Nem teljesen érthető a Vodafone ténykedése a január 1-jével 18%-ról 5%-ra csökkenő áfacsökkentés kapcsán. Vajon mi lehet a magyarázat egy ilyen mondatra az ügyfélszolgálattól: "...a jogszabály ugyan kimondja, hogy a 2018-ra eső időszakot 5%-os áfatartalommal kell kiszámlázni, de a Vodafone ennek ellenére 18 %-os áfa tartalommal számlázza ki az internet szolgáltatást." ? Az éseztígyhogy klasszikus esete.
Tisztelt Cím!
A mai napon cégünk megkapta az idei első számlát, ahol a kiszámlázott internet időszak már teljes egészében 2018 -as időszakra szól, mindezt 18%-os áfatartalommal.
A Vodafone oldalán az olvasható, hogy azok a számlák, melyeknek az időszakában átfedés van 2017- 2018 között (mindegy, hogy telefont érint csak ez az időszak) 18%-os áfatartalommal kerülnek kiszámlázásra.
Amikor felhívtam az ügyfélszolgálatot azt az információt kaptam, hogy a jogszabály ugyan kimondja, hogy a 2018-ra eső időszakot 5%-os áfatartalommal kell kiszámlázni, és igazam van, de a Vodafone ennek ellenére 18 %-os áfatartalommal számlázza ki az internetszolgáltatást.
Cégünk esetében előre fizetjük az időszakot, tehát 2018.01.20-2018.01.19-ig. Továbbá a plusz adatforgalmunk is január hóban történt.
Ezzel ellentétben a UPC külön levélben értesített arról, hogy az adózási jogszabályok értelmében az új 5%-os internet áfa először azon a 2018 évben kiállított számlán jelenik meg, amelyen az internet szolgáltatás számlázott időszaka már teljes egészében a 2018-as időszakra vonatkozik.
A NAV oldalán található törvényi ismertető az Én olvasatomban (lehet, hogy Én nem értelmezem jól), szintén arra mutat, hogy a Vodafone nem megfelelően alkalmazza a törvényt.
Cégünk áfa visszaigénylő, de kérdezem én mi történik a sok magánszeméllyel, akik ezt a 13%-os különbséget az életben nem kapják vissza.
Kérem, javítsanak ki, ha a törvényt rosszul értelmezem!Üdvözlettel:
Krisztina
Megkérdeztük a tanácsadók véleményét az ügyről:
Kedves Krisztina!
Az általános forgalmi adóról szóló törvény módosítása értelmében az internethozzáférési szolgáltatást terhelő 18%-os adómérték 2018. január 1. napjától 5%-osra csökkent.
A kedvezményes adómérték alkalmazásával kapcsolatban a törvény átmeneti rendelkezéseket határozott meg. Ezeknek a szabályoknak az egybevetése során az állapítható meg, hogy azon időszakos elszámolású szolgáltatások tekintetében kell először az 5%-os adómértéket alkalmazni, amelyek elszámolási időszaka 2017. december 31. napját követően kezdődik és a fizetés esedékessége, valamint a számla vagy a nyugta kiadásának az időpontja is 2017. december 31. napját követő időpontra esik.
Ha az előfizető a számla tartalmával nem ért egyet, akkor lehetősége van írásban panaszlevél megküldésével a szolgáltatóhoz fordulni. Ha a szolgáltató a panaszt elutasítja, akkor a fogyasztónak minősülő előfizetők választásuk szerint az illetékes békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatnak az igényük érvényesítése érdekében.
Felhasznált jogszabályok:- 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról
A posztot pr-ügynökségén keresztül elküldtük a Vodafone-nak, ahonnan az alábbi állásfoglalást kaptuk:
A Vodafone sajtóosztályán elmondták, hogy a törvényi kötelezettségnek megfelelően természetesen minden ügyfél esetében csökkentik a mobilinternetes csomagok díját, erről az ügyfeleket az előírásoknak megfelelően értesítették a számlalevelekben.
A szabályoknak megfelelően az 5 százalékos ÁFA kulcs csak azon ügyfelek számláiban érvényesíthető, akiknek a teljes elszámolási időszaka 2018. január 1. utánra esik. Azok a számlák, amelyek elszámolási időszaka még tartalmaz 2017. decemberi adatforgalmat, a törvénynek megfelelően még 18 százalékos ÁFA-t tartalmazhatnak. Előre fizetett csomagok esetében is előfordulhat, hogy a számla még tartalmaz 2017-es plusz adatforgalmat, így kaphatott az ügyfél 18 százalékos ÁFA tartalmú számlát.
Az érintett ügyféllel a Vodafone mielőbb felveszi a kapcsolatot, és a panasz alapos kivizsgálása után részletes válaszban a Homar blogot is tájékoztatja.
Fausto(tm) 2018.02.01. 11:44:32
Jó lenne tudni, mire gondolt a költő...
Attila F 2018.02.01. 11:51:05
Továbbá: az Én valójában én.
Terézágyú 2018.02.01. 11:56:48
Minusz egy nap az időszak. Szép hosszú.
Azonkívül1: cég?????? tehát nem magánszemély.........
Azonkívül2:
"az Én olvasatomban (lehet, hogy Én nem értelmezem jól)"
Az, hogy az "én"-t nagybetűvel írod, az azért van, mert hiperstiliszta vagy, aki nemcsak a "te/ön"-t írja nagybetűvel a levélben (bár azt se kéne), hanem ezt is???
Vagy angolmániás vagy, és ennyire tetszik, hogy ott az "I" mindig nagybetű?
A cégedet is így vezeted, ahogy ezt a levelet megírtad????
Terézágyú 2018.02.01. 11:57:58
Így járok én, aki lassan írja meg a kommentjét... :(
nyúúlacska 2018.02.01. 12:01:22
Terézágyú 2018.02.01. 12:04:20
Háát, azt írja, hogy "azok a számlák, melyeknek az időszakában átfedés van 2017-2018 között" tehát inkább "2017.01.20-2018.01.19" ??????
Im just here for the comments 2018.02.01. 12:44:02
Valószínű úgy lesz, ahogy nyúúlacska írja, bár elég zavaros a levezetése a problémának.
De ahogy a posztoló írja is, neki tök mindegy, mert visszaigényli az áfát.
Szóval akkor most mi van? Várjuk az első lakossági ügyfelet a vodefone-tól, akivel ugyanezt eljátsszák?
Terézágyú 2018.02.01. 12:54:19
"elég zavaros a levezetése a problémának."
Főleg, hogy ezt is írja: "azok a számlák, melyeknek az időszakában átfedés van 2017-2018 között (mindegy, hogy telefont érint csak ez az időszak)"
Tehát a pószter előfizetésében ott a telefon is és ez kavart be?
Szóval megismétlem amit fentebb mondtam: ha a cégét is így vezeti a pószter, ahogy ezt a levelet megírta...
Terézágyú 2018.02.01. 12:56:43
"Várjuk az első lakossági ügyfelet a vodefone-tól, akivel ugyanezt eljátsszák? "
Valószínűleg lakossági ügyfeleknél már stimmel, hogy mind a számla kelte, mind a kifizetés időszaka 2018-as... tehát itt a céges előfizetés kavart be szerintem...
Nick-son 2018.02.01. 13:07:04
Gondolom az átmeneti rendelkezésről nem tudhatott, dátumok se passzolnak, hacsak nem indult meg visszafele az idő kereke. Meg lennék lepve, ha a voda csak csupán poénból téves áfával számlázna, még ragaszkodna is hozzá, épp mostanában amikor egy félre tüsszentésért is 100 milliós bírságokat lehet kapni.
Az édes, hogy aggódik a magánszemélyek miatt, hogy velük mi lesz. De kérdem én, hogy mi volt velük 2017 -ben? 2016 -ban? 2015 -ben? Meg azelőtt? Ki segített nekik? Ki nézte az érdeküket? Mi több még külön adó is kinézett, ha jól emlékszem. Most meg már a fél havi áfa különbözetért kell siratni őket :)
Nouby 2018.02.01. 13:14:25
Az időutazásos kommentek majdnem viccesek is voltak.
Én is beleállnék ebbe. Nekem forintra pontosan kell fizetni nekik meg sok esetben elég jelképesen teljesíteni hogy fizetnem kelljen.
Lángharcos 2018.02.01. 13:32:12
Sőt, attól fél, és valljuk be, teljesen jogosan, hogy meg is bírságolhatják, akkor is ha 5%-ot igényel és 18%-ról van számlája, és akkor is ha 18%-ot igényel, de csak 5%-os áfa tartalmú a szolgáltatás.
Terézágyú 2018.02.01. 13:42:44
"Sőt, attól fél, és valljuk be, teljesen jogosan, hogy meg is bírságolhatják, akkor is ha 5%-ot igényel és 18%-ról van számlája, és akkor is ha 18%-ot igényel, de csak 5%-os áfa tartalmú a szolgáltatás. "
Szóval akkor szerinted ez nem is "Áfacsökkentés Vodafone módra", hanem áfacsökkentés fityesz módra? :))
Nick-son 2018.02.01. 13:47:36
Nem szabad mindenkinek vállalkozni.
ozur 2018.02.01. 13:53:27
Fausto(tm) 2018.02.01. 13:58:23
GhostBusters 2018.02.01. 14:02:38
Előre fizetős szolgáltatásra értendő ez is.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.01. 14:20:30
A posztolónak az a gondja, hogy nem ért a könyveléshez. Ami nem baj, de ilyenkor ne a Homárnak írjon, hanem a könyvelőjének.
@Nick-son: "mért igényelhetne vissza 5% -ot, ha 18% -ot fizetett? Nem értem a logikát. "
Mert ez nem a matematikai logika, hanem a számvitel tudománykörébe tartozik.
"Abból lehet levonni amit kifizetett és annyit amennyit kifizetett. "
Ez így pontos.
Na most mennyi ÁFÁ-t fizetett? Azt nem a Vodafone mondja meg, hanem a törvény. Ami az 2018.01.20-2018.02.19 időszakra 5% ÁFÁ-t ír elő. A számla végösszege mondjuk 10000 forint, ebből vissza kell számolni, hogy a nettó 9524 Ft, az ÁFA 476 Ft. Ezt a 476 Ft-ot fogja visszaigényelni. Még lesz egy kis vitája a Vodával, mert ők 8475 forintos nettó számlára tették az 1526 Ft ÁFÁ-t, így túlszámláztak nettó 1049 forinttal.
Persze legjobban jár, ha visszaküldi a számlát azzal, hogy hibás, így nem tudja befogadni. Mert ha az 5% ÁFÁ-t nem tudja a Voda könyvelése kezelni, akkor az 1049 forint túlszámlázást még annyira se fogja tudni.
Terézágyú 2018.02.01. 14:41:27
A pószter nem a szívem csücske, de @Lángharcos: alapján simán el tudom képzelni, hogy a voda így gondolja, a nav meg amúgy gondolja - és a kettő közt ő, a cég fog szarul járni..
Lángharcos 2018.02.01. 15:05:52
Emlékeztek, milyen cirkusz volt, amikor a helyben fogyasztott ételekre más ÁFÁt terveztek bevezetni, mint az elvitelre kért ételekkel, és a NAV akkor is nyilatkozta, hogy bizony a téves számlázásért, hiába fizet a cég több ÁFÁ-t, mint ami kell, ugyanúgy bírságolni fog?
Nem vállalkozom, ha belevágnék, valószínűleg egy könyvelővel szerződnék először.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.01. 15:19:42
A NAV akkor is bírságolhat, ha állásfoglalást kérsz egy kérdésben, és aszerint könyvelsz. A törvény alapján megy a büntetés, nem a NAV állásfoglalás szerint.
Egy ember mondta, hogy olcsóbb a könyvelése az angol cégének, mint a magyarnak. Igaz, hogy az angol könyvelő fizetése a magyar többszöröse, de a munkája a tizede.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.01. 15:21:35
Mákony Béla 2018.02.01. 16:00:19
1. Az áfatörvény kimondja, hogy abban a számlában alkalmazható 5% áfa, aminek a teljes elszámolási időszaka 2018.01.01 utánra esik
2. A poszt toló hülyeséget beszél, mert a havidíjat ugyan előrefelé számlázzák a szolgáltatók, de forgalmak szempontjából az elmúlt egy hónap díjait tartalmazza a számla, tehát akárhogy is nézzük, az elszámolási időszak 2017.12.20-án kezdődött.
Hozzáteszem, hogy az előző áfacsökkentés előtt a NAV és az NGM állásfoglalást adott ki arról, hogy távközlési szolgáltatás esetében a havidíj előre számlázásától függetlenül pénzügyi elszámolási időszaknak a számlában szereplő forgalmi díjak időszakát kell elszámolási időszaknak tekinteni - tehát a posztoló esetében a 2017.12.20-2018.01.19-et.
Egyébként meg versenytárs ugyanígy: www.telenor.hu/internetafa
Azt azért még külön megjegyezném, hogy a poszt toló, mint céges ügyfél, mit gondol az áfáról, mint adónemről, miért tesz úgy, mintha a.) a szolgáltató ezt lenyúlná (?) b.) ő maga nem írná ezt le, tehát akár még jobban is járhat vele
Mákony Béla 2018.02.01. 16:01:26
index.hu/gazdasag/2017/02/03/afa_internet_ado_januar_szamla/
ugyanez a kérdéskör, csak egy évvel ezelőttről
Zozo___ 2018.02.01. 16:09:34
Nálunk is van egy forgalmi díj, ami történetesen 0 forint, mert nincs forgalmi díja a csomagnak, ellenben ezt utólag számlázzák, tehát most december x-től január x-ig, így egységesen 18% áfá-t számolhatnak az internetes dolgokra, aljas kis trükk.
Mákony Béla 2018.02.01. 16:17:42
Ebben semmilyen trükközés nincs. Így szól a jogszabály, és ettől az ügyfélnek kedvező irányba sem lehet eltérni, mert akkor pedig a NAV adóhiány miatt bírságolhatja meg.
Meg kell érteni, hogy a számlakibocsátónak semmilyen előnye nem származik abból, hogy magasabb adókulcsot számláz, különösen nem egy kiemelt adózó, akinek az áfafizetését a hatóság kb. egyfolytában ellenőrzi. A számlakibocsátónak nem lesz nagyobb bevétele vagy több pénze attól, hogy több áfát szed be valakitől, mert annak egyenes az útja az államkasszába.
Az van, hogy idiótán lett megfogalmazva a jogszabály, és ez már másfél évvel ezelőtt is óriási fejtörést okozott az egész iparágnak, a jogalkotó pedig széttette a kezét, hogy nem tud mit csinálni, mert már így került a törvénybe.
Az már a bónusz, hogy a következő áfaváltáskor megint sikerült hótugyanúgy megírni az átmeneti rendelkezéseket, ugyanazt a szopást okozva.
Nick-son 2018.02.01. 16:39:17
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Még tegyük hozzá, hogy cég amennyiben nem vezet hívás nyilvántartást a távközlési szolgáltatás áfájának csak a 70% -át vonhatja le
FDToth 2018.02.01. 16:44:28
gondolom ha van benne 2017-ről bármi, akkor az egészre mehet a 18%...
Zozo___ 2018.02.02. 06:52:01
igazi hős 2018.02.02. 08:17:28
Mákony Béla 2018.02.02. 08:56:48
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2018.02.02. 08:59:03
és ha valakinek volt mondjuk 200 mega túlforgalmazása decemberben, akkor a faxért nem számlázta ki akkor. el fogja nyújtani 4 évre, és havi 10 megákat kiszámláz belőle?
Medgar 2018.02.02. 09:32:53
.Manyecska 2018.02.02. 09:52:06
Duplaxiii 2018.02.02. 09:56:59
És hiba esetén az ügyet jelezni kell a megfelelő hatóságok felé is.
De a történet másra is rávilágít!
Jómagam az otp-vel jártam úgy, hogy jogilag is igazam volt, de Péterfalvi Attila intézete is "jogosnak" nevezte az otp súlyosan jogsértő belső utasítását.
Miszerint a "maffiatőrvény" alapján az ügfelektől milyen dokumentumokat lehet elkérni sőt ezek közül melyeket lehet rögzíteni!
Péterfalvi Attola szerint jogos (szemben a tv. paragrafusaiban leírtakkal), hogy ha en mint nem otp ügyfél, bemegyek egy otp fiókba és utalni akarok a fiamnak (aki otp ügyfél) 5000 forintot a számlájára, akkor az én összes igazolványomat át kell adnom (személyi, lakcím kártya stb.) és azokak adatait egységesen rögzítik az utaláshoz.
Miközben a tb. összeghatárt ír elő, jogi szerepeket definiál és azt is, hogy mikor mit lehet elkérni, de rögzíteni azok adatait még egy 1 milliárdos afgán utalásnál sem!!!
De az otp marketingakcióját az adatvédelmi biztos támogatta, velem állampolgárral szemben.
Tehát itt akkor is kevés az esélyes az ügyfélnek, ha a tv. szerint igaza van, mert majd a döntéshozók kiforgatják a jogszabályokat és találnak olyan érvet, amiből a fehér fekete lesz! Nagyon súlyos, már a btk-ba ütköző jogsértés esetén van esélye a panaszosnak.
Vagy:
- nem igaz a történet
- a voda egyszerűbbnek látja a "filléres" panaszt rendezni.
.
Ne felejtsük, amikor a netadó körüli díjemelést bevezették, a voda volt az, akit nem érdekeltek a számítások, hanem "egyszerű" okokból általánosan MINDEN ügyfelének emelte a díjat adott százalékkal. Például én úgy fizettem többet, hogy a büdös életben nem léptem át a tv.ben meghatározott forgalmi mennyiségeket. A voda velünk fizettette ki a sokat besélkők díját és utalta az államnak!
.
Sok sikert, de nem látok gyors megoldást.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.02. 10:01:32
Eddig stimmel.
"Ha az van rajta, hogy nettó 100 Ft és 13,75 Ft az áfa, akkor ennyi lesz lekönyvelve."
És akkor a könyvelő meg a könyvelt cég meg lesz baszva. Csak a törvénynek megfelelő számla lehet lekönyvelve. Szerencsére a fenti esetnek van egyszerű megoldása, a számlából kiderül, milyen áfakulcsot kellett volna alkalmazni, a bruttó alapján pedig vissza lehet számolni a nettót és az ÁFÁ-t. De ezt már leírtam korábban.
Duplaxiii 2018.02.02. 10:07:17
Ez szakami dolog!
Az ilyen területeken komoly számítástechnikai háttér van, ezeknél az ilyen "menet közbeni" módosítások, melyek nem egy egyszerű értékcserét jelentenek, a meglévő rendszerek változtatását igénylik.
Felmerül, hogy egy egyszeri művelet miatt megéri-e az egész rendszert "átporgramozni", az egyszeri feladathoz szükéséges folyamatoka beilleszteni!
Ez volt amikor új áfakulcsokat vezettek be vagy megszüntették a filléreket. És ezek tört elszámolási időszakokhoz is illezkednek.
Sokszor az 1 forintos közüzemi számlák is erre vezethetők vissza, hiszen a számlázási rendszerben megjelenő kerekített összegek mellett a valódi tört értékek maradványait a könnyvelési rendszerben meg pontosan tárolni és kezelni kell! Előfordul a könyvelésben keletkező 1 forint kiszámlázása.
A cégek ugyanis a könyvelés és nem a számlázás alapján adózik! Az pedig egy cégnél alpból eltér egymástól, hiszen nekik sok tízezer ügyfelük van, akiknél az aktuális számlára egy kerekített érték kerül, de a könyvelésükben meg a valódi. A kettő között sok forint eltérés is lehet, ami céges szinten már milliós érték.
Tehát egy egyszeri törtidős elszámolás kétféle áfakulccsal egy bonyolult programmodul beillesztését jelenti, azt nem lehet egy külső rutinnal kiszámolni, mert az adott számlákat a tv.ben meghatározott ideig szerepeltetni kell a könyvelésben is.
Gondolj bele, 10000 ügyfélből 1 veszi észre, és a NAV meg majd becsukja a szemét.
Inkább lerendezik kicsiben, mint milliókért fejlesztgessenek.
Duplaxiii 2018.02.02. 10:17:00
Re most valamit összekavarsz.
Itt egy kiállított és nem egy befogadott számláról van szó!
Azaz ait írsz, hogy könyveled a számlát, akkor evidens, hogy a rajta szereplő értékeket használod.
De a számlakiállításnál, amikor az érték alapja a könyvelésben szereplő érték, az érvényes kerekítési szabályokat alkalmazod és a kerekítési eltérést meg a könvyvelési rendszeredben elkülönítve is tárolod, gyűjtöd, görgeted, mert a NAV felé a valós egyenleged - tehát nem a kerekített, számlára kerülő - az adóalapod.
Fejkesztési oldalról elég sokat szoptunk korábban a kerekítési szabáéyok miatt, de hasonló probléma a raktárakba kerülő más-más értékű termékek kezelései is, főleg ha az áfakulcsuk is változott közben. Csak hab a tortán, ha tört elszámolási időszakok is játszanak.
Szerinted, egy NER dohánybolban, ahol a raktárban még van x áron rendelt termék is, majd jön egy új szállítmány, de már magasabb áron, azt hogy kell eladni és hogyan kell könyvelni?
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.02. 10:39:47
Hogy mutogattad el neki, hogy "ez egy fasz"?
:))
FDToth 2018.02.02. 10:45:28
Ez lenne az gazságos, tehát a januári/februári haidíjat azt 5%-kal, a decemberi szolgáltatást meg 18%-kal (a pakrolás, ap matrica, stb az 27% még minidg)
.Manyecska 2018.02.02. 11:17:58
Viccen kívül nyomtatott nagybetűkkel írta rá:((( :D
Amúgy nagyon helyes kis nő volt a NAV osztályvezetője tavaly volt egy konferenszia az egészségpénztáraknál ott is voltam zsír jó volt az ötfajta sütemény, a kávé , a tea...pogácsák imádom a konferenciákat!!!! :P ON
paragrafus 2018.02.02. 14:25:58
..."Az adózási jogszabályok értelmében az új, 5%-os internetáfa először azon a 2018-ban kiállított számlán fog megjelenni, amelyen az internetszolgáltatás számlázott időszaka már teljes egészében 2018-as időszakra vonatkozik. Azaz ha még 2017-es időszak is szerepel a számlán, úgy ezen termékre a teljes időszak (a 2018-ra áthúzódó rész is) a régi, 18%-os áfakulcs hatálya alá esik.
Nos, tt trükközik az UPC, azzal, hogy előre számláz. Ugyanis így csak egy hónappal későbbi számlában érvényesül először az ÁFA csökkenés, ahhoz képest, ha utólag számlázna.
Az internetáfa csökkenésre vonatkozó törvénymódosítás a következőképpen fogalmaz:
..."az olyan 2017. december 31-ét követően kezdődő elszámolással vagy fizetéssel érintett időszakokra kell először alkalmazni, amelyek tekintetében a fizetés esedékessége, valamint a számla vagy a nyugta kibocsátásának időpontja 2017. december 31-ét követő időpont, ha a teljesítés időpontját az 58. § szerint kell megállapítani"....
A hivatkozott 58.§. viszont a következőképpen rendelkezik:
Amennyiben a felek a termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás során időszakonkénti elszámolásban vagy fizetésben állapodnak meg, vagy a termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás ellenértékét meghatározott időszakra állapítják meg, teljesítés az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napja.
Mivel a UPC előre számláz, ezért a teljesítés nem a fizetéssel érintett időszak utolsó napja. Ebből következően nincs igaza a szolgáltatónak, amikor a törvény ezen részét figyelmen kívül hagyja és azokra az esetekre is alkalmazza ezt a szabályozást, amely nem esik az 58§. hatálya alá. Az 58.§ hatálya alá az utólagos elszámolás és teljesítés vonatkozik, nem az előre történő számlázás. Nekem legalábbis minden hónap 25.-étől következő hónap 25.-ig számlát. Ha a december 25.-től január 25.-ig terjedő időszak utolsó napja január 25-e lenne a fizetés napja, akkor, de csak akkor lehetne igaza a UPC-nek. Így viszont nincs. Ezért is állítom, hogy a január 25.-ig terjedő időszak teljes egészében a magasabb ÁFA kulccsal történő elszámolása törvénysértő. A szolgáltatónak minimum január elsejével meg kellene osztani a fizetendő összeget az ÁFA kulcs érintett időszakát vonatkozóan. Mert bár a törvény az alacsonyabb ÁFA kulcsot január elsejétől írja előalkalmazni, de így valójában csak január 25.-től történik az alacsonyabb ÁFA kulccsal az elszámolás Vagyis összességében a UPC az ÁFA számításával kivétel nélkül mindenkit átver és megkárosít, akiknek az internetet előre számlázzák.
Majmász Gedeon 2018.02.02. 15:35:15
www.e-nyelv.hu/2009-09-13/afa/
(A többieknek is szól.)
jolaca 2018.02.02. 15:40:19
Zozo___ 2018.02.02. 16:59:50
kotla 2018.02.02. 19:11:48
További magyar hang 2018.02.04. 10:30:03
És mindezt előre!
Pyrrhus 2018.03.02. 23:40:09
Ezért össze vissza szarakodnak a számlák kiállításával, s mindenkinél máskor kezdődik és végződik az elszámolási időszak.
A hónapokat biztos azért találta ki az emberiség, hogy a szolgáltatókat bosszantsa.
Vajon miért is nincs törvényben rögzítve, hogy a havi elszámolási időszak első napja a naptári hónap első; az utolsó napja pedig a hónap utolsó napja?
Ugye milyen bonyolult is lenne?