Költői kérdésre futtatja ki Kriszta a levelét, ami egy tök hétköznapi, fixlifaxli eseményből indult: egy étteremben fura izéket tartalmazó Radlert szolgáltak fel neki, ami miatt szólt a pincérnek, de vállvonogatást meg kioktatást kapott egy "bocs, mindjárt hozok egy másikat" helyett. Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna mindenkinek az élete.
Kedves T.Homár!
Szeretném megosztani sárvári törtenetemet. Hosszú idő után most telt be a pohár.
Nem tudom, hogy csak en vagyok e ilyen szerencsétlen, más ember nem veszi észre, vagy éppen nem érdekli, vagy nem mer szólni, amikor vmi nem odavalót talál az ételében/italában. Én lassan már instaoldalt nyithatnék a menümben talált dolgokról.
Egyszerűen bárhova megyek vagy egy hajszál, műanyag darab, csomagolóanyag, bogár, vagy más égtelenkedik a kajámból és általában nem a legolcsóbb helyeket választom. Pár éve vettem a bátorságot, és visszaküldettem ezeket az ételeket, ha negatív reakciót kaptam, még a panaszkönyvbe is beírtam.
Na, de a jelenlegi sztori azért húzott fel, mert oda sem adtak a vendégkönyvet kérésemre. A sztori egyszerű és rövid. Sárvári gyógyfürdő forgalmas Mediterrán étterem nevű helyen vettem pár palacsintát, amit egy alkoholmentes dobozos Meggyes-citromos Radlerrel szerettem volna leöbliíteni.
A palacsinta éppen fogyasztható volt, a sör hideg. De! Ahogy ittam a sört, vmi kemény, nem oda való dolog megakadt a nyelvemen. A maradék sört kiöntöttem a pohárba és tele volt hosszúkás, fekete cuccokkal. Nem jöttem rá mi volt. Valószínűleg a meggyes ízesítőszer nem megfelelő tárolás hatására átalakult...legalább is remélem..de nem is érdekel. Az viszont igen, hogy ennek a sok fekete cuccnak nem kellett volna a vásárolt sörömben lennie.
Visszavittem a pulthoz, ahol vettem. Higgadtan jeleztem,hogy szeretnék panaszt tenni az előbbiek okán. A lány, akinek jeleztem hátraszólt az épp kasszázo főnöknek,hogy ezzel ő nem tud mit kezdeni. Mindenesetre fanyar pofával nézte, ahogy kiöntöm a sör tartalmát előtte a kézmosóba. Erre mondtam, hogy kérem a panaszkönyvet.
Panaszkönyv helyett beszólt nekem a kasszázó főnök, hogy ez nem az ő dolga, jelezzem a panaszt a Soproninak. Majd ezzel részéről letudta a panaszkezelést.
Ad 1: igenis az ő dolga, romlott terméket árul , amitől rosszul lehet a vendége, aki tuti, hogy 20 másik embert fog meggyőzni, be ne tegye a lábát a helyre.
Ad2: ha észreveszi a hibáját, miszerint romlott terméket árul, alap, hogy visszafizeti a termék árát, vagy felajánl más kompenzációt. Lévén, hogy nem teljesíett egy szolgáltatást. A romlott terméket pedig igenis ő számoltatja el a beszállítóval és nem a vendégre testálja. Ezzel ő is jobban jár, mivel a jövőben ügyelne rá a szállító, hogy ne adjon át minden szart.
Ad3: ha panasz van, azt kezelni kell, nem bunkósággal, nem nemtörődömséggel, nem kioktatással, hanem érdeklődéssel es megértéssel. Ha pedig a panaszkönyvet kéri egy vendég, azt bizony át kell adni. A vendéglatós kötelessége.
Felesleges ismételni, hogy egy rosszul kezelt panasz milyen negativ hatással lehet egy szolgaltotó megítélésére..megis mintha minden egyes szolgaltatónak ezt milliószor a szájába kéne rágni.
Nekem eleg lett volna annyi is, hogyha az illetékes odajött volna hozzám, megnézi mi van a sörben. Megértően elismeri, hogy ez tényleg nem illik oda. Bocsánatot kér, és közli, hogy a beszállító felé jelzi a problémát. Az már extra öröm, ha visszafizeti az 590 ft-ot...de persze a valóságban egyik sem történt meg, csak félvállról kaptam az ívet, hogy no kislány cseszd meg, ez nem az én gondom, ne pattogjál itt.
Miért nem megy meg mindig a panaszkezelés idehaza?
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.09.13. 15:50:52
mechanikus körte 2017.09.13. 15:55:12
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.13. 15:56:45
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.13. 15:58:35
Terézágyú 2017.09.13. 16:13:04
Mostan erre mit mongyunk???
Vagy igazat mond, és akkor nem kunszt, hogy a sörben is talált...
Vagy nem mond igazat...
neménvagyok 2017.09.13. 16:33:51
Snagal 2017.09.13. 16:34:16
valami rendeset is ihattál volna... már mint rendes sört vagy rendes gyümölcslét.
Terézágyú 2017.09.13. 17:06:13
Ez speciel igaz. Kérte még egyszer, ezt elmondva?
Ja, és pár ékezetet küldjünk a pószterinának, szíves felhasználásra...
Treff Bubi 2017.09.13. 17:30:32
NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.13. 19:29:56
Kivegyem? :D
Féltem, hogy belenyúl ezért mondtam, hogy ÁÁÁ hagyd csak szóltam. Erre kicsit zavartan megköszönte és elment.
lcsaszar 2017.09.13. 20:37:54
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.13. 21:20:57
Máskor ne légy skót, hagyd, hogy kivegye!
Egy étteremben ül a skót, levesében van egy légy. A skót kiveszi a legyet, és elkezdi szorongatni:
- Köpöd ki te piszok!
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.13. 21:24:17
:)) Jaj!
.Manyecska 2017.09.13. 21:33:42
maxireka 2017.09.13. 21:43:40
MrZed001 2017.09.13. 21:50:53
És azért annyira nem vicces, az a centi hosszú hegyes-erős fém, ha véletlen lenyelnéd. Ráharapni se poén. Gáz, hogy ennyire bénák !
fakkjú 2017.09.13. 23:17:53
amúgy aki ilyen szarokat iszik az más gaztettre is képes...
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.09.13. 23:57:07
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.14. 00:29:23
Terézágyú 2017.09.14. 08:14:34
és mi lett a levessel???
Im just here for the comments 2017.09.14. 08:14:51
Hajrá Kriszta, beszélj le húsz embert a helyről! :D
babbaba 2017.09.14. 08:47:03
vprof 2017.09.14. 08:47:52
éKtelenkedik a kajámbAN
cmx85s 2017.09.14. 08:58:53
.Manyecska 2017.09.14. 09:00:34
.Manyecska 2017.09.14. 09:03:35
Zsuzsanna Judit Szigeti 2017.09.14. 09:21:00
.Manyecska 2017.09.14. 09:27:35
Mezőföldi 2017.09.14. 09:49:08
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.09.14. 09:50:23
Amúgy a poszternek igaza van. De mit lehet tenni? Mi van, ha a kompenzációként kapott sör (már, ha) is ugyanabból a szállítmányból van?
.Manyecska 2017.09.14. 10:25:53
.Manyecska 2017.09.14. 10:27:34
Mezőföldi 2017.09.14. 10:35:28
.Manyecska 2017.09.14. 10:41:10
.Manyecska 2017.09.14. 10:42:12
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.09.14. 10:51:21
CID...... 2017.09.14. 11:48:00
.Manyecska 2017.09.14. 12:08:08
.Manyecska 2017.09.14. 12:11:05
lcsaszar 2017.09.14. 12:11:14
.Manyecska 2017.09.14. 12:12:19
lcsaszar 2017.09.14. 12:12:54
.Manyecska 2017.09.14. 12:16:49
Pp24 2017.09.14. 12:43:14
Én úgy gondolom, ha egy pincér képzetlen balfék, azt kiválóan lehet kompenzálni kedvességgel, humorral, intelligenciával. Nekem ezen utóbbi tulajdonságok hiányoznak, mert a pincér szakmát meg lehet tanulni, de ha ezek hiányoznak, azt semmiféle képzéssel nem lehet pótolni.
A kedvencem: barátainkkal iszogattunk, mikor egyikőjük közölte, hogy valamilyen összetevő kimaradt a koktéljából. Ezt szóvá is tette a pincérnőnek. Reakció: kivette a kezéből a koktélt, majd közölte (szó szerint): " ú bazd...g, azt elfelejtettem!" :)))
Tudod Te azt jól! 2017.09.14. 13:18:28
Mellékesen tessék mondani, ez már a hétvégi?
lobster thermidor 2017.09.14. 13:34:27
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.14. 13:46:34
vizsla_barat 2017.09.14. 13:48:21
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.14. 13:48:25
Ha nem előttem bontja fel, viheti is vissza.
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.14. 13:49:53
Így van! A bodzás a király!
Leone_510 2017.09.14. 14:01:37
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.14. 14:02:31
.Manyecska 2017.09.14. 15:15:25
Pp24 2017.09.14. 16:02:37
encir 2017.09.14. 16:17:47
Fehér Vanda 2017.09.14. 16:39:48
Terézágyú 2017.09.15. 09:38:37
te például ott maradtál, azóta is ott vagy...
Permetező 2017.09.15. 11:33:58
xoxoxo 2017.09.18. 09:26:08
Paddyrat 2017.10.03. 10:02:42
És az egyszeri vásárló, na meg az egyszerű vendéglátós mégsem tudnak helyén kezelni egy ilyen konfliktust. (Az egyszerű kommentelő, pedig csak vigyorogva károg, hogy: "úgy kellett az neki, minek iszik olyan alkoholmentes-citromos-meggyes-fostos löttyöt".)
Normális vendéglátós ilyenkor megnézi mi a baj a radlerrel és igen is első körben az ő felelőssége, hogy szóljon a gyártónak, ha a termék minősége nem megfelelő. Sőt az is az ő dolga, hogy elnézést kér és kicseréli valami másra a fogyasztó italát.
A fogyasztó pedig ezt jelezheti a NÉBIH zöld számon, vagy a területileg illetékes hatóságnál. Ilyenkor fontos, hogy a fogyasztó pontosan megnevezze a terméket és felírja a minőség megőrzési idejét. Esetleg egy fényképet is készít a termékről. Sőt a fogyasztó remélhetőleg tud olvasni, ilyenkor megnézni mi van a radler dobozára írva: ha oda van írva, hogy: "a termék hosszúkás fekete cuccokat tartalmazhat", akkor legközelebb más terméket vásárol, ha ez zavarja őt.
Az sem megoldás, hogy ilyenkor látványosan kiönti a kézmosóba.