Az ember sok mindenre fel van készülve általában egy szolgáltatóval kapcsolatban, de arra a meglepetésre valószínűleg a legkomolyabb Negatív János sincs, hogy valaki másnak sikerül módosítania az előfizetését a szolgáltatója hathatós közreműködésével.
Kedves Homár!
Kérlek, az alábbi levelet jelentessétek meg az oldalatokon, köszönöm!
UPC vs Adatvédelem, avagy áremelést, szerződéshosszabbítást mindenkinek
A napokban szembesültem azzal, hogy 2015. májusában kötött 24 hónapos szerződésem határozott ideje meghosszabbodott 2018. februárjáig. A szerződés természetesen az én nevemen szerepel, meghatalmazást sem készítettem senki számára, így azzal kapcsolatban kizárólag én rendelkezem döntési joggal.
Ennek kapcsán kérvényeztem, hogy érvénytelenítsék a feltehetően a volt párom által, telefonon 2016. február 19-én és 22- én lezajlott beszélgetések alkalmával meghosszabbított – teljes mértékben jogellenes módon – a szerződésem.
A UPC első körben arra hivatkozott, hogy emailben tájékoztattak a szerződés módosításáról és így az életbe lépett a ráutaló magatartás miatt. Már itt is súlyos jogsértést követtek el, hiszen jogosulatlan személlyel történt szerződésmódosításra hivatkozva küldtek számomra szerződésmódosítást, tehát az email kiküldésére sem volt érvényes felhatalmazásuk, ha betartják a hatályos előírásokat és a döntéshozóval kötnek szóbeli megállapodást. Ez így, ebben a formában, egyoldalú szerződésmódosításnak minősülne és jogalapot képezne a szerződés, ügyfél oldali azonnali felmondására.
Miután ezt egy újabb panaszban jeleztem, azt közölték velem, hogy a volt párom és a UPC munkatársa közötti megállapodás jogszerű volt – mert idézem leveleküket – “A beszélgetés során az illető úgy nyilatkozott, hogy eljárhat UPC szolgáltatások ügyében.” Állításuk teljesen nonszensz, jogállamiságot nyomokban sem tartalmaz.
Mindkét fenti válasz elfogadhatatlan, hiszen ez alapján, bárki, aki azt állítja magáról, hogy jogosult a nevem alatt futó szerződésről – bármilyen írásos meghatalmazás nélkül – nyilatkozni és azzal kapcsolatban rendelkezni, fölöslegessé tenne bármilyen szerződés megkötését, így könnyedén emelhetnének árat, minden ügyfelüknek, hisz hivatkozhatnának arra, hogy valaki azt jóváhagyta. Így igazán könnyű növelni az éves sales számokat.
Az eljárás módja és annak kezelése szintén kritikán aluli, nélkülöz mindenféle profizmust, sőt teljes mértékben dilettáns hozzáállást mutat, az ügyfelek semmibevételét. Gondolom ügyfélélményről nem is hallottak…de szívesen tartok tréninget, lenne mit tanulniuk…
Panaszomat továbbra is fenntartom, illetve megteszem a szükséges intézkedéseket (Fogyasztóvédelem, NAIH, NMHH, bíróság), valamint levelemet továbbítom a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog felé is. Kérvényezni fogom a a két összeg közötti összeg megtérítésén felül, a szerződésem azonnali megszüntetését (kötbér fizetési kötelezettég nélkül) valamint 100.000 Ft vagyoni jellegű kártérítést az eljárásban tapasztalt hozzáállásuk miatt, mivel feltehetőleg szándékosan akartak félrevezetni és ezzel kárt okozni számomra, de ismerik a régi mondást, aki másnak vermet ás…
Így látja a UPC:
Kedves Homár!
Ügyfelünk eredetileg 2015 májusában kötött 24 hónapos határozott idejű szerződést a UPC-vel. 2016 februárjában, egy szerződésmódosítás miatt újraindult a hűségidő, amely jelenleg is tart és 2018 februárjában fog lejárni. A 2016-os szerződésmódosítást nyilvántartásunk szerint az ügyféllel azonos címen lakó élettársa intézte, akivel a UPC rendszerében az ügyfél rendelkezése szerint regisztrált kapcsolattartási telefonszámon egyeztettünk. Az úrtól a telefonos beazonosítás során megkaptuk az ügyfél személyes adatait és úgy nyilatkozott, hogy a szerződésmódosítás ügyében jogosult eljárni.
Az eset úgynevezett „családon belüli eljárásnak” minősül, ami azt jelenti, hogy a szolgáltató a fenti körülmények megléte esetén az ügyfelek kényelme és az ügyintézés gyorsítása érdekében vélelmezi azt, hogy az illető valóban jogosult az előfizető nevében intézkedni. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ügyfelünk a hűségidő végéig már semmit sem tehet. Az előfizetőt jelen esetben e-mailben értesítettük a szerződésmódosításról és arról is tájékozattuk, hogy a technikusi helyszíni beüzemelés napjától 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat a szerződéstől. Ügyfelünk a lehetősséggel nem élt, és az azóta eltelt egy év alatt folyamatosan használta a UPC szolgáltatásait és folyamatosan fizette a havi számlákat. Álláspontunk szerint tehát a szerződéskötés és az ügyfél tájékoztatása is teljesen szabályosan történt.Üdvözlettel,
UPC Magyarország
AtiSnatch 2017.02.20. 09:41:15
Terézágyú 2017.02.20. 09:42:49
Manyecska. 2017.02.20. 09:49:57
Milyen kedves tőle :D Lehet rendelt még szopóálarcot is ami ezután fog csak még megérkezni hát lehet emberszámba kellett volna venni mégis ? :D
enrico palazzo 2017.02.20. 09:51:31
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.20. 09:56:21
Terézágyú 2017.02.20. 09:59:12
"azért ez milyen már, hogy a UPC vélelmezi??? Ennyi erővel bárki nevében módosítgathatok"
Azt írják:
"A 2016-os szerződésmódosítást nyilvántartásunk szerint az ügyféllel azonos címen lakó élettársa intézte, akivel a UPC rendszerében az ügyfél rendelkezése szerint regisztrált kapcsolattartási telefonszámon egyeztettünk."
Tehát igen, ha tudod valaki adatait, és az ő telefonjáról beszélsz, akkor módosítgathatsz... evvan.
Néha jól jön az ilyesmi - és vissza is lehet élni vele...
joska61 2017.02.20. 10:03:17
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.20. 10:05:14
Béla.
Manyecska. 2017.02.20. 10:07:34
enrico palazzo 2017.02.20. 10:08:15
Terézágyú 2017.02.20. 10:16:29
Nincs igazad. Adott esetben te magad követelnéd, hogy hadd járjál már el az éppen betegen fekvő, kórházban lévő rokonod ügyében... és fel lennél háborodva, ha nem engednék.
Vagy ugye a postás/futár is: ha csak neked adná oda a csomagot és senki másnak, akit ott talál a lakásodban...
Manyecska. 2017.02.20. 10:24:50
Számtalan élethelyzet fordulhat elő pro- és kontra.........., csak azért mondom...
Terézágyú 2017.02.20. 10:26:57
"Számtalan élethelyzet fordulhat elő pro- és kontra.........., csak azért mondom... "
Erről van szó.
Asse jó, ha csak illető járhat el, asse ha másvalaki... :(
Na most legyen itt okos egy cég...
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.20. 10:29:09
enrico palazzo 2017.02.20. 10:29:57
Terézágyú 2017.02.20. 10:32:56
"Azért nem mindegy, hogy csomagot veszel át, vagy szerződést kötsz. A csomagot címre küldik, itt meg 2 évre a szádba veszed (vagy nem). "
Itt is egy megadott címen volt az élettárs. Azt a telefonszámot használta, amelyet az előfizető. Lehet hogy vonalas volt (van az upcinak vonalasa?), tehát éppen az történt, hogy az illető a lakásban tartózkodott...
herk 2017.02.20. 10:34:54
Ki nem sz.rja le, hogy az UPC mit véleményez?
Jogilag helytálló vagy sem?
Gondolom nem. Innentől az ügyfélnek van igaza.
Terézágyú 2017.02.20. 10:39:21
"Ki nem sz.rja le, hogy az UPC mit véleményez?
Jogilag helytálló vagy sem?
Gondolom nem. Innentől az ügyfélnek van igaza. "
Jó, erre mondom, hogy akkor majd amikor felhívsz egy céget, hogy "a beteg édesanyám nevében telefonálok, bemondom a szerződésszámot..." akkor majd azt fogja mondani a cég, hogy "nem véleményezünk semmit, az édesanyjának személyesen kell intéznie, slussz".
enrico palazzo 2017.02.20. 10:40:28
A futár/posta jön, aztán megy. De pl. a postás nem adja oda lakcímkártya nélkül a levelet, pénzt. A futár meg csak hoz valamit. Ha a házadban tartózkodik, nyilván oka van.
Attila F 2017.02.20. 10:45:16
Ettől függetlenül a 100000 Ft kártérítés nagyon vicces. De szívesen fogadok 100000 Ft-ban a poszterrel, hogy nem fogja megkapni.
Terézágyú 2017.02.20. 10:45:34
"Ahogy retorzió érheti a szopatót, kétszer is meggondolná."
Erről beszélek. A pószternek nem a cégre, hanem az volt élettársára kell haragudnia, sőt feljelentést tenni ellene (persze milyen címen?)... és nem a cégre haragudni.
"A futár/posta jön, aztán megy. De pl. a postás nem adja oda lakcímkártya nélkül a levelet, pénzt."
na, elég sokan szidják ezt a szabályt :)
mellesleg akkor sem adja oda, ha tudja a postás, hogy évek óta ott laksz, évek óta te veszed át (pl.) a nyugdíjat..???
"A futár meg csak hoz valamit. Ha a házadban tartózkodik, nyilván oka van. "
Így van, de ha odaadja annak az illetőnek, aki éppen a lakásodban tartózkodik (és az nem adja oda neked amit rendeltél, hanem elteszi magának), akkor ne a futárra legyél mérges, hanem az illetőre...
Terézágyú 2017.02.20. 10:46:44
"Mondjuk, ha hibát akarok bejelenteni, akkor bezzeg legalább öt személyes adatomat elkérik. Úgy tűnik, szerződéses ügyekben nem ilyen szőrszálhasogatóak. "
Azt írja az upci:
"az ügyfél rendelkezése szerint regisztrált kapcsolattartási telefonszámon egyeztettünk. Az úrtól a telefonos beazonosítás során megkaptuk az ügyfél személyes adatait"
Attila F 2017.02.20. 10:49:02
Cycmen 2017.02.20. 10:50:20
Hűségidőt hosszabbít neked szakítás után? Paradox!
Hihetetlen hogy szakítás után valaki mennyire képes lealacsonyítani magát, csakhogy bosszút álljon!
Terézágyú 2017.02.20. 10:50:58
te írtad, hogy bezzeg máskor elkérnek öt adatot...
Hát most is elkértek.
És meg is kapták.
Attila F 2017.02.20. 10:53:02
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 10:54:49
@Terézágyú: van vonalas szolgáltatás a upc-nek.
@enrico palazzo: szerinted kit tartana vissza? Hány törvény van, hogy mit nem szabad, aztán mégis van simliskedés néha az országban :). Egyébként meg lehet, hogy bemondják. Én még sosem jártam el más nevében telefonon, lehet van olyankor is figyelmeztető szöveg. Egyébként meg vicces ez a telefonos azonosítás. Én sosem mutatkozom be, mikor engem hívnak és mindig a hívó kérdezi meg, hogy az vagyok-e, akit keres. Majd megkérdez olyan adatokat, amit bárki tudhat (anyám neve, címem, születési adataim) és ennyi volt a beazonosítás (főleg bankoknál dívik ez a metódus). Azért ott kicsit költségesebb dolgokat lehet intézni, mint egy 2 éves upc hűség.
enrico palazzo 2017.02.20. 10:54:49
Viszont a UPC-nek szigorítania kéne a szerződéskötés feltételein, de csak abban, hogy utólag egyszerűen le is lehessen mondani (hangfelvétel), ha jogos.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 10:56:06
Terézágyú 2017.02.20. 10:59:24
"egy hibabejelentés pöttyet más horderejű, mint egy szerződés. "
szerződéshosszabbítás.
enrico palazzo 2017.02.20. 10:59:59
füvezőállat 2017.02.20. 11:03:21
nekem az hihetetlen hogy tud x évet leélni valaki ..nem tűnik fel mekkora gyökér? ja ON
Terézágyú 2017.02.20. 11:03:47
"Viszont a UPC-nek szigorítania kéne a szerződéskötés feltételein, de csak abban, hogy utólag egyszerűen le is lehessen mondani (hangfelvétel), ha jogos. "
erre írta az upci a levelében:
"Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ügyfelünk a hűségidő végéig már semmit sem tehet. Az előfizetőt jelen esetben e-mailben értesítettük a szerződésmódosításról és arról is tájékozattuk, hogy a technikusi helyszíni beüzemelés napjától 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat a szerződéstől."
Sőt:
"Ügyfelünk a lehetősséggel nem élt, és az azóta eltelt egy év alatt folyamatosan használta a UPC szolgáltatásait és folyamatosan fizette a havi számlákat. "
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 11:04:52
Attila F 2017.02.20. 11:05:09
enrico palazzo 2017.02.20. 11:08:20
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 11:11:22
enrico palazzo 2017.02.20. 11:11:51
Cycmen 2017.02.20. 11:14:11
- De kérem.
- Csend! Egy hete figyelek minden fülkét. Te hívtad ki a bábát Lusson tanácsos úr eljegyzésére, sürgősen!
- Kérem, a tűzoltókat bevallom, de a bába nem igaz, és...
- Gyere! Most aztán van bizonyíték!
Terézágyú 2017.02.20. 11:14:40
"Én évek óta nálunk vagyok, szerződés lejártakor mindig hívnak, hogy akarok-e hosszabbítani, ezt telefonon mindig megteszem"
Vagyis VALÓBAN igaz az, hogy az ügyfelek kényelme érdekében vezették be a telefonos szerződéshosszabbítást.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 11:22:42
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 11:23:48
Terézágyú 2017.02.20. 11:25:05
erről van szó.
enrico palazzo 2017.02.20. 11:28:03
füvezőállat 2017.02.20. 11:29:26
@Terézágyú: Amúgy egyszerű, fizesse az aki kötötte...:D mekkorát néznének az úpísziben:P
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 11:30:59
Cycmen 2017.02.20. 11:45:45
Lehet hogy békülni ment, csak rájött a szarás!
Dezsike 2017.02.20. 11:50:27
Szerencsére most már megyünk tőlük, legalábbis net és tévé terén, mert megjelent nálunk a Digi, 3 hét hűségünk van még, aztán viszlát.
Terézágyú 2017.02.20. 11:53:55
"Ott volt nálam, leadtam volna, de kötötték az ebet a karóhoz"
Na, akkor most jó, hogy a cég nem "vélelmez", vagy nem? :)))))))
Cycmen 2017.02.20. 11:54:56
metal · http://electric.blog.hu 2017.02.20. 11:56:24
És persze mindenki más hülye, és még kártérítést is követel:) Istenem csak az ilyen hülye picsáktól óvjon meg a sors!
Cycmen 2017.02.20. 11:59:03
Terézágyú 2017.02.20. 12:00:07
"Tehát akkor a volt pár rendelt egy plusz szolgáltatást, amiről emailben értesítették a posztert, majd kimentek, beszerelték, a poszter használta, de 1 év után jött rá, hogy valami itt nem stimmel?"
Jól összefoglaltad :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 12:29:25
Terézágyú 2017.02.20. 12:34:04
de, valami szerelés volt:
"Az előfizetőt jelen esetben e-mailben értesítettük a szerződésmódosításról és arról is tájékozattuk, hogy a technikusi helyszíni beüzemelés napjától 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat a szerződéstől."
füvezőállat 2017.02.20. 12:37:24
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 12:37:33
KaTe 2017.02.20. 12:39:02
Azt mondja a UPC: "a technikusi helyszíni beüzemelés napjától 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat a szerződéstől. "
- A posztoló nem vette észre, hogy egy UPC alkalmazott szerelget a lakásában?! Netán olyan email címet adott meg a szerződésnél ami már nem él/nem követ? Ez kinek is a hibája?!
Ez simán személyes adattal való visszaélés, amit majd a volt párjával/élettársával a bíróságon egymás között lejátszhatnak. Persze arra azért kíváncsi lennék, hogy a posztoló hogy bizonyítja, hogy akkor neki erre a szolgáltatásra nem is volt szüksége és nem közösen akarták, illetve hogy miért nem tűnt fel neki közel 1 évig, hogy igazából extra pénzt fizet valamiért, amit elvileg nem is igényelt, illetve nem is használ.
Terézágyú 2017.02.20. 12:40:57
"Arról nem is beszélve, hogy ha változott a szolgáltatás, annak a számlán is jelentkezni kellett valamilyen formában...."
Hát jelentkezett is, fizette is egy évig...
szóval nem tudjuk, hogy pontosan mi tűnt fel most hirtelen a pószternek...
Azt sem írja, hogy mikor szakított a pasijával. Az egy évvel ezelőtti szerződéshosszabbítás környékén?
Vagy csak most egy hete??? Eddig a pasi fizetett mindent, most az elköltözött, és a pószter hirtelen rádöbbent, hogy még egy évig kapja ezt a szolgáltatást, de már neki kell fizetnie?????
Egy szó mint száz: itt a pószter magánélete a zűrös, ezt a volt pasijával kell elintéznie...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 12:42:15
KaTe 2017.02.20. 12:46:40
metal · http://electric.blog.hu 2017.02.20. 12:47:03
Látom már más is idézte.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.20. 12:48:03
KaTe 2017.02.20. 13:16:59
Különösen akkor gond az ilyen határozott idejű szerződésmódosítás, ha a posztoló költözni szeretne, ilyen esetben (több)százezer forint kötbér megfizetése is szóba jöhet a UPC felé, amennyiben azt fel kívánja mondani.
Terézágyú 2017.02.20. 13:21:08
"Annyi az egész történetnek a lényege hogy a szokásos "a nők hülyék az informatikához sztereotípiáktól tartva" a posztoló az élettársát jelölte meg kapcsolattartónak, az meg / bosszúból vagy hanyagságból / eszközölt egy hátrányos szerződésmódosítást."
Az a kérdés, hogy mikor szakított a pószter, ahogy fentebb írtam. Ha csak most, akkor a pasija egy évvel ezelőtt teljesen jóhiszeműen rendelt meg az upcitól egy nagyobb szolgáltatást - hiszen közösen laktak ott, közösen fizették a rezsit, vagy éppenséggel ezt konkrétan a pasi fizette stb.
Arra ő se gondolhatott, hogy egy évvel később szakítanak...
Cycmen 2017.02.20. 13:28:00
Drágám, ha valamelyikünk előbb meghal, én Párizsba költözöm!
Terézágyú 2017.02.20. 13:30:40
... tehát még az sem biztos, hogy a pasi utólagos bosszújáról van szó - ahogy eddig sejteni lehetett...
2017.02.20. 13:54:25
De szerintem itt van a kutya elásva: "Kérvényezni fogom ... valamint 100.000 Ft vagyoni jellegű kártérítést az eljárásban tapasztalt hozzáállásuk miatt, ..." Egen, 100 rugót akar a nagybüdös semmire ez a majom.
2017.02.20. 13:58:59
MrZed001 2017.02.20. 15:13:25
Ha nem, akkor pápá.
zooDoo 2017.02.20. 15:26:15
Dikusz 2017.02.20. 16:31:11
Sam Crow 2017.02.20. 16:39:41
Kenderice 2017.02.20. 16:59:22
"A UPC e-mailben értesít minden egyes szerződésmódosításról, és 5 éveseknek való szinten leírja, hogy mit tehetsz, ha nem akarod az új feltételeket. A poszter baxott rá, visszajelezni, hogy neki nem oké."
Egyelőre az e-mail jogilag nem bizonyító erejű.
"Sőt, 1 éven keresztül használta, és fizette a számladíjakat. "
Egyszerű. Nem volt tudomása arról, hogy újraindult a két év és simán abban a hiszemben volt, hogy a rabság második évét tapossa...
2017.02.20. 19:11:23
Amikor az exe meghosszabbíttta a szerződését a UPC-nél, akkor arról a poszter kapott egy e-mailt, amiben tájékztatták őt erről a tényről, valamint arról is, hgy ha mégse tetszene neki, akkor 14 napon belül elállhat a szerződéshosszábbítástól. Minden következmény nélkül.
Tehát az általad írt: "Nem volt tudomása arról, hogy újraindult a két év és simán abban a hiszemben volt, hogy a rabság második évét tapossa... " két esetben fordulhatott elő:
ad1. Baszott elolvasni az UPC e-mailjét
ad2. Elolvasta, de funkcionális analfabéta lévén nem értette meg.
Mindkettő kinek a hibája? Ja, a poszteré. Ennyi.
2017.02.21. 00:09:13
Kenderice 2017.02.21. 04:35:36
Tévedsz. Polgári perben az e-mailt nem fogadják el, mint tudomásul vett értesítést.
Hiába küldözgetsz valakinek pl. fizetési felszólítást e-mailben, az nem szakít meg elévülési időt, bíróság előtt nem bizonyító erejű. Akárcsak egy sima levél.
Azért, mert a küldő nem tudja bizonyítani, hogy te azt átvetted.
Terézágyú 2017.02.21. 08:27:58
"Tévedsz. Polgári perben az e-mailt nem fogadják el, mint tudomásul vett értesítést.
Hiába küldözgetsz valakinek pl. fizetési felszólítást e-mailben"
Ja, akkor ezt közöld minden egyes esetben, amikor a gyengeelméjű pószterek azt pampogják, hogy hány panaszkodó emailt írtak egy cégnek...
Ja bocsika, az email az semmi, ugyebár.
A fenti pószter is emailben tett panaszt? A hülye.
Kenderice 2017.02.21. 08:37:25
Az a baj, hogy kevered a sima levelezést a joghatssal járó tájékoztatással.
Jogvita esetén egy e-mail a bíróság előtt nem bizonyíték, ha azt bármelyik fél vitatja.
Leegyszerűsítem neked.
Ha a szolgáltató azt állítja, hogy téged e-mailben értesített egy, a szerződésedet érintő körülmény megváltozásáról de te azt állítod, hogy nem olvastad a levelet, a bíróság neked fog igazat adni ugyanis e-mail esetében nem vélelmezhető a kézbesítés.
Az értesítések formáját jogszabály határozza meg, az e-mail nincs benne.
Terézágyú 2017.02.21. 08:49:15
Nem basszus, az a baj, hogy a geci pószterek pampognak, hogy de sok emailt írtam már a cégnek, és nem válaszol, késve válaszol - bezzeg amikor azt mondja a cég, hogy küldtünk egy tájékoztató emailt az ügyfélnek, akkor az megint csak pampog, hogy nem kaptam meg, nem olvastam el, mer jogom van hozzá, kikérem magamnak!
Ugye amikor a pószter pofázik, hogy "miért nem elég egy email, elvégre a 21 . században vagyunk", akkor az ugye nagyon rendben van - de bezzeg ha a cég küld egy emailt (és semmi mást, elvégre a 21. században vagyunk), akkor jön a kib*szott nagy lózung, hogy hahá, az email nem bizonyító erejű.
Elmentek a k*rva anyátokba a rohadt magyaros kettős mércétekkel!
joska61 2017.02.21. 09:17:01
2017.02.21. 09:19:23
A UPC rögzíti a beszélgetéseket. Sok sikert a polgári perben, amikor arról akarod meggyőzni a bírót, hogy te nem is tudtál az e-mailról, amikor 1 perccel azelőtt hallotta a hangodat, amint leokézod az egészet, illetve tudmásul veszed, hogy nem a Magyar Posta hozza a levelet, hanem e-mailben kapod meg.
Kenderice 2017.02.21. 09:48:04
Sajnos nem érted.
Most arról van szó, hogy az e-mail JOGILAG elfogadott értesítési forma-e.
Nem, nem az.
Például szolgáltatás szempontjából reklamációja van az ügyfélnek, e-mailben történik pár levélváltás de nem jutnak dűlőre és a fogyasztó jogi útra tereli a dolgot.
Ha a bíróság előtt EGYBEHANGZÓAN elismeri mindkét fél az e-mailben történt levelezést, akkor a bíróság ezt figyelembe veszi, hiszen mindkét fél küldött és fogadott levelet, válaszoltak egymásnak.
De ha én valakinek e-mailben küldök egy fizetési felszólítást (pl. megszakítandó egy elévülési időt), a kézbesítési vélelem nem áll meg, nem szakítja meg az elévülési időt egy elektronikus levél elküldése.
Most az, hogy valaki telefonon a poszter nevében szerződést módosít, nem érdekes.
Most csak az e-mailról van szó.
2017.02.21. 10:39:57
Nem kell elismerned a bíróság előtt, hogy tudtál az e-mailról. Amikor a UPC-vel beszéltél telefonon, akkor már elismerted, hogy tudomásul vetted, e-mailt kapsz. Ha nem olvasod el, akkor az a te bajod, ahogy a fizetési meghagyás is. Ha nem ismered el, hogy megkaptad, vagy olvastad, akkor is a te bajod.
Szóval, mindenképpen bukod a pert.
2017.02.21. 11:31:51
Kenderice 2017.02.21. 11:56:00
Csak nem értetted meg...
Most nem erről az esetről volt szó hanem arról, hogy ÁLTALÁBAN jogilag figyelembe kell-e venni egy e-mailben küldött és jogi kötelmet tartalmazó dokumentumot.
Nem, mert nem lehet vélelmezni a kézbesítést.
2017.02.21. 15:00:02
Basszus, megértettem ... meg-ér-tet-tem! Felfogtad? Csak leírtam, hogy mire mész a te elméleti tudasoddal az e-mailről a gyakorlatban. Kurvára mindegy, hogy egyébként ÁLTALÁBAN figyelembe veszik-e vagy sem, mindig lehet olyan körülményeket teremteni, hogy kénytelenek lesznek figyelembe venni. Úgyhogy feldughatod magadnak az elméletet, ha gyakorlatilag azért vesztesz pert, mert mégiscsak figyelembe veszik az e-mailt.
Kenderice 2017.02.21. 15:41:58
Ez nem elmélet. Jogszabály.
Mi a gondod a postával?
Hallottál már a tértivevényről?
Szerinted mi lenne itt, ha egy fizetési meghagyást e-mailen küldenének ki és ha nem válaszol rá az érintett, akkor az jogerőssé válna?
Ilyesmi egyelőre csak tértivevényes küldemény esetében lehetséges a JOG SZERINT, az e-mailnek nincs ilyen "ereje".
E-mail esetében nincs kézbesítési vélelem (akárcsak egy sima postai levélnek), míg tértivevény esetében van.
2017.02.21. 15:56:11
De tudod mit? Rohadtul belefáradtam. Jogszabályilag te vagy a Jani. Igazad van! Gyakorlatilag meg pert buksz. Na, akkor most jó, hogy jogszabályilag ugyan igazad van, de a gyakorlatban azért veszítesz? Satisfied?
Ja, a Magyar Postára egy faéket nem bízok, mert képesek azt is elcseszni. Tapasztalat.
beste 2017.02.22. 05:49:21