnak sorba, akkor nagy nehezen nyitnak még egy kasszát és mindenki aki előttem, és a sor második felében áll odatódul, én meg maradok hátul...

Szubrina 2017.02.20. 12:55:10

Szerencsére én a pékárút nem a Sparban szoktam beszerezni marha silányak a pékáruk, így ezzel a problémával még nem találkoztam. Viszont elgondolkodtam rajta, ha úgy is belenéz a pénztáros és úgy is megszámolja, aztán ellenőrzi jó kód lett-e rátéve nem nyer vele egy másodpercet sem. Ha nem néz bele csak lehúzza a kódot bizalommal, ahogy gondolom ki lett találva, akkor valóban időnyerős a kassznánál, de a vevő még is kicsivel több időt tölt a boltban, csak nem a kasszánál, hanem önkéntes címkézéssel. Baromság...

lobster thermidor 2017.02.26. 06:55:43

Esetleg ha töb kasszát nyittnának ki, és nem hatelemis pénztárosokat alkalmaznának, akikhez képest a lajhár is gyorsabb minden szempontból. Már csak a vevők kényelme miatt.
Egyébként a színvonalromlás akkor kezdődött, amikor a kormány különadót vetett ki az élelmiszerláncokra, ezzel komoly pénzeket húzott ki a Spar csoport zsebéből, majd amikor az intézkedést erősen kritizáló addigi vállalatigazgatót kirúgta a cég osztrák vezetése. Persze ettől a különadó nem csökkent, és a Spar sem építhet nagyobb üzleteket azóta, viszont a meglevők színvonala jelentősen esett az új vezetés alatt. Az biztos, hogy pl. az Allee-ban levő Interspar lassan olyan szar, és kuplerájos, mint egy lepukkant vidéki CBA.
süti beállítások módosítása