A helyzet az, hogy a tanulságokat maga Gergő is levonta, ha nem is fogalmazta meg a levelében: a garancia és a szervizelés kérdése nem egy mellékes körülmény, amikor vásárolunk. Ha nincs rá szükség, akkor tényleg megspóroltunk 30 ezret, ha viszont kéne, de nincs, akkor kidobtunk ugyanennyit. Még így is megérheti, lottót is vesz az ember néha. Csak érdemes tudatosan dönteni.
Hello Homár!
Elkövettem azt a hibát, hogy olcsójánoskodtam és a kiszemelt Samsung Gear Fit2 sportkarkötőt nem itthon vettem meg 60+ ezer forintért, hanem az USÁ-ból rendeltem pont a feléért (refurbished darab, 90 napos garival.)
Amikor a 4. hónap használat után az eszköz aksija gyengélkedni kezdett, bementem a frissen nyitott Samsung szerviz pontba (Mammut I.), hogy szeretnék fizetős javítás keretében új aksit venni. 5000 forint helyszíni bírság aka előzetes bevizsgálási díj befizetése után ott is hagytam az eszközt, hogy majd elküldik a központi szervizbe és árajánlattal jelentkeznek vissza.
1 hét elteltével hívnak is, hogy az eszköz a sorozatszám alapján nem EU-s forgalomba helyezésű, így a központi szerviz nem kíván vele foglalkozni, az 5000-et visszakapom. Erre írok a Samsung amúgy is legendásan béna ügyfélszolgálatának, hogy ugyan már, az usás és a eu-s készülékbe épp ugyanaz az aksi való, javítanák már meg, vagy legalább bontsák fel, diagnosztizálják, mi a probléma, ne pattintsanak helyből le.
Ügyfélszolgálattal ezután 1 hetes levelezés indult, amely során minden levelet más munkatárs írt – vagy ugyanaz, de akkor az illető funkcionális analfabéta és amnéziás –, szóval minden levélben újból el kellett magyarázni a helyzetet, hogy
a szériaszám nincs kéznél, csak a szervíz munkalapról tudom beolvasni, ui. a készülék még Önöknél van
vagy
nem, a készülék nem Magyarországon lett vásárolva
vagy
a központi szervizük visszaküldte az eszközt, mert nem hajlandó bottal se hozzányúlni
– szóval szó szót követett, míg az ügyfélszolgálat megígérte, hogy beszél már a kijelölt szervizzel (Telemax, Budaörs) és izibe megszakértik a ketyerét. El is telik újabb 2 hét, mígnem kiderül, senki nem beszélt senkivel, az cucc ugyanabban a nejlonzacskóban hever a Mammut I-ben az asztalfiókban, a ügyfélszolgálat pedig ismételt kérdésemre küld egy emailt, miszerint
az eszköz a sorozatszám alapján nem EU-s forgalomba helyezésű, így a központi szervíz nem tud vele foglalkozni
Itt valami eltört bennem, ezért felvettem a kapcsolatot a Samsung USA-val is, javítanák már meg hánytatott sorsú fitnessz biszbaszomat. Ők készségesen visszaírták:
1) szerezzek egy USÁ-s rokont
2) az a rokon az USÁ-s címéről küldje be nekik az eszközt
3) ők a javítási ajánlat elfogadása esetén a megjavított készüléket visszaküldik a küldő címére.Azt is elmondták, bár elvileg én is elküldhetném nekik az eszközt Európából közvetlenül, azért nem javasolják, mert ők viszont oda biztosan nem küldik vissza, csak belföldre, vagyis mindenképpen szükségem lesz egy USA-beli címre.
Próbáltam érvelni, hogy global brand, meg hogy igen nagy kitolás, hogy egy 2-3000 forintos alkatrész cserélhetetlensége miatt ki kelljen dobni egy új áron 60 e Ft-ba kerülő kütyüt, de szavaim nem hatották meg őket. (Minden levélváltásunk végén megjegyezték viszont, hogy örülnek, hogy a Samsung-ot választottam és bíznak benne, hogy elégedett vagyok a szolgáltatásukkal.)
Hát itt állunk most, elkeztem családfát kutatni, hátha. A Samsungot pedig nem kívánom a jövőben eszközvásárlásokkal életben tartani, biztos vagyok benne, hogy hamarosan a NOKIA vagy a Videoton sorsára jut.
Üdv.
Gergő
UPDATE
Benyóbá üzeni Gergőnek:
Kedves Tékozló Homár,
A "Készségesen visszaírták: szerezzek egy USÁ-s rokont" bejegyzéssel kapcsolatban szeretnék tanácsot adni a posztolónak hogy ha mindenképpen érvényesíteni akarja a garanciát és meg akarja javíttatni a kütyüt amit vásárolt és nem tudott amerikai rokont felkutatni akkor vegye igénybe a shipto.com csomagtovábbító szolgáltatását:
https://www.shipito.com/en/Az alapproblémán valszeg nem tud változtatni, viszont újra használható lesz az elektronikus bizbasza. Ha sikerült neki szürkeimportból beszerezni a cuccot meg képes az amerikai supporttal levelezni angolul akkor feltételezem hogy ezzel is elboldogul majd.
Üdvözlettel,
Benyóbá
Rejtélyes 2017.06.29. 14:43:04
Jessybátsi 2017.06.29. 14:45:45
Terézágyú 2017.06.29. 15:00:23
???????????????????????,
Mert a nokiját meg a videotont is te tartottad eddig életben az eszközvásárlással???
És gondolod, hogy bármi más cég külföldön vett termékével jobb lesz a helyzet...?????
Terézágyú 2017.06.29. 15:03:29
Ilyen az email. a digitális világ csodája. hogy élőben bemenj, hogy elhozd a kütyüt, hogy máshova vidd, az fel sem merült.
nem baj, ócó az email.
Tikakukac 2017.06.29. 15:04:38
Eleve Tmax szervizelné, szóval nyugodtan add be függetlenbe, egy 6 éves gyerek játákcsavarhúzóval is jobban megoldja a gondodat, mint a hivatalos út, ez szinte biztos.
Dr. Archivum Pál 2017.06.29. 15:09:14
"Mert a nokiját meg a videotont is te tartottad eddig életben az eszközvásárlással???"
Nem hiszem, nem. Itt inkább keresett két halott céget, hogy az ő nevük segítségével belerúghasson a Samsungba (mert nem cserélik ki neki az alkatrészt). Szerintem kicsit óvodás sipákolás-csapkodás hangulata van a pószter ezen mondatának.
a kisvakond 2017.06.29. 15:13:29
Sáros Hilda 2017.06.29. 15:16:24
fiktiv állat 2017.06.29. 15:25:51
Nem vagy sem vicces, sem okos a kommentjeiddel, ellenben egyszerű vagy mint a faék.
lakit 2017.06.29. 15:31:34
bounty112 2017.06.29. 15:34:03
cmx85s 2017.06.29. 15:34:12
Baluci 2017.06.29. 16:03:13
Az helyettem fut meg hajlong?...
FDToth 2017.06.29. 16:05:50
Kondom Keselyű 2017.06.29. 16:08:41
Megertem,hogy a jenkik nem akarnak foglalkozni vele.
Hogy itthon miert nem hajlandoak penzert megjavitani,arra mar nem talalok magyarazatot.
lutria 2017.06.29. 16:10:59
chili wili 2017.06.29. 16:18:31
Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 16:29:33
rotarix2011 2017.06.29. 16:33:12
Darth Revan 2017.06.29. 16:40:15
Nem garanciaban kerte, hanem jo magyar forintokkal akarta kifizetni a javitast! Banyek.
borso 2017.06.29. 16:40:35
1 csomag műszerész csavarnyúzó modjuk azaldiba' 600.-Ft. Szépen kicsavarod azt a kb 4 db mikrocsavart, megnézed az aksi típus és sorozatszámát, majd bármelyik boltban ahol árulnak speciális elemet, akkumulátort (pld óraboltok, óraszervízek) kb 2-3000-ért megveszed /vagy hong kongból 500 Ft free shipping/ 4 csavar vissza, bódogság a köbön. a sanysunyg meg nyaljon szaros smirglit. van még kérdés? :-)
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.29. 16:47:35
www.ifixit.com/Guide/Samsung+Gear+Fit+Battery+Replacement/25518
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.29. 17:25:40
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.29. 17:29:48
fakkjú 2017.06.29. 17:37:03
a mi falunkban ez nem divat
MrZed001 2017.06.29. 18:33:47
Akkor ne játsszák már a szűzlányt, ha besz.rik ez a globál termék, és javítani kell !
Ha Malajziába lett véve, ha Svájcba, eredeti terméke a gyártónak, OLDJA MEG a globális árusítás mellett a globális szervizelést is. És ne csak a régiófüggetlen dolgokra, mint aksi, hanem ha alaplapja romlott el, azt is.
A szürke importnak csúfolt lesz-romnemjavítom dolgot meg pláne, idejétmúlt globalizált világunkban.
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.29. 19:28:06
az email címük: servis@esc.sk
Egy próbát megér, ügyes gyerekek dolgoznak ott.
Angolul írjon a kezed...
Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 19:46:11
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.29. 19:58:34
Orszag 2017.06.29. 20:00:54
Kutyahoroszkóp 2017.06.29. 20:22:03
@Csokis: mondjuk az is kérdés, hogy ki találta ki ezt az LG-ötletet. Azt is seggben kéne kukizni.
Orszag 2017.06.29. 21:01:39
Első gondolat, mikor olvastam @Csokis kommentjét: lol LG
fda 2017.06.30. 00:13:46
Egy akksit, ha cserélhető, gondolom egy ezresért lehet rendelni hozzá, és biztos lesz vagy 10 perc kicserélni.
A magyar samsung gondolom azért nem foglalkozott vele, mert a sorozatszám alapján nem tudták beazonosítani, és nem ért meg annyit az egész ügy, hogy külön dolgozzanak vele.
KaTe 2017.06.30. 00:36:56
Tegyük fel, hosszabb ideig tartózkodsz egy másik országban, tönkremegy a legálisan (de más országban) vásárolt Samsung készüléked, bemész a legközelebbi hivatalos Samsung szervizpontba és elhajtanak, hogy ők márpedig pénzért se javítják meg? Ez komoly? Akkor mégis ki javítsa meg a Samsung terméket, ha nem az a szerviz, amelynek elvileg megvan a megfelelő tapasztalata, illetve alkatrész ellátása?!
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 05:47:24
szelidorzo 2017.06.30. 06:04:45
Ha a posztot úgy kezded, hogy Telemax, Budaörs, nem kellett volna elolvasnom.
Amit oda beadsz javításra, annak örülj, ha nem szarabb állapotban kapod vissza, ha egyáltalán visszakapod.
Sportkarkötő---biztos nagyon fontos hasznos dolog.
Ha szar az akku, akkor eszköz szétszed, akku típus megnéz. (esetleg neten rákeres, hogy milyen aksi való bele.
Ha ilyen hasznos szerkezetet tudtál rendelni a neten, akkor rendelj aksit is és cserebere után működni fog a szarod.
Mondjuk a Telemaxra is rákereshetsz és kínosan fogsz vigyázni, hogy olyan cuccot ne vegyél, amit ott szervizelnek.
szelidorzo 2017.06.30. 06:12:04
Szerelési útmutató:
www.ifixit.com/Guide/Samsung+Gear+Fit+Battery+Replacement/25518
szelidorzo 2017.06.30. 06:16:47
sunpowcn.livejournal.com/235838.html
Steve 2017.06.30. 08:02:59
.Manyecska 2017.06.30. 08:20:49
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 08:38:03
Nincs akadálya. Csak direkt cégpolitika ez: nehezíteni azok dolgát, akik szürke importtal élnek.
Pierr Kardán 2017.06.30. 08:38:56
Amúgy a Samsung hozzáállását sem értem, ha fizető javítást kér valaki, akkor mit foglalkoznak azzal, hogy hol adták el a cuccot? Ez nem egy búboskemence, ami helyhez kötött, ilyet bárki vehet amikor éppen a világ másik felén utazgat, szóval ez a hozzáállás inkább emlékezet engem a GELKA idejére, mint egy világcég üzletpolitikájára.
El kell vinni egy másik szervizbe, nem levelezgetni, máshol örülnek a fizető ügyfélnek.
káposzta 2017.06.30. 08:52:04
2017.06.30. 09:18:56
Lucifer Morningstar 2017.06.30. 09:30:50
Gratula.
dmwd 2017.06.30. 09:35:14
A tápokkal mi is szívtunk már pont így, de szerencsére az egyik haverom megcsinálta őket olcsóért. A fillérbaszó multicég a létező legolcsóbb kondenzátorokat rakja bele, ami még éppen teljesíti a specifikációt, majd a garancia lejárata után pár perccel szabadon engedi az elektrolitot. Ezeket kellett kicserélni "drága" fajtára (értsd: kb 10 ft/db a difi) és minden szép és jó.
CID.. 2017.06.30. 10:20:40
Muad\\\'Dib 2017.06.30. 10:23:02
A cégek nem szeretik kifejezetten a szürke importot. Ez nem kifejezetten az ellen van, aki rendelt egy darab cuccot, de rajtuk is csattan a dolog.
octy 2017.06.30. 10:23:44
Ahhoz túl nagy és túlságosan "túlszabályozott" cég, hogy egy kolléga odacsörög egy másiknak, hogy ez ugyan az az akksi, ugyan küldjetek már egyet. Ez egy kis cégnél lehetséges, de olyannál, ahol szabályok szerint beállított programokkal működik egy folyamat, nem lesz kivétel.
Az, hogy EU-n belül bárhol lehessen javítani, az még működhet, és feltehetőleg működik is, hiszen az volt az elutasítás indoka, hogy USA termék és nem tudják azonosítani.
Az meg, hogy globálisan javítható legyen, hát, szerintem nem sok ilyen termék van a világon, de ha mégis, akkor azt igen erősen meg kell fizetni (mondjuk egy Ferrari?).
Ez a szolgáltatás (after sales tevékenységek, jótállásos javítás, fizetős javítás) igen sokba kerül a gyártónak és igen kevés hasznot termel. Minden globális vállalat felosztja a piacát régiókra és úgy menedzseli.
A javító tevékenység egy kötelező nyűg a gyártóknak, csak viszi a pénzt, a fizetős javítások volumene meg nem olyan, hogy fedezze a jótállásos javítások költségét (nem csak alkatrész, de jutalék a szervizhálózat tagjainak is, logisztika, pótalkatrész ára stb).
Ott spórolnak rajta hol csak lehet.
Rendeléskor kell tisztában lenni azzal, hogy olcsó, de pórul lehet vele járni.
Erre lehet megoldás, hogy magunk látunk neki a javításnak, ha elromlik, ahogy többen javasolták is.
.Manyecska 2017.06.30. 10:33:34
CID.. 2017.06.30. 10:52:02
.Manyecska 2017.06.30. 11:13:27
Sáros Hilda 2017.06.30. 11:15:00
homar.blog.hu/2017/06/30/signal_de_nem_fogkrem_biztositas_de_nem_biztonsag
Death Lord 2017.06.30. 11:17:14
Etniez 2017.06.30. 11:45:21
Soha, ismétlem SOHA nem vegyek olyan terméket, ahol ez van "seller refurbished".
Ez azt jelenti, hogy szar volt már, valaki használta, visszavitte és kapott egy másikat, ezt meg valami paki srác helyrehozta valahogy..
Lehet külföldről venni dolgokat, én is számtalan esetben megtettem (persze ilyenkor számolok azzal, hogy gari nincs), de mindig új terméket vegyetek.
M I N D I G.
Sluck Ödön 2017.06.30. 11:48:48
Muad\\\'Dib 2017.06.30. 12:05:54
Na hiszen, nem létezik?
en.wikipedia.org/wiki/Grey_market
Sluck Ödön 2017.06.30. 12:19:51
Muad\\\'Dib 2017.06.30. 12:27:17
Ez nagyon is érthető a gyártó szempontjából. Kiépít egy disztribúciós csatornát, meghatározza az árakat, garanciális, egyéb feltételeket, aztán jön a paraszt bt berendel 200 db cuccot Kínából, annak 1-2%-a hibás, azt javíttatja saját pénzen, még így is bőven nyereséges. Mindeközben kibas*ik a normálisan működő disztrivel (azt nem is mondom paraszt bt tulajok 90%-a természetesen adó és vámcsaló is), a gyártóval, meg kb. mindenkivel. Baromjózsika meg örül, hogy paraszt bt gagyi webshopján 1000 Ft-al olcsóbban kapja meg a cuccot, abba mondjuk már nem gondol bele, hogy ha sikerül így tönkrebas*zni az összes normális disztribúciós csatornát, akkor már tényleg csak a leggyökerebb idióták maradnak itt, na megy ugye pénz se lesz kajára.
Na és az ilyen grey market ellen lép fel a gyártó pl, az olyan szabályokkal, hogy korlátozza a garancia érvényesítését. Amibe belefut az is, aki nem megszedni akarja magát a szürke importon, csak venni magának külföldről egy cuccot.
Etniez 2017.06.30. 12:31:27
Érzed, hogy hülyeség amit írsz.
A gyártónak joga van elvinni a gyártást, hogy a nyereségét megnövelje, de a vásárolónak nincsen joga onnan megvenni, hanem tartsa el az egész céget és a disztribúciós hálózatát, hogy a gyártónak meglegyen a giga nyeresége.
Értem.
Muad\\\'Dib 2017.06.30. 12:32:29
Majd akkor válaszolj, ha megértetted legalább nyomokban, amit írtam. Lásd: "Amibe belefut az is, aki nem megszedni akarja magát a szürke importon, csak venni magának külföldről egy cuccot."
Sluck Ödön 2017.06.30. 12:49:08
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 12:57:02
A szürke import egy kifejezés. Azt jelenti x cég termékét nem abban a régióban veszed meg, ahol a cég szerint kellene.
Muad\\\'Dib 2017.06.30. 13:07:34
Itt nem arról volt szó, hogy global warranty vagy nem global warranty. Az teljesen más tészta.
Sluck Ödön 2017.06.30. 13:23:14
Ez általában akkor kerül elő mikor valaki megpróbálja a garanciális igényét érvényesíteni mondjuk egy Szlovákiában vásárolt cuccnál. Ilyenkor jönnek elő az előbb említett üzleti modellből fakadó gondok. Az hogy fizetős javítást is ezzel a maszlaggal dobjanak vissza számomra új.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 13:45:55
Nem törvénytelen.
Etniez 2017.06.30. 14:43:55
Azt írod, hogy a BT az adócsaló.
Éretem. Az gondolom nem zavar, hogy mondjuk a Samsung, Apple, McDonalds nem fizet adót sem az EU-ban, sem az USA-ban, kihasználva a jogi kiskapukat.
Pont erről megy most az eljárás: index.hu/tech/2016/08/30/rekordbirsagot_szabhat_ki_az_eb_az_apple-re/
Ez ugyanolyan adócsalás, mint amit a BT-k csinálnak, csak sokkal nagyobb tételben.
A cégek disztribúciós hálózatát pedig nem kell eltartania a vásárlóknak. Pl. az Apple-nak több a készpénzállománya, mint Magyarország teljes államadóssága, ennek ellenére fillérekért gyártat Kínában és aranyáron árul Budapesten.
Nyugodtan megtehetné, hogy olcsóbb legyen. Akár csak a Samsung.
Ha a gyártó viheti a gyártás bárhova a világon, akkor a vásárló is viheti a vásárlását oda, ahova akarja.
CID.. 2017.06.30. 15:36:27
Etniez 2017.06.30. 15:45:24
Etniez 2017.06.30. 15:56:51
Az a Gear óra, amit Budapesten vagy New Yorkban veszel, az ugyanazon a kínai/indonéz/thaiföldi soron készül.
Adót minden országban kell fizetni, ennek ellenére az USA-ban sokszor feleannyiért adják a terméket. Ez azért van, mert a termék árazásánál figyelembe veszik a helyi sajátosságokat.
Te nem a disztribúciós hálózatot fizeted ki, ennek semmi köze egymáshoz.
Erre a legjobb példa a videojáték piac.
Ugyanaz a játék 40 font/40 euró/40 dollár, holott ezek árfolyama egyáltalán nem ugyanaz, a termék pedig teljesen.
Ennek ellenére Európában mindig drágább, pedig hidd el, az USA-ban sem fizetnek többet egy bolti eladónak, mint Európában.
Már régen kinyilatkozta az EA managere, hogy nálunk azért ennyi, mert ennyiért is eltudják adni.
Ennyi.
Ez így megy minden multinál.
CID.. 2017.06.30. 16:48:26
Arról ne is beszéljünk, hogy aki ilyen totál felesleges, trendi szarokra ad ki pénzt, ne fillérbaszóskodjon 30 rugón.
arncht 2017.06.30. 17:58:46
arncht 2017.06.30. 18:05:10
dervish69 2017.07.01. 06:18:49
konyak · http://percemberek.blog.hu/ 2017.07.03. 05:19:21
alkatreszek.org/4765-samsung-gear-fit-2-okos%C3%B3ra-akkumul%C3%A1tor-eb-br360abe.html
Sam Crow 2017.07.03. 21:31:34
káposzta 2017.07.03. 23:12:25
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.06. 07:18:01
fda 2017.07.08. 22:11:11
A samsung mellett hasonlót tapasztaltam több más márkával is.
Ezt tudni kell sajnos, mi egy ilyen ország vagyunk, ha veszel valamit külfölfön, akkor hiába van magyar leány, ők nem fognak neked semmiben segíteni.
Ezért vagy a magyar cégtől kell vásárolni, vagy meg se kell őket keresni semmilyen ügyben. Szégyen, de ez van.