Van az úgy, hogy az embernek bekattan valami kisgyerekként, de annyira, hogy aztán a fél életét ennek a csodálatosan vonzó dolognak szánja. Ezek azok a vágyak, amiknek teljesüléséből családi legendák és filmek születnek, vagy olyan orbitális csalódások, amiknek a kiheveréséhez egy másik fél élet szükséges. Szegény József és az ő olthatatlan szerelme az Audi iránt úgy tűnik az utóbbi csoportba tartozik.
Tisztelt Tékozló Homár!
Kilátástalan helyzetbe kerültem és szeretném az ügyben tanácsukat kérni. A történetet igyekszem röviden összefoglalni:
Gyerekkori álmom volt, hogy egyszer majd audival közlekedhetek.
Az üzleti életben tanúsított kitartásom is részben ennek a vágynak volt köszönhető. Amikor már megengedhettem magamnak, vásároltam egy használt audi a5 gépjárművet (ha jól emlékszem 130 ezer kilométerrel). A kocsit átnézettettem az audi egyik márkaszervizében, ahol mindent rendben találtak, az autó műszakilag rendben, szervizkönyv vezetve. Fél év, nagyjából 20 ezer kilométer használat után, az autó minden előjel nélkül leállt menet közben. Elég félelmetes volt, bár csak 40-el mentem, de fék és kormányszervó nélkül csak a szerencsének köszönhetem, hogy baleset nélkül sikerült megállnom. Az autót bevontatták a márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy rossz minőségű üzemanyag miatt tönkrement a magasnyomású üzemanyagrendszer, amiből leváltak darabok és tönkretették a befecskendező rendszert is. A javítás több millió forintot tett ki, melyből nekem „csak” 10%-ot kellett kifizetnem az audi méltányosságának köszönhetően, de a végösszeg így is több százezer forintról szólt. Érdekes, hogy a nem csökkentett összeg, szinte pontosan annyi volt, mint amennyiért vettem az autót. Miután kifizettem a javítást, el kellett adjam az a5-t, mert nem éreztem magam biztonságban (bele se merek gondolni, hogy mi történt volna autópályás sebességnél, ha hirtelen leáll így a kocsi).
Beszámíttattam egy fiatalabb és kevesebbet futott audi a7-re, gondolván, hogy ha weltauto-tól vásárolom, akik a „minőségi használtautók garanciával” szlogennel csalogatnak be és odafigyelek majd a tankolásra (nem mintha eddig nem tettem volna), akkor nagy gond nem lehet. Természetesen több millió forintot rá kellett fizetnem az új csodagépre, amit szintén átnézettetem és itt is mindent rendben talált a hivatalos audi szerviz. Az is kiderült, hogy ezen az a7esen már volt magasnyomású üzemanyagpumpa csere, ami egyrészt felháborított, másrészt kicsit megnyugtatott, hogy akkor már több hátha nem lesz. Az autóban 1 év és kb 30 ezer kilométer használat után tönkrement az automata váltó, mely a váltások közötti erős rúgás és időnkénti visszaváltás-késlekedéssel járt. Mivel így gyakorlatilag ez is használhatatlanná vált, bevittem a márkaszervizbe, ahol több mint egy millió forintért javították ki, de szerencsére itt is csak 10%-ot kellett fizessek.
Miután másfél év alatt 2 audi is cserben hagyott, de a márka iránt táplált érzelmeim ismét erősebbnek bizonyultuk a józan észnél. Sikerült elhitetnem magammal, hogy eddig azért lett komoly baja mind a kettő audimnak, mert a garanciájuk lejárta után vásároltam őket. Tehát a váltóhibás a7est beszámíttattam egy 2 éves, 30ezer kilométert futott, gyári garanciális audi a7-et szintén a weltauto-tól. Erre is ráfizettem pár milliót, hogy meg tudjam venni, de el akartam érni a céljaim és használható audi büszke tulajdonosa akartam lenni.
Gyakorlatilag amint átültem a jelenlegi a7-be a kisebb-nagyobb problémák tucatjával zúdultak rám. Ebben is elkezdett rángatni a váltó, ami miatt 4 szer voltam az elmúlt fél évben márkaszervizben, de nem találnak hibát. Ugyan én elmentem egy tesztútra az egyik szerelőjükkel, akik végig egyetértett velem és egyértelműen hibának ítélte a jelenséget, de a szervízből már úgy hívtak, hogy a kolléga mindent rendben talált. A hangszórók recsegése miatt már háromszor voltam szervizben, kétszer cserélték is állítólag, de ugyanúgy recseg továbbra is. A visszapillantó tükrök néha nem nyílnak ki maguktól, de ezt nem produkálja a szervíznek. Beesett a légkondi tekergetője, erre azt tudják mondani, hogy biztos beütöttem valamivel és 50ezer forint a csere. Amikor pedig mondtam, hogy nem fizetem ki hagyják úgy, kiderült, hogy egyszerűen vissza lehet rakni és „csak” tízezret kértek így a műveletért. Tönkrementek az első parkolószenzorok, amit kavicsfelverődésre fogtak, de ezek után már nem hiszem el. Mellékesen megjegyzem, hogy az én audim is a csalósdízelek közül való.
Odáig fajultak ezek a dolgok, hogy a méregdrága audim az egyik legnagyobb stressz-tényezővé vált az életemben. Minden napom rettegéssel kezdődik, hogy most mi megy tönkre, miért fog leállni, mennyi lesz javítani, mivel közlekedek majd amíg javítják… Most itt vagyok egy gyári garanciális autóval, melynek nem tudom érvényesíteni a garanciáját, mert vagy letagadják a meglévő hibát, vagy meg sem tudják javítani.
Itt telt be a pohár és elkezdtem leveleket írogatni az ügyben a weltautonak, audinak, porsche hungariának, mindenkinek. Leírtam benne az elmúlt három év keserűségét, amit a három audi okozott. Senkit nem érdekelt, válasz sem nagyon jött. Kiment az ügyvédi levél is, az ingolstatti központba is. Fel is hívtak kintről is és itthonról is, de egymásra mutogatnak, senki nem vállal felelősséget. Elhatároztam tehát, hogy megválok ettől az autótól és soha többet nem vásárolok semmit a volkswagen családtól. Fel is adtam a hirdetést, de a legelső érdeklődőnél kiderült, hogy nem tudom tiszta szívvel eladni ezt a romhalmazt senkinek. Nem tudok őszintén felelni arra, hogy minden rendben van-e a kocsival. Mert nincs. Ezért javasoltam az ügyvédi levelekben, hogy vásárolják vissza a vételárán az autót és akkor eltekintek a dolgok jogi úton való rendezésének bennem igen erősen meglévő igényétől. Ezt azonnal visszautasították.
Jelenleg tehát egy fogyasztó vagyok, akinek szinte használhatatlan a terméke, de legalábbis erősen megkérőjelezhető a minősége, főleg összevetve azzal, amit a márka kommunikál. Mégsem tehetek semmit. Tényleg csak a feljelentgetés marad? Hogy 10 éven keresztül járhassak a bíróságra eredménytelenül, mint a volkswagen passat-os úriember? Kérem Önöket segítsenek, mert megalázva, eltiporva érzem magam és úgy látom nincsenek eszközeim a jogaim érvényesítésére.
Tudom, hogy sokaknak nagyobb bajuk is van az ilyen dolgoknál, de én azért tanultam, azért küzdöttem és sosem adtam fel, hogy a gyermekkori álmomat valóra válthassam. Most felnőttként pedig kénytelen vagyok szembesülni azzal, hogy mindenféle következmények nélkül működhet így egy ekkora cég. Szeretnék tenni valamit azért, hogy mások ne kerülhessenek ilyen helyzetbe, mint én. Szeretném ha a problémámat a helyén kezelné az audi és olyan attitűddel viszonyuljanak hozzám, amit ők is elvárnának egy ilyen presztízsű cégtől, mint amilyennek a sajátjukat szeretnék beállítani.
Nagyon hálás lennék, ha meglátásaikat megosztanák velem az ügyben, bízva abban, hogy létezik kiút ebből az elkeserítő szituációból.
Megtisztelő válaszukat várva,
Hálás köszönettel,
József
</blockquote >Vajon tényleg annyi az álmoknak?
Tisztelt József!
Sajnálattal olvastuk az Önnel történteket.
Leveléből azt tűnik ki, hogy az utoljára vásárolt Audi esetében még él a "gyári garancia", ennek pontos tartalmát és feltételeit leveléből nem ismerhettük meg. Ez azért lényeges kérdés, mert a vonatkozó 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint gépjárművekre egy éves kötelező jótállást biztosít, ezen felül vállalhat akár a gyártó, akár a kereskedő jótállást. Az ön esetében feltehetően a gyártó vagy az importőr vállalt ilyet, ebben az esetben azonban a jótállás feltételeit, tartalmát is ő határozza meg. (Ezzel kapcsolatban az alábbi linken találtunk információkat, de ez a 2011. június 1-t követően értékesített gépjárműveket érinti.)
Mivel az Audinak az országban több szervizpartnere van, így esetleg érdemes lenne a javítási munkálatok elvégzésére egy másik szervizt megkeresni (http://markaszervizek.audi.hu /). A jótállás mellett lehetősége van a Polgári Törvénykönyv alapján kellékszavatossági és/vagy termékszavatossági igényt érvényesíteni. Kellékszavatosság esetén lényeges megjegyezni, hogy a sorozatosan jelentkező lényeges hibák valóban megalapozhatják a fogyasztó szerződéstől történő elállását, amelynek valóban az a következménye, hogy a gépjárművet visszaadja, a vételár pedig visszajár. A termékszavatosság a kellékszavatossághoz képest annyiban speciális, hogy itt közvetlenül a gyártótól vagy importőrtől követelhető kijavítás vagy kicserélés.
Mivel a jogvita fogyasztói szerződésből ered, így igényét megkísérelheti az ingyenesen igénybe vehető és a bírósági eljáráshoz képest gyorsabb békéltető testületi eljárásban rendezni, ha azonban ez nem vezet eredményre, akkor (tekintettel arra, hogy a hibák bizonyítása szakkérdés) valóban csak a polgári peres eljárás marad az igények érvényesítésére.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/h jegy_doc.cgi?docid=A0300151.KO R
https://net.jogtar.hu/jr/gen/h jegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV
Az utolsó 100 komment: