Megy az egymásra mutogatás az alábbi sztoriban, pedig egy valami biztos: olvasónk potyára ifizetett ki valamit, amit orvosolni kéne, de izibe.
2016 júniusában telefonos egyeztetés után az interneten talált Akkuszervíz – XY lakcímére vittem 4db hibás Hilti akkumulátort, 1 db B36/ 3.0 Li-Ion akkumulátort és 3db B144 2.6 Li-Ion akkumulátort javítás céljából.
XY miután átvette, közölte a javítás összegét, ami egyszer 49.900Ft, plusz háromszor 19.900Ft lesz az akkumulátorok sikeres javíthatósága esetén. A javítás várható határidejét kb. egy hétre ígérte, valamint közölte, hogy az akkumulátor teljesítményét a gyári értékeket körülbelül 30%- ot meghaladó teljesítményű cellák beépítésével oldják meg.
Néhány nap múlva jelentkezett és közölte, hogy az akkumulátorok javíthatóak, ígért határidőn belül átvehetjük. Ez meg is történt a belvárosban az utcán az akkor folyó munkánk közelében. Kifizettem a javítás összegét 109.600Ft-ot. XY közölte, hogy az akkumulátorokra ragasztott címkén találom a garancia határidejét.
Következő napokban használatba vettük az akkumulátorokat és kiderült, hogy a 36V-os akkumulátor továbbra sem működik, a kisebbek tapasztalataink szerint gyengébbek lettek. Felhívtam XY-t és közöltem ezt vele. Kérte, hogy vigyem el az akkumulátorokat a lakcímére. Ekkor a nagy akkumulátort és az egyik kicsit hagytam ott.
Egy hét múlva jelentkezett, hogy átvehetjük az akkumulátorokat, de kipróbálás után sajnos kiderült, hogy mind a két akkumulátornál továbbra is fennáll a hiba. Újabb bevizsgálásra másodszor is visszavittük hozzá a két akkumulátort. Ezután úgy kaptuk vissza, hogy ők bevizsgálták a műszereik nem mutattak hibát és kérte próbáljuk ki másik géppel, illetve töltővel. Ezt megtettük, de a hibajelenség továbbra is ugyanaz volt. Miután ezt közöltem vele, elárulta, hogy nem is ő szervizelte az akkumulátorokat, hanem a Lítium- Lion Kft és forduljak hozzájuk a panaszommal.
Elvittem hozzájuk az akkumulátorokat a gépekkel és az eredeti töltőkkel együtt. A címke alapján megismerték, hogy ők javították és átvették garanciális javításra. Közölték, hogy hívnak amint bevizsgálták az akkumulátorokat. Néhány hét múlva felhívtam őket, amikor a hölgy közölte, hogy éppen hívni akartak, elvihetem a gépszettet és az akkumulátorokat, a hibát elhárították az akkumulátorok újraformázásával.
Az első próbánál kiderült, hogy az akkumulátorok továbbra sem működnek, semmi nem változott. Visszavittem. A hölgy közölte, hogy ők nem tudják megoldani a problémát, forduljak XY-hoz, az eredeti szakemberhez. Fel is hívtam egyből, de lerázta magáról a felelőséget, mivel a Lítium-Lion Kft végezte a javítást. Kértem, hogy egyezzenek meg egymás között, hogy ki fizeti vissza a javítás költségét, erre XY közölte, hogy őt ez az egész nem érdekli, oldjam meg ahogy akarom és rámcsapta a telefont. A párbeszédet hallva a Lítium-Lion Kft eladója ugyancsak elzárkózott a pénz visszafizetésétől.
Ekkor elkértem a Vásárlók könyvét, amit előszörvodaadott, majd azt egy pillanatra visszakérte és ezután már nem adta vissza, arra hivatkozva, hogy ők XY-nal állnak kapcsolatban az akkumulátorok ügyében, és mivel én nem vásároltam semmit az üzletben, ezért vásárló sem vagyok, tehát nincs jogom beírni a Vásárlók könyvébe. Kértem, hogy legalább adjon így lehetőséget arra, hogy XY eljárásáról készíthessek jegyzőkönyvet, mivel ők is érintettek az ügyben, de a kérésemet határozattan és meglehetősen udvariatlanul elutasította.
Ezután telefonon próbáltam még egyszer a jogaimra hivatkozva, jobb belátásra bírni a Lítium-Lion hölgy alkalmazottját de ő továbbra is elutasította a békés megegyezés lehetőségét udvariatlan hangon. Erről a telefonbeszélgetésről felvétel is készült, melyet mellékelek.
Ez a legutolsó eset az üzletben már 2016. november 24.-én volt, idáig húzódott az ügy. Az ünnepek és egyéb elfoglaltságom miatt most van időm foglalkozni a panaszommal.
Na, ki fizeti a révészt?
Kedves Homár olvasó!
Az akkumulátorok javítására vonatkozó vállalkozási szerződés XY vállalkozó és közted jött létre, hiszen megállapodtatok valamennyi lényeges kérdésben: a szerződés tárgya, a kijavítás határideje és a vállalkozói díj is.
A törvény rendelkezései alapján a megrendelő utasítási joga nem terjedhet ki az adott tevékenység (jelen esetben a javítás) megszervezésére. Erről a vállalkozó köteles gondoskodni úgy, hogy biztosítsa a kijavítás szakszerű, gazdaságos és határidőre történő befejezését. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozó jogosult volt igénybe venni a szerződés teljesítése során a Lítium-Lion Kft. szolgáltatását. De. Nem helytálló a vállalkozó tájékoztatása, amely szerint a javítást nem ő végezte, és ezért a Kft-hez kellene panasszal fordulni. A valóságban az akkumulátorok szervizelése az ő kötelezettsége volt, a létrejött szerződés nem teljesítéséből, illetve hibás teljesítéséből eredő felelősség is őt terheli.
A vállalkozói díj a szerződés teljesítésekor esedékes. Megállapítható, hogy a két akkumulátor esetében a javítás nem történt meg, teljesítés itt nem történt, így a vállalkozó véleményünk szerint az ezzel kapcsolatos vállalkozói díjra sem vált jogosulttá, annak visszafizetésére köteles. Természetesen a vállalkozó és a Kft. is ezt követően köteles egymással elszámolni a közöttük létrejött megállapodnak megfelelően.
Fentiek alapján javasoljuk a vállalkozói díj arányos részének visszafizetésére irányuló igényt közvetlenül a vállalkozó részére írásban, tértivevényes levélben megküldeni. Ha a vállalkozó annak teljesítését elutasítja, akkor peres eljárás mellett az illetékes békéltető testület segítségével juthatsz hozzá a jogos igényedhez.
Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről [6:238.§-6:256.§]
droppolt kismamma szép 2017.03.29. 19:01:17
droppolt kismamma szép 2017.03.29. 19:09:39
A végére sikerült beiktatni egy nem túl erős vicczet is, király.
Nem lehetett annyira létszükség ez az akkugarniturha, ha félév telt el a vele való foglalkozásig. Az nem jutott eszébe 1x sem a megrendelőnek, hogy EGYÜTT kipróbálják az állítólagosan megjavított, készterméket? Nekem csak ez az egy nem fér a felyembe..
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.29. 19:21:36
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.29. 19:27:19
Szubrina 2017.03.29. 19:47:50
*fizetett
*izibeN
Szubrina 2017.03.29. 19:50:48
? vodafon?
Szubrina 2017.03.29. 19:55:22
Ráadásul mennyire megbízható már egy olyan akkuszervíz, ami vkinek az otthonában "tevékenykedik", mint kiderült ő csak nyerészkedik a szerelésen, ami minden bizonnyal sokkal olcsóbb lenne, ha közvetlenül ment volna a Lítiumhoz hasonló céghez a posztoló.
Nouby 2017.03.29. 20:19:38
A megbaszhatom magam remélem nem opció.
Szubrina 2017.03.29. 20:34:14
KaTe 2017.03.29. 21:35:56
A vásárlók könyvének "nem" odaadásával kapcsolatban ezt találtam:
www.lokal.hu/2017-03-a-kormanyhivatalban-tehetunk-panaszt/
mikimackó 2017.03.29. 21:36:37
Bendeguz 1001 2017.03.29. 21:45:42
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 04:20:42
Bombaló 2017.03.30. 05:26:29
Anno a C64-em javíttatása is így történt volna, ha nem tudom meg előre, hogy a családi vállalkozás csak továbbpostázza egy normális szerviznek a gépem...
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.30. 06:31:41
Persze, a vásárlók könyvét a panaszra használjuk. Bele akar írni? Hát írjon, csak arra kell figyelni, hogy 30 napon belül írjunk rá vissza, mert a harmincegyedik napon megharap a jegyző.
Akárcsak az árukereső értékelés : jön az egy csillaf a bolt meg megköszöni és nincs tovább. Nem ott kell tisztázni és megoldani a fogfájást....
Terézágyú 2017.03.30. 07:48:05
kurvaország.
Terézágyú 2017.03.30. 07:52:22
Van egy ilyen sztori, hogy az étteremben millió baj van, minden étel "éppen elfogyott", a vendég csak hideg szart kap a pénzéért, ezért követeli a vásárlók könyvét. Odaadják neki, erre ő beírja, hogy ez igazán tökéletes étterem, olcsó, és finom, a kiszolgálás elsőrendű, mindenkinek ajánlani fogja, név, lakcím. Visszaadja, persze azonnal elolvassa a pincértől a főnökig mindenki, és egyszeriben lesz mindenféle étel, friss, jóízű, illedelmes kiszolgálás, stb.... :)
napinapinapi 2017.03.30. 07:56:41
Visszavittem, de mondtak,hogy nem ok csinaltak, hanem egy alvallalkozo.
Kerdeztek is,hogy latok-e en ott tikokat?
Egy ilyen ervvel nehez vitaba szolni.
Ha' mondom,nem.
Lementem Taktaharkanyba a Hegedus Marikahoz.
Kicserelte a zaptojast,azota joba' vagyunk.
Minden reggel 3 oraval korabban kelek,es csak nala vasarolok,mert a kozvetitoknek semmi ertelme.
Mar azt is megbeszeltuk,hogy lesz neki is sajat reklamujsag, vasarloi busz,es 1-2 spot a Fideszketton a joban-rosszban szuneteben.
Sose ertettem,minek kell kereskedoket mas barmokat beiktatni,miert nem lehet mindent egyenesen a termelotol,szolgaltatol megvenni ?
En a penzt is megszuntetnem.
A cserekereskedelem sokkal jobb volt.
karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.03.30. 08:05:03
Szubrina 2017.03.30. 08:27:30
Szubrina 2017.03.30. 08:29:12
Manyecska. 2017.03.30. 08:41:12
joska61 2017.03.30. 09:08:26
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.30. 09:37:58
:-D
Terézágyú 2017.03.30. 09:40:50
Örülök, hogy általánosabb, országos szintre emelted a pószter történetét...
Manyecska. 2017.03.30. 09:40:52
champy 2017.03.30. 09:46:21
Persze, a poszter a hülye, mert féláron akart a gyári akksinál 30%-al többet tudó, garanciális akkumulátorokat.
Rejtélyes 2017.03.30. 10:06:43
CID.. 2017.03.30. 10:12:14
KaTe 2017.03.30. 10:29:06
KaTe 2017.03.30. 10:40:18
" A magánszemély üzleti tevékenységén kívül eső javítási és karbantartási munkák esetében, ha a javítás teljes összege – az anyag árát, a munkadíjat és az Áfa-t tartalmazó – bruttó végösszege a 20.000.-Ft-ot meghaladja, akkor a javítást végző szervizet 6 hónap kötelező jótállás terheli. Tehát garanciát köteles vállalni az általa elvégzett munkára és az általa adott beépített alkatrészekre is."
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 11:06:29
"ha közvetlenül ment volna"
Például.
Bendeguz 1001 2017.03.30. 12:11:55
apaarpi 2017.03.30. 16:17:33
Ha már nyelvtan náci vagy, a szerviz rövid "i", a "vkinek" pedig igénytelenség, nincs időd kiírni? Félregépelést szemére vetni valakinek pedig ősi román szokás.
Hipóallergiás 2017.03.30. 17:38:20
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.30. 18:22:08
"remélem nem opció. "
pedig de :P
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.30. 18:23:24