Erre magunktól nem tudjuk a választ, úgyhogy meg is kérdezzük a Postától.
Szia Hilda!
Az alábbi mail-t küldtem most a Postának. Ha gondolod, és érdemesnek találod rá, tedd ki az oldalra.
Ha esetleg válaszolnak, update-elek.
BB
Tisztelt Magyar Posta Zrt.!
2017. 03. 03-án 16:19-kor feladtam egy elsőbbségi ajánlott küldeményt Norvégiába. Azonosítója: RR376748349HU
Az utolsó információ a Magyar Posta nyomkövető oldalának küldeménynaplója szerint: „Célországba elküldve” 03. 05-én 18:24-kor.
Ennyi. Ezután és azóta, semmi.
Ma van 03. 21, tehát 16. napja a postának nincs infója egy ELSŐBBSÉGI REGISZTRÁLT küldeményről!
Ennyi idő után már igencsak meg kellett volna kapnia a címzettnek, ezért kénytelen voltam magam utánanézni a dolognak…
Megkerestem a norvég posta oldalát, és ott meglepve, de örömmel láttam, hogy a küldemény hál’istennek nem veszett el (mint ahogy a magyar weboldal szegényes adataiból sejthető lenne), hanem 03. 10-én 16:28-kor szerencsésen megérkezett a címzetthez!
A kérdésem, hogy ezt az éppen nem elhanyagolható információt MIÉRT NEM LÁTOM A MAGYAR POSTA NYOMKÖVETŐ OLDALÁN, amikor a kézbesítést regisztrálták????
Miért nekem kell egy másik ország postájának weboldalát megkeresni, és onnan kinyomozni, hogy odaért-e a címzetthez a „csomagom”, amikor erről a Magyar Posta Zrt-nek kutya kötelessége lenne engem, mint feladót tájékoztatni!
Nem keveset, egész pontosan 6.395.- forintot(!) fizettem az ajánlott (elsőbbségi) szolgáltatásért, ezért szerintem jogos elvárás a Postával szemben, hogy az új, csilivili oldalon lássam a feladott küldemény útját és főleg a kézbesítés tényét!
Kérem kivizsgálni, hogy a nagy nyilvánosság előtt beharangozott „új” nyomkövetési rendszer MIÉRT NEM MŰKÖDIK ÚGY, AHOGY AZ NORMÁLIS KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ELVÁRHATÓ LENNE???
Nagyon örülné(n)k annak, ha végre valahára az (évente növekvő) árakkal arányos szolgáltatást nyújtana a tisztelt Magyar Posta Zrt.!
Várom válaszukat!
UPDATE
Olvasónk megkapta a választ a postától:
Kedves Hilda!
Ígéretemhez híven küldöm a Posta válaszát, ami elég gyorsan, 8 munkanappal a panasz elküldése után meg is érkezett:
Tisztelt ….!
Hivatkozva a 2017. március 21-én tett bejelentésére az alábbiakról tájékoztatjuk. A posta.hu oldalon található nyomkövető rendszerben elsősorban az ott megadott belföldi és nemzetközi csomag küldeményeket követhetik ügyfeleink a feladástól a kézbesítésig.
Az Ön által RR376748349HU azonosító számú küldeménnyel kapcsolatban lefolytatott vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy az adott küldemény életútjához tartozó további adatokat, azért nem találta a Magyar Posta honlapján szereplő nyomkövetésében, mert azokat a Norvég Posta nem rögzítette a nemzetközi szinten kialakított szabványrendszerbe, így a Magyar Postához sem jutottak el.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük.
Tisztelettel:
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy jelezték-e a Norvég Postának a rögzítési problémát, vagy részükről itt a vége?! Ebből látható, hogy nem pontos a követési rendszer (még ha - elméletileg - nem is a Magyar Posta hibája), ezért inkább a címzett (ország) postájának weboldalát érdemes böngészni a biztos információkért, ezek szerint az a tuti. (Ha ott sincs semmi, akkor mehet a tudakozvány…)
UPDATE2.
Megkaptuk az ügyben a Posta válaszát is:
Az ügyfél panaszát a Magyar Posta Zrt. március 21-én rögzítette, s az ügyben vizsgálatot indított. A vizsgálat megállapította, hogy ügyfelünk azért nem talált Magyar Posta nyomkövető rendszerében az adott küldemény életútjához tartozó további adatokat, mert azokat a Norvég Posta a nemzetközi szabványrendszerbe nem rögzítette, ezért azok nem jutottak el a Magyar Postához sem.
Üdvözlettel:
Magyar Posta Zrt.
Társasági Kommunikációs Osztály
Manyecska. 2017.03.30. 09:58:58
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.30. 10:00:56
:-D
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.30. 10:01:45
Egy szebb, jobb világban ez lesz a magyar Postával szembeni legnagyobb kifogás. Addig a kínából jövő küldemények a magyar határig nyomonkövethetők, ott eltűnnek, mint egy fekete lyukban, aztán vagy kihozza a postás, vagy hazaviszi.
Manyecska. 2017.03.30. 10:04:36
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.30. 10:11:51
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.30. 10:12:47
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.30. 10:15:05
Manyecska. 2017.03.30. 10:15:48
Manyecska. 2017.03.30. 10:20:40
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.30. 10:28:27
2017.03.30. 10:33:16
A másik, amin mindig felszisszenek a postahivatalokban is (de a futárszolgálatoknak is van ilyen szolgáltatása): SENKI ne vegyen ELSŐBBSÉGIT, mert nem jó semmire. (pontosítok, az esetek 99%-ban egy cseppet sem gyorsabb, mint az enélkül feladott cucc) Igen, kap a pénzért egy matricát, de ha normálisan működik a szolgáltatás, akkor az alapküldemény is ugyanarra a járatra kerül fel, ugyanaz viszi ki a címzetthez. Haszna mondjuk akkor lehet, mikor esetleg valami kapacitásgond van, és szelektálni kell, hogy mely küldemények azok, amik még felférnek a gépre, melyeket kell másnapig v. a következő járatig parkoltatni, ilyenkor gondolom, az a zsák megy el, amibe az elsőbbségit szortírozták, és az marad, ami sima küldemény.
A Magyar Posta esetén meg azért rosszabb ez, mert amit bemutattak karácsony tájt, egyáltalán nem biztos, hogy nem esetleges, mi kerül fel, mi marad le, (sőt, ott egy sarokban hetekig)
Egyébként nálunk a dolgozói képzésen is úgy tanítottuk, hogy az elsőbbségi/prioritás szolgáltatást leginkább azzal lehet eladni, hogy ez a feladó egy figyelmessége a címzett felé, jelzi, hogy fontos a küldemény, amiért ő extrával postázta.
Ha sürgős, akkor időpontra történő kiszállítással (9 óra, dél) kell feladni, ott ráadásul vissza is jár a pénz, ha bármi miatt nem teljesül. De persze drágább is, mint az elsőbbségi, többek közt azért, mert itt pl. a kézbesítő tényleg úgy szervezi a kiszállító körét, hogy oda megy először, ahová ezek a csomagok szolnak, és majd csak utánuk kezdi kézbesíteni a többit, de pl. a prioritást és a simát már nem szortírozza, tehát ha a szomszéd utcába van hat simája, tíz utcával odább meg egy prioritás, akkor is a hat simát fogja kidobálni, nem tér le a route-ról, hogy a prioritás kikézbesítése után visszamenjen oda, ahonnan letért... (idő, benzin stb.)
Cycmen 2017.03.30. 10:35:23
Ráfogtad volna a sminkkészletedet? Állj, vagy lealapozlak! :DDDDDDDDDDDD
2017.03.30. 10:36:01
ntf.hu/index.php/2017/03/29/a-dualizmus-egyik-csucstermeke-a-magyar-kiralyi-posta/
Cycmen 2017.03.30. 10:39:55
bambanya 2017.03.30. 10:46:59
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.30. 10:58:28
www.17track.net/en/track?nums=RR376748349HU
Cycmen 2017.03.30. 11:24:18
November vége volt, pilinkéző hópihék csillaga szállt szerteszét.
Mókuskák készülődtek a télre,
Kis házam ablakán meg meg csillant a bágyadt holdsugár!
TeeCee :o) 2017.03.30. 11:27:51
Nekem 5 csomagomat küldték vissza. Ugye ebayról rendel az ember türelmes és vár egy darabig.
Mire az első eladó keresett, hogy már vissza is került a csomag, már az 5. is visszaküldték.
Hogy miért nem kerestem a postán? Talán mert NEM ÉRTESÍTETTEK.
Megreklamáltam. A válasz az lett, hogy ők kiértesítettek (érdekes, mert bár az én nevem van kiírva, de cég IS van ott, vagyis MINDIG vannak ott munkanapokon napközben. Hogy milyen úton módon nem találtak ott senkit, az rejtély) - persze értesítést nem kaptam, hogy nem találtak engem ott, bár ezt állítják. 10 napig őrizték, majd mivel csak egyszer kell kiszállítani és nyilvánvaló módon amiről nem tudtam nem kerestem a postán: visszaküldték.
Szerintük mindent jól csináltak, DE azért felhívták a postás figyelmét a körültekintő munkavégzésre.
Tron65 2017.03.30. 11:33:26
TeeCee :o)!
Az én csomagomról kaptam értesítést. A 11. napon! A 12.-en berobogtam a postára, ahol közölték, hogy már visszaküldték ...
Tegnap előtt kaptam 2 db értesítőt, mindkettő kínából érkezett nem külvelt küldeményről szólt.
Nem sikerült megoldani a postának, hogy ugyan ott vehessem át.
Az egyik egy kb 18*10*5 cm-s, a másik 16*9*4 cm-s.
(mindkét postán adtam is fel, vettem is át bőrönd mérető csomagot)
Manyecska. 2017.03.30. 11:38:09
Manyecska. 2017.03.30. 11:39:41
nesze, itten van :) én azt hittem Bicskén nyílt egy központ.. :P
Manyecska. 2017.03.30. 11:44:40
ezt neked, mert tudom hogy szereted..:DD
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 12:03:57
FDToth 2017.03.30. 12:05:22
Terézágyú 2017.03.30. 12:55:46
És ez mit jelent? Hogy két nap múlva hagyta el az országot egy elsőbbségi ajánlott?
Vagy pusztán annyit, hogy a posta két nap múlva indította útnak, addig rajta ült?
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 13:12:20
FDToth 2017.03.30. 13:48:43
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 14:08:29
Tron65 2017.03.30. 14:27:51
Vagy a nyomkövetés sz@rt se ér: a "hivatalosan" BCSKÜ3-ba szállított csomagocskámat a 10-es posta 5 perc alatt kiadta.
Cycmen 2017.03.30. 14:44:11
Bátony terenyei Csokoládányúl Készítő Üzem 3
Manyecska. 2017.03.30. 14:46:23
Manyecska. 2017.03.30. 14:48:35
Cycmen 2017.03.30. 14:50:58
Manyecska. 2017.03.30. 14:52:12
Cycmen 2017.03.30. 14:53:18
Cycmen 2017.03.30. 14:55:34
Manyecska. 2017.03.30. 14:58:33
aszonta a szaki nézzük feltétlen meg nem-e sérült a csomagolás alatt, viszont a gázszerelő sajnos még nem gyött bekötni, az én szeretőm vízben utazik sajnos :D izé, szerelő. Pechjére hozzám küldték ki egy éve azóta elmélyült az ismeretség /párszor/ írok B.Ü. poszt vagy inkább Kielégült Poszt.:DDDD .. :D! Mondjuk azóta nagyon szépek a csapjaim, zárjaim, stb. :D
Manyecska. 2017.03.30. 14:59:41
de úgy voltam vele Te biztos a Zélet iskoláját lyártad... :D...
Manyecska. 2017.03.30. 15:01:49
Cycmen 2017.03.30. 15:09:51
Ja az orvosira nem vettek fel, pedig azóta hány beteget kinyírhattam volna!
Manyecska. 2017.03.30. 15:21:06
kimentem vadriasztót hirdettek akciósan itt a bótba de csak locsolókölnik voltak :D..
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 16:00:40
a 60nak kinéző retek klub bérence 2017.03.30. 16:24:22
és figyeld meg, hogy ezzel fognak pedálozni a válaszlevélben, hogy "mit akarsz? hát célbe ért nem? akkor nem mindegy tovább neked?"
kb ilyen válaszra számítok ezektől a nyomorékoktól.
Ja és még így szerencséd is van, mert a képeslapok 90%-a valamilyen módon mindig elveszik.
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.30. 18:02:16
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 18:31:12
2017.03.30. 20:15:23
Azt meséltem, h megmurdelt a mikrom (apjikmanó, még nem lomiztam ki). Rendeltem netbótban újat, jött a mail, h holnap érkezik, postafutár, kövessem itt ehol e. (gyakorlott homár olvasóként nnna mondom, ez izgis krimithriller lesz)
Követtem, működött, időpontban csengettek, mekkaptam-átvettem, működik azóta is.
Aki beszól, meghól, csak szólok.
droppolt kismamma szép 2017.03.30. 20:22:39
Dögöjön már meg akinek meg kell. Írhatnák sokmindent, de tudjátok hogy van ez: be van állítva egy kolletkív apátiaszint. Ki lenne gyomlálva a szellemi termék, leszedálódott a felület, így a kedv is elszállt. Nem csak belőlem. Hogy én mennyire imádom a destruktivizmusht. Még anyázni sincs kedvem. Ezmár súljos.
Mikró.. fehér-e, tekerős-e? Vagy fém oszt gombjai vannak? Mer utóbbi vagányabb. Persze kinek mi.
2017.03.30. 20:42:08
(inox, távirányítós, tudom rajta nézni a kartun netvörköt, miközben a mezzon vitya énekli kolbászt töltve a raszolgák kórusát) phaszom.
asdf 2017.03.30. 20:55:48
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.30. 21:58:01
www.foxpost.hu/2018/
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 00:10:34
:))
dtibor 2017.03.31. 04:54:18
Eke, só.
Manyecska. 2017.03.31. 07:29:40
CID.. 2017.03.31. 12:54:29
Dezsike 2017.03.31. 14:18:27
2017.03.31. 16:39:39
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 16:53:23
A mókus és a szarka (Donászy Magda)
"Volt egyszer egy szemfüles Makkos mókus gyors, ügyes. Bükkös erdő közelében mindig akadt elesége, gyomra sosem volt üres. Hol lehempergett a gyepre, hol fölmászott az ághegyre egy szem makkért, fél dióért, lyukas móri-mogyoróért. Makkos nem csak ette-vette, szedegette, eszegette, ha jól lakott félretette. Félre bizony, ha tehette. Vitte-vitte egyre-másra ugrándozva, kúszva-mászva, a jó odút adó fára. Száz éves bükk törzse, ága örült, ha Makkoskát látta." Stb. Stb...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 16:56:18
Hát nem egy La Fontaine tanulságú sztori. :))
Volt egy kínai mesekönyvem, abból is tudok oldalakat idézni. Mármint magyarul.
Dani23 2017.03.31. 17:32:10
"Vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy munkatársunk az XXXXXXXX azonosítószámú levél kézbesítését 2016. május 3-án kísérelte meg. A címen jelezte kézbesítési szándékát, melyre visszajelzés nem érkezett, ezt követően a levélszekrényben értesítőt hagyott hátra. (...)
Tájékoztatjuk, hogy az értesítőket nyilvántartásba vétel nélkül kezeljük, azok kézbesítése utólag nem mutatható ki."
Megvizsgálták és kiderítették amit nem lehet és én vagyok a hülye, mert nem találom meg a postaládámban azt ami nincs ott.
SenkiAkiAlfonz 2017.04.01. 08:40:27
Tomasz_a_gozmozdony 2017.04.01. 22:48:43
Szubrina 2017.04.03. 10:26:02
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.04.03. 18:46:32
Szubrina 2017.04.03. 19:21:06
Megmondom őszintén én annyira nem bízom már a magyar postában, hogy szimpla levélen vagy képeslapon kívül semmi fontosat nem adok fel vele...
Továbbá csekket szoktam feladni, de akkor találkozom azzal a jelenséggel, h borzasztó nagy a forgalma még is, sajnálják a pénzt a fizetésekre és az igényes munkaerőre, ugye a pénzből ez következik is...továbbá mivel nagyrészt még mindig monopol helyzetben van véleményük szerint lehetnek igénytelenek...
Ha már beharangozzák és tényleg megtették ezt a nyomkövetési szart, akkor működjön és ne csak akkor hárítsák a dolgokat, ha a vevő jelzi feléjük, hanem ha a Norvég posta nem végzi a kötelességét koppintsanak az orrára...ez nem nagy kérés valakitől, h végezze a dolgát, szerintem és itt a panasz bizony erről szólt.
Viszont a posta válasza undorító és gusztustalan volt, volt is egy röpke ovodai vagy kisiskolás retro érzésem: "Pistike te rúgtad be az ablakot?" "Nem, én passzoltam neki, de a Józsi volt"
Hát igen...
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.04.06. 06:28:16
www.posta.sk/m#tnt?q=RE959541734SK
31.-én szkennelték utoljára a csomagot, onnan, ha csak a tracking nézem, az elveszett. Miközben tudom jól, hogy elsején (szombat délelőtt) azt kézbesítették.
Postosuchus 2017.04.15. 11:00:01
asdf 2017.04.15. 13:18:37
Lipcsei Gábor 2018.03.06. 08:39:37
Pl.:
Oroszországból érkező csomag, 10 napja "Célországban feldolgozva" státuszban áll a magyar posta nyomkövetése szerint (semmi egyéb infó, hogy miért nem hozzák, melyik központban van stb...).
Megunva a várakozást megpróbálkoztam az orosz posta nyomkövetésével és láss csodát: ott már látszik 2db újabb bejegyzés (az egyik 4 nappal, a másik 1 nappal ezelőtti), hogy megérkezett a miskolci postára.
Ilyenkor nem lehet a külföldi postára fogni az elhanyagolt nyomkövetést.
Lipcsei Gábor 2018.03.06. 08:42:21
HussarX 2019.02.22. 18:53:48
Sajnos vagy szerencsére, de a 12-13 évből 8 évben egy kis településről adom fel a csomagokat. Mivel a posta úgy áll hozzá, hogy a vidékiek úgyis időmilliomosok, ide nem ad bélyegnyomtatókat, csak nyalogatós bélyeg jöhet szóba. 8 éve minden évben leírom nekik, hogy mi ezzel a baj, tömören, nem fér a 9-11 bélyeg a csomag A6-os címkéjére a többi ráragasztós dolog és a cím/feladó mellé, hiszen elég nagy a vonalkódos címke, és ügye van az elsőbbségi címke is. A hab a tortán, az 5 forintra végződő összegek az árlistájukban, amit 8 éve kérek, hogy szüntessenek meg, mert időt és bélyeget buknak rajta, mindezt 5 forintért, és így eggyel több bélyeget is el kell tudni helyezni a kicsi felületen. A csomag hátulját elfoglalja a vámáru nyilatkozat. A posta sem bélyegnyomtatót nem küld, hiába kérjük, sem az 5 forintos végződést nem szünteti meg, sem 1000 forintnál nagyobb bélyeget nem nyomtat, mindezeket hiába javaslom nekik 8 éve. Valójában visszaküldenek egy semmitmondó választ, hogy köszönik az észrevételeket és a következő évi áremelésnél marad minden a régiben. Kb. 4-5 éve még egy olyan "fejlesztést" is csináltak, hogy a postás kisasszonyoknak egyenként be kell vinniük „a gépbe”, hogy milyen címletű bélyegeket fognak felragasztani, amikor majd lesz idejük. Ha viszek 2-3 nemzetközi ajánlott csomagot, anyám csuklik a mögöttem lévők jókívánságaitól, mert nem tudják gyorsan befizetni a gyorshajtási bírságaikat, amíg a 35 bélyeg be nincs könyvelve és fel nincs nyálazva. Amikor néha nagyobb helyen adom fel a csomagokat, ott flottul megy minden, felragasztják a 7.705,- forintos nyomtatott bélyeget és kész az ügylet, ott más gondok szoktak előfordulni, de ne részletezzünk mindent, a lényeg, hogy zsigerből egyáltalán nem foglalkoznak a vevőik kéréseivel, igényeivel, és jelenleg ez a posta legnagyobb gondja.
Szóval a konkrét tanácsok: a külföldre feladott regisztrált (ajánlott) leveleket (2 kg alatti levélként feladott csomagokat) leginkább a célország postai követőrendszerében érdemes követni, ami az esetek több mint 90%-ában sokkal fejlettebb, mint a magyar posta (ki tudja hány milliárdos?) fejlesztéseinek az eredményeként létrejött nyomkövető rendszer. Manapság már néha a magyar posta rendszerében is előfordul, hogy a nyomkövető gagyi megjegyzésekkel ugyan, de tényleg ad információt a csomag hollétéről, de általában a kanyarban sincs azokhoz az amúgy akár gazdaságilag elmaradottabbnak elkönyvelt országoknak a postai követési rendszereihez képest, ahová küldünk csomagokat. Ezeket a nyomkövető oldalakat a „postal tracking” + a célország angol neve kereséssel általában könnyen elérhetjük, de még erre sincs szükség, mert rengeteg nemzetközi oldal létezik, ahol ezeket az úgynevezett 13 jegyű nyomkövető számmal ellátott „EMS” (express mail service) küldeményeket lehet nyomon követni eléggé egyszerűen (pl: RR123456789HU). Sok cél postánál már akár SMS vagy e-mail értesítést is kérhetünk a címzett nevében, teljesen ingyen hogy láthassa, mikor érkezik a csomagja.
Van egy listám legalább 40 posta nyomkövető oldaláról, azokból az országokból, ahová leggyakrabban küldünk csomagokat, a blog bejegyzésben szereplő Norvégiába is küldünk sok csomagot, ott sajnos számítani kell kb 5-10 nap vám késedelemmel amúgy a csomag maga ÁLTALÁBAN (nem karácsony előtt) 1-3 nap alatt Norvégiában van, de az a szerencse, hogy nagyon részletesen és korrekt, érthető megjegyzésekkel kapunk információt a norvég (nem a magyar!) posta nyomkövető oldalán, így a megrendelőink nem izgulnak, hogy mi van már a csomagjukkal. Azt hiszem, semmilyen személyiségi jogot nem sért, mert névtelen, ha példaként bemásolom egy 2018.12.18-án feladott csomag követési linkjét a norvég posta oldaláról: sporing.posten.no/sporing.html?q=++RR420622654HU&lang=en
Itt azért látszik, hogy még 2018-ban is voltak gondjai a magyar postának karácsony előtt, mert kb. 20 nap kellett nekik hogy kiküldjék a csomagot Norvégiába. A magyar posta ugyanezzel az EMS számmal persze alig ad információt: posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes?ids=RR420622654HU
mivel csak 5000 karakter engedélyezett: folyt.köv...
HussarX 2019.02.22. 18:54:50
A jó hírem hogy vannak olyan oldalak, amiken bármelyik célországba feladott EMS számmal ellátott csomagokat elég jól lehet követni, néhány ezek közül:
globaltracktrace.ptc.post/gtt.web/
track.aftership.com/
De talán a legjobb az az oldal, ami megmutatja a célország követési oldalát, vagy egy keretben vagy oda irányít: www.track-trace.com/post - ezzel az oldallal csak annyi nehézség adódhat, hogy komolyabb angol nyelvismeret kell hozzá, mint az előző két oldal használatához.
Ezeken kívül még „kismillió” helyen lehet találni követési információkat egyetlen hatalmas, szinte megoldhatatlan kivétellel: 2015 október 1. előtt Észak-Amerikába öröm volt EMS számmal ellátott csomagot küldeni, mert az amerikai ( tools.usps.com/go/TrackConfirmAction_input ) és a kanadai posta követési rendszere már vagy 15-20 éve olyan fejlett volt, amit ma is megirigyelnénk a magyar posta oldalán. Még azt is láttuk, ki vette át a csomagot és hány óra hány perckor. Aztán a USPS és a Canada Post tovább lépett és még komolyabb követési rendszert épített, persze kissé egyoldalú döntéssel, így a többi posta rendszere nem volt kompatibilis velük többé. A világ legtöbb postája kis morgolódás után fejlesztette a rendszerét, hogy az kompatibilis legyen az észak-amerikai rendszerrel, mondanom sem kell, hogy a magyar posta inkább kamuzni kezdett és évekig ez volt fenn az oldalukon:
„Az Amerikai Posta (USPS) döntése alapján 2015. október 1-től nem teszi közzé az USA-ba küldött ajánlott levélre vonatkozó nyomkövetési információkat a saját weboldalán. A nyomkövetési adatok a Magyar Posta számára nem kerülnek átadásra, ezért a posta.hu oldalunkon üzemeltetett nyomkövetési rendszerünkben nem szerepelnek, valamint az Ügyfélszolgálati irodánk sem tud bővebb információval szolgálni. Amennyiben küldeményeit továbbra is online nyomkövetési lehetőség megléte mellett szeretné feladni, vegye igénybe Nemzetközi EMS (PRINT) szolgáltatásunkat. Így továbbra is egyszerűen és gyorsan tájékozódhat küldeményei aktuális státuszáról. A Nemzetközi EMS szolgáltatásunkról ide kattintva olvashat részletes tájékoztatást.”
Ezzel csak 2 komoly baj volt, az egyik, hogy valójában közzéteszi a USPS a nyomkövetési információkat, ha a partner posta lefejleszti a kért kompatibilitási modulokat és ehhez segítséget is nyújt: about.usps.com/postal-bulletin/2015/pb22424/html/info_002.htm
Az az ajánlat pedig, hogy inkább küldjük a csomagokat a „nemzetközi EMS (PRINT)” szolgáltatással, azért nem vehető komolyan, mert akkor már magasabb a küldemény ára, mint a legtöbb konkurensnél, tehát pl. mi is ilyenkor inkább már a GLS futárszolgálattal küldjük a csomagokat, de így az ára már többszöröse az ajánlott levélcsomagok árának. Csak a példa kedvéért, a 2019-es postai árlistában egy 2 kg-os „nemzetközi EMS csomag” kiküldésének az ára 15.100,- forint, míg egy szintén 2 kg-os ajánlott elsőbbségi levélcsomag ára 7.705,- forint. A különböző futárszolgálatok árai hasonlóak a posta által ajánlott árhoz, a mi esetünkben a GLS-el és a DPD-vel kialakított partneri viszony miatt azonban egyrészt olcsóbban is elérjük ezt a szolgáltatást, másrészt alap esetben is sokkal magasabb értékhatárig biztosítják a csomagokat, valamint ha az USA vámolásnál kérdések merülnek fel, az ottani ügynökükkel direktben tudjuk kezelni a problémát, az eddigiekben gyorsan és hatékonyan.
Kb. 10 éve még használtuk az MPL belföldi csomagküldő szolgáltatásait is, de sajnos 10%-nál is magasabb volt a panaszos küldemények aránya, és ügye nem is mindenki panaszkodik, csak nem rendel tőlünk többé a futár lelkiismeretlen munkájának eredményeként. Mint címzett, úgy látom valamit fejlődtek azóta, de még mindig évekkel le vannak maradva a legjobbak mögött, akik 10 év alatt 1 csomagot veszítettek el, és a kárt 1 héten belül rendezték, panasz pedig hozzánk még nem érkezett rájuk. Ez pedig felüdülés ahhoz képest, hogy 10 éve minden délelőttöm azzal ment el, hogy az MPL (amúgy kedves) ügyfélszolgálatos munkatársaival levelezgessek a panaszos ügyekben, illetve hívogassuk egymást és a felháborodott címzetteket.
Nem tudom a Magyar Posta miért nem foglalkozik érdemben a felvetett problémákkal, melyek megoldása szinte semmibe nem kerülne, de nekik is és a csomagküldő cégeknek is komoly megtakarítást eredményezne, a hatékonyságnöveléssel pedig az egész magyar KKV export ágazat is nyerhetne, ami ugye mostanában kitűzött kormányzati cél is, csak éppen tettek nem követik, legalábbis nem ott, ahol a legkönnyebb lenne eredményt elérni: a Magyar Posta hozzáállásának és egyértelműen alkalmatlan vezetésének a megváltoztatásával.