Tékozló Homár

"Készségesen visszaírták: szerezzek egy USÁ-s rokont"

2017.06.29. 14:40 | Homár Hilda | 79 komment

samsungfoto.jpg

A helyzet az, hogy a tanulságokat maga Gergő is levonta, ha nem is fogalmazta meg a levelében: a garancia és a szervizelés kérdése nem egy mellékes körülmény, amikor vásárolunk. Ha nincs rá szükség, akkor tényleg megspóroltunk 30 ezret, ha viszont kéne, de nincs, akkor kidobtunk ugyanennyit. Még így is megérheti, lottót is vesz az ember néha. Csak érdemes tudatosan dönteni.

Hello Homár!

Elkövettem azt a hibát, hogy olcsójánoskodtam és a kiszemelt Samsung Gear Fit2 sportkarkötőt nem itthon vettem meg 60+ ezer forintért, hanem az USÁ-ból rendeltem pont a feléért (refurbished darab, 90 napos garival.)

Amikor a 4. hónap használat után az eszköz aksija gyengélkedni kezdett, bementem a frissen nyitott Samsung szerviz pontba (Mammut I.), hogy szeretnék fizetős javítás keretében új aksit venni. 5000 forint helyszíni bírság aka előzetes bevizsgálási díj befizetése után ott is hagytam az eszközt, hogy majd elküldik a központi szervizbe és árajánlattal jelentkeznek vissza.

1 hét elteltével hívnak is, hogy az eszköz a sorozatszám alapján nem EU-s forgalomba helyezésű, így a központi szerviz nem kíván vele foglalkozni, az 5000-et visszakapom.  Erre írok a Samsung amúgy is legendásan béna ügyfélszolgálatának, hogy ugyan már, az usás és a eu-s készülékbe épp ugyanaz az aksi való, javítanák már meg, vagy legalább bontsák fel, diagnosztizálják, mi a probléma, ne pattintsanak helyből le.

Ügyfélszolgálattal ezután 1 hetes levelezés indult, amely során minden levelet más munkatárs írt – vagy ugyanaz, de akkor az illető funkcionális analfabéta és amnéziás –, szóval minden levélben újból el kellett magyarázni a helyzetet, hogy

a szériaszám nincs kéznél, csak a szervíz munkalapról tudom beolvasni, ui. a készülék még Önöknél van

vagy

nem, a készülék nem Magyarországon lett vásárolva

vagy

 a központi szervizük visszaküldte az eszközt, mert nem hajlandó bottal se hozzányúlni

– szóval szó szót követett, míg az ügyfélszolgálat megígérte, hogy beszél már a kijelölt szervizzel (Telemax, Budaörs) és izibe megszakértik a ketyerét. El is telik újabb 2 hét, mígnem kiderül, senki nem beszélt senkivel, az cucc ugyanabban a nejlonzacskóban hever a Mammut I-ben az asztalfiókban, a ügyfélszolgálat pedig ismételt kérdésemre küld egy emailt, miszerint

az eszköz a sorozatszám alapján nem EU-s forgalomba helyezésű, így a központi szervíz nem tud vele foglalkozni

Itt valami eltört bennem, ezért felvettem a kapcsolatot a Samsung USA-val is, javítanák már meg hánytatott sorsú fitnessz biszbaszomat.  Ők készségesen visszaírták:
1) szerezzek egy USÁ-s rokont
2) az a rokon az USÁ-s címéről küldje be nekik az eszközt
3) ők a javítási ajánlat elfogadása esetén a megjavított készüléket visszaküldik a küldő címére.

Azt is elmondták, bár elvileg én is elküldhetném nekik az eszközt Európából közvetlenül, azért nem javasolják, mert ők viszont oda biztosan nem küldik vissza, csak belföldre, vagyis mindenképpen szükségem lesz egy USA-beli címre.

Próbáltam érvelni, hogy global brand, meg hogy igen nagy kitolás, hogy egy 2-3000 forintos alkatrész cserélhetetlensége miatt ki kelljen dobni egy új áron 60 e Ft-ba kerülő kütyüt, de szavaim nem hatották meg őket.  (Minden levélváltásunk végén megjegyezték viszont, hogy örülnek, hogy a Samsung-ot választottam és bíznak benne, hogy elégedett vagyok a szolgáltatásukkal.)

Hát itt állunk most, elkeztem családfát kutatni, hátha.  A Samsungot pedig nem kívánom a jövőben eszközvásárlásokkal életben tartani, biztos vagyok benne, hogy hamarosan a NOKIA vagy a Videoton sorsára jut.

Üdv.

Gergő

UPDATE

Benyóbá üzeni Gergőnek:

Kedves Tékozló Homár,

A "Készségesen visszaírták: szerezzek egy USÁ-s rokont" bejegyzéssel kapcsolatban szeretnék tanácsot adni a posztolónak hogy ha mindenképpen érvényesíteni akarja a garanciát és meg akarja javíttatni a kütyüt amit vásárolt és nem tudott amerikai rokont felkutatni akkor vegye igénybe a shipto.com csomagtovábbító szolgáltatását:  

https://www.shipito.com/en/Az alapproblémán valszeg nem tud változtatni, viszont újra használható lesz az elektronikus bizbasza. Ha sikerült neki szürkeimportból beszerezni a cuccot meg képes az amerikai supporttal levelezni angolul akkor feltételezem hogy ezzel is elboldogul majd.

Üdvözlettel,

Benyóbá

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jessybátsi 2017.06.29. 14:45:45

Ahogy elnézem, a zusás samsung is legalább olyan szar, mint a hazai.

Terézágyú 2017.06.29. 15:00:23

"A Samsungot pedig nem kívánom a jövőben eszközvásárlásokkal életben tartani, biztos vagyok benne, hogy hamarosan a NOKIA vagy a Videoton sorsára jut."

???????????????????????,

Mert a nokiját meg a videotont is te tartottad eddig életben az eszközvásárlással???

És gondolod, hogy bármi más cég külföldön vett termékével jobb lesz a helyzet...?????

Terézágyú 2017.06.29. 15:03:29

"Ügyfélszolgálattal ezután 1 hetes levelezés indult"

Ilyen az email. a digitális világ csodája. hogy élőben bemenj, hogy elhozd a kütyüt, hogy máshova vidd, az fel sem merült.
nem baj, ócó az email.

Tikakukac 2017.06.29. 15:04:38

Mit fog kapni szegény író :DDD

Eleve Tmax szervizelné, szóval nyugodtan add be függetlenbe, egy 6 éves gyerek játákcsavarhúzóval is jobban megoldja a gondodat, mint a hivatalos út, ez szinte biztos.

Dr. Archivum Pál 2017.06.29. 15:09:14

@Terézágyú:

"Mert a nokiját meg a videotont is te tartottad eddig életben az eszközvásárlással???"

Nem hiszem, nem. Itt inkább keresett két halott céget, hogy az ő nevük segítségével belerúghasson a Samsungba (mert nem cserélik ki neki az alkatrészt). Szerintem kicsit óvodás sipákolás-csapkodás hangulata van a pószter ezen mondatának.

a kisvakond 2017.06.29. 15:13:29

Pószter! Megérdemled a sorsod.

Sáros Hilda 2017.06.29. 15:16:24

Azt mondjuk nem értem, hogy a szerviz fizetős szolgáltatás igénybevétele esetén mi a faszt foglalkozik, hogy hol lett véve. Ki tudják cserélni pénzért az alkatrészt? ha igen akkor megcsinálják, és pénzük van. Ha nem akkor mondják meg azt.

fiktiv állat 2017.06.29. 15:25:51

@Terézágyú: Hát nem irigylem azt a férfit aki melletted él, már ha. Fordítok: nem vesz többé Samsungot, és mindenkit erre bíztat majd. Nincs összefüggés e tény és a Nokia, Videoton sorsához, sőt, nem is volt. Erre utalást sem tett. Sem arra, hogy más eszköz külföldi várálása jobb eredményt hozna. Sőt mi több, már az első mondatokban ekézte magát.
Nem vagy sem vicces, sem okos a kommentjeiddel, ellenben egyszerű vagy mint a faék.

lakit 2017.06.29. 15:31:34

Nem tudom, hogy poszter mikor vette és pontosan milyen problémát tapasztalt, de egy amerikai Samsung fórum szerint a januári frissítés nyírta ki az aksikat: us.community.samsung.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/wearabletech/thread-id/6390/page/1 .

bounty112 2017.06.29. 15:34:03

Küldd a zusába és használj forwardert a visszaküldésre, pl. shipito.

cmx85s 2017.06.29. 15:34:12

Öööö... nm lehet, h ugyanazon az oldalon, ahol megvetted ócón, esetleg lehet hozzá akksit is kapni? Csak úgy eszembe 5lött.

Baluci 2017.06.29. 16:03:13

Mi a faszom a sportkarkötő???
Az helyettem fut meg hajlong?...

FDToth 2017.06.29. 16:05:50

továbbra sem értem, mi az akadálya annak, hogy más országba rendeltetett terméket ne javítsák akárhol. Mi a logikája?

Kondom Keselyű 2017.06.29. 16:08:41

Eleg nagy szopo van az RMA-val a vamon, mert be kell bizonyitani,hogy nem eladas,hanem javitas tortenik.
Megertem,hogy a jenkik nem akarnak foglalkozni vele.

Hogy itthon miert nem hajlandoak penzert megjavitani,arra mar nem talalok magyarazatot.

lutria 2017.06.29. 16:10:59

Lehet rendelni aksit 21$+ 6$ posta,és van olyan oldal ahol képekkel levezetik hogyan kell kicserélni házilag.

chili wili 2017.06.29. 16:18:31

Jaj de modoros :( De legalább helyesen írni sem tud.

Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 16:29:33

@lutria: nem az a fixit.com-ot bongeszo tipus, inkabb makacs fogyasztoi birka, megha meg is tudna csinalni a cseret. Inkabb porog a szenvedesben vegtelenul, kivulora kinevelt jofogyaszto.

rotarix2011 2017.06.29. 16:33:12

Mi lenne ha rendelnél hozzá egy olcsó, vagy drága ( vagyamilyet akarsz meg amennyi pénzed van) akksit az e-bay-ről (vagy itthonról) és akkor kis ráfizetéssel használhatnád tovább??????

Darth Revan 2017.06.29. 16:40:15

Ennek mi ertelme?
Nem garanciaban kerte, hanem jo magyar forintokkal akarta kifizetni a javitast! Banyek.

borso 2017.06.29. 16:40:35

posztolót lehet már? :-)
1 csomag műszerész csavarnyúzó modjuk azaldiba' 600.-Ft. Szépen kicsavarod azt a kb 4 db mikrocsavart, megnézed az aksi típus és sorozatszámát, majd bármelyik boltban ahol árulnak speciális elemet, akkumulátort (pld óraboltok, óraszervízek) kb 2-3000-ért megveszed /vagy hong kongból 500 Ft free shipping/ 4 csavar vissza, bódogság a köbön. a sanysunyg meg nyaljon szaros smirglit. van még kérdés? :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.29. 17:25:40

@Terézágyú: Csatlakozom. Az LG pont ugyanezt csinálja. Mivel multinál dolgozom, a megrendeléseknél a cég mindig "valahonnan" szállíttat. Vettünk 120 monitort, amiből kb. 30-nak egy éven belül beszart a tápja. Mivel ezek akkor épp Nagy-Britanniából jöttek, a magyar LG szart rá magasból, közölték, hogy EU-s garancia nincs, küldjük vissza Londonba. De -mint megjegyezték-, akkor sem biztos, hogy garanciális lesz. Levittük a sarki szervizbe, ahol 10e / db egységáron bevállalták, hogy ami tényleg csak tápos, azt megcsinálják, a többit visszaadják, és azt kiküldhetjük. A 30-ból 28-at megcsináltak, ők kerestek 280 000 forintot, mi meg soha többé nem veszünk LG-t, maradunk a HP-nél. Ennyi.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.29. 17:29:48

@FDToth: Ráadásul egy óra (de lehetne laptop, tablet, telefon, villanyborotva is) pont az, ami az emberrel együtt utazik szanaszét a világban. Ha egy két hónapos kiküldetés / tanfolyam / nyaralás alatt elromlik, akkor szarjon a vevő farfekvéses sünt, mert egy Samsung kategóriás sufnicég nem javítja meg? Azért ez az eszem-faszom megáll kategória.

fakkjú 2017.06.29. 17:37:03

háénnemtom mijaza sportkarkötő
a mi falunkban ez nem divat

MrZed001 2017.06.29. 18:33:47

Ez amúgy totál felháborító. Van egy global brand. Van egy global árusított terméke.
Akkor ne játsszák már a szűzlányt, ha besz.rik ez a globál termék, és javítani kell !
Ha Malajziába lett véve, ha Svájcba, eredeti terméke a gyártónak, OLDJA MEG a globális árusítás mellett a globális szervizelést is. És ne csak a régiófüggetlen dolgokra, mint aksi, hanem ha alaplapja romlott el, azt is.
A szürke importnak csúfolt lesz-romnemjavítom dolgot meg pláne, idejétmúlt globalizált világunkban.

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.29. 19:28:06

segitek@crazyone.hu című rovatunk következik. A szlovák szamszung szerviz szerintem elvállalja.
az email címük: servis@esc.sk
Egy próbát megér, ügyes gyerekek dolgoznak ott.
Angolul írjon a kezed...

Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 19:46:11

@borso: @8cadik crazy one a vannabí pank: azilyennek hiába írjátok. Felvidéken is angolul használják a Wint, nem csak román földön?

Orszag 2017.06.29. 20:00:54

@fiktiv állat: Tüzérségi eszközt mondjuk már rég szűröm, tényleg segghülye, de legalább szeret írni.

Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 20:22:03

@MrZed001: a szürkeimportos részt nem értem.. azokat miért kellene enter
@Csokis: mondjuk az is kérdés, hogy ki találta ki ezt az LG-ötletet. Azt is seggben kéne kukizni.

Orszag 2017.06.29. 21:01:39

@Kutyahoroszkóp:
Első gondolat, mikor olvastam @Csokis kommentjét: lol LG

fda 2017.06.30. 00:13:46

Azt azért egy óvodás is tudja, hogy a világvégéről rendelt drága elektronikus eszközre itthonról nem lesz garancia.

Egy akksit, ha cserélhető, gondolom egy ezresért lehet rendelni hozzá, és biztos lesz vagy 10 perc kicserélni.

A magyar samsung gondolom azért nem foglalkozott vele, mert a sorozatszám alapján nem tudták beazonosítani, és nem ért meg annyit az egész ügy, hogy külön dolgozzanak vele.

KaTe 2017.06.30. 00:36:56

@fda: Azért az tegyük hozzá, hogy egy Samsung terméket vitt a posztoló egy hivatalos Samsung szerviz pontra. Nekem nem rémlik, hogy a garancia lett volna a fő probléma, a bevizsgálási díjat is kifizette a posztoló. Egyszerűen az a helyzet, hogy nem akartak foglalkozni egy olyan problémával, aminek az orvoslása a megszokotthoz képest talán időigényesebb. (pl. alkatrész beszerzése USA piacra szánt termékhez)

Tegyük fel, hosszabb ideig tartózkodsz egy másik országban, tönkremegy a legálisan (de más országban) vásárolt Samsung készüléked, bemész a legközelebbi hivatalos Samsung szervizpontba és elhajtanak, hogy ők márpedig pénzért se javítják meg? Ez komoly? Akkor mégis ki javítsa meg a Samsung terméket, ha nem az a szerviz, amelynek elvileg megvan a megfelelő tapasztalata, illetve alkatrész ellátása?!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 05:47:24

A nagy cégek nem szeretik a magánimportot, ezt sokszor büntetni is szoktak, pl. éppen a leírt módon.

szelidorzo 2017.06.30. 06:04:45

Ó vadász!

Ha a posztot úgy kezded, hogy Telemax, Budaörs, nem kellett volna elolvasnom.
Amit oda beadsz javításra, annak örülj, ha nem szarabb állapotban kapod vissza, ha egyáltalán visszakapod.
Sportkarkötő---biztos nagyon fontos hasznos dolog.
Ha szar az akku, akkor eszköz szétszed, akku típus megnéz. (esetleg neten rákeres, hogy milyen aksi való bele.
Ha ilyen hasznos szerkezetet tudtál rendelni a neten, akkor rendelj aksit is és cserebere után működni fog a szarod.
Mondjuk a Telemaxra is rákereshetsz és kínosan fogsz vigyázni, hogy olyan cuccot ne vegyél, amit ott szervizelnek.

szelidorzo 2017.06.30. 06:12:04

Mondjuk 200 mA-es akksi egy ilyen cuccnak, annyi, mint halottnak a csók.
Szerelési útmutató:

www.ifixit.com/Guide/Samsung+Gear+Fit+Battery+Replacement/25518

Steve 2017.06.30. 08:02:59

@FDToth: Nem akarják, hogy mindenki az USAban vegye olcsón.

.Manyecska 2017.06.30. 08:20:49

Dehát ezek nem drága cuccok 12.000-ér már lehet kapni MM-be ...nincs az a pénz ami ennyi hercehurcát megérne szerintem.. oszt egyszerűbb ha néha megméred a pulzusod na jó mondjuk bringázás közben ez gáááz :D vagy repülés közben vááhhháá :D

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 08:38:03

@FDToth:

Nincs akadálya. Csak direkt cégpolitika ez: nehezíteni azok dolgát, akik szürke importtal élnek.

Pierr Kardán 2017.06.30. 08:38:56

Ez ugyanaz a Gergely, aki hányni akart a buszon, csak most becézi magát, azért lett Gergő?

Amúgy a Samsung hozzáállását sem értem, ha fizető javítást kér valaki, akkor mit foglalkoznak azzal, hogy hol adták el a cuccot? Ez nem egy búboskemence, ami helyhez kötött, ilyet bárki vehet amikor éppen a világ másik felén utazgat, szóval ez a hozzáállás inkább emlékezet engem a GELKA idejére, mint egy világcég üzletpolitikájára.

El kell vinni egy másik szervizbe, nem levelezgetni, máshol örülnek a fizető ügyfélnek.

káposzta 2017.06.30. 08:52:04

A Nokia sorsára jut? Adótornyokat fog építeni a Samsung is? Vagy a Videoton sorsára? Ne bassz, a Samsung csapata indul az NB1-ben? :D

2017.06.30. 09:18:56

A meglepődést nem értem. Ok, hülye a szerviz, de hát meg kell szerelni egy fixit leírás alapján és kész.

Lucifer Morningstar 2017.06.30. 09:30:50

Ez igen. A Samsungot bünteted mert szarrágó vagy.
Gratula.

dmwd 2017.06.30. 09:35:14

@Csokis:
A tápokkal mi is szívtunk már pont így, de szerencsére az egyik haverom megcsinálta őket olcsóért. A fillérbaszó multicég a létező legolcsóbb kondenzátorokat rakja bele, ami még éppen teljesíti a specifikációt, majd a garancia lejárata után pár perccel szabadon engedi az elektrolitot. Ezeket kellett kicserélni "drága" fajtára (értsd: kb 10 ft/db a difi) és minden szép és jó.

CID.. 2017.06.30. 10:20:40

Na pószter, megérte a szürke import? :D

Muad\\\'Dib 2017.06.30. 10:23:02

@Pierr Kardán:
A cégek nem szeretik kifejezetten a szürke importot. Ez nem kifejezetten az ellen van, aki rendelt egy darab cuccot, de rajtuk is csattan a dolog.

octy 2017.06.30. 10:23:44

Az sajnos simán előfordulhat, hogy a Samsung hivatalos csatornáin a hivatalos szerviz sosem fog kapni USA piacra szánt termékhez gyári alkatrészt. Még akkor sem, ha fizikailag ugyan az mint az EU-s piacra gyártottban. Elég, ha csak a cikkszámban van egy karakter eltérés és a rendelő progi már nem engedi megrendelni.
Ahhoz túl nagy és túlságosan "túlszabályozott" cég, hogy egy kolléga odacsörög egy másiknak, hogy ez ugyan az az akksi, ugyan küldjetek már egyet. Ez egy kis cégnél lehetséges, de olyannál, ahol szabályok szerint beállított programokkal működik egy folyamat, nem lesz kivétel.

Az, hogy EU-n belül bárhol lehessen javítani, az még működhet, és feltehetőleg működik is, hiszen az volt az elutasítás indoka, hogy USA termék és nem tudják azonosítani.

Az meg, hogy globálisan javítható legyen, hát, szerintem nem sok ilyen termék van a világon, de ha mégis, akkor azt igen erősen meg kell fizetni (mondjuk egy Ferrari?).
Ez a szolgáltatás (after sales tevékenységek, jótállásos javítás, fizetős javítás) igen sokba kerül a gyártónak és igen kevés hasznot termel. Minden globális vállalat felosztja a piacát régiókra és úgy menedzseli.
A javító tevékenység egy kötelező nyűg a gyártóknak, csak viszi a pénzt, a fizetős javítások volumene meg nem olyan, hogy fedezze a jótállásos javítások költségét (nem csak alkatrész, de jutalék a szervizhálózat tagjainak is, logisztika, pótalkatrész ára stb).
Ott spórolnak rajta hol csak lehet.

Rendeléskor kell tisztában lenni azzal, hogy olcsó, de pórul lehet vele járni.
Erre lehet megoldás, hogy magunk látunk neki a javításnak, ha elromlik, ahogy többen javasolták is.

.Manyecska 2017.06.30. 10:33:34

@CID..: óóóóóó itt reggel mesélte a srác a cukrászdában hogy a havi Bringásreggelin pl. olyanok is részt vettek -most mán regisztrációhoz kötik..- akiken papucs volt, és gyalog jöttek..:DDDD ez már mindennapos úgy látszik..:P ON

CID.. 2017.06.30. 10:52:02

@stakeholder Manyecs: nofene a borotvált lábúak már ilyet is rendeznek :D

.Manyecska 2017.06.30. 11:13:27

@CID..: én hosszú ruhában és magassarkúban /nem tű/! mer ma tárgyalásom lesz:D hol a másik poszt a fogkrémes???

Death Lord 2017.06.30. 11:17:14

@8cadik crazy one a vannabí pank: szerintem ez teljesen mellékes. Van, hogy van kedvem a kocsim takarításával foglalkozni, van, hogy fizetek, hogy csinálják meg. Egy elektronikai eszköznél nem mellékes a szakszerű csere, mert, ha a felhasználó rontja el, bukta. Ezek után persze a poszternek nem sok választása maradt.

Etniez 2017.06.30. 11:45:21

Srácok!

Soha, ismétlem SOHA nem vegyek olyan terméket, ahol ez van "seller refurbished".
Ez azt jelenti, hogy szar volt már, valaki használta, visszavitte és kapott egy másikat, ezt meg valami paki srác helyrehozta valahogy..
Lehet külföldről venni dolgokat, én is számtalan esetben megtettem (persze ilyenkor számolok azzal, hogy gari nincs), de mindig új terméket vegyetek.

M I N D I G.

Sluck Ödön 2017.06.30. 11:48:48

@MaxVal BircaMan HJCD: Szürke import nem létezik. Van ÁFAcsalt vámcsalt, csempészett. Ezek viszont illegálisak. Ha rendelt az USA-ból, akkor kifizettették vele a magyar ÁFA-t és vámot is. (ezzel együtt is lehetett félár, haverom Yamaha motorjához rendelt így USA alaktrészt, USA price + vám+ÁFA pont a fele lett a hazai árnak.) A magyar szerviz meg a samsung brand tojjon felizgatott sünt.

Sluck Ödön 2017.06.30. 12:19:51

@Muad\\\'Dib: Van ott zöld is nem csak szürke. A szürke import kifejezést burkoltan annak jelzésére használják hogy az valami félig-meddig illegális dolog lenne. Ez pedig nem igaz általában, vagy ha valami szabály sért pl. az exportáló országban export tilalom alá esik akkor nem szürke hanem illegális. A többi csak maszatolás.

Muad\\\'Dib 2017.06.30. 12:27:17

@Sluck Ödön:
Ez nagyon is érthető a gyártó szempontjából. Kiépít egy disztribúciós csatornát, meghatározza az árakat, garanciális, egyéb feltételeket, aztán jön a paraszt bt berendel 200 db cuccot Kínából, annak 1-2%-a hibás, azt javíttatja saját pénzen, még így is bőven nyereséges. Mindeközben kibas*ik a normálisan működő disztrivel (azt nem is mondom paraszt bt tulajok 90%-a természetesen adó és vámcsaló is), a gyártóval, meg kb. mindenkivel. Baromjózsika meg örül, hogy paraszt bt gagyi webshopján 1000 Ft-al olcsóbban kapja meg a cuccot, abba mondjuk már nem gondol bele, hogy ha sikerül így tönkrebas*zni az összes normális disztribúciós csatornát, akkor már tényleg csak a leggyökerebb idióták maradnak itt, na megy ugye pénz se lesz kajára.
Na és az ilyen grey market ellen lép fel a gyártó pl, az olyan szabályokkal, hogy korlátozza a garancia érvényesítését. Amibe belefut az is, aki nem megszedni akarja magát a szürke importon, csak venni magának külföldről egy cuccot.

Etniez 2017.06.30. 12:31:27

@Muad\\\'Dib: :D
Érzed, hogy hülyeség amit írsz.

A gyártónak joga van elvinni a gyártást, hogy a nyereségét megnövelje, de a vásárolónak nincsen joga onnan megvenni, hanem tartsa el az egész céget és a disztribúciós hálózatát, hogy a gyártónak meglegyen a giga nyeresége.
Értem.

Muad\\\'Dib 2017.06.30. 12:32:29

@Etniez:
Majd akkor válaszolj, ha megértetted legalább nyomokban, amit írtam. Lásd: "Amibe belefut az is, aki nem megszedni akarja magát a szürke importon, csak venni magának külföldről egy cuccot."

Sluck Ödön 2017.06.30. 12:49:08

@Muad\\\'Dib: Amit írsz az inkább hamisítvány, utánzat anyjakínja beszerzése Kínából és árusítása eredetiként. Az más kategória. Azonban ha veszel teszem azt egy Samsung cuccot bárhol a világban (ideértve a netes rendelést is) és rá van írva hogy world wide warranty aztán szembesülsz azzal, hogy Samsung Hungaryéknál ez smafu amögött valószínűleg az van, hogy saját költségükön javítják a garanciás termékeket és ezért előre pénzt kaptak a gyártótól. Innen kezdve az ilyen cégek próbálnak kimászni a garanciális kötelezettségből mindenféle mondvacsinált ürüggyel. Ez pl. a szürke importra hivatkozás is. Az külön disznóság ha már a fizetős javítási kérést is visszadobják. Lehet ha a poszter mondjuk Bécsben esetleg Pozsonyban próbálkozik simán megcsinálják neki. Persze ez nem derül ki a posztból, de ha igen akkor hirtelen színt váltott az import vagy csak arrafelé normális az üzleti modell?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 12:57:02

@Sluck Ödön:

A szürke import egy kifejezés. Azt jelenti x cég termékét nem abban a régióban veszed meg, ahol a cég szerint kellene.

Muad\\\'Dib 2017.06.30. 13:07:34

@Sluck Ödön:
Itt nem arról volt szó, hogy global warranty vagy nem global warranty. Az teljesen más tészta.

Sluck Ödön 2017.06.30. 13:23:14

@MaxVal BircaMan HJCD: OK értem, arra szerettem volna rávilágítani, hogy a mindeféle márkaképviseletek pl. előszeretettel használják ezt abban az értelemben mint ahogy a 'szürke gazdaság' kifejezést használjuk vagyis mintha valami törvénytelen dologról lenne szó. Holott ez nem így van.
Ez általában akkor kerül elő mikor valaki megpróbálja a garanciális igényét érvényesíteni mondjuk egy Szlovákiában vásárolt cuccnál. Ilyenkor jönnek elő az előbb említett üzleti modellből fakadó gondok. Az hogy fizetős javítást is ezzel a maszlaggal dobjanak vissza számomra új.

Etniez 2017.06.30. 14:43:55

@Muad\\\'Dib: Leírtam és leírtam, hogy miért hülyeség amit írsz.
Azt írod, hogy a BT az adócsaló.

Éretem. Az gondolom nem zavar, hogy mondjuk a Samsung, Apple, McDonalds nem fizet adót sem az EU-ban, sem az USA-ban, kihasználva a jogi kiskapukat.
Pont erről megy most az eljárás: index.hu/tech/2016/08/30/rekordbirsagot_szabhat_ki_az_eb_az_apple-re/

Ez ugyanolyan adócsalás, mint amit a BT-k csinálnak, csak sokkal nagyobb tételben.
A cégek disztribúciós hálózatát pedig nem kell eltartania a vásárlóknak. Pl. az Apple-nak több a készpénzállománya, mint Magyarország teljes államadóssága, ennek ellenére fillérekért gyártat Kínában és aranyáron árul Budapesten.
Nyugodtan megtehetné, hogy olcsóbb legyen. Akár csak a Samsung.
Ha a gyártó viheti a gyártás bárhova a világon, akkor a vásárló is viheti a vásárlását oda, ahova akarja.

CID.. 2017.06.30. 15:36:27

@Etniez: persze, senki nem is mondta a poszternek, hogy nem csinálják meg a szarját, csak ki kell küldenie az USA-ba, ahonnét vette ;)

Etniez 2017.06.30. 15:45:24

@CID..: Ez viszont faszság, mert fizetne is érte.

Etniez 2017.06.30. 15:56:51

@Etniez: Figyelj!

Az a Gear óra, amit Budapesten vagy New Yorkban veszel, az ugyanazon a kínai/indonéz/thaiföldi soron készül.
Adót minden országban kell fizetni, ennek ellenére az USA-ban sokszor feleannyiért adják a terméket. Ez azért van, mert a termék árazásánál figyelembe veszik a helyi sajátosságokat.
Te nem a disztribúciós hálózatot fizeted ki, ennek semmi köze egymáshoz.
Erre a legjobb példa a videojáték piac.
Ugyanaz a játék 40 font/40 euró/40 dollár, holott ezek árfolyama egyáltalán nem ugyanaz, a termék pedig teljesen.
Ennek ellenére Európában mindig drágább, pedig hidd el, az USA-ban sem fizetnek többet egy bolti eladónak, mint Európában.
Már régen kinyilatkozta az EA managere, hogy nálunk azért ennyi, mert ennyiért is eltudják adni.
Ennyi.
Ez így megy minden multinál.

CID.. 2017.06.30. 16:48:26

@Etniez: Írtam én, hogy nem akar fizeni? Azt gondolom, ha Magyarországon élsz költsd itt a pénzed, persze megteheted, hogy nem ezt teszed, csak nem pampogj, ha okosba veszed a cuccot, oszt rábaszol, illetve nem rábaszott a poszter, csak szeret siránkozni. Szinte biztos vagyok benne, hogy a magyar Sarsung partnernek, nem kötelessége átvenni a pószzer kütyüjét, még ha fizetősben is kéri a javítást. Felvázoltak egynéhány lehetőséget, éljen vele a kis terendi csóka.
Arról ne is beszéljünk, hogy aki ilyen totál felesleges, trendi szarokra ad ki pénzt, ne fillérbaszóskodjon 30 rugón.

arncht 2017.06.30. 17:58:46

No igen, finoman megirtak, hogy csinalj vele, amit akarsz, es legkozelebb hasznald a helyi kereskedelmi vonalat.

arncht 2017.06.30. 18:05:10

@Etniez: van olyan ceg, amelyik nem is engedi a webshopnak/kereskedonek kulfoldre szallitani a cuccot, csak helyi cimre. Igy csak a helyi disztribtol tudod megvenni.

dervish69 2017.07.01. 06:18:49

@Baluci: Az egy olyan biszbasz, ami méri a teljesítményedet. Miután leizzadtad a magadét, megtudhatod, hogy éppen 45 percet futottál, 800kcal égettél és aztán posztolhatod a faxbukkra is, hősködés gyanánt.

Sam Crow 2017.07.03. 21:31:34

@káposzta: Én még emlékszem olyanra a 90-es évek elejéről, hogy Vác FC-Samsung. :)

káposzta 2017.07.03. 23:12:25

@Sam Crow: Tényleg! Már el is felejtettem :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.06. 07:18:01

@Muad\\\'Dib: én is írtam már korábban. Ez a szürkeimportozás garanciális javításnál is gyökérség, mert a termék meg lett vásárolva. Ki van fizetve. A global samsung a pénzénél van, mindegy hol vették azt a szart meg. Olyan nincs, hogy máshol veszed és kirabolod vele a céget. Innentől pedig száradjon le mindnek a keze, aki ilyen korlátozó belső szabályozásban részt vesz.

fda 2017.07.08. 22:11:11

@KaTe: A magyar samsung, és sok más külföldi cég magyar képviselete kizárólag arra való, hogy az importot intézze, és a garanciális kötelezettségeinek valami alapszinten megfeleljen. Nem értenek semmihez, nem foglalkoznak semmivel.

A samsung mellett hasonlót tapasztaltam több más márkával is.
Ezt tudni kell sajnos, mi egy ilyen ország vagyunk, ha veszel valamit külfölfön, akkor hiába van magyar leány, ők nem fognak neked semmiben segíteni.

Ezért vagy a magyar cégtől kell vásárolni, vagy meg se kell őket keresni semmilyen ügyben. Szégyen, de ez van.
süti beállítások módosítása