Hát végül is így is lehet élni, erősen koncentrálni, aztán elkapni naponta azt a kis gapet, amikor épp bejön az a 100 csatorna, amiért fizet az ember, az persze kár, hogy pont ekkorra kell időzíteni a telefonálásokat is a barátnőkkel meg az unokákkal, de szervezés kérdése az egész, és mindenhez hozzá lehet szokni, az időseknek meg az elfogadás, beletörődés úgyis jobban megy, mint a változtatás.
Szegény néni:(
Tisztelt Homár!
A történetnek nem maga vagyok az elszenvedője, viszont sok tekintetben érintett vagyok az ügyintézéssel.
Idős hölgy nem teljesen önszántából rendelte meg a Telekomtól az IPTV szolgáltatást. Azon lépjünk túl, hogy reklamációt követően egy újabb, hosszabb, drágább előfizetésre beszélték rá. Mondjuk ki, ha érzik a gyengeséget, ez alap.
Mindegy is.
Van egy előfizetés IP TV-re, és telefonra. Ami az elmúlt időszakban egyszer csak esténként olyan 21 óra körüli időben, huss, eltűnik. Se tv, se telefon. Váltakozó szerencsével, hol még éjjel, hol csak reggel visszajön. Nosza, panasz a Telekom felé. Mobilról, mert vezetékes ugye kuka. Vették az adást, és 72 órán belül javítják. (Közben persze ezt, vagy azt, ebben, vagy abban a sorrendben indítsam újra, stb). A szolgáltatás másnap reggelre helyreáll, két nap múlva délelőtt szerelő jelenik meg. Aki ugye a minden tekintetben hibátlan cuccal nem tud mit kezdeni. Szöszöl a lakásban, lakás előtt, az ezer éves még postai, matávos, digis vezetékeket eltávolítja, csatlakozókat szerel le. Szóval becsületesen dolgozik.
Estére az adás elmegy, telefon (mobil), 72 órán belül lépnek. Amikor persze nem rossz. Mert este szerelő bizonytalanra nem jön ki. Másnap központból ránéznek a modemre, minden rendben lévőnek tűnik. Megy a pingvinezés.
Aztán egyszer felhív a szerelő, miszerint a szolgáltatás a részükről hibátlan. Osztja a véleményemet, hogy valami a házban, házon kívül zavarja a rendszert. Példát is tudott mondani, tanulmány eset, amikor egy házban egy hibán video magnó a lépcsőház kábeltévés vételét hiúsította meg ugyanígy időszakosan, csak a bekapcsolásakor.
Közben a hiba sűrűsödik, bár nem jelentősen, de zavaróan. Digitális antennával a lukas időpontokra sikerül valamilyen adást varázsolni, de az ugye nem a kifizetett 100 csatorna.
A vita a Telekommal a következő. Szerintük a hiba nem a szolgáltatásban van. Azt ők szépen teljesítik. A hiba nem a mi készülékünkben, lakásunkban van. A hiba rendszertelensége, jellege miatt a Telekom a felderítésére nem kötelezett, így a nem élvezett szolgáltatást továbbra is számlázzák, vagy csak kötbér kifizetésével lehet lemondani. A hölgy a két hiba közötti időszakban nézi a tévét, telefonál, este meg válogathat a köztévé és két kereskedelmi csatorna között.
A házban minden más ismerősnél, aki telekomos, hibátlan a szolgáltatás.
Szerencsére internet előfizetés nincs, mert akkor az sem lenne.
Üdv!
Kedves Homár Olvasó!
A vonatkozó törvény rendelkezései alapján a határozatlan idejű szerződés esetében van lehetősége a fogyasztónak bármikor, indokolás és további jogkövetkezmények nélkül a szerződést egyoldalúan, rendes felmondással megszüntetni.
Határozott idejű szerződés felmondással történő megszüntetésére csak az igénybe vett kedvezmények szolgáltató részére történő visszafizetése mellett van lehetőség.
Ez alól két esetben van kivétel:
- ha a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani,
- ha az előfizető a felmondását megelőző 90 nap alatt több mint 10 hibabejelentést tett, amelynek alapján a szolgáltató valós, érdekkörébe tartozó hibát hárított el.
Megszüntetheti még az előfizető azonnali hatállyal a szerződést, ha a szolgáltató a hibabejelentést követően a hibát szerződésszegő módon 30 napig nem tudja elhárítani.
A leírtak alapján úgy tűnik, hogy esetedben a kivételeket nem lehet alkalmazni, így további jogkövetkezmények nélkül a határozott idejű szerződésed egyoldalúan nem szüntethető meg.
A törvény és a szolgáltató általános szerződési feltételei azonban arra is lehetőséget adnak, hogy a felek a fentiektől eltérően, közös megegyezéssel szüntessék meg az előfizetői szerződést. Ennek alapján javasoljuk írásban megkeresni a szolgáltatót a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetésével kapcsolatban, felvázolva a levélben is jelzett problémát, megjelölve az eddigi sikertelen hibajavításokat is.
A szolgáltató a levélben foglaltakra legkésőbb annak kézhezvételét követő 30 napon belül köteles válaszolni. Ha a vállalkozás a kérelmet elutasítja, akkor a szerződés megszüntetésére vonatkozó igény az illetékes békéltető testület előtt is érvényesíthető, amely eljárás során szintén van lehetőség a szolgáltatóval történő egyezség megkötésére.
Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
UPDATE
Jelentkezett nálunk a Telekom, kivizsgálják az ügyet. Igyekszünk beszámolni a fejleményekről is.
Az utolsó 100 komment: