Vágányember legyen, aki ezt érti! Az még oké, hogy online vásárolt vonatjegy is csak személyesen váltható vissza, de innentől kész lidércnyomás az egész. Miért nem tudják az információban, hogy hova kell menni? Kelenföld? Déli? Keleti? Tök nem mindegy. És mi az, hogy csak az utazás előtt egy órával lehet visszaváltani? Nem beszélve a levél ezen részről: "benyújthatom a visszatérítési igényem, de azt nem fogadják el, mivel nincs csatolva hozzá a menetjegy, amit ugye online vásároltam, és okostelefonról mutatható be." Rákérdezünk, hogy ez tényleg így zajlik-e normális ügymenet szerint.
Kedves Tékozló Homár!
Mivel hasonló sztorit nem találtam még a blogon, ezért gondoltam megosztom veletek, hogy mi történt velem csütörtökön, amikor Intercity vonattal szerettem volna Komáromba jutni, majd Révkomáromból tovább utazni a szüleimhez. A történet kicsit hosszú lesz, de körülbelül ilyen hosszan tartott az egész ügyintézési folyamat is.
Mióta létezik a MÁV-START internetes jegyvásárlása, (és mióta a Budapest-Komárom-Győr-Sopron/Szombathely vonatokra a zsúfoltság miatt sosincs a jegypénztárakban helyjegy) azóta én online vásárolom meg a jegyemet Komáromba. Így történt ez most is. Munka után szerettem volna a szüleimhez utazni Felvidékre. Megvettem a jegyem előre a Keletiből induló Intercity vonatra, amire én Kelenföldön száltam volna fel 18:25-kor. Sajnos csak szálltam volna, mert a járat ismeretlen okok miatt 40 percet késett a Keletiből, s mivel nem jött, én úgy döntöttem nem szállok fel rá, mivel a Révkomáromból induló utolsó, 19:46-os járatot már nem értem volna így el. Ottragadtam volna a városban. Gondoltam semmi gond, a késés miatt visszakérem a jegyem árát, vagy annak legalább egy részét.
Hazafele, a villamoson kerestem az e-mailes elérhetőséget erre az esetre, de mivel nem találtam, felhívtam a MÁV ügyfélszolgálatát. Itt a hölgy közölte, hogy az online vásárolt jegyem árát is csak személyesen, a jegyen jelzett indulási ponton tudom visszaigényelni úgy, hogy lemondok az utazásomról, és benyújtok egy nyomtatványt.
Visszavillamosoztam hát Kelenföldre, ahol a pénztáros hölgy közölte: rossz helyen járok, ők az online vásárolt jeggyel nem tudnak mit kezdeni. Csak az ügyfélszolgálaton tudnak segíteni, menjek holnap a Délibe, mert az már bezárt 20 órakor, vagy a Keletibe, ami 23:30-kor zár.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot újra, közöltem, hogy félretájékoztattak, és mondják már meg, szerintük most menjek-e a Keletibe, vissza tudom-e igényelni a jegyem árát. A hölgy válasza igen volt.
Sajnos tévedett. Ekkor már kicsit feldúltan, és fáradtan mentem át a Keletibe. Már nem is annyira az a veszni látszó 2065 forint érdekelt, csak kíváncsi voltam, hova lyukadunk ki a végére. A Keletiben közölték, hogy nem jár vissza pénz, mivel az utazásomról, csak egy órával az utazás előtt lehet lemondani. Az ügyintéző közölte, hogy benyújthatom a visszatérítési igényem, de azt nem fogadják el, mivel nincs csatolva hozzá a menetjegy, amit ugye online vásároltam, és okostelefonról mutatható be.
Mindenesetre én kedvesen kitöltöttem a nyomtatványt, és panasszal is éltem a történtek miatt. Most türelmesen várom a MÁV válaszát!
Üdv.
Gábor
UPDATE
A posztot elküldtük a MÁV-nak, és kértük, írják meg, hogy:
- igaz-e, hogy nem lehet online vásárolt jegyet visszaváltani?
- ha nem igaz, akkor foglalják össze, mi ennek a módja, melyik állomásokon vagy információs helyeken, milyen feltételek mellett tehetik meg az utasok.
Megjött a válasz, szóval íme az igazság az online vásárolt vonatjegy visszaváltásával kapcsolatban:
Köszönettel vettük megkeresését. Az online vásárolt jegyek visszatéríthetőségével kapcsolatosan az alábbi tájékoztatást adjuk:Az online vásárolt jegyek esetében alapvetően két típust különböztetünk meg:
- e-vonatjegyek (otthon nyomtatható, erre alkalmas készüléken elektronikusan is bemutatható jegyek)
- kioszkos menetjegyek (kioszkból átvehető, papír alapú menetjegyek)
Az e-vonatjegyek esetében a visszatérítés alapvetően csak online módon, a jegyértékesítő felületen keresztül lehetséges. A visszatérítés feltétele, hogy azt legkésőbb a jegy érvénytartamának megkezdése előtt egy órával kezdeményezzék.
A kioszkos jegyek esetében, amennyiben azok kioszkból való átvétele még nem történt meg, a visszatérítés online felületünkön szintén kezdeményezhető, a jegy érvénytartamán belül, azon kitétellel, hogy az interneten váltott IC pótjegyek esetében az indulást megelőző egy órás határidőt a benyújtás során itt is figyelembe kell venni. A kioszkból már átvett menetjegyek benyújtása azonban csak ténylegesen, papír alapon lehetséges az általános visszatérítési feltételek szerint.
Fontos továbbá jeleznünk, hogy az online jegyek esetében a visszatérítésre kezelési költség levonásával kerül sor, továbbá utasaink érdekeinek védelmére az utalás kizárólag arra a bankszámlaszámra történhet meg, melyről a tranzakciót kezdeményezték.
A visszatérítések részletes szabályairól honlapunkon nyújtunk tájékoztatást.
A konkrét esetben utasunk e-vonatjeggyel rendelkezett és a visszatérítést vonatkésés miatt kívánta kezdeményezni, így a fentiek szerinti online visszatérítés már nem jöhetett szóba. Szabályaink szerint a vonat 10 percet meghaladó késéssel történő indulása esetén az utas az utazástól indokolás nélkül elállhat, mely esetben menetjegye kezelési költség levonása nélküli visszatérítésére jogosult. Az utazástól való elállást a felszállás állomásán igazoltatni kell, melyet követően a visszatérítési igény akár személyesen bármely pénztárunkban, vagy személyes ügyfélszolgálatainkon, de akár e-mailben is benyújtható az igazolást mellékelve. Személyes benyújtás esetén az e-vonatjegy csatolása nem szükséges, elég, ha utasunk a jegy sorszámát, vagy a tranzakció során használt e-mail címet megadja részünkre.
Az Önökhöz eljuttatott panaszt átolvasva meglátásunk szerint félreértést az okozhatott, hogy míg utasunk azonnali, pénztári visszatérítést igényelt, addig az e-vonatjegy esetében – mint írtuk – a visszatérítés csak utalással lehetséges. Ezen túlmenően sajnálatosan az utazásról szóló lemondást sem igazoltatta, míg a helyszínen volt. Mindazonáltal, mivel visszatérítési igényét a Keleti pályaudvari ügyfélszolgálatunkon benyújtotta, menetjegye adatait azon feltüntette, a vonat tényleges késése pedig elektronikus adatbázisunkban felellhető, így a visszatérítésnek vélhetően nem lesz akadálya, arra belátható időn belül sor kerül.
Amennyiben a fentiek kapcsán további kérdése merül fel, úgy ügyfélszolgálatunk áll szíves rendelkezésére.
Üdvözlettel:
MÁV-START Zrt.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.23. 15:23:42
vizsla_barat 2017.08.23. 15:29:13
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.23. 15:37:08
"- Bocs, ez a vasúti logika." Teljesen komolyan ez volt a válasz, mint ha a "vasúti" ugyanolyan fosztóképző lenne, mint anno a szocialista volt. (vö.: szocialista demokrácia fogalma) Átírni nem lehet, visszaváltani nem lehet, ennyi.
Átballagtam a MÁV ügyfélszolgálatra, ahol megerősítettek abban, hogy a vasútnál ez a normális. Kicsit még fel is volt háborodva az asszony, hogy hát erről igazán szólhatott volna a Waastelnél a jegyeladó. Egyrészt igen, másrészt meg milyen az, amikor tudottan olyan jegyet adnak el neked, amit később nem tudsz használni?
Ahogy Moldova mondta egykoron: "Hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas."
vizsla_barat 2017.08.23. 15:48:29
temprasordog 2017.08.23. 16:01:45
Permetező 2017.08.23. 16:09:42
no.nick.today 2017.08.23. 16:10:38
jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketV2/HU/visszaterites.html
hurok_kötő 2017.08.23. 16:17:39
jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketV2/HU/visszaterites.html
"Nem téríthető vissza:
az a jegy, amelynek érvénytartama lejárt;
e-vonatjegy az érvényesség kezdete előtt 1 órán belül, illetve az érvényesség megkezdése után;
pót- és/vagy helyjegy a jegyen feltüntetett indulási idő előtt 1 órán belül, a jegyen feltüntetett indulási idő után;
a regionális vonalra szóló menetjegy az érvénytartam megkezdése után."
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.23. 16:21:47
hurok_kötő 2017.08.23. 16:30:00
Milyen esetben kérhetek átalány-kártérítést vonatkésés esetén?
www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakran-ismetelt-kerdesek/milyen-esetben-kerhetek-atalany
Darth Revan 2017.08.23. 16:31:18
emiatt nem tudta az utazas elott egy oraval korabban, hogy vissza akarja valtani a jegyet
Reactor 2017.08.23. 16:52:19
Escaped 2017.08.23. 17:01:53
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.23. 17:10:28
GhostBusters 2017.08.23. 17:17:47
IC pótjegy megvásárlása esetén garantál bizonyos kényelmi szolgáltatásokat, illetve némi pontosságot - ezen felüli késésekre vonatkozik az átalány-visszatérítés. Ezen visszatérítések vis maior esetekre is vonatkoznak! Szeretnek arra hivatkozni, hogy ilyen esetekben nem jár vissza, de nem szabad hagyni magunkat.
cmx85s 2017.08.23. 17:19:58
VaradiJanos 2017.08.23. 18:04:48
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.23. 18:10:51
hurok_kötő 2017.08.23. 18:11:54
Ziu9 2017.08.23. 18:23:50
Az utas a vasút hibájából nem tudott elutazni. De! Erről ha jól értem, a kiindulási állomásán nem kért igazolást (hanem elindult haza). Márpedig ez előfeltétele bármilyen visszatérítésnek. (Azt ne kérdezd, arra ez esetben mi kerülne - bizonyára valamely olyan sorszám, mely a jegyen megtalálható, és az alapján az utazás visszakereshető). Mivel elektronikus jegyről van szó, innen valóban az ügyfélszolgálat lett volna a következő lépés - ott bemutatja az igazolást, rögzítik a visszatérítési igényét, majd visszautalják az összeget.
A pingpongozás az ügyféllel sajnos nem egyedi, és itt jön ki hogy a dolgozók között nagyon széles a merítés - van a két véglet: egy jó beleérző képességgel rendelkező pénztáros két keresztkérdés után rájött volna, miért akarja az utas jegyét visszaváltani - és belátása alapján, ha úgy ítéli meg hogy a saját szolgálati szabályzatát így nem sérti meg (van egy időkorlát), adhatott volna róla igazolást. Ennek ellentéte lett volna egy vaskalapos szabálykövető, akit az utasok problémái sem igen érdekelnek.
Hiero88 2017.08.24. 08:29:45
Sajnos az általad is linkelt MÁV-szabályzat alapján az aznapi vonatra megvásárolt jegyet semmilyen körülmények közt nem válthatod vissza, ami több mint nevetséges. A MÁV járatai állandóan késnek, nem lehet rájuk utazást tervezni.
Nyárra a Balatont telepakolták feláras helyjegyes vonatokkal, ezzel sz*patva az utasokat, mivel már aznap nem lehet helyjegyet venni pénteki és vasárnapi vonatokra. A feláras IC kocsi légkondija olyannyira nem működik jól, hogy a Délitől Siófokig egy szaunával vetekszik. Mikor az ember a kalauztól igazolást kér, azzal rázza le az embert, hogy "működik a légkondi"..... Ennyit a MÁV-ról
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.24. 10:37:28
(Én sem állok bele még egy ütésváltásba sem a fent leírt esetem kapcsán, mert egyrészt megkapnám, hogy miért nem figyeltem jobban, miért nem olvastam el az apró betűt, másrészt meg lusta vagyok. Ez volt: @Csokis:)
Kondom Keselyű 2017.08.24. 10:48:57
az biztosan segitett volna ebben a szituban ...
Im just here for the comments 2017.08.24. 10:59:47
Megoldás?
Az nincs.
Ha tehetem, biciklivel járok, hosszabb távon oszkár, rövidtávon meg választok a két szar közül, AKA máv és volán, ahol nálam az utóbbi messze a legalja, annál ótvarabb, gusztustalanabb szolgáltatáshoz még nem volt szerencsém.
GhostBusters 2017.08.24. 12:25:38
Dezsike 2017.08.24. 12:58:11
Hiero88 2017.08.24. 13:44:19
Reactor 2017.08.24. 14:08:40
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.24. 14:39:33
Permetező 2017.08.24. 15:15:36
joska61 2017.08.24. 15:54:33
Permetező 2017.08.24. 18:37:58
lobster thermidor 2017.08.25. 08:57:05
Dömperrel az ügyfélszolgálatra kell menni!
joska61 2017.08.25. 09:51:49
FDToth 2017.08.25. 23:08:04
Ehelyett hulyesegekkel faradztjak az embert.
Jo, valszeg azert ilyen kacifantos h elmenjen az ember kedve a visszaigenylesi proceduratol
.Manyecska 2017.08.27. 16:18:43