Tékozló Homár

Miért nem elég egy csereutalvány a szerviztől egy új telóhoz?

2017.10.03. 09:36 | Homár Hilda | 21 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Az ember azt gondolná, hogy ha a gyártó szervize elismeri, hogy a hozzá beadott készülék javíthatatlan, és egy csereutalvánnyal engedélyezi a készülék cseréjét, akkor sínen van az ügy, ugye? Hát ahogy Móricka elképzeli!

Sziasztok!

2017.07.26-án vásároltam a Vodafonenál egy Huawei P10 típusú készüléket. Sajnos pár héttel később elromlott a készülék. A Huawei-nek országszerte van több szervizleadó pontja, és én le is adtam javításra a telefont. A garanciális feltételekről röviden annyit, hogy ha az első 3 hónapban bármilyen hardveres meghibásodás keletkezik, a gyártó cseréli a hibás készüléket.

Két héttel a leadást követően, visszapostával kaptam is egy csereutalványt, azonban a hibás készüléket nem küldték vissza, a munkalapra rá is van írva

A gyártó engedélyezte a készülék cseréjét, a készülék a szervizben marad.

Na én be is mentem a győri Vodafone márkaképviseletbe a papírokkal, de elhajtottak, mondván a szerviznek vissza kell küldeni a hibás készüléket, vagy legalább nyugtázni, hogy tényleg ott maradt-e. Így telefon nélkül távoztam.

Idegességemben bementem egy másik Vodafone üzletbe, de ott is csak kérték a rossz készüléket.

Felhívtam a Huawei ügyfélszolgálatot, és ők azt mondták, hogy a Vodafone szerződést szegett, mert nem adott nekem készüléket, és küldjem el nekik elektronikus levélben az eset leírását, csatolva a dokumentumokkal, hogy megkezdhessék az eljárást a Vodafone ellen.

Ezzel aztán ki vagyok segítve, fizetem az előfizut a semmire, mert nincs is telóban a kártya már lassan egy hónapja, a papír meg nem jó semmire.

Most mi tévő legyek szerintetek???

Üdv:

Attila

UPDATE

A tegnap küldött levelem óta fejlemény, hogy ma felhívott a Vodafone levelezési csoport egy munkatársa, és felajánlott még 10.000ft nettó jóváírást az előfizetésemen. Én elfogadtam, mert ez korrekt hozzáállás volt.

 Mit tegyen Attila?

Kedves Attila!

A Huawei Technologies Hungary Kft. (1138 Budapest, Népfürdő utca 22.) a gyártó magyarországi képviseleteként vélhetően eleget tehetne a termékszavatossági igényednek, és kicserélhetné a készüléket. Elmondásod szerint ők el is ismerték a telefon hibáját, így velük szemben javasolt érvényesíteni a kicserélés iránti igényedet.

Feltételezhető, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.) a jótállást csak akkor tudná jogszerűen teljesíteni, ha a készülék náluk lenne, ezért ragaszkodnak hozzá. Továbbá a hiba általuk történő esetleges szakértői vizsgáltatásának is feltétele a készülék megléte. Álláspontunk szerint a Vodafone Magyarország Zrt.-vel szemben történő sikeres igényérvényesítés ennek következtében időigényesebb és bizonytalanabb lehet.

Ha a vállalkozásokkal továbbra sem sikerül megegyezned, akkor dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület ingyenes eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek.

Felhasznált jogszabály:
-2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.03. 09:49:25

De mondjuk szerintem a Huawei a lehetőségeihez mérten eléggé korrektül járt el.

Snagal 2017.10.03. 09:50:46

"Most mi tévő legyek szerintetek???"

már meg kaptad a választ

"azt mondták, hogy a Vodafone szerződést szegett, mert nem adott nekem készüléket, és küldjem el nekik elektronikus levélben az eset leírását, csatolva a dokumentumokkal, hogy megkezdhessék az eljárást a Vodafone ellen."

más?

Kotit 2017.10.03. 09:58:25

@Snagal: Na ja, csak az eljárással nem tud telefonálni.
Mondjuk én már a 2 hetet a szerviztől sem értem.

Ideális világban: telefon kaputt, szervizbe be, szervizes nézi okosan megállapítja, tényleg. Ad egy papírt, amivel a vodafon TÉNYLEG ad egy új telót. 1 nap, 2x15 perc, és nem baszakodik semmi, pl. egymással lemeccselik, hogy milyen papírt adjon a szerviz stb.

És ez nem az álomvilág, mert ott el sem romlana 2 hét alatt egy telefon...

KaTe 2017.10.03. 10:33:04

Posztoló kapott másolatot a munkalapból? Bemutatta a Vodafone üzletben? Tett panaszt, amikor megpróbálták elhajtani? Legközelebb tegyen, lehet, hogy még a panasz megtétele közben találnak megoldást a problémájára.

@Kotit: Mit nem értesz a 2 héten? Eddig tartott bevizsgálni. A szerviznek törekednie kell, hogy 15 napon belül elvégezzék. Ez meg is történt. Ráadásul a 2 hétben már az oda-visszapostázás is benne volt. Mellesleg ha nekem szervizben csücsül a telefonom, akkor előhúzok egy tartalékot a fiókból és az élet megy tovább. Lehet, hogy nem 18 magos a processzor és nincs benne 24 gb memória meg 3 db egyenként 20 megapixeles fényképező, de azért alaphasználatra megfelel.

Nebel 2017.10.03. 11:30:47

nade hogy hívtak fel ha nincs telefonod? gyanús!!

Skywatcher 2017.10.03. 12:41:08

Aszondod, hogy :
"a munkalapra rá is van írva
A gyártó engedélyezte a készülék cseréjét, a készülék a szervizben marad."

Ezután azt mondod, hogy: "elhajtottak, mondván a szerviznek vissza kell küldeni a hibás készüléket, vagy legalább nyugtázni, hogy tényleg ott maradt-e"

Namost a kezedben ott volt a nyugta, hogy ott maradt a telefon. Akkor mi volt még a kérdés?
Egyébként a 10ezer ft jóváirás nem korrekt hozzáállás, hanem tűzoltás. A korrekt hozzáállás az lett volna, ha 3x bocsánatot kérnek a szar telóért, a polcról választhatsz egy újat, és adnak 10ezer ft kupont a kellemetlenségekért. Szerintem.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.10.03. 12:52:58

huaweiről annyit, hogy megkarcolódott a mate9esemen a fólia, bementem az agyonreklámozott vadi új józsef körúti szervizükbe, közölték, hogy nem foglalkoznak vele és még esetleg poénből kicserélnék a kijelzőt, akkor azon se lenne fólia! mivel a gyári fólia eleve fel van téve, én nem merem róla lefeszegetni és elvinni egy kis boltba, hogy tegyenek rá másikat...többet ez a márka se lesz...

hol tudnék venni egy szifon X-et 2 éves hülyeséggel nullával elhozva 900k-ért? (:

Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.03. 13:19:33

@RosszQtya: De nem értem mit vártál? Tesznek rá egy kijelzővédó fóliát? Meg nem bízol meg egy cégben, hogy felraknak egy darab műanyagot a telefonra? Hogy lehet ezt a műveletet elrontani? Vagy esetleg ha ez ekkora gond, személyesen nem lehetne próbálkozni egy fóliával? 500 forint darabja, ha az első nem sikerül, nem jelentős az anyagi kár...

FDToth 2017.10.03. 17:51:32

nem értem. minek a vodának a készülék? könyvelésügyileg semmi dolog, 1 az egyben csere.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.10.03. 18:21:37

A cserére jogosító igazoláshoz nem jár hibás készülék.
Kivéve, ha nem a készülék garilevelében felsorolt szerződött szervizek egyikében adta le a telefont a panaszos.
Gondolom, ez lehet a helyzet, mert különben tértis levelet küldenék a vodának, hogy van 15 napjuk a szerződést megszüntetni, a vételárat visszautalni a számlámra.

CID...... 2017.10.03. 21:59:33

Tudom, hogy nem élünk a fogyasztók szempontból ideális világban, de a pószter megveszi a telót, gondolom a neten a vodától, beszarik a kínai csoda, elviszi egy szervizbe ami független a vodától, küldenek neki egy papírdarabot, hogy cserélik a csodáját, becaplat vele egy voda üzletbe, ahól nem adnak neki a papírjára egy xtízezer forintos másik csodát, átmegy egy másik képviseletbe, és ott sem. Nem lett volna egyszerűbb mindezt egy helyen intézni? Azt meg sem kérdem, ha már a Huawei ennnyire fasza gyerek, miért nem küldte neki automatice a következő kütyüjét?

The Good Boy 2017.10.03. 22:21:41

@RosszQtya: bocs, én nem értem ezt a fólia buzulást.. van egy telefonod, ami elvileg gorilla glass akármilyen szabványt tud, de azért tesznek/tetetsz rá plusz fóliát. Minek??? Nekem az előző telefonomon (G3), meg a mostanin (ez pont P10) sincs, és nem is lesz. És még tokban sem volt soha, mégsem volt illetve van egy darab karc sem rajta. A lányom mostani telefonja is a legújabb G Glass szabványt tudja, erre a barátja unszolására tetetett fel ilyen fóliát, ami kb. a 3. napon keresztbe repedt. A lányom meg hónapokig úgy használta, repedtnek látszó kijelzővel. Már majdnem lehülyéztem miatta (csak az úri nevelésem akadályozott meg benne, meg az, hogy mégis csak a saját sarjam). Nem lenne probléma, generál helyette...

Poszter felé annyi kérdésem lenne: ha a voda elzavart, akkor nem tettél panaszt, esetleg vásárlók könyve (tudom egyik sem ér sokat, de talán érezték volna, hogy valamennyire tudatos fogyasztó vagy) Engem egy ilyen papírral a kezemben, hogy adniuk kell új készüléket, biztos nem hajtottak volna el. Max elrabolok a saját életemből plusz egy órát, eljátszom a debilt, minden várakozó vevőjelöltnek megmutatnám a papirost, hogy ez a cég ennek ellenére nem foglalkozik velem. Szerintem, kb. a 4 várakozó ügyfél megszólítása után találtak volna megoldást, meg új készüléket. Ettől függetlenül a Huawei magyar viszonylatban korrekt volt, és a voda is az lett volna, ha ez a 10.000. ft-os bók nem hetek múlva érkezett volna, hanem a második üzletbe betérve!

Kondom Keselyű 2017.10.04. 06:42:14

@Kotit:
Igen az idealis vilagban minden hibas keszulekre jut egy szervizes,aki fuszoknyaban var a bejaratnal.

ratex 2017.10.04. 07:27:16

3 hónapja szervizeltettem a Honor 8-asomat (Huawei teló ez is), anno Edigitaltól rendeltem neten. Postaponton leadtam, másfél héttel később jött a válasz a szerviztől, hogy a gyártó engedélyezte a telefon cseréjét, a hibás készülék a szervizben marad. Beszéltem edigitallal, elküldtem a szerviz állásfoglalását, másfél héttel később megkaptam a zsír új telefont. Most a poszternél a voda lesz a hunyó.

Kotit 2017.10.04. 09:40:00

@Kondom Keselyű: Fűszoknyában? A (valszeg) férfi szervizes? Ez valami skót perverzió?

Kotit 2017.10.04. 09:41:08

@KaTe: Szerinted hány napig tart megállapítani egy cuccról, hogy nem működik?

KaTe 2017.10.04. 09:54:53

@Kotit: Szerinted hány cucc áll még a szervizben a posztolóén kívül, aminek a bevizsgálását, javítását végzik? Szerinted kell -e bevizsgálni egy nem működő telefont, vagy ha nem kapcsol be, az automatikusan azt jelenti, hogy csereigazolványt állítanak ki?

@The Good Boy: Egy kedves hölgy ismerősöm kb 3-4 havonta rakat fel új "üvegfóliát" a telefonja kijelzőjére, mert a legkülönfélébb módon töri össze az előzőket. Én ezt úgy szoktam kommunikálni, hogy "a női táska rejtélye" mert ugye köztudott, hogy a nők többsége nem éppen tart rendet a saját táskájában, ellenben szeretik ha azonnal hozzá tudnak férni bármihez. Na most tegyél te egy ilyen táskába akár gorilla glass 10 telefont, majd meglátod, hogy 1-2 hét múlva hogy fog kinézni tok, meg fólia nélkül.

@ratex: Kíváncsi lennék ha a Vodafone hűtőszekrényt, esetleg mosógépet árulna, akkor is ennyire ragaszkodnának -e a hibás termék kézhezvételéhez, mielőtt a csereutalványt átveszik.

Kotit 2017.10.04. 10:37:55

@KaTe: "Szerinted hány cucc áll még a szervizben a posztolóén kívül, "
Ezt pontosan tudom: sok. (Mondjuk ez is megérne egy misét.)

"aminek a bevizsgálását, javítását végzik? "
Visszadobnám a kérdést: vajon az elromló telefonok hány %-a lesz megjavítva és mennyi lecserélve?

"Szerinted kell -e bevizsgálni egy nem működő telefont, vagy ha nem kapcsol be, az automatikusan azt jelenti, hogy csereigazolványt állítanak ki?"

Persze, be kell vizsgálni. Tudod, hogy egy telefonnál ez mennyi idő átlagosan?

KaTe 2017.10.04. 11:57:14

@Kotit: Fogalmam sincs, hogy mennyi idő egy telefon bevizsgálása/javítása, ahogyan azt se tudom, hogy a huawei hogy kezeli a készülékek garanciális ügyintézését. Azt azonban tudom, hogy több leadási pont is van az országban, ami közös ezekben, hogy mind postapont. Feltételezhető, hogy ha a posztoló egy ilyen helyen leadja a készülékét, az nem feltétlenül fog fénysebességgel a huawei központjába kerülni, illetve a központból se fog azonnalra visszakerülni a javított telefon/csereutalvány.

Azt is tudom, hogy egyes gyártók/forgalmazók megbíznak külső szervizeket (márkaszerviz) a garanciális javítással, ami egyben azt is jelenti, hogy ezek a szervizek telefonon kívül még számtalan kis és nagy műszaki / háztartási gép bevizsgálását, szervizelését is végezhetik. Ha egy ilyen helyre kerül a telefonod, szintén nem elvárható, hogy másnapra visszakapd, akkor se, ha 5 perc a bevizsgálás.

Répázó 2017.10.06. 09:18:31

És akkor kedves Attila, mi is a gond?
süti beállítások módosítása