Tékozló Homár

Ki felel a melóért, ha a vállakozónak alvállalkozója van?

2017.03.29. 18:54 | Homár Hilda | 37 komment

8599415_af8466181efb06f24f3ede46b88ac8f7_m.jpg

Megy az egymásra mutogatás az alábbi sztoriban, pedig egy valami biztos: olvasónk potyára ifizetett ki valamit, amit orvosolni kéne, de izibe.

2016 júniusában telefonos egyeztetés után az interneten talált Akkuszervíz – XY lakcímére vittem 4db hibás Hilti akkumulátort, 1 db B36/ 3.0 Li-Ion akkumulátort és 3db B144 2.6 Li-Ion akkumulátort javítás céljából.

XY miután átvette, közölte a javítás összegét, ami egyszer 49.900Ft, plusz háromszor 19.900Ft lesz az akkumulátorok sikeres javíthatósága esetén. A javítás várható határidejét kb. egy hétre ígérte, valamint közölte, hogy az akkumulátor teljesítményét a gyári értékeket körülbelül 30%- ot meghaladó teljesítményű cellák beépítésével oldják meg.

Néhány nap múlva jelentkezett és közölte, hogy az akkumulátorok javíthatóak, ígért határidőn belül átvehetjük. Ez meg is történt a belvárosban az utcán az akkor folyó munkánk közelében. Kifizettem a javítás összegét 109.600Ft-ot. XY közölte, hogy az akkumulátorokra ragasztott címkén találom a garancia határidejét.

Következő napokban használatba vettük az akkumulátorokat és kiderült, hogy a 36V-os akkumulátor továbbra sem működik, a kisebbek tapasztalataink szerint gyengébbek lettek. Felhívtam XY-t és közöltem ezt vele. Kérte, hogy vigyem el az akkumulátorokat a lakcímére. Ekkor a nagy akkumulátort és az egyik kicsit hagytam ott.

Egy hét múlva jelentkezett, hogy átvehetjük az akkumulátorokat, de kipróbálás után sajnos kiderült, hogy mind a két akkumulátornál továbbra is fennáll a hiba. Újabb bevizsgálásra másodszor is visszavittük hozzá a két akkumulátort. Ezután úgy kaptuk vissza, hogy ők bevizsgálták a műszereik nem mutattak hibát és kérte próbáljuk ki másik géppel, illetve töltővel. Ezt megtettük, de a hibajelenség továbbra is ugyanaz volt. Miután ezt közöltem vele, elárulta, hogy nem is ő szervizelte az akkumulátorokat, hanem a Lítium- Lion Kft és forduljak hozzájuk a panaszommal.

Elvittem hozzájuk az akkumulátorokat a gépekkel és az eredeti töltőkkel együtt. A címke alapján megismerték, hogy ők javították és átvették garanciális javításra. Közölték, hogy hívnak amint bevizsgálták az akkumulátorokat. Néhány hét múlva felhívtam őket, amikor a hölgy közölte, hogy éppen hívni akartak, elvihetem a gépszettet és az akkumulátorokat, a hibát elhárították az akkumulátorok újraformázásával.

Az első próbánál kiderült, hogy az akkumulátorok továbbra sem működnek, semmi nem változott. Visszavittem. A hölgy közölte, hogy ők nem tudják megoldani a problémát, forduljak XY-hoz, az eredeti szakemberhez. Fel is hívtam egyből, de lerázta magáról a felelőséget, mivel a Lítium-Lion Kft végezte a javítást. Kértem, hogy egyezzenek meg egymás között, hogy ki fizeti vissza a javítás költségét, erre XY közölte, hogy őt ez az egész nem érdekli, oldjam meg ahogy akarom és rámcsapta a telefont. A párbeszédet hallva a Lítium-Lion Kft eladója ugyancsak elzárkózott a pénz visszafizetésétől.

Ekkor elkértem a Vásárlók könyvét, amit előszörvodaadott, majd azt egy pillanatra visszakérte és ezután már nem adta vissza, arra hivatkozva, hogy ők XY-nal állnak kapcsolatban az akkumulátorok ügyében, és mivel én nem vásároltam semmit az üzletben, ezért vásárló sem vagyok, tehát nincs jogom beírni a Vásárlók könyvébe. Kértem, hogy legalább adjon így lehetőséget arra, hogy XY eljárásáról készíthessek jegyzőkönyvet, mivel ők is érintettek az ügyben, de a kérésemet határozattan és meglehetősen udvariatlanul elutasította.

Ezután telefonon próbáltam még egyszer a jogaimra hivatkozva, jobb belátásra bírni a Lítium-Lion hölgy alkalmazottját de ő továbbra is elutasította a békés megegyezés lehetőségét udvariatlan hangon. Erről a telefonbeszélgetésről felvétel is készült, melyet mellékelek.

Ez a legutolsó eset az üzletben már 2016. november 24.-én volt, idáig húzódott az ügy. Az ünnepek és egyéb elfoglaltságom miatt most van időm foglalkozni a panaszommal.

Na, ki fizeti a révészt?

Kedves Homár olvasó!

Az akkumulátorok javítására vonatkozó vállalkozási szerződés XY vállalkozó és közted jött létre, hiszen megállapodtatok valamennyi lényeges kérdésben: a szerződés tárgya, a kijavítás határideje és a vállalkozói díj is.

A törvény rendelkezései alapján a megrendelő utasítási joga nem terjedhet ki az adott tevékenység (jelen esetben a javítás) megszervezésére. Erről a vállalkozó köteles gondoskodni úgy, hogy biztosítsa a kijavítás szakszerű, gazdaságos és határidőre történő befejezését. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozó jogosult volt igénybe venni a szerződés teljesítése során a Lítium-Lion Kft. szolgáltatását. De. Nem helytálló a vállalkozó tájékoztatása, amely szerint a javítást nem ő végezte, és ezért a Kft-hez kellene panasszal fordulni. A valóságban az akkumulátorok szervizelése az ő kötelezettsége volt, a létrejött szerződés nem teljesítéséből, illetve hibás teljesítéséből eredő felelősség is őt terheli.

A vállalkozói díj a szerződés teljesítésekor esedékes. Megállapítható, hogy a két akkumulátor esetében a javítás nem történt meg, teljesítés itt nem történt, így a vállalkozó véleményünk szerint az ezzel kapcsolatos vállalkozói díjra sem vált jogosulttá, annak visszafizetésére köteles. Természetesen a vállalkozó és a Kft. is ezt követően köteles egymással elszámolni a közöttük létrejött megállapodnak megfelelően.

Fentiek alapján javasoljuk a vállalkozói díj arányos részének visszafizetésére irányuló igényt közvetlenül a vállalkozó részére írásban, tértivevényes levélben megküldeni. Ha a vállalkozó annak teljesítését elutasítja, akkor peres eljárás mellett az illetékes békéltető testület segítségével juthatsz hozzá a jogos igényedhez.


Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről [6:238.§-6:256.§] 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

droppolt kismamma szép 2017.03.29. 19:09:39

"az illetékes békéltető testület segítségével juthatsz hozzá a jogos igényedhez"
A végére sikerült beiktatni egy nem túl erős vicczet is, király.

Nem lehetett annyira létszükség ez az akkugarniturha, ha félév telt el a vele való foglalkozásig. Az nem jutott eszébe 1x sem a megrendelőnek, hogy EGYÜTT kipróbálják az állítólagosan megjavított, készterméket? Nekem csak ez az egy nem fér a felyembe..

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.29. 19:21:36

kivételesen gvti rátapintott a lényegre. be is karikázom pirossal a mai napot a naptárban :P

Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.29. 19:27:19

Estebédhez megjött a holnap délelőtti poszt...

Szubrina 2017.03.29. 19:47:50

" ifizetett ki valamit, amit orvosolni kéne, de izibe."

*fizetett
*izibeN

Szubrina 2017.03.29. 19:50:48

"előszörvodaadott"

? vodafon?

Szubrina 2017.03.29. 19:55:22

Egyértelmű, hogy neki az tartozik, akinél az üzeletet kötötte...nekem egyébként tök fura, hogy ilyen sokba kerül csupán a javítása ezeknek az akukknak, nem olcsóbb, akkor már egy új???
Ráadásul mennyire megbízható már egy olyan akkuszervíz, ami vkinek az otthonában "tevékenykedik", mint kiderült ő csak nyerészkedik a szerelésen, ami minden bizonnyal sokkal olcsóbb lenne, ha közvetlenül ment volna a Lítiumhoz hasonló céghez a posztoló.

Nouby 2017.03.29. 20:19:38

Azt a GVTI megírhatta volna hogy mit lehet tenni ha a vásárlók könyvét nem adják oda mert csak.

A megbaszhatom magam remélem nem opció.

Szubrina 2017.03.29. 20:34:14

@Nouby: Ez engem is érdekelne, mert ennek megtagadása sztem komoly kételyeket vet fel és úgy gondolom, hogy nem kell ahhoz egyenesági vásárlónak lenni, hogy panasszal élhessek egy cég iránt, vagy blokk kell hozzá?

KaTe 2017.03.29. 21:35:56

Engem csak egy dolog érdekel. XY-tól kaptál számlát?! Mert ha igen, akkor nála kell(ene) reklamálnod. Ha nem, akkor meg így jártál. Ha nem megy szép szóval, akkor erőszakkal.

A vásárlók könyvének "nem" odaadásával kapcsolatban ezt találtam:
www.lokal.hu/2017-03-a-kormanyhivatalban-tehetunk-panaszt/

mikimackó 2017.03.29. 21:36:37

ennyi pénzért én is megdelejezem a rossz aksiidat........, apropó, van egy pólóm neked 37ezerért......., az van ráírva, hogy "BALEK" !

Bendeguz 1001 2017.03.29. 21:45:42

A B36 3.0 51ezer netto a vadiuj hilti weblapon. Rendkivul okos a poszter,hogy 49-ert javitatja ugy, hogy max 30% teljesitmenyu lesz :) A masik akkut mar meg se nezem...

droppolt kismamma szép 2017.03.30. 04:20:42

@Szubrina: minden cégnek megvannak a maga szakértői, alkalmazott szaktekintélyei.

Bombaló 2017.03.30. 05:26:29

@Bendeguz 1001: Nem 30% teljesítményű, hanem 30%-kal nagyobb kapacitású elemekkel cserélik a hibás részt. Plusz nem egy akksit javíttatott, hanem 1+3-at.
Anno a C64-em javíttatása is így történt volna, ha nem tudom meg előre, hogy a családi vállalkozás csak továbbpostázza egy normális szerviznek a gépem...

Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.30. 06:31:41

Nem értem ezt a rettegést a vásárlók könyvétől. az, hogy nem vásárolt a hős ott és ezért nincs joga beleírni, az nettó hazugság. Mondom egy extrém példát. Bemegyek valahová, ahol kurvára ttsik minden, főleg a kiszolgálás, de - tök mindegy miert- nem veszek semmit. Mivel elégedett vagyok, megírnám a pozitív jellegű észrevételeket a könyvbe. Nincs hozzá jogom, mert nem vagyok az ügyfelük?
Persze, a vásárlók könyvét a panaszra használjuk. Bele akar írni? Hát írjon, csak arra kell figyelni, hogy 30 napon belül írjunk rá vissza, mert a harmincegyedik napon megharap a jegyző.
Akárcsak az árukereső értékelés : jön az egy csillaf a bolt meg megköszöni és nincs tovább. Nem ott kell tisztázni és megoldani a fogfájást....

Terézágyú 2017.03.30. 07:48:05

A poszt tárgyához:
kurvaország.

Terézágyú 2017.03.30. 07:52:22

@Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One:
Van egy ilyen sztori, hogy az étteremben millió baj van, minden étel "éppen elfogyott", a vendég csak hideg szart kap a pénzéért, ezért követeli a vásárlók könyvét. Odaadják neki, erre ő beírja, hogy ez igazán tökéletes étterem, olcsó, és finom, a kiszolgálás elsőrendű, mindenkinek ajánlani fogja, név, lakcím. Visszaadja, persze azonnal elolvassa a pincértől a főnökig mindenki, és egyszeriben lesz mindenféle étel, friss, jóízű, illedelmes kiszolgálás, stb.... :)

napinapinapi 2017.03.30. 07:56:41

Egyszer zaptojast vettem a teszkoban.
Visszavittem, de mondtak,hogy nem ok csinaltak, hanem egy alvallalkozo.
Kerdeztek is,hogy latok-e en ott tikokat?
Egy ilyen ervvel nehez vitaba szolni.
Ha' mondom,nem.
Lementem Taktaharkanyba a Hegedus Marikahoz.
Kicserelte a zaptojast,azota joba' vagyunk.
Minden reggel 3 oraval korabban kelek,es csak nala vasarolok,mert a kozvetitoknek semmi ertelme.
Mar azt is megbeszeltuk,hogy lesz neki is sajat reklamujsag, vasarloi busz,es 1-2 spot a Fideszketton a joban-rosszban szuneteben.

Sose ertettem,minek kell kereskedoket mas barmokat beiktatni,miert nem lehet mindent egyenesen a termelotol,szolgaltatol megvenni ?

En a penzt is megszuntetnem.
A cserekereskedelem sokkal jobb volt.

karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.03.30. 08:05:03

Nokia E52 akkut cserélnék újszerű, vagy alig használt SonyEricsson C901 akkura.

Szubrina 2017.03.30. 08:27:30

@droppolt kismamma szép: ezt biztos nem nekem akartad, mert nincs összefüggés az én kommentem és a tiéd között...félrement.

Szubrina 2017.03.30. 08:29:12

@napinapinapi: Egyébként irónia ide vagy oda, igen, így van...ezért ajánlom mindenkinek a termelői piacot és sokféle foglalkozás elsajátítását pl. hidegburkolás, szobafestés, kertészkedés...

Manyecska. 2017.03.30. 08:41:12

neeeeeeeee kifelé menet öt percig néztem milyen színű zománcfestéket kell vegyek mert mázolni kell kívülről ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! :D még itt is??? :D

joska61 2017.03.30. 09:08:26

Mindig az felel, akivel az ügyfél "szerződött".

Tehetséges ugandai buzi 2017.03.30. 09:37:58

A fenti, tök egyszerű, mindössze kétszereplős alvállalkozós sztori remek példa arra, hogy milyen jól el lehet lopni pár miliárdot mondjuk egy Megyeri híd építésénél, ahol hét szinten voltak az alvállalkozók. Mondjuk ott a legalsó réteg szinte már nem is kapott semmit, addigra elfogyott a pénz, ők ingyen építették meg a hidat, sőt, még az anyagot is ők adták.

:-D

Terézágyú 2017.03.30. 09:40:50

@Tehetséges ugandai buzi:
Örülök, hogy általánosabb, országos szintre emelted a pószter történetét...

Manyecska. 2017.03.30. 09:40:52

@Tehetséges ugandai buzi: ja, valami hat-nyolc alvállalkozó bizti volt :D !!!!

champy 2017.03.30. 09:46:21

@Bendeguz 1001: Ha a te általad felvetett kört nézzük, akkor a 4 db akkumulátor nettó ára 154390 Ft, szemben a javított (elvileg 30%ot többet tudó) 86291 Ft nettójával szemben.
Persze, a poszter a hülye, mert féláron akart a gyári akksinál 30%-al többet tudó, garanciális akkumulátorokat.

Rejtélyes 2017.03.30. 10:06:43

@champy: Hulyen van fogalmazva, de ami oda van irva az a kovetkezo: kicserelik a cellakat olyanra, ami tudja minimum a 30%-at, mit egy eredeti, gyari cella. pl ha az eredeti 1000mAh, akkor ez tud 300mAh-t, vagy tobbet. Ok csak a 300mAh-t garantaljak.

KaTe 2017.03.30. 10:29:06

@Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One: A válaszadással valakinek dolgoznia kell! Ennyi az egész rettegés titka.

KaTe 2017.03.30. 10:40:18

@Tehetséges ugandai buzi: A posztoló szemszögéből teljesen lényegtelen, hogy XY kivel végeztette el a termék javítását. Mindenesetre ha neked problémád van az "alvállalkozókkal" akkor ezúton jelzem, hogy például autó-motorszervizeknél is teljesen megszokott, hogy egyes részmunkákat más cégekkel végeztetnek el. Ezzel amúgy a világon semmi gond nincs, mivel akinek javításra beadod a cuccot, az tartozik teljes körű felelősséggel az összes létező meghibásodás miatt.

" A magánszemély üzleti tevékenységén kívül eső javítási és karbantartási munkák esetében, ha a javítás teljes összege – az anyag árát, a munkadíjat és az Áfa-t tartalmazó – bruttó végösszege a 20.000.-Ft-ot meghaladja, akkor a javítást végző szervizet 6 hónap kötelező jótállás terheli. Tehát garanciát köteles vállalni az általa elvégzett munkára és az általa adott beépített alkatrészekre is."

droppolt kismamma szép 2017.03.30. 11:06:29

@Szubrina: imádom az ilyen ultratudatos, ám rém élet- és öntapasztalatlan kis turbógeciket. DE, neked ment. Azt tényleg írhattam volna, pontosan mire. Nem, nem ment félre.
"ha közvetlenül ment volna"
Például.

Bendeguz 1001 2017.03.30. 12:11:55

@champy: Nezd, a foglmazasbol nem ez derult ki szamomra, de ha neked van igazad, akkor is csak fel igazsag, mert szerintem az elso esetben mindenkepp a gyarit erdemes megvenni a masik 3-nal ha lenyeges az elteres, akkor talan jobb a javitas, de egyelore szivas.

apaarpi 2017.03.30. 16:17:33

@Szubrina:

Ha már nyelvtan náci vagy, a szerviz rövid "i", a "vkinek" pedig igénytelenség, nincs időd kiírni? Félregépelést szemére vetni valakinek pedig ősi román szokás.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.30. 18:22:08

@Nouby: melyik része nem világos? Nincs köztük jogviszony, így nincs mit reklamálni, beírni a vásárlók könyvébe. Nomen est omen, v_á_s_á_r_l_ó_k, márpedig ő nem az. Legalábbis ennél a cégnél.

"remélem nem opció. "
pedig de :P