A Citibank árváinak panaszai annyiszor bukkantak fel az elmúlt hónapokban nálunk, hogy kezdem sajnálni, hogy anno nem próbálkoztam a bankkal. Igaz, akkor mára az Ersténél találtam volna magam, ami a panaszok alapján sokszor nem egy leányálom. Akinek van jó tippje, mihez kezdjen az ember a tízezres nagységrendű aprójával, ne tartsa magába!
Elégedett(len) volt Citi-s ügyfél az Erste köreiben...
Az index.hu közel fél éve már megírta a tíz leggyakoribb problémát, amivel a Citibank átvett ügyfelei szembesülnek, most hozzátennék egy 11.-et.
Piciny 2 fős háztartásunkban, időről-időre jelentős mennyiségű aprópénz gyűlik össze, mert napjaink végén egyszerűen csak kiürítjük a zsebünkből és félretesszük (nyaraláskor, karácsonykor jól jön +40,50,60-ezer forint). Nap közbe nem szoktam-, nem is tudok-, s nem is akarok elkölteni ennyi aprót, amennyit a boltok rásóznak az emberre és parkolásért is mobillal fizetek, ha szükséges. Most egy kisebb mennyiség gyűlt össze, Citi-s időkben, volt hogy 50-60e is megvolt.
Bátran felhívom, az ügyfélszolgálatost, hogy legyen oly kedves és mondják meg melyik bankfiókjukban van érmeszámláló, mert nem szeretném senki életét megnehezíteni az ilyesmivel. Ügyfélszolgálatos hölgy körbe telefonál, merthogy nincs nyilvántartva, hogy melyik fiókban lenne ilyen masina...4-5 helyet megkérdez, tartom a vonalat hűségesen már 24 perce, de semmi… nem nyert… mondta, hogy menjek be akármelyik bankfiókba s majd leszámolják ott. Oké, köszi hogy megpróbáltad, legyen így.
Szétválogattam, leszámoltam, vákumtasakokba bedobáltam, ráírtam melyikbe mennyi van és beballagtam egy Erste fiókba, mondván, hogy legyenek oly kedvesek és tegyék rá a számlámra jómagyar forintba. Soromat kivártam, mondom mi az óhajom… Ügyintéző: hát sokan vannak… kér, hogy várjak egy picit, ne tartsunk fel senkit se ügyintézni való ügyeiben. Rendben. Várok 25 percet, ismért sorra kerülök, szarul érzem magam, merthát én sem szeretném ezt csinálni, dehát ez van. Többször is elnézést kérek, mert látom, hogy gyűl már a tömeg a hátam mögött. Neki is esnek: ügyintéző + fiók vezető, számolják serényen, közbe feszengenek, mindenki utál, vannak akik szidnak is halkan… hát ez van.
Végeznek 10-15 perc alatt a számlálással és a tasakozással, jöhet a varázslat. Mondták már az elején is, hogy költsége lesz, nem tudták, hogy mennyi, de biztosan lesz (mondván hogy a Postán és az MNB-nél is van), el is fogadtam, vártam már úgyis több mint 40 percet, lesz amennyi lesz, csak haladjunk.
Ügyintéző elakad, lefagy a rendszer, kolléga próbál segíteni (printscreen, paint) és küldenék el az IT-ra, telefonálnak, nem veszik fel (IT-s nincs)… Halk ’’dögölne meg’’ ügyintéző szájából, gondolom az IT-s…Újra akkor az egészet (kivéve a számlálás)…tájékoztat, hogy készpénzbe fogja odaadni, mert nem tudja rátenni a számlámra, valamiféle limit miatt, ezért készpénzváltási folyamatot indít. Oké…költsége lesz 990 Ft.- Rendben, legyen így. Megkaptam végül készpénzben -990 ft a készpénzváltásért.
Minek örülök:
- Tulajdonképpen, csak annak, hogy szabadulhattam a bankfiókból, kicsit kevesebb pénzel, mint amivel betértem.
Minek nem örülök:
- Idézet az Erste migrációs nyilatkozatából:
Az ügyfélszámlák átadását követően a korábban megszokott vagy annál kedvezőbb kondíciókkal végezhet tranzakciókat a számláján.
A korábban megszokott folyamat úgy nézett ki, hogy bementem a Citi-be, külön pénztár helyiséghez kértem sorszámot, ott bedobálták az érmeszámlálóba a már szétválogatott érméket, félretették, számlámra feltették az összeget és mosolyogva elköszöntünk egymástól. 5 perc!
- A kedvezőbb kondíciókkal még nem találkoztam, de az biztos, hogy sokkal többet kell várni telefonos ügyintézőre, ha valami gebasz van.
-Sajnálom, hogy azt gondolták, kérdezvén, hogy foglalkozás szerűen gyűjtöm az aprót (gondolom azt hitték, hogy én ragasztom le a BKK automatákat vagy nem tudom)
-Sajnálom, hogy picit több mint egy órába telt 33.025 forint (apró) beváltása. Ezt az egy órát már senki nem adja vissza se nekem, se az ügyintézőnek, se a fiókvezetőnek (neki csak 20 perc) de a többi várakozó embernek se (nekik is átlagosan kb. 15-20 perc).
- Nem örülök, tovább annak, hogy megint van zsebembe vagy 1300 forintnyi apró. (pedig általában kártyával fizetek, de sajnos elengedhetetlen, hogy legyen az embernél kp is.)
Ti mit tennétek hasonló helyzetben?
Üdv,
Geriu.i: ügyintézőnek respekt és pacsi, s ígérem, hogy igyekszem máshogy megoldani a váltást a jövőben.
Olyan kommenteket ne írjatok kérlek, hogy vidd boltba, mert majd örülnek vagy vásárold le, mert vettem mikrót is 25ezerért apróval fizetve a Média Markt-ban, mert hülye vagyok, de ott sem voltak boldogok és hárman számolták egyszerre a kasszánál.
Az utolsó 100 komment: