Tékozló Homár

Hú, de csúf megoldás!

2017.05.09. 11:25 | Homár Hilda | 46 komment

mas_szinu_elvedo.jpg

Azok közé tartozol, akik szerint az Ikea ≠ minőség, csak a csináltatott bútor az igazi? Hah! Akkor olvasd el ezt a sztorit, különös tekintettel az ügyfélkezelésre, meg nézd meg a fenti képet (a társát ki se mertük tenni), és légy kedves bíráld felül a nézeteidet.

Kedves Homár!

Egy bútorvásárlás és az azt követő ügykezelés miatt írok nektek. Az eset még tavaly történt, de azóta sem tudtunk teljesen belenyugodni, főleg, hogy néha meséljük ismerősöknek, és ők is felháborodnak. A sok huzavona után leginkább már annyi is elégtétellel töltene el, ha az esetem kikerülne a blogra. Szeretném mások figyelmét is felhívni arra, hogy érdemes azt is átgondolni, amikor bútor készítőt választanak, hogy ha nem sikerül minden elsőre, akkor milyen módon lehet majd egyeztetni a korrekciót. Én ezek után Ikea alá nem szívesen adom. Küldök fotót az általuk javítottnak titulált 2. körben szállított bútorról is.

Az én történetem:

2016.10.19-én megrendeltem a Fa-zon Bútor Kft-től egy konyhabútor összeállítást 272 182 forint értékben.

2016.11.15-én a bútorok kiszállításakor több probléma adódott. Már a kiszállítás előtt pár órával felhívtak, hogy rossz helyre sikerült kivágni a mosogató lyukát, és próbáltak rábeszélni, hogy így is fogadjam azt el. Ebbe én nem egyeztem bele, úgyhogy megbeszéltük, hogy a következő szállíttással küldik az új elemet. Kiszállításkor kiderült, hogy az egyik elemet eltérő színekből rakta össze a gyártó, valamint egy másikat egyáltalán nem készítettek el. Ekkor a hibás elemet azonnal vissza is küldettem és telefonon egyeztettem az üzlet eladójával, átbeszéltem vele, hogy pontosan mi is a probléma, mi hiányzik. Ő ekkor biztosított arról, hogy a következő szállítással mindent megoldanank, és hogy a biztonság kedvéért e-mailben is megírja nekem, hogy mit beszéltünk meg. Ez nem történt meg, ahogy egyik későbbi e-mailemre sem reagáltak, hiába kértem tőlük ezt. Nem tudom másként értelmezni a dolgot, mint hogy azért nem írtak választ, hogy részükről ne maradjon nyoma az ügynek.

2016.11.27-én szállították az állításuk szerint megfelelő elemeket. Ekkor is több probléma adódott a bútorokkal, úgyhogy egyenesen az ügyvezető telefonszámát kértem, és telefonon beszéltem vele a problémáról, aki külön kérte, hogy e-mailben is írjam le, hogy pontosan mi a gond, hétfőn pedig az eladójuk keresni fog. Ekkor az alábbi levelet küldtem:

2016.11.27. 20:02
Tisztelt K.Z. !

A megrendelésemet második, pótló körben sem sikerült maradéktalanul teljesíteniük. Telefonbeszélgetésünkre hivatkozva küldöm, hogy mik a problémák, és mit várok ezekre válaszlépésül.

A problémák:
- A sarokelembe világos színű polc került, és az alja is világos színből készült. Az ajtaját sötétből készítették el, világos helyett. Emellett egyértelműen látszik, hogy a lap élét nem sötét avellino, hanem valami más hasonló színből készítette el a gyártó. A kilógó világos rész világos avellino, ami szintén nem megfelelő, mert az is a korpusz része, szintén sötét színből kell elkészíteni. A megrendelésemben egyértelműen olvasható, hogy sötét avellino korpusz színt kértem, ennek megfelelően csak ebből a színből kell, hogy álljon az egész korpusz. A frontszín világos avellino, így az ajtaja nem lehet sötét. Az eltérő színű élet mint trükközést kifejezetten felháborítónak tartom.
- A 45 cm-es mosogatógép front szerepel a megrendelésen, viszont leegyeztettem újra telefonon, miután az előző körben egyáltalán nem hozták ki, hogy 44*57 méretűre lenne szükségem. Ehhez képest egy 39,5 széles, és jóval magasabb elemet hoztak ma.

Eddig kétszer intéztem magamnak segítséget, aki felutazott Győrből, hogy segítsen az elemek összeállításban. Kétszer jött potyára, harmadjára is jönnie kell majd, az üzemanyag költségét pedig én állom.

Kérem adjanak ajánlatot arra vonatkozóan, hogy milyen kedvezményt biztosítanak a megrendelés végösszegéből. Emellett szeretném kérni, hogy plusz felár nélkül egy sötét avellino színű, 45*19 cm-es, minden oldalról laminált lapot is küldjenek a legközelebbi szállításnál.

Kérem, hogy a szállítás előtti napon minden szögből fotózzák le az elemeket, és küldjék el a képeket számomra, hogy megbizonyosodhassak róla, hogy minden rendben van a kért áruval.

Tételesen tehát, amit a következő szállítással várok:
- szállítás előtti napon fotók az elemekről
- 100 sarokelem, korpusz sötét avellino-ból (polcok is!), front világos avellino-ból
- 44*57 cm méretű világos avellino színű mosogatógép front
- 45*19 cm méretű sötét avellino színű lap
- a hátralékszámla sztornírozása, és az általam is elfogadott kedvezmény mértékével csökkentett számla
- legyen a kedvezmény visszautalva a számlaszámomra

Üdvözlettel,

Válasz e-mailben erre a levélre nem érkezett, csak telefonon keresett meg az eladójuk, miután az alábbi e-mailt 2016.11.28-án elküldtem, hogy a következő szállítással orvosolják a problémát. Többször kértem, hogy e-mailben is reagáljanak, ekkor arról biztosítottak, hogy fognak, de nem írtak.

Többször kerestem a céget telefonon, míg végül 2016.12.12-én hívtak újra, hogy elkészült a bútor, a fuvaros egy óra múlva Budapesten lesz, és az azt követő két órás sávon belül valamikor szállítanák azt. Jeleztem, hogy elfogadhatatlannak tartom, hogy csak így értesítenek, a munkahelyemről nem mehetek el csak úgy, és emellett követelem, hogy küldjenek képet a termékről, ahogy azt korábban megbeszéltük. Az ügyvezető helyettes ekkor közölte, hogy vagy most hozzák ki a bútort, vagy majd az újévben, képet pedig nem fognak küldeni róla, mert már az autóban van. Visszautasítottam a zsarolását, és végül megegyeztünk abban, hogy nem egy bizonytalan két órás sávon belül hozzák, hanem az érkezésük előtt legalább negyed órával felhívnak. Végül a fuvaros küldött képet a bútorról is. Ekkor kértem újra, hogy reagáljanak érdemben az e-mailben is tett kéréseimre. A cég ügyvezető helyettese csak kitérő válaszokat és kifogásokat tudott sorolni (sok megrendelés, influenzás alkalmazott, a beszállítójukra nincs ráhatásuk, stb.), de biztosított ismét arról, hogy e-mailben válaszolnak majd a levelemre, ha újra elküldöm azt, így annak eleget tettem, és egy új résszel együtt elküldtem számukra a korábbi két levelemet is újra.

Válasz sem e-mailben sem postán nem érkezett azóta sem, telefonon a cég nem keresett, láthatóan lezártnak tekintik az ügyet.

Az eset miatt 1 hónapon keresztül nem tudtuk összeállítani a bútorokat teljesen a frissen felújított lakásban, ahol egyébként a párommal élünk. A levélben is hivatkozott segítő üzemanyagköltségét a 3 útra nekem kellett állnom, a 3. szállításnál az adott napra kellett azonnal a munkahelyemről távoznom, és a kimaradt időt később túlórával pótolnom. Habár az előbbit számlával nem tudom bizonyítani, az utóbbinál pedig végül nem szenvedtem munkabér kiesést, a költség ennek ellenére valós. A sok idegeskedést, veszekedésbe torkolló telefonhívást már nem is részletezem, számomra megbontránkoztató módon kezelték a problémát, a saját felelősségüket az ügyben minden esetben tagadták, és többször hazudtak arról, hogy e-mailben válaszolnak nekem.

Tudomásom szerint a szóban bejelentett panaszokat is sorszámmal ellátva rögzíteniük kell, és írásban reagálni rájuk 30 napon belül. Ez nem történt meg, tehát az bizonyos, hogy a 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-ának nem tettek eleget az ügyemben. Felhárborít, hogy úgy tűnik következmények nélküliként kezeli a cég az esetet.

T.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WatchFun 2017.05.09. 11:30:04

Elsőzni román szokás ? (ősi)

Mindjárt elolvasom

bneder78 2017.05.09. 11:37:12

Nem ertem miert nem állt el a vásárlástól az ügyfél es kérte vissza a penzt

Terézágyú 2017.05.09. 11:38:26

Sajná lom a pósz tert.

Kutyahoroszkóp 2017.05.09. 11:42:59

Pedig merjétek kitenni a társát, úgy tudunk szörnyülködni, egyöttérezni, okádni. Ez az elmondom de mégse nem járja.

PITTA 2017.05.09. 11:43:56

A 'gyártó'? Ez egy bútorlapszabászat tudtommal, ők szabják le maguknak...

PITTA 2017.05.09. 11:45:46

Androidon pedig beszélgetésrögzítésre ott az ACR hogy mindenki ugyanarra emlékezzen...

KaTe 2017.05.09. 11:52:38

@bneder78: Mert gondolom bízott benne, hogy nem kell hónapokat várnia a további ügyintézésre, másrészt nem akart kockáztatni újabb hónapokat a jogi hercehurcával mire egyáltalán visszakapja a pénzét, valamint még további heteket-hónapokat várni, míg végül talál egy "megbízható" céget, aki újból elkészíti (vagy ugyanúgy el***ja). Manapság amúgy is nehéz jó és kedvező áru munkaerőt találni, mert aki tehette, az már inkább Angliában lapszabászkodik. (szigorúan POS-Terminállal felszerelve) Szóval nekünk már csak a közmunkás cégek maradtak.

2017.05.09. 11:55:03

Nekem a felkapott "divatszínektől" van agyérgörcsöm. Mindenhol ez a penészszín beütésű bútor- meg padlóárnyalatok.

Kutyahoroszkóp 2017.05.09. 12:01:04

@Biriksz_Krokiksz!: művésznevén "telibehányt negédesmárvány". Mikor jön már a feketehumoros, beígért dokumentum?
@KaTe: házilag is lehet barkácsolni. Igaz, a géppark problémás pont lehet (főleg, ha nincs).

2017.05.09. 12:04:21

@Kutyahoroszkóp: küldtem már szívem szotyoládéja, sztem még aznap, ugyanabban a posztban...nem olvasol engem figyelmesen (sírzokog)

Terézágyú 2017.05.09. 12:09:00

Egyébként számlát adott a cég?

2017.05.09. 12:10:03

Am' az ikeja sem menő bútorszempontból.
Most ótvar nagy troll leszek, és tuti meg fogtok faszkirbácsolni, de kevés kivételtől eltekintve 'németből' rendeltük a holmikat. Van is benne anyag.

Sáros Hilda 2017.05.09. 12:17:41

@PITTA: "Androidon pedig beszélgetésrögzítésre ott az ACR hogy mindenki ugyanarra emlékezzen..."
Én is azt használom. De az újabb telefonok, már beépítve tudják ezt a funkciót.

Terézágyú 2017.05.09. 12:25:40

@PITTA:
"Androidon pedig beszélgetésrögzítésre ott az ACR hogy mindenki ugyanarra emlékezzen..."

Adott esetben a cég kérésére is előveszed a felvételt...?

.Manyecska 2017.05.09. 12:30:23

@Kutyahoroszkóp: a telibehányt negédes márványszín előtt mindig jól mutat az épp elsuhanó mélyszürke egér én kizárólag úgy választok!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.09. 12:33:23

Faszé kell ilyen mekkmestereket alkalmazni? Kiváló magyar mesteremberek, köztük asztalosok vannak

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Londonban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.09. 12:36:39

@Biriksz_Krokiksz!: ""divatszínektől" van agyérgörcsöm. "

Rubik-kocka-bútor, rakja ki!

Faszé nem lehet egy színt kérni, a poszter élete is könnyebb lenne.

PITTA 2017.05.09. 12:39:14

@Terézágyú: Simán. A leghasznosabb egyszer az volt, hogy műszaki vizsgáról akartak elhajtani, mert nem voltam rajta a listán a VasGerebenben az NKHnál. Aztán megmutattam a felvételt, hogy márpedig én kértem és kaptam is, így beengedtek...

2017.05.09. 12:43:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: de pont az a baj, h gyakorlatilag _nincs_ színválaszték, mindegyikbe belebasszák a penészárnyalatot, mert most az a menő.

Terézágyú 2017.05.09. 12:44:36

@PITTA:
Úgy értettem: amikor a cég javára kellene bizonyítani valamit.

PITTA 2017.05.09. 12:47:44

@Terézágyú: Hááááát én szeretek egyenes lenni, de persze ha előtte nagyon átcsesztek, akkor nem valószínű...

2017.05.09. 12:47:57

tré meg minden, de tehát: ha rendelek valamit, és áthívom az érkezéskor a spanomat, akkor az ő munkabérét(?) az állja, akitől rendeltem? vagy miaf?szom?

Terézágyú 2017.05.09. 12:54:59

@PITTA:
és akkor csodálkozunk, amikor a cégek is felveszik a beszélgetést, de amikor a te javadra szolgálna bizonyítékként, akkor nem nagyon akarják elővenni...

2017.05.09. 12:55:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: pont hogy de, ha az enyim lenne, addig suvacckolnám, míg nem kapná vissza az erdzsó színét ;) (persze attól meg akkor beállna a derekam, és nem tudnék a lidliben kaskázni...)

PITTA 2017.05.09. 12:58:18

Viszont ők tutira felveszik és meg is kell őrizniük, szóval nálunk nincs kibúvó!

2017.05.09. 12:58:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ez gyönyörű komment volt (hóttkomolyan), vajon mikor lesz lehetőség londdonban/bhol melózó szakit rendelni neten, futárral, tökre várom!

Cycmen 2017.05.09. 13:17:27

@➊: tré meg minden, de tehát: ha rendelek valamit, és áthívom az érkezéskor a spanomat, akkor az ő munkabérét(?) az állja, akitől rendeltem? vagy miaf?szom?

A haver munkabére tényleg sajátságos érv, az annál inkább bosszantó hogy az egyszeri segítőt többször kell riadóztatni a bútorosok hülyesége miatt. Ezt a különböző színű elemeket meg a máshova fúrt mosogatót nem értem hogy képzelték.

Nick-son 2017.05.09. 13:29:05

@bneder78: egyedi megrendelésre készült termékeknél úgy tudom nincs elállási jog.

Kutyahoroszkóp 2017.05.09. 13:36:35

@Biriksz_Krokiksz!: belebasszák, mint konyhásnéni a főzeléket (nagyipai merőkanállal a lepattant karimájú menzástányérba).

2017.05.09. 13:54:57

@Kutyahoroszkóp: egyszer meséltek olyat, (gyenge idegrendszerrel bírok), h kelkápi (vagy ilyesmi) főzit főztek a konyhásnénik, és a víz felszínére feljöttek a döglött hernyólakók, szűrőkanállal lefölözték csóringereket, mondjuk nemtom milyen színük volt, de a főzelékszín se tetszik. Mind szürke. A szürke márpedig nem szín.

Bendeguz2017 2017.05.09. 14:25:40

@PITTA: Csak azt elore jelezni kell, hogy hangfelvetelt keszit es ha a masik fel nem jarul hozza, a hajara kenheti a hangfelvetelet.

zserzsenne 2017.05.09. 14:31:35

A képen nem tudok kiigazodni, de az látszik rajta, hogy ez az összeállítás bútornak sem igazán nevezhető, összetákolt valami. Köszi a beírást, ősszel lesz esedékes komplett konyhabútor, ezt a nevet negatív listára teszem.

Bankotsu Mester 2017.05.09. 16:16:01

Előre kellett fizetni az egészet?
Hibás teljesítésnél, fogod és ha nem adnak engedményt, sztornóztathatod az egészet, pénz vissza, bútor el?

Amikor kiszállítják nem kellene megnézni, hogy minden része egyszínű?

Vagy mit kell ilyen cégekkel csinálni? Rögtön elállni a vásárlástól vagy befenyíteni őket?

andd1234 2017.05.09. 16:30:41

@bneder78: Csak nem fizette ki előre a pénzt. :)

andd1234 2017.05.09. 16:33:31

@Nick-son: Miért ne lenne. Ha elbasszák és valami szart akarnak rád sózni, akkor azt nem vagy köteles elfogadni. Ezt hibás teljesítésnek hívják a Ptk.-ban.

mechanikus körte 2017.05.09. 17:05:41

Budapesten is van bútorasztalos, nemcsak Londonban. Sőt, még mifelénk vidéken is akad...:-) Olyan, aki kimegy a címre, pontosan leméri a helyet, megtervezi a cumót, átküldi a megrendelőnek jóváhagyásra, aztán a bútort kiszállítja és profi módon összeszereli. Legalábbis nálam így volt.:-)

napinapinapi 2017.05.10. 08:10:50

@PITTA:
jaja,a fakat az uzem mogotti erdoben vagjak,a festeket helyben keverik.

napinapinapi 2017.05.10. 08:19:26

@simics és a független zindex:
Jogos.Ha idoben megnezi,nem tudnak megvadolni vele,hogy utolag kicserelte az egyik elemet vilagosra, vagy atszabta a mosogatogep szekrenyet.

napinapinapi 2017.05.10. 08:20:29

@Biriksz_Krokiksz!:
lehet mar most is,csak ki kell vinni a lakast is,hogy at tudd venni a butort.

2017.05.10. 08:24:26

@napinapinapi: lakást is csakis futárral, postára nem bíznám!

PITTA 2017.05.10. 09:48:41

@napinapinapi: Hehe :-) Értem a tréfát. Ott nincs erdő, a város közepén van :-D Esetleg a duna holtágból tudnak hínárt szedni, az nincs messze...
Ez sima adminisztratív hibára vezethető vissza szerintem. Kevés az ember, aki van az se éli bele magát a munkába.

joska61 2017.05.11. 07:50:36

Megnéztem az oldalukat. Mindenféle állami támogatott a site, de nem is ez a vicc. Aszongyahogy: online megrendelőlap LETÖLTÉSE. :-D

aptikjampó 2017.05.11. 09:27:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: b+
süti beállítások módosítása