Egy meghasonlott fogyasztó őszinte levele, aki úgy érzi, a szolgáltatója 22 év után húzta be a csőbe. Egy szép barátság vége.
Kedves Homár!
Ha jól emlékszem, talán alig 22 éve vagyok Pannon, majd Telenor előfizető. Volt, amikor 4 – 5 előfizetésem volt, de mivel időközben sajnos volt, aki meghalt, a gyerekek meg kiröpültek, így mára maradt két számlás, meg egy feltöltős.
Az egyik készülék kezdi magát megadni, ezért hát úgy gondoltam, veszek egyet a Telenortól. Irány az ügyfélszolgálati iroda. Ott aztán egy fiatalember elmondta, jobban járok, ha a neten rendelek, mert ott olcsóbb és vannak olyan lehetőségek is, amik az irodában nem. Vissza tehát a géphez. Készülékvásárlásra két menüpont kínálkozott. Az egyik szerint bónuszprogramban vásárolhatok – na ez az enyém. Kiválasztottam a megfelelő készüléket, két napra rá meg is hozta a posta.
Kibontottam a bubis borítékot. Benne a készülék, egy köszönőlevél, hogy a Telenort választottam, de szerződés sehol. Sebaj, gondoltam, jön az majd emailben – nem jött. Na, akkor letöltjük interneten – nem töltöttük le, nem lehetett. A szép új készülékkel elballagtam egy mobilos üzletbe, menjen rá az üvegfólia ( 4000,-), meg kerüljön rá tok ( 2500,-) – most már használhatjuk.
A szerződés csak nem akart megjönni, vagy letölthetővé válni – jött ezzel szemben egy sms, használjam ki az új tarifacsomagomban rejlő lehetőségeket… Micsoda??? Új tarifacsomag???
Telefon az ügyfélszolgálatra, ahol is megtudtam, a készülékcserével én tarifacsomagot váltottam, vagyis az eddigi 7500 Ft- os havi csomagom helyett (amiből minden hónapban bőven kijöttem), immár boldog tulajdonosa vagyok egy kétszer akkora havidíjúnak, ráadásul két év hűségnyilatkozattal. A fiatalember szerint ezt én a megrendeléssel elfogadtam, ezt meg is nézhetem telenoros fiókomban. Nem nézhettem meg, a dokumentumok természetesen nem voltak letölthetőek. Ettől függetlenül felvette panaszomat, miszerint szeretnék visszaváltani eddigi csomagomra, kötbérfizetés nélkül.
Néhány nap múlva (eddig persze 16 nap telt el a vásárlás óta…) kaptam egy emailt az Egyedi Igénykezelési Csoporttól, mely szerint erre nincs lehetőségem, ellenben – tekintve az internetes vásárlásra vonatkozó speciális szabályokra – 14 napon belül felmondhatom a vásárlást. Vigyem vissza a készüléket, visszaállítanak az eddigi csomagomba, majd utána vásárolhatok másik készüléket. Megjegyzem, ehhez mindenféle csoport válasza nélkül is jogom van a törvényi előírások szerint.
Azóta folyamatosan levelezek az ominózus csoporttal, akiknek még azt is sikerült leírniuk, hogy nem áll módjukban minden egyedi igénnyel foglalkozniuk. Ezt még akár meg is érthetném, de nem mégsem értem. 22 év alatt van 1 db egyedi igényem, miért pont azzal nem foglalkoznak? Nem kellene a csoportot átnevezni?
Nem értem az egészet. A megrendeléskor számomra nem derült ki sehonnan, hogy tarifát váltok. Ha kiderül, nem veszek telefont. Megjelent ugyan egy ablak a készülék megrendelését szolgáló felett, miszerint ’Neked ajánlott tarifacsomagunk’, de semmi nem utalt arra, hogy a készülék megvásárlásával erre át is váltok. Ha méltatnak arra, hogy a szerződést beleteszik a borítékba, akkor annak elolvasása után ki sem bontom a készüléket. Ugyanez történik, ha emailben megkapom, vagy le tudom tölteni a szerződést ( többszöri reklamációm után négy nappal ezelőtt lehetővé vált a letöltés..).
Most az van, hogy ’át vagyok költözve’ az új telefonba, és mint tudjuk, ha egy adat valahová felkerült, az ott is marad. Ráköltöttem 6500 Ft- ot a védelmére, ráadásul időközben megkaptam az új havi számlát, jórészt emelt tarifával. (Érdekes, úgy emlékszem, lefelé váltani csak számlazárást követően lehet, felfelé, úgy látszik azonnal…). Mai állapot szerint az Egyedi Igénykezelési Csoport közölte velem, hogy csak a készülék leadása után válthatok vissza és punktum, köztes megoldás nincs.
Visszaviszem a készüléket, így nekik lesz egy használt készülékük, amit majd eladnak valamennyiért, én pedig vehetek egy új készüléket, amit ők – szerintük – ismét kedvezményes áron adnak nekem. Az meg sem fordul az EGYEDIEK fejében, hogy azt mondják: maradj 22 év után továbbra is az (még legalább 2 évig) előfizetőnk. Fizesd ki a készüléket, ahogyan megrendelted, visszaváltjuk a csomagot és mindenki vonja le a tanulságot. (Esetleg egyértelművé tesszük weblapunkon a készülékvásárlás feltételeit…)
Több, mint 30 éve foglalkozom kereskedelemmel. Belém az rögzült, hogy az ügyfélnek mindig igaza, ha én nem voltam egyértelmű. Sőt, ha ő értett félre valamit, akkor is megpróbálom megoldani a helyzetet, tudniillik belőle élek. A Telenornál, úgy tűnik, ez máshogy van.
Most azt hiszem, visszaviszem nekik a telót, legyenek vele boldogok. Aztán veszek egyet valahol ( sok helyen meg lehet tenni közel hasonló áron, független készüléket…), és nem csak én hagyom ott a ’szolgáltatót’, hanem akit le tudok róluk beszélni, le is beszélek.
Tisztelettel
egy ma még telenoros
Kedves Homár olvasó!
A Telenor Magyarország Zrt. előfizetés hiányában nem állt módunkban „Telenorosként” belépni és a cég személyre szabott ajánlatainak megtekintéséhez és a készülékek vásárlásához szükséges folyamatot, illetve az annak során feltüntetett információkat megtekinteni. Enélkül a következőket tudjuk mondani:
Az ár feltüntetésére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek köteles eleget tenni minden vállalkozás. Ezek közül a legfontosabb szabályok a következők:
- a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról;
- az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni. Az eladási árat és az egységárat, Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni;
- a termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni;
- több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.Jogszabály tiltja továbbá a fogyasztók megtévesztésével megvalósuló kereskedelmi gyakorlatot. Megtévesztő ebben az esetben az a kereskedelmi gyakorlat, amely az adott termék lényeges jellemzője tekintetében valótlan állítást tartalmaz és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg. Vásárlásra felhívás esetében ilyen lényeges jellemzőnek kell tekinteni az áru, illetve a szolgáltatás árát is.
Álláspontunk szerint a szolgáltatás árával kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás megvalósíthatja a vállalkozás részéről a törvényben meghatározott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósulását erre irányuló írásbeli bejelentés alapján az illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi osztálya jogosult vizsgálni. Abban az esetben, ha a kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas, akkor a jogsértés vizsgálata a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe tartozik.
Ha a szolgáltató eljárását nem tartja jogszerűnek, lehetősége van az előfizetők érdekeinek védelme körében általános hatósági felügyeleti és piacfelügyeleti szervként eljáró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulni, amely ellenőrzi az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok elektronikus hírközlési szolgáltatók általi betartását, és eljár azok megsértése esetén. Panasszal élhet a Média- és Hírközlési Biztosnál az az előfizető, akit az elektronikus hírközlési szolgáltatás igénybe vétele során érdeksérelem ért, vagy akinél az érdeksérelem bekövetkezésének közvetlen veszélye áll fenn. A panaszt írásban kell benyújtani postai úton, illetve a Média- és Hírközlési Biztos honlapján található űrlapon, amennyiben az előfizető rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval.
A távollévők között kötött szerződés (pl. internetes vásárlás) megkötése esetén a fogyasztót az átvétel napjától számított 14 napos határidőn belül valóban indokolás nélküli elállási jog illeti meg, ami megoldást jelenthet Önnek a magasabb havi díj elkerülésével kapcsolatosan. Elállás esetén az eredeti állapotot kell helyreállítani, azaz ha a szerződő felek már teljesítettek, akkor az eladónak a teljes vételárat vissza kell fizetnie, a vevőnek pedig a terméket kell visszaszolgáltatnia.
Felhasznált jogszabály:
-2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416)
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.330258)
- 4/2009. (I.30.) NFGM–SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=123400.331914)
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=117819.331332)
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.337739)
Roltii 2017.08.01. 16:10:43
Jóska Pista 2017.08.01. 16:19:36
PITTA 2017.08.01. 16:32:51
CID... 2017.08.01. 16:37:16
Darth Revan 2017.08.01. 17:24:03
ma mar uton is van, kb egy het, mire ideer nemetorszagbol.
erre ma latom, hogy egy masik elado akciozik es harmadaron, szinten ingyenes szallitassal kinalja ugyanazt (az usabol, szoval arra meg jonne afa es vam, de meg igy is olcsobb lett volna)
ehhh, az elet kegyetlen.
ordasbacsi 2017.08.01. 17:28:28
Antalbaba 2017.08.01. 18:08:19
szmoker (Homo Trollicus) 2017.08.01. 18:22:24
Vannak erre négerek... akarom mondani szervizes suhancok, szopjanak vele ők :)
Ami idő elmegy a kínaival, azalatt megkeresek 3x ennyi pénzt.
mikimackó 2017.08.01. 18:32:37
Jónapot kívánok! 2017.08.01. 18:57:54
1) akciosan egesz biztos, hogy csak elofizetessel kapsz telefont ertsd egy s8 60-ert tuti csomaghoz van kotve, de 200 ezerert viheed a jelenlegi csomaggal.
2) minden ilyen vasarlasnal van egy de sokszor ketto kis negyzet amit ki kell pipalni a) elolvastad a szerzodesi felteteleket b) hozzajarulsz a kartyad teehelesehez
Mobilos elofizetesnel lehet csak linkek vannak, de egy biztos, emberunk mindent beikszelt es elfogadott ugy, hogy nem nyitott meg egy linket sem.
Kellemetlen.
prolifigyelo148842069 2017.08.01. 19:12:48
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.01. 20:02:41
tsimike 2017.08.01. 22:02:01
uns97 2017.08.01. 23:30:41
KaTe 2017.08.01. 23:39:49
- Tehát a Telenor hibázott, mert nem tette elérhetővé az új szerződést / szerződésmódosítást, illetve a számlát se mellékelte.
Azonkívül, már miért ne vehetne az ember telefont a mobilszolgáltatótól, ha jó feltételekkel kínálják? Én évek óta remekül megvagyok az 1 forintos telefonokkal. Aztán meg ott vannak a kedves telefongyártók/forgalmazók, akik meg se próbálják esetleg kedvezőbb áron kínálni a sok kártyafüggetlen "szemetet". Például a Samsung, amelyik inkább kivonja a forgalomból a készüléket, mintsem hogy túlságosan olcsón adja. Jövőre meg majd jön a Samsung J5(2018) meg az A5(2018) melybe vidáman belepakolják az előző évek csúcsmobiljaiból megmaradt, valamelyik kínai raktárban porosodó alkatrészeket.
Ja meg kitalálnak mondjuk 1-2 újabb fantázianevet, mondjuk B2(2018) meg H6(2018) amibe pedig mehet az alkatrész azokból a telefonokból, melyeket az előző évben "kifuttattak".
Köszi, de ezen az áron nekem nem kell kártyafüggetlen telefon.
KaTe 2017.08.01. 23:44:52
Valószínűleg ő is kapkodott, de én szinte biztos vagyok, hogy az ügyfélszolgálaton se törték össze magukat, hogy pontos és mindenre kiterjedő információval lássák el a posztolót.
Bihar Valatonon 2017.08.02. 03:25:33
tsimike 2017.08.02. 06:17:18
tsimike 2017.08.02. 06:20:05
Digitális Dzsihád 2017.08.02. 08:08:08
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.08.02. 08:15:04
tsimike 2017.08.02. 08:25:14
VonBraun 2017.08.02. 09:24:16
Nouby 2017.08.02. 09:30:21
Digitális Dzsihád 2017.08.02. 09:40:34
amindenes.blog.hu 2017.08.02. 12:23:33
KaTe 2017.08.02. 13:41:21
De most tényleg, miért kellene túlárazott kártyafüggetlen telefonokat vásárolni? Ráadásul ha megnézed, szinte havonta változnak az árak. Kidobnak egy "új" készüléket kb 3-4 éves hardverrel, irreálisan magas áron. Majd 2 hónappal később már 30%-kal olcsóbban adják, fél év után majdnem 50%-ot is engednek, utána pedig "KIFUTOTT", mert ugye kell a hely a következő modellnek, amibe már nem a 3-4 éves hardvert, hanem a 2-3 évest pakolják bele.
Roltii 2017.08.02. 14:20:41
@szmoker (Homo Trollicus):
"Ami idő elmegy a kínaival, azalatt megkeresek 3x ennyi pénzt."
hát igen, weben/appban rákeresek, ráklikkelek, hogy vásárlás, next,next finish. 3 perc. (A helyes termék kiválasztása több idő lehet, de ez a boltban is megvan... sőt még oda is kell menni...)
Felrakni egy üveget 5 perc, a tokot meg 3 másodperc. Ennyi időm még van ezekre;)
Egyébként meg csatlakozom azokhoz, akik szerint a telefont telefonbolttól veszünk, és nem szolgáltatótól.. Nem kell hűség, főleg nem a mostanság divatos tarifahűség...
tsimike 2017.08.02. 14:26:36
Peetee 2017.08.02. 15:35:40
NAV tolmács 2017.08.02. 15:54:54
Telenoros vagyok négy előfizetéssel. Az utóbbi 10 évben sok (felső kategóriás) készüléket nézegettem náluk, de a két év hűséggel megvásárolható készülék ár valahogy mindig magasabb volt a független telefon áránál. Így nyolc éve nem vettem náluk telefont. Szoktak havonta sms-ben küldeni 10 ezer forintos készülékkedvezményről szóló ajánlatot, de az is magasabb 40 ezerrel, mint a független új telefon. Van még kettő feltöltőkártyás előfizetésem náluk, ezek riasztókban működnek. Szerettem volna a múltkor díjcsomagot változtatni. Az online ügyfélszolgálaton 2017 évben nem lehet díjcsomagot váltani. Belépek, keresem a díjcsomag váltás menüt, azt írta, hogy telefonon a 17... számon lehet. Kiszerelem a kártyát a riasztóból, berakom a telefonba, felhívom a 17.. számot. Erre közli az automata, hogy ez a szám nemrég megszűnt, hívjam a 12.. számot. Azt pedig 20 percig nem vette fel senki. Menjenek ezek a nénikéjükbe. Az autóriasztóból ki sem szedtem a kártyát.
Xezs1 2017.08.02. 21:36:07
Xezs1 2017.08.02. 21:47:07
ekat 2017.08.04. 15:38:28
2017.08.04. 18:51:05
csak szólok, hogy 22 éve vagyok telenoros, előfizetéses, meg jogelődjei, és pont ezért van több eszem, mint neked
vettem inkább egy telót máshol, ugyanott átaplikálták a kártyát, oszt maradtam annyi kedvezménnyel, hogy ki se használom
most tényleg évek óta ingyen beszélünk 3 telefon között, így pár évente be lehet ezért vállalni egy picit drágább telót, nem nagyon drágábbat
amit meg bónuszként ingyen rámtukmáltak, itt figyel a fiókban bontatlanul!!!
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.06. 10:50:02
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.06. 11:27:14