Fantasztikus újítással örvendeztette meg gyerekes és időmilliomos vevőit a Spar: bevezette a péksütik fajtánkénti önkiszolgáló vonalkódolását. A forradalmi változtatásnak vannak ugyan vesztesei (információink szerint ugyanezzel az intézkedéssel sikerült ugyanis a pénztárosokat az őrületbe, a nem gyerekes és nem időmilliomos vevőket pedig síráshoz közeli állapotba kergetni), de reméljük, megérte.
Helló Homár.
Az utóbbi hetekben ha mindenképp be kell mennem egy Sparba, és péksütit is kell venni, gyomorgörcs közepette teszem, felkészülve az értelmetlen futkosásra és a kasszánál várható lelki terrorra. Tiszta ideg vagyok minden alkalommal :) így írtam nekik. És neked is.
Egyébként valami nagyon nincs rendben a Sparnál, mert míg 4-5 éve az egyik legjobb üzletlánc volt, ma tele van keserű pénztárosokkal és szar termékekkel, érdemes végignézni a FB oldalunkon a beírásokat. Egy megkérdőjelezhető képességű puncskirályon kívül, aki minden nap kétszer minden jót és sikerekben gazdag hetet kíván puszit küldve a Sparos lányoknak, tele van baromira elégedetlen vásárlók posztjaival a fal :)
Üdv,
Milán
Kedves Spar vevőszolgálat!
Az elmúlt hetekben több üzletben is tapasztaltam, hogy a péksütemények mellé cimkenyomtatót helyeztek ki azzal a céllal, hogy a vásárló a megvásárolt péksüteményre vonalkódot nyomtasson.
Ha nem nyomtatok, akkor az egybként is általánosan morcos, rosszkedvű pénztárosok rendszerint sértődött, kioktató stílusban szólítanak fel, hogy "erre cimkét kellett volna nyomtatni...", aztán nagy duzzogások közepette kikeresik a lapozóból olyan látványos szenvedések közepette, mintha az adott termékkel először találkoznának és több órás keresgélés várna rájuk. Egy alkalommal volt, hogy a pénztáros dúlva-fúlva elvonult a bolt végébe és ráragasztotta a vonalkódot a zacskóra.
Míg a versenytársak azon ügyködnek, hogy hordozható kéziszkennerrel, önkiszolgáló kasszával és egyéb, innovatív módszerekkel tegyék élvezetesebbé és könnyebbé a vásárlást, a Spar egész konkrétan szivatja (mást írtam volna, csak nem lett volna szalonképes) a vásárlóit. A pékárut az elmúlt 50 évben még soha, sehol nem kellett felmatricázni, a világ összes pénztárosa csípőből tudja a kifli és a májas párna gyorskódját. Anno 3 évig dolgoztam élelmiszerüzletben, 200 kódot tudtam fejből beleértve több tucat termék13 jegyű EAN kódját.
Nézzük, hogy néz ki ez a gyakorlatban. Veszek négy féle terméket, mivel az egyik sós, a másik édes, négy külön zacskóba teszem. A zacskó zárt papírzacskó, tehát mire végeztem, nem tudom, melyikben mi van. Ekkor jön a cimkézés. Odamegyek az egyikhez, félrelökök pár mamikát és megpróbálom leolvasni a termékkódot, szaladok a géphez, beütöm, ragasztanám, ha tudnám, melyik zacskóban van.. kinyitom mindet, rájövök, ragasztok. Vissza a másik termékhez, kódot leolvas, átfut a géphez, beüt, nyomtat, és így tovább. Persze a negyedikre már nem emlékszem mit is vettem, kinyitom a zacskót, megnézem.. stb.
Komolyan kérdezem, aki ezt kitalálta, az gondolkodott ezen egy percig is, mekkora baromságot csinál? Persze 10 termékből 3nál nincs kint a termékkód, az a zsákbamacska.. :) Ha sikerült felmatricáznom mindent, a pénztáros megnézi, majd mivel nem lát bele a zacskóba, mindet szépen kinyitja, beletúr, hogy az van e benne, jól ragasztottam-e a matricát, jó darabszámot ütöttem-e be. Egyébként volt, hogy a nyomtató teljesen mást nyomtatott ki, mint amit beütöttem.
A cimkenyomtató kezelőfelülete csak hab a tortán. Grafikus vagyok, felhasználói felületeket tervezek. A felhasználói felületet úgy kell megtervezni, hogy a felhasználó megértse és könnyen használni tudja. Ezért van a világ összes cimkenyomtatógépe úgy kialakítva, hogy az egysejtű Lajos néni is felismerje a képről a terméket, és amint megnyomta a gombot, a cimke azonnal az ölébe hulljon. Ehelyett itt látni pár fél centis képet teljesen irreleváns módon kiválasztva és elhelyezve, meg egy batár nagy számsort, és a jobb szélre jól elrejtve egy keskeny piros "nyomtat" gombot. Nem vagyok egy rossz képességű ember, de első alkalommal küzdöttem egy fél percet, mire rájöttem, hogy lesz matricám.
Összegezve, borzasztóan bosszant, hogy ahelyett, hogy segítenék a vásárlásomat, inkább idióta szabályokat állítanak fel és a kasszánál terrorizálnak, ezért a magam részéről a továbbiakban messzire elkerülöm a Spar egységeket, legalábbis, ha pékáru vásárlás is a listán van.
Szeretném, ha a levelemre a szokásos "köszönjük&sajnáljuk" bullshit helyett érkezne érdemi, cselekvési szándékot is magában rejtő válasz egy ezen a területen illetékes vezető munkatárstól és megerősítene valaki abban, hogy ezt a szivatást véletlenül találta ki egy a céghez belopózó hegyi troll :)
UPDATE febr. 20.
A posztot elküldtük a SPAR-nak. Ezt írták:
Kedves Homár!
Az alábbi levelet küldjük meg a vásárlónak a mai napon.
Kedves Vásárlónk!
Köszönettel vettük észrevételét, melyet áruházláncunk működtetéséhez köthetően megfogalmazott nekünk. Minden véleményt szívesen veszünk, minden, a vásárlók kényelmét szolgáló ötletet megvizsgálunk, ugyanis számunkra a legfontosabb, hogy vásárlóinkat minden nap a lehető legmagasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni.
Az elmúlt évek tapasztalati azt mutatják a SPAR számára, hogy megérte bevezetni a pékáru árcímke nyomtató készülékeket. Ezen eszköz bevezetésének pedig a célja az volt, hogy a kasszáink áteresztő képessége növekedni tudjon, aminek köszönhetően vásárlóinknak lényegesen kevesebb időt kell sorban állással tölteniük a kasszáinknál. A vásárlóink pozitív visszajelzései pedig, melyek az elmúlt időszakban eljutottak hozzánk különböző formákban, a döntésünk helyességét megerősítették.
Ettől függetlenül észrevétele nyomán kollégáim meg fogják vizsgálni, hogy a rendszert hogyan lehetne még kényelmesebbé tenni a vásárlóink számára, amihez köthetően észrevételeit még egyszer köszönjük. Reméljük, hogy vásárlóink között tudhatjuk Önt a jövőben is.
Üdvözlettel:
SPAR Magyarország
Az utolsó 100 komment: