Hát végül is így is lehet élni, erősen koncentrálni, aztán elkapni naponta azt a kis gapet, amikor épp bejön az a 100 csatorna, amiért fizet az ember, az persze kár, hogy pont ekkorra kell időzíteni a telefonálásokat is a barátnőkkel meg az unokákkal, de szervezés kérdése az egész, és mindenhez hozzá lehet szokni, az időseknek meg az elfogadás, beletörődés úgyis jobban megy, mint a változtatás.
Szegény néni:(
Tisztelt Homár!
A történetnek nem maga vagyok az elszenvedője, viszont sok tekintetben érintett vagyok az ügyintézéssel.
Idős hölgy nem teljesen önszántából rendelte meg a Telekomtól az IPTV szolgáltatást. Azon lépjünk túl, hogy reklamációt követően egy újabb, hosszabb, drágább előfizetésre beszélték rá. Mondjuk ki, ha érzik a gyengeséget, ez alap.
Mindegy is.
Van egy előfizetés IP TV-re, és telefonra. Ami az elmúlt időszakban egyszer csak esténként olyan 21 óra körüli időben, huss, eltűnik. Se tv, se telefon. Váltakozó szerencsével, hol még éjjel, hol csak reggel visszajön. Nosza, panasz a Telekom felé. Mobilról, mert vezetékes ugye kuka. Vették az adást, és 72 órán belül javítják. (Közben persze ezt, vagy azt, ebben, vagy abban a sorrendben indítsam újra, stb). A szolgáltatás másnap reggelre helyreáll, két nap múlva délelőtt szerelő jelenik meg. Aki ugye a minden tekintetben hibátlan cuccal nem tud mit kezdeni. Szöszöl a lakásban, lakás előtt, az ezer éves még postai, matávos, digis vezetékeket eltávolítja, csatlakozókat szerel le. Szóval becsületesen dolgozik.
Estére az adás elmegy, telefon (mobil), 72 órán belül lépnek. Amikor persze nem rossz. Mert este szerelő bizonytalanra nem jön ki. Másnap központból ránéznek a modemre, minden rendben lévőnek tűnik. Megy a pingvinezés.
Aztán egyszer felhív a szerelő, miszerint a szolgáltatás a részükről hibátlan. Osztja a véleményemet, hogy valami a házban, házon kívül zavarja a rendszert. Példát is tudott mondani, tanulmány eset, amikor egy házban egy hibán video magnó a lépcsőház kábeltévés vételét hiúsította meg ugyanígy időszakosan, csak a bekapcsolásakor.
Közben a hiba sűrűsödik, bár nem jelentősen, de zavaróan. Digitális antennával a lukas időpontokra sikerül valamilyen adást varázsolni, de az ugye nem a kifizetett 100 csatorna.
A vita a Telekommal a következő. Szerintük a hiba nem a szolgáltatásban van. Azt ők szépen teljesítik. A hiba nem a mi készülékünkben, lakásunkban van. A hiba rendszertelensége, jellege miatt a Telekom a felderítésére nem kötelezett, így a nem élvezett szolgáltatást továbbra is számlázzák, vagy csak kötbér kifizetésével lehet lemondani. A hölgy a két hiba közötti időszakban nézi a tévét, telefonál, este meg válogathat a köztévé és két kereskedelmi csatorna között.
A házban minden más ismerősnél, aki telekomos, hibátlan a szolgáltatás.
Szerencsére internet előfizetés nincs, mert akkor az sem lenne.
Üdv!
Kedves Homár Olvasó!
A vonatkozó törvény rendelkezései alapján a határozatlan idejű szerződés esetében van lehetősége a fogyasztónak bármikor, indokolás és további jogkövetkezmények nélkül a szerződést egyoldalúan, rendes felmondással megszüntetni.
Határozott idejű szerződés felmondással történő megszüntetésére csak az igénybe vett kedvezmények szolgáltató részére történő visszafizetése mellett van lehetőség.
Ez alól két esetben van kivétel:
- ha a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani,
- ha az előfizető a felmondását megelőző 90 nap alatt több mint 10 hibabejelentést tett, amelynek alapján a szolgáltató valós, érdekkörébe tartozó hibát hárított el.
Megszüntetheti még az előfizető azonnali hatállyal a szerződést, ha a szolgáltató a hibabejelentést követően a hibát szerződésszegő módon 30 napig nem tudja elhárítani.
A leírtak alapján úgy tűnik, hogy esetedben a kivételeket nem lehet alkalmazni, így további jogkövetkezmények nélkül a határozott idejű szerződésed egyoldalúan nem szüntethető meg.
A törvény és a szolgáltató általános szerződési feltételei azonban arra is lehetőséget adnak, hogy a felek a fentiektől eltérően, közös megegyezéssel szüntessék meg az előfizetői szerződést. Ennek alapján javasoljuk írásban megkeresni a szolgáltatót a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetésével kapcsolatban, felvázolva a levélben is jelzett problémát, megjelölve az eddigi sikertelen hibajavításokat is.
A szolgáltató a levélben foglaltakra legkésőbb annak kézhezvételét követő 30 napon belül köteles válaszolni. Ha a vállalkozás a kérelmet elutasítja, akkor a szerződés megszüntetésére vonatkozó igény az illetékes békéltető testület előtt is érvényesíthető, amely eljárás során szintén van lehetőség a szolgáltatóval történő egyezség megkötésére.
Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
UPDATE
Jelentkezett nálunk a Telekom, kivizsgálják az ügyet. Igyekszünk beszámolni a fejleményekről is.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.07. 12:04:52
Ustim 2017.12.07. 14:08:20
Terézágyú 2017.12.07. 14:17:02
Nem vitatva az illető panaszának jogosságát: jelenleg kb. 11 szabadon fogható csatorna van, tehát nem három, ahogy az a "köztévé és két kereskedelmi csatorna" szavakból kitűnik...
Az megint más kérdés, hogy a retekklub kivételével ezek fityeszes csatornák...
Roltii 2017.12.07. 14:21:14
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 14:44:10
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 14:52:14
Roltii 2017.12.07. 14:52:47
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 14:54:49
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 15:06:33
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 15:10:43
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 15:14:40
Kedves Homár olvasó 2017.12.07. 15:14:45
Aszondod, hogy - idézem: "ha a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani"
Egyedül én értettem meg a postból, hogy a Matáv hivatalosan még csak elismerni sem hajlandó a hibát? Mert amit a szerelőjük a helyszínen szóban elmond, az garantáltan nem lesz benne egy jegyzőkönyvben sem. Ő sem szarik bele a saját fészkébe, ahonnan a fizetését kapja. Szóval ha az utolsó csicska szerelő távolba meredő szemmel, megértően bólogatva megnyugtat, hogy ő elhiszni neked a hibát, még ha nem is látja, leírni ezt sose fogja.
Innen kezdve csak és kizárólag kötbérrel mondhatod fel.
azbest 2017.12.07. 16:02:49
azbest 2017.12.07. 16:05:19
Crazy 1zenkáttű 2017.12.07. 16:19:42
A Papi módszere nem jó, legfeljebb másfél évet vagyok hajlandó ülni..m
.Manyecska 2017.12.07. 16:59:29
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.07. 17:12:42
:-D
Crazy 1zenkáttű 2017.12.07. 17:40:26
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.07. 17:43:24
Minden áldott alkalommal, mikor elmegy, bejelenteném. A kapott hibajegy számát felírnám. Ezek kivizsgálásának eredményét kivétel nélkül kikérném a szolgáltatótól. Miután körvonalazódik 5-6 bejelentésből, hogy mikor van a hiba, már a szolgáltató oldalán is láthatják, hogy mikor kell menni felmérni.
Ha nem akkor jönnek, akkor a hibaelhárításuk nem megfelelő. Ha akkor jönnek és észlelik a hibát, leíratom a szakival, hogy mi a hiba és mit tett.
Ha van 11 db bejelentésem, amiből legalább egy alkalommal a szaki visszaigazolja a hiba létét, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Ha van 11 db bejelentésem, amire nem voltak képesek egyszer sem a hiba idejekor kijönni, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Ha nem a néni volnék, felszerelnék egy alacsony felbontású kamerát, hogy "logolja" a használatomat. A hibabejelentéskor gondosan elraknám a videókat ticketszámmal összepárosítva, majd 11 után felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Erőlködj csak 2017.12.07. 21:00:17
Lengyelpiac Hu 2017.12.08. 05:20:41
Ha mindkét szolgáltatás a modemről megy, akkor modemcsere.
Előbb a szomszéddal cserélném ki pár napra, ha ő tapasztalja a hibát, de én nem, akkor megvan a bibi.
Terézágyú 2017.12.08. 08:10:41
"Én a következőt tenném. Nem biztos, hogy működik, de én ezt csinálnám:
Minden áldott alkalommal, mikor elmegy, bejelenteném. A kapott hibajegy számát felírnám. Ezek kivizsgálásának eredményét kivétel nélkül kikérném a szolgáltatótól.
Ha nem akkor jönnek, akkor a hibaelhárításuk nem megfelelő. Ha akkor jönnek és észlelik a hibát, leíratom a szakival, hogy mi a hiba és mit tett.
Ha van 11 db bejelentésem, amiből legalább egy alkalommal a szaki visszaigazolja a hiba létét, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Ha van 11 db bejelentésem, amire nem voltak képesek egyszer sem a hiba idejekor kijönni, felmondanám a fenébe kötbér nélkül. "
Szerintem ez nem működik: nem fognak kijönni 11 alkalommal, főleg, hogy este/éjjel megy el, nem fognak papírt adni, nem engednék, hogy kötbér nélkül felmondd stb. stb. Lehet, hogy te utána elmennél a bíróságra, és az neked adna igazat, x idő múlva - de ezt nem fogja megcsinálni sok ember, egy öregasszony pláne nem.
Szóval tényleg a valódi megoldást, a probléma okát kell megtalálni. A legjobb lenne közösen a szolgáltatóval persze - de ha az ember "agresszív kismalacként" áll hozzá, akkor erre nincs sok esély...
Terézágyú 2017.12.08. 08:20:14
"Van, aki nem akkor néz tévét, amikor kedve van, hanem amikor bejön az adás"
Ez egy nagy igazság, és szerintem több embert is érint...
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:29:04
A hibajegyes trükk jó, a kamerás nem bizonyít semmit.
bobijub 2017.12.08. 09:34:30
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:39:37
Medgar 2017.12.08. 09:46:58
Zhodiák 2017.12.08. 09:47:06
Természetesen minden alkalommal bejelentjük, kb. egy nap alatt meg is oldják, legtöbbször úgy, hogy ki sem jönnek, valamit a központjukból mókolnak. Akkor most kinél is van a hiba? (az eddigi legdurvább eset kb 2 éve volt, akkor három hétig semmink nem volt, de akkor már az utcán ásták a kábeleket, hogy hol lehet a hiba - végül megtalálták, mert 3 hét után rendbe jött a rendszer) A lakás három éve lett teljesen felújítva, a vezetékekt is kicserélték a falban, szóval azt sem lehet mondani, hogy régi a vezeték, amin az adat jön.
Egyszer vagy kétszer mondjuk fordítva is előfordult, hogy a szomszédnál nem volt tv és/vagy net, nálunk meg igen, de ez a ritkább.
Nálunk is már majd' mindent kicserélt a T: kábelt, set top boxot, routert, így most már "csak" 2-3 havonta szarakszik a rendszer.
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:50:48
Terézágyú 2017.12.08. 09:55:15
"és két mondat után kiderült, hogy van szakmai ismeretem a témában, akkor érdekes módon önmagától hajlandó volt rájönni ugyanaz a telekomos"
nemcsak ők: bármilyen szerelő, akit kihívsz, és udvarias csevegést kezdeményez, hogy mivel foglalkozol stb, csak azt figyeli, hogy mennyire vagy jártas a témában, és ha kiderül, hogy nem, akkor simán beköpi, hogy "sajnos ki kellett cserélni az eszkúdert, mert nem szubtitált a zseltoksz, csillió forint lesz."
eßemfaßom még áll 2017.12.08. 10:04:59
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 10:13:08
mézesmackócskácska 2017.12.08. 10:22:04
Nick-son 2017.12.08. 10:34:57
Valahogy nekem nem áll össze a kép, hogy ha ez egyáltalán kivitelezhető, aki ilyenre képes az hogy nem tudott előfizetni nyomorult internetre miközben teljes sávszélességre van szüksége, de nappal meg egész nap meghúzza magát... ez egy nyomorgó meg nem értett zseni, vagy kém... nem is tudom melyik :)
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 10:40:56
SZIGMA 2017.12.08. 10:49:53
Első körben valaki állítsa be a WIFI-t egy erős WPA2-es kóddal vagy ha a néni nem igényli a WIFI-t, akkor ki is lehet kapcsolni. Azután a router jelszót változtassa meg. Ha már úgyis ott van, akkor a routerben lévő logokra vethetne egy pillantást, mert abból kiderülhet, hogy szolgáltatási gond vagy hekkelés miatt nem megy a cucc.
Terézágyú 2017.12.08. 10:51:54
:)
a halandzsaszöveg változhat a szerelő iskolázottsága szerint :)
egyébként én sem 72-ben olvastam, hanem később :)
wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2017.12.08. 10:54:08
freemanowe 2017.12.08. 10:56:05
Én már megszüntettem a T-nél a szolgáltatásom - bár teszem hozzá a vállalt minőséget nálunk mindig tudták, nem ezzel a résszel volt a gond. De amikor bővíteni szerettem volna a max. sebességre, ami a weboldaluk szerint nálunk elérhető, jött a vakarózás meg az inkompetens hozzáállás. Ezt még megfejleték a csodálatos online felületükkel és a "készséges" netes ügyfélszolgálatukkal...
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 10:57:34
A tolvaj szomszédnak lehet, hogy van mondjuk mobilnet a telefonján, ami mindennapos használatra elég neki, de a kedvenc filmjeinek letöltéséhez valami ingyenesre gondolt.
A szomszéd wifijének lopásához egyáltalán nincs szükség meg nem értett zsenire, de nem fogok részleteket elárulni. Elég annyit tudnod, hogy ha nem muszáj, akkor senkinek se engedd meg még öt másodpercre sem, hogy a szolgáltatódtól kapott routert a kezébe vegye.
Dezsike 2017.12.08. 10:59:13
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 11:00:04
eßemfaßom még áll 2017.12.08. 11:23:24
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 11:31:16
SZIGMA 2017.12.08. 11:37:23
"azért az érdekes, hogy a szomszéd olyantól is tudja lopni a netet aki elő se fizetett rá... főleg wifi -n, miközben a szolgáltatónak semmi nem tűnik fel. :)
Az IPTV-hez kell a netkapcsolat, anélkül nem működik. A szolgáltató meg max. annyit látna a wifis lopásból, hogy full sávszéllel töltesz,mint egy barom, de ez nem feltűnő a torrent évszázadában. Másrészről meg pont emiatt a routerben a kvótakezelő igyekszik biztosítani a sávszélt az IPTV felé, feltéve, ha a beszerelésnél vagy később ezt nem változtatták meg.
"Valahogy nekem nem áll össze a kép, hogy ha ez egyáltalán kivitelezhető, aki ilyenre képes az hogy nem tudott előfizetni nyomorult internetre miközben teljes sávszélességre van szüksége, de nappal meg egész nap meghúzza magát... ez egy nyomorgó meg nem értett zseni, vagy kém... nem is tudom melyik :)
Vagy egy tinédzser srác a szomszédból, aki nappal suliban dekkol, este meg különórára, edzésre jár, így csak 21 óra után van lehetősége polírozni a bohócot online tartalomra, amit a szülői szigor miatt korlátozott otthoni router miatt másképpen nem tud megoldani. Mindemellett persze lehet nyomorgó, meg nem értett zseni is, aki ezeken felül még kémkedik is :)
Terézágyú 2017.12.08. 11:49:46
Ha meg rendes pc-d van, vagy éppen a tv-hez kell, akkor meg pláne minek...
#konzervatívöregnéni
tothxtamas 2017.12.08. 12:08:23
dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 12:08:32
Nem kell ahhoz irodalmi ismeret, hogy ne fogadják el a magától értetődőt.
Egyébként NAGYON KORREKT (tényleg) szolgáltatómat fel kellett hívnom, mert a folyosói bekötési pontig visszakövetve nem találtam linket az egyik nyáréjszakai vihar-villám-másfél másodperces villanyleo után. Adta magát, hogy megsínylette a szviccs. Mindezt elmondtam az (egyébként szintén nem műszaki analfabéta) operátor hölgynek és a kiérkező rohamcsapatnak.
Megköszönték a tájékoztatást, aztán fél órán ár végigbohóckodták a vezetéket laptoppal, azán kimérték, miután nem láttak jelet, megint laptop (???), és csak azután vették elő a szekrénykulcsot, amivel a négy emelettel feljebb (lift van és működik) elhelyezett doboz szekrénye nyílik, és amiről első blikkre látszott, hogy a bekötött portok egyike nem pislog; további fél perc kellett ahhoz, hogy az abból kihúzott kábelt másik portba átdugva van nálam link.
Sztem ha lett volna náluk sámándob, lócsont és medveszőr, simán körbevarázsolják vele az előszobát.
Mondom, ez még egy korrekt szolgáltató, amire 5 év alatt panaszom nem volt, és a viszmajorokat is példásan kezelték.
tothxtamas 2017.12.08. 12:12:43
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 12:14:19
tothxtamas 2017.12.08. 12:22:26
Terézágyú 2017.12.08. 12:22:36
"@Tehetséges ugandai buzi: "Nem hiszem, hogy egy kábeltévé-szerelő olvasta volna a legendary első számú Galaktikát '72-ben."
Nem kell ahhoz irodalmi ismeret, hogy ne fogadják el a magától értetődőt."
Eztet most félreértetted :)
Arról írtam, hogy ha látja az etikailag nem a csúcson lévő szerelő, hogy az ügyfél tökhülye még egy fém étkészlethez is (pl. mert öreg nő, vagy fiatalabb férfi, de kiderül róla, hogy történelem-esztétika-szakos tanár), akkor képes egy jól hangzó műszaki halandzsát nyomatva vastagon megvágni az illetőt.
Ezt a műszaki halandzsát én egy orosz scifi-szerző, bizonyos Bilenkin, Eltörött az eszkúder című szatírikus novellájából vett idézettel illusztráltam...
Tehát nem arról van szó, amit a sztoriddal illusztrálsz, hogy a szerelő nem tudja/akarja értelmezni az ügyfél segítő megállapításait...
Terézágyú 2017.12.08. 12:27:18
"Érdemi csatorna mennyi van? "
Mivel szinte mindegyik fityeszes, ezért tulképpen nincs is :)
De bizonyos koron túl, pláne ha a fenti tény se zavarja az illetőt, akkor el lehet lenni az ingyenes tévékkel is.
tothxtamas 2017.12.08. 12:27:45
Bíróság? Mire az döntene többször letelik a hűségidő, és ha rajtam múlik, nem T lesz a lakásban :) IPTV meg biztosan nem. Ha nincs tévé, legalább lenne telefon, de így...?
tothxtamas 2017.12.08. 12:32:13
2017.12.08. 12:38:10
1. a T mobil ezt tudja, mert az ilyen eszközökön van log
2. meg kell kérni a szerelőt, és át kell tetetni vele másik portba a lakást.(Akár annyit, hogy a szomszédéval cseréljék fel, de lehet, hogy van még szabad port). Ha utána a szomszéd anyázik, akkor máris kijött a varázslat, hibás a kütyü, ha a néninél a baj, akkor meg újra kell kábelezni a modemtől a lakásig.
Terézágyú 2017.12.08. 12:39:24
Jó, ne sértődj meg :)
Azért írtam amit írtam, mert én is ismerek nyugdíjasokat, akik bizony teljesen elégedettek a 11 ingyenes csatorna kínálatával. Igen, kétségkívül olyan emberek, akiknek sosem volt előfizetésük 100 csatornára :)
Nick-son 2017.12.08. 12:41:04
Be is jelentik néhányszor a hibát, de hát ja látják amikor épp fenn áll a hiba pont le van foglalva a teljes sávszélesség... amin elvileg pont a TV adásnak kellene jönnie. Áhh, biztos torrentezik a nénike, igaz netje nincs dedikálva ezen az eszközön, de hát biztos megoldotta valahogy, elvégre is a pornó neki is létszükséglet, csak nem értik akkor minek vergődik, de talán pont ezt élvezi.
Felteszem, hogy az iptv is valahonnan csak veszi az adást és a szolgáltató biztosítja azt ahonnan... és amelyik routerrre nincs net előfizetve a net az nem is fér hozzá máshoz, azért erre lehet beállítani dolgokat, erre azért van megoldás.
Persze mit ne lehetne kijátszani. Lehet az isis főhadiszállása van a szomszédba, vagy ott lopták el a bitcoin bányát és ráverik a nénire.
Ilyen alapon azt mondom a nénikének az egyetlen járható út, hogy kapkodja össze a pattanásos képű gyerekeket a szomszédságba, szorítsa be a tökeiket a satuba aztán majd kiderül mit művelnek esténként. Lehet olyan információknak is a birtokába jut amire nem is számított.
tothxtamas 2017.12.08. 12:45:20
tothxtamas 2017.12.08. 12:47:16
tothxtamas 2017.12.08. 12:51:15
tothxtamas 2017.12.08. 12:55:02
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 12:56:49
:-D
Bambano 2017.12.08. 13:08:05
ha nem javul meg, akkor azt kell láttatni a tegnaptávval, hogy nem egy öreg, magatehetetlen nyugdíjassal szívóznak, hanem valakivel, aki hatékonyan képes az érdekeit képviselni. például az ügyvédjével vagy egy 100+ kilós unokával, aki kiabál kicsit az ügyfélszolgálaton.
tothxtamas 2017.12.08. 13:32:04
A második bekezdés, mint látod pipa. És már jelentkezett is a T, hogy vizsgálná.
Szóval eddig haladunk, és még csak nem is kiabáltam.
eßemfaßom még áll 2017.12.08. 13:39:25
cso zsi 2017.12.08. 13:47:16
A Telekom nem csak rézérpáron, hanem koaxon is ad iptv szolgáltatást.
cso zsi 2017.12.08. 13:53:48
Ezek, és a technológiai sajátosság miatt egy sérûlt kábel, rossz csatlakozó, nem bezárt vonali erősítő képes összeszedni a Mindigtv, a 450-es mobilnet, ledes utcai világítás zaját.
cso zsi 2017.12.08. 13:56:56
CoolKoon 2017.12.08. 13:59:29
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.12.08. 14:01:23
cso zsi 2017.12.08. 14:02:11
cso zsi 2017.12.08. 14:06:38
2017.12.08. 14:08:30
Hitelt érdemlően mérni kellene a kieső időt.
Ha ez túllépi a rendelkezésre állási időt, akkor ez hiba, amit semmilyen határidővel nem oldottak meg.
Ekkor következmények nélkül bontható a szerződés, a saját szabályzatuk szerint is.
Bocs, ha már kitárgyaltátok ezt, nem volt időm kommenteket olvasni hozzá.
dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 14:17:14
A szitu úgy ugyanaz, hogy akad szaki, aki a mellékest nem képes kiengedni a kezéből, és akad, aki arról a szemétdombról képtelen leszállni, amelyről a laikusokra néz lefele.
Előbbi csoport legalább meghátrál, ha a laikusról kiderül, hogy nem laikus, utóbbinál nincs ilyen kényszerítő erő.
Dr Gregory House 2017.12.08. 14:20:20
munkanélküli informatikus 2017.12.08. 14:39:55
Danubius 2017.12.08. 15:19:55
SZIGMA 2017.12.08. 15:28:36
A beszereléskor többnyire beállítják a modemet a professzionális szakemberek vagy csesznek rá, és az alapbeállításokkal ott hagyják, mivel ezek többnyire előreprogramozott cuccok. A többit a felhasználóra bízzák.Így megtörténhet, hogy Móricka könnyen rácsatlakozik a jelszó nélküli WIFI-re, ahol még a konfigba is belenyúlhat.
Ne győzködjük egymást, a szerződés és a helyszínen lévő cuccok, kábelek ismerete nélkül úgysem tudjuk megoldani ezt a problémát. Pusztán mint lehetőséget említettem. Ugyanígy az is lehet,hogy este valaki az áramot lopja mondjuk egy közös szekrényből, amihez a néni lakása felé menő erősítő tápját húzza ki. Ez is egy lehetőség, ezt a hiba idején megjelenő szakemberek tudják csak megállapítani.
Lengyelpiac Hu 2017.12.08. 17:10:29
Annó az USAF ingyenesnek szánta,éppen ezért az emberiségnek ajándékozta az internetet.
Más kérdés, hogy ebből páran megszedték magukat.
Mivel a kommunikáció, a tudás forrása, ezért állambának ingyé kellene biztosítania. Csakhogy állambá egy hülye....
cso zsi 2017.12.08. 17:53:17
Upc eszköznél érdemes az alapjelszót megváltoztatni, mert a gyári számból van generálva, erre "természetesen" van letölthető androidos alkalmazás, amivel valóban hozzáférhető az eszköz.
Az is mókás, ha egy szolgáltatói eszköz "helyi tápos", nyilvános helyen.
Zárt intézményen belül előfordul ilyesmi, de az általános a távtáplálás.
Ha netán kihúznák a vonali erősítő tápját, akkor nem csak egy lakás állna meg, hanem 10-20 minimum. De itt állítólag a szomszédoknál minden rendben.
Rézérpáras *dsl esetén fordulhat elő olyan, a fentihez hasonló probléma, ahol a dsl szűrő kimarad a vonalból, és a hagyományos vezetékes telefon használata legyilkolja a netet, ezáltal akár az iptv-t is.
Nem igazán ismerhettük meg a témaidító szolgáltatási körülményeit, így tényleg csak ötletelni lehet.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.08. 21:11:05
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.08. 21:16:56
@tothxtamas: Finoman figyelmen kívül hagytad a hibaelőjövetel mintázatára vonatkozó mondataimat. Nem kell mindig otthon lenni, csak mikor a hiba fennáll. Ha nem képesek akkor jönni, nem várható, hogy felismerjék a hibát.
A bíróságos megjegyzésre meg annyit, hogy az emberek túlmisztifikálják a pereskedést. Nem húzódik az évekig, az átlag embernek nem egy brókerbotrány jellegű ügye kerül a bíróság elé...
cso zsi 2017.12.08. 21:37:36
Ami annyit jelent, hogy olyan szolgáltatása van, ahol a gateway adja a netet, tv-t, telefont.
Ez lehet kábelen, és lehet vdsl-en is.
Évekkel ezelőtti telepítéseknél fordult elő, a nyilvántartás hibájából, hogy a nagyi telefondrótján az ott lakó unoka számára kiadtak dsl-t kábelkapacitás-hiány, vagy lustaság okán. Ez két előfizetés egy dróton.
A modernizáláskor az ilyen kialakítások (mert nem egy volt) esetében megtörtént, hogy csak az egyik szolgáltatás került kiadásra az új rendszeren. Így a két hét alatt előkészített, 3-4 órásra tervezett átállás "kissé" hosszabb lett a tervezettnél, mert ki kellett nyomozni, hogy az átállás miért, és milyen panaszokat okozott.
A témaindító hibát szinte biztos, hogy valami külső elektronikai, vagy elektromos eszköz hibája okozza. Nemrég hasonlóba futottunk más szolgáltatónál, ahol a szolgáltatói hálózat meghibásodott alkatrésze érzékelte a közvilágítás bekapcsolását, és meglétét, a szerverlogokon nyomonkövethető volt a napi állandó időpont, mert egyszerre több, környékbeli lakóházat érintett a probléma. Ez egy négy utcasarkot átfogó projekt, 20-25 villanyoszloppal. Nem egy estés móka, főleg, ha elirányítanak onnan komolyabb hibákra.
tothxtamas 2017.12.08. 21:39:28
tothxtamas 2017.12.08. 21:42:08
Ez az egyik első olyan hsz. ami valóban értelmes. A vezérelt áramra nem is gondoltunk eddig. Mondjuk majdnem mindenkinek gáz fűtése, meleg vize van, de ettől még lehet.
tothxtamas 2017.12.08. 21:43:16
tothxtamas 2017.12.08. 21:55:07
Sok megoldást nem sikerült a tisztelt hozzászólóktól kapnom. A közvilágítás, a vezérelt áram jó ötlet, de sajna nem valószínűek, de a gond ezekre hajaz. A közvilágítás kilőve, hisz nyáron ugyanakkor xarik be a cucc, mint télen. A vezérelt áramra a házban nemigen van példa.
Nincs internet, nincs wifi, a modem ilyet nem sugároz, a szomszéd Pistike nem lopja a nem létező netet, a házban tudtunkkal másnak nincs ilyen gondja.
dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 22:35:24
Az az admin/admin pont ugyanúgy nem okoz gondot a szomszéd kölöknek, mint ahogy nekem is bejött, amikor szívességből vittem és állítottam be gépet Nyírizén a szívességet kérő idős szüleinél.
- Mi a router jelszava?
- Az mi?
- Ez a doboz. Ennek a jelszava kellene.
- Mi azt nem tudjuk, csak letették ide.
De le ám: még a webes konfig se volt kikapcsolva. UPC, ha érdekes.
cso zsi 2017.12.09. 06:29:51
Az, hogy a mintegy tíz éve kapható filléres routerekben az alapértelmezett wifi kapcsolat jelszó néküli, nyitott volt, már rég nem alap.
A szolgáltató által adott eszközökben alapvetően egy 8-12 karakter hosszúságú alapjelszó van, wpa2/psk-ra. Ott pistike megb......hatja az admin/admin-t.
cso zsi 2017.12.09. 06:36:12
eßemfaßom még áll 2017.12.09. 09:10:25
A valóságban persze simán lehet csak iptv-re is előfizetni
eßemfaßom még áll 2017.12.09. 09:12:21
Csakhogy állambá egy hülye.... "
Ebben a történetben elsősorban te vagy a nagyonhülyeúr
dr. mesterséges színezék 2017.12.09. 09:36:30
vs.
"még a webes konfig se volt kikapcsolva."
Pistike nem a szomszéd lakásból, de a szomszéd kontinensről is örülhetett volna (vagy a franc tudja, hogy hányszor örült a lecserélt gépen).
tothxtamas 2017.12.09. 09:57:13
Ja, volt olyan vélemény szerelőtől, hogy túl messze vagyunk a Nagymező utcai alközponttól. De csak mi, mert a ház többi előfizetője nyilván közelebb van. Ami igaz, mert legalább 20 méter lehet a különbség.
cso zsi 2017.12.09. 10:35:06
Alapra állítom a routeremet, és megadom az ip-címem.
Persze, tudjuk, hogy lehetséges, vannak eszközök, időigényes támadások, amit esetleg valami fontos/állami/titkos szervezetbe bejutásra használnak.
A másik, hogy minek?
Akinek netje van, az minek törné fel a szomszéd, vagy a világ túlfelén lévő magán netelérést?
Jutúbnézés miatt biztos nem. De legyen pistike a főgonosz, aki az én ip-címemről, és eszközparkomról akarja meghackelni a világot. Sok sikert hozzá.
cso zsi 2017.12.09. 10:53:16
És hány napon keresztül, vagy hány ember ráállításával?
A hálózat felől figyelemmel tudják kísérni a modem üzemidejét, és üzemszünetét.
A logokat is meg lehet nézni visszamenőleg, így már "bent" láthatják, hogy mennyire rendszeres a hibajelenség, és mikor fordul elő.
Sajnos a hibafelvevők nem teljesen kompetensek a hibaelhárításban, minden szolgáltatónál úgy érzem, hogy sablonszöveget nyomnak (akár felolvasva), amíg az ember nem közöl velük pár olyan dolgot, amiből kiderül, hogy tényleg kell egy helyszíni kivizsgálás/hibaelhárítás.
Kondom Keselyű 2017.12.11. 18:59:55
Egyebkent az is lehet,h valamelyik szomszed rafexik a torrentre,es nem marad mar sav az iptvnek.
Emlexem,a t-komnal par eve meg az is gondot okozott,ha egynel tobb szobaban akartal hd adast nezni.
Meg sok helyen olyan halozatuk volt (van), hogy iptv mellett nem tudjak a csomagodban vallalt maximalis savszelesseget biztositani,osztozkodnak a savon :D
kepzelem,mi lesz itt,ha beindulnak,a 4k,8k csatornak.
Valaki atkapcsol az egyik ilyenre ,es a fel keruletben leall a net :D
Kondom Keselyű 2017.12.11. 19:03:18
Azota se kerestek minket a kotber miatt,pedig az elofizeto elotte is,azota T-mobilos.
Szerintem belattak, hogy eselytelen lett volna a birosag elott.
Kondom Keselyű 2017.12.11. 19:05:58
sot,rengeteg film is igy kezdodik :D
cso zsi 2017.12.12. 07:35:41
Ez nem vízcsap, bár mégis hasonló az eredmény.
Viszont az elmúlt években olyan szintű fejlesztések voltak a nagyobb szolgáltatóknál, hogy a központban lévő eszközök teljesítményét az ügyfél saját, vagy kihelyezettt eszközei nem tudják lekezelni.
Az sem mindegy, hogy milyen típusú, és mennyi idős hálózaton fut a jel. Sok helyen a lakáson belüli rész a gyenge láncszem. Mindegy, hogy rézérpár, vagy koax, de a tisztelt ügyfél (villanyszerelő, kőműves, sógor-koma) még a cérnavékony optikai szálat is képes derékszögben hajtani a fal sarkánál, hogy szerelő legyen a talpán, aki ezeket fel tudja deríteni. Mert az tényleg úgy viselkedik, mint a slag, amire ráléptek.
A 40-60 éves 1x2-es (szürke) pvc vezeték nem alkalmas a nagy sebességű jelek továbbítására, igen sok helyen cserélik sodrott érpárasra. Már ha az előfizető hagyja. De láttunk már távközlési "alvállalkozót", aki a frissen újrahúzott központi hálózatba belegányolt régi típusú vezetéket, mert "neki olyan van raktáron". Azaz 10-20 éve felvásárolt-összelopott készlet rohad rajta, és azt hiszi, hogy "az is csak drót".
Kondom Keselyű 2017.12.12. 12:19:17
multido volt fokent. egy ideje nem kovetem oket.
szerelokent en is szopnek vele,de elofizetokent akkor sem erdekel(ne). az alvallalkozo felelosseg szinten 100%- ban egyezik a dolgozoval. amelyik alvallalkozo ettol elter,azzal azonnal szerzodest kell bontani.
tothxtamas 2017.12.12. 21:07:17
tothxtamas 2017.12.12. 21:08:29
cso zsi 2017.12.12. 21:28:39
Más szolgáltatónál pár hete nyomozunk egy hasonló esetet.
Több háztömbre kiterjedően okoz kisebb-nagyobb zavart.
Egy csapatmunkával ma meglett a "tettes".
Az egyik lakóház liftje okozza a problémát, már csak meg kell találni az 50 lakás közül, hol támad a rendszerre.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.13. 09:58:24
Elég, ha a nagyi fog egy kockás füzetet és a kis ceruzájával/tollával felírja, mikor nem tud tévézni. Akkor úgyis épp ráér nyilvántartást vezetni. A mintázatról ennyit.
A bizonyításhoz javasoltam a videót (ehhez nem kell net sem, számítógép sem), de már olvastam, hogy a csettintés hiányzik egy dzsin csodálatos kezéről.
balu3 2019.01.15. 16:17:14
Dec 8 előfizetés, 72 óra türelem
Dec 20 igeret, szolgáltatás nincs
Január 15 Putyinak levél, vegye meg a "gagyi tcomot"
Kedves Ügyfelünk!
Sajnáljuk, hogy problémát tapasztalt szolgáltatásainkban, elnézését kérjük. A 2018-12-08 08:03 -i TV GO szolgáltatással kapcsolatos bejelentését rögzítettük. Igyekszünk mielőbb kideríteni az Ön által érzékelt probléma okát, kollégáink hamarosan megkezdik a kivizsgálást és a fejleményekről tájékoztatjuk. Kérjük, hogy készülékeit a következő időszakban ne kapcsolja ki. A jelzett hibát várhatóan 24, de legkésőbb 72 órán belül elhárítjuk. Kérjük, hogy a fenti technikai e-mail címre ne válaszoljon, mert az innen érkező üzenetek nem kerülnek feldolgozásra.
Hibajegy azonosítója: 78264419.2
Hibajegy státusza: Nyitott
Köszönjük megértését!
Üdvözlettel: Telekom
Sajnos vagy nem, a Telecom TV mai napig nem tudott aktivalodni.
Ez majd fél hónap, 3 napos hibajavításos idő bőségesen eltelt.
Nem igenyelem a szolgáltatás.
A befizetések visszajutatasa a kérdésem.
Nem kérek semmi más információt.
Magát a Telecomomot is ignorálni fogom ezek után.