Tékozló Homár

Mi van, ha a hitelre vett termék sérülten érkezik?

2017.10.17. 09:48 | Homár Hilda | 88 komment

shutterstock_524670103.jpg

Hát mi lenne? - horkan fel az egyszeri vásárló - Vigyék szépen vissza oda, ahonnan hozták, de izibe, és cseréljék ki egy tökéletes állapotúra gyorsan. Ez az egyszerű megoldás. Meg van az, ami a valóságban történik, hogy mivel nem vette át olvasónk a horpadt mosógépet, ezért törölték az egész rendelését. (Olvasónk és az Extreme Digital beidézett levele is tartalmaz érdekes helyesírási megoldásokat,  ezeket tekintsük stíluselemnek.)

Tisztelt Tékozló Homár

Tud nekem valaki segiteni, mert nekem nem igazán tiszta a dolog.

Röviden:Hitelre,,vettem”egy mosógépet amit az egyik csütörtöki nap ki is szállitott  a Royal futár.Fél óra múlva ott vagyunk-ennyi volt az időpont egyeztetés.De nem is ez a fő problémám,hanem amikor nagy örörmök közepette kicsomagoltuk még a futárok jelenlétében,akkor vettem észre,hogy a mosógép több helyen be van horpadva.Sőt még olyan sérülés is volt rajta,ami bentről kifelé történhetett.A futárok vitték is vissza,én meg aláirtam a jegyzökönyvet.Mondták akkor jövőhéten találkozunk.Ez volt csütötökön.

Én meg jóhiszemüen  vártam,hogy az extreme majd tájékoztat,esetleg elnézést is kér.Valószinű.3 nap próbálkozás után sikerült velük beszélni telefonon,aminek az lett a végeredménye,hogy mivel én nem vettem át a SÉRÜLT-TÖRÖTT terméket ezért visszamondásra került a megbizás és a hitel.

Most akkor,hogy is van ez?

Kedves ...

A termék átvétele visszautasításra került, sajnos a szállítási sérüléstől függetlenül a visszaérkezést követően visszamondásra került a megbízás és a hitel, annak érdekében, hogy az ügyfélnek ne keljen egy át nem vett termékért törlesztő részletet fizetnie. Amennyiben átvette volna az árut és jelzi a sérülést az átvételkor, akkor tudtuk volna cserélni önnek a készüléket. 

Még annyit,hogy a Royal futárnál a csomagkövetésnél az van,hogy a cimzett ismeretlen,visszaszállitás a feladónak…

 Ezt tényleg így kell intézni?

Kedves Homár Olvasó!

Ha a termék sérülten érkezik, internetes vásárlás esetén a fogyasztó két lehetőség közül választhat:

A verzió: Gyakorolja a jogszabályban meghatározott, az áru átvételétől számított 14 napon belüli határidőben megtehető, indokolás nélküli elállási jogát. Ekkor az elállás a járulékos szerződésekre is kihatással van, vagyis az adásvételi szerződést és a megkötött hitelszerződést is felbontja.

B verzió:  A fogyasztó átveszi a sérült terméket, és ezzel kapcsolatban jótállási/szavatossági igényt érvényesít az eladóval szemben. Ilyenkor gyakori az a probléma, hogy a fogyasztók nem csomagolják ki azonnal a terméket, viszont a futárnál aláírásukkal elismerik, hogy hibátlan terméket vettek át. Az eladó az áru átvételét igazoló jegyzőkönyv alapján pedig arra hivatkozik a jótállási igény teljesítésénél, hogy a hiba már a teljesítést követően keletkezett.

A levélben írt helyzetben szerencsére nem ez történt, így a hibás teljesítéssel kapcsolatban a jótállási igény is minden további nélkül érvényesíthető lett volna.

A futárszolgálat valamilyen okból tévesen rögzítette az áruátvétel meghiúsulásának okát, így az eladó a további károk bekövetkezésének elkerülése érdekében visszavonta a hitelkérelmet. Ezzel lényegében olyan helyzetet idézett elő, mintha a fogyasztó a jogszabályban meghatározott, indokolás nélküli elállási jogával élt volna.

Összefoglalva tehát a levél alapján

  • az eset felvethet a futárszolgálat részéről szabálytalanságot.
  • A hitelkérelem visszavonása még nem jelenti az adásvételi szerződés megszűnését, ezért a jogszabályban biztosított határidőben javasoljuk az eladóval az indokolás nélküli elállási nyilatkozat közlését is. Az elállással az adásvételi szerződés is megszűnik, és megnyílik a lehetőség egy másik mosógép megvásárlására.

Felhasznált jogszabály:
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről  
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól  

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Manyecska 2017.10.17. 10:24:15

Nem tudom. Küldd utánuk a szennyest.:D
A futárszolgálat valamilyen okból tévesen rögzítette az áruátvétel meghiúsulásának okát, - hát akkor javítsák. Van jegyzőkönyv a sérülésről.. addig meg menj le a patakra.

Rejtélyes 2017.10.17. 10:41:52

Gondolom a vevonek az a problemaja, hogy megint szerezheti be a papirokat az ujabb hitelkerelemhez. Erre a legegyszerubb megoldas, hogy ezt jelzi a bolt fele, hogy mivel ok okoztak a kenyelmetlenseget, x% kedvezmenyt adjanak. Foleg, ha nem tudjak bizonyitani, hogy a vevo mondta fel a szerzodest. Es nem fogjak tudni.

PITTA 2017.10.17. 10:57:44

@Rejtélyes: Ha még ehónapban történt akkor lehet megússza a papírozást, mert be van már adva. Aztán lehet nem ennyire rugalmasak...

nyúúlacska 2017.10.17. 10:58:36

Nálam már ott megbukott a történet, hogy hitelre vásárolni. Én pénzért szoktam.

.Manyecska 2017.10.17. 11:04:26

@nyúúlacska: de az ő alsója tuti nem nyúlszaros!:DD

KaTe 2017.10.17. 11:36:19

Gondolom valami 180.000 forintos víz nélkül mosócsoda lehetett amiért megéri fizetni 2 évig a kamatmentes hitelt. Én azt nem értem, hogy miért lehet kommentelni egy olyan cikk alatt, ahol a GVTI lényegében minden kérdést megválaszolt.

Szerk.: Már értem. Lemaradt a GVTI logo a szöveg végéről, így máris erősen megkérdőjelezhető a válaszuk tartalmának helyessége.

Terézágyú 2017.10.17. 11:41:08

@KaTe:
"Én azt nem értem, hogy miért lehet kommentelni egy olyan cikk alatt, ahol a GVTI lényegében minden kérdést megválaszolt."

Mi köze a gvtinek a kommentelési lehetőséghez??

Darth Revan 2017.10.17. 11:52:12

Mondjuk ez nem a vilagvege. Legalabb nem kell fizetnie a hitelt. amig valoban megkapja az uj mosogepet.

Azert meg nem eri cikizni a posztolot, mert hitelre vette a mosogepet. Sokaknak magyarorszagon semmi megtakaritasa sincs, mosni meg kell, mas megoldas nincs, hitelt kell az uj mosogep beszerzesehez felvenni.

Terézágyú 2017.10.17. 11:59:02

@Darth Revan:
"Sokaknak magyarorszagon semmi megtakaritasa sincs"

Hát ez a baj.

KaTe 2017.10.17. 12:03:53

@Darth Revan: Miért? Feltételezzük, hogy a posztoló valóban szegény és nem volt pénze még a legolcsóbb mosógépre se. 60.000 forintért már kapsz normális mosógépet. Ha hitelre veszed az miért jobb, mintha egyszerre fizeted ki? A hitelt is ugyanúgy vissza kell fizetni, csak részletekben és UTÓLAG. Ha valaki nem tud előtakarékoskodni és mondjuk eltenni havi 5.000 forintot, akkor miből gondolod, hogy utána tudná fizetni a hitelt? Miből fogja fizetni? Netán abból amit eddig se tudott havonta megtakarítani, félretenni? Ha pedig tudja annyival csökkenteni a havi kiadásait, hogy kijöjjön belőle a havi törlesztő, az azt jelenti, hogy megtakarítása is lehetett volna, csak épp pénzügyi analfabéta és/vagy felelőtlenül felélte mindenét, amit havonta keresett. Ilyen esetben ki is a hibás?!

nyúúlacska 2017.10.17. 12:08:43

@KaTe: erről van szó. Minden szavaddal egyetértek.

.Manyecska 2017.10.17. 12:27:22

@nyúúlacska: tényleg neked ki mondta hogy az egészet hitelre vette? lehet összegyűjtött x összeget és a fennmaradót. És akkor mi van, benéz a ló az ablakon?? Általában így csinálják.
Van amikor nem.

.Manyecska 2017.10.17. 12:36:36

@KaTe: azér meeeeeeeeeer nem csak mos hanem lehet taníttat, étkezni szeretne, van lakástakarékja, életbiztosítása, épp elromlott a hűtő, lerohadt a cipő, félretesz a ballagásra, fogorvosra, .... soroljam????? Nálatok csak mosnak vazze? Lehet nem szaros hatvanezerér' vett hanem mondjuk 130.000-ért és most láttam elérkezettnek az időt hogy mondjuk 50.000 hitelt vegyen fel rád. Kurvára nem tartozik a poszthoz..!

.Manyecska 2017.10.17. 12:38:32

@KaTe: sőőőt továbbmegyek lehet most romlott el a mosógépe a párának??? és pont mondjuk épp HŰTŐRE gyűjt, kariajcsira, faszomtudja. Mondjak azééééééért. pff. :D
Lehet nem akar lavórban mosni?? Bár tudom az ilyen minek él. Bazdmeg. bocsánat b+ ON

Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.17. 12:54:55

@Darth Revan: Oké de mondjuk kinek a hibája, hogy semmi megtakarítása sincs? Másrészt ha nincs pénzem valamire akkor más megoldást keresek. Pl. használtat...

Darth Revan 2017.10.17. 12:55:04

@KaTe:

Ha valaki netto 74 ezer forintot keres, akkor abbol nem fog tudni felretenni a varatlan kiadasokra.
Ez nemcsak azert mert penzugyi analfabeta, hanem ennyi penzbol egyszeruen nem lehet felretenni.

A hitel visszafizetese viszont mar mas kerdes, mert akkor tudja, hogy a honapot nem 74 ezer forintbol kell megoldani, hanemcsak 68-bol, igy muszaj lemondani olyan luxusrol, mint az evés vagy a bkv jegy vasarlas stb.

Darth Revan 2017.10.17. 12:58:07

@Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit:

Kinek a hibaja, hogy nincs megtakaritasa? Erre konnyu valaszolni. A hibas: Soros.

Amugy meg ha nincs 100 ezre egy uj mosogepre, akkor 50 ezre sincs egy tobb eves hasznaltra, gondolkozz mar! Es arra hitelt se tud felvenni meg garancia sincs ra.

na, igy se koser a dolog?!

.Manyecska 2017.10.17. 13:02:18

@Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit: jah. aztán szivattyúcsere huszonötezerért. fantasztikus megoldás, tényleg!! :DD Azért mert szegény nem hülye ...

Terézágyú 2017.10.17. 13:07:55

@Darth Revan:
"A hitel visszafizetese viszont mar mas kerdes, mert akkor tudja, hogy a honapot nem 74 ezer forintbol kell megoldani, hanemcsak 68-bol, igy muszaj lemondani
"
Erről van szó. Okos ember a MUSZÁJ nélkül is meg tudja oldani, hogy a 68-ból jöjjön ki, ha egyszer félre AKAR tenni.

Darth Revan 2017.10.17. 13:12:39

@Terézágyú:
kivancsi vagyok, hogy te hasonlo cipoben jarsz es azert tudod ilyen jol, vagy egyszeruen te is ugy gondolod, hogy akinek nincs semmije az annyit is er.

Terézágyú 2017.10.17. 13:17:57

@Darth Revan:
"kivancsi vagyok, hogy te hasonlo cipoben jarsz es azert tudod ilyen jol, vagy egyszeruen te is ugy gondolod, hogy akinek nincs semmije az annyit is er."

Nem, nem gondolkodom úgy mint lézerjani, hanem igen, hasonló cipőben járok: mármint nekem van félretett pénzem (mindig is volt), tehát ha most hirtelen elromlana a mosógépem, akkor ebben a szent pillanatban tudnék venni egy újat, akár 200e-ért is.

A takarékoskodás (spórolás) az jellemvonás, attitűd, beállítottság stb. kérdése.
Valaki vagy ilyen, vagy ilyen akar lenni - vagy nem is akar ilyen lenni. És az ugye fogyaszt, herdál és szenved - ahogy a régi Homár jelmondata mondja.

Terézágyú 2017.10.17. 13:20:44

@Darth Revan:
"Amugy meg ha nincs 100 ezre egy uj mosogepre, akkor 50 ezre sincs egy tobb eves hasznaltra, gondolkozz mar!"

???? Miért törvényszerű, hogy ha valakinek nincs 100e forintja, akkor 50e-e sincs???
Hacsak úgy nem, hogy tényleg képtelen takarékoskodni...

.Manyecska 2017.10.17. 13:24:32

Szólnék olyan is van aki kimozdul néha az otthon-munkahely "háromszögből" ...és ha a kutya beteg lesz/gyereknek kell másra.. ne adj" isten meri élni az életét kurvára nem fog félrerakni :P Evvan, ezt kell szeretni.

Thule 2017.10.17. 13:25:59

Nem Budapestről a meleg fűtőtt irodából bruuttó 3-400-as fizuból kell megítélni azok helyzetét, akik pl a mezőgazdaságből élnek és be kell ruházni az év X időszakában Y összeget a jövő évi termelésre, ami mondjuk az ÖSSZES megtakarítást elviszi és PONT akkor romlik el a mosógép. Vagy, betegség van a családban, táppénzre kell menni ammi alaból ultraszívás, aztán mi van ha százezrekbe kerül a kezelés, a gyógyszerek. Iskola indult, van 3 gyerek, mindet elindítani, elkezdeni az évet.
A sok okos tudálékosnak nem hiszem el, hogy soha nem volt olyan helyzete, hogy épp aznap, vagy pár napig pont hogy nem volt pénz se mosógépre, se másra, mert épp keletkezett egy azonnali kiadás.
Leírtam már párszor, hogy bennetek empátia nulla, fogalmatok sincs mások élethelyzetéről, a saját kis kényelmes úri világotokból állapítjátok meg, hogy másnak mit és hogyan kellene csinálnia. Nektek is ezt kívánom, legyetek olyan helyzetben, legyetek annyira betegek, hogy egy vasatok se legyen és akkor majd megtudjátok, milyen az, mikor kisgyerekek mellett elromlik a Beko mosógép és azonnal kell venni egy újat, mert hetente van 4-5kg mosatlan ruha. Parasztok.

Terézágyú 2017.10.17. 13:28:51

@Thule:
"Nem Budapestről a meleg fűtőtt irodából bruuttó 3-400-as fizuból kell megítélni azok helyzetét, akik pl a mezőgazdaságből élnek és be kell ruházni az év X időszakában Y összeget a jövő évi termelésre, ami mondjuk az ÖSSZES megtakarítást elviszi és PONT akkor romlik el a mosógép."

Falun élek, és én sem keresek annyit. Éppen azért kell takarékoskodni. Aki havi egymillát keres, annak nem kell.

És igen, pont azt látom, hogy manapság faluhelyen SEM tudnak takarékoskodni.

KaTe 2017.10.17. 13:30:00

@stakeholder Manyecs: Ismerem én ezeket a "nincstelen szegény embereket". Egy része havi több százezer forintot visz haza, de már a 2. héten panaszkodik, hogy elfogyott a pénze. És van a másik fele, aki párhuzamosan 2 melóhelyen dolgozik és havonta hazavisz nettó kb. 140.000 forintot és simán beruház egy 2 éves hűségszerződéssel párosított Samsung S7-re. Mert neki ez jár. Szerinted melyiket sajnáljam jobban?

Azok a nincstelen szegény emberek, akikre @Darth Revan gondol, nem vesznek edigitalból új mosógépet, se máshonnan, mert nekik a napi megélhetésükre sem telik, nemhogy egy új mosógépre. A többinek pedig valószínűleg nem okozna gondot havi pár ezer forintot megtakarítani, de erre sajnos senki sem tanította meg őket.

.Manyecska 2017.10.17. 13:33:22

@KaTe: tényleg. megmondom a pááááromnak nincs pénz most vérhígítóra ami neki 27.000/hó...+gyógyszerek+ táppénz+stb.. .. mert félrerakom hátha elromlik a mosógép:D
most vettük két éve, mondjuk:)

KaTe 2017.10.17. 13:37:55

@Thule: Biztosan van olyan élethelyzet, amikor épp nincs más megoldás, minthogy hitelre megvásárolj egy nélkülözhetetlen berendezést. Ehhez két dolgot tennék hozzá: Egyrészt, ha nem jövedelemtermelő, tehát nem befektetési céllal veszed fel a hitelt, akkor ez legyen a LEGUTOLSÓ lehetőség, ami szóba jöhet. Másrészt, némi pénzügyi tudatossággal az ilyen felhasználású hitelek felvétele biztosan szükségtelen lenne.

+1: Ha gyermeket vállalsz, akkor könyörgöm legyen már elég megtakarításod egy kib**ott MOSÓGÉPRE. Mi történik, ha télen pofára esel a jeges-csúszós járdán és 2 hónapig a törött lábadon levő gipsz miatt nem tudsz dolgozni? Elárverezik a házat a fejed felől, mert nem tudod fizetni a rezsit, mert zéró megtakarításod van?

.Manyecska 2017.10.17. 13:39:13

@KaTe: Igen. az a baj hogy akinek nincs pénze annak havi párezer Ft megtakarítása nem segítség, inkább teher!! vidéken ebből uzsoráznak hogy azok mért nem rohadnak meg:( ON

Darth Revan 2017.10.17. 13:42:13

@Terézágyú:

havi 74-bol gondolom felreteszel es meg dozsolsz is belole.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.10.17. 13:42:47

@Rejtélyes: ezek a papírok kellenek: érvényes állandó személyi igazolvány, vagy érvényes személyazonosító igazolvány (új típusú, kártyaformájú vezetői engedély, vagy érvényes útlevél) és lakcímkártya, érvényes adóigazolvány, gáz- vagy villanyszámla.

Szóval csak újra meg kell rendelni és kész. Ezzel a történettel járt a legjobban a panaszos, semmit nem vesztett. Ok, mosógépe csak később lesz, de egy kanyart csak moshat a rokonoknál, szomszédnál.

Terézágyú 2017.10.17. 13:44:27

@Darth Revan:

Lassan mondom, hogy te is megértsd: takarékos ember vagyok ezért nincsenek pénzgondjaim. Ennyi.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.10.17. 13:44:47

@onlajnok: ja meg a számlakivonat is kell még, de az is jön minden hónapban, szóval az se jár le.

.Manyecska 2017.10.17. 13:57:32

Jó de nem tudjuk mennyi hitelt vett fel lehet hogy csak a felére, pl. Nem tökmindegy??
minek bogyózzuk tele a blogot hátnem, hátde. :)

.Manyecska 2017.10.17. 14:01:13

@Terézágyú: amúgy ja. igazad van. Én sajnos szórom" de nem tudok olyan mértékben költekezni amilyen mértékben a fizum kapom, mázli:DD de rengeteg ötletem van mindig:P
most pl.kariajcsikat vásárolgatok pár hete-csak hogy érzékeltessem..komoly sakkozást igényel mert ugye a kötelezők is mellette!!! de a páromtól élből 50ropit leemelnek lakáshitelre már tíz éve -forintos- meg gyerektartást, hááát..jobban jártam volna egy milliomos buzival. na mindegy. :DD ON

Darth Revan 2017.10.17. 14:01:50

@Terézágyú:

Ja, persze, csak nem minimalberbol vagy takarekos.
Ha van felesleg, akkor konnyu takarekosnak lenni.

FDToth 2017.10.17. 14:05:54

Csak erdekesseg, tudom h igy mennek a dolgok:
Anno tvt akartam venni, volt az mm-ben 0 thm akcio. Varom a soromat, elottem egy eleg tagbaszagadt emebrke, kb minimlaber, de a vegen orult, megkapta a hitelt (szinten tv).en kovetkeztem, boven atlagon feluli minden, es jott a feketeleves: elutasitott a Cetelem. Azt nem mondjak meg h mi az indok, nem es kesz. Utanamentem, mert azert ez igy nem fair. A lenyeg h a cetelem megindokoltamm: a munkaltatomnak (aki az en cegem) nincs vezeteke telefonszama, igy enelkul nem kaphtaok hitelt.
Es akkro csodalkozunk h szirszar melyszegenysegben elonek odadobaljak a hitelt, aki meg tudna fizenti, az nem kapja meg... es ezeket nem a banok szbalyak meg, ilyen a kornyezett, az pedig az adott orszag sajatja

Terézágyú 2017.10.17. 14:06:16

@Darth Revan:
"Ja, persze, csak nem minimalberbol vagy takarekos. "

Nem tudjuk, hogy a pószter minimálbéren van-e, tehát erről felesleges vitázni.

"Ha van felesleg, akkor konnyu takarekosnak lenni."

Tehát ha megemelkednének a minimálbéresek fizetései, akkor egyből elkezdenének takarékoskodni....?????????????????? Ó igen, bisztoss.

nyúúlacska 2017.10.17. 14:06:18

Akinek 74ezer a nettója, az gondolja azt, hogy csak 69ezer és minden hónapban tegyen félre egy ötezrest. Ennyikeh.

nyúúlacska 2017.10.17. 14:08:01

@FDToth: ahha, bőven átlagon felüli minden, de tévét csak hitelre tudsz venni..? "életszerű"

Death Lord 2017.10.17. 14:08:20

@Thule: észnél vagy, milyen bruttó? Nettó. Kevesebbért fel sem kelek a fotelből otthon.

FDToth 2017.10.17. 14:09:55

@nyúúlacska: megvettem utana kp-re, nem gond, csak gondoltam ha van akcio, akkor en is igenybevehetem. De nem...

.Manyecska 2017.10.17. 14:09:55

@Death Lord: :DDD na jah!!!@nyúúlacska: ammár nem gondolkodik , vegetál. sajna.

.Manyecska 2017.10.17. 14:13:37

@FDToth: de tényleg akkor miért akartál hitelt felvenni?? hitelt csak végszükség esetén, életemben nem vettem még fel.

FDToth 2017.10.17. 14:22:14

@stakeholder Manyecs: en sem soha, maxa hitelkartya, de az ugye penzt hoz, nem visz.
Ugy voltam vele h miett ne, epp akkor nem volt nagyobb, szabadon kevo penzem es jo lett volna 10 honapid 20-25-ot fizetni havonta. Persze megvettem, de nem mmx-ben, cetelem felejtos azota

Darth Revan 2017.10.17. 14:56:49

@nyúúlacska:
hat igen, miert nem esznek kalacsot?!

Darth Revan 2017.10.17. 14:58:26

@Terézágyú:

Azt valoban nem tudjuk, de azt igen, hogy te ugy osztod az eszt, hogy nem vagy hasonlo helyzetben.

Terézágyú 2017.10.17. 15:00:34

@Darth Revan:
Az a helyzet, hogy az összes, pénzre panaszkodó ismerősöm egyszersmind nem is akar takarékoskodni, és pl. naponta kidobálja a tegnapi kenyeret stb. stb.

Terézágyú 2017.10.17. 15:02:53

@Darth Revan:
"Azt valoban nem tudjuk, de azt igen, hogy te ugy osztod az eszt, hogy nem vagy hasonlo helyzetben."

De azért nem vagyok hasonló helyzetben, mert én teszek róla, hogy soha ne kerüljek hasonló helyzetbe.
De nem tudhatod, hogy a pószter mennyit keres havonta, többet-e vagy kevesebbet mint én, de azért te is oszthatod az észt.

.Manyecska 2017.10.17. 15:24:04

@Terézágyú: én mennyit ugatok a cigi, sör miatt, jajjistenem.:( na AZ viszi a pínzt. azon meg nem is akar takarékoskodni még jó hogy soha, egyik férjemmel sem /egy vót/ nem voltam közös kasszán. Különben naponta átharapnám a torkát. így is de az 18+ :DD

.Manyecska 2017.10.17. 15:29:12

@FDToth: na. én 42 évesen nyugdíj-előtakarékosságon is gondolkodom. ki tudja. de inkább lakástakarék lesz belőle:D !!

Darth Revan 2017.10.17. 15:51:31

@Terézágyú:

Az ilyen hozzaallas a legszemetebb, lázári gondolkodás.
A leheto legcsekelyebb empatia sem szorult beled.
Persze, csakis es kizarolag a szegenyek tehetnek arrol, hogy szegnyek. ha nem dobalnak ki halomra a sok kenyeret, mar reg felvasarolhattak volna meszaros lorincet.

FDToth 2017.10.17. 15:52:49

@stakeholder Manyecs: en azt mar elkeztem 25 eves koromban, most meg egyet inditottam, lakastakarek sztem haszontalan

Darth Revan 2017.10.17. 15:55:27

@stakeholder Manyecs:

kicsit keson, de jobb keson, mint soha.

Nouby 2017.10.17. 16:27:28

@nyúúlacska: Vagy olyan mint én hogy 0%os thmre veszi 10 ezerrel olcsóbban majd miután lejárt a törlesztő 6 hónap múlva elbúcsúzik a cégtől.

A hitellel, semmi gond sincs ha kitudod fizetni.

.Manyecska 2017.10.17. 18:18:55

@FDToth: akkor már manyup-tag voltál? páromtól kétmilliót vettek el ezen a jogcímen azóta van bekattanva.:D :( ill. van mire fogni. *aljas ikonok* nade én is hergelődnék tuti...ON

obluda 2017.10.17. 18:18:55

@KaTe: De miért gondoljátok, hogy a két opció (félretenni előre/összegyűjteni illetve megvenni hitelre és utána kigazdálkodni a részleteket), az ugyanaz? Az első esetben X hónapig kevesebb pénzed van, meg van egy mosógéped is. A másodikban X hónapig ugyanannyival kevesebb pénzed van, viszont nincs mosógéped se. Elég fontos különbség.

Amúgy meg az ilyen típusú holmikra sokszor van kamatmentes áruhitel is, tehát ugyanannyit fizet darabokban, mint egyben tenné. Csak egyben kifizetni elvinné a havi összes jövedelmét, így meg marad belőle a gázszámlára is. Ha meg van az illetőnek megtakarítása, az marad szabad, és költheti másra a mosógép helyett/mellett. De az uccsó opció mellett lehet, hogy még kamattal is megéri a részletekben való kifizetés.

(Amellett, hogy egyetértek, tényleg sokan vásárolnak ész nélkül hitelre. De igenis van olyan, hogy ez a racionális döntés.)

obluda 2017.10.17. 18:22:32

@obluda: jó, első-második eset fordítva, de nyilván érti mindenki :)

szopoklész 2017.10.17. 19:06:26

C verzió: nem vesz mosógépet hitelre

milyen nőazilyen 2017.10.17. 19:10:47

Vesz egy használtat (vö: hajdú energomat) a jófogáson 5000ért, örökélet +egy nap. Problem solved ;)

GiaMarie 2017.10.17. 19:47:33

Nekem csak azt mondja már meg valaki, hogy amit a "szakértő" örökké hozzáfűz az ilyen sztorikhoz, hogy indoklás nélkül elállhat, azt egy ilyen esetben hogy képzelik mégis? Mármint, nem ennél konkrétan, hogy futár előtt bontották ki, hanem egyéb esetben, ha sérült a termék. Most komolyan. Törvénybe van iktatva, hogy a kereskedőnek mosolyogva, szó nélkül vissza kell vennie egy tönkrement terméket? Pl nemrég vettem okostelefont, még a 14 napon belül voltam, mikor kicsúszott a kezemből, és pókhálósra tört a kijelző. Méreg, ez van. De kishazánkban van erre törvény, hogy indoklás nélkül elállok, a kereskedő meg visszaadja a pénzt? Nemááár! Hol élünk? Ezen mindig jól felcseszem magam, mikor erre biztat valakit a nagy "szakértő". Megnéznék erre egy próbapert azért, mert kötve hiszem, hogy ezt bármelyik kereskedő megtenné.

Darth Revan 2017.10.17. 20:41:26

@milyen nőazilyen:

5000ert megveszi a hasznalt hajdut azutan meg csodalkozik, mirt not meg a villany- es vizszamla a tizszeresere...

Im just here for the comments 2017.10.17. 21:54:21

A posztolónak milyen kára keletkezett?
Már azon kívül, hogy egyelőre még mindig nincs mosógépe.

The Good Boy 2017.10.17. 23:17:35

@Terézágyú: egy klasszikust idézek, ha nem haragszol: nem akkor kell spórolni, amikor nincs, hanem akkor amikor van. Tény, hogy havi 1 milkából jól is lehet élni, de félre tenni is könnyebb, mint 150.000.- bérből.

The Good Boy 2017.10.17. 23:27:17

Én a múlt hónapban vettem mosógépet. Ugyancsak neten (házhoz hozzák, régit ingyen elviszik). Rengeteg oldalt megnéztem, kíváncsiságból kivételesen az emag/mall/edigital szentháromság oldalát is (ezeknél soha nem veszek semmit, csak ár összehasonlítás miatt). Amiket kineztem, mindnél a hülyebolt és az euronics volt a nyerő, vagy azonos volt az ár. Akkor már inkább a rendes ügyfél szolgálatos hülyebolt, mint az örök homár szereplő ed, vagy emag. Másnapra ki is hozták. Sérülés mentesen. Ahogy nyáron a mosogatógépet is. Igaz az vagy 3 nap múlva érkezett meg.

KaTe 2017.10.18. 00:32:07

@GiaMarie: Egyrészt van különbség, hogy a terméket kipróbáltad, vagy használatba vetted, másrészt ha sérülést okozol a terméken, akkor nem fogják visszafizetni a teljes vételárat. Ráadásul ha törött kijelzőjű telefonról van szó, az bizonyos esetekben lényegében eladhatatlan, mivel simán előfordulhat hogy többe kerülne a javítása, mint maga a telefon. Persze a kereskedő tehet ajánlatot, te elfogadhatod, vagy mehetsz a bíróságra. De aligha fognak neked igazat adni.

Találkoztam amúgy hasonló sztorival, pont az edigitalban amikor garanciális ügyintézésre vittem vissza egy laptopot. Egy középkorú hölgy úgy döntött, hogy az interneten megrendelt számítógépes monitor csomagolásának a felbontására a legmegfelelőbb eszköz egy konyhakés, amivel sikerül látványosan összekarcolnia a kijelzőt, egy szép hosszú vízszintes csíkban. Mondta neki az ügyintéző, hogy ezt maximum javításra tudják küldeni, aminek a költségét természetesen ő fogja állni. Illetve hozzátette, hogy nagyon szívesen kinyitották volna neki a dobozt, ha befárad hozzájuk és megkéri őket.

Terézágyú 2017.10.18. 07:48:56

@The Good Boy:
"Akkor már inkább a rendes ügyfél szolgálatos hülyebolt, mint az örök homár szereplő ed, vagy emag."

Hát, a médiamarkec meg az euronics is elég gyakran szerepel a homáron csaxólok :)

Terézágyú 2017.10.18. 07:51:05

@The Good Boy:
"egy klasszikust idézek, ha nem haragszol: nem akkor kell spórolni, amikor nincs, hanem akkor amikor van."

Ez így van. Azonban aki NEM AKAR spórolni az nem fog, sem az egyik, sem a másik esetben.

Terézágyú 2017.10.18. 07:52:48

@Darth Revan:
"5000ert megveszi a hasznalt hajdut azutan meg csodalkozik, mirt not meg a villany- es vizszamla a tizszeresere... "

Miért nem mindjárt a százszorosára??? vagy ezerszeresére?...

Jónapot kívánok! 2017.10.18. 08:05:06

Hitelre akkor szabad vásárolni szerintem, ha amúgy készpénzben is kitudná fizetni valaki a terméket. Aki nem tudja, az inkább próbáljon bő család szinten megoldást találni.

milyen nőazilyen 2017.10.18. 08:15:58

@Terézágyú: Jah, kb 50 forintot fogyaszt óránként, valamint a múltkor azon nyígott itt mindenki, hogy a vattaúj hiper-szuper gép szarul mos. Igen, mert nincs benne víz, ebben van, sőt az alkatrész is igen olcsó. Mind1, én személy szerint nem szeretek hitelre vásárolni.

.Manyecska 2017.10.18. 08:27:13

@milyen nőazilyen: abból már egy fasza lavór + centri kombót inkább, a lavórban tuti nem romlik el alkatrész!! :DD

The Good Boy 2017.10.18. 09:17:38

@Terézágyú: nem tudom, az elmúlt 1-2 évben jó pár háztartási nagy és kisgépet vettem a hülyeboltból, mindig max 3 munkanapon belül hozták a cuccot, és soha nem volt velük semmi baj. az országos hálózattal rendelkező múlti mivolta meg valamennyire garancia, ha garanciális probléma merül fel, hogy könnyebben meg lehet oldani. Szerencsére ilyen jellegű gondom sem volt eddig ezekkel a termékekkel. Ja, és egy példa: nyáron egy bizonyos elég speciális (nem igazán használatos) terméket egy kis webes sufniboltból /kevés értékelése viszont nagyon jó volt/rendeltem (olyan sehol nem volt, vagy ahol volt, hasonló kisebb üzletben, vagy pl. euronics/mall/emag, ott 70-75.000.- pénzbe fájt volna + szállítás) ingyen fuvarral, 44.000.-ért. Mondjuk nem is előre utalással rendeltem (homárolvasó faktor), aztán vagy két hét után szállították ki. Mivel a még épülő házamba vettem, ki sem tudtam próbálni (nem háztartási gép, amit bekapcsolok próbaképpen), csak fel van szerelve egyenlőre. remélem jó lesz:) Ekkora árkülönbözetért megéri kockáztatni talán:D

The Good Boy 2017.10.18. 09:23:04

@GiaMarie: " indoklás nélkül elállhat, azt egy ilyen esetben hogy képzelik mégis? "

azért van a 14 napos visszafizetési garancia a netes vásárlásnál, mert ott a terméket nem tudod a kezedbe venni, közelről megnézni, csak a webfelületen (mondjuk tudatos vásárló, ha van ideje, és mondjuk pont olyan helyen jár, akkor élőben lecsekkeli előtte boltban is,d e ezt most hagyjuk), így 14 napja van, hogyha nem tetszik, nem azt kapta, amit elvárt, hogy visszaküldje. Ha te leejted a telefonodat, akkor az nem lesz cserélve, mert te voltál ügyetlen.

milyen nőazilyen 2017.10.18. 09:36:31

@stakeholder Manyecs: Ne jáccad má' magad ;) neked is vót, oszt mindent kimosott áztatás nekül is :D Fiad? Lyányok?

.Manyecska 2017.10.18. 10:01:24

@milyen nőazilyen: nekünk Hajdú volt a keverőtárcsás!! energomattal szívtunk folyton!! Csálád jól van köszönjük bár az utóbbi időben megőszültem részben tőlük :D
valami jó hajfestéket is mondhattok :P ON

SenkiAkiAlfonz 2017.10.18. 10:21:00

Ha meg maradt volna a hitel akkor meg azert sirna itt, hogy nincs mosogepe es megis fizetni kell a hitelt....

SenkiAkiAlfonz 2017.10.18. 10:27:38

A sok idiota milyen jogon itel el barkit is, mert hitelt vesz fel... Pl. tolunk nyugatabra, de legfokeppen Angliaban minden ilyen szart erdemes hitelre venni, meg akkor is ha van ra penzed, mert kell a jo hitelminosites ha kesobb esetleg nagyobb hitelt akarsz felvenni pl. lakasra. Ha nincs jo credit torteneted, akkor szoba sem allnak veled....

Baluci 2017.10.18. 11:59:23

@Darth Revan: Hát... aki ma Magyarországon nettó 74 ezer forintért "eladja a munkaerejét" azt én nem tudom sajnálni... Bocsi!

.Manyecska 2017.10.18. 12:24:33

A mosómedvékbe milyen gyakran kell alkatrészt cserélni vajon? Bár azok büdösek. Viszont szépek és víztakarékosak..!

.Manyecska 2017.10.18. 12:29:16

..és milyen cukik ahogy serényen mosnak:DD tisztára mintha idegbetegek lennének. ON

GiaMarie 2017.10.18. 14:04:06

@The Good Boy: Én is pont így gondolom, de az itteni szakértő simán adja azt a tanácsot, hogy ha nem bontottad ki a futár előtt ÉS fizikailag sérült a termék, akkor küldje vissza indoklás nélkül. Ezen szokott felszaladni a szemöldököm.
süti beállítások módosítása