Az ember azt gondolná, hogy ha a gyártó szervize elismeri, hogy a hozzá beadott készülék javíthatatlan, és egy csereutalvánnyal engedélyezi a készülék cseréjét, akkor sínen van az ügy, ugye? Hát ahogy Móricka elképzeli!
Sziasztok!
2017.07.26-án vásároltam a Vodafonenál egy Huawei P10 típusú készüléket. Sajnos pár héttel később elromlott a készülék. A Huawei-nek országszerte van több szervizleadó pontja, és én le is adtam javításra a telefont. A garanciális feltételekről röviden annyit, hogy ha az első 3 hónapban bármilyen hardveres meghibásodás keletkezik, a gyártó cseréli a hibás készüléket.
Két héttel a leadást követően, visszapostával kaptam is egy csereutalványt, azonban a hibás készüléket nem küldték vissza, a munkalapra rá is van írva
A gyártó engedélyezte a készülék cseréjét, a készülék a szervizben marad.
Na én be is mentem a győri Vodafone márkaképviseletbe a papírokkal, de elhajtottak, mondván a szerviznek vissza kell küldeni a hibás készüléket, vagy legalább nyugtázni, hogy tényleg ott maradt-e. Így telefon nélkül távoztam.
Idegességemben bementem egy másik Vodafone üzletbe, de ott is csak kérték a rossz készüléket.
Felhívtam a Huawei ügyfélszolgálatot, és ők azt mondták, hogy a Vodafone szerződést szegett, mert nem adott nekem készüléket, és küldjem el nekik elektronikus levélben az eset leírását, csatolva a dokumentumokkal, hogy megkezdhessék az eljárást a Vodafone ellen.
Ezzel aztán ki vagyok segítve, fizetem az előfizut a semmire, mert nincs is telóban a kártya már lassan egy hónapja, a papír meg nem jó semmire.
Most mi tévő legyek szerintetek???
Üdv:
Attila
UPDATE
A tegnap küldött levelem óta fejlemény, hogy ma felhívott a Vodafone levelezési csoport egy munkatársa, és felajánlott még 10.000ft nettó jóváírást az előfizetésemen. Én elfogadtam, mert ez korrekt hozzáállás volt.
Mit tegyen Attila?
Kedves Attila!
A Huawei Technologies Hungary Kft. (1138 Budapest, Népfürdő utca 22.) a gyártó magyarországi képviseleteként vélhetően eleget tehetne a termékszavatossági igényednek, és kicserélhetné a készüléket. Elmondásod szerint ők el is ismerték a telefon hibáját, így velük szemben javasolt érvényesíteni a kicserélés iránti igényedet.
Feltételezhető, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.) a jótállást csak akkor tudná jogszerűen teljesíteni, ha a készülék náluk lenne, ezért ragaszkodnak hozzá. Továbbá a hiba általuk történő esetleges szakértői vizsgáltatásának is feltétele a készülék megléte. Álláspontunk szerint a Vodafone Magyarország Zrt.-vel szemben történő sikeres igényérvényesítés ennek következtében időigényesebb és bizonytalanabb lehet.
Ha a vállalkozásokkal továbbra sem sikerül megegyezned, akkor dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület ingyenes eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek.
Felhasznált jogszabály:
-2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.03. 09:49:25
Snagal 2017.10.03. 09:50:46
már meg kaptad a választ
"azt mondták, hogy a Vodafone szerződést szegett, mert nem adott nekem készüléket, és küldjem el nekik elektronikus levélben az eset leírását, csatolva a dokumentumokkal, hogy megkezdhessék az eljárást a Vodafone ellen."
más?
Kotit 2017.10.03. 09:58:25
Mondjuk én már a 2 hetet a szerviztől sem értem.
Ideális világban: telefon kaputt, szervizbe be, szervizes nézi okosan megállapítja, tényleg. Ad egy papírt, amivel a vodafon TÉNYLEG ad egy új telót. 1 nap, 2x15 perc, és nem baszakodik semmi, pl. egymással lemeccselik, hogy milyen papírt adjon a szerviz stb.
És ez nem az álomvilág, mert ott el sem romlana 2 hét alatt egy telefon...
KaTe 2017.10.03. 10:33:04
@Kotit: Mit nem értesz a 2 héten? Eddig tartott bevizsgálni. A szerviznek törekednie kell, hogy 15 napon belül elvégezzék. Ez meg is történt. Ráadásul a 2 hétben már az oda-visszapostázás is benne volt. Mellesleg ha nekem szervizben csücsül a telefonom, akkor előhúzok egy tartalékot a fiókból és az élet megy tovább. Lehet, hogy nem 18 magos a processzor és nincs benne 24 gb memória meg 3 db egyenként 20 megapixeles fényképező, de azért alaphasználatra megfelel.
Nebel 2017.10.03. 11:30:47
Skywatcher 2017.10.03. 12:41:08
"a munkalapra rá is van írva
A gyártó engedélyezte a készülék cseréjét, a készülék a szervizben marad."
Ezután azt mondod, hogy: "elhajtottak, mondván a szerviznek vissza kell küldeni a hibás készüléket, vagy legalább nyugtázni, hogy tényleg ott maradt-e"
Namost a kezedben ott volt a nyugta, hogy ott maradt a telefon. Akkor mi volt még a kérdés?
Egyébként a 10ezer ft jóváirás nem korrekt hozzáállás, hanem tűzoltás. A korrekt hozzáállás az lett volna, ha 3x bocsánatot kérnek a szar telóért, a polcról választhatsz egy újat, és adnak 10ezer ft kupont a kellemetlenségekért. Szerintem.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.10.03. 12:52:58
hol tudnék venni egy szifon X-et 2 éves hülyeséggel nullával elhozva 900k-ért? (:
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.03. 13:19:33
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.10.03. 15:21:00
a gyárit leszedni nem olyan egyszerű...
FDToth 2017.10.03. 17:51:32
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.10.03. 18:21:37
Kivéve, ha nem a készülék garilevelében felsorolt szerződött szervizek egyikében adta le a telefont a panaszos.
Gondolom, ez lehet a helyzet, mert különben tértis levelet küldenék a vodának, hogy van 15 napjuk a szerződést megszüntetni, a vételárat visszautalni a számlámra.
CID...... 2017.10.03. 21:59:33
The Good Boy 2017.10.03. 22:21:41
Poszter felé annyi kérdésem lenne: ha a voda elzavart, akkor nem tettél panaszt, esetleg vásárlók könyve (tudom egyik sem ér sokat, de talán érezték volna, hogy valamennyire tudatos fogyasztó vagy) Engem egy ilyen papírral a kezemben, hogy adniuk kell új készüléket, biztos nem hajtottak volna el. Max elrabolok a saját életemből plusz egy órát, eljátszom a debilt, minden várakozó vevőjelöltnek megmutatnám a papirost, hogy ez a cég ennek ellenére nem foglalkozik velem. Szerintem, kb. a 4 várakozó ügyfél megszólítása után találtak volna megoldást, meg új készüléket. Ettől függetlenül a Huawei magyar viszonylatban korrekt volt, és a voda is az lett volna, ha ez a 10.000. ft-os bók nem hetek múlva érkezett volna, hanem a második üzletbe betérve!
Kondom Keselyű 2017.10.04. 06:42:14
Igen az idealis vilagban minden hibas keszulekre jut egy szervizes,aki fuszoknyaban var a bejaratnal.
ratex 2017.10.04. 07:27:16
Kotit 2017.10.04. 09:40:00
Kotit 2017.10.04. 09:41:08
KaTe 2017.10.04. 09:54:53
@The Good Boy: Egy kedves hölgy ismerősöm kb 3-4 havonta rakat fel új "üvegfóliát" a telefonja kijelzőjére, mert a legkülönfélébb módon töri össze az előzőket. Én ezt úgy szoktam kommunikálni, hogy "a női táska rejtélye" mert ugye köztudott, hogy a nők többsége nem éppen tart rendet a saját táskájában, ellenben szeretik ha azonnal hozzá tudnak férni bármihez. Na most tegyél te egy ilyen táskába akár gorilla glass 10 telefont, majd meglátod, hogy 1-2 hét múlva hogy fog kinézni tok, meg fólia nélkül.
@ratex: Kíváncsi lennék ha a Vodafone hűtőszekrényt, esetleg mosógépet árulna, akkor is ennyire ragaszkodnának -e a hibás termék kézhezvételéhez, mielőtt a csereutalványt átveszik.
Kotit 2017.10.04. 10:37:55
Ezt pontosan tudom: sok. (Mondjuk ez is megérne egy misét.)
"aminek a bevizsgálását, javítását végzik? "
Visszadobnám a kérdést: vajon az elromló telefonok hány %-a lesz megjavítva és mennyi lecserélve?
"Szerinted kell -e bevizsgálni egy nem működő telefont, vagy ha nem kapcsol be, az automatikusan azt jelenti, hogy csereigazolványt állítanak ki?"
Persze, be kell vizsgálni. Tudod, hogy egy telefonnál ez mennyi idő átlagosan?
KaTe 2017.10.04. 11:57:14
Azt is tudom, hogy egyes gyártók/forgalmazók megbíznak külső szervizeket (márkaszerviz) a garanciális javítással, ami egyben azt is jelenti, hogy ezek a szervizek telefonon kívül még számtalan kis és nagy műszaki / háztartási gép bevizsgálását, szervizelését is végezhetik. Ha egy ilyen helyre kerül a telefonod, szintén nem elvárható, hogy másnapra visszakapd, akkor se, ha 5 perc a bevizsgálás.
Répázó 2017.10.06. 09:18:31